Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Manažer Audi nutil zaměstnance napsat podvodný software, tvrdí Američané

Americká vláda obvinila bývalého manažera automobilky Audi z německého koncernu Volkswagen, že nařídil zaměstnancům vytvořit software umožňující falšování testů emisí naftových vozů. Oznámilo to v noci na pátek americké ministerstvo spravedlnosti. Podle německých médií byl bývalý manažer tento týden zadržen v Německu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A19l79e93š 34L95i97s80o31v75s77k12ý 9209978152902

Amerika z nějakého důvodu potřebuje potoput Evropu a především její vlajkovou loď Německo. Todle všecko jsou jen tanečky.

0/0
9.7.2017 14:09

D95a98n66i36e21l 10S31k31o65p35a93l73í70k 6111427714908

Vůbec mě nepřekvapuje, že to byl Ital. Typicky italské řešení technických problémů :-)

+2/0
7.7.2017 17:19

K65a32r59e72l 48V80a80c74h15u70t 9183162479683

Mě zas vůbec nepřekvapuje, že koncernoví velkomanažeři obětují vhodného obětního Itala, aby se americký vlk lačnící po pomstě "nažral" a jejich koncernová "koza" aby zůstala pěkně celá... ;-)

+1/0
8.7.2017 7:42

Z69d65e46n31ě17k 33H73a31n55z86l 1581376972124

Co pořád řeší,obvinili 6 důchodců a finančně jsou vyrovnaný taky.

+2/0
7.7.2017 13:09

H34o20n29z42a 15P20o54s74t 4549279579275

Mě taky nutí v práci programovat a do zadání nemám moc co mluvit.

0/0
7.7.2017 11:33

O84n61d16ř39e22j 25L28o66š33o17t33h 1795355485271

Proto taky zatkli toho, kdo vydal příkaz. A ne nějakého programátora.

+3/0
7.7.2017 11:52

J43i76ř71í 24K20o81c78u50r94e50k 6755104365248

Mno tak místo pozice kodéra zkuste pozici programátora. Dostanete zadání, co to má dělat, a jak to naprogramujete, to už bude vaše věc.

0/0
7.7.2017 20:52

M94i20r28e73k 88G48a22j25e26r 5741426199410

Na tomhle příkladu je vidět, že USA stále funguje vymahatelnost práv. U nás když se proviní firma tak pouze firma dostane pokutu a už se nevyšetřuje kdo konkrétně vlastně překročil zákon.

+1/0
7.7.2017 11:20

K77a26r85e49l 16V66a92c20h97u82t 9133462459153

Na tomhle příkladu je leda tak vidět, že firma (= koncern) potrestána být rozhodně NESMÍ - to by bylo, aby jeho TOP-manažeři nenašli nějakého vhodného cizince za obětního beránka! ... Že? :-(

0/0
8.7.2017 7:45

P20e20t88r 45Č24e90r52m38á96k 9158155459100

Nesmysl, koncern byl potrestán jako první, ty miliardy co musí platit z kapes žádného obětního beránka nejdou.

0/0
8.7.2017 15:25

R14a28d60a96n 80K11u50b11a33n19t 1103680439430

Ty mínusy nechápu. U nás navíc nejsou možné kolektivní žaloby. Na to výrobci sázejí při porušování předpisů.

+1/−1
7.7.2017 11:09

P13e96t36r 25S36t53e42j11s14k36a38l 3279278884496

Byt to na Evrope, tak se ten podvod ani nikdy neodkryje, ale vic jak odskodneni majitelu naftaku, me zajima odskodneni tech, co za tema naftakama museji jezdit nebo kracet.

+4/0
7.7.2017 11:00

R28a79d43a69n 66K87u91b46a85n31t 1453930149850

Na motorce je to nechuťovka.

+1/0
7.7.2017 11:10

P11e87t76r 80S56t48e40j69s88k78a91l 3669128234336

Co teprve na kole do kopce a v zimne (pod 20C vypinaji i to malo cistnei spalin, co maji).

+1/0
7.7.2017 11:22

J67i63ř82í 61K60o15c38u65r97e76k 6555204595508

Úplně nejhorší je to na nádraží. Motorák stojí 20 minut na nádraží u perónu a celou dobu plynuje peron.

Jestli víte, jak funguje regulace výkonu dieslu, tak víte, proč na volnoběh nadělá tolik smrdutého NOx.

+1/0
7.7.2017 20:32

A92n90t58o37n24í12n 48K61a45t69z49e18r 8572893646770

Problém je někde jinde.Tady jde o velké peníze a Ušáci vycítily,že se můžou napakovat.Kolik tady jezdí těch jejich aut?Málo a nikdo si nedovolí spochybnit jejich ocejchování neb se bojí!!!

0/0
7.7.2017 10:43

M98i84r77e23k 27G67a61j42e53r 5801726329770

Kdo tady vycítil, že se může napakovat, byl právě Volkswagen. Ostatní automobilky to tímto podvodným způsobem s naftovými motory v osobních autech v USA nezkoušeli.

0/0
7.7.2017 11:34

L14a11d38i80s29l95a86v 42K38a86l21o84u16s 7275226211510

Jo manažeři,ti jsou hrozní všude.

0/0
7.7.2017 10:03

I57v47a11n 30V76l69a41c46h 8336359390267

.. to mají VW fakt tak mizerně nastříkaný spodek kapoty? jasně nejde to vidět ale ... i tak...

0/−1
7.7.2017 9:36

J83i43ř39í 25E83r41b68e21n 1373384936777

To šedé je prach, ne základovka. Dorazové plochy jsou pěkně lesklé.

+2/0
7.7.2017 9:41

O44n69d96ř66e37j 21Š49i48m30e11k 5323352317568

Evropane jenom čum a čti! Takhle se to dělá v USA. V Evropě dostaneš jenom upgrade SW.

+2/−9
7.7.2017 9:27

J36i40ř95í 43E94r69b57e26n 1543534806687

Protože v USA mají jinak nastavenou legislativu i technické normy a VW tam přiznal, že podváděli.

V Evropě nebylo nic porušeno - motory při testech vyhověly a VW přiznal, že (stejně jako všichni ostatní) upravil řídicí SW tak, aby vyhověl právě při tom testu. Což bohužel není podvod.

+6/0
7.7.2017 9:44

P31e85t53r 10H24o29r52á32k 1849173729744

Samozřejmě že je to jasný podvod. Je to stejný podvod jako by se například po testu odpojil katalyzátor. Nechápu tady ty pořád dokola opakované lži.

+2/0
7.7.2017 10:34

M18a22r84t89i94n 82M20o14t93y36č14k37a 6241927427334

Celý dieselgate je bohužel důsledek dvou věcí: 1) Emisní normy, které určují lidé, kteří nemají ani ponětí o tom, jak funguje spalovací motor. Protože místo motorů, který měly sice trochu vyšší spotřebu než dnes (atmosféry), ale za to s malými výkyvy dle zátěže, tu máme motory, které mají zázračnou spotřebu a emise jen na papíře. V realitě to pak žere i trávu kolem silnice. Protože když se chce, aby se splnil homologační test (kterej nemá nic společného s realitou), tak se to auto postaví prostě tak, aby se ten homologační test splnil. A za 2) Neschopnost bandy mamlasů pochopit, že pokud se zásadně změní podmínky měření (nedc vs. realita), tak kupodivu dostanu zásadně jiné výsledky...

+2/0
7.7.2017 10:55

M29i28r25e53k 84G68a88j63e94r 5301856139810

Mýlíte se. S AdBlue se ty limity splnit dají, ale pár vykuků z VW chtělo ušetřit.

0/−1
7.7.2017 11:31

P97e71t29r 67Č31e35r82m84á66k 9308705429760

V EU se o žádný podvod nejedná, legislativa je zkátka jiná.

+1/−1
7.7.2017 12:06

J94i80ř25í 84E31r85b28e13n 1653904286887

Pokud splníte jasně definované parametry za jasně definovaných zkušebních podmínek, tak se o podvod nejedná. Nechápu, že to nechápete.

Nikdo na světě totiž nedokáže vymyslet test v reálných podmínkách, protože ty podmínky jsou pokaždé jiné a tím pádem pokaždé dostanete jiné výsledky. Pro někoho je realitou denní dvouhodinové poskakování v zácpě, pro jiného je realitou denní dvacetikilometrová okreska do vedlejšího města, pro někoho je realitou pět dní stát na parkovišti a o víkendu urazit pět set kilometrů po vlastech českých.

+1/0
7.7.2017 12:43

T49o32m30á94š 73V95a17l31d95e64r 7833690929

Tak jako technik musím odporovat. Test mohu nastavit i u jedoucího vozu tak, aby byly dány minimální emise při provozu. Je otázkou, zda by je splnil. To jen pár vykuků zde tvrdí, že testy musí být v laboratoři. Právě abychom vytvořili reálné podmínky, musí být testy v reálném prostředí. Je úplně jedno kde , kdy. Dané jsou minimální emise a ty musí automobilka splnit. Tudíž na okruhu (nebo silnici) s předepsanými rychlostmi a zrychlováním a zpomalováním vůz vždy bude mít danou spotřebu, emise. Jasně okolní prostředí se bude vždy lišit, ale to přeci při běžném provozu také. Zdá se, že automobiloví pseudoodborníci vymýšlejí jen kličky jak ošidit zákazníka. Jak je možné až 40% rozdíl ve spotřebě zkušebna versus reálný provoz? No jedině tím, že na zkušebně jsou nesmyslně natavené parametry, Pan Čermák už mi toto důkladně vysvětlil v dlouhatánské diskuzi.Oni jsou O.K. měří přeci daný test pouze v laboratoři. Už tímto testem, ovšem všichni podvádějí zákazníka. Navíc VW při testech podvádělo. Kvůli testu přepínalo podprogramy v řídící jednotce.

0/−1
8.7.2017 13:20

P67e59t48r 62Č97e53r21m18á92k 9938825789450

Vysvětloval ale evidentně jste to nepochopil. Žádné přepínání programů v ŘJ se samozrějmě nekonalo, to je první co se kontrolovalo, protože to je výslovně zakázané. Tady nic takového není, takže žádný podvod.

Dále - nic jako reáný provoz neexistuje, vždy se bude jednat jen o jednu s nekonečna možností toho jak komu přijde něco reálné. V laboratoři takové testy musí být z prostého důvodu - nikde na silnici (natož v reálném provozu) nelze zaručit identické podmínky za kterých se měří, a ty pochopitelně musí existovat proto aby ty výsledky byly navzájem porovnatelné - nejde totiž jen o to jestli auto normu plní nebo ne, ale o konkrétní hodnoty kterých auto dostahuje, protože podle nich se v mnoha státech provoz auta daní a jedná se tedy i o důležitý konkureční nástroj.

0/0
8.7.2017 15:23

T64o26m62á94š 15V37a48l42d84e59r 7633700559

Chápu co mi pořád vtloukáte, ale vy jste nepochopil, že s tím nesouhlasím. A souhlasit nebudu. Jasně se ukázalo, že VW má ještě identičtější podmínky než ostatní. ;-D

A v tom je onen fór. Aha ono se nic nepřepínalo, ale jednotka dokázala rozeznat, zda jde o režim testu, nebo provozu. Zjistila , že má otevřenou kapotu a další náležitosti a nepustila tolik paliva, jen aby emise byly v normě. A jak to asi dokázala, když v normálním provozu funguje s jinou mapou vstřiků? Fiat pro jistotu při každém startu mapuje jednotku, aby emise byly v normě a po určité době běží opět s jinou mapou.

Ještě jste mi nevysvětlil, proč mé auto má spotřebu dle TP identickou s reálnou, kdežto dnešní vozy mají reálnou spotřebu vyšší až o 40% oproti té co udává jejich TP. Velice mne zajímá váš "odborný" názor. Nakonec přeci nikde jsem nepsal o identických podmínkách, ale o podmínkách reálného provozu přesně definovaného. To se splnit dá. A je pouze na automobilce, aby vybrala dobu, která bude pro testy nejvhodnější. Základem je limit emisí. Ano něco podobného už se schvaluje, nebo je schváleno. Bohužel do toho moc mluví automobilky a vytvářejí oné skulinky, aby opět mohli výsledky kroutit dle svého.

Problém samotný už je ten, že se jedná hlavně o emise CO2 kvůli tzv. globálního oteplování. Jak je známo, množství CO2 je vázaná na množství paliva spotřebovaného ve spalovacím prostoru. Takže jde vlastně o snižování spotřeby vozů. Jenže reálné spotřeby vůbec neodpovídají laboratorním podmínkám u dnešních vozů. Takže "odborníci" si hrají na svém laboratorním písečku a nedokázali vůbec nic, jelikož jejich vozy jezdí s většími emisemi, spotřebou než jakou oficiálně deklarují..

0/0
9.7.2017 0:11

P73e34t55r 77Č39e96r55m90á62k 9368785499670

Nejde o to s čím vy souhlasíte, ale co jak skutečně je R^

Jak správně píšete - nic se nepřepínalo, řj se řídila svými standartními sekvencemi a vstupními hodnotami - a stejně jako umí reagovat na špatné palivo, vysokou nebo nízkou teplotu, velké zatížení a další tisíce variant, uměla reagovat na podmínky provozu které odpovídaly testu. Mimochodem vůbec nejde o množství paliva ;-)

Dále se budu opakovat, ale nic jako reálný provoz neexistuje, takže logicky nelze ani spotřebu nijak porovnávat a docházet k jakýmkoliv rozdílovým číslům. Udávaná spotřeba se vždy váže pouze a jenom k testu nedc, pokud někdo jede jinak tak zcela logicky i spotřeba je jiná.

Reálný provoz tedy nelze nijak definovat, definovat lze pouze nějakou jízdní sekvenci a podmínky jejího měření, které označím jako referenční. Samozřejmě lze polemizovat o nastavení těchto paramterů a popřípadě je měnit, což se dějě nyní. Pořád to však jsou exaktní měření, neexistuje aby si automobilka určovala co jak kdy bude měřit, tím by zcela pozbyly relevantnosti naměřené hodnoty a ztratila by se porovnatelnost, která je zásadní, protože jak jsem již psal - nejde o to jestli plní normu, ale jak moc dobře jí plní.

S posledním odstavcem se dá souhlasit - ano je to cirkus vyvolaný doktrínou globálního oteplování, a dalo by se říci že účel světí prostředky - evropa se rozhodla v nesmyslné míře omezovat automobilový průmysl který se na jeho tvorbě podílí zcela minimální částí, ale jelikož to je jeden ze stěžejních průmyslových pilířů tak se zároveň vymyslely tyto podmínky. Takže na papíře se může vykazovat jak se pilně snižuje, politici i výrobci jsou spokojeni, a jediný kdo to odnáší je zákazník.

0/0
9.7.2017 16:22
Foto

D47a17l80i55b38o47r 26B38a41r89t67o11š 5584550307609

je to odsávání financí od Evropanů do USA...je to jen projev obchodní války,, a EU oplácí pokutami pro Apple, Microsoft, Facebook a tak dále....je to jen a jen obchodní válka.....a jde o veliké peníze........tedy o finanční oslabení protivníka....

Tak jako válka USA proti Rusku....plynovod přes Sýrii, bojkot proti Rusku, do kterého USA navezla EU..a samy USA si obchod s Ruskem zvýšily...tedy vyšachovaly Evropu z obchodu s Ruskem..a zaseli kus nenávisti Rusů proti Evropanům.....chce to jen správně vidět co USA dělá........a není to nic pěkného......

USA odposlouchávali manažery a informace dávali USA firmám a ty vyhrávaly francouzské státní zakázky...a tak dále a tak dále...negativní podvratná činnost USA je u nás vidět úplně všude...pokud dokážete otevřít oči............i USA filmy jsou jen PRODUCT PLACEMENT of American WAY of LIFE ...atp atp atp............

0/0
7.7.2017 11:05

J81i98ř84í 91K51o78c85u61r24e63k 6845334535118

Takže VW předem nevěděl, jaké jsou emisní limity v USA? A ani se to nemohl dozvědět? Zajímavé.

0/0
7.7.2017 20:36

P88e82t54r 46Č89e41r61m39á31k 9258545279420

VW v USA neměl problému s emisními limity ale s homologační dokumentací.

0/0
9.7.2017 21:10

M44i86l76a79n 50R34a40k80u37š93a57n 7254672313284

Takže kdyby nepodváděli, mohli svým zaměstnancům vyplatit o 573 miliard více na mzdách, a byli by na tom stejně... Hmmm, to potěší...

0/0
7.7.2017 9:27

M40i73r61e91k 83G39a10j83e55r 5211656889980

I vy vtipálku!;-D Zaměstnancům ;-D

+1/0
7.7.2017 11:27

T52o76m68á46š 34V46a51l74d47e83r 7443970239

;-D R^;-D

0/0
8.7.2017 13:22

J30á61c88h96y31m 32K19v42a97s57n62i61č42k13a 9431128316675

EPA, EPA, všechno se vyplnilo...

+4/0
7.7.2017 9:19

F84r45a40n37t59i35š20e90k 31B79ě53l92o89v27s92k69ý 9480944582894

Hlavně nechápu proč do auta s takovými zisky nepřidělali nádržku s močovinou jako mám já ve škodovce a emise NOx jsou nula. Benzíňáky se svým CO2 a NOx by byly rázem největšími devastátory životního prostředí. To asi ale není jádro problému.

+1/0
7.7.2017 8:57

J43i78ř65í 54E29r15b84e91n 1433174716257

Právě kvůli tomu, že jinak by ty zisky byly menší.

Navíc chtěli dosáhnout emisní třídy Euro 5 se starými motory s konstrukcí ze 70. let, což však dokáže jediný výrobce na světě: Tatra.

+4/0
7.7.2017 9:00

D25e58n62i82s 91H11u62m85l 4402105395886

doufám, že jste se upsal a myslíte CO a ne CO28-o

0/−1
7.7.2017 9:07

J14i67ř45í 67K71o93c93u17r72e77k 6515654745828

Hmm jenže u toho CO2 jde o prd. Ano, atmo benzín má lehce vyšší emise CO2 než stejně výkonný turbodiesel. Spálením 1 kg nafty a 1 kg benzínu vznikne cca stejně CO2. Největší potíž je v tom, že 1 kg benzínu se nevejde do téže nádrže, kam se vejde 1 kg nafty. Benzín je o 1/4 lehčí než nafta. Bohužel se spotřební daní daní litry a ne megajoule. To by pak daň na litr nafty byla o 1/4 větší než na litr benzínu. A mnohé šetřílky by kleplo.

0/0
7.7.2017 20:42

K40r30y35š98t87o71f 81M76a73l68o40c86h 2255464428727

A do teď si mysleli, že ajťák Hans se jednoho dne vzbudil a řekl si, že by byla sranda vytvořit takový software? To zjištění amíků, že to někdo nařídil je velmi překvapivé...

0/0
7.7.2017 8:47

J59i42ř48í 76E49r60b69e26n 1293484236647

Ne. Až teď shromáždili dostatek důkazů pro to, aby obvinili dobře placeného manažerského viníka, jenž před deseti lety za "vyřešení" emisní otázky zajisté shrábl o dost vyšší odměnu než programátor Hans a administrátorka Gertruda.

+5/0
7.7.2017 8:58

P52a47t17r95i17k 19Z70a42b59r41a22n67s17k36y 1921759365843

Kupodivu musis zjistit kdo,jak a kdy.Jinak ses za Honzu pred pravnikama koncernu ty.

+1/0
7.7.2017 8:58

T77o57m 73S98a27u19e27r 8977438782594

Svata prostoto! Nejde o zjisteni, ale prukazne usvedceni konkretniho vinika. Zkuste u toho cteni i myslet.

+1/0
7.7.2017 9:04

P19e79t48r 58H26o34f36m61a44n78n 6169754985220

Vůbec nechápu, proč se SW manipulovali. Stačilo přeci říci, že limity se nedají splnit a že tedy žádné motory nemohou vyrábět.

Když to ovšem zamlčeli a podváděli, tak ať se testu nediví.

+3/−2
7.7.2017 8:21

J28a29n 80N68o22v67á92k 8880436697640

Problém bude asi v tom, že ostatní výrobci alespoň přibližně ty limity splnit dokázali. Kdyby podváděli i ostatní výrobci, VW by byl první, kdo by na to poukázal.

+2/−4
7.7.2017 8:32

J89a52r30o96m78í19r 74Č90e81c50h 1603738197892

Pane Nováku nedokázali.Podvádějí všichni,bohužel VW je první a největší ryba na likvidačním seznamu USA.Jim nejde o ekologii,jak právě předvedli v Paříži,jde jim o likvidaci konkurence a tahání peněz všude kde to jde.;-(

+2/−5
7.7.2017 8:47

P12a66t24r91i15k 71Z80a74b86r97a88n45s38k31y 1211669295453

VW byl neznalku jedinej kdo naftaky osobaky zkousel v usa prodavat,ostatni to ani nezkouseli ani mistni usa firmy.Naftak nelze pri normach pro osobaky platnych v usa schvalit do provozu ty chytraku.

+2/−2
7.7.2017 9:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.