Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

České dráhy Masarykovo nádraží neprodají, udělají z něj svou výkladní skříň

České dráhy už nechtějí prodat pražské Masarykovo nádraží Správě železniční dopravní cesty (SŽDC). Toto nádraží nebylo spolu s brněnským hlavním nádražím součástí loňského převodu přes 1 500 nádražních budov z dopravce na správu železnic a České dráhy počítaly s tím, že je na SŽDC převedou později. Nyní ale plánují budovu rekonstruovat tak, aby mohla sloužit jako výkladní skříň národního dopravce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J50a82n 49V34r40a65b78e29c 4932370466104

Tohle pochopí jen zaměstnanci ČD, co tu dnes v průběhu dne celou pracovní dobu odpovídali na diskuzi ;-D

Já prostě nerozumím, proč jsou 2 nádraží vedle sebe.

Jedno bude navíc vlastnit dopravce a stále je to nepřešlo - bude tam JEZDIT VLAK NA LETIŠTĚ!

Takže to všichni mimopražští přijedou z letiště vlakem na Masaryčku a odtud se budou pracně dostávat na hlavní nádraží, aby se dostaly rychlíky do zbytku republiky...

Děkujeme Praho, ale to zrovna nemyslíš na mimopražské...

Nebo vlastně nemyslíš ani na sebe, mohlo tam být těch nových domů výrazně více, koleje se mohly komplet vytrhat, budova se využít k jiným účelům.

+2/−3
27.6.2017 18:26

R78a62d96e34k 17J11a53n24a75t11a 9385866304462

Rozšíření Hlavního nádraží o podzemní patro po vzoru německých měst, aby zvládlo všechny vlaky a vytvořil se plně průjezdný model, je v plánu už mnoho let. Googlete "Nové spojení II". Je to i v územním plánu Prahy.

Problém je nedostatek politické vůle a peněz. Taková stavba je totiž drahá.

+3/−1
27.6.2017 19:35

J20a71r93o87s98l23a12v 26T52í75n91e37k 4444118400862

Hlavní nádraží zatím nemá kapacity, aby obsloužilo všechny směry dle vašeho přání... Zkuste to pochopit...A z Masaryčky na hlavní n. je to 7 minut chůze.

+1/0
8.7.2017 19:03

J41a47n 30V56a95l53o37u10c30h 6572117508840

Takže po infrastruktuře patřící organizaci ji spravující dojedete vlakem jednoho dopravce na nádraží patřící druhému. Z okénka vagonu se porozhlédnete a zpět na "univerzální" nádraží, protože konkurenční dopravce (a majitel onoho nádraží) vás nepustí do své budovy. V podání ČD ne zcela vyloučený krok...

+3/−4
27.6.2017 14:10

J73a80n 21K47o19b29ě68r56s98k49ý 1460856751463

Na Masarykovo nádraží jezdí už dnes dopravce KŽC a žádných problémů s jejich cestujícími ohledně vstupu do budovy jsem si nevšiml.

+1/−2
27.6.2017 19:50

I54v58a25n 73H19o22l45a23s 5957487108887

Tak KŽC je samozřejmě pouze parodie na dopravce.

+1/0
9.7.2017 20:06

J23a27n 65Z87e78n65k11l 5755677110205

Konečně! R^Rozhodující orgán ve vedení buď:

1) dostal nabídku na všimné bokem za rekonstrukci vyšší, než byla za odprodej, nebo

2) má k železnici opravdu vztah a myslí na budoucnost

+16/0
27.6.2017 12:13

P26e96t90r 21N28o83v47o80t19n19y 1761900551

Ano, skutečně orgán. ČD mají vozit lidi a ne opravovat a provozovat nádraží.

+6/−5
27.6.2017 12:30

I70g42n37á40c 71M38r67k24v97i19č39k54a 2388432609675

né za každou cenu

+3/0
27.6.2017 12:38

P30e74t69r 85N57o14v56o22t31n34y 1931210101

Tak možná až budou mít v pořádku vozový park, tak si můžou hrát na majitele realit.

+5/−6
27.6.2017 12:47

R28a78d14e50k 73J42a17n33a73t44a 9945726514112

Nechápu vaši poznámku.

Ponechat si Masaryčku je zřejmě pro ČD výhodné, tedy patrně do budoucna ziskové rozhodnutí (kvůli komerčnímu rozvoji tohoto lukrativního místa).

Vy tedy navrhujete toto rozhodnutí nedudělat a místo toho koupit nějaké novou soupravy? Za které peníze, když by vám kvli prodeji pod cenou naopak budou dlouhodobě chybět? A víte, že provozovat nové soupravy pro objednavatele, který si je nepřeje (tj. nezaplatí je) je nevyhodné?

+2/0
27.6.2017 13:05

P97e80t80r 72N55o14v29o51t87n11y 1311680231

Prodej "pod cenou" je diskutabilní věc, neb to ČD nikdy nekoupily. Objednatel by si možná přál, ale je potřeba se vždy sejít na reálných možnostech obou stran. Dnes už mi lehce dochazela trpělivost v motoraku 854 021, který nějaký jiný orgán od ČD nechal jen polozrekonstruovat, bez vlečňáku(prý technické důvody) a se školní výpravou(objednanou). Doufám, že jim dá objednatel pořádnou pokutu. Navíc masaryčku by bylo záhodno přestěhovat pod hlavák. Sice je to zatím asi nereálné, ale aby se jednou ČD nedivily, že mají nádraží bez vlaků.

+2/−2
27.6.2017 16:46

R37a79d28e50k 14J72a12n97a90t59a 9505876684282

ČD jsou nástupnickou organizací předchozích železničních podniků, takže si tu budovu dokonce postavily :-) a udržují ji (nedávno prošla historická hala rekostrukcí, což není tak docela zadarmo).

A nádraží může vydělávat i bez vlaků. Zvlášť když kolem bude tolik luxusních kanclů a bytů. Místo pro obchody jako dělané.

+4/−1
27.6.2017 17:29

I59v96a11n 34H90o83l62a55s 5237497528317

> ČD jsou nástupnickou organizací předchozích železničních podniků,

A nebýt politicky zk ... původního Zákona o drahách, který prosadili zejména socani, tak by se jako nástupnická organizace nikdy nemohly stát majitelem infrastruktury (o nesmyslu s mrtvou dopravní cestou raději pomlčme vůbec).

+1/0
9.7.2017 20:08

J65a94n 97C37e25p48e52k 1724936940

Přesně jak jsem psal. To z čeho cítí, že by to mohlo sypat, to si nechají, ostatní zbořeniny bez možnosti pronájmu prodají SŽDC. To bylo řečí, jak nemají vlastnit nádraží. :)

+1/−8
27.6.2017 12:01

R93a25d54e68k 78J98a10n89a31t32a 9665456114912

Však tak by se vedení a.s. mělo chovat, ne? Dělat to, co je výhodné pro firmu.

+6/0
27.6.2017 12:31

J90a10n 95C77e38p74e33k 1154106600

Ale to je chování, na které tlačí politici stát. Jedna státní zadlužená firma odprodá něco druhé státní firmě. Kdyby to ČD chtěly prodat někomu za tržní cenu, tak to pomalu nikdo nekoupí, takhle hodili černého Petra na SŽDC. SŽDC bude muset vynaložit neskutečné miliardy jen aby jim to nespadlo na hlavu. A to nejlukrativnější si nechaly. Kde jaký podnikatel by chtěl takto obchodovat se státem. Nechat si lukrativní potencionální ziskové věci a ztrátové někomu na balík prodat.

+3/−1
27.6.2017 12:56

J51a45n 12C91e32p34e48k 1254546650

Vy tady jásáte nad šikovností ČD, ale že to nyní musí platit jiná státní firma, to jest zas prachy státu, to je vám jedno.

+1/−1
27.6.2017 12:57

R11a17d18e45k 25J82a55n22a58t31a 9975976594962

Pokud by se management akciovky nechoval v zájmu firmy, tak mu hrozí trestní stíhání. A komu ta a.s. patří, je jedno, zákony platí pro všechny.

Ba naopak, v některých ohledek jsou zákony pro a.s. ve vlastnícví státu dokonce tvdší, než pro ostatní a.s. (například ohledně výběrových řízení).

+2/0
27.6.2017 13:01

J44a34n 48C56e94p64e30k 1694206530

No a teď mi řekněte, zda v zájmu SŽDC bylo kupovat ruiny po celé zemi? Asi ne že? Ale politici to tak rozhodli.

0/−2
27.6.2017 13:31

J17a36n 62V97o97j97t97í28š29e55k 6362881925866

Protože SŽDC není firma, ale v podstatě úřad. Takže spravuje státní majetek a v zisku bejt nemusí. Po základní škole taky nepožadujete zisky.

+3/0
27.6.2017 14:06

M41a23t90ě77j 91V51o39n53d46ř51i93č86k10a 4984680598106

SŽDC není akciová společnost, je to státní organizace, která nemá generovat zisk. ČD ano.

0/0
27.6.2017 17:17

R79o46m97a90n 18P55o92l23á60č32e98k 5796409515

Návrh nevypadá zle, ale jako vždy se zapomnělo na dopravu... Takže do místa, kde je ted už celkem plno narveme ještě další auta...

+1/−6
27.6.2017 11:53

M18a44r55e69k 62K51a39l91i27n12a 3769824265568

Prostě je třeba se přizpůsobit jiným velkým městům, že po centru a do centra se jezdí taxíkem, případně MHD...

+6/−1
27.6.2017 11:54

B14o21h97u29m60i95l 35S19t55e87j50s14k44a84l 5783904171533

Proto v jiných velkých městech v centru dopravní uzly nejsou....

0/−3
27.6.2017 12:25

M66a21r52e77k 64K52a98l95i58n50a 3549804875408

To je pravda... Ale kdo přijede vlakem do centra, tak pokračuje MHD nebo taxi...

+3/0
27.6.2017 12:34

P72e76t66r 55N20o11v60o79t55n81y 1351100801

Masaryčka je nějaký dopravní uzel s přestupem na auto? Tam přijíždí lidi vlakem a přestupují na MHD. Se podívejte, kde je třeba ve Vídni Wien Mitte. Ostatně ani ten jejich supermoderní Hauptbahnhoff není nijak daleko od centra.

+5/0
27.6.2017 12:40

R22a46d93e17k 48J21a69n39a58t45a 9605426424752

Naopak, pro celé Německo, Rakousko či Švýcarsko je dnes typické, že hlavní dopravní uzel je hlaní nádraží (HBF) a je v centru - jezdí tam většina vlaků a je to uzel MHD.

+4/0
27.6.2017 13:07

J60i98ř76í 67K10o17c61u72r71e18k 6215444955518

Proč proboha na vlak muset jezdit autem? Pochopím na vesnici. Ale v Praze???

+1/0
28.6.2017 21:24

M16a40r95e94k 39K52a27l82i21n56a 3479414755708

Nemůžu se dočkat, až se tento návrh světoznámé architektky začne stavět... Odporné a ostudné zákoutí bude nahrazeno futuristickou moderní architekturou... Už aby to bylo... Budou tam super byty, kanceláře i služby...

+19/−5
27.6.2017 11:38

J42a27n 31R94a77d68e83c28k55ý 5156664107736

Kolik vám developer platí za takovou reklamu?

+3/−11
27.6.2017 11:43

M60a73r32e98k 37K76a73l86i51n14a 3639464125328

Co to plácáte? Prostě se mi ten návrh líbí, najmě oproti současné ostudě...

+6/−1
27.6.2017 11:48

R42o26m64a21n 61P74o84l12á38č89e88k 5496279825

Byty? :D A myslíte ty s výhledem na nádraží, kde od 4 do půlnoci pojedou vlaky a nebo ty s výhledem na magistrálu, kde je provoz 24h;-D;-D;-D

No za 6-8 mega nekupto

+2/−4
27.6.2017 11:45

M31a22r50e89k 71K51a53l31i47n34a 3489144985968

Jsou tam prostory s výhledem i do klidný míst...

+4/−1
27.6.2017 11:53

R55o74m27a40n 40P65o61l84á38č50e55k 5476979755

A které? :D Že jsem si jich na tom projektu moc nevšiml

+2/−4
27.6.2017 12:00

M70a92r18e47k 37K55a14l30i90n23a 3569404795878

Do dvora, apod.. A dnes jsou technické možnosti zvukové izolace... Bydlel jsem nedávno v Dubaji přímo u 10-12 pruhové Sheikh Zayeed Road a naprosté ticho, ale naprosté...

+8/0
27.6.2017 12:11

M93i26l86a22n 69V85o15l82e24k 5719183856269

Mám návrh, žijte v Dubaji a Praze nechte její osobité kouzlo, které vám zjevně zůstalo utajeno.

+4/−4
27.6.2017 12:18

M69a36r21e48k 25K13a55l55i76n40a 3409664705508

Pro Vás se ze záhadných důvodů vylučuje, aby VEDLE sebe existovaly staré a moderní části města... Já rád obojí....

+6/−1
27.6.2017 12:30

M50i54l35a26n 83V35o80l95e44k 5349683356379

Jestli mají naplaveniny něco rády, proč si to nepostaví ve svých rodištích?

Stará část města je k ničemu, když už je ořezaná, že nemůže žít svým životem. Zkusím vám to vysvětlit v praxi. Po vybudování administrativních center (Pankrác, Smíchov ...) dochází k tomu, že mizí všechny obyčejné krámky, protože nedokáží konkurovat nájmům, které jsou schopné platit restaurace apod. těžící z denních dobře vydělávajících zaměstnanců...

0/−1
27.6.2017 20:40

O88n65d19ř92e75j 28Z68d86e59r64a11d18i24č75k42a 6484495553818

Pomočená Masaryčka fakt není kdovíjaký kouzlo. Cokoliv tam vyroste bude lepší, než současnej stav.

+2/0
27.6.2017 13:15

J13a24r63o41s69l45a91v 12R90i88e39s76s24n56e77r 3278650206310

Pomočenost (a obecně jakákoliv špína) veřejných prostorů se má řešit jejich pečlivým úklidem a údržbou, nikoliv megalomanskou developeráckou zástavbou!

+3/0
27.6.2017 14:47

M46i89l51a80n 63V93o70l25e75k 5219143636959

Obludně předimenzované BB Centrum kousek od Budějovické rozhodně nezabránilo bezdomovcům okupovat okolí stanice metra. Podobně Anděl odpuzující existence přitahuje.

+1/0
27.6.2017 20:43

R84o23m52a34n 74P11o76l33á40č36e65k 5956709345

To asi ano, ale já třeba rád spím u otevřeného okna...

0/0
27.6.2017 13:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.