Diskuse k článku

České dráhy Masarykovo nádraží neprodají, udělají z něj svou výkladní skříň

České dráhy už nechtějí prodat pražské Masarykovo nádraží Správě železniční dopravní cesty (SŽDC). Toto nádraží nebylo spolu s brněnským hlavním nádražím součástí loňského převodu přes 1 500 nádražních budov z dopravce na správu železnic a České dráhy počítaly s tím, že je na SŽDC převedou později. Nyní ale plánují budovu rekonstruovat tak, aby mohla sloužit jako výkladní skříň národního dopravce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J94a17n 95V19r74a87b65e77c 4352350376664

Tohle pochopí jen zaměstnanci ČD, co tu dnes v průběhu dne celou pracovní dobu odpovídali na diskuzi ;-D

Já prostě nerozumím, proč jsou 2 nádraží vedle sebe.

Jedno bude navíc vlastnit dopravce a stále je to nepřešlo - bude tam JEZDIT VLAK NA LETIŠTĚ!

Takže to všichni mimopražští přijedou z letiště vlakem na Masaryčku a odtud se budou pracně dostávat na hlavní nádraží, aby se dostaly rychlíky do zbytku republiky...

Děkujeme Praho, ale to zrovna nemyslíš na mimopražské...

Nebo vlastně nemyslíš ani na sebe, mohlo tam být těch nových domů výrazně více, koleje se mohly komplet vytrhat, budova se využít k jiným účelům.

+2/−3
27.6.2017 18:26

R65a42d76e10k 20J64a72n14a24t25a 9755706754792

Rozšíření Hlavního nádraží o podzemní patro po vzoru německých měst, aby zvládlo všechny vlaky a vytvořil se plně průjezdný model, je v plánu už mnoho let. Googlete "Nové spojení II". Je to i v územním plánu Prahy.

Problém je nedostatek politické vůle a peněz. Taková stavba je totiž drahá.

+3/−1
27.6.2017 19:35

J21a32r72o22s82l34a38v 23T98í46n73e56k 4424968610252

Hlavní nádraží zatím nemá kapacity, aby obsloužilo všechny směry dle vašeho přání... Zkuste to pochopit...A z Masaryčky na hlavní n. je to 7 minut chůze.

+1/0
8.7.2017 19:03

J22a75n 76V89a56l66o22u45c96h 6662967938150

Takže po infrastruktuře patřící organizaci ji spravující dojedete vlakem jednoho dopravce na nádraží patřící druhému. Z okénka vagonu se porozhlédnete a zpět na "univerzální" nádraží, protože konkurenční dopravce (a majitel onoho nádraží) vás nepustí do své budovy. V podání ČD ne zcela vyloučený krok...

+3/−4
27.6.2017 14:10

J79a41n 35K43o93b75ě42r14s22k51ý 1120386511423

Na Masarykovo nádraží jezdí už dnes dopravce KŽC a žádných problémů s jejich cestujícími ohledně vstupu do budovy jsem si nevšiml.

+1/−2
27.6.2017 19:50

I39v35a63n 32H74o52l98a12s 5987927858327

Tak KŽC je samozřejmě pouze parodie na dopravce.

+1/0
9.7.2017 20:06

J53a20n 36Z25e26n36k43l 5185297150485

Konečně! R^Rozhodující orgán ve vedení buď:

1) dostal nabídku na všimné bokem za rekonstrukci vyšší, než byla za odprodej, nebo

2) má k železnici opravdu vztah a myslí na budoucnost

+16/0
27.6.2017 12:13

P23e47t31r 28N20o98v33o73t60n14y 1331810201

Ano, skutečně orgán. ČD mají vozit lidi a ne opravovat a provozovat nádraží.

+6/−5
27.6.2017 12:30

I43g43n32á50c 15M77r41k41v56i71č31k32a 2778962359745

né za každou cenu

+3/0
27.6.2017 12:38

P34e86t49r 83N53o34v87o12t74n29y 1341270291

Tak možná až budou mít v pořádku vozový park, tak si můžou hrát na majitele realit.

+5/−6
27.6.2017 12:47

R38a26d81e81k 14J91a12n51a72t16a 9665756984942

Nechápu vaši poznámku.

Ponechat si Masaryčku je zřejmě pro ČD výhodné, tedy patrně do budoucna ziskové rozhodnutí (kvůli komerčnímu rozvoji tohoto lukrativního místa).

Vy tedy navrhujete toto rozhodnutí nedudělat a místo toho koupit nějaké novou soupravy? Za které peníze, když by vám kvli prodeji pod cenou naopak budou dlouhodobě chybět? A víte, že provozovat nové soupravy pro objednavatele, který si je nepřeje (tj. nezaplatí je) je nevyhodné?

+2/0
27.6.2017 13:05

P42e12t97r 98N65o70v20o56t32n92y 1591770261

Prodej "pod cenou" je diskutabilní věc, neb to ČD nikdy nekoupily. Objednatel by si možná přál, ale je potřeba se vždy sejít na reálných možnostech obou stran. Dnes už mi lehce dochazela trpělivost v motoraku 854 021, který nějaký jiný orgán od ČD nechal jen polozrekonstruovat, bez vlečňáku(prý technické důvody) a se školní výpravou(objednanou). Doufám, že jim dá objednatel pořádnou pokutu. Navíc masaryčku by bylo záhodno přestěhovat pod hlavák. Sice je to zatím asi nereálné, ale aby se jednou ČD nedivily, že mají nádraží bez vlaků.

+2/−2
27.6.2017 16:46

R27a74d65e22k 31J53a11n92a60t25a 9535696114402

ČD jsou nástupnickou organizací předchozích železničních podniků, takže si tu budovu dokonce postavily :-) a udržují ji (nedávno prošla historická hala rekostrukcí, což není tak docela zadarmo).

A nádraží může vydělávat i bez vlaků. Zvlášť když kolem bude tolik luxusních kanclů a bytů. Místo pro obchody jako dělané.

+4/−1
27.6.2017 17:29

I71v60a79n 82H18o53l38a55s 5107767298687

> ČD jsou nástupnickou organizací předchozích železničních podniků,

A nebýt politicky zk ... původního Zákona o drahách, který prosadili zejména socani, tak by se jako nástupnická organizace nikdy nemohly stát majitelem infrastruktury (o nesmyslu s mrtvou dopravní cestou raději pomlčme vůbec).

+1/0
9.7.2017 20:08

J56a19n 81C92e87p32e36k 1754846750

Přesně jak jsem psal. To z čeho cítí, že by to mohlo sypat, to si nechají, ostatní zbořeniny bez možnosti pronájmu prodají SŽDC. To bylo řečí, jak nemají vlastnit nádraží. :)

+1/−8
27.6.2017 12:01

R16a93d44e32k 97J12a80n85a54t38a 9635406474942

Však tak by se vedení a.s. mělo chovat, ne? Dělat to, co je výhodné pro firmu.

+6/0
27.6.2017 12:31

J51a20n 50C34e87p71e73k 1884916620

Ale to je chování, na které tlačí politici stát. Jedna státní zadlužená firma odprodá něco druhé státní firmě. Kdyby to ČD chtěly prodat někomu za tržní cenu, tak to pomalu nikdo nekoupí, takhle hodili černého Petra na SŽDC. SŽDC bude muset vynaložit neskutečné miliardy jen aby jim to nespadlo na hlavu. A to nejlukrativnější si nechaly. Kde jaký podnikatel by chtěl takto obchodovat se státem. Nechat si lukrativní potencionální ziskové věci a ztrátové někomu na balík prodat.

+3/−1
27.6.2017 12:56

J96a90n 21C67e37p30e43k 1354556940

Vy tady jásáte nad šikovností ČD, ale že to nyní musí platit jiná státní firma, to jest zas prachy státu, to je vám jedno.

+1/−1
27.6.2017 12:57

R53a85d47e85k 55J36a73n23a32t89a 9145266714852

Pokud by se management akciovky nechoval v zájmu firmy, tak mu hrozí trestní stíhání. A komu ta a.s. patří, je jedno, zákony platí pro všechny.

Ba naopak, v některých ohledek jsou zákony pro a.s. ve vlastnícví státu dokonce tvdší, než pro ostatní a.s. (například ohledně výběrových řízení).

+2/0
27.6.2017 13:01

J51a76n 80C11e87p23e12k 1274116810

No a teď mi řekněte, zda v zájmu SŽDC bylo kupovat ruiny po celé zemi? Asi ne že? Ale politici to tak rozhodli.

0/−2
27.6.2017 13:31

J35a16n 89V23o58j33t94í38š83e51k 6502641715646

Protože SŽDC není firma, ale v podstatě úřad. Takže spravuje státní majetek a v zisku bejt nemusí. Po základní škole taky nepožadujete zisky.

+3/0
27.6.2017 14:06

M77a60t96ě60j 66V11o57n79d29ř35i25č59k49a 4414470418926

SŽDC není akciová společnost, je to státní organizace, která nemá generovat zisk. ČD ano.

0/0
27.6.2017 17:17

R36o83m65a60n 49P45o60l63á97č94e75k 5416299445

Návrh nevypadá zle, ale jako vždy se zapomnělo na dopravu... Takže do místa, kde je ted už celkem plno narveme ještě další auta...

+1/−6
27.6.2017 11:53

M85a14r25e32k 36K26a51l60i10n33a 3549854645968

Prostě je třeba se přizpůsobit jiným velkým městům, že po centru a do centra se jezdí taxíkem, případně MHD...

+6/−1
27.6.2017 11:54

B98o83h62u90m52i58l 24S80t16e14j38s25k45a95l 5673154811483

Proto v jiných velkých městech v centru dopravní uzly nejsou....

0/−3
27.6.2017 12:25

M98a90r39e54k 33K18a20l25i51n75a 3839424155628

To je pravda... Ale kdo přijede vlakem do centra, tak pokračuje MHD nebo taxi...

+3/0
27.6.2017 12:34

P80e62t64r 24N42o83v88o70t29n15y 1971200931

Masaryčka je nějaký dopravní uzel s přestupem na auto? Tam přijíždí lidi vlakem a přestupují na MHD. Se podívejte, kde je třeba ve Vídni Wien Mitte. Ostatně ani ten jejich supermoderní Hauptbahnhoff není nijak daleko od centra.

+5/0
27.6.2017 12:40

R21a79d55e91k 93J50a15n85a73t67a 9535596534792

Naopak, pro celé Německo, Rakousko či Švýcarsko je dnes typické, že hlavní dopravní uzel je hlaní nádraží (HBF) a je v centru - jezdí tam většina vlaků a je to uzel MHD.

+4/0
27.6.2017 13:07

J36i17ř48í 95K73o97c75u44r81e40k 6535714965598

Proč proboha na vlak muset jezdit autem? Pochopím na vesnici. Ale v Praze???

+1/0
28.6.2017 21:24

M38a70r34e56k 22K24a98l44i94n82a 3899904105758

Nemůžu se dočkat, až se tento návrh světoznámé architektky začne stavět... Odporné a ostudné zákoutí bude nahrazeno futuristickou moderní architekturou... Už aby to bylo... Budou tam super byty, kanceláře i služby...

+19/−5
27.6.2017 11:38

J17a94n 20R63a88d14e61c62k80ý 5186334217286

Kolik vám developer platí za takovou reklamu?

+3/−11
27.6.2017 11:43

M76a96r24e48k 31K52a55l57i12n42a 3969464385808

Co to plácáte? Prostě se mi ten návrh líbí, najmě oproti současné ostudě...

+6/−1
27.6.2017 11:48

R90o21m65a16n 81P97o98l36á86č29e88k 5826929975

Byty? :D A myslíte ty s výhledem na nádraží, kde od 4 do půlnoci pojedou vlaky a nebo ty s výhledem na magistrálu, kde je provoz 24h;-D;-D;-D

No za 6-8 mega nekupto

+2/−4
27.6.2017 11:45

M75a89r25e32k 11K95a31l47i80n43a 3679484535288

Jsou tam prostory s výhledem i do klidný míst...

+4/−1
27.6.2017 11:53

R14o62m23a27n 59P32o69l51á25č12e51k 5236289495

A které? :D Že jsem si jich na tom projektu moc nevšiml

+2/−4
27.6.2017 12:00

M20a93r59e48k 58K57a80l22i27n73a 3459424585538

Do dvora, apod.. A dnes jsou technické možnosti zvukové izolace... Bydlel jsem nedávno v Dubaji přímo u 10-12 pruhové Sheikh Zayeed Road a naprosté ticho, ale naprosté...

+8/0
27.6.2017 12:11

M40i31l47a43n 54V79o32l34e16k 5709323706379

Mám návrh, žijte v Dubaji a Praze nechte její osobité kouzlo, které vám zjevně zůstalo utajeno.

+4/−4
27.6.2017 12:18

M34a74r22e80k 87K76a81l36i85n82a 3299884955468

Pro Vás se ze záhadných důvodů vylučuje, aby VEDLE sebe existovaly staré a moderní části města... Já rád obojí....

+6/−1
27.6.2017 12:30

M90i44l49a80n 27V72o25l20e92k 5649183686479

Jestli mají naplaveniny něco rády, proč si to nepostaví ve svých rodištích?

Stará část města je k ničemu, když už je ořezaná, že nemůže žít svým životem. Zkusím vám to vysvětlit v praxi. Po vybudování administrativních center (Pankrác, Smíchov ...) dochází k tomu, že mizí všechny obyčejné krámky, protože nedokáží konkurovat nájmům, které jsou schopné platit restaurace apod. těžící z denních dobře vydělávajících zaměstnanců...

0/−1
27.6.2017 20:40

O26n85d87ř87e25j 87Z29d56e47r14a92d57i65č76k26a 6534475273538

Pomočená Masaryčka fakt není kdovíjaký kouzlo. Cokoliv tam vyroste bude lepší, než současnej stav.

+2/0
27.6.2017 13:15

J57a43r41o88s66l89a15v 96R22i23e80s57s71n29e38r 3648500976940

Pomočenost (a obecně jakákoliv špína) veřejných prostorů se má řešit jejich pečlivým úklidem a údržbou, nikoliv megalomanskou developeráckou zástavbou!

+3/0
27.6.2017 14:47

M13i11l76a88n 52V40o55l33e61k 5959973666549

Obludně předimenzované BB Centrum kousek od Budějovické rozhodně nezabránilo bezdomovcům okupovat okolí stanice metra. Podobně Anděl odpuzující existence přitahuje.

+1/0
27.6.2017 20:43

R47o63m20a14n 84P96o31l97á20č89e17k 5436669555

To asi ano, ale já třeba rád spím u otevřeného okna...

0/0
27.6.2017 13:28

Najdete na iDNES.cz