Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Průměrný plat 54 700 Kč? VW tak velký růst odmítá, stávka v Bratislavě trvá

Zaměstnanci bratislavské továrny německé automobilky Volkswagen, největšího soukromého zaměstnavatele na Slovensku, třetím dnem pokračují ve stávce. Jejím prostřednictvím chtějí vedení podniku přimět k výraznějšímu zvýšení platů, firma však zatím požadavek na 16procentní růst (v přepočtu na průměrných 47 160 Kč) odmítá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M86a77r12t61i84n 69R44u73z49i36c56k51a 1142358366657

Tak kolik???

Nadpis je 54.700,- Kc

Hned v uvodu clanku je rust na 47.160,- Kc...

A v minulem clanku pisete o prumeru 47.000,- jako soucasnem prijmu...

A rust o 16% se z tehchto cisel neda dopocitat... resp. z vami uvadenych dat je v clanku rust na 47.160,- nesmysl a je to soucasny prumerny plat?

0/0
24.6.2017 23:13

M90a68r11e30k 47M97a59r83t93i56n 8629954626950

Jen ať blbnou... Firma půjde o dům dál a tihle budou pracovat jinde, ale za podstatně méně peněz.

+1/−2
23.6.2017 15:22

M21a71r42e33k 20P96o91s12p26í76š88i59l 2925745911

Jim fandím.

Bereme v ČR 26% německých čistých mezd.

A jsou tu teď velké paradoxy.

Já jako ing. v Boschi ve vývoji bych si mohl nechat o tomto platu jen zdát. To už i mojí známé dcera, pracující 2 měsíce jako úplná novicka jako manipulační dělnice na směny, si přijde na 32 tis měs hrubého(24 tis čistého). A to nemá ještě ani zkušební dobu za sebou a nemá nárok na prémie ani nárok na 13-14 plat. Tak mě možná i strčí do kapsy platem za 1/2 roku. Teď si říkám,jestli ten rozdíl platovej stojí za to studovat 5-6 let vejšku v dnešní době.To jsou náklady 80-100000Ročně minimálně na studenta. A pracovní ztráta na výdělku dejme tomu 32000 hrubého měsíčně...(24 čistého). A pokud si člověk jde pro půjčku,tak ve 20 mu nabídnou úrok lepší než v 26....Takže vystudování VŠ je ztráta skoro 2-2.2 miliónu. A nástup nezkušeného ing.je srovnatelný s dělníkem. A možná i nižší.

To že mám nyní o 2-4 tis základ vyšší nemohu ani do důchodu srovnat. Dnes pokud chce člověk makat, tak že bude mít Vejšku se mu moc nevyplatí. Teda aspoň ve strojařině, jako učitel...,atd.....

+1/0
23.6.2017 10:51

J23o60s58e80f 24V73o97m69á98č21k88a 5273274663384

Holt je třeba nejen fandit, ale také jednat. Dávají málo, jdu pryč.

+1/0
23.6.2017 14:21

P17e47t20r 53Č25e84r19m80á24k 9398725889520

No on jedna bude spíš VW - chtějí moc, jdu dál. R^

0/0
23.6.2017 20:24

M33a41r87t15i84n 91K80a95r14á25s47e31k 9228113428218

No mne ta Stavka prijde docela logicka - zamestnanci nikde jinde lepsi penize nedostanou, tak jedine sance jak si jeste polepsit je zmacknout soucasneho zamestnavatele, ten samy problem maji treba piloti v Lufthanse - jedina sance na prilepseni je hrozit stavkou, protoze kdekoli jinde plati mene...

+2/−1
22.6.2017 23:46

J31i78ř73í 44K86o69c50u48r48e58k 6165134785438

Hmm, doufám, že jsou odoboroví šéfové obeznámeni s Detroitem a situací fabriky VW ve Valencii. Kde se prostávkovali k propouštění a omezení výroby.

+3/−3
22.6.2017 20:54

P51e51t84r 55Č46e67r32m82á41k 9358845429120

Takže chtějí přidat necelých 300€, 12000 zaměstnanců, 12x měsíců. Roční náklady tedy cca 40mil €, to je skoro 20% celého ročního zisku VW SK a přidaná hodnota přitom žádná, jen více náklad, to se není čemu divit že na to VW nepřistupuje ;-)

+5/−2
22.6.2017 19:17

P32a71v31e13l 82S76m68e92t59a98n53a 2647623892493

Jen ať stávkují. Až budou mít Slováci stejný plat jako Němci, co bude VW motivovat mít tam fabriku. Půjdou zpátky do Německa nebo spíš někam, kde bude práce ještě levnější. A Slováci budou zase vyrábět brynzu.

+5/−8
22.6.2017 18:42

M65a36r84e76k 26P70o73s95p45í65š63i74l 2875475461

V DE tam nemá už teď kdo dělat. Mají tam obrovské problémy sehnat lidi. A hlavně strojaře. Nájmy tam jsou taky vysoké. Nemovitosti příšerně drahé. Dojíždšní v denních zácpách není taky terno. Jelikož lidi musí bydlet hodně daleko aby nemuseli platit horentní sumy za nájem v místě. Prostě to nemohou přesunout zpět. A bubáci jim moc makat nechtějí.Jo Bulharsko a Rumunsko je výzva. Ale ty Bulhaři a Rumuni se vrátí od nás a poreferují. No a ukrajinci už to taky znají. A všechno tohle jsou horké hlavy. Ty do stávky půjdou hned. A ne jako my češi.

+1/0
23.6.2017 10:58

P48e58t54r 67Č28e75r26m55á33k 9368195499900

Právě proto se orientují na východ, už dnes má VW továrny v Indii, Kazachstánu, Rusku atd., všude jsou mzdy oproti slovensku skoro řádově nižší a nikoho ani nenapadne tam stávkovat, protože i tak jsou v rámci svého trhu práce placeni královsky.

0/0
23.6.2017 12:31

M52a41r89e83k 77P82o27s15p49í18š26i40l 2585755841

Ale asi nevíte jak to chodí třebas v Indii. Mám osobní zkušenosti.

Tam si němec drbe hlavu. Hodně pokory a trpělivosti musí mít.

Tam se nepřetrhnout. Kdyžtak se to napraví v příštím životě. není kam spěchat a když nevím,tak se radejíi furt ptát. Chvíli to jde. Ale pak je to otravný.....V Rusku tam všude chlastaj.

0/0
23.6.2017 12:55

P46e28t12r 80Č55e22r59m93á20k 9938705739480

Právě že vím, myslíte že když kdysi přišli na slovensko tak to tam fungovalo líp? Němci mají právě obří trpělivost a své zaměstnance poměrně rychle vypilují na přijatelnou úroveň, avšak za minimální náklady.

0/0
23.6.2017 20:23

L80u61k50á16š 30S81e53d14l75á79č95e15k 1293417987500

Octavia která u nás stojí 400 tisíc, v Rusku je za 200 tisíc, tak že naši dělníci makají stejně jak v Německu, ale za almužnu, zato jím jejích výrobek prodají skoro za nejvyšší cenu v EU.

0/0
23.6.2017 17:38

P38e36t69r 10Č40e18r14m34á38k 9938775919460

No a? Jak cena práce tak cena výrobku se řidí tržní cenou v daném místě, byste chtěl aby český dělník měl kromě mzdy také neměcké náklady?

0/0
23.6.2017 20:24
Foto

V78i88k16t19o77r 34Š86k66o19d19a 1755313800703

Chápu, že každý z nás by chtěl mít vyšší plat. Jen aby odboráři neprestrelili. Proč by měl mít VW na Slovensku fabriku, když by měl mít stejné nebo přinejmenším srovnatelné provozní náklady jako doma v Německu. Všechno je třeba dělat postupně. Chtít 16% skokově navíc v situaci, kdy už nyní mají 2x průměrnou mzdu, mi přijde nepatřičné.

+7/−3
22.6.2017 17:49

M48a15r75e35k 80P60o52s81p67í11š73i17l 2715575251

ale tam stejně nemají lidi.

Scházejí tam úplně všude. A bubáci z východu,ti jim do práce moc nepůjdou.

0/0
23.6.2017 10:53
Foto

P77a36v13e61l 66M95a90k88o94v50e16c 8218835281

Držím stávkujícím palce a na podporu by se měli přidat i zaměstnanci koncernu VW v České republice. Dělnická (zaměstnanecká) solidarita ale bohužel odešla s předválečnou Československou republikou... A dnešní odbory jsou na jedné straně s majiteli firem a vrcholovým vedením...:-(

+6/−7
22.6.2017 16:14

J26i92ř77í 59H47u64m29l 5622679962401

před sto lety tam vyráběli akorát drátěnky a kvrdlačky a dneska nevědí co by chtěli :-P

+4/−9
22.6.2017 15:46

T93o96m30a15s 45S70l62o38v50a41k 8827729697238

Nakoniec to aj tak zaplati zakaznik, ktory si kupi VW. Ibaze by si ho nekupil a kupi si nieco z Rumunska, ci Ciny. Uvidime o 10 rokov.

+1/0
22.6.2017 15:06

J73a56n 25P79y83t74e49l68a 5620506188

Tohle už někdo posílal do minulé diskuze: https://ekonomika.sme.sk/c/20564422/strajk-pokracuje-automobilka-volkswagen-platy-rokovania-streda.html#axzz4kj9WnwYL

podle toho má 75% zaměstnanců míň nez 1113 eur, po růstu 16% v přepočtu z 29 na 34 tisíc hrubého. Jinak je to teda zmatek, VW udává průměr vč. nejodbornějších techniků i s benefity, dělníci zase hlásají reportérům svoje platy v čistém, a s čím počítají odbory (stojí tam že je to plat v 7. třídě), to už neví vůbec nikdo ;-D;-D

+2/−1
22.6.2017 15:05

R94u56d34o91l95f 25V68i16š30v72a97d69e83r 4591794539814

Skusim to vysvetlit.Som jeden zo strajkujucich.Som vo vw 14,5 roka,mam 6.platovu triedu.Zarobim mesacne cca 1100 eur cisteho.Po zaratani 13.,14.platu a odmeny za hospodarske vysledky mam v priemere 1278 eur.Nikto nechce nemecke platy.Ale na tej 6.triede uz stojim 9 rokov.Tu 6.triedu som dostal 1.8.2008.Zlyhava system,ktory neriesi dalsie postupy.Treba ale spomenut,ze robim v 4.smennej prevadzke,a mam klasicky vikend/sobota+nedela/raz za mesiac.

+7/0
22.6.2017 15:54

D42a86v43i30d 17Z46a72j18d13á81k 8825322900351

Proc by ty penize nemeli mit? I po tom zvednuti se nemcum jen trochu priblizi. VW si snizi marzi o nula nula prs procenta a bude to. V autosalonech nejsou auta a ceny delena podle toho, ze ktere zeme jsou.

+1/0
22.6.2017 14:41

M43a79r96t49i23n 37K46a53r26á24s66e48k 9498743858408

No ony ty zisky nejsou zas tak svetoborne, s nemeckymi mzdami by byli v brutalni ztrate, a I tohle "male" 16% navyseni by zasadne snizilo rocni zisk...

+1/0
22.6.2017 23:49

L30e14o30š 66M35a75r16š87a87l 5202614832928

Jak se říká-kdo chce moc, patří mu ubrat. Aby to hoši nepřepískli.:-)

+2/−9
22.6.2017 14:22

M42i84l82o39š 47B64o88u86k20a66l 8253457873694

Nějaká ta stávka být musí... aby si buržuj nemyslel, že proletariát spí...;-D

+3/0
22.6.2017 14:23

T29o62m67á95š 96M31a71t61o78u11š33e98k 6666734185

Kdyby postavili továrnu o pár km vlevo, nikdo by si nikdy nestěžoval ;-D

0/0
22.6.2017 15:51

M61i12l74o61š 60B82o38u82k19a12l 8203957533194

Což takhle vyhlásit celosvětově stejnou mzdu pro odvětví automotiv? Nějakou celosvětově průměrnou... neboť jak k tomu přijde pracovník z Alžírska, Brazílie, Indie, Malajsie, Mexika, Rumunska...? Možná by museli naši i sousedi s platem dolů... přeci, vždyť je to jedna a tatáž práce ;-D

+1/−3
22.6.2017 14:16

D47a15v30i46d 16F86r34e29i23m64a62n 8307796156813

Az budeme mit s Indii volny pohyb zbozi, sluzeb a lidi tak ten vas "argument" bude mit nejakou vahu.

+1/0
22.6.2017 14:50

M16i47l96o25š 77B57o63u50k83a36l 8853897793584

Má obecnou váhu... jako protiargument vůči bezmozkoidnímu volání po stejných platech jako v SRN.

Ale třeba je to příliš složitý.. ono je to ale stejně jedno...;-D

+1/0
22.6.2017 15:09

M93a85r34t28i51n 41K95o12n61r60á85d 6838419889209

firma postavila fabrika na východě, aby ušetřili na mzdách atd. Plat zaměstnanců je velice slušný, kdyz chtějí, aby byl stejný, to pak ta firma může tu fabriku postavit v Německu, převézt vybavení a na Slovensku ji zavrit. A pak můžou jít dělat za 15000 čistého jinam

+3/−4
22.6.2017 14:08

D98a40v12i33d 10F13r63e22i79m74a61n 8837636466203

Hodne stesti sehnat 12k zapracovanych delniku v Nemecku co se spokoji s minimalkou(2k€)

+10/0
22.6.2017 14:14

M29a95r53t70i29n 77K37o11n38r73á85d 6138849469399

Jasně, napsal sem to zjednodušeně. Ale do budoucna to může být pro Němce varováníni. Příště už tam nebudou nic stavět.

+1/−1
22.6.2017 14:21

P93e26t73r 39Č83e95r83m66á78k 9558395739530

Obráceně - hodně štěstí zaměstnancům slovenského VW kde najdou jiné uplatnění za dvojnásobek průměru.

+1/0
22.6.2017 14:22

T53o89m56á41š 64L51e41d89e39r 7709682419708

Nitra je z Bratislavy 100km (Jaguar / Landrover) - je to daleko, ale ne tolik.

+1/0
22.6.2017 15:21

P39e73t58r 24Č98e78r75m50á80k 9448195339620

No a? Nevšiml jsem si že by sháněli 12000 lidí za průměr 1800€ ;-)

0/0
22.6.2017 19:08

J24i44ř39í 73K25o89c14u83r56e48k 6275534475438

VW má fabriku v Polsku. JPP: Bouchali tam Veyrony.

0/0
22.6.2017 20:49

L14u48b63o55š 15U97l22r65i19c17h 5641550608974

Pán Konrád, trochuto preháňate,

"A pak můžou jít dělat za 15000 čistého jinam"

V Rakúsku cca 20km od Bratislavského VW, nie je mzda až 15 000€, ale iba cca 3000€. Áno pár km na juh od Bratislavského VW je množstvo pracovných miest kde môžeme denne dochádzať, za podstatne lepšie platové ohodnotenie.

0/0
22.6.2017 17:45

M12a72r54t47i17n 12K37o95n59r64á54d 6788369869819

Sem myslel korun

0/0
23.6.2017 19:11

S35t41a69n61i44s70l11a26v 88S14v35o49b57o35d31a 1193683386168

Hlavně si neplést rozdíl mezi mzdou a platem. Na ekonomce by už autor článku letěl!

0/0
22.6.2017 14:08

M80i83l92o78š 46B44o15u18k88a97l 8103357703344

Dethajl...;-D

0/0
22.6.2017 14:17

J83a83n 75M93a93r25t37i10n 6552650429

kecy o priemernom plate - zapocitavaju sa aj nadcasy. Toz asi tak. A aj ked Fica nemusim, pyta sa dobre - preco by mal TEN ISTY vW GOLF montovat robos v BA za mzdu za ktory by vo Wolfsburgu, kde sa montuju tiez modely Golf,nepracovala ani upratovacka

+7/−3
22.6.2017 13:51

Z81b62y79n70ě38k 55P85r49o30c16h96á42z61k33a 8265383623226

A proč by německá upratovačka měla brát minimálně trojnásobek platu co naše uklízečka? Platy nejsou jen o službě nebo výrobku. Bylo by to fér, nicméně pak by nebyl důvod dělat na Slovensku továrnu VW.

+2/−3
22.6.2017 13:53

J28a87n 77M63a24r73t50i54n 6252740239

a kto zakaznuje upratovackam strajovat a bojovat za vyssie platy?

+1/0
22.6.2017 14:20

J78i79ř38í 36K46o64c81u35r46e59k 6525244845508

Udělat to servírka, tak se odboráři zvednou, že má hezký obličej a jestli ho chce mít, tak ať okamžitě nosí na stůl. Ona taková odborově naštvaná dělnická pěst v boji za vyšší mzdy klidně udeří ... zaměstnance s polovičním mzdou jako má soudruh odborář.

0/0
22.6.2017 20:52

T28o85m51a24s 69P76o85p 5740862366774

Protoze jinak by ta fabrika na Slovensku nikdy nevznikla ;-). Prat se za lepsi platy je samozrejme pravo zamestnance, ale jestli to prezenou, tak se VW sebere a pujde jinam a zamestnanci dostanou plnou volnost si hledat lepsiho zamestnavatele.

+3/0
22.6.2017 14:16

M63a27r47t15i30n 82K39r20t36e51k 3359685153

Nemám pocit, že by v německu leželo spoustu pracujících lidí ladem...

+2/0
22.6.2017 14:22

J25i68ř44í 13K25ü62h74r 2720926230946

Proč zrovna v Německu? Tam by za ty peníze moc lidí nesehnali. Kdežto jinde.......?

+1/0
22.6.2017 14:28

D86a98v40i54d 96F36r13e91i11m57a81n 8467436296263

Kde?

+1/0
22.6.2017 14:55

J75i22ř14í 58K97o91c27u45r98e11k 6425824585348

Horní Slezsko? Bulharsko?

0/0
22.6.2017 20:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.