Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Airbus začal vypouštět levné satelity. Mají pomoci rychlému internetu

Na prvním z 900 satelitů, které by od roku 2018 mohly dodávat levný vysokorychlostní internet do různých koutů světa, začala minulý týden pracovat společnost OneWeb Satellites. Firma je společným podnikem evropského výrobce letadel Airbus a amerického startupu OneWeb.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F60r22a66n64k 10N85o55v43a72k 5315185211829

Ok, v clanku se pise "Dokazi vyrobit jednu denne, takze jich zvladnou vyrobit patnact"???

Odkdy ma tyden v Toulouse 15 pracovnich dni?

0/0
7.7.2017 8:10

M96i33l20a89n 10Z11e34i44d20l43e16r 2452271256849

Franku, nestačí jen text číst, je třeba ho i kognitivnich zpracovat.

Schválně, co Vám z tohoto souvětí vyjde : "V plném provozu by mělo vznikat 15 satelitů týdně, a to jednak ve Francii a jednak v Kennedyho vesmírném středisku na Floridě" . ;-);-)

0/0
7.7.2017 8:26

M75i80l66a31n 84Z10e56i95d49l15e42r 2242131236939

*kognitivně

+1/0
7.7.2017 8:27

F58r10a31n19k 50N72o64v55a10k 5565905331499

To je od slova cognac? :D

0/0
7.7.2017 8:46

J77i59ř29í 81P69l70a67v91s64k86ý 9350816491379

vzhledem k tomu, ze uvedena tovarna stoji ve francii bych to spise videl na jeden az dva pracovni dny v tydnu ... zbytek pripada na nejake ty stavky, stavkove pohotovosti, demonstrace a dalsi kratochvile vykoristovane delnicke tridy.

0/0
7.7.2017 9:15

J70a84n 67V85á30c30l25a84v16í24k 3182746211219

Ve Francii mělo být podle původních plánů postaveno jen prvních deset satelitů, přičemž následující kusy měly být vyrobeny ve společném podniku na Floridě (evropské firmy nepřijdou zkrátka a třeba jeden ze subdodavatelů - RUAG kvůli projektu rozšířil továrnu ve Švédsku).

Airbus v Toulouse asi dělá hlavně na velkých satelitech jako MetOP nebo komunikačních satelitech na platformě Eurostar.

0/0
7.7.2017 15:18

V34á66c73l93a76v 17M27á89c85h59a 6539419552124

V případě války, se všechny satelity eliminují,taktéž terestrické BTS. Budeme bez internetu, GPS, telefonů atd.

Spousta firem je existečně závislá na internetu.

+2/0
7.7.2017 8:10

J93a22n 94V36á11c44l93a70v41í69k 3692126331929

Tak troufnu si tvrdit, že pokud bude válka, kde se budou masivně ničit satelity, tak už budeme mít jiné starosti než připojení k internetu...

+1/0
7.7.2017 15:20

J52i14ř73í 94K59o55c66u96r23e41k 6145424205798

Třeba takový Telecom, státní podnik. Ten byl závislý na komunikačních sítích i v 50. letech.

0/0
7.7.2017 19:34
Foto

M97a17r42i88e 73J23a90n93d28o80v73á 8761263625346

A ještě vyrobit nějaký vesmírný buldozer, který bude raketám prorážet cestu do vesmíru. :-)

+5/0
7.7.2017 7:53
Foto

M14i33r74o82s34l46a80v 85S57t81e98i44n95e97r 6638324673345

V podstatě tedy obousměrný navigační systém na způsob GPS nebo GLONASS. Energii dodají zřejmě solární křídla, jako rezervu pro nouzový provoz nejspíš malá jaderná baterie. Nižší vrstvy (t.j. ca. 200 km nad Zemí) omezí ovšem i životnost, ta ovšem bude ukončena ještě dříve v důsledku technického vývoje.

Vzniká tím však tak trochu už tlačenice v oněch výškách. Poletují tam vyhořelé stupně větších raket, kosmický odpad, tajné špionážní družice. Součástí projektu proto musí být i spolehlivé stahování už nepotřebných satelitů.

Naskytne se také problém, zda pozemsští operátoři budou moci drřet i nadále vysoké ceny. Nejspíš se do tohoto projektu také zamíchají, přebytky zisků stejně někam musí.

+2/−1
7.7.2017 7:41

R23a71d34i37m 79P37o20l12á57š85e92k 9316813399149

Jestli to už nebudou ty výšky, kde už je gravitace a počínající brždění atmosférou tak silné, že oběžnice bez vlastního pohonu tam vydrží jen nějaký měsíc či rok. Tam už kosmický odpad nebude, protože rychle spadne. Na druhé straně družice bude must být vybavena motorem a palivem, který bude tu ztrátu výšky aspoň několik let kompenzovat. A jak se palivo vyčerpá, družice rychle spadne.

0/0
7.7.2017 8:55

R72i19c18h38a58r84d 43M26r31a83z17e74k 8788930949641

"solární křídla" "jaderná baterie" "tlačenice ve 200 km"..

...pán je na první pohled odborník!

+1/0
7.7.2017 9:03

J57i15ř51í 13S89v10o76b52o47d72a 3319887946

Nižší oběžná dráha je do cca 2000 km, v článku je uvedeno, že první satelity půjdou do 1200 km, proto se není třeba obávat o životnost z důvodu pádu do atmosféry.

+1/0
7.7.2017 15:01

J92a35n 98V69á40c32l88a55v92í18k 3482796551129

Spíš bude opačný problém, že jich tam část zůstane i po konci životnosti a pokud dojde k selhání, tak trosky v téhle výšce vydrží celou věčnost.

0/0
7.7.2017 15:24

J52o72s62e41f 17Š61o30l44t26e40s 8354238720413

Zpravidla ne. Zánik satelitů je dnes již řízený. Tedy zpravidla neselže komunikace, ale jiná klíčová součást satelitu a ten se pošle řízeně do atmosféry.

0/0
9.7.2017 14:58

J64a90n 85C62r53h31á38n 4572173143

Pozemští operátoři, zareagují stejně jako před lety na IRIDIUM a GLOBALSTAR, kdy po jejich zprovoznění zlevnily a uvedené společnosti se dostali do finančních problémů. Podle mě mají pozemní operátoři velký prostor ke zlevnění, aniž by ztratily zisky. Jenon ty zisky nebudou snadné, budou muset začít něco pro to dělat.

0/0
8.7.2017 8:08

L47u70k15á19š 64A95d12a33m44e96c 3337783840407

Vypouštět by se měly nejenom z evropského kosmodromu ve francouzské Guyaně, ale i z nového ruského kosmodromu Vostočnyj (v roce 2018).

http://www.parabolicarc.com/2017/04/12/russia-continues-slow-shift-launches-vostochny/

0/0
7.7.2017 7:16

V24á36c73l57a19v 67V44a26n59ě56k 2893123328851

Proč?

0/0
7.7.2017 18:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.