Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dieseloví zabijáci škodí dál. Hon na auta bez filtru zůstal na papíře

Nezabíjí sice přímo jako při dopravní nehodě, přesto mají na svědomí jen u nás stovky životů kvůli škodlivinám, které vypouštějí do ovzduší. Řeč je o vymontovaných filtrech pevných částic. Stát slíbil větší boj proti dieselům, u kterých došlo k odstranění filtru. Zatím ale zůstává jen u řečí a hledání důvodů, proč kontroly nejdou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J10a19n 23D96ě62d 8476809933821

Bububu. Dieselový zabijáci... Uf. Zelená indoktrinace nemá špetku vkusu ani soudnosti.

0/0
2.8.2017 14:13

P68e83t71r 43S36t83e53j77s87k13a58l 3629968424656

Minulou sobotu jsel jel mestem a za 15minut jizdy jsem potkal 4 naftotve vozy, ktere mely nejaky problem. 2x strasi auta, ale uz jiste prekracovali kourivost - Mondeo TDCi nejaka pani, dale pubescent v Audi TDI, ten jiste odvaril turbo nebo to nacipoval a potom zanovni Mercedes s demontovanym filtrem, evidente po ciptuningu, takovy namachrovany arogantni ridic a jeste jeden novy vuz, uz nepamatuji znacku, taky po demontazi DPF. Vsechny mely nalepku STK, uz tu novejsi, bez zelene emisni, takze prosli uz novym typem mereni, kde se vsechno foti a kourivost se meri online a spravne. Tak jak je to mozne?

+1/−2
2.7.2017 15:00
Foto

V36i57t 67C95h56a84l64u87p84a 5312347162256

Já to taky vídám skoro denně mě nějaký takový smraďoch předjede a jak dupne na plyn tak pěkně černě zakouří.....(a bývají to novější oktávky či superby, takže určitě by měly mít DPF či FAP...bez filtru jezdily auta tak do r. výroby 2005-2006) To je zvláštní, že benzíňaky to nedělají......

+1/−2
3.7.2017 7:45

P84e31t74r 66Č83e89r16m90á87k 9868225539170

Bez DPF se normálně prodávala auta až do roku 2011 a to že zakouří nic neznamená. ;-)

0/−2
4.7.2017 0:07

P93e54t49r 17Č63e13r76m57á70k 9148795849470

Žádný nový typ měření neexistuje, online nic není a kouřivost má takovou toleranci že jí projde s trochou snahy cokoliv...

0/0
4.7.2017 0:08

P97e14t95r 85S22t12e76j37s92k66a37l 3909778164356

No prave ze od nedavna od kourivosti neodpocitavaji tech 0,5, ktere tam zahrnul uz vyrobce, takze bez filtru maximalni kourivost 0,8 a s filtrem max 0,5 (nove auto 0,0). Mereni se dela online, kdy pocitac ceka 4000otacek a neusti dal, dokud je nedostane. Ale evidentne vsechno se da obejit. Snad pomuzou ty policejni kontroly, ale z ministerstva spis hledaji duvody, proc se to neda, ne jak by se to dalo.

0/0
4.7.2017 9:36
Foto

V73i47t 70C55h52a48l90u19p47a 5772677302396

Tak jsem si dnes šáhl s hadříkem do výfuku....čistý jak dětská prdýlka....mám atmosférický benzín...

0/0
30.6.2017 9:00

J67a23n 26K94o81n46v91a12l94i12n74k19a 5750791101875

Od té doby, co jsem otcem, mi sousloví "čistý jako dětská prdýlka" přijde poněkud zavádějící. Kolikrát bývá výfuk mého třílitrového dieselu bez dpf čistší než prdýlka kdejakého dítěte.

+3/−1
30.6.2017 11:53

V77á45c94l46a76v 67K90o30v36á61ř 1822341867834

;-D

0/0
1.7.2017 14:48

J89a82n 71K50o46n85v17a46l93i30n37k37a 5200291481785

Koukám, že kolega Schwach přesedlal z obhajování maloobjemových zážehových turbomotorů k obhajování ekologie. Jako společného jmenovatele vidím esenciální nenávist k dieselům. ;-D

+1/−1
30.6.2017 8:32

J16i52ř82í 28S15c86h47w85a64c40h 8258734318556

Kolego nevidíš to zcela přesně. Neobhajuji ekologii, obhajuji své právo "dychat čistý vzduch. Proti dieselum, splňujícím emise nic nemám, ale ano, benzin v OA preferuji....

+2/0
1.7.2017 12:21
Foto

V69i56t 59C85h89a66l69u67p93a 5372257412516

Souhlas do osobaku patri benzin. Jeste dokazu pochopit naftu do velkeho auta, ale nechapu naftu ve fabii, cliu, polo..atd v malych autech na kratke jizdy po meste

0/−1
1.7.2017 15:59
Foto

V73i19t 48C57h70a81l56u54p40a 5502687782136

Přesně. Rakušáci taky neřeší, jestli má Vaše auto mít filtr, či nemá, prostě chtějí dýchat čistý vzduch ne jako saze jako u nás....šáhnou do výfuku a je-li černý - máš problém a je jedno jestli máš auto na naftu, benzín či plyn...

0/−1
3.7.2017 8:45
Foto

J44a84n 85K16ř70í43ž 3259471601791

a co když jezdili auta bez katů, ztabanti, š120, žiguli atd. to všem bylo jedno. Teď je to jen politiclá buzerace proti dieselům.

+2/−3
29.6.2017 16:06

J76i33ř38í 80S18c48h57w55a13c73h 8448724768256

Provoz byl třetinový a smrad z těch aut násobně větší než dnes.... A kdyby to nikoho nezajimalo, tak by dnes v ulicích s dnešním hustym provozem bylo nedychatelno....

0/0
1.7.2017 13:23

J81i53ř90í 73S10e39d15l90á17č86e31k 9846816871669

Stačí se jen podívat na to palivo. Krásný čistý benzín příjemné vůně oproti hnědé břečce.

+2/−2
29.6.2017 8:37

M81a25r14t23i39n 71K33a41r10á47s16e81k 9948653148688

Videl jste nekdy v zivote naftu?8-o

+2/0
29.6.2017 9:21

V71á17c69l33a26v 51K50o46v31á73ř 1852261517594

Jak se do toho zapojil Čižinský, tak to samo o sobě je signál, že "tady něco smrdí"

0/0
28.6.2017 23:55

J33i65n69d88ř31i57c39h 58Š47k53o57p21e89k 4365931560205

"Pokud je totiž filtr v pořádku, konec výfuku by měl být čistý."

To je super metoda. Poud tedy neplatí, že filtr = 100 % jistota, že výfuk nemůže být (z žádného důvodu) špinavý, tak je to opravdu spolehlivá metoda ;-D

0/0
28.6.2017 20:14

S35t12a28n59i77s22l63a49v 39N74ý66v91l64t 2844175893

Nikdy jsem nepochopil nadseni do tech naft. Ja mel cely zivot velky benzinovy motor na LPG a nikdy nepochopim proc to lidi nemaj. Vykon obrovskej, spotreba mala, dily levne.

Ze ale ceske hlave bude nejvic lahodit tech 4,5 litru na 100km po dalnici, kdyz pak zaplati za dvouhmotu a filtr jeste vic, nez ja na benzinu a LPG?

+5/−3
28.6.2017 18:58

R50o24m49a22n 16M43a56r38t22í69n26e75k 3153610240518

20let jsem si pořizoval jen benzinové vozy, ted jdu poprvé do nafty, bude to citroen a potáhne pěkně odspodu..

0/0
28.6.2017 19:35

J73i63ř59í 24S33e10d54l53á15č48e91k 9816726661819

Ten akustický projev motoru pak budete mít jako bonus:-(.

+1/0
29.6.2017 8:31

J67i50ř31í 49S21e53d43l13á90č54e88k 9466186951879

A jako bonus budete mít chrchlavý zvuk motoru:-).

+1/0
29.6.2017 8:35

M44a76r60t24i27n 11K35a91r65á49s68e94k 9178663518748

Tak "odspodu" tahnou obecne motory s turbem, nejen diesely....

+1/0
29.6.2017 9:21

J65a54n 86L57u34k82á21š 7127963403592

Chtel jset napsat s kompresorem, ne? Turbo tahne az od urcitych otacek.

0/0
29.6.2017 14:41
Foto

V68i69t 44C62h46a57l26u14p24a 5312577482806

Pane Nývlte, já to tež nechápu. Hlavně, když se u nafťáku něco podělá, tak to jsou astronomické částky za opravy. Např. můj bývalý kolega z práce, před pár lety koupil ojetý Ford Mondeo 2.0 TDCi a ani ne po půl roce musel měnit vstřiky - 35 tisíc Kč! v neznačkovém servise. A to je jen jedna z mnoha věcí (turbo, vysokotlaké čerpadlo, DPF, EGR, dvouhmota...). U nového turbodiesla to snad nehrozí, ale ten je zas o cca 50 tisíc dražší než stejný vůz v benzínu :-/

0/0
30.6.2017 9:04

P42e58t65r 98M52a58r36k45o48v79i33č 4917319470626

Ať žijí mediální bubliny. Produkt módního downsitzingu tj. maloobjemové benzínové motory, a to i ty atmosférické jsou podobným problémem, jen to zatím nikdo neřeší. Jsem zvědav, kdy začne další svaté tažení ve jménu obecného blaha.

O problému s pevných částic u benzinů se již tiše hovoří, o emisích NOx zatím ne, ovšem dnešní 1,4 TSi v normálním provozu produkuje minimálně stejné množství těchto "jedů" jako jeho kolega 2,0 TDi.

+2/0
28.6.2017 17:32

J60i65n57d26ř86i50c66h 31Š31k86o31p47e89k 4625371520175

samozřejmě, fyzika platí stále

Čím vyšší tepota a tlak při spalování, tím lepší využití paliva, ale současně vznik NOx..

Diesly díky své kontrukci mají problém již nyní, piditurbobenziny ho budou mít v nejbližších letech

+1/0
28.6.2017 20:15
Foto

V15i15t 25C75h27a21l59u48p13a 5232297892206

piditurbobenzín je k ničemu, nakonec všichni konstruktéři stejně pochopí, že nejlepší byly atmosférické benzíny....

To máte jak s mobilama, nejdřív je furt zmenšovali, zmenšovali, ted zase zvětšujou, zvětšujou...;-D

+2/0
30.6.2017 9:56

P69e25t20r 62G53a57b72r40i61e40l 8757365441224

Není problém v turbu. Je problém v přímovstříkovém systému - viz např. 1,4 T-jet s nepřímým vstřikováním, který nemá s mikročásticemi problém.

0/0
3.7.2017 12:38
Foto

V30i20t 45C82h20a36l25u85p25a 5322867422536

TDI....TSI....ten smrad ignoruj, ten dým ignoruj....to je jedno, já preferuju 1,8 16V atmosféra benzín, ten je čistý

0/0
30.6.2017 9:54

P97e76t82r 36G46a41b20r26i16e37l 8367185791794

Nemáte si kupovat TSI. Já si koupil 1,4 T-jet s nepřímým vstřikováním a mohu mít čisté svědomí. Kvalitní a živý motor s velmi dobrou ekologií.

0/0
3.7.2017 12:37

P76e53t74r 49Č49e82r98m38á38k 9668405189620

To je zase pseudoinformací... Bílou rukavicí můžou sice na Praze 7 dělat co chtějí, ale samo o sobě to nic neznamená, i auto a funkčním DPF může mít výfuk černý a to z vícero důvodů, a naopak někteří kutilové mají filtr provrtaný tak že koncovka výfuku čistá je. Takže metoda s rukavicí je jako taková o ničem, faktem je že šance na odhlalení problematického auta je o něco větší.

S technickým průkazem pak filtr nesouvisí, jeho přítomnost je na štítku v autě. A na stanicích měření se zkrátka řidí platnou metodikou a limity, a to že má i auto s filtrem tak velký limit na kouřivost je problém legislativy a ne jejich, oni si logicky zákazníky odhánět nebudou.

+2/0
28.6.2017 14:52

F93r83a10n86t75i20š14e73k 62M77a13t38y93á33š 5941242822183

Doteďka jsem nevěděl že pán Van Diesel má nějaké zabijáky,že by šlo o "Rychle a zběsilé"?

+3/0
28.6.2017 13:06
Foto

J74a40n 56V48a42l50a81l47í58k 6536689480256

Zakázat s tím jezdit...

+3/−6
28.6.2017 12:03

B95o38h77u25m42í16r 49E60l96i75á15š 1241758704202

do osobáku patří benzín a ne nafta

ta patří do traktoru..nákladáku

+7/−5
28.6.2017 11:45
Foto

R54o59m14a24n 55K58o65z77e16l 4557516583144

To říkali také komunisti a asi měli pravdu :-)

0/0
28.6.2017 20:16

J37i60n59d14ř23i61c17h 10Š25k17o62p17e42k 4575761640515

nafta do traktoru, benzin do zapalovače, takže hurá, budeme jezdit na dřevoplyn ;-D

0/0
28.6.2017 20:23

iamswan_ 6338655782700

.. jo a do naftových kamen. Povězte, jak se to mlže stát, že uváznete v uvažování tak před 50 lety?

0/0
29.6.2017 13:32

D92r98a49h54o92m66í40r 59B71o68k90r 2565446326458

Celý humbuk kolem dieselů je jen další kolosální hovadina z dílny přiblblých komunistických úředníků EU.

+9/−8
28.6.2017 10:31

M25i10c10h23a63l 20K38a51l51e16n22s10k87ý 7229632315841

Paradoxně od těch samých co diesely v OA pomáhali před 25 lety masivně propagovat. Nyní budou na řadě beníňáky a za dalších 25 let sy vymyslí něco i na dnes tak protlačované elektromobily (resp. ty s uložením energie v bateriích). Tyto neobolševici jsou tytéž co propagují multikulti a vítání, takže je logické, že technice nerozumí a jde jen o politické rozhodnutí, kde k protlačení posloužil zástupný problém, stejně jako v dalších oblastech života.

+7/0
28.6.2017 11:29

J79i42ř44í 60S19c59h30w93a75c49h 8528484718606

nesmysl, diesely masivně propagovaly hlavně automobilky, pomáhaly ji totiž hodně snižovat průměrnou spotřebu vyráběného sortimentu....

+2/−3
28.6.2017 12:21

M97a34r40e48k 50M33a51l24ý 1602638571970

Ale pokud by diesel nebyl podporován i vládami formou nižší spotřební daně na naftu, k tak masivnému rozšíření by zřejmě nedošlo. To je totiž specialita Evropy.

+2/0
28.6.2017 13:01

J47i80ř66í 51S47c18h46w15a75c11h 8868834168496

v úvodu vlákna se mluví o "přiblblých komunistických úřednících EU" nikoliv vládách jednotlivých států ;-)

+1/−2
28.6.2017 13:24

M78a29r87e70k 84M12a79l55ý 1242748571730

Já vím. Jen jsem doplnil to vaše tvrzení. Ano, diesel podporovaly automobilky, ale i vlády jednotlivých zemí Evropy. To je, myslím, správně a přesně řečeno :-)

+1/0
28.6.2017 13:28

P22e97t42r 65Č81e80r13m21á22k 9498375349120

Pravdu máš částečně, ano pomáhá to snižovat flotilové emise (ne spotřebu), jenomže to je věc posledních pár let, resp. výrazně mladší než boom dieslů v osobácích. Primární základ je opravdu ve vykazované spotřebě na konkrétní kus vozidla, podle kterého se v mnoha státech daní.

0/0
28.6.2017 15:00
Foto

I11v65a83n 95K47o55p42t11a 5547322361897

Cely ten hmbuk pokud vim začal v USA.

0/0
28.6.2017 12:14

J77a55r27o90s65l90a92v 72B94e48n71d20a 3290166801933

To mě stvou více nákladní lodě než nejakej cmoud na silnici

+5/−5
28.6.2017 10:31

P37e39t91r 62N68o50v11o23t70n27y 1371120411

A kolik vám jich pluje okolo baráku? ;-D

+2/−3
28.6.2017 10:46

D21a53n20i38e91l 12P57a92n30e82k 6452401382490

Jste kratkozrakej. Lode maji ohromny vliv na znecistovani vod. Takova voda vam po case zacne prset na hlavu. Jen si zopakujte kolobeh vody.

+8/−3
28.6.2017 11:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.