Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Švýcaři chtějí testovat vlaky bez strojvedoucích. V reálném provozu

Práce strojvedoucího se zdá být velmi jistým povoláním. Dopravci po celé Evropě jich mají nedostatek, navíc řada řidičů vlakových souprav přesluhuje a jezdí ještě v­ důchodovém věku. Během několika let se to však může změnit. Dopravci a výrobci vozidel totiž čím dál intenzivněji plánují nasazení autonomních vlaků, které bude řídit počítač.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T97o79m26á82š 62M64a32r84š35á67l37e42k 6230452345152

A nezůstane to jen u vlaku. A taky proč by ne?

0/0
10.7.2017 23:00

P33e49t57r 49Ž89á96k 1218262535189

to by mě zajímalo to metro v Dilí, jestli ta IT podpora bude v Indii...

+1/0
10.7.2017 9:14

Z24d51e38n90ě67k 89D90u88b79e75c21k59ý 3977354330128

To je zase nadpis. Jednak ty vlaky ještě netestují, ale připravují k testování jeden vlak. A že to bude mít na starosti počítač, musí být jasné každému.

0/0
10.7.2017 7:09

J48a88n 31S63ů50r73a 4445153603412

souhlas, titulek není mé dílo, ale je opraven.

0/0
10.7.2017 7:38

Z80d97e45n17ě81k 15D65u19b55e17c42k95ý 3767694510328

Vím, že titulky nepíšete. Ale uznejte sám, že byl velmi "nepovedený".

0/0
10.7.2017 7:57

J55a53n 38S22ů89r59a 4235653943712

U většiny textů píšu, v tomto případě ne. a uznávám, že nevystihoval to, co píšu

+2/0
10.7.2017 8:01

J37o31s54e73f 77K93o84z17e57l 1206896435685

V Jižních Čechách jsme o kousek dál, tady vlaky jezdí i bez cestujících

+9/0
10.7.2017 6:51

L38u53k41á26š 77H93a16v91l54í92č97e50k 6878612313298

Překvapuje mě, že s tím teprve začínají. Na kolejích je to nesrovnatelně jednodušší, než třeba na silnici.

+2/−1
10.7.2017 6:02

M89o48j32m50í85r 42H38l87o11u43š63e12k 1917626928224

A strojvedouci nebudou mit co zrat! :-)

+2/0
10.7.2017 4:38

O65n19d69r82a 45P27r96o87c11h65a44z75k60a 4758366169331

Mě zas napadla hláška z filmu "Já, robot": "Vy byste zakázal i internet aby nemuseli zavírat knihovny".

Je správně že je tu pokrok s námi :)

0/−1
10.7.2017 5:58

R85o38m29a51n 21N27o52v20a13k 6389761602516

to je cesta do pekel

+2/−7
10.7.2017 1:36
Foto

L89u62k40á14š 38N32a51v60a46r53a 2308358621849

Já vím, jsem hlupák, který žije sto let za opicemi a že lidé jsou hloupí, chybující, často pod vlivem, neefektivní, drazí a já nevím, co všechno ještě. Stejně tak vím, že je to nevyhnutelné.

Přesto chci, aby měli můj život v rukou lidé a ne stroje. A vzhledem k mizernému zabezpečení připojení těchto nových technologií nechci být dán v milost či nemilost nějakého hackera, který kontrolu nad dopravními prostředky využije pro své obohacení.

+6/−4
10.7.2017 1:16
Foto

P76a93v21e49l 67P36o95k68o76r64n91ý 2236974520402

Takže nejezdíte výtahem, ten bych bral jako dopravní prostředek také? Ale jinak s druhým odstavcem souhlas.

+3/−1
10.7.2017 1:31

J35a24k67u21b 50M23i54k23u30l70a96c82e80k 8347911747304

Poead date zivot do rukou lidi. Tentokrat vyvojaru

+1/0
10.7.2017 5:55

T85o63m67á43š 19M27o36r91a24v92č92í63k 3497466183535

Na druhou stranu stroje nejsou opilé, nemají sebevražedné sklony, nepřekročí danou rychlost, neusnou, nepřehlédnou signalizaci, nemají mrtvici, záchvaty, nemachrují, jsou přesné, nepotřebují honit čas.......no prostě všechna ta zanedbání, za která lidé často umírají ve veřejných dopravních prostředcích. Neříkám, že zrovna dnes, ale jednou budou vést statistiku v bezpečnosti a lidé budou tvrdit opak, nebudou chtít dávat svůj život do rukou lidí.

0/0
10.7.2017 9:58

J18i15ř28í 16E66r51b43e62n 1493964296957

Stejně budou mít poslední slovo právníci: až totiž takový autonomní systém selže a způsobí ztráty na životech, kdo bude odpovědný? Výrobce soupravy? Programátor logiky? Kodér zdrojových dat? Strojvedoucí zaváděcí soupravy? Správce kolejí? :-/

0/0
10.7.2017 10:51

M38a22r86t51i72n 27R91u21z87i72c91k15a 1502838576987

U zeleznice to zadny velky problem neni, kazdou nehody totiz zpusobi lide, but tim, ze vstoupi/vjedou na zabezpecenou trat nebo chybou strojvudce,...

U auta to je problem mnohem vetsi, protoze sdili komunikace s chodci, cyklisty, tramvajemi ... a to jeste existuji ruzne dopravni prostredky, jako hromadna doprava, nakladni doprava atp...

U vlaku tohle vse odpada, uz dnes je prakticky automatizovana zabezpecovacimi systemy a jejich plna automatizace je uz jen dalsim malym krokem.

0/0
10.7.2017 16:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.