Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stávka v bratislavském VW může ohrozit Škodu Auto. Kvůli převodovkám

Stávka zaměstnanců bratislavského závodu Volkswagenu může mít dopad i na výrobu v českých závodech Škoda Auto. Ze Slovenska totiž odebírá část převodovek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T64o15m88á48š 91J19a60n25e19č58k70a 4681385676720

Takže nejen, že neohrozí, ale ještě sii Slováci vydělajíR^ a to díky silným odborům. Tady alespoň Češi vidí, že odbory nejsou přežitek, ale nutnost v současné době!!

0/0
25.6.2017 23:37

P15e89t76r 77Č33e31r93m43á43k 9838255799800

Silným odborům??? Dyť nic nevyjednali a naopak přistoupili na podmínky VW ;-D

0/0
27.6.2017 18:02

S33t30a11n16i56s11l19a37v 17K18r10e94j45c65a20r 2531328743466

Kdy budou stávkovat zaměstnanci medií a nejen na Slovensku? Důvody by se jistě našli- nejen platové, ty jim vyhovují, V celku by mne zajímalo, zda by se Česká media odhodlala k podobné stávce jakou občané zažili v devadesátém roce, nikoli na podporu nového režimu ale sebe sama. Media jsou nástrojem režimu, stejně jako armáda a policie, tam musí být finanční spokojenost zajištěna. Občané vyprdněte se na práci v montovnách Š.A běžte pracovat do medií.

+2/0
25.6.2017 8:42

S80t79a77n35i95s36l31a77v 30K70r15e32j21c37a37r 2931178523246

Osobně si myslím, že je to tendenční článek, zaplacený VW !! Nadávejme na stávkující Slováky, říkají media. Nadávejme na české subdodavatele, jež nedokáží reagovat na výrobu ve ŠkodaAuto, a proto se musí nekompletní výrobky vozit skladovat do Staré Boleslavi. VW i ŠkodaAuto jsou tahouny výrobní ekonomiky státu. Proč by tedy jejich zaměstnanci nemohli chtít vyšší platy? Proč se k nim nepřipojí i v TPCA, Hyundai, Hisense, Ivecu, SOR, Karsitu a jejich subdodavatelích ?

+1/0
25.6.2017 8:32

V66l28a40s64t96i89m81i41l 67K21o49c20u68r46e43k 4106133960344

.....může ohrozit Škodu ??? Tento článek přebral už i Teraz.sk, a tam jsem napsal do komentáře, že důležitější jsou věci, které se nyní dějí ve VW Bratislava. Stejně je to ohrožení zřejmě jen smyšlenka. I kdyby ohrozilo, tak co ??????

+1/0
25.6.2017 7:07

S74t84a77n79i47s31l83a95v 72K66r51e58j67c39a64r 2551168263826

U ŠkodaAuto se v těchto případech jedná o navýšení výroby nad sjednaných 100%, takže subdodavatelé si svoje sjednané plní.

0/0
25.6.2017 8:35

S87t53a63n67i19s38l20a12v 68K88r21e34j40c68a41r 6667456853804

Ohrozit Škodovku jistě může, to už škodovka zažila jednou a zažívá to nakonec i dnes i když zatím nikoli kvůli převodovkám. On se na to dívá ze svého úhlu pohledu, jinak se na to dívá pracovník u pásu a jinak pracovník odbytu a skladových dílů od subdodavatelů.

0/0
25.6.2017 21:42

P18e79t10r 26V24o89n19d52r20a54c22e39k 7275261253530

Dokud si lidé neuvědomí, že o výplatu se musí bojovat, tak se tady nic nezmění.

Podívejte se na pracovní nabídky miliardáře pana Babiše - svým otrokům platí třeba i 12800kč hrubého - prostě dokus se lidi neozvou , tak se nic nezmění !!

+4/−2
24.6.2017 6:07

V69l16a74s49t69i45m62i94l 84K47o36c81u26r10e92k 4786743970454

Velká poklona těmto stávkujícím, že nejsou tak pos++++ jako lidi u nás. R^R^R^

+5/−3
24.6.2017 2:27

V82l70a38s73t58i65m27i64l 88Š39t70e94c18h85e97r 1355915949265

Poklona za co?Vždycky,když vidím stávkující,tak to ve mě vyvolává spíše pocit studu a trapnosti.u těch lidí.Já jsem nikdy nestávkoval a nikdy nebudu.Prosit o peníze je pod mojí úroveň.Raději odejdu tam,kde budu pracovat rád.

0/−5
24.6.2017 5:47

J84a25n 78D87v17o91ř52á26k 4753472413817

Přijde Vám, že by ti lidé prosili?

+1/0
24.6.2017 11:40

S43t54a25n95i56s18l31a15v 56K32r33e88j39c49a82r 6907186963614

Je otázkou, kde je strop kam až výplaty mohou vzrůst!! Jistě ve VW a ŠkodaAuto by byli sami proti sobě aby to nezkoušeli. Je otázkou kolik je v ČR a SR firem jež dokáží svým zaměstnancům nabídnout takovou výplatu za odvedenou práci jako ve firmách VW. - Nebavím se o tom , odejít hledat práci do ciziny. To je trochu o něčem jiném, pokud budete vykonávat v cizině podobně kvalifikovanou práci jako v ČR a SR tak k tomu tam musíte připočítat i náklady na bydlení a stravování jež tam budete využívat. Brát třicet tisíc ve Španělsku a bydlet ve foliáku a vodu na kavu brát z nádrže na zalévání může být pro někoho romantika ale jak dlouho.

0/0
25.6.2017 17:12

R51o60m66a91n 49K65r66á23č11a88l50í97k 3888608637706

No onych 47000,-CzK je priemer,ktory dosiahne pracovnik tak v 7. az 8. roku zamestnania. Nastupny plat (robotnika) je okolo 750 eur,co vzhladom k charakteru prace (pasova vyroba s 2x 15 minutami prestavky - tempo otestovane na nutene nasadenych pred 75 rokmi) nie je ziadne terno.

+4/0
24.6.2017 0:45

M12a77r82e73k 21P87o32s60p35í48š48i33l 2105445281

Německé základní platy ve strojírenství https://www.igmetall.de/metall-und-elektro-monatsentgelte-907.htm

+1/0
23.6.2017 23:28

P23e17t88r 31Č75e62r74m39á89k 9948305269150

No a?

0/−2
23.6.2017 23:39

V34l44a37s74t77i80m23i34l 33K50o51c29u98r41e52k 4116423650774

No a?

0/0
24.6.2017 2:10

P81e74t43r 19Č67e84r11m95á71k 9878875529940

No a?

0/0
25.6.2017 23:03

M82a96r26e96k 73P69o52s86p20í94š72i65l 2685315441

Jenom klid a neustupovat. Přesun fabriky by je stálo miliony Euro. A Rumunsko a Bulharsko i Ukrajina nereálné. Najít pozemky. Vybudovat fabriku. Najít 5-6 tis schopných lidí. A hlavně školení. Pak náběh výroby. Podle mne 1.5-2 roky, To si nelajznou.Hlavně vydržet. třebas kdyby se přidali ve škodovce a i Hyuunday atd..., Tak konečně ti na západě poznají, že si s náma nemají vytírat pozadí. A do Německa to nepřesunou. Tak nejsou lidi do strojírenskejch firem. A přistěhovalci moc makat nechtějí.A nebo jejich výkony jsou poloviční, Spustili jste to tak vydržte!!!!R^

+4/0
23.6.2017 23:13

M19a72r96e33k 26P47o50s71p25í76š52i73l 2815195341

německé platy najdete zde ve strojírenství, Otevřete PDF a uvidíte základní platy a třídy. A tím se řídí všechny strojírenské firmy v DE. Je to rozděleno dle spolkových zemí.

https://www.igmetall.de/metall-und-elektro-monatsentgelte-907.htm

+1/0
23.6.2017 23:27

P46e80t55r 67Č31e82r43m78á41k 9898785679860

Trochu reality. Mzdově požadavky této stávky jsou cca 40mil € (takže pokud by přesun stát jen miliony jak vy uvádíte, tak už pomalu balí) což je skoro 20% zisku VW SK. To samozřejmě nedají, tím spíš že za nic. Továrna na Ukrajině dávno bez problému funguje, její případné rozšíření je otázkou 2-3 let. Stejně jako VW naučilo standardům slováky, naučili se i ukrajinci. Rozdíl zůstává v té mzdě - o 1800€ se ukrajincům ani nezdá a přitom nestávkují.

Podobně to zkoušeli ve Valencii a VW udělalo rychlý proces.

0/0
23.6.2017 23:37

V12l76a49s45t50i90m32i73l 64K70o14c53u21r81e48k 4536983860424

Tak to jsou takové ty podělané řeči, kvůli tomu máme platy jako v rozvojové zemi. Tak ať si montovny sbalí a nahradíme je H.T.

0/0
24.6.2017 2:12

P61e72t24r 26Č96e47r48m10á40k 9418175539580

To je pouze realita kterou by si měli stávkující uvědmit a dobře vzít v potaz ;-)

0/0
24.6.2017 14:37

V60l48a93s75t41i12m82i58l 44K69o75c75u12r56e48k 4436893780534

Ale např. pan Kráčalík píše o 750 €. A to tam mají důchodci.

I kdyby VW odešel, přichází Jaguár, který ty lidi rád vezme.

0/0
25.6.2017 7:03

M56i26l93a72n 84K78r11a96w49i59e90c 7657204217538

No, cele je to o tom, že majitele a ti tzv. akcionáři u nás a na Slovensku jsou prostě a jednoduše nenažraná prasata, nic víc, nic miň. Tzv. kapitalismus po Československu, jak co nejvíc vydělat a zaměstnance odrbat.

+4/−1
23.6.2017 22:47

P14e26t15r 17Č51e25r37m97á91k 9968475239500

To máte z nějaké rudé knížky ne? Podnikání pochopitelně je o tvorbě zisku a ničem jiném, to není žádná veřejná služba. Zaměstnanec je tam pouze proto aby majiteli k tomu zisku pomohl, a za to dostává sjednanou odměnu, žádné odrbávání.

+1/0
23.6.2017 23:57

P97a14v20e60l 86Š60t36í63p86e62k 5259743444615

Zaměstnancům zřejmě velmi záleží na tom, avy VW přemístil výrobu ještě dál na východ

+2/−13
23.6.2017 20:57

J33i67ř77í 58K63a31č97í40r43e36k 5470636256

A to jako kam? Na Ukrajinu, aby si užili s tamní mafií? Do Mongolska? Do Číny, aby se za rok objevily kopie převodovek na Alibaba.com? Do Indie, kde Indové zfušují vše, co jim příjde pod ruku? Kam teda?

+7/0
23.6.2017 21:08

P58a34v96e34l 71Š38t12í91p39e97k 5139153824575

To je jejich věc, pořád se tu naříká, jak se výroba přesouvá na východ a tito "zaměstnanci" zatím neumí pochopit ani základní princip poptávky a nabídky..

+1/−1
23.6.2017 21:20

P65e50t11r 40Č72e88r91m69á29k 9428435259250

Proč ne? Na Ukrajině, v Rusku, Indii, Kazachstánu a Číně už dávno provozy VW má a rozšířit jejich kapacitu je otázkou pár let.

0/0
23.6.2017 22:06

R20a64d76i71m 96S70i12m12u66n62e90k 2860720516324

VW tam má závody, protože ty země mají taková cla, že se to vyplatí, ale je to určeno pouze pro místní trh..

0/0
23.6.2017 22:36

P34e63t72r 75Č15e65r56m39á12k 9638585709550

Nesmysl, auta z Ukrajiny nebo Ruska už dneska běžně vykrývají evropské trhy při nedostatku kapacit, Slovensko do roku 2004 taky nebylo v EU a normálně vyrábělo.

0/0
23.6.2017 23:26

J38i91ř62í 19K55a28č46í24r66e10k 5420126806

S tou Indií jste mě pobavil. Vy si myslíte, že je to 1:1 pracovník v ČR nebo v Indii? Indové jsou fušeři, denně s nima pracuju v IT. nejen jejich úroveň odbornostní, ale i jejich způsob uvažování je dost vzdálen tomu, čemu se ve výsledném produktu u nás říká kvalita. Taky komunikace vázne, jsou jiní. A přitom ani nejsou moc levní, stojí tak jenom o 50% méně než my.

To se pořád u nás plácá Nabídka/Poptávka, firmy odejdou na východ a co my si počnem. Je to blbost. Jen ať si tam táhnou, však oni se zase vrátí zpátky.

Jak se daří v Rusku, které obvykle zrovna kvalitní výrobky schopno vyprodukovat moc není, nevím.

+1/0
23.6.2017 22:40

J89i13ř59í 23K67a30č65í67r15e55k 5650376596

Neříkám, aby tu byly hned platy jako v Německu, ale není možné, abychom dělali za 3.5x menší peníze!!!

0/0
23.6.2017 22:42

V68l79a62s23t23i36m24i72l 19Š13t53e44c68h35e36r 1655335309695

Proč to není možné?Já si naopak myslím,že je nemožné mít srovnatelný plat.

+1/0
23.6.2017 22:48

P93e24t62r 95Č25e44r42m91á13k 9498815359350

Možné to je bez problému, mzda se neřídí nějakým porovnáním s neměckem ale s úrovní na daném trhu práce.

0/0
23.6.2017 23:37

P58e86t47r 83Č11e53r73m27á39k 9708865589250

Uniká Vám realita, továrna v Indii dávno existuje a funguje. Ano mentalita je jiná a zapracování trvá, na Slovensku to ale nebylo jiné když tam VW přišel, je to tedy ryze jen otázka času za jak dlouho jsou schopni nastavit standardy VW, a jelikož ty provozy už právě existují a mají je, tak jejich případné rozšíření je mnohé snazší než si někdo je ochoden připustit.

0/0
23.6.2017 23:31

J54i41ř93í 10K43a83č85í70r22e95k 5720646286

To vám uniká realita, já s nima denno denně dělám a vidím výsledky jejich práce, žádne západni standardy tam nikdo nikdy nenastaví. Pokud chcete zachovat nějakou kvalitu, můžete tam vyrábět jen ty nejjednodušší věci, s kvalifikací dělníka na úrovni mačkání několika tlačítek.

+1/0
23.6.2017 23:43

P80e30t33r 73Č89e82r77m93á57k 9318515359220

Ale nastaví a dokonce jiź nastavili, proto tam ta továrna pořád funguje. To že je s nima horší komunikace a celkové pořízení je pravda, ale na to se v ekonomice nehraje. A bavíme se pouze o běžném provozu, ve VW SK také nedělají žádně sofistikovanější práce, takže většinu této kapacity lze snadno převést a zůstane tam jen omezený provoz a třeba část maximálně automatizované výroby. Všechny tyhle scénáře už ve VW několikrát proběhly.

0/0
23.6.2017 23:54

R59o13m40a33n 37P13o80l69á12č48e90k 5686659955

Bulharsko, Rumunsko...

0/0
23.6.2017 22:34

R63a22d62i23m 81S64i29m32u50n52e48k 2860180646664

tohle strašení už trvá od roku 89... a tehdy se říkalo, že všechny podniky ze západu se přestěhují na východ... a jaký je stav po téměř 30 let? průmysl na západě a obvzvláště v německu jede na plný výkon a jejich platy jsou 3-4x vyšší než naše ;-)

+1/0
23.6.2017 22:40

P33a89v67e87l 83Š80t54í47p83e91k 5919933254425

A ve východních zemích se zatím nevyrábí vůbec nic, absolutně nikdo tam nepřesídlil. A ani slovenské dělníky nenapadlo místo stávkování jít pracovat jinam, když si připadají tak nedostatkoví

+1/0
23.6.2017 22:42

P39e63t18r 93Č29e64r40m43á48k 9858155899180

Však se také hodně provozů na východ přestéhovalo, a s tím jak rostou východní trhy stále přesouvá. Západ není německo, takové španělsko by mohlo vyprávět. Platy nemá smysl porovnávat, je potřeba vzít v potaz i náklady, jinak je to nic neříkající číslo.

0/0
23.6.2017 23:42
Foto

P59e90t45r 28W48a23t46z21k79e 7134845839506

.......také nejsem příznivcem stávek, ale ruku na srdce a hlavu na špalek, který zaměstnavatel vám sám o sobě zvedne mzdu, pokud zaměstnanci pracují tak, jak mají a dá se říct, že vše klape..............toto je důvod toho, proč Češi v globálu neberou moc velké mzdy, protože jsou většinou loajální a pracovití a málokdy se bouří, i když jsou nespokojeni s platem, tak si o tom ve většině případů jen zaremcají a jedou dál, takže naše poslušnost, loajalita a velká ohebnost vedou v podstatě k tomu, že zaměstnavatelé nemají důvod lidem přidávat na mzdách, kdo tedy nedává svůj protest masově najevo, ten bude mít ve většině případů v uvozovkách jen tu práci a zisky bude shrabávat zaměstnavatel, takhle bych řekl, že to funguje ve většině případů u nás, máme tu jen kapitalismus, kdežto Němci mají sociální kapitalismus, v tom je ten obrovský rozdíl.......

+13/−1
23.6.2017 20:38

V25l38a69s31t86i49m86i91l 85K44o54c67u53r33e33k 4846133610974

Skvěle řečeno, přesně tak to u nás funguje, popis reality.

0/0
24.6.2017 2:18

O74n31d62ř12e64j 53L77o57š13o61t35h 1785345525131

Vedení firmy počítá s tím, že výroba se do odstávky, která začíná 3.7., nerozeběhne.

0/0
23.6.2017 20:30

J36i70ř21í 60K46a28č96í31r25e46k 5760746246

jak tu hlupácí argumentují, že když se někde zaměstnanci nelíbí, tak ma jít jinam, tak by se dalo úplně stejně argumentovat opačně, když se to koncernu stávka nelíbí, tak ať si jde vyrábět jinam. Třeba ať si jdou vyrábět šmejdy někam do Indie nebo Číny. Nebo někam do Nigérie. Je dobře, že stávkují a že se nedají, protože teď to má v moci slovenské VW a to samozřejmě peníze samo nemá, ve vedení mají stejně poměrově nízké platy jako zaměstnanci. Je proto nutné stávkovat tak dlouho, dokud to nepřejde přímo k německému vedení VW,

+10/0
23.6.2017 20:28

P89e61t18r 28Č14e19r61m86á23k 9728255539390

No dyť to je velmi reálný scénář že omezí výrobu a odejdou dál, na Slovensku jsou především kvůli nízkým mzdám, jestliže by se to mělo změnit tak tu výrobní kapacitu přesunou jinam.

0/0
23.6.2017 22:10

R45o35m66a17n 19K12r64á27č62a21l33í66k 3438118527166

No ono je tam viac faktorov nez len nizke mzdy - vozit vyrobene vozy z Rumunska alebo Bulharska,o Cine alebo Indii ani nehovorim je predsa len rozdiel nez z Ciech alebo Slovenska,Madarska a Polska.

0/0
24.6.2017 0:50

P26e35t89r 39Č87e95r94m42á30k 9688715649890

Vzhledem k tomu že rostou právě východní trhy tak dává naopak mnohem větší smysl ty kapacity budovat tam (což se také děje). O žádném rumunském nebo bulharském závodu VW nevím, ale logistika by byla naprosto bez problému - dneska se EU bežně zaváží z Ukrajiny nebo Ruska.

0/0
24.6.2017 14:41

I63r54e67n30a 11H91r39u24b15á 7449226579609

Já nevím, ale chtít na Slovensku platy v Německu je nesmysl. Němci by tím pádem brali reálnou mzdu nižší než Slováci (za vydělané peníze by si koupili podstatně míň). To se prostě srovnávat nedá. Jejich mzda není vůbec špatná.

+7/−8
23.6.2017 19:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.