Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Míle tunelu za miliardu dolarů. Musk si v podzemí plní další sen

The Boring Company Elona Muska dokončila první kousek tunelu pod Los Angeles, který má být součástí podzemní sítě elektrických dálnic. Projekt zakladatele automobilky Tesla, firmy SpaceX pro cesty do vesmíru a zmíněné „Vrtací společnosti“ má v kalifornské metropoli vyřešit problém s dopravními zácpami.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R20i63c74h84a50r35d 96V20a31c70e17k 7441851586956

už vidím technickou poruchu a kvanta lidí uvězněných v podzemí nebo zrovna ve výtahu a na jak dlouhou dobu? a nebo tu frontu na výtah do tubusu a když to stojí takový balík co bude stát se mýtné? globálně vzato dost špatné vyhlídky, co tohle bude za svět

+2/−1
1.7.2017 8:03

P71a11v95e26l 94M32o98r47a91v29e71c 3412599642728

Stejně si stěžovali při zavádění železnice.

+4/0
2.7.2017 17:50

J45i24ř88í 36T43e41p60r 4227360325595

On neutraci svoje penize, ale penize investoru.

+1/0
1.7.2017 5:25

L33a71d64i27s75l63a23v 34S57t76e17h66l83í81k 6551899395

Musk je fakt borec. Zase někoho přesvědčil o nutnosti hlouposti. Klasické metro dokáže převést mnohem více lidí, je levnější a funguje... ověřeno!

+1/−1
30.6.2017 23:40

A70n61t98o63n78í69n 58S80e22b36e34r34a 7163838290619

Kdyz o nem cokoli ctu, tak si pripadam jako.bych cetl casopis ABC pred 30 leta a clanek o budoucnosti a vizi. Ten clovek je cvok... :-D

+5/−1
30.6.2017 19:51

L80a96d50i70s83l62a87v 58S13t73e43h74l62í88k 6711639705

on není cvok. Cvok je ten, který mu na to půjčí...

+3/0
30.6.2017 23:35

P12e40t23r 94M35a98r64e80č96e24k 1813251839858

Vizionář / tunelář ekodotací. Nic víc Rv

+2/−4
30.6.2017 19:16
Foto

P91e54t77r 34A78d81l56e63r 8183712366981

kdybyste vedeli, o cem pisete, vedeli byste take, ze tohle neni uplne nove ... pred vice nez deseti lety povolali do kalifornie z jeho tehdejsiho bydliste ve white rocku v kanadske provincii britska kolumbie kanadskehio profesora ceskeho puvodu, zdenka eisensteina, ktery jim udelal vyzkum z hlediska geologickeho inzenyrstvi a dokazal, pres pochyby mnohych, ze to pujde, a nejen to, ukazal take, jak to pujde ...

bohuzel, predcasne zesnuly pan profesor se nedozil okamziku, kdy se musk pustil do stavby ...

na uctu prof. eisensteina jsou krome los angeles takove stavby jako tunel pod lamansem, v anglictine se nazev channel tunnel zkracuje na chunnel, ale take zpracoval z hlediska geologickeho inzenyrstvi tunel pod gibraltarem ...

pan profesor byl take presidentem svetoveho svazu geologickeho inzenyrstvi; fakulta geologickeho inzenyrstvi na edmontonske university of alberta, kde pracoval dlouha leta, je prave diky prof. eisensteinovi dodnes cilem mnoha uchazecu o vyssi akademicke hodnosti z celeho sveta ...

+7/0
30.6.2017 19:05

V17á67c27l66a26v 11P34o68u35s85t15k78a 3650231632

Ono ale nejde o to, zda to lze či nelze vykopat a udržet stabilní z pohledu geologa... jde o to, zda to má vůbec smysl z pohledu ekonoma.

+2/0
1.7.2017 6:37
Foto

P77e38t83r 62A79d31l27e78r 8653892616721

pane poustko, velice s vami souhlasim, a dodam, ze z hlediska ekonomie to ma veliky smysl ... to by bylo na zbytecne dlouhy eoz\bor ... jenze ja jsem se spise rozcilil, ze mfd ci idnes netusi, jak to bylo doopravdy ... presneji, ze neznaji dejepis ...

0/−1
1.7.2017 6:43

J56i13ř83í 73V95o93s10t40ř39á94k 2911448269121

Peněz je šíleně, ovšem jejich distribuce, to je problém dneška. Pominu dobu feudalismu, budování skvostných zámků, kdy zůstává alespoň kus kamene, uměleckého díla. Fascinující je začátek kapitalismu, bez globalizace, kdy bohatství zůstávalo v zemi. Pokud si uděláte exkurzi po starých fabrikách, žasnete co vše bylo financováno. Od skvostných zdí, výstavby silnic, domů pro dělníky, kulturní domy, příspěvky na školy, spolky, výstavby parků. Bohatí se tehdy rádi předváděli ve financování "veřejného" života. V USA tohle pokračoval v podobě "Amerického snu" někam do 80 let. Distribuce peněz šla k majitelům a v určitém poměru k ostatním, společnost bohatla. Tohle se zaseklo a dnes to není vidět. Korporace jsou bohatší, neinvestují, stavějí se maximálně krabice. Musk je jeden z mála, který pokračuje ve skvostné tradici bohatých nadšenců, mecenášů a vizionářů. Děkuji mu.

+5/0
30.6.2017 18:49

P29e18t63r 69P25e54t56r 6643762978273

Nekecejte, firmy se stále předhánějí s výhodama pro zaměstnance. Ubytovny za pár šušňů ve větších fabrikách jsou běžná věc. Firemní školka, homeoffice, parky přímo součástní firemního komplexu, upravené okolí, prémie, klimatizované moderní kanceláře, příspěvky na kdeco, dnes už i kvalitní kantýny, kde máte na výběr z mnoha chutných jídel, často firmy financují ve městech část komunikací, svozové autobusy atd...

Samozřejmě, eshop v horní dolní vám tohle jako zaměstnavatel nenabídne ale právě velké firmy a koncerny nabízejí pořád dost výhod, chtějí mít spokojené zaměstnance a často se kromě výškou platu předhánějí právě i v těch benefitech.

A zatímco dříve (Baťa) těm dělníků stačila školka a ubytovna tak dnes se tohle bere jako ne samozřejmý ale běžný benefit a nikoho to neohromí a čeká mnohem víc. Jen se podívejte jakou samozřejmostí se stal služební telefon pro soukromé účely nebo služební automobil.

+1/−4
30.6.2017 19:00

P20e63t52r 13M82a53r70e32č10e93k 1383401929698

Nemáte pravdu! To co uvádíte se s dřívějšími investicemi d oveřejného prostoru nedá srovnat. Nějaké zaměstnanecké benefity jsou vé srovnání s tím naprosto směšné a ubohé. Dnešní korporace investují jen do toho co jim do budoucna přinese udržení nebo růst zisků pro akcionáře. Nic víc! Akciovky a nenasytní akcionáři. To je mor dnešní doby. Rv

+1/0
30.6.2017 19:15

P62e63t92r 55P24e68t68r 6183322668493

Ale kecy. Driv to bata delal, aby mel lidi. Bez dopravy a ubytovani by mu tam nemel kdo delat. Stejne to plati o cestach dnes i v minulosti. Taky se stavely za firemni aby podnik vice vzkvetal. Rozhodne to nebylo proto, aby si slecny na jehlach nelamaly nohy. Bata moc dobre vedel, ze tenhle rozvoj mu v zaostale republice prinese uspech a hlavne prospech. Ze stejneho duvodu to firmy delaji i dnes.

0/0
30.6.2017 20:17

P80e47t79r 96Š29i52m30e40k 2139737926158

A s tím Marsem? Neviděl náhodou Total Recall?

+2/0
30.6.2017 18:32

P11a98v11e32l 81V61i18t73v92a94r 7112169316899

Proč mi to tak připomíná projekt nadzemní dráhy Bruce Wayna z Gothamu?

+2/0
30.6.2017 18:22

P24e95t59r 47K22l43e98i82n 4520500958385

Je opravdu dobře že takto buduje. Mask je opravdu třída.

0/−1
30.6.2017 18:14

P94a92v39e38l 70M87o10r55a29v62e29c 3662619862428

Mask? Kdo je to Mask?;-)

0/0
2.7.2017 17:50

J51a53r31o10s67l62a30v 69K76o88š16e44k 5971229718700

Jak tu někdo kdysi psal .. Tony Stark naživo .. Pan Musk ma mé největší sympatie, taktéž buduji a snažím se, mam dve skvele prace ..nevím, jestli se to uchytí, ale svet vizionáře potřebuje .. Bez nich by bysme ještě ted vymýšleli kolo.

+8/−1
30.6.2017 18:12

L40a44d80i16s87l21a72v 37S48t29e87h47l69í73k 6591799585

Musk není vizionář. Je to jen velmi dobrý lobbista. Ani jeden jeho nápad není originální a vlastně ani užitečný. Nabízí se srovnání Tesla vs. Edison. Ten první byl skutečný vizionář, co lidstvu přinesl neskutečně moc. Ten druhý byl jen businessman.

+1/0
30.6.2017 23:46

M23a38r15t62i44n 61K40ř81í30ž 9683972360167

Míle tunelu za miliardu dolarů? To bychom zvládli u nás taky.

+1/−2
30.6.2017 17:36

M92i66r18e88k 91G28a42j97e93r 5801786709290

Zvladli, ale nebudou. Takze vase poznamka je hloupa.

+3/0
30.6.2017 17:46

J18a49r91o63s23l54a53v 13D26o90š13e71k 7149378874494

Musk opět "geniálně" cítí dotace a státní peníze.

+1/−7
30.6.2017 17:29

A79l31o80i18s 15S30t92a65r90ý 3129399707182

Doufám, že když je Musk ten vizionář, tak v projektu nezapoměl na Sion, aby to bylo komplet.

0/0
30.6.2017 17:17

A31r73n90o18l89d 57L24i89č27k95a 7926975284520

Jéééé! Oni umí stavět tunely levněji než my!

;-D

0/−1
30.6.2017 17:08

M85i85r17o82s22l22a14v 38R89a75t41a58j 5101283274725

A kdo Vám to řekl?8-o

+1/−1
30.6.2017 17:09

J15a63r94o88m35i73r 16V78y15d18r44a 6630931236960

hlavně aby ty kabely byly v cajku....to v Praze nevěděli, že nejsou vodní :)

+1/−1
30.6.2017 17:14
Foto

J95i92ř26í 64D75v24o70ř80á70k 5885139110858

Vodní kabel se jmenuje trubka.

0/0
30.6.2017 18:32

J53a93r68o87m26í20r 27K87r89á83l 4880909714209

R^;-D

0/0
2.7.2017 11:25
Foto

J86i29ř94í 48D62v75o15ř60á87k 5205259250858

Je lépe mlčet a být považován za blázna, než promluvit a odstranit tak všechny pochyby.

Abraham Lincoln

+1/0
30.6.2017 18:31

M68i36r10o18s62l88a89v 25R34a55t71a31j 5131203764965

Pro pana Dvořáka a pana Gajera - zde je odkaz na tu linii San Andreasu - kudy vede:

http://geology.com/san-andreas-fault/

0/−1
30.6.2017 17:04

M76i12r10e19k 20G92a59j73e86r 5251356849660

Vzdyt jsem psal, ze se zlom vyhyba mestu LA. Zeme se tam bude trast, ale nebude se trhat. Proto neni obtizne udelat tunel odolny.

+1/0
30.6.2017 17:13

M67i79r63o31s36l71a64v 38R26a69t67a98j 5201313284465

já vím, četl jsem....jen jsem to dal do kupy;-D

0/−1
30.6.2017 17:17
Foto

J62i65ř94í 67D37v46o37ř10á59k 5755119680308

Možná se pletu. Asi 50 km ?

0/0
30.6.2017 17:25
Foto

D54u40d61á27k 59V95l38a12d63i14m10í54r 4775393492433

Doufám že České firmy budou také přizvány k tunelování LA

0/0
30.6.2017 17:03

R46a86d64e59k 82H97o46r34a32k 4687187216685

Obdivuju jak se mu dari na tyhle silenosti shanet penize, kdo v LA byl vi, ze ujet kilometr za 40 minut neni zadny problem a kdyz dojedete kam potrebujete tak tam nezaparkujete a kdyz jo tak za penize ktere hranici s vyderacstvim :-) Kazdy kdo nabidne rezidentum, ze se budou moci dostat z downtownu do santa monicy za 10 minut bude jejich buh a klidne hodej do diry vlastni deti at se tunel vyhrabe rychleji.

+4/0
30.6.2017 17:02

M98i23l15a63n 97V64o52l88e96k 5289523526129

Vybudovat tunely je jedna věc a udržovat v provozu je věc druhá. To spolkne strašné peníze a to ještě neřešíme mimořádná bezpečnostní opatření...

0/0
30.6.2017 16:54

J24a98r49o45m10i91r 13V31y94d31r71a 6530151906960

taky se nikde nepíše, že provoz bude zahájen pozítří. Je to doba budoucnosti. To může být klidně za nějakých 20 - 30 let.

+1/0
30.6.2017 16:59

Z25b95y98n15ě44k 12P88r42o30c89h70á49z49k23a 8955513643666

Los Angels? V seizmicky aktivní oblasti?

0/0
30.6.2017 16:53

M78i75r50o12s60l25a12v 30R70a83t26a15j 5571633624625

to 200 km magma pod Yellowstonem a L.A. může bouchnout zítra nebo i za až dejme tomu 20 milionů let....tak co z toho vybrat? nikdo to prostě neví...

0/−1
30.6.2017 16:57

M55i75r38e81k 12G61a11j12e97r 5791426239370

Proc ne?

0/0
30.6.2017 16:57
Foto

J79i92ř70í 56D50v84o29ř23á97k 5905519510818

Nějaké zemětřesení tam už bylo a hodně se jich chystá.

Problémem je, že pokud se posune vozovka o jeden palec jak vertikálně, tak horizontálně , hrozí v nejhorším případě defekt pneumatik.

Pokud nastane něco podobného v plánovaných tunelech, nebudou stačit armádě

pytle na mrtvoly.

0/−1
30.6.2017 17:56

M48a43r65t91i18n 67N86o48v20á97k 4703311533514

Tak by mohl zavolat Metrostav, 7 km tunelu Blanka zvládli za 1.3 miliardy dolarů;-) Tze 5x levněji, a pak že to bylo předražené ;-) ;-) ;-)

+1/−1
30.6.2017 16:47

M94i57r41o14s73l27a10v 57R84a35t63a16j 5801233294895

podzemní tunel a prakticky nadzemní tunel je úplně něco jiného

0/−3
30.6.2017 16:51

V83á29c23l25a22v 89P14o37u58s88t70k41a 3320601662

Nadzemní tunel? ;-D

0/0
30.6.2017 17:03

M81i33r83o70s37l71a36v 44R69a67t29a52j 5801713934525

Je hlubokoo v zemi? V ďouře jak nevímco?;-D

0/−2
30.6.2017 17:04

V73á58c16l70a22v 42P81o20u72s96t73k31a 3500421382

No... je v zemi.

+1/−1
30.6.2017 17:06

M30i22r98o28s45l22a93v 75R18a22t34a70j 5501633824425

https://cs.wikipedia.org/wiki/Tunelov%C3%BD_komplex_Blanka

0/−2
30.6.2017 17:18

J24i25ř16í 60Š67t34ě85d44r40a 5890552501247

Nepletete si to s pojmy ražený a hloubený?

+1/0
30.6.2017 18:27
Foto

J72i17ř98í 57D72v52o43ř68á46k 5335119200758

Originální, vtipné, humorné. Nebo je to naopak ?

0/0
30.6.2017 18:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.