Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stát zvýší osm mostů na Vltavě. Za cestu pro lodě dá 1,3 miliardy

Větší hotelové a nákladní lodě budou moci v budoucnu plout po Vltavě mezi Prahou a soutokem s Labem. Stát totiž za asi 1,3 miliardy korun zvedne osm mostů a jednu lávku pro pěší a provede další úpravy zmíněného úseku řeky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L39e76o98š 38L52i64t46e92r80á55k 5849586121242

Taky máte pocit, že někdo potřebuje protočit peníze z dotací, tak si vymyslí nějaky nesmysl a pak si koupí článek na nejdůvěryhodnější stránce českého internetu?

0/0
27.6.2017 16:13

P20e82t11r 40Š75k13o98d55a 5687350494410

Ne, jelikož toto není nejdůvěryhodnější stránka českého internetu.

0/0
27.6.2017 18:07

J30i24ř16í 66V80i78n18k50l54e97r 1381567720609

Dotace nevysychají. Na rozdíl od řek.

+2/0
27.6.2017 15:24

P14e22t10r 45S77c13h15w96a32r61z 7848359263391

Přitom by stačilo vždycky pod mostem prohloubit dno, že jo ;-)

0/0
27.6.2017 15:18

P54a83v17e72l 87M21o43r32a86v23e73c 3152499612688

Chápete někdo, proč více splavňovat Vltavu pro velké lodě, když ty se tam skoro nikdy nedostanou, protože Labe má malý průtok a u Děčína to s lepším splavněním už dlooouho nijak nevypadá?

+5/0
27.6.2017 11:33

Š22t53ě53p66á24n 97F86r55a32n57c46l 8354329914530

Jen drobné upozornění pro Radka Neumanna, Jarka Wolfa, Pepu Pišvejce a další, kteří se určitě ještě "spravedlivě rozhořčí nad dalším EU nesmyslem":

Tenhle projekt nám EU nenařídila. Ten jsme si vymysleli sami - a do Bruselu to ke schválení poslala současná vláda. Takže pokud chcete nadávat na někoho, kdo podle vás (a i podle mne) nesmyslně rozhazuje peníze, které by se daly použít jinde, jinak a lépe, pak své stížnosti směřujte do Strakovy akademie, Lidového domu, Paláce Charitas a na Čapí hnízdo!!

+10/0
27.6.2017 10:53

K80a55r62e78l 95B70l89á65h68a 1615266811359

Problém je asi to, že na některé projekty, které bychom potřebovali daleko více, ty peníze nedostaneme nebo jenom tak malou část, že by nás to stálo více, než bychom byli ochotni utratit. Takže si řekneme, no není to úplně ten nejhloupější nápad, většinu peněz na to stejně dostaneme, tak proč si je nevzít. Podobně vyzní třeba snaha o vybudování vysokorychlostní železnice, kde samotné vrácení investice je v nedohlednu.

0/−5
27.6.2017 11:05

L85u70k72á62š 53Š38m19a18h40e67l 2127404672374

Zajímalo by mne konkrétní téma "které bychom potřebovali daleko více, ale ty peníze na něj nedostaneme".

+3/0
27.6.2017 11:11

P83a25v50e84l 21M40o42r41a28v52e69c 3652969312878

A na jaké projekty peníze nedostaneme a proč? Mně přijde, že EU nabízí dotace v tolika oblastech a je ochotna platit i takové nesmysly, že jediný důvod, proč se něco neproplatí je špatně podaná žádost..

+3/0
27.6.2017 11:31

M84i15l96a25n 60Z68e61l83e82n81k93a 1816454508869

Stejně z toho bude nakonec tunel.

+4/0
27.6.2017 9:49

B59l47a37ž43e15j 49M27o75t15y51č91k53a 8517307925870

Pražský severní okruh by pomohl milionům lidí k lepšímu životu;-)

+14/0
27.6.2017 9:39

M40i87l29a54n 61K14a25s16a67l 1328409665135

A co jim brání ? Snad ne EU ;-D;-D;-D

0/0
27.6.2017 12:48

R26a57d95e90k 41N91e31u37m63a25n47n 5662392908735

No, připadá mi to jako klasické peníze, které "dostaneme" z EU.

My tam pošleme normální prachy - koruny, za které jsme si mohli koupit cokoliv.

Zpět se nám vrátí "konvertibilní ruble" - nějaké dotační peníze, které se utratí za věc, kterou by jsme jinak v životě nekoupili.

Ale jsme v plusu EURvRv

+26/−4
27.6.2017 9:17

J68a25r19e63k 89W93o63l93f 5260949340

jj socialistická EU prostě, tohle chce změnit od základu, ať sníží daně napříč Evropou a klidně ať za to nedávají ty jejich přiblblé dotace... :-P

+1/0
27.6.2017 9:35

P54a32v31e74l 82M19o60r72a88v92e95c 3622209372708

Tož když si za ty konvertibilní ruble stavíme věci co nepotřebujeme, to je pak naše hloupost.

O tomto projektu rozhodla naše vláda, EU jen schválila zaplacení.

+5/0
27.6.2017 11:32

J60i75r71i 80R87u32s23n51o47k 4525222757753

Mate pocit, ze tenhle projekt nam naridila EU? Ono to je totiz tak, ze my sami si vymyslime takove blbosti, ze to az boli. A EU je to jedno, ona nam na to ty penize da.

Takze kdyby tady nebyli lide "po me potopa", tak jsme tu mohli mit hodne skvelych veci. Jenze lidi pouzivaji fondy EU jako dojici kravu pro sebe bez ohledu na uzitecnost projektu. Napriklad v Pobalti si za evropske penize nadherne opravili silnice (mimo mesta. Na mestske tusim dotace nejsou). Takze se nerozcilujte nad EU. Ta nam penize nerozkrada. My si je rozkradame sami a jeste u toho na EU nadavame...

+2/0
27.6.2017 17:34

M18i61l63a79n 95V16o46l98e15k 5889423386169

V kapitalismu by to měli platit snad hlavně ti, kterým to pozvedne jejich byznys.

+8/0
27.6.2017 8:53

R66a12d79e71k 62N98e35u29m43a87n31n 5442162128415

Ale EU je socialistická

+3/0
27.6.2017 9:17

J80a83k31u69b 42K83o63r36e39c 6254650131893

máte pocit, že by si silnice platili např. dopravní společnosti? zajištění infrastruktury je úlohou státu

0/0
27.6.2017 9:21

M70i54l85a38n 51V80o65l21e71k 5749893236499

Jednak je otázka, co všechno patří do nárokovatelné infrastruktury (že by každý mohl požadovat vodní cestu ke svému bydlišti?), ale hlavně mezi vodní a silniční dopravní cestou je podstatný rozdíl právě v poplatcích. Což je i důvod přeplnění pražských náplavek a místně masivního rozvoje vodní dopravy v ČR.

+3/0
27.6.2017 9:33

J56a74r73e41k 44W88o14l15f 5280309670

Bez lodní dopravy se tenthle stát doteďka obešel a nevidím jediný důvod proč by tomu nemělo být i nadále... to jsou akorát ty Zemanovi lodičky...:-P

+3/0
27.6.2017 9:34

A72n95t31o13n74í50n 56Z95e94l44e57n87ý 2114923911356

Platí ten který překážku plavbě po řece postavil. Je tomu tak už od doby kapitalisty Karla IV.

0/0
27.6.2017 14:21
Foto

P46e30t18r 19P40. 55V91e37s87e62l96s79k76y 7984841526343

Já mít 1,3 mld, tak si koupím něco jinýho. A tahle by k tomu měl přistupovat i stát. Kdyby v nejbližších 25 letech (dokud bude aspoň trochu vody v řece), jela jedna loď týdně (v létě víc, v zimě nic), vyjde jeden průjezd na 1.000.000CZK.

P.S. Pokud nezanedbám to násobení, tak s cestou zpět na 500.000CZK.

+11/−3
27.6.2017 8:52

J28i64ř55í 59K61ü45h30r 2270936280146

Vždyť to skoro celé platí EU.

+1/−8
27.6.2017 8:58
Foto

P98e86t72r 48P51. 63V67e84s19e20l36s26k13y 7934251226533

A kdepak asi to EU ty prachy vezme... ? Od Vás, ode mě...

+13/−1
27.6.2017 9:03

M75a29r94t59i14n 62C82e37r46v74e83n83y 2873908466378

No spis od nemcu a francouzu... CR vic bere nez dava, ale logicky cast tvych, mych a jeho penez tam bude, takze realne financovani z jinych statu EU nebude 85%, ale 80%.

+1/0
27.6.2017 11:32

J86o37s10e88f 57P37i22š40v10e42j23c 5916486518649

...Do budoucna by díky tomu mohly po Vltavě proplouvat i kontejnerové lodě...

- jo to určitě, ale až naprší. Momentálně leda s kolečky na dně trupu. Na jednu stranu jsou to peníze z EU, ale na druhou stranu, ty peníze nespadly z nebe a někdo je někde musel vydělat a zaplatit a myslím, že jak ČR, tak i ostatní státy by našly u nich doma lepší využití těchto prostředků (a to nemluvím o tom, že byrokrati z Brusele si z těchto prostředků ukrojí nemalý kus).

+12/−1
27.6.2017 8:47

J46a33n 76Č51e74k32a54l 7939345894214

No, hotelové lodě z Německa do Prahy mají určitě větší turistický přínos, než splavňování Vltavy do Budějek pro pár hausbótů...

Každopádně když už stavět vodní stavby, tak ty splavy na Labi, aby byl aspoň trochu stabilní stav vody...

+2/−1
27.6.2017 8:54

J15i87t83k10a 31J29a88n88ý26r65o24v32á 6948473160646

Hotelové lodě jsou přizpůsobení na plavbu na nižším stavu vody. A jak proplují problémovým úsekem Labe Drážďany-Ústí mají vody dost.

Jez u Děčína řeší nedostatek vody na našem území. Ale dál to bude stejné, akorát to nebude na nás, ale na Německu. A věřím, že jestli se to postaví, budou Němci říkat, že jezy drží vodu u nás a situace se zhoršila.

+1/0
27.6.2017 9:30

J58a70n 49Č90e88k94a19l 7469595204494

Tak jez dokáže držet vodu jen do okamžiku, kdy se naplní, což při zvýšení hladiny o metr či dva není zas tak dlouhá doba...

0/0
27.6.2017 11:13

V71l14a42s43t75i98m45i32l 34P56l98a21c93h12ý 5585358984323

k čemu budou zvedat mosty, když lodě nebudou moci plout kvůli nízkému stavu vody

+5/0
27.6.2017 8:43

J10a81n 13Č68e67k94a32l 7839975324204

Mělník-Praha je kompletně zvednuto jezy, ne?

0/0
27.6.2017 8:52

J78i47t49k21a 78J27a84n82ý32r48o32v58á 6258803170596

Hotelové lodě jezdí, akorát v Hořínském kanálu složí horní palubu, lavičky, zábradlí, kormidlovnu..

Možná jsou i vyšší. Ale nevím jak si představují úpravu hořínského zdymadla. Je to národní kulturní památka. Rozdíl hladin je velký, a přes dolní vjezd vede most.

+1/0
27.6.2017 9:25

P59a54v87e40l 68N20o23v58á38k 7461136469463

Stejně zůstanou viset na Labi tak je to jedno

0/0
27.6.2017 8:42

M21i90l10a23n 22V55o19l58e10k 5249833736519

To také zaplatíme, nebojte.

+1/0
27.6.2017 8:54

J76a83r77e32k 87W86o59l45f 5720399200

Proboha k čemu?? Nemělo by se k něčemu podobném uspořádat referendum? :-P

+2/−5
27.6.2017 8:42

J91i50ř67í 33K90ü81h42r 2240476460206

Nemělo.

+2/−1
27.6.2017 8:59

J56a31r44e12k 35W97o10l58f 5390149660

Důvod?

0/−1
27.6.2017 9:11

B27o43h39u80m15i57r 25M85a11l48ý 6612896317702

Budou hlasovat ti, kteří o problému nic neví, nedovedou si ho ani představit. Ale pouze ví že to nechtějí. Toť vše. Hezký den

+4/0
27.6.2017 10:19

L86a85d67i27s81l68a35v 15K65a36l55o86u84s 7605616441230

To bych uvítal spíš pro stavbu Metra. Zatím bych to nechal průjezdné pro ponorky ;-D

0/0
27.6.2017 8:35

R98o15m34a33n 34K92r19a76t83o97c61h44v71í93l 6416237416484

Metro je násobně dražší, todle je pidiprojekt

+4/0
27.6.2017 8:46

M21i42c41h57a44l 40S21e76m13i35k 7287719649346

alespoň něco se bude dělat...ale většina opět kvůli stavu těch mostů... tedy kvůli autum a cyklistům:-(. Je jasné , že třeba Hořín bude kvůli plavbě.

0/0
27.6.2017 8:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.