Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Koženky mají zmizet z vlaků do dvou let. ČD slibují moderní soupravy

Staré vagony přezdívané „koženky“ postupně mizí z českých kolejí. Do roku 2019 by už na tratích měly přestat sloužit úplně, především pak mezi Prahou a západočeskými městy. Postupná modernizace se však chystá i u jiných vozů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I48g60o44r 27P93u69k78l 6322893215752

Doufám, že tím myslí i honeckerovu pomstu (Bdmtee) jezdící výhradně na většině osobáků v okolí Brna. V létě je to naprostá sauna,vzduch žádný, okno nejde otevřít, dveře často zablokovaný (jednou byl kvůli tomu uzamčen i celý první vůz na osobáku). Schody jako do nebes a ani informační panely to nemá. To má být vůz 21.století?Rv

+2/0
24.6.2017 23:03

M72a39r78t68i10n 69V74a12š84i96c62a 5325929409170

Nechť žije konzum.

Pryč se špatnými, pohodlnějšími koženkami, co se nepropotí, dobře se čistí a nejspíše déle vydrží o tyto atributy dnes nikdo přeci nestojí.

+2/−1
24.6.2017 10:44

M69a23t14ě11j 74V15o12n51d21ř95i26č14k98a 4924100258216

Vlak není MHD. Vlak MUSÍ být pohodlný.

0/−1
24.6.2017 17:46

J10i63ř52í 83K98o85c20u35r21e70k 6985964855388

No jo, takže se dočkáme přeplyšování proseděných sedaček (takových vagonů je) a poslední zbytky projdou natřením na modro. "Ve stanici nelze" zůstane a předpokládám, že zásuvky tady nebudou. Ovšem zásuvky vzal čert, ale podvozky typu "Tatramat" doufám NEzůstanou. Takže při rozjezdu na maximální rychlost (140 km/h najednou nevadí) se vagon v přímé koleji NEroztřepe jako Tatramatka ždímající ze všech sil.

0/−1
23.6.2017 19:26

J50a86n 86J10e65m28e88l45k69a 1705860

Já si nemyslím, že jsou tak špatné. Po 40 letech se povedlo, aby je někdo vyčistil, přepotahoval a lehce zmodernizoval (jinde se obnova dělá po 15 letech u nás po 40), některé mají blokování dveří. Takže podle mě by část jezdit dál, ať se modernizace využije. A třeba polovinu vlaku dát s klimatizací, velkoprostorem, modernější atd. Celý vlak - Rx je zbytečný. I pro objednavatele. A třeba do Chebu přes Ústí moc 160 km/h v čase nedělá. Spíš je problém, že plyš by měli důkladně vysavat a občas použít mokrý vysavač. Což ČD někde dělá problémy.

0/0
23.6.2017 15:28
Foto

J67a72n 82V65a75l18a83l80í50k 6316399860336

jestli si myslíte že ve vlacích jakéhokoliv dopravce nemáte koženku tak se pletete...

Koženka má mnohé společné s PVC. Základem je textilie, nejčastěji tkaná ale také úplet, nebo netkaná, na kterou se nanáší PVC, někdy kombinace PVC/polyuretan, ale vždy převažuje PVC. Koženka má svoji historii a byla tak trochu synonymem pro podřadnost. Proto se nyní občas potkáte s názvy jako „umělá kůže“, „textilní kůže“ apod. Jak je vidět, nejen vývoj a výroba, ale i lidé z marketingu a reklamy pracují na vylepšení jména koženky. Není tak dlouho, co se objevila umělá kůže/koženka z polyesteru. Vypadá dobře a díky použitému materiálu má opravdu špičkovou odolnost a životnost. Na druhé straně, kdo někdy nosil v horku košili z polyesteru ví, že to není to pravé ořechové.

0/0
23.6.2017 12:34
Foto

J69a36n 92V75a63l44a12l54í34k 6676749270216

Koženka opravdu prošla obrovským vývojem a dnes se vyrábí v mnoha variantách speciálně vyvinutých pro konkrétní účely. Je k dispozici v široké škále dezénů, barev i barevných potisků. Nepropouští vodu, je neprodyšná. V kontaktu s tělem je studená a v horku se na ni lepíme. Je třeba řící, že nové povrchové úpravy už jsou pocitově mnohem lepší. Koženka se velmi dobře udržuje z pohledu hygieny.

0/0
23.6.2017 12:38

M91i44l96a32n 64V92o81l95e41k 5239363696459

Nejlepší je, když na koženku nadávají lidé, kteří si domů pořídili koženou sedačku...

+1/0
23.6.2017 19:39
Foto

J61a25n 25V44a16l21a10l62í40k 6386359230816

nebo spíš koženkovou ;-D

0/0
23.6.2017 21:23

J35a67n 41C43e15p18e48k 1634256490

Pokud není koženka špinavá nebo propocená od předchozího cestujícího, tak s ní problém nemám, ale včera mě jeden zastánce ČD přesvědčoval, že koženky již nejsou a že lžu a že jsem musel jet vlakem naposledy za Marie Terezie.

+1/0
23.6.2017 11:51

R82o28m66a45n 14V36o37n23d65r15k28a 9816856384882

myslím, že koženky vyloženě nikomu nevadí. Místo důležitých věcí zase řeší nesmysly, kdyby raději vybavili vlaky klimatizacemi, protože v parném létě se v tom skleníku absolutně nedá jezdit.

+2/0
23.6.2017 10:43

R60a62d27i58m 61P15o71l18á81š66e23k 9646973189289

Spíš je důležitější, aby vlaky jezdily včas a pro nás z MS kraje mimo Ostravu, aby co nejvíc rychlíků stálo v naší nástupní stanici. A aby jezdily taky přes noc, aby se dalo vyjet v polovině noci, aby jsme byli třeba v Praze hned ráno. A nazpět taky, aby šlo jet přes noc.

0/0
23.6.2017 11:29

J31a81n 46C75e41p25e48k 1754946360

Jen hádám, kdyby byla po takových spojích poptávka, tak jistě ji ČD nebo soukromníci rádi zaplní. Kšeft je kšeft. Ovšem si myslím, že vás bude málo, proto nikdo v noci spoje nevypravuje, krom mezinárodních spojů, které jedou přes půl Evropy.

0/0
23.6.2017 11:54

R12a25d68i17m 63P53o80l13á53š53e54k 9306153639439

Neříkám, že nemáte pravdu.

Ale například dříve jsme jezdili vlakem služebně do Prahy na otočku.

V noci nastoupit, v 8 - 9 ráno jsme tam byli, potom přes den práce nebo školení nebo výstavy a večer zase zpátky na vlak. Mohli jsme z Prahy vyjet nějak v 6 - 8 večer a domů jsme přijeli posledním místním vlakem po půlnoci nebo večer ještě posedět se známými a vyjet v 10 - 12 večer a přijet domů ráno prvním vlakem nějak ve čtyři.

ve vlaku jsme se částečně vyspali, takže hned potom jsme mohl ijít normálně do práce. Sice trošku nevyspalí, ale šlo to vydržet.

Dneska se musí vyjet později, takže bychom se do Prahy dostali později a odjíždět dříve, takže je v Praze výrazně méně času. Navíc se v těch dnešních slepičárnách dá spát mnohem hůž než v dřívějších kupátkách, už i proto, že se tam nedá zhasnout. Pomalu je dnes výhodnější kvůli jednomu dni v Praze oželet dva dny, domluvit si v Praze nocleh a zpátky jet až druhý den.

0/0
23.6.2017 12:21

R21o19m84a77n 89P71o39l14á46č83e45k 5446209955

První část jde na vrub SZDČ, protože cca 95% zpoždění je kvůli tratí a nebo nehodám... 5% připadá na vypadky ze strany dopravců...

+2/0
23.6.2017 12:12

M72i21r86e31k 31Z58á89v12o11d28n23ý 7412617530648

No, mně celkem vadí. Ale je to jen jeden z problémů současných vozů.

0/0
23.6.2017 11:42

J73a10n 76C81e41p30e16k 1634966140

Přesně tak. 100x více mi vadí nechutné záchody ve vlacích než nějaká čistá koženka. Druhá věc, která mi vadí, je obsazenost některých spojů, kdy lidé stojí i nad sedícími cestujícími a vlak je neskutečně namačkán. Proč se nepřidá vagon?

0/0
23.6.2017 11:52
Foto

J64a71n 20V31a32l27a18l70í16k 6796419670986

vagónů je tolik kolik jich chtěl objednavatel... tudíž kraj nebo stát...

0/0
23.6.2017 12:24

J82a15n 52R19i18c65h64t57e20r 5852492723835

Koženky se na rozdíl od textilu nepropotí, nezůstávají na nich fleky, dají se snadno omýt.

Kupé jsou nejen "intimnější", ale především zdravější než "open space" vozy. Když nastoupí jeden člověk s rýmou do kupé, můžete si přesednout, přinejhorším nakazí sedm lidí.

Když nastoupí nemocný člověk do Pendolina, může nakazit těch lidí sedmdesát.

Když přijde hlučná společnost, obsadí si kupé.

Když nastoupí do Pendolina, otravuje dalších sedmdesát lidí.

Výhodou Pendolina je samozřejmě klimatizace, pro někoho možná wifi (pokud náhodou funguje).

Po koženkových kupé se mi bude stýskat...:-(

+8/−4
23.6.2017 10:07

J68a62n 77V75a66l56o88u27c66h 6852787798780

... a když do kupé nastupí 2 a zalehnou, dalších 6 se nemá kam sednout...

(aneb vše je o ohleduplnosti - i ten hluk či rýma)

+2/0
23.6.2017 11:11

R10a14d70i54m 73P32o15l11á92š76e88k 9206963979429

Předpokládám, že Vy poslušně ovcoidně stojíte na chodbičce před kupé, kde takoví dva zalehnou a nemáte na to tam vrazit a ty lidi zvednout.;-D

Když píšete takovéhle nesmyslné příspěvky.

0/0
23.6.2017 11:26

M55i53r85e69k 57Z47á58v55o91d39n22ý 7832777800268

Jasný, Vy jste určitě celý žhavý v nočních spojích vtrhnout do kupéčka, kde jsou zatažené závěsy (a nejlépe je i zamčené), všechny nakopat do zadnice a dát je do latě :)

+4/0
23.6.2017 11:46

R28a72d38i38m 65P59o85l64á21š27e67k 9826743849889

Nemusí být člověk hned hulvát.

To je problém, když není možnost sednout jinde, vejít dovnitř a slušně požádat, aby uvolnili obsazené místo? To je přece úplně normální a děje se to ve vlaku běžně. A pokud je kupé zamknuté, není místenkové a jinde není kde sednout, má cestující právo požádat průvodčí, aby kupé odeknula on si mohl sednout. I na toto tady průvodčí je, je totiž jednou z povinností průvodčí zajistit cestujícímu s jízdenkou odpovídající místo k sezení, pokud to je možné.

0/0
23.6.2017 12:29

M65i68r58e55k 71Z22á98v18o31d41n51ý 7582787250608

Hulvát být nemusí, ale jen tak vtrhnout do kupéčka, abych pak odešel s tím, "sorry, už je plno", mi také nepřijde jako nejlepší řešení.

+2/0
23.6.2017 13:56

M47i36r29e76k 58Z25á80v68o41d82n68ý 7882737520898

"Koženky se na rozdíl od textilu nepropotí, nezůstávají na nich fleky,..." Vy jste ale komik. Asi jste ještě neviděl propocenou koženku (je to taková plovoucí hužva), na které se propařilo pár zadků před vámi. Sbohem koženky, už se prosím nevracejte.

+1/0
23.6.2017 11:44
Foto

J63a82n 70V12a73l53a35l32í19k 6136289630166

no když vezmete že koženka se používá stále ale je vylepšená o trošku...

0/0
23.6.2017 12:27

J96i23ř11í 17K49o60c79u40r63e97k 6365734835108

"Koženky se na rozdíl od textilu nepropotí"

Tak to bych se hádal. Zkuste světlou košili a čekání na křižování někde u Suché Vrby trvající 10 minut ve tři odpoledne.

0/0
23.6.2017 19:30

M26a72r12t33i34n 65V41e76s68e87l76ý 1500178217146

To se pořád píše o nových vozech. Ovšem, je to důležité téma, ale naprosto se opomíjí dostatečná kapacita souprav. Většina žilinských rychlíků jedoucích přes Ostravu (sudá:22 z Prahy) je kvůli nízké kapacitě (pouhé 2 a 3/4 dvojky!!) v silnějších dnech prakticky nepoužitelná. Takový Landek (8:22) je v běžný pátek prakticky celý omístenkovaný a z Kolína do Ostravy se stojí. Průvodčí někdy nemá šanci ani projít, neprojde minibar, vlak nemá bistrovůz. To je nějaký komfort cestování u mezinárodních rychlíků? To je konkurence? Na takto vytížené trati? Ke zkracování souprav dochází už i u vsetínské větve, k vidění jsou 4-5 vozové soupravy. Toto je nehoráznost ukazující na to, že většina současného aparátu není schopna nahlédnout věci z pohledu cestujících. K čemu je mně beznadějně přeplněný pěkný vagón? To raději pojedu volným jakýmkoli béčkem. Problém je samozřejmě i na dalších tratích, např. Ohře v relaci Praha - Chomutov (2,5 dvojky, v sobotu bez posily) nebo na některých spojích do Plzně (třeba v 17:11 z Prahy míval v pátek posilovou jedničku, to je hrůza to jedno nízkokapacitní Ab do Německa).

+3/0
23.6.2017 10:02

R19o73m39a60n 73S70t28o81n61e48k 1239723599101

kupte si listek přes internet mate k tomu mistenku zdarma

+1/0
23.6.2017 10:46

R83o43m38a88n 52P18o59l16á78č93e97k 5746309545

Pošlete stížnost na MD... To totiž je objednavatelem dopravy... ČD odjedou co si MD objedná...

+2/0
23.6.2017 12:13
Foto

J22i39n97d53ř67i35c53h 34L96n22ě19n38i97č89k50a 5843211929

Mě asi nejvíc vyhovují koženkové sedačky ve velkoprostoru u Jančury. Ale jsem rád, že ČD si konečně uvědomily, že je 21. století a třeba InterPantery a RailJety jsou i docela civilizované.

+2/−1
23.6.2017 9:55

B80o75h83d53a48n 61S63k13á54l13a 5935455620988

Koženky navrhl inteligentní člověk. Široké opěrky, povrch omyvatelný a celkem příjemný. Prožil jsem na nic nejkrásnější roky na trase Liberec-Ostrava. Vždycky když mě nějaký design vytočí, přál bych si, aby si to designer povinně nainstaloval doma. Nové sedačky jsou kompatibilní pouze s tělesnými rozměry 175,5 cm, hmotnost 68,21 Kg ani o cm a gram více či méně. Textil je za pár let jako prase s mastnými mapami na krajích. Je to špatná zpráva. ;-(

+10/−3
23.6.2017 9:54

M50i73r68e31k 49Z69á15v34o56d59n46ý 7252787240208

Jestli Vám jsou těsné současné lavice (pro 6 lidí), tak bych chtěl vidět, jak jste se nacpal do koženkových lavic pro 8 lidí. Pominuli to, že jste zřejmě zabíral 2 sedadla.

+2/−1
23.6.2017 11:49

R93a81d15i92m 53P69o68l90á46š89e64k 9796503409609

Sedadla v kupé byla dimenzována na výrazně větší lidi než na jaké jsou dnes dimenzovány ty současné slepičárny. Nejedná se jen o šířku sedadla, ale třeba i prostor pro nohy a mám pocit, že dokonce i výška sedadla je v dnešních slepičárnách menší.

+1/0
23.6.2017 12:33

M59i20r86e34k 30Z28á44v51o87d56n29ý 7342167330818

Podívejte, fyzikálně to není možné. Ten vůz je stejně široký, ale nyní jsou (alespoň v kupé - Bee, Bmz) vedle sebe 3 místa, dříve (koženkové B) to byly 4 místa vedle sebe. Mezi sedadly nebyla ani opěrka, tak lidé bývali k sobě pěkně nasáčkovaní. A pokud to náhodou nebyla nějaká pěkná slečna, tak věřím, že moc lidem to moc příjemné nebylo. Pak tu byla druhá možnost a to, že lidé se roztáhli tak, že se do kupé místo 8 vlezli 4. Takže ostatní stáli v uličce, protože připlcnout se k něčímu zadku nebylo úplně nejlepší řešení.

+2/−1
23.6.2017 13:55

J48i91ř84í 46K98o62c56u15r95e13k 6105404135788

Zajímavé, se 187 cm sedím v béčku nepohodlně nízko, zatímco v piváku je to lepší. Že bych si vzal do vlaku cólštok?

0/0
23.6.2017 19:32
Foto

B49r53o16n29i84s64l68a36v 85G47a46b59r40y27š 2452349441

Někteří si výměnu cca 4000 osobních vozů představují jako Hurvínek válku. :-/

+1/0
23.6.2017 9:40

J61i66ř64í 50K71o94c13u40r97e12k 6145904305308

Tak na to mají mít lidi. Když SNCF nebo DB zvládají dvojnásobek vagonů...

0/−1
23.6.2017 19:35

R87o40m71a47n 13J22e15s30c67h22k22e 9158475107495

Mne nevadí staré vozy. Mne vadí, že české dráhy nejsou schopné udělat popisy u dveří a záchodů. Ve středu přistavily ČD vlak se starými vozy. Předtím hlášení vlak vyšší kvality. Lidé nastoupili a všechny dveře zústaly otevřené. Lidé neví, že tyto vagóny sami nezavírají. Chybí tam upozornění. Nevšiml jsem si přítomnost průvodčího, pouze vlakvůdce. A byl to spěšný vlak. A zdržoval přistavení našeho osobního vlaku.

Také mne chybí popis tlačítek na záchodech. Zamknout se a spláchnout.

Jsou to drobnosti, které by pomohly. Chápu, že není dost peněz na nové soupravy.

Také mne vadí SŽDC. Neinformuje cestující a zpoždění a zrušených vlacích.

Rozbily se dráhy. Chybí čekárny a informace.

0/0
25.6.2017 5:55

I31v39a69n70a 67Z47b72u48b38n76o58v13á 7871861616

To byly nejpohodlnejsi vlaky co jsem kdy jela, a ze jsem se najezdila vlakem vic nez dost. Zlepsujte radsi sluzby, ty jsou otresne.

+6/−5
23.6.2017 9:38

Z63d44e65n27ě57k 28K68o78r41f 8226398407983

Otřesný je Vas nekonkrétní názor,v čem jsou ty služby otřesné.....

+3/−3
23.6.2017 9:41

I51v37a65n56a 12Z90b75u72b44n29o61v82á 7251911426

Aha, pan je zeleznicar? :-)

0/−3
23.6.2017 9:48

M69i54r19e26k 43Z16á57v76o49d29n51ý 7302627600378

To nevím, jestli je pán železničář, ale ptá se vás, co konkrétního je otřesného na těch službách :)

+4/−1
23.6.2017 9:52

M58a38r16t73i96n 10V21e11s10e96l21ý 1880298257136

No třeba ta odcizená nádraží. Zavřená, že si nemáte kam sednout, nedokážou se dohodnout s nájemcem hospody, takže řada nádražních restaurací je pryč, často chybí úschovna zavazadel i ve velkých stanicích anebo je otevřená jen v pracovní den ca. do 18 hod. Příkladem odcizeného nádraží je třeba Ústí nad Orlicí, ale jde i o menší stanice, kde dřív bývaly běžné doprovodné služby a dnes v lepším případě je odemčená čekárna a když najdete automat na kávu (to je dobrá věc), tak aby člověk přímo plesal...

+2/−1
23.6.2017 10:06

R44o42m36a35n 19S86t12o22n96e91k 1929603269371

stěžujte si na SŽDC ne ČD

+1/0
23.6.2017 10:48

J60a69n 22V22a17l70o33u75c51h 6942427588530

Ale to není o nádražích, nýbrž celkové situaci ve společnosti - polehávání na ulici, popíjení, křik - a nelze s tím nic moc dělat. Když zakročí policie, pokutu z nich nedostane, vymlátit jim to z hlavy nemůže, na týden poslat do kamenolomu taky ne (o nařčení z rasismu i při křivém pohledu nemluvě). A když už k nějakému lehkého zákroku dojde, pak je okolo plno lidumilů, kteří se výtržníků zastanou. To se pak takový "průtokáč" jako nádraží uržuje těžko...

0/0
23.6.2017 11:17

R19a29d32i27m 38P61o46l84á19š93e37k 9506493569259

S tím souvisí právě to polehávání bezdomovců. Pokud necháte nádraží přes noc otevřené, tak dnes se tam, zvláště na podzim při prvních studených nocích, sleze spousta těchto existencí. Pro provozovatele nádraží je proto výhodnější v 10 nebo ve 12 v noci nádraží zavřít a ve 4 - 5 ráno zase otevřít. A kdo musí na té zastávce nocovat, má smůlu, musí to nějak přežít venku. Třeba , když je zima, chodit v noci po městě, nebo stepovat na nástupištinebo tak nějak.

holt pryč jsou ty doby, kdy noc na nádraží člověk strávil v teple a v klidu, vyspal se na židli v čekárně a noční pokladní mu tam do čekárny ještě chodila přikládat do žárem rozpáleného pecka uhlí.

0/0
23.6.2017 11:35

R19o80m13a49n 94J73e49s36c97h76k22e 9538795677905

V Rakousku také mají bezdomovce. Přesto jsem tam v pohodě v noci spal ve Villachu v čekárně a nikdo mne nevyhazoval.

Politici co rozbili dráhy, sami jedí hlavně v autech.

0/0
25.6.2017 6:07

M40i92r59e43k 91Z91á74v74o63d98n78ý 7512507750848

Jak tady píšou ostatní, nádraží nepatří ČD, ale SŽDC. Stejně tak jsem neviděl, že by třeba v Zábřeze na Moravě něco takového nabízelo RJ nebo LEO

0/0
23.6.2017 11:47

Z70d66e24n17ě66k 69K90o91r63f 8796698927333

Jo, Zbubnová to určitě....

0/0
24.6.2017 7:30







Najdete na iDNES.cz