Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Experti na etiku: Samořiditelná auta nesmí rozhodovat o tom, kdo zemře

Auta, která budou sama zvládat řízení za všech okolností, jsou zřejmě otázkou několika příštích let. Do jejich vývoje už ale dnes řada firem masivně investuje a na jejich příchod se připravují i vlády některých zemí. Pro německé ministerstvo dopravy připravila skupina 14 odborníků obecná etická doporučení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P11e57t13e28r 36S39e81m47a44n 2422448751440

Takze, ked svieti cervena ;-€, na prechodu sa nemaju spacirovat chodci jedine tak na vlasne riziko. A aj keby v aute sedel 1 clovek ktoreho auto ide predpisovo a na prechod na cervenu skoci naraz 8 ludi tak bohuzial v prvom rade by mal trpiet ten co predpisy nedodrziava.

0/0
5.7.2017 16:24

M62a20r32e12k 57P23o86s83p54í98š77i19l 2485385881

samořiditelná auta jsou blbost.

Jen předávejme vše robotům (samořiditelná auta, práce v továrnách....atd....)a nastane doba,kdy nás vyhladí.

0/0
23.6.2017 12:15

R33a38d90e82k 92U56r35b45a52n 4359250814297

Přesně, stejně jako nás před sto lety vyhladily parní stroje. Nebo před tisíci lety páka a kladka ;-D

+3/0
23.6.2017 12:19

R60a51d28e24k 34U56r78b65a98n 4829380224267

Vůbec tyhle úvahy o etice v automobilech jsou naprosto komické. Auto v sobě opravdu nebude mít další nákladný software, který by mohl vyhodnocovat stáří lidí na přechodu, zdravotní stav nebo i počet lidí či způsob jak se efektivně vyhnout. Samořiditelná auta prostě uvidí jakoukoliv překážku na přechodu, a tak co nejrychlej zastaví.

V ideálním případě se zavedou inteligentní systémy, kde budou přechody, křižovatky a auta vzájemně komunikovat tak, aby třeba auta vůbec zastavovat nemusela a třeba jen už dopředu dostatečně zpomalila.

+2/0
23.6.2017 11:58

M76i56c57h34a19l 87K10r92č23á16l 6508618826862

Smíšený provoz samořiditelných a člověkem řízených aut je naprosto nereálný. Člověk při řízení daleko víc riskuje a nedodržuje předpisy. Např. bezpečnou vzdálenost. Takže člověkem řízené auto se v provozu zařadí před samořiditelné, to to vyhodnotí jako nedodržení bezpečné vzdálenosti a prudce zabrzdí. A člověkem řízené auto jedoucí za samořiditelným samozřejmě nedobrzdí. V reálném provozu potom bude buď daleko víc havárek než nyní, nebo ty samořiditelná budou jezdit krokem a neustále cukat jak se budou rozjíždět a brzdit.

+1/−1
23.6.2017 11:30

R37a73d78e75k 41U41r66b32a12n 4799620844907

To je nesmysl. Lidi se sice chovají za volantem jako idioti, ale zase né takoví. Samořiditelná auta naopak budou pro lidské řidiče čitelnější.

0/−1
23.6.2017 11:52

M58i32r34e54k 62G69a75j79e78r 5871276269370

Komise nemeckych expertu by potrebovala obmenit mladsimi i starsimi lidmi, kteri maji mysleni nezatizene problemy genderove a rasove diskriminace a dokazou problem preformulovat tak, aby byl resitelny a jeho reseni efektivnejsi.

Ve formulaci vidim tyto zadrhely:

1. Vnucuje nam predpoklad, ze auto (cimz mam na mysli jeho ridici jednotku) nemuze delat nic jineho, nez co je vyjmenovano.

2. Predpoklada se mylne, ze ridici jednotka musi pouzit volnou vypocetni kapacitu na konkretni rozhodovani mezi spatnymi moznostmi a nemuze vyuzit cas lepe.

Ad 1. Doufam, ze se mnou bude dost ridicu souhlasit, ze lepsi strategie v situaci, kdy auto nejde brzdit a musi vjet do lidi, je co nejdrive zacit troubit a jet rovne, aby se mohli uhnout do bezpeci sami lide. Ridici jednotka pak ma radu moznosti, jak zacit auto zpomalovat, i kdyz hlavni brzdovy system selze. Dale vime, ze pri tak velke rychlosti (velmi nepravdepodobne u samoriditelneho auta v blizkosti prechodu pro chodce), pri ktere by lide nestacili uhnout, je stejne nejbezpecnejsi brzdit bez zataceni, protoze jakmile se nahlym uhybnym manevrem auto prevrati na strechu, tak uz se neda brzdit ani motorem, ani rucni brzdou a ani se neda ridit.

Ad 2. Lepsi strategii nez vyhodnocovat vek a pohlavi lidi na vzdalenem prechodu je vyuzit vypocetni kapacitu na vyhodnocovani okoli a pohybu vsech objektu a rozhodovani, jaky uhybny manevr udelat, aby mel kazdy sanci zustat nezranen. Pokud by zbyvalo tolik casu, ze ridici jednotce zarucene zbyde na reseni mene podstatnych a navic celkem narocnych vypoctu, tak je nejspis dost casu i na zastaveni auta pred prekazkou.

Takze je dost mozne, ze vubec neni potreba resit neresitelny problem.

0/0
22.6.2017 22:00

L80u35d47v45í76k 62G51a68j51d90o29š17í95k 2795593544532

Jaksi vám nedochází, že vyhodnocení výpočtů závisí na výkonu počítače řídící jednotky a bude v řádu minisekund, respektive bude vyhodnoceno nejspíš dávno před kolizní situací. Je pošetilé se domnívat, že takový výpočet bude zdržovat jiné-důleřitější procesy.

Naopak možnosti jak ukočírovat kinetickou energii vozu bude mít počítač omezené stejně jako živý řidič a nevyhnutelně se dříve nebo později dostane do situace, kdy střet nebude možné odvrátit.

Tím logicky nastane i situace, kdy se počítač bude muset rozhodnout, jak se zachová. Zda například pojede přímo a ohrozí na životě chodce, nebo se pokusí o úhybný manévr, při kterém ale může ohrozit na životě posádku vozu.

+1/0
23.6.2017 2:16

R76a71d33e95k 51U69r88b61a87n 4909160174577

Počítač auta opravdu nebude v takovém připadě plýtvat časem na nějaké rozhodování. Prostě začne co v nejkratším časovém okamžiku brzdit, i kdyby mělo tu možnost vyhnout se.

0/0
23.6.2017 12:26

M85i60r58e13k 60G40a84j66e13r 5101436329160

Spravne. A ja doporucuji navic troubit. Domnivam se, ze dnesni ridici jednotka nema moznost ovladat hlasity klakson. Ochranu proti chybe zpusobujici nepretrzite troubeni muze mit klakson zabudovanou nezavisle na pocitaci.

0/0
23.6.2017 16:49

J41a15n 46H66r88u26b34e34š 7204553922405

Nutně si kladu otázku, jestli se tedy chovám eticky já - když bych se do takové situace dostal a měl šanci ve zlomku vteřiny strhnout řízení, podvědomě bych se asi snažil vyhnout dítěti. A pokud by tam nebylo, ale byl tam někdo starý, nemohoucí, tak jemu. Mohl bych možná argumentovat, proč, ale nebudu. Tohle mi prostě sedí někde v hlubinách dutiny lebeční a v případě kolize by to tak reflexivně zapůsobilo. Půjdu za to před etickou komisi, že nehodnotím všechny životy stejně? Kde je hranice mezi mojí volbou a tím, co smí nebo nesmí rozhodnout automat (nebo spíš jeho programátor)? Jsem docela rád, že řeším jiné problémy.

+1/0
22.6.2017 18:03

M39i65r57e82k 88G70a44j60e92r 5151676579920

Chodil jste kolem dokola a nakonec se vam podarilo uhodit hrabicek na hlavicku. Programator nebude smet diskriminovat podle kriterii, ktera jsou zapovezena vsude jinde. O tom, jak bude rozhodovani naprogramovane, budou rozhodovat pravnici.

0/0
22.6.2017 21:18

M29i28r68e86k 73G70a88j73e44r 5381826249310

A dostavame se do doby, kterou predvidal uz Isaac Asimov, kdyz formuloval zakony robotiky.

0/0
22.6.2017 16:39

K11r89y81š33t74o14f 65L71a30n74í36k 1839230395985

to je jen mezikrok, az budou auta litat, uvazovat o kolizich s chodci ci cyklisty bude bezpredmetne. horsi to bude s ptaky, ale tam je snad priorita jasna.

+1/0
22.6.2017 16:25

P70e23t36r 46V88o73b68o96ř65i47l 5469847138665

Pokud to v situaci určitě mrtvý člověk co mi skočil pod kola vs náraz do zdi který sice polámaný, ale přežiju zvolí druhou variantu, tak v ničem takovém jezdit nechci.

+4/0
22.6.2017 16:24

M93a37r74e67k 67B68a53r78t69o39s 8626903306987

A budú mať autonómne autá niečo ako tajné heslo (takto na rýchlo ...hmmm... "sezam otvor sa", "abrakadabra", "allah akbar"...), aby vozidlo nebánilo vodičovi v kultúrnom obohacovaní, ak ho navedie do davu ľudí úmyselne?

0/−3
22.6.2017 15:57

R53a41d12e59k 41N89o13v31o12t45n35ý 5578412916265

Doporučuju studené obklady na čelo, to horko přece jen působí...

+2/−1
22.6.2017 16:00

P84e37t29r 62N15o35v47á61k 8255559690

Není Pravda že tato auta nesmí na silnici zatím jezdit

-

v Arizoně upravili legislativu aby směli a v Phoenixu již pokud se nepletu jezdí 8-o

http://bit.ly/google-first-public-self-driving-car-test

-

ale měla by být "zákázána" jako Uber... ;-€

0/0
22.6.2017 15:22

D54a91n52i95e83l 96D52r69n53e34c 6441859536232

Bojím se, že po zavedení automatických aut nastane od ostatních účastníků (zejména chodci a cyklisté) jakási "anarchie", tedy myšlení typu "to přejdem, oni si s tím ty automatický auta poradí". nedjebože aby se to někdo nepokusil legalizovat s tím, že když už v autě není ten lidský element, který nezvládne hlídat pořád všechno a 100% se koncentrovat, tak je zbytečné, aby byli chodci a cyklisté omezováni přechody apod.

Jinak nevím, kde se tak často bere ta idea, že automatická auta sníží intenzitu provozu, myslím, že jí naopak zvýší, protože budou cestovat i prázdná auta např. z centra na parkoviště na okraji města. Automatická auta mohou zvýšit plynulost provozu, to ano. Stejně tak mohou snížit počet aut, protože rodině bude stačit jedno místo dvou, ale nějaký mohutný nástup sdílení, kdy nikdo nebude auto vlastnit, ale každý si ho bude jen pronajímat, podle mého není reálný, protože k cizímu autu se nikdo nechová jako k vlastnímu, s rostoucími platy navíc budou nová auta dostupnější. Otázkou je, jestli k tomu nebudou lidi donuceni, ať už zákazem, nebo razantním zdražením aut pomocí daní nebo požadavku na nějaké drahé technické řešení.

+1/0
22.6.2017 15:20

O63n72d35ř38e42j 20N37o61v62á84k 9117434389249

Protože dnes se běžně jezdí tak, že auta nemají bezpečný rozestup ... a spoléhá se na to, že auto přede mnou prudce nezabrzdí ... což je protizákonné, ale běžné .... a takový styl jízdy se tato auta nebudou moct dovolit ....

stačí se podívat na jízdu aut v nějaké špičce třebas na jižní spojce .... nemluvě o dálnici ...

+2/0
22.6.2017 15:26

D72a16n78i86e14l 70D44r21n77e16c 6611379146712

To máte pravdu, ale na druhou stranu automatickým autům bude pravděpodobně stačit menší rozestup, nebo třeba při přejíždění z pruhu do pruhu si o tom auta řeknou a ten rozestup si mezi sebou vytvoří, navíc díky plynulejšímu provozu nebude takový problém ten rozestup udržovat.

+2/0
22.6.2017 15:53

P48a90v49e51l 74O49b51d62r22ž33á82l45e42k 6926384678932

Za předpokladu, že na silnicích nebude nic jiného, než automatická auta.

Ale jakmilehrozí, že se tam poktají s autem řízeným člověkem, nebo cyklistou, bude ten algoritmus pohybu úplně jiný a mám obavu, až automatické auto by nemělo šanci ani projet centrum Prahy - protože by pevně dodržovalo všechna pravidla.

+1/0
22.6.2017 16:10

M49a68r38e96k 47P54r57o81v81a77z52n93í28k 2757142151659

Nechápu, co se tady řeší. Až my, jako řidiči, budeme v krizové situaci a budeme se muset náhle vyhnout překážce, tak budeme koukat kolem sebe a zvažovat možnosti? To určitě. Hlavně když na rozhodnutí budeme mít ani ne vteřinu...

95 ze 100 z nás prostě strhne řízení na některou stranu bez ohledu na to, jestli tam zrovna stojí maminka s kočárkem nebo Adolf Hitler. Tak proč se tady má nějaký SW hrát na Boha a rozhodovat o takových věcech. Ať má třeba předprogramované tři varianty úhybného manévru a ty volí dle cesty nejmenšího odporu tak, aby primárně chránil posádku.

Protože zásadní otázkou je: Sedli byste do auta, které by chránilo jiné na váš úkor? Já ne.

+3/0
22.6.2017 14:45

M22a70r44t59i67n 88R72u19z93i55c13k67a 1382518816207

No a o tom to je... auto se bude rozhodovat tak, aby ochranilo co nejvice lidskych zivotu, treba na ukor vaseho...

+1/0
22.6.2017 14:54

M21a21r67e75k 73P11r46o91v68a91z70n97í68k 2927562771399

No a to je to, co nechápu. Proč? Proč složitě řešit etiku a miliony možností, které můžou nastat, když to jde udělat jednoduše tak, jak je to teď. Tedy že vozidlo se zachová "instinktivně", tak, jak by se nejspíš zachoval lidský řidič a pak ať se děje vůle boží. A ne, že Bůh v podobě mého auta dojde k závěru, že já jsem postradatelný...

0/0
22.6.2017 15:15

O76n79d67ř33e43j 80N79o64v87á52k 9977534239539

Protože auto se dokáže rozhodovat rychle, rychleji než člověk a dokáže rychleji než člověk řijmout to "správné" řešení ...

Protože neobhájíte to, že auto (instinktivně) sestřelí 3 lidi na chodníku, když mohlo nabourat do dřevěného plotu na druhé straně ....

+4/0
22.6.2017 15:18

O36n70d82ř17e64j 45N39o90v21á33k 9527904759279

A protože člověka můžete zavřít a potrestat ho za špatné rozhodnutí .... auto ne ... auto se nesmí špatně rozhodnout ....

+1/0
22.6.2017 15:18

P74a50v11e98l 34S38v61o70b23o86d77a 4407870202852

Jak se tedy podle vas auto (software) rozhodne v okamziku kdy to proste bude jen ja nebo on? Ktere rozhodnuti bude spravne? Jak mu ta jen spravna rozhoduti naprogramujete?

0/0
22.6.2017 17:53

D57a48v47i54d 48P44e37t84r85ž90e42l98a 2846684433790

Potíž je jinde - většina lidí se začne chovat instinktivně, až když jim jde o život - což v případě chodců zpravidla nehrozí (jistě, poničí si auto, ale to je celkem jedno). Většina lidí v krizových situacích, kdy jim nejde o život, zpravidla zatuhne (panika).

0/0
22.6.2017 15:27

J51i15ř61í 89K46u51n97c 7292849907647

Někde jsem četl zajímavý případ. Jak se rozhodne "chytré" auto, pokud buď není jiná možnost, že srazí buď jen 1 dítě, nebo skupinku dětí? A jak se rozhodnete vy, pokud to nebude chytré auto, a to jedno samostatně stojící dítě bude vaše vlastní?

+1/0
23.6.2017 15:12

P56a95v38e34l 56S28v15o62b84o14d45a 4367820462652

... za kterym se v nafukovacim bazenku cvachtaly tri male deti, coz ovsem ten vas samoridici vypocetni genius nepredpokladal.

0/0
23.6.2017 17:20

P25a17v91e39l 75O11b78d16r35ž34á36l30e48k 6166494288692

Tam jde o to, že počítačem řízené auto dokáže v krizové situaci vyhodnotit mnohem víc okolností, než to udělá živý řidič. Takže na rozdíl od živého řidiče, který nemá čas nad tím přemýšlet a udělá něco instinktivního/naučeného, počítač musí mít určeno jak se má zachovat.

Na jednu stranu to umožňuje zmírňovat následky nehod ... na druhou stranu to ale přináší tu otázku, o které je článek - jakou možnost má zvolit, když jsou k dispozici jen samé špatné.

+1/0
22.6.2017 16:14

J79a79n 87P56r66i84b79y78l 5160575757157

Nevím, zda bych chtěl auto, které například v případě, že mě vběhnou do silnice dva opilci bude kalkulovat, zda zachrání radši mě, nebo ty dva. Vzhledem k doporučení té komise bude vůz naprogramován tak, aby zachránil ty dva opilce.

+9/0
22.6.2017 14:20

D78a78n52i80e36l 89D36r55n25e63c 6761889126982

Tohle je zajímavé, protože ti dva opilci mohou teoreticky poslat do stromů i 10 aut, ve kterém bude pokaždý jen jedna osoba, takže konečná bilance by byla 10 mrtvých místo 2.

+1/0
22.6.2017 14:54

O30n97d66ř56e44j 85N75o79v12á65k 9767674509179

(já osobně jsem PROTI samořiditelným autům)

i tohle ale bude řešitelné - už dnes ta auta budou muset prásknout řidiče, když bude mít dopravní nehodu ... lze si představit buď - centrální registr nehod - a každé auto bude dopředu varováno, že se blíží k místu, kde je zrovna dorpavní nehoda (samopráskačský systém to zajistí) a tudíž ta auta zpomalí ... a když se tam plácne už třetí auto - tak preventivně zastaví dopravu

anebo bude další varianta - že ta auta budou mezi sebou komunikovat ... takže přijíždějící auto bude varováno, že tam je nehoda - preventivně zpomalí - a stihne před opilcem zastavit .. a další už budou reagovat na stojící ....

+1/0
22.6.2017 15:07

P58a96v94l31a 40H30r55a57d76i66l78o59v90a 3247411251134

"ta auta budou mezi sebou komunikovat" - to je ta spravna varianta. Mam dobryho kamose, co dela v automotive, a vysvetloval mi to takto.

+1/0
22.6.2017 15:09

D54a67n64i81e22l 59D22r88n39e97c 6751859146672

Jasné, kdyby se to stalo třeba ve městě, tak auto informuje systém o opilcích i o nehodě, a ten pak upozorní ostatní vozidla na nebezpečí v okruhu té nehody, dokud si opilce nevyzvedne policie. Samozřejmě zavolá i IZS k nehodě a třeba si k sobě přivolá i nejbližší obsazená vozidla kvůli poskytnutí první pomoci.

+1/0
22.6.2017 15:35

O49n29d95ř27e68j 55N58o81v53á72k 9307984769849

Celý problém je v tom, že soft se musí chovat extrémně bezpečně a nemůže předpokládat "spolupráci" ostatních účastníků ....

Zatímco v běžném životě je to tak, že ten cyklista uhne na poslední chvíli, chodec uskočí, auto se vyhne .....

Stejně jako je někdy výhodnější přidat plyn místo brždění ....

A stejně tak člověk reaguje podvědomě - vyhne se kočárku / děcku a v tu chvíli neřeší, že se může s autem roztoči nebo že na druhé straně jde skupina 3 chodců ... protože to dítě / kočárek nezaraguje ... ale ti chodci mohou zareagovat => utéct ...

Jistě, nepovede se to vždy, ale lidi to risknout a občas (většinou ???) to vyjde ... jenomže soft si tohle nemůže dovolit .... a tím bude vytvářet nové - nečekané situace ....

0/0
22.6.2017 14:06

D94a61v47i86d 62P77e23t81r52ž76e83l44a 2186514893560

A přesně o tom to je. Pokud uvidíte hada na cestě, na kterého v důsledku nepozornosti málem šlápnete a všimnete si jej na poslední chvíli, tak nejdříve uskočíte a teprve pak začnete přemýšlet, že jste uskočil. A tohle žádný software neumí - ten bude vždy jen chladnokrevně kalkulovat podle předem nastavených algoritmů. Jinými slovy - má-li na přechodu zemřít 5 lidí na místo 2 lidí, tak to tak má být...

+1/0
22.6.2017 14:43

E80v90a 62H21a20s71n27í23k56o56v49á 1714231916604

Automat by se měl rozhodovat jako řidič, jinak to nikdy fungovat nebude. Jenže tady jde spíš o distribuci viny za nehodu. Najednou nebudou žádní viníci (a odškodnění pro postižené) nebo nebudou samořiditelná auta. Který výrobce nebo programátor to vezme na sebe?

0/−1
22.6.2017 14:00

P23a81v37l93a 76H60r88a32d36i54l66o76v28a 3437331471174

Vyrobce to na sebe bude muset vzit. Samozrejme, ze ano.

0/0
22.6.2017 14:01

E90v96a 90H39a45s64n74í33k43o34v39á 1164371506684

Kolik by stálo takové auto, jehož výrobce by platil veškerá odškodnění? A kdo by šel sedět v případě viny na straně auta? Nemluvě o tom, že spekulanti by tam po domluvě s "řidičem" mohli skákat schválně za účelem domoci se peněz.

0/0
22.6.2017 14:10

O60n26d69ř62e79j 57N22o95v91á67k 9367664529939

no, to auto bude dražší o pojistku, kterou stejně platíte dnes ...

A jelikož to bude "hromadná" pojistka výrobce, tak v přepočtu na jedno auto bude ještě levnější, než dnes

ta úvaha je taková, že ta auta budou jezdit extrémně bezpečně, takže dopravních nehod výrazně ubude a opravdu smrtelné nebudou anebo tak jedna do roka .....

+4/0
22.6.2017 14:13

P98a79v33l18a 42H79r26a10d30i76l26o61v69a 3437361591264

Tak.

0/0
22.6.2017 14:14

M97a13r96t26i12n 72R70u66z59i77c10k97a 1712188976317

Nikoliv, sice mate jednoznacne pravdu, ze auta budou dodrzovat predpisy (to tim myslite), budou mit rychlejsi reakcni dobu nez clovek. Ale nebudou schopni resit situace, ktere nemohou ovlivnit, napr. necekane situace, kdy clovek reaguje tak, aby co nejvice ochranil sebe a posadku vozu na ukor toho, kdo porusil predpisy... bude kalkulovat s lidskymi zivoty tak, aby jich co nejvice zachranil. Jako priklad si vemte, ze pojedete sam, ale necekane do jizdy vstoupi 2 chodci, ktere sensory diky prekazce nezaznamenaly, auto v takovem pripade rozhodne, ze zachrani 2 chodce na ukor vas, protoze bude povazovat zachranu dvou lidskych zivotu nad zachranou vaseho 1 zivota. Jako ridic rozhodujete sam, auto bude mit jasnou volbu.

+1/0
22.6.2017 14:53

O38n44d54ř15e96j 93N69o51v59á94k 9917454279869

ne ne ... nejde jen o předpisy ... jde o to, že ta auta budou reagovat i na počasí a budou reagovat dopředu na dopravní situaci .... takže už se nestane, že by kdokoliv nedobrzdil a narazil do auta před sebou - například

nejvíc nehod totiž není pro "nečekané" situace, ale pro nepozornost řidičů, nepřiměřenou rychlost (kluzko, deštivo), nedání přednosti, "cpaní se" do cesty, alkohol za volantem, riskantní jízda atd. atd.

a to vše bude eliminováno

těch "opravdových" nehod není zas tak moc ... navíc možnost jejich "vzniku" bude eliminována bezpečnou jízdou všech ....

těch situací, kdy nestihne zareagovat člověk / sensory (počítač) není v celkovém počtu tak moc .... (náhodně vstoupí chodec, zrovna spadne cyklista pod kola ...)

+1/0
22.6.2017 15:02

O78n69d42ř50e37j 63N54o77v95á16k 9627514829129

důsledkem spíše bude to, že celková doprava se výrazně zpomalí ...

ruku na srdce - když jede řada auta - jaké mají rozestupy? Takové, aby stihli bezpečně (!!!) zastavit? nemají .... ta auta jedou docela blízko sebe a řidiči spoléhají na to, že ten před nimi nezstaví prudce ... zvláště, když před něj vidí a vidí, že nemá důvod prudce brzdit .....

ale autonomní auta takhle jezdit nebudou ..... ta budou mít rozestupy "na dva náklaďáky", aby stihly zastavit - kdyby náhodou ...

0/0
22.6.2017 15:10

P25a12v58l68a 28H40r41a98d80i53l28o14v42a 3557661171794

S tim ale vyrobci pocitaji, musi. (tedy ne se spekulanty, ale s placenim pripadneho odskodneho).

0/0
22.6.2017 14:14

O34n48d71ř98e40j 65N30o80v44á75k 9597474479519

no a na spekulanty tu bude kamera, která bude zaznamenávat celou jízdu ..... takže bude vidět, že tomu auto skočil pod kola ....

+1/0
22.6.2017 14:18

M55a21r67t35i56n 45M33a27i86k54s78n87a87r 3324333308982

To otazka, auto i kdyz autonomni je vec, pokud vez pusobi skodu, tak za ni muze majitel, nikoliv vyrobce.

0/0
22.6.2017 14:13







Najdete na iDNES.cz