- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
už vidím technickou poruchu a kvanta lidí uvězněných v podzemí nebo zrovna ve výtahu a na jak dlouhou dobu? a nebo tu frontu na výtah do tubusu a když to stojí takový balík co bude stát se mýtné? globálně vzato dost špatné vyhlídky, co tohle bude za svět
Stejně si stěžovali při zavádění železnice.
On neutraci svoje penize, ale penize investoru.
Musk je fakt borec. Zase někoho přesvědčil o nutnosti hlouposti. Klasické metro dokáže převést mnohem více lidí, je levnější a funguje... ověřeno!
Kdyz o nem cokoli ctu, tak si pripadam jako.bych cetl casopis ABC pred 30 leta a clanek o budoucnosti a vizi. Ten clovek je cvok... :-D
on není cvok. Cvok je ten, který mu na to půjčí...
Vizionář / tunelář ekodotací. Nic víc
kdybyste vedeli, o cem pisete, vedeli byste take, ze tohle neni uplne nove ... pred vice nez deseti lety povolali do kalifornie z jeho tehdejsiho bydliste ve white rocku v kanadske provincii britska kolumbie kanadskehio profesora ceskeho puvodu, zdenka eisensteina, ktery jim udelal vyzkum z hlediska geologickeho inzenyrstvi a dokazal, pres pochyby mnohych, ze to pujde, a nejen to, ukazal take, jak to pujde ...
bohuzel, predcasne zesnuly pan profesor se nedozil okamziku, kdy se musk pustil do stavby ...
na uctu prof. eisensteina jsou krome los angeles takove stavby jako tunel pod lamansem, v anglictine se nazev channel tunnel zkracuje na chunnel, ale take zpracoval z hlediska geologickeho inzenyrstvi tunel pod gibraltarem ...
pan profesor byl take presidentem svetoveho svazu geologickeho inzenyrstvi; fakulta geologickeho inzenyrstvi na edmontonske university of alberta, kde pracoval dlouha leta, je prave diky prof. eisensteinovi dodnes cilem mnoha uchazecu o vyssi akademicke hodnosti z celeho sveta ...
Ono ale nejde o to, zda to lze či nelze vykopat a udržet stabilní z pohledu geologa... jde o to, zda to má vůbec smysl z pohledu ekonoma.
Peněz je šíleně, ovšem jejich distribuce, to je problém dneška. Pominu dobu feudalismu, budování skvostných zámků, kdy zůstává alespoň kus kamene, uměleckého díla. Fascinující je začátek kapitalismu, bez globalizace, kdy bohatství zůstávalo v zemi. Pokud si uděláte exkurzi po starých fabrikách, žasnete co vše bylo financováno. Od skvostných zdí, výstavby silnic, domů pro dělníky, kulturní domy, příspěvky na školy, spolky, výstavby parků. Bohatí se tehdy rádi předváděli ve financování "veřejného" života. V USA tohle pokračoval v podobě "Amerického snu" někam do 80 let. Distribuce peněz šla k majitelům a v určitém poměru k ostatním, společnost bohatla. Tohle se zaseklo a dnes to není vidět. Korporace jsou bohatší, neinvestují, stavějí se maximálně krabice. Musk je jeden z mála, který pokračuje ve skvostné tradici bohatých nadšenců, mecenášů a vizionářů. Děkuji mu.
Nekecejte, firmy se stále předhánějí s výhodama pro zaměstnance. Ubytovny za pár šušňů ve větších fabrikách jsou běžná věc. Firemní školka, homeoffice, parky přímo součástní firemního komplexu, upravené okolí, prémie, klimatizované moderní kanceláře, příspěvky na kdeco, dnes už i kvalitní kantýny, kde máte na výběr z mnoha chutných jídel, často firmy financují ve městech část komunikací, svozové autobusy atd...
Samozřejmě, eshop v horní dolní vám tohle jako zaměstnavatel nenabídne ale právě velké firmy a koncerny nabízejí pořád dost výhod, chtějí mít spokojené zaměstnance a často se kromě výškou platu předhánějí právě i v těch benefitech.
A zatímco dříve (Baťa) těm dělníků stačila školka a ubytovna tak dnes se tohle bere jako ne samozřejmý ale běžný benefit a nikoho to neohromí a čeká mnohem víc. Jen se podívejte jakou samozřejmostí se stal služební telefon pro soukromé účely nebo služební automobil.
A s tím Marsem? Neviděl náhodou Total Recall?
Proč mi to tak připomíná projekt nadzemní dráhy Bruce Wayna z Gothamu?
Je opravdu dobře že takto buduje. Mask je opravdu třída.