Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Koženky mají zmizet z vlaků do dvou let. ČD slibují moderní soupravy

Staré vagony přezdívané „koženky“ postupně mizí z českých kolejí. Do roku 2019 by už na tratích měly přestat sloužit úplně, především pak mezi Prahou a západočeskými městy. Postupná modernizace se však chystá i u jiných vozů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I21g50o14r 78P94u21k43l 6532683495342

Doufám, že tím myslí i honeckerovu pomstu (Bdmtee) jezdící výhradně na většině osobáků v okolí Brna. V létě je to naprostá sauna,vzduch žádný, okno nejde otevřít, dveře často zablokovaný (jednou byl kvůli tomu uzamčen i celý první vůz na osobáku). Schody jako do nebes a ani informační panely to nemá. To má být vůz 21.století?Rv

+2/0
24.6.2017 23:03

M57a68r37t65i71n 51V34a19š28i91c53a 5345769299500

Nechť žije konzum.

Pryč se špatnými, pohodlnějšími koženkami, co se nepropotí, dobře se čistí a nejspíše déle vydrží o tyto atributy dnes nikdo přeci nestojí.

+2/−1
24.6.2017 10:44

M23a72t58ě61j 24V77o35n13d66ř59i87č58k17a 4564790918336

Vlak není MHD. Vlak MUSÍ být pohodlný.

0/−1
24.6.2017 17:46

J33i54ř38í 35K10o80c66u26r12e31k 6985294965798

No jo, takže se dočkáme přeplyšování proseděných sedaček (takových vagonů je) a poslední zbytky projdou natřením na modro. "Ve stanici nelze" zůstane a předpokládám, že zásuvky tady nebudou. Ovšem zásuvky vzal čert, ale podvozky typu "Tatramat" doufám NEzůstanou. Takže při rozjezdu na maximální rychlost (140 km/h najednou nevadí) se vagon v přímé koleji NEroztřepe jako Tatramatka ždímající ze všech sil.

0/−1
23.6.2017 19:26

J11a75n 69J30e79m20e86l20k51a 1325650

Já si nemyslím, že jsou tak špatné. Po 40 letech se povedlo, aby je někdo vyčistil, přepotahoval a lehce zmodernizoval (jinde se obnova dělá po 15 letech u nás po 40), některé mají blokování dveří. Takže podle mě by část jezdit dál, ať se modernizace využije. A třeba polovinu vlaku dát s klimatizací, velkoprostorem, modernější atd. Celý vlak - Rx je zbytečný. I pro objednavatele. A třeba do Chebu přes Ústí moc 160 km/h v čase nedělá. Spíš je problém, že plyš by měli důkladně vysavat a občas použít mokrý vysavač. Což ČD někde dělá problémy.

0/0
23.6.2017 15:28
Foto

J69a16n 83V92a27l61a47l98í30k 6116329900256

jestli si myslíte že ve vlacích jakéhokoliv dopravce nemáte koženku tak se pletete...

Koženka má mnohé společné s PVC. Základem je textilie, nejčastěji tkaná ale také úplet, nebo netkaná, na kterou se nanáší PVC, někdy kombinace PVC/polyuretan, ale vždy převažuje PVC. Koženka má svoji historii a byla tak trochu synonymem pro podřadnost. Proto se nyní občas potkáte s názvy jako „umělá kůže“, „textilní kůže“ apod. Jak je vidět, nejen vývoj a výroba, ale i lidé z marketingu a reklamy pracují na vylepšení jména koženky. Není tak dlouho, co se objevila umělá kůže/koženka z polyesteru. Vypadá dobře a díky použitému materiálu má opravdu špičkovou odolnost a životnost. Na druhé straně, kdo někdy nosil v horku košili z polyesteru ví, že to není to pravé ořechové.

0/0
23.6.2017 12:34
Foto

J22a91n 90V45a22l56a36l82í69k 6796859810466

Koženka opravdu prošla obrovským vývojem a dnes se vyrábí v mnoha variantách speciálně vyvinutých pro konkrétní účely. Je k dispozici v široké škále dezénů, barev i barevných potisků. Nepropouští vodu, je neprodyšná. V kontaktu s tělem je studená a v horku se na ni lepíme. Je třeba řící, že nové povrchové úpravy už jsou pocitově mnohem lepší. Koženka se velmi dobře udržuje z pohledu hygieny.

0/0
23.6.2017 12:38

M36i98l81a45n 22V13o16l68e40k 5739823326849

Nejlepší je, když na koženku nadávají lidé, kteří si domů pořídili koženou sedačku...

+1/0
23.6.2017 19:39
Foto

J68a60n 30V76a78l78a84l54í17k 6876289500976

nebo spíš koženkovou ;-D

0/0
23.6.2017 21:23

J94a94n 81C10e35p96e20k 1804356470

Pokud není koženka špinavá nebo propocená od předchozího cestujícího, tak s ní problém nemám, ale včera mě jeden zastánce ČD přesvědčoval, že koženky již nejsou a že lžu a že jsem musel jet vlakem naposledy za Marie Terezie.

+1/0
23.6.2017 11:51

R27o83m87a28n 84V55o81n27d18r23k37a 9866746624912

myslím, že koženky vyloženě nikomu nevadí. Místo důležitých věcí zase řeší nesmysly, kdyby raději vybavili vlaky klimatizacemi, protože v parném létě se v tom skleníku absolutně nedá jezdit.

+2/0
23.6.2017 10:43

R11a16d96i90m 28P20o62l94á24š18e20k 9866393489849

Spíš je důležitější, aby vlaky jezdily včas a pro nás z MS kraje mimo Ostravu, aby co nejvíc rychlíků stálo v naší nástupní stanici. A aby jezdily taky přes noc, aby se dalo vyjet v polovině noci, aby jsme byli třeba v Praze hned ráno. A nazpět taky, aby šlo jet přes noc.

0/0
23.6.2017 11:29

J21a14n 43C22e12p92e89k 1594986970

Jen hádám, kdyby byla po takových spojích poptávka, tak jistě ji ČD nebo soukromníci rádi zaplní. Kšeft je kšeft. Ovšem si myslím, že vás bude málo, proto nikdo v noci spoje nevypravuje, krom mezinárodních spojů, které jedou přes půl Evropy.

0/0
23.6.2017 11:54

R35a70d19i37m 69P17o30l28á17š34e90k 9236883179379

Neříkám, že nemáte pravdu.

Ale například dříve jsme jezdili vlakem služebně do Prahy na otočku.

V noci nastoupit, v 8 - 9 ráno jsme tam byli, potom přes den práce nebo školení nebo výstavy a večer zase zpátky na vlak. Mohli jsme z Prahy vyjet nějak v 6 - 8 večer a domů jsme přijeli posledním místním vlakem po půlnoci nebo večer ještě posedět se známými a vyjet v 10 - 12 večer a přijet domů ráno prvním vlakem nějak ve čtyři.

ve vlaku jsme se částečně vyspali, takže hned potom jsme mohl ijít normálně do práce. Sice trošku nevyspalí, ale šlo to vydržet.

Dneska se musí vyjet později, takže bychom se do Prahy dostali později a odjíždět dříve, takže je v Praze výrazně méně času. Navíc se v těch dnešních slepičárnách dá spát mnohem hůž než v dřívějších kupátkách, už i proto, že se tam nedá zhasnout. Pomalu je dnes výhodnější kvůli jednomu dni v Praze oželet dva dny, domluvit si v Praze nocleh a zpátky jet až druhý den.

0/0
23.6.2017 12:21

R63o88m72a20n 74P68o51l77á33č11e32k 5536619595

První část jde na vrub SZDČ, protože cca 95% zpoždění je kvůli tratí a nebo nehodám... 5% připadá na vypadky ze strany dopravců...

+2/0
23.6.2017 12:12

M98i20r55e96k 92Z91á49v52o66d53n10ý 7882677320238

No, mně celkem vadí. Ale je to jen jeden z problémů současných vozů.

0/0
23.6.2017 11:42

J93a97n 24C35e84p48e14k 1264496340

Přesně tak. 100x více mi vadí nechutné záchody ve vlacích než nějaká čistá koženka. Druhá věc, která mi vadí, je obsazenost některých spojů, kdy lidé stojí i nad sedícími cestujícími a vlak je neskutečně namačkán. Proč se nepřidá vagon?

0/0
23.6.2017 11:52
Foto

J39a82n 91V85a36l47a62l68í67k 6186239440256

vagónů je tolik kolik jich chtěl objednavatel... tudíž kraj nebo stát...

0/0
23.6.2017 12:24

J95a24n 86R21i31c28h20t84e10r 5292642393125

Koženky se na rozdíl od textilu nepropotí, nezůstávají na nich fleky, dají se snadno omýt.

Kupé jsou nejen "intimnější", ale především zdravější než "open space" vozy. Když nastoupí jeden člověk s rýmou do kupé, můžete si přesednout, přinejhorším nakazí sedm lidí.

Když nastoupí nemocný člověk do Pendolina, může nakazit těch lidí sedmdesát.

Když přijde hlučná společnost, obsadí si kupé.

Když nastoupí do Pendolina, otravuje dalších sedmdesát lidí.

Výhodou Pendolina je samozřejmě klimatizace, pro někoho možná wifi (pokud náhodou funguje).

Po koženkových kupé se mi bude stýskat...:-(

+8/−4
23.6.2017 10:07

J17a27n 75V21a94l92o16u72c62h 6192567668390

... a když do kupé nastupí 2 a zalehnou, dalších 6 se nemá kam sednout...

(aneb vše je o ohleduplnosti - i ten hluk či rýma)

+2/0
23.6.2017 11:11

R16a47d30i98m 24P98o59l81á28š21e96k 9366813979389

Předpokládám, že Vy poslušně ovcoidně stojíte na chodbičce před kupé, kde takoví dva zalehnou a nemáte na to tam vrazit a ty lidi zvednout.;-D

Když píšete takovéhle nesmyslné příspěvky.

0/0
23.6.2017 11:26

M48i38r62e37k 56Z33á39v44o91d55n22ý 7292377520428

Jasný, Vy jste určitě celý žhavý v nočních spojích vtrhnout do kupéčka, kde jsou zatažené závěsy (a nejlépe je i zamčené), všechny nakopat do zadnice a dát je do latě :)

+4/0
23.6.2017 11:46

R15a40d53i91m 21P72o64l11á15š64e79k 9296873169779

Nemusí být člověk hned hulvát.

To je problém, když není možnost sednout jinde, vejít dovnitř a slušně požádat, aby uvolnili obsazené místo? To je přece úplně normální a děje se to ve vlaku běžně. A pokud je kupé zamknuté, není místenkové a jinde není kde sednout, má cestující právo požádat průvodčí, aby kupé odeknula on si mohl sednout. I na toto tady průvodčí je, je totiž jednou z povinností průvodčí zajistit cestujícímu s jízdenkou odpovídající místo k sezení, pokud to je možné.

0/0
23.6.2017 12:29

M83i22r94e76k 33Z34á55v28o19d15n76ý 7122387520118

Hulvát být nemusí, ale jen tak vtrhnout do kupéčka, abych pak odešel s tím, "sorry, už je plno", mi také nepřijde jako nejlepší řešení.

+2/0
23.6.2017 13:56

M79i31r39e85k 16Z66á81v89o85d65n83ý 7372577720758

"Koženky se na rozdíl od textilu nepropotí, nezůstávají na nich fleky,..." Vy jste ale komik. Asi jste ještě neviděl propocenou koženku (je to taková plovoucí hužva), na které se propařilo pár zadků před vámi. Sbohem koženky, už se prosím nevracejte.

+1/0
23.6.2017 11:44
Foto

J13a50n 38V23a70l98a33l59í28k 6176589220436

no když vezmete že koženka se používá stále ale je vylepšená o trošku...

0/0
23.6.2017 12:27

J85i44ř69í 36K57o14c84u57r89e12k 6105214125328

"Koženky se na rozdíl od textilu nepropotí"

Tak to bych se hádal. Zkuste světlou košili a čekání na křižování někde u Suché Vrby trvající 10 minut ve tři odpoledne.

0/0
23.6.2017 19:30

M19a20r49t95i97n 55V43e12s36e73l24ý 1810118557716

To se pořád píše o nových vozech. Ovšem, je to důležité téma, ale naprosto se opomíjí dostatečná kapacita souprav. Většina žilinských rychlíků jedoucích přes Ostravu (sudá:22 z Prahy) je kvůli nízké kapacitě (pouhé 2 a 3/4 dvojky!!) v silnějších dnech prakticky nepoužitelná. Takový Landek (8:22) je v běžný pátek prakticky celý omístenkovaný a z Kolína do Ostravy se stojí. Průvodčí někdy nemá šanci ani projít, neprojde minibar, vlak nemá bistrovůz. To je nějaký komfort cestování u mezinárodních rychlíků? To je konkurence? Na takto vytížené trati? Ke zkracování souprav dochází už i u vsetínské větve, k vidění jsou 4-5 vozové soupravy. Toto je nehoráznost ukazující na to, že většina současného aparátu není schopna nahlédnout věci z pohledu cestujících. K čemu je mně beznadějně přeplněný pěkný vagón? To raději pojedu volným jakýmkoli béčkem. Problém je samozřejmě i na dalších tratích, např. Ohře v relaci Praha - Chomutov (2,5 dvojky, v sobotu bez posily) nebo na některých spojích do Plzně (třeba v 17:11 z Prahy míval v pátek posilovou jedničku, to je hrůza to jedno nízkokapacitní Ab do Německa).

+3/0
23.6.2017 10:02

R20o77m56a53n 47S13t50o95n57e79k 1529873289231

kupte si listek přes internet mate k tomu mistenku zdarma

+1/0
23.6.2017 10:46

R47o37m11a68n 75P23o48l78á21č60e65k 5106829175

Pošlete stížnost na MD... To totiž je objednavatelem dopravy... ČD odjedou co si MD objedná...

+2/0
23.6.2017 12:13
Foto

J95i21n75d12ř38i85c78h 33L53n66ě63n29i67č24k91a 5263541679

Mě asi nejvíc vyhovují koženkové sedačky ve velkoprostoru u Jančury. Ale jsem rád, že ČD si konečně uvědomily, že je 21. století a třeba InterPantery a RailJety jsou i docela civilizované.

+2/−1
23.6.2017 9:55

B24o87h87d45a23n 22S34k41á32l41a 5665945870478

Koženky navrhl inteligentní člověk. Široké opěrky, povrch omyvatelný a celkem příjemný. Prožil jsem na nic nejkrásnější roky na trase Liberec-Ostrava. Vždycky když mě nějaký design vytočí, přál bych si, aby si to designer povinně nainstaloval doma. Nové sedačky jsou kompatibilní pouze s tělesnými rozměry 175,5 cm, hmotnost 68,21 Kg ani o cm a gram více či méně. Textil je za pár let jako prase s mastnými mapami na krajích. Je to špatná zpráva. ;-(

+10/−3
23.6.2017 9:54

M29i43r98e45k 14Z50á58v42o43d24n83ý 7432157560558

Jestli Vám jsou těsné současné lavice (pro 6 lidí), tak bych chtěl vidět, jak jste se nacpal do koženkových lavic pro 8 lidí. Pominuli to, že jste zřejmě zabíral 2 sedadla.

+2/−1
23.6.2017 11:49

R34a86d93i16m 97P85o94l28á60š97e62k 9776963629469

Sedadla v kupé byla dimenzována na výrazně větší lidi než na jaké jsou dnes dimenzovány ty současné slepičárny. Nejedná se jen o šířku sedadla, ale třeba i prostor pro nohy a mám pocit, že dokonce i výška sedadla je v dnešních slepičárnách menší.

+1/0
23.6.2017 12:33

M65i57r78e26k 98Z34á24v55o22d14n19ý 7812537730608

Podívejte, fyzikálně to není možné. Ten vůz je stejně široký, ale nyní jsou (alespoň v kupé - Bee, Bmz) vedle sebe 3 místa, dříve (koženkové B) to byly 4 místa vedle sebe. Mezi sedadly nebyla ani opěrka, tak lidé bývali k sobě pěkně nasáčkovaní. A pokud to náhodou nebyla nějaká pěkná slečna, tak věřím, že moc lidem to moc příjemné nebylo. Pak tu byla druhá možnost a to, že lidé se roztáhli tak, že se do kupé místo 8 vlezli 4. Takže ostatní stáli v uličce, protože připlcnout se k něčímu zadku nebylo úplně nejlepší řešení.

+2/−1
23.6.2017 13:55

J78i16ř77í 85K97o54c72u87r88e60k 6345244485478

Zajímavé, se 187 cm sedím v béčku nepohodlně nízko, zatímco v piváku je to lepší. Že bych si vzal do vlaku cólštok?

0/0
23.6.2017 19:32
Foto

B50r72o60n79i96s57l36a63v 88G57a30b19r40y80š 2122889141

Někteří si výměnu cca 4000 osobních vozů představují jako Hurvínek válku. :-/

+1/0
23.6.2017 9:40

J50i54ř10í 28K56o98c21u63r91e92k 6695894645738

Tak na to mají mít lidi. Když SNCF nebo DB zvládají dvojnásobek vagonů...

0/−1
23.6.2017 19:35

R19o75m18a71n 41J57e12s56c26h33k25e 9268295647885

Mne nevadí staré vozy. Mne vadí, že české dráhy nejsou schopné udělat popisy u dveří a záchodů. Ve středu přistavily ČD vlak se starými vozy. Předtím hlášení vlak vyšší kvality. Lidé nastoupili a všechny dveře zústaly otevřené. Lidé neví, že tyto vagóny sami nezavírají. Chybí tam upozornění. Nevšiml jsem si přítomnost průvodčího, pouze vlakvůdce. A byl to spěšný vlak. A zdržoval přistavení našeho osobního vlaku.

Také mne chybí popis tlačítek na záchodech. Zamknout se a spláchnout.

Jsou to drobnosti, které by pomohly. Chápu, že není dost peněz na nové soupravy.

Také mne vadí SŽDC. Neinformuje cestující a zpoždění a zrušených vlacích.

Rozbily se dráhy. Chybí čekárny a informace.

0/0
25.6.2017 5:55

I23v91a85n10a 56Z83b69u47b29n93o72v49á 7251141646

To byly nejpohodlnejsi vlaky co jsem kdy jela, a ze jsem se najezdila vlakem vic nez dost. Zlepsujte radsi sluzby, ty jsou otresne.

+6/−5
23.6.2017 9:38

Z66d73e34n82ě20k 42K32o18r70f 8406128927383

Otřesný je Vas nekonkrétní názor,v čem jsou ty služby otřesné.....

+3/−3
23.6.2017 9:41

I75v13a39n79a 55Z74b77u11b82n88o18v88á 7491371886

Aha, pan je zeleznicar? :-)

0/−3
23.6.2017 9:48

M77i68r17e85k 52Z60á66v50o91d46n53ý 7552907820248

To nevím, jestli je pán železničář, ale ptá se vás, co konkrétního je otřesného na těch službách :)

+4/−1
23.6.2017 9:52

M68a54r90t41i71n 25V63e91s93e50l35ý 1620828837266

No třeba ta odcizená nádraží. Zavřená, že si nemáte kam sednout, nedokážou se dohodnout s nájemcem hospody, takže řada nádražních restaurací je pryč, často chybí úschovna zavazadel i ve velkých stanicích anebo je otevřená jen v pracovní den ca. do 18 hod. Příkladem odcizeného nádraží je třeba Ústí nad Orlicí, ale jde i o menší stanice, kde dřív bývaly běžné doprovodné služby a dnes v lepším případě je odemčená čekárna a když najdete automat na kávu (to je dobrá věc), tak aby člověk přímo plesal...

+2/−1
23.6.2017 10:06

R92o70m15a43n 40S12t32o25n49e76k 1189613469421

stěžujte si na SŽDC ne ČD

+1/0
23.6.2017 10:48

J11a28n 86V28a67l30o62u97c17h 6642727238750

Ale to není o nádražích, nýbrž celkové situaci ve společnosti - polehávání na ulici, popíjení, křik - a nelze s tím nic moc dělat. Když zakročí policie, pokutu z nich nedostane, vymlátit jim to z hlavy nemůže, na týden poslat do kamenolomu taky ne (o nařčení z rasismu i při křivém pohledu nemluvě). A když už k nějakému lehkého zákroku dojde, pak je okolo plno lidumilů, kteří se výtržníků zastanou. To se pak takový "průtokáč" jako nádraží uržuje těžko...

0/0
23.6.2017 11:17

R23a45d26i97m 83P65o75l52á82š50e57k 9516223459389

S tím souvisí právě to polehávání bezdomovců. Pokud necháte nádraží přes noc otevřené, tak dnes se tam, zvláště na podzim při prvních studených nocích, sleze spousta těchto existencí. Pro provozovatele nádraží je proto výhodnější v 10 nebo ve 12 v noci nádraží zavřít a ve 4 - 5 ráno zase otevřít. A kdo musí na té zastávce nocovat, má smůlu, musí to nějak přežít venku. Třeba , když je zima, chodit v noci po městě, nebo stepovat na nástupištinebo tak nějak.

holt pryč jsou ty doby, kdy noc na nádraží člověk strávil v teple a v klidu, vyspal se na židli v čekárně a noční pokladní mu tam do čekárny ještě chodila přikládat do žárem rozpáleného pecka uhlí.

0/0
23.6.2017 11:35

R50o64m62a62n 27J59e91s32c48h44k24e 9638625947635

V Rakousku také mají bezdomovce. Přesto jsem tam v pohodě v noci spal ve Villachu v čekárně a nikdo mne nevyhazoval.

Politici co rozbili dráhy, sami jedí hlavně v autech.

0/0
25.6.2017 6:07

M49i69r26e35k 19Z79á33v77o34d95n70ý 7882287760388

Jak tady píšou ostatní, nádraží nepatří ČD, ale SŽDC. Stejně tak jsem neviděl, že by třeba v Zábřeze na Moravě něco takového nabízelo RJ nebo LEO

0/0
23.6.2017 11:47

Z75d55e83n33ě56k 51K12o19r95f 8266318227773

Jo, Zbubnová to určitě....

0/0
24.6.2017 7:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.