Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stávka v bratislavském VW může ohrozit Škodu Auto. Kvůli převodovkám

Stávka zaměstnanců bratislavského závodu Volkswagenu může mít dopad i na výrobu v českých závodech Škoda Auto. Ze Slovenska totiž odebírá část převodovek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T91o84m19á19š 70J57a66n32e62č26k75a 4441425576860

Takže nejen, že neohrozí, ale ještě sii Slováci vydělajíR^ a to díky silným odborům. Tady alespoň Češi vidí, že odbory nejsou přežitek, ale nutnost v současné době!!

0/0
25.6.2017 23:37

P49e83t39r 69Č53e17r16m93á68k 9838985979880

Silným odborům??? Dyť nic nevyjednali a naopak přistoupili na podmínky VW ;-D

0/0
27.6.2017 18:02

S18t72a15n58i69s60l47a24v 67K75r25e94j12c14a34r 2371518753736

Kdy budou stávkovat zaměstnanci medií a nejen na Slovensku? Důvody by se jistě našli- nejen platové, ty jim vyhovují, V celku by mne zajímalo, zda by se Česká media odhodlala k podobné stávce jakou občané zažili v devadesátém roce, nikoli na podporu nového režimu ale sebe sama. Media jsou nástrojem režimu, stejně jako armáda a policie, tam musí být finanční spokojenost zajištěna. Občané vyprdněte se na práci v montovnách Š.A běžte pracovat do medií.

+2/0
25.6.2017 8:42

S76t17a35n13i32s82l50a78v 85K89r49e35j71c59a77r 2231888213266

Osobně si myslím, že je to tendenční článek, zaplacený VW !! Nadávejme na stávkující Slováky, říkají media. Nadávejme na české subdodavatele, jež nedokáží reagovat na výrobu ve ŠkodaAuto, a proto se musí nekompletní výrobky vozit skladovat do Staré Boleslavi. VW i ŠkodaAuto jsou tahouny výrobní ekonomiky státu. Proč by tedy jejich zaměstnanci nemohli chtít vyšší platy? Proč se k nim nepřipojí i v TPCA, Hyundai, Hisense, Ivecu, SOR, Karsitu a jejich subdodavatelích ?

+1/0
25.6.2017 8:32

V73l80a20s72t80i17m23i73l 51K12o80c65u26r17e34k 4306813820684

.....může ohrozit Škodu ??? Tento článek přebral už i Teraz.sk, a tam jsem napsal do komentáře, že důležitější jsou věci, které se nyní dějí ve VW Bratislava. Stejně je to ohrožení zřejmě jen smyšlenka. I kdyby ohrozilo, tak co ??????

+1/0
25.6.2017 7:07

S82t74a28n81i61s33l27a50v 53K45r33e90j44c25a35r 2121918663436

U ŠkodaAuto se v těchto případech jedná o navýšení výroby nad sjednaných 100%, takže subdodavatelé si svoje sjednané plní.

0/0
25.6.2017 8:35

S53t94a18n19i98s75l14a33v 33K27r46e39j95c40a29r 6387506553984

Ohrozit Škodovku jistě může, to už škodovka zažila jednou a zažívá to nakonec i dnes i když zatím nikoli kvůli převodovkám. On se na to dívá ze svého úhlu pohledu, jinak se na to dívá pracovník u pásu a jinak pracovník odbytu a skladových dílů od subdodavatelů.

0/0
25.6.2017 21:42

P58e49t62r 66V69o38n27d21r46a50c90e15k 7415621473390

Dokud si lidé neuvědomí, že o výplatu se musí bojovat, tak se tady nic nezmění.

Podívejte se na pracovní nabídky miliardáře pana Babiše - svým otrokům platí třeba i 12800kč hrubého - prostě dokus se lidi neozvou , tak se nic nezmění !!

+4/−2
24.6.2017 6:07

V72l73a65s28t16i56m98i93l 32K16o16c37u59r24e85k 4836553920184

Velká poklona těmto stávkujícím, že nejsou tak pos++++ jako lidi u nás. R^R^R^

+5/−3
24.6.2017 2:27

V92l89a38s48t79i81m63i67l 82Š42t22e14c75h57e11r 1565645849365

Poklona za co?Vždycky,když vidím stávkující,tak to ve mě vyvolává spíše pocit studu a trapnosti.u těch lidí.Já jsem nikdy nestávkoval a nikdy nebudu.Prosit o peníze je pod mojí úroveň.Raději odejdu tam,kde budu pracovat rád.

0/−5
24.6.2017 5:47

J91a11n 50D68v44o62ř32á88k 4603312633167

Přijde Vám, že by ti lidé prosili?

+1/0
24.6.2017 11:40

S58t47a53n54i48s44l35a85v 46K51r88e25j61c19a11r 6397796583674

Je otázkou, kde je strop kam až výplaty mohou vzrůst!! Jistě ve VW a ŠkodaAuto by byli sami proti sobě aby to nezkoušeli. Je otázkou kolik je v ČR a SR firem jež dokáží svým zaměstnancům nabídnout takovou výplatu za odvedenou práci jako ve firmách VW. - Nebavím se o tom , odejít hledat práci do ciziny. To je trochu o něčem jiném, pokud budete vykonávat v cizině podobně kvalifikovanou práci jako v ČR a SR tak k tomu tam musíte připočítat i náklady na bydlení a stravování jež tam budete využívat. Brát třicet tisíc ve Španělsku a bydlet ve foliáku a vodu na kavu brát z nádrže na zalévání může být pro někoho romantika ale jak dlouho.

0/0
25.6.2017 17:12

R31o98m28a10n 17K51r31á92č84a57l91í12k 3458288357626

No onych 47000,-CzK je priemer,ktory dosiahne pracovnik tak v 7. az 8. roku zamestnania. Nastupny plat (robotnika) je okolo 750 eur,co vzhladom k charakteru prace (pasova vyroba s 2x 15 minutami prestavky - tempo otestovane na nutene nasadenych pred 75 rokmi) nie je ziadne terno.

+4/0
24.6.2017 0:45

M66a31r12e61k 21P38o98s89p50í22š34i16l 2345605911

Německé základní platy ve strojírenství https://www.igmetall.de/metall-und-elektro-monatsentgelte-907.htm

+1/0
23.6.2017 23:28

P19e12t63r 42Č16e40r46m46á12k 9278515499370

No a?

0/−2
23.6.2017 23:39

V48l52a96s35t55i44m18i76l 96K55o91c10u37r59e93k 4266243670334

No a?

0/0
24.6.2017 2:10

P64e81t10r 81Č85e29r32m29á83k 9988445699870

No a?

0/0
25.6.2017 23:03

M70a46r12e69k 37P79o77s25p82í42š15i17l 2495165121

Jenom klid a neustupovat. Přesun fabriky by je stálo miliony Euro. A Rumunsko a Bulharsko i Ukrajina nereálné. Najít pozemky. Vybudovat fabriku. Najít 5-6 tis schopných lidí. A hlavně školení. Pak náběh výroby. Podle mne 1.5-2 roky, To si nelajznou.Hlavně vydržet. třebas kdyby se přidali ve škodovce a i Hyuunday atd..., Tak konečně ti na západě poznají, že si s náma nemají vytírat pozadí. A do Německa to nepřesunou. Tak nejsou lidi do strojírenskejch firem. A přistěhovalci moc makat nechtějí.A nebo jejich výkony jsou poloviční, Spustili jste to tak vydržte!!!!R^

+4/0
23.6.2017 23:13

M86a52r85e12k 82P25o71s70p47í69š21i16l 2335255331

německé platy najdete zde ve strojírenství, Otevřete PDF a uvidíte základní platy a třídy. A tím se řídí všechny strojírenské firmy v DE. Je to rozděleno dle spolkových zemí.

https://www.igmetall.de/metall-und-elektro-monatsentgelte-907.htm

+1/0
23.6.2017 23:27

P76e61t85r 14Č39e90r57m34á88k 9438885189810

Trochu reality. Mzdově požadavky této stávky jsou cca 40mil € (takže pokud by přesun stát jen miliony jak vy uvádíte, tak už pomalu balí) což je skoro 20% zisku VW SK. To samozřejmě nedají, tím spíš že za nic. Továrna na Ukrajině dávno bez problému funguje, její případné rozšíření je otázkou 2-3 let. Stejně jako VW naučilo standardům slováky, naučili se i ukrajinci. Rozdíl zůstává v té mzdě - o 1800€ se ukrajincům ani nezdá a přitom nestávkují.

Podobně to zkoušeli ve Valencii a VW udělalo rychlý proces.

0/0
23.6.2017 23:37

V49l94a73s45t23i30m41i41l 23K41o86c71u97r74e63k 4986263730544

Tak to jsou takové ty podělané řeči, kvůli tomu máme platy jako v rozvojové zemi. Tak ať si montovny sbalí a nahradíme je H.T.

0/0
24.6.2017 2:12

P98e59t64r 52Č31e45r76m20á39k 9278965679920

To je pouze realita kterou by si měli stávkující uvědmit a dobře vzít v potaz ;-)

0/0
24.6.2017 14:37

V17l89a31s52t94i74m92i12l 83K91o63c30u98r41e40k 4256923350714

Ale např. pan Kráčalík píše o 750 €. A to tam mají důchodci.

I kdyby VW odešel, přichází Jaguár, který ty lidi rád vezme.

0/0
25.6.2017 7:03

M69i43l18a31n 83K51r52a10w46i19e11c 7247264727928

No, cele je to o tom, že majitele a ti tzv. akcionáři u nás a na Slovensku jsou prostě a jednoduše nenažraná prasata, nic víc, nic miň. Tzv. kapitalismus po Československu, jak co nejvíc vydělat a zaměstnance odrbat.

+4/−1
23.6.2017 22:47

P64e18t52r 20Č13e51r79m52á25k 9668115329320

To máte z nějaké rudé knížky ne? Podnikání pochopitelně je o tvorbě zisku a ničem jiném, to není žádná veřejná služba. Zaměstnanec je tam pouze proto aby majiteli k tomu zisku pomohl, a za to dostává sjednanou odměnu, žádné odrbávání.

+1/0
23.6.2017 23:57

P14a45v93e45l 90Š34t97í58p97e67k 5479113524745

Zaměstnancům zřejmě velmi záleží na tom, avy VW přemístil výrobu ještě dál na východ

+2/−13
23.6.2017 20:57

J56i91ř81í 76K46a56č15í76r32e72k 5820326306

A to jako kam? Na Ukrajinu, aby si užili s tamní mafií? Do Mongolska? Do Číny, aby se za rok objevily kopie převodovek na Alibaba.com? Do Indie, kde Indové zfušují vše, co jim příjde pod ruku? Kam teda?

+7/0
23.6.2017 21:08

P88a90v92e63l 81Š29t30í94p10e24k 5649323904735

To je jejich věc, pořád se tu naříká, jak se výroba přesouvá na východ a tito "zaměstnanci" zatím neumí pochopit ani základní princip poptávky a nabídky..

+1/−1
23.6.2017 21:20

P44e65t49r 15Č19e60r75m33á59k 9428885649740

Proč ne? Na Ukrajině, v Rusku, Indii, Kazachstánu a Číně už dávno provozy VW má a rozšířit jejich kapacitu je otázkou pár let.

0/0
23.6.2017 22:06

R26a37d23i31m 62S68i14m18u67n15e14k 2640810316784

VW tam má závody, protože ty země mají taková cla, že se to vyplatí, ale je to určeno pouze pro místní trh..

0/0
23.6.2017 22:36

P56e77t26r 54Č55e81r70m20á82k 9668735719530

Nesmysl, auta z Ukrajiny nebo Ruska už dneska běžně vykrývají evropské trhy při nedostatku kapacit, Slovensko do roku 2004 taky nebylo v EU a normálně vyrábělo.

0/0
23.6.2017 23:26

J65i41ř60í 73K27a53č13í67r86e91k 5120636856

S tou Indií jste mě pobavil. Vy si myslíte, že je to 1:1 pracovník v ČR nebo v Indii? Indové jsou fušeři, denně s nima pracuju v IT. nejen jejich úroveň odbornostní, ale i jejich způsob uvažování je dost vzdálen tomu, čemu se ve výsledném produktu u nás říká kvalita. Taky komunikace vázne, jsou jiní. A přitom ani nejsou moc levní, stojí tak jenom o 50% méně než my.

To se pořád u nás plácá Nabídka/Poptávka, firmy odejdou na východ a co my si počnem. Je to blbost. Jen ať si tam táhnou, však oni se zase vrátí zpátky.

Jak se daří v Rusku, které obvykle zrovna kvalitní výrobky schopno vyprodukovat moc není, nevím.

+1/0
23.6.2017 22:40

J65i76ř59í 45K50a36č38í96r76e81k 5250446196

Neříkám, aby tu byly hned platy jako v Německu, ale není možné, abychom dělali za 3.5x menší peníze!!!

0/0
23.6.2017 22:42

V92l55a26s39t64i87m96i60l 52Š35t54e39c47h37e27r 1205685849245

Proč to není možné?Já si naopak myslím,že je nemožné mít srovnatelný plat.

+1/0
23.6.2017 22:48

P90e68t26r 93Č60e47r26m46á42k 9568885599440

Možné to je bez problému, mzda se neřídí nějakým porovnáním s neměckem ale s úrovní na daném trhu práce.

0/0
23.6.2017 23:37

P39e18t60r 57Č51e56r37m24á65k 9358225509150

Uniká Vám realita, továrna v Indii dávno existuje a funguje. Ano mentalita je jiná a zapracování trvá, na Slovensku to ale nebylo jiné když tam VW přišel, je to tedy ryze jen otázka času za jak dlouho jsou schopni nastavit standardy VW, a jelikož ty provozy už právě existují a mají je, tak jejich případné rozšíření je mnohé snazší než si někdo je ochoden připustit.

0/0
23.6.2017 23:31

J15i13ř98í 21K85a17č95í11r53e49k 5750616656

To vám uniká realita, já s nima denno denně dělám a vidím výsledky jejich práce, žádne západni standardy tam nikdo nikdy nenastaví. Pokud chcete zachovat nějakou kvalitu, můžete tam vyrábět jen ty nejjednodušší věci, s kvalifikací dělníka na úrovni mačkání několika tlačítek.

+1/0
23.6.2017 23:43

P91e47t51r 64Č14e63r75m19á98k 9388765689680

Ale nastaví a dokonce jiź nastavili, proto tam ta továrna pořád funguje. To že je s nima horší komunikace a celkové pořízení je pravda, ale na to se v ekonomice nehraje. A bavíme se pouze o běžném provozu, ve VW SK také nedělají žádně sofistikovanější práce, takže většinu této kapacity lze snadno převést a zůstane tam jen omezený provoz a třeba část maximálně automatizované výroby. Všechny tyhle scénáře už ve VW několikrát proběhly.

0/0
23.6.2017 23:54

R22o56m10a34n 42P14o53l54á41č23e47k 5316699815

Bulharsko, Rumunsko...

0/0
23.6.2017 22:34

R62a43d85i67m 83S95i85m63u88n72e11k 2310570736954

tohle strašení už trvá od roku 89... a tehdy se říkalo, že všechny podniky ze západu se přestěhují na východ... a jaký je stav po téměř 30 let? průmysl na západě a obvzvláště v německu jede na plný výkon a jejich platy jsou 3-4x vyšší než naše ;-)

+1/0
23.6.2017 22:40

P16a73v32e51l 27Š93t49í11p28e17k 5719173204605

A ve východních zemích se zatím nevyrábí vůbec nic, absolutně nikdo tam nepřesídlil. A ani slovenské dělníky nenapadlo místo stávkování jít pracovat jinam, když si připadají tak nedostatkoví

+1/0
23.6.2017 22:42

P34e13t42r 43Č81e22r74m23á69k 9918725819580

Však se také hodně provozů na východ přestéhovalo, a s tím jak rostou východní trhy stále přesouvá. Západ není německo, takové španělsko by mohlo vyprávět. Platy nemá smysl porovnávat, je potřeba vzít v potaz i náklady, jinak je to nic neříkající číslo.

0/0
23.6.2017 23:42
Foto

P66e37t32r 21W55a78t58z34k48e 7254785519866

.......také nejsem příznivcem stávek, ale ruku na srdce a hlavu na špalek, který zaměstnavatel vám sám o sobě zvedne mzdu, pokud zaměstnanci pracují tak, jak mají a dá se říct, že vše klape..............toto je důvod toho, proč Češi v globálu neberou moc velké mzdy, protože jsou většinou loajální a pracovití a málokdy se bouří, i když jsou nespokojeni s platem, tak si o tom ve většině případů jen zaremcají a jedou dál, takže naše poslušnost, loajalita a velká ohebnost vedou v podstatě k tomu, že zaměstnavatelé nemají důvod lidem přidávat na mzdách, kdo tedy nedává svůj protest masově najevo, ten bude mít ve většině případů v uvozovkách jen tu práci a zisky bude shrabávat zaměstnavatel, takhle bych řekl, že to funguje ve většině případů u nás, máme tu jen kapitalismus, kdežto Němci mají sociální kapitalismus, v tom je ten obrovský rozdíl.......

+13/−1
23.6.2017 20:38

V23l42a66s60t22i87m75i12l 64K68o67c86u75r60e30k 4916133390774

Skvěle řečeno, přesně tak to u nás funguje, popis reality.

0/0
24.6.2017 2:18

O45n44d81ř73e94j 94L25o38š61o35t84h 1875635915931

Vedení firmy počítá s tím, že výroba se do odstávky, která začíná 3.7., nerozeběhne.

0/0
23.6.2017 20:30

J98i42ř55í 19K78a83č16í55r12e67k 5640336786

jak tu hlupácí argumentují, že když se někde zaměstnanci nelíbí, tak ma jít jinam, tak by se dalo úplně stejně argumentovat opačně, když se to koncernu stávka nelíbí, tak ať si jde vyrábět jinam. Třeba ať si jdou vyrábět šmejdy někam do Indie nebo Číny. Nebo někam do Nigérie. Je dobře, že stávkují a že se nedají, protože teď to má v moci slovenské VW a to samozřejmě peníze samo nemá, ve vedení mají stejně poměrově nízké platy jako zaměstnanci. Je proto nutné stávkovat tak dlouho, dokud to nepřejde přímo k německému vedení VW,

+10/0
23.6.2017 20:28

P27e37t42r 44Č84e10r16m51á40k 9688715649950

No dyť to je velmi reálný scénář že omezí výrobu a odejdou dál, na Slovensku jsou především kvůli nízkým mzdám, jestliže by se to mělo změnit tak tu výrobní kapacitu přesunou jinam.

0/0
23.6.2017 22:10

R58o23m75a78n 80K14r94á80č61a86l46í93k 3608938397876

No ono je tam viac faktorov nez len nizke mzdy - vozit vyrobene vozy z Rumunska alebo Bulharska,o Cine alebo Indii ani nehovorim je predsa len rozdiel nez z Ciech alebo Slovenska,Madarska a Polska.

0/0
24.6.2017 0:50

P78e15t40r 71Č46e21r33m92á50k 9128625849520

Vzhledem k tomu že rostou právě východní trhy tak dává naopak mnohem větší smysl ty kapacity budovat tam (což se také děje). O žádném rumunském nebo bulharském závodu VW nevím, ale logistika by byla naprosto bez problému - dneska se EU bežně zaváží z Ukrajiny nebo Ruska.

0/0
24.6.2017 14:41

I67r73e83n53a 81H35r91u79b33á 7869596389969

Já nevím, ale chtít na Slovensku platy v Německu je nesmysl. Němci by tím pádem brali reálnou mzdu nižší než Slováci (za vydělané peníze by si koupili podstatně míň). To se prostě srovnávat nedá. Jejich mzda není vůbec špatná.

+7/−8
23.6.2017 19:52







Najdete na iDNES.cz