Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Manažer Audi nutil zaměstnance napsat podvodný software, tvrdí Američané

Americká vláda obvinila bývalého manažera automobilky Audi z německého koncernu Volkswagen, že nařídil zaměstnancům vytvořit software umožňující falšování testů emisí naftových vozů. Oznámilo to v noci na pátek americké ministerstvo spravedlnosti. Podle německých médií byl bývalý manažer tento týden zadržen v Německu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A93l49e68š 74L26i84s63o58v34s71k28ý 9849668342502

Amerika z nějakého důvodu potřebuje potoput Evropu a především její vlajkovou loď Německo. Todle všecko jsou jen tanečky.

0/0
9.7.2017 14:09

D44a39n76i35e98l 86S75k75o79p89a23l29í63k 6521447954278

Vůbec mě nepřekvapuje, že to byl Ital. Typicky italské řešení technických problémů :-)

+2/0
7.7.2017 17:19

K95a86r81e62l 46V11a78c19h69u71t 9693662489263

Mě zas vůbec nepřekvapuje, že koncernoví velkomanažeři obětují vhodného obětního Itala, aby se americký vlk lačnící po pomstě "nažral" a jejich koncernová "koza" aby zůstala pěkně celá... ;-)

+1/0
8.7.2017 7:42

Z83d66e45n57ě98k 90H70a84n12z28l 6735881838

Co pořád řeší,obvinili 6 důchodců a finančně jsou vyrovnaný taky.

+2/0
7.7.2017 13:09

H12o64n98z15a 89P75o11s87t 4789519879965

Mě taky nutí v práci programovat a do zadání nemám moc co mluvit.

0/0
7.7.2017 11:33

O37n96d25ř38e24j 15L19o40š73o38t62h 1285945445141

Proto taky zatkli toho, kdo vydal příkaz. A ne nějakého programátora.

+3/0
7.7.2017 11:52

J55i21ř83í 63K88o57c26u75r53e69k 6655784895478

Mno tak místo pozice kodéra zkuste pozici programátora. Dostanete zadání, co to má dělat, a jak to naprogramujete, to už bude vaše věc.

0/0
7.7.2017 20:52

M37i14r24e57k 59G70a93j54e55r 5871226649570

Na tomhle příkladu je vidět, že USA stále funguje vymahatelnost práv. U nás když se proviní firma tak pouze firma dostane pokutu a už se nevyšetřuje kdo konkrétně vlastně překročil zákon.

+1/0
7.7.2017 11:20

K20a73r12e80l 20V55a71c54h76u94t 9873982499213

Na tomhle příkladu je leda tak vidět, že firma (= koncern) potrestána být rozhodně NESMÍ - to by bylo, aby jeho TOP-manažeři nenašli nějakého vhodného cizince za obětního beránka! ... Že? :-(

0/0
8.7.2017 7:45

P31e70t68r 58Č36e28r92m46á33k 9478705449720

Nesmysl, koncern byl potrestán jako první, ty miliardy co musí platit z kapes žádného obětního beránka nejdou.

0/0
8.7.2017 15:25

R19a10d64a95n 51K34u98b16a11n50t 1873540329280

Ty mínusy nechápu. U nás navíc nejsou možné kolektivní žaloby. Na to výrobci sázejí při porušování předpisů.

+1/−1
7.7.2017 11:09

P91e59t19r 35S57t20e59j72s83k86a38l 3849458644726

Byt to na Evrope, tak se ten podvod ani nikdy neodkryje, ale vic jak odskodneni majitelu naftaku, me zajima odskodneni tech, co za tema naftakama museji jezdit nebo kracet.

+4/0
7.7.2017 11:00

R50a63d20a75n 82K61u53b22a98n46t 1733490159290

Na motorce je to nechuťovka.

+1/0
7.7.2017 11:10

P30e79t13r 14S10t10e85j23s21k22a33l 3229468264766

Co teprve na kole do kopce a v zimne (pod 20C vypinaji i to malo cistnei spalin, co maji).

+1/0
7.7.2017 11:22

J65i87ř44í 42K60o86c77u78r48e65k 6475474205888

Úplně nejhorší je to na nádraží. Motorák stojí 20 minut na nádraží u perónu a celou dobu plynuje peron.

Jestli víte, jak funguje regulace výkonu dieslu, tak víte, proč na volnoběh nadělá tolik smrdutého NOx.

+1/0
7.7.2017 20:32

A83n69t53o52n63í17n 35K80a44t63z86e36r 8512973516690

Problém je někde jinde.Tady jde o velké peníze a Ušáci vycítily,že se můžou napakovat.Kolik tady jezdí těch jejich aut?Málo a nikdo si nedovolí spochybnit jejich ocejchování neb se bojí!!!

0/0
7.7.2017 10:43

M24i37r45e41k 79G85a15j72e68r 5421116349640

Kdo tady vycítil, že se může napakovat, byl právě Volkswagen. Ostatní automobilky to tímto podvodným způsobem s naftovými motory v osobních autech v USA nezkoušeli.

0/0
7.7.2017 11:34

L43a62d48i13s32l37a63v 68K93a62l68o41u83s 7525806541330

Jo manažeři,ti jsou hrozní všude.

0/0
7.7.2017 10:03

I44v78a36n 78V50l20a11c77h 8196969640807

.. to mají VW fakt tak mizerně nastříkaný spodek kapoty? jasně nejde to vidět ale ... i tak...

0/−1
7.7.2017 9:36

J83i30ř15í 11E26r10b10e48n 1333294696877

To šedé je prach, ne základovka. Dorazové plochy jsou pěkně lesklé.

+2/0
7.7.2017 9:41

O11n30d73ř75e10j 94Š42i33m27e45k 5973312977858

Evropane jenom čum a čti! Takhle se to dělá v USA. V Evropě dostaneš jenom upgrade SW.

+2/−9
7.7.2017 9:27

J51i46ř34í 23E40r97b86e20n 1423624396677

Protože v USA mají jinak nastavenou legislativu i technické normy a VW tam přiznal, že podváděli.

V Evropě nebylo nic porušeno - motory při testech vyhověly a VW přiznal, že (stejně jako všichni ostatní) upravil řídicí SW tak, aby vyhověl právě při tom testu. Což bohužel není podvod.

+6/0
7.7.2017 9:44

P51e79t16r 98H24o19r47á76k 1309463359774

Samozřejmě že je to jasný podvod. Je to stejný podvod jako by se například po testu odpojil katalyzátor. Nechápu tady ty pořád dokola opakované lži.

+2/0
7.7.2017 10:34

M23a64r41t63i47n 31M82o12t39y17č58k11a 6981167397894

Celý dieselgate je bohužel důsledek dvou věcí: 1) Emisní normy, které určují lidé, kteří nemají ani ponětí o tom, jak funguje spalovací motor. Protože místo motorů, který měly sice trochu vyšší spotřebu než dnes (atmosféry), ale za to s malými výkyvy dle zátěže, tu máme motory, které mají zázračnou spotřebu a emise jen na papíře. V realitě to pak žere i trávu kolem silnice. Protože když se chce, aby se splnil homologační test (kterej nemá nic společného s realitou), tak se to auto postaví prostě tak, aby se ten homologační test splnil. A za 2) Neschopnost bandy mamlasů pochopit, že pokud se zásadně změní podmínky měření (nedc vs. realita), tak kupodivu dostanu zásadně jiné výsledky...

+2/0
7.7.2017 10:55

M24i20r41e22k 69G36a89j52e20r 5451826229590

Mýlíte se. S AdBlue se ty limity splnit dají, ale pár vykuků z VW chtělo ušetřit.

0/−1
7.7.2017 11:31

P19e71t15r 21Č56e10r74m66á32k 9718205789370

V EU se o žádný podvod nejedná, legislativa je zkátka jiná.

+1/−1
7.7.2017 12:06

J38i44ř31í 15E98r18b78e57n 1613194146227

Pokud splníte jasně definované parametry za jasně definovaných zkušebních podmínek, tak se o podvod nejedná. Nechápu, že to nechápete.

Nikdo na světě totiž nedokáže vymyslet test v reálných podmínkách, protože ty podmínky jsou pokaždé jiné a tím pádem pokaždé dostanete jiné výsledky. Pro někoho je realitou denní dvouhodinové poskakování v zácpě, pro jiného je realitou denní dvacetikilometrová okreska do vedlejšího města, pro někoho je realitou pět dní stát na parkovišti a o víkendu urazit pět set kilometrů po vlastech českých.

+1/0
7.7.2017 12:43

T17o85m74á87š 52V12a47l70d52e30r 7443530899

Tak jako technik musím odporovat. Test mohu nastavit i u jedoucího vozu tak, aby byly dány minimální emise při provozu. Je otázkou, zda by je splnil. To jen pár vykuků zde tvrdí, že testy musí být v laboratoři. Právě abychom vytvořili reálné podmínky, musí být testy v reálném prostředí. Je úplně jedno kde , kdy. Dané jsou minimální emise a ty musí automobilka splnit. Tudíž na okruhu (nebo silnici) s předepsanými rychlostmi a zrychlováním a zpomalováním vůz vždy bude mít danou spotřebu, emise. Jasně okolní prostředí se bude vždy lišit, ale to přeci při běžném provozu také. Zdá se, že automobiloví pseudoodborníci vymýšlejí jen kličky jak ošidit zákazníka. Jak je možné až 40% rozdíl ve spotřebě zkušebna versus reálný provoz? No jedině tím, že na zkušebně jsou nesmyslně natavené parametry, Pan Čermák už mi toto důkladně vysvětlil v dlouhatánské diskuzi.Oni jsou O.K. měří přeci daný test pouze v laboratoři. Už tímto testem, ovšem všichni podvádějí zákazníka. Navíc VW při testech podvádělo. Kvůli testu přepínalo podprogramy v řídící jednotce.

0/−1
8.7.2017 13:20

P52e16t64r 32Č90e48r30m42á42k 9978555319150

Vysvětloval ale evidentně jste to nepochopil. Žádné přepínání programů v ŘJ se samozrějmě nekonalo, to je první co se kontrolovalo, protože to je výslovně zakázané. Tady nic takového není, takže žádný podvod.

Dále - nic jako reáný provoz neexistuje, vždy se bude jednat jen o jednu s nekonečna možností toho jak komu přijde něco reálné. V laboratoři takové testy musí být z prostého důvodu - nikde na silnici (natož v reálném provozu) nelze zaručit identické podmínky za kterých se měří, a ty pochopitelně musí existovat proto aby ty výsledky byly navzájem porovnatelné - nejde totiž jen o to jestli auto normu plní nebo ne, ale o konkrétní hodnoty kterých auto dostahuje, protože podle nich se v mnoha státech provoz auta daní a jedná se tedy i o důležitý konkureční nástroj.

0/0
8.7.2017 15:23

T46o74m42á12š 56V62a10l97d48e23r 7983770789

Chápu co mi pořád vtloukáte, ale vy jste nepochopil, že s tím nesouhlasím. A souhlasit nebudu. Jasně se ukázalo, že VW má ještě identičtější podmínky než ostatní. ;-D

A v tom je onen fór. Aha ono se nic nepřepínalo, ale jednotka dokázala rozeznat, zda jde o režim testu, nebo provozu. Zjistila , že má otevřenou kapotu a další náležitosti a nepustila tolik paliva, jen aby emise byly v normě. A jak to asi dokázala, když v normálním provozu funguje s jinou mapou vstřiků? Fiat pro jistotu při každém startu mapuje jednotku, aby emise byly v normě a po určité době běží opět s jinou mapou.

Ještě jste mi nevysvětlil, proč mé auto má spotřebu dle TP identickou s reálnou, kdežto dnešní vozy mají reálnou spotřebu vyšší až o 40% oproti té co udává jejich TP. Velice mne zajímá váš "odborný" názor. Nakonec přeci nikde jsem nepsal o identických podmínkách, ale o podmínkách reálného provozu přesně definovaného. To se splnit dá. A je pouze na automobilce, aby vybrala dobu, která bude pro testy nejvhodnější. Základem je limit emisí. Ano něco podobného už se schvaluje, nebo je schváleno. Bohužel do toho moc mluví automobilky a vytvářejí oné skulinky, aby opět mohli výsledky kroutit dle svého.

Problém samotný už je ten, že se jedná hlavně o emise CO2 kvůli tzv. globálního oteplování. Jak je známo, množství CO2 je vázaná na množství paliva spotřebovaného ve spalovacím prostoru. Takže jde vlastně o snižování spotřeby vozů. Jenže reálné spotřeby vůbec neodpovídají laboratorním podmínkám u dnešních vozů. Takže "odborníci" si hrají na svém laboratorním písečku a nedokázali vůbec nic, jelikož jejich vozy jezdí s většími emisemi, spotřebou než jakou oficiálně deklarují..

0/0
9.7.2017 0:11

P69e71t18r 84Č17e98r76m25á56k 9128245349700

Nejde o to s čím vy souhlasíte, ale co jak skutečně je R^

Jak správně píšete - nic se nepřepínalo, řj se řídila svými standartními sekvencemi a vstupními hodnotami - a stejně jako umí reagovat na špatné palivo, vysokou nebo nízkou teplotu, velké zatížení a další tisíce variant, uměla reagovat na podmínky provozu které odpovídaly testu. Mimochodem vůbec nejde o množství paliva ;-)

Dále se budu opakovat, ale nic jako reálný provoz neexistuje, takže logicky nelze ani spotřebu nijak porovnávat a docházet k jakýmkoliv rozdílovým číslům. Udávaná spotřeba se vždy váže pouze a jenom k testu nedc, pokud někdo jede jinak tak zcela logicky i spotřeba je jiná.

Reálný provoz tedy nelze nijak definovat, definovat lze pouze nějakou jízdní sekvenci a podmínky jejího měření, které označím jako referenční. Samozřejmě lze polemizovat o nastavení těchto paramterů a popřípadě je měnit, což se dějě nyní. Pořád to však jsou exaktní měření, neexistuje aby si automobilka určovala co jak kdy bude měřit, tím by zcela pozbyly relevantnosti naměřené hodnoty a ztratila by se porovnatelnost, která je zásadní, protože jak jsem již psal - nejde o to jestli plní normu, ale jak moc dobře jí plní.

S posledním odstavcem se dá souhlasit - ano je to cirkus vyvolaný doktrínou globálního oteplování, a dalo by se říci že účel světí prostředky - evropa se rozhodla v nesmyslné míře omezovat automobilový průmysl který se na jeho tvorbě podílí zcela minimální částí, ale jelikož to je jeden ze stěžejních průmyslových pilířů tak se zároveň vymyslely tyto podmínky. Takže na papíře se může vykazovat jak se pilně snižuje, politici i výrobci jsou spokojeni, a jediný kdo to odnáší je zákazník.

0/0
9.7.2017 16:22
Foto

D70a83l78i73b86o29r 66B47a64r72t38o49š 5734810537909

je to odsávání financí od Evropanů do USA...je to jen projev obchodní války,, a EU oplácí pokutami pro Apple, Microsoft, Facebook a tak dále....je to jen a jen obchodní válka.....a jde o veliké peníze........tedy o finanční oslabení protivníka....

Tak jako válka USA proti Rusku....plynovod přes Sýrii, bojkot proti Rusku, do kterého USA navezla EU..a samy USA si obchod s Ruskem zvýšily...tedy vyšachovaly Evropu z obchodu s Ruskem..a zaseli kus nenávisti Rusů proti Evropanům.....chce to jen správně vidět co USA dělá........a není to nic pěkného......

USA odposlouchávali manažery a informace dávali USA firmám a ty vyhrávaly francouzské státní zakázky...a tak dále a tak dále...negativní podvratná činnost USA je u nás vidět úplně všude...pokud dokážete otevřít oči............i USA filmy jsou jen PRODUCT PLACEMENT of American WAY of LIFE ...atp atp atp............

0/0
7.7.2017 11:05

J13i91ř64í 53K21o78c58u34r57e89k 6565534885888

Takže VW předem nevěděl, jaké jsou emisní limity v USA? A ani se to nemohl dozvědět? Zajímavé.

0/0
7.7.2017 20:36

P72e27t76r 84Č90e25r28m73á36k 9798215419140

VW v USA neměl problému s emisními limity ale s homologační dokumentací.

0/0
9.7.2017 21:10

M97i79l44a43n 26R33a33k52u19š59a79n 7584912353544

Takže kdyby nepodváděli, mohli svým zaměstnancům vyplatit o 573 miliard více na mzdách, a byli by na tom stejně... Hmmm, to potěší...

0/0
7.7.2017 9:27

M26i95r72e22k 57G75a10j20e71r 5871906379710

I vy vtipálku!;-D Zaměstnancům ;-D

+1/0
7.7.2017 11:27

T38o64m83á42š 79V73a59l53d22e56r 7393290659

;-D R^;-D

0/0
8.7.2017 13:22

J45á62c67h95y36m 98K89v73a57s39n17i97č82k37a 9971698726555

EPA, EPA, všechno se vyplnilo...

+4/0
7.7.2017 9:19

F35r95a61n24t53i75š47e78k 27B75ě10l13o48v42s92k91ý 9390474522744

Hlavně nechápu proč do auta s takovými zisky nepřidělali nádržku s močovinou jako mám já ve škodovce a emise NOx jsou nula. Benzíňáky se svým CO2 a NOx by byly rázem největšími devastátory životního prostředí. To asi ale není jádro problému.

+1/0
7.7.2017 8:57

J61i91ř46í 97E80r35b75e43n 1953464616837

Právě kvůli tomu, že jinak by ty zisky byly menší.

Navíc chtěli dosáhnout emisní třídy Euro 5 se starými motory s konstrukcí ze 70. let, což však dokáže jediný výrobce na světě: Tatra.

+4/0
7.7.2017 9:00

D49e11n14i33s 13H31u18m91l 4582565805246

doufám, že jste se upsal a myslíte CO a ne CO28-o

0/−1
7.7.2017 9:07

J72i53ř90í 74K15o90c96u59r26e96k 6925434585628

Hmm jenže u toho CO2 jde o prd. Ano, atmo benzín má lehce vyšší emise CO2 než stejně výkonný turbodiesel. Spálením 1 kg nafty a 1 kg benzínu vznikne cca stejně CO2. Největší potíž je v tom, že 1 kg benzínu se nevejde do téže nádrže, kam se vejde 1 kg nafty. Benzín je o 1/4 lehčí než nafta. Bohužel se spotřební daní daní litry a ne megajoule. To by pak daň na litr nafty byla o 1/4 větší než na litr benzínu. A mnohé šetřílky by kleplo.

0/0
7.7.2017 20:42

K42r28y98š13t81o80f 23M26a63l47o38c68h 2875184388607

A do teď si mysleli, že ajťák Hans se jednoho dne vzbudil a řekl si, že by byla sranda vytvořit takový software? To zjištění amíků, že to někdo nařídil je velmi překvapivé...

0/0
7.7.2017 8:47

J26i14ř20í 32E35r37b43e11n 1383154486117

Ne. Až teď shromáždili dostatek důkazů pro to, aby obvinili dobře placeného manažerského viníka, jenž před deseti lety za "vyřešení" emisní otázky zajisté shrábl o dost vyšší odměnu než programátor Hans a administrátorka Gertruda.

+5/0
7.7.2017 8:58

P66a52t17r70i73k 50Z87a88b91r54a73n10s10k55y 1881529465453

Kupodivu musis zjistit kdo,jak a kdy.Jinak ses za Honzu pred pravnikama koncernu ty.

+1/0
7.7.2017 8:58

T12o88m 30S65a80u88e32r 8367378142834

Svata prostoto! Nejde o zjisteni, ale prukazne usvedceni konkretniho vinika. Zkuste u toho cteni i myslet.

+1/0
7.7.2017 9:04

P74e76t42r 22H58o21f40m66a93n47n 6299494675710

Vůbec nechápu, proč se SW manipulovali. Stačilo přeci říci, že limity se nedají splnit a že tedy žádné motory nemohou vyrábět.

Když to ovšem zamlčeli a podváděli, tak ať se testu nediví.

+3/−2
7.7.2017 8:21

J39a20n 31N78o47v90á64k 8910136587790

Problém bude asi v tom, že ostatní výrobci alespoň přibližně ty limity splnit dokázali. Kdyby podváděli i ostatní výrobci, VW by byl první, kdo by na to poukázal.

+2/−4
7.7.2017 8:32

J11a71r28o47m47í23r 83Č14e93c78h 1963678867962

Pane Nováku nedokázali.Podvádějí všichni,bohužel VW je první a největší ryba na likvidačním seznamu USA.Jim nejde o ekologii,jak právě předvedli v Paříži,jde jim o likvidaci konkurence a tahání peněz všude kde to jde.;-(

+2/−5
7.7.2017 8:47

P77a22t78r50i64k 69Z80a97b18r58a22n14s57k66y 1921429815723

VW byl neznalku jedinej kdo naftaky osobaky zkousel v usa prodavat,ostatni to ani nezkouseli ani mistni usa firmy.Naftak nelze pri normach pro osobaky platnych v usa schvalit do provozu ty chytraku.

+2/−2
7.7.2017 9:02







Najdete na iDNES.cz