Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

České dráhy Masarykovo nádraží neprodají, udělají z něj svou výkladní skříň

České dráhy už nechtějí prodat pražské Masarykovo nádraží Správě železniční dopravní cesty (SŽDC). Toto nádraží nebylo spolu s brněnským hlavním nádražím součástí loňského převodu přes 1 500 nádražních budov z dopravce na správu železnic a České dráhy počítaly s tím, že je na SŽDC převedou později. Nyní ale plánují budovu rekonstruovat tak, aby mohla sloužit jako výkladní skříň národního dopravce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J83a54n 10V65r93a20b14e81c 4902630876474

Tohle pochopí jen zaměstnanci ČD, co tu dnes v průběhu dne celou pracovní dobu odpovídali na diskuzi ;-D

Já prostě nerozumím, proč jsou 2 nádraží vedle sebe.

Jedno bude navíc vlastnit dopravce a stále je to nepřešlo - bude tam JEZDIT VLAK NA LETIŠTĚ!

Takže to všichni mimopražští přijedou z letiště vlakem na Masaryčku a odtud se budou pracně dostávat na hlavní nádraží, aby se dostaly rychlíky do zbytku republiky...

Děkujeme Praho, ale to zrovna nemyslíš na mimopražské...

Nebo vlastně nemyslíš ani na sebe, mohlo tam být těch nových domů výrazně více, koleje se mohly komplet vytrhat, budova se využít k jiným účelům.

+2/−3
27.6.2017 18:26

R60a90d96e73k 95J57a91n57a77t45a 9625776584192

Rozšíření Hlavního nádraží o podzemní patro po vzoru německých měst, aby zvládlo všechny vlaky a vytvořil se plně průjezdný model, je v plánu už mnoho let. Googlete "Nové spojení II". Je to i v územním plánu Prahy.

Problém je nedostatek politické vůle a peněz. Taková stavba je totiž drahá.

+3/−1
27.6.2017 19:35

J69a44r98o43s39l76a38v 74T10í36n93e86k 4274168800712

Hlavní nádraží zatím nemá kapacity, aby obsloužilo všechny směry dle vašeho přání... Zkuste to pochopit...A z Masaryčky na hlavní n. je to 7 minut chůze.

+1/0
8.7.2017 19:03

J36a80n 30V53a16l59o25u45c98h 6462937198740

Takže po infrastruktuře patřící organizaci ji spravující dojedete vlakem jednoho dopravce na nádraží patřící druhému. Z okénka vagonu se porozhlédnete a zpět na "univerzální" nádraží, protože konkurenční dopravce (a majitel onoho nádraží) vás nepustí do své budovy. V podání ČD ne zcela vyloučený krok...

+3/−4
27.6.2017 14:10

J15a18n 46K86o44b10ě44r47s91k30ý 1580706311253

Na Masarykovo nádraží jezdí už dnes dopravce KŽC a žádných problémů s jejich cestujícími ohledně vstupu do budovy jsem si nevšiml.

+1/−2
27.6.2017 19:50

I96v47a11n 69H73o51l96a73s 5367967388657

Tak KŽC je samozřejmě pouze parodie na dopravce.

+1/0
9.7.2017 20:06

J63a83n 83Z96e40n40k44l 5645347300855

Konečně! R^Rozhodující orgán ve vedení buď:

1) dostal nabídku na všimné bokem za rekonstrukci vyšší, než byla za odprodej, nebo

2) má k železnici opravdu vztah a myslí na budoucnost

+16/0
27.6.2017 12:13

P49e40t70r 79N36o87v88o98t94n45y 1381980481

Ano, skutečně orgán. ČD mají vozit lidi a ne opravovat a provozovat nádraží.

+6/−5
27.6.2017 12:30

I60g44n33á45c 33M18r43k20v89i16č44k80a 2628172339285

né za každou cenu

+3/0
27.6.2017 12:38

P39e86t59r 72N27o25v30o42t79n26y 1461470171

Tak možná až budou mít v pořádku vozový park, tak si můžou hrát na majitele realit.

+5/−6
27.6.2017 12:47

R38a69d27e55k 83J57a78n94a20t29a 9105216514392

Nechápu vaši poznámku.

Ponechat si Masaryčku je zřejmě pro ČD výhodné, tedy patrně do budoucna ziskové rozhodnutí (kvůli komerčnímu rozvoji tohoto lukrativního místa).

Vy tedy navrhujete toto rozhodnutí nedudělat a místo toho koupit nějaké novou soupravy? Za které peníze, když by vám kvli prodeji pod cenou naopak budou dlouhodobě chybět? A víte, že provozovat nové soupravy pro objednavatele, který si je nepřeje (tj. nezaplatí je) je nevyhodné?

+2/0
27.6.2017 13:05

P50e64t45r 55N35o80v75o76t15n50y 1481740431

Prodej "pod cenou" je diskutabilní věc, neb to ČD nikdy nekoupily. Objednatel by si možná přál, ale je potřeba se vždy sejít na reálných možnostech obou stran. Dnes už mi lehce dochazela trpělivost v motoraku 854 021, který nějaký jiný orgán od ČD nechal jen polozrekonstruovat, bez vlečňáku(prý technické důvody) a se školní výpravou(objednanou). Doufám, že jim dá objednatel pořádnou pokutu. Navíc masaryčku by bylo záhodno přestěhovat pod hlavák. Sice je to zatím asi nereálné, ale aby se jednou ČD nedivily, že mají nádraží bez vlaků.

+2/−2
27.6.2017 16:46

R28a13d12e53k 90J96a72n81a76t74a 9625176334742

ČD jsou nástupnickou organizací předchozích železničních podniků, takže si tu budovu dokonce postavily :-) a udržují ji (nedávno prošla historická hala rekostrukcí, což není tak docela zadarmo).

A nádraží může vydělávat i bez vlaků. Zvlášť když kolem bude tolik luxusních kanclů a bytů. Místo pro obchody jako dělané.

+4/−1
27.6.2017 17:29

I48v44a76n 40H71o15l72a90s 5917247808897

> ČD jsou nástupnickou organizací předchozích železničních podniků,

A nebýt politicky zk ... původního Zákona o drahách, který prosadili zejména socani, tak by se jako nástupnická organizace nikdy nemohly stát majitelem infrastruktury (o nesmyslu s mrtvou dopravní cestou raději pomlčme vůbec).

+1/0
9.7.2017 20:08

J22a36n 62C91e22p14e44k 1824446760

Přesně jak jsem psal. To z čeho cítí, že by to mohlo sypat, to si nechají, ostatní zbořeniny bez možnosti pronájmu prodají SŽDC. To bylo řečí, jak nemají vlastnit nádraží. :)

+1/−8
27.6.2017 12:01

R16a26d56e29k 54J66a67n86a70t92a 9285576104382

Však tak by se vedení a.s. mělo chovat, ne? Dělat to, co je výhodné pro firmu.

+6/0
27.6.2017 12:31

J70a73n 18C12e38p55e22k 1194386200

Ale to je chování, na které tlačí politici stát. Jedna státní zadlužená firma odprodá něco druhé státní firmě. Kdyby to ČD chtěly prodat někomu za tržní cenu, tak to pomalu nikdo nekoupí, takhle hodili černého Petra na SŽDC. SŽDC bude muset vynaložit neskutečné miliardy jen aby jim to nespadlo na hlavu. A to nejlukrativnější si nechaly. Kde jaký podnikatel by chtěl takto obchodovat se státem. Nechat si lukrativní potencionální ziskové věci a ztrátové někomu na balík prodat.

+3/−1
27.6.2017 12:56

J16a59n 54C24e81p49e12k 1874916130

Vy tady jásáte nad šikovností ČD, ale že to nyní musí platit jiná státní firma, to jest zas prachy státu, to je vám jedno.

+1/−1
27.6.2017 12:57

R67a69d24e25k 84J27a34n34a37t20a 9965926784622

Pokud by se management akciovky nechoval v zájmu firmy, tak mu hrozí trestní stíhání. A komu ta a.s. patří, je jedno, zákony platí pro všechny.

Ba naopak, v některých ohledek jsou zákony pro a.s. ve vlastnícví státu dokonce tvdší, než pro ostatní a.s. (například ohledně výběrových řízení).

+2/0
27.6.2017 13:01

J63a51n 39C36e79p16e30k 1934166280

No a teď mi řekněte, zda v zájmu SŽDC bylo kupovat ruiny po celé zemi? Asi ne že? Ale politici to tak rozhodli.

0/−2
27.6.2017 13:31

J19a48n 16V22o72j87t52í25š69e18k 6342131135936

Protože SŽDC není firma, ale v podstatě úřad. Takže spravuje státní majetek a v zisku bejt nemusí. Po základní škole taky nepožadujete zisky.

+3/0
27.6.2017 14:06

M86a52t37ě87j 84V11o10n18d65ř75i60č28k97a 4714600218966

SŽDC není akciová společnost, je to státní organizace, která nemá generovat zisk. ČD ano.

0/0
27.6.2017 17:17

R46o75m17a96n 75P78o28l21á63č31e53k 5776199545

Návrh nevypadá zle, ale jako vždy se zapomnělo na dopravu... Takže do místa, kde je ted už celkem plno narveme ještě další auta...

+1/−6
27.6.2017 11:53

M39a48r36e42k 92K62a92l16i30n26a 3189394495468

Prostě je třeba se přizpůsobit jiným velkým městům, že po centru a do centra se jezdí taxíkem, případně MHD...

+6/−1
27.6.2017 11:54

B21o69h54u52m18i95l 37S65t37e85j88s76k57a69l 5733464771633

Proto v jiných velkých městech v centru dopravní uzly nejsou....

0/−3
27.6.2017 12:25

M87a66r16e88k 58K45a28l27i43n53a 3699854795668

To je pravda... Ale kdo přijede vlakem do centra, tak pokračuje MHD nebo taxi...

+3/0
27.6.2017 12:34

P49e77t73r 51N61o98v34o10t57n11y 1811970561

Masaryčka je nějaký dopravní uzel s přestupem na auto? Tam přijíždí lidi vlakem a přestupují na MHD. Se podívejte, kde je třeba ve Vídni Wien Mitte. Ostatně ani ten jejich supermoderní Hauptbahnhoff není nijak daleko od centra.

+5/0
27.6.2017 12:40

R14a85d44e46k 55J79a40n74a60t78a 9145806944172

Naopak, pro celé Německo, Rakousko či Švýcarsko je dnes typické, že hlavní dopravní uzel je hlaní nádraží (HBF) a je v centru - jezdí tam většina vlaků a je to uzel MHD.

+4/0
27.6.2017 13:07

J89i77ř92í 22K66o98c19u19r18e90k 6985934265648

Proč proboha na vlak muset jezdit autem? Pochopím na vesnici. Ale v Praze???

+1/0
28.6.2017 21:24

M63a65r58e86k 76K47a70l23i56n18a 3339394105368

Nemůžu se dočkat, až se tento návrh světoznámé architektky začne stavět... Odporné a ostudné zákoutí bude nahrazeno futuristickou moderní architekturou... Už aby to bylo... Budou tam super byty, kanceláře i služby...

+19/−5
27.6.2017 11:38

J73a27n 93R46a79d13e27c20k78ý 5186684407566

Kolik vám developer platí za takovou reklamu?

+3/−11
27.6.2017 11:43

M94a75r35e54k 55K84a23l20i96n23a 3559934285698

Co to plácáte? Prostě se mi ten návrh líbí, najmě oproti současné ostudě...

+6/−1
27.6.2017 11:48

R28o63m46a14n 43P68o18l82á44č72e15k 5576469615

Byty? :D A myslíte ty s výhledem na nádraží, kde od 4 do půlnoci pojedou vlaky a nebo ty s výhledem na magistrálu, kde je provoz 24h;-D;-D;-D

No za 6-8 mega nekupto

+2/−4
27.6.2017 11:45

M45a55r78e78k 17K16a24l28i79n81a 3779824245228

Jsou tam prostory s výhledem i do klidný míst...

+4/−1
27.6.2017 11:53

R63o29m80a90n 85P83o57l91á24č71e64k 5956879855

A které? :D Že jsem si jich na tom projektu moc nevšiml

+2/−4
27.6.2017 12:00

M92a90r81e50k 37K76a57l60i67n76a 3249214625148

Do dvora, apod.. A dnes jsou technické možnosti zvukové izolace... Bydlel jsem nedávno v Dubaji přímo u 10-12 pruhové Sheikh Zayeed Road a naprosté ticho, ale naprosté...

+8/0
27.6.2017 12:11

M45i65l31a65n 84V93o69l79e53k 5339653596769

Mám návrh, žijte v Dubaji a Praze nechte její osobité kouzlo, které vám zjevně zůstalo utajeno.

+4/−4
27.6.2017 12:18

M62a63r17e51k 19K36a42l86i90n95a 3419864455158

Pro Vás se ze záhadných důvodů vylučuje, aby VEDLE sebe existovaly staré a moderní části města... Já rád obojí....

+6/−1
27.6.2017 12:30

M68i23l24a70n 72V93o86l78e15k 5439403126919

Jestli mají naplaveniny něco rády, proč si to nepostaví ve svých rodištích?

Stará část města je k ničemu, když už je ořezaná, že nemůže žít svým životem. Zkusím vám to vysvětlit v praxi. Po vybudování administrativních center (Pankrác, Smíchov ...) dochází k tomu, že mizí všechny obyčejné krámky, protože nedokáží konkurovat nájmům, které jsou schopné platit restaurace apod. těžící z denních dobře vydělávajících zaměstnanců...

0/−1
27.6.2017 20:40

O32n20d37ř27e70j 26Z80d72e14r22a17d69i53č77k12a 6774405693528

Pomočená Masaryčka fakt není kdovíjaký kouzlo. Cokoliv tam vyroste bude lepší, než současnej stav.

+2/0
27.6.2017 13:15

J17a34r74o83s20l51a88v 14R93i75e83s11s17n77e33r 3508640796670

Pomočenost (a obecně jakákoliv špína) veřejných prostorů se má řešit jejich pečlivým úklidem a údržbou, nikoliv megalomanskou developeráckou zástavbou!

+3/0
27.6.2017 14:47

M24i25l28a34n 95V18o11l62e12k 5499193766379

Obludně předimenzované BB Centrum kousek od Budějovické rozhodně nezabránilo bezdomovcům okupovat okolí stanice metra. Podobně Anděl odpuzující existence přitahuje.

+1/0
27.6.2017 20:43

R13o70m58a83n 96P45o53l17á28č37e75k 5786389375

To asi ano, ale já třeba rád spím u otevřeného okna...

0/0
27.6.2017 13:28







Najdete na iDNES.cz