- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Bububu. Dieselový zabijáci... Uf. Zelená indoktrinace nemá špetku vkusu ani soudnosti.
Minulou sobotu jsel jel mestem a za 15minut jizdy jsem potkal 4 naftotve vozy, ktere mely nejaky problem. 2x strasi auta, ale uz jiste prekracovali kourivost - Mondeo TDCi nejaka pani, dale pubescent v Audi TDI, ten jiste odvaril turbo nebo to nacipoval a potom zanovni Mercedes s demontovanym filtrem, evidente po ciptuningu, takovy namachrovany arogantni ridic a jeste jeden novy vuz, uz nepamatuji znacku, taky po demontazi DPF. Vsechny mely nalepku STK, uz tu novejsi, bez zelene emisni, takze prosli uz novym typem mereni, kde se vsechno foti a kourivost se meri online a spravne. Tak jak je to mozne
Já to taky vídám skoro denně mě nějaký takový smraďoch předjede a jak dupne na plyn tak pěkně černě zakouří.....(a bývají to novější oktávky či superby, takže určitě by měly mít DPF či FAP...bez filtru jezdily auta tak do r. výroby 2005-2006) To je zvláštní, že benzíňaky to nedělají......
Tak jsem si dnes šáhl s hadříkem do výfuku....čistý jak dětská prdýlka....mám atmosférický benzín...
Od té doby, co jsem otcem, mi sousloví "čistý jako dětská prdýlka" přijde poněkud zavádějící. Kolikrát bývá výfuk mého třílitrového dieselu bez dpf čistší než prdýlka kdejakého dítěte.
Koukám, že kolega Schwach přesedlal z obhajování maloobjemových zážehových turbomotorů k obhajování ekologie. Jako společného jmenovatele vidím esenciální nenávist k dieselům.
Kolego nevidíš to zcela přesně. Neobhajuji ekologii, obhajuji své právo "dychat čistý vzduch. Proti dieselum, splňujícím emise nic nemám, ale ano, benzin v OA preferuji....
a co když jezdili auta bez katů, ztabanti, š120, žiguli atd. to všem bylo jedno. Teď je to jen politiclá buzerace proti dieselům.
Provoz byl třetinový a smrad z těch aut násobně větší než dnes.... A kdyby to nikoho nezajimalo, tak by dnes v ulicích s dnešním hustym provozem bylo nedychatelno....
Stačí se jen podívat na to palivo. Krásný čistý benzín příjemné vůně oproti hnědé břečce.
Videl jste nekdy v zivote naftu?
Jak se do toho zapojil Čižinský, tak to samo o sobě je signál, že "tady něco smrdí"
"Pokud je totiž filtr v pořádku, konec výfuku by měl být čistý."
To je super metoda. Poud tedy neplatí, že filtr = 100 % jistota, že výfuk nemůže být (z žádného důvodu) špinavý, tak je to opravdu spolehlivá metoda
Nikdy jsem nepochopil nadseni do tech naft. Ja mel cely zivot velky benzinovy motor na LPG a nikdy nepochopim proc to lidi nemaj. Vykon obrovskej, spotreba mala, dily levne.
Ze ale ceske hlave bude nejvic lahodit tech 4,5 litru na 100km po dalnici, kdyz pak zaplati za dvouhmotu a filtr jeste vic, nez ja na benzinu a LPG?
20let jsem si pořizoval jen benzinové vozy, ted jdu poprvé do nafty, bude to citroen a potáhne pěkně odspodu..
Ať žijí mediální bubliny. Produkt módního downsitzingu tj. maloobjemové benzínové motory, a to i ty atmosférické jsou podobným problémem, jen to zatím nikdo neřeší. Jsem zvědav, kdy začne další svaté tažení ve jménu obecného blaha.
O problému s pevných částic u benzinů se již tiše hovoří, o emisích NOx zatím ne, ovšem dnešní 1,4 TSi v normálním provozu produkuje minimálně stejné množství těchto "jedů" jako jeho kolega 2,0 TDi.
samozřejmě, fyzika platí stále
Čím vyšší tepota a tlak při spalování, tím lepší využití paliva, ale současně vznik NOx..
Diesly díky své kontrukci mají problém již nyní, piditurbobenziny ho budou mít v nejbližších letech