Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

České dráhy přišly o další pendolino, ze sedmi jezdí jen čtyři

Nepříjemnou situaci s nedostatkem svých nejrychlejších vlaků musí řešit České dráhy. Jedna z jednotek pendolino začala v neděli v Plzni hořet. Požár ji vyřadil z provozu. Na koleje by se měla vrátit ve středu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T38o23m42á77š 58H68r90d10ý 9248800209551

Nechci být jízlivý, ale za cenu této opravy by byly 4 - 5 mimoúrovňových přejezdů přes trať Praha - Ostrava. Ale u nás se prostě myslí "jinak" - jako v Kocourkově ;-D

+4/−9
10.7.2017 22:26

P19e37t75r 63N22o95v61o25t55n52y 1951570181

A České dráhy vlastní nějaký frekventovaný přejezd na trati Praha'Ostrava?

+8/−1
11.7.2017 0:55

R43o68b85e31r21t 64P97r16a74ž51á52k 4348556955960

To, co píšete není jizlivost,ale neznalost.

+6/0
11.7.2017 2:16

R93o24m84a71n 21S57t53o57n91e32k 1409823449911

a proč by měli ČD sponzorovat opravu přejezdu ?

+7/0
11.7.2017 6:24

J36a22n 67H89o80r11a 6597561416

Dle toho co jste napsal za kravinu usuzuji, že budete starosta Kocourkova ;-D

+2/0
11.7.2017 15:38

P38a59v98e90l 21S31v11o21b69o70d15a 4297570572812

Nasel jsem nejake clanky ve kterych se pise, ze oprava bude stat 210 mega. Za to by se nepostavilo ani velky kulovy.

0/0
12.7.2017 22:05

M71a46r32e20k 41D72e28m41č66á32k 9405584256225

ČD už asi propásly ideální dobu, kdy měly Pendolina "poslat do světa". Je fakt, že kolizi u Studénky Pendolino zvládlo velmi dobře, ale jinak to byl krok vedle. InterPanter se sice také kazí, ale z hlediska pohodlí je to úplně jiný zážitek a z hlediska rychlosti to vyjde nastejno. Přitom stály cca třetinu.

P. S.: Chápu, proč je Pendolino povinně místenkové, ale nechápu, proč se za ty místenky platí.

+8/−6
10.7.2017 21:37

R15o26b92e63r38t 39P82r97a54ž65á80k 4118396705740

Pendolino se nekazi. Požár v Plzni je celkem výjimečná záležitost.

+5/0
11.7.2017 2:17

R30o30m91a20n 42S97t38o23n34e30k 1959853799581

Interpanter ja dost nepohodlna tramvaj

+2/0
11.7.2017 6:26

R53a97d70o62m53í58r 28K23r40u64p27i43č16k49a 9224862170475

To si delate srandu ne. Rada 680 ma max. rychlost 230km/h, ma dvojnasobny vykon a je trojsystemova. Interpanter se hodi tak maximalne na mezimestsky provoz.

+3/0
11.7.2017 7:31

M39i37c60h64a37e94l 30C76h72a28r63v49á14t 9199858213732

A kde tu maximální rychlost využijete?8-o

0/0
11.7.2017 9:01

R16a36d13o68m18í31r 71K12r77u79p76i79č93k16a 9834172180785

To je uplne jedno. Podle vasi logiky bychom tedy mohli napsat, ze Bugatti Veyron a Fabie maji v CR stejnou maximalni rychlost?

+1/0
11.7.2017 21:11

M42i28r26o46s15l34a58v 37Z50i50k22m10u77n39d 6958622117228

Doba, kdy ČD "mohly" poslat Pendolina do světa nikdy neexistovala.

Malá kapacita soupravy byla důvodem odmítnutí ze strany DB. Pendolino má zhruba o 1/4 nižší kapacitu než srovnatelné soupravy DB (ICE). Ze strany ÖBB byla po několika letech provozu Pendolino odmítnuto, protože nesplňovala kvalitativní požadavky rakouských cestujících (klasické rakouské ojetiny představují mnohem vyšší "level" kvality než Pendolino) a navíc cestující musel platit ve vlacích z Rakouska do Česka nesmyslný příplatek. Na rakouském území nemusel platit NIC ... Hlavně v Pendolinu není dostatek prostoru na zavazadla běžných rozměrů. Do polic nedostane předmět vyšší než 25 cm, pod sedadlem místo taky není ...

DB věděly od samotného počátku, že Pendolino dál než za pohraniční stanici Bad Schandau nepustí ... Idea, jak budou Pendolina jezdit mezi Berlínem a Vídní vycházející z "memoranda" podepsaného v první polovině 90. let se jeví jako idea o beztřídní komunistické společnosti ...

Na rozdíl od vás nechápu proč je vůbec Pendolino povinně místenkové, v Německu, Rakousku, Švýcarsku u vlaků ICE povinná rezervace místa k sezení není, v Německu / Belgii jsou s povinnou rezervací pouze vlaky Thalys směřující do Paříže ... resp. vlaky EUROSTAR z Belgie do Londýna ...

0/0
12.7.2017 14:35

T10o21m36a68s 52V43o64n91d51a96l 2949470690432

Jezdit drahama mozna tak pro duchodce zdarma a pribuzne zamestnancu, pro ostatni predrazene a pomale

+2/−9
10.7.2017 21:27

M29a12r76t41i41n 86K19o65ž62í83n 1725446611370

Pro mě je třeba jízda do práce vlakem rychlejší a levnější než jízda autem. Linka S3 z jihu do Brna.

+4/−1
10.7.2017 21:32
Foto

M67i76l12a63n 19P30o15h95o78ř31e91l57i93c71k68ý 7658842537546

Žádný důchodce ani příbuzní zaměstnanců (ale ani zaměstnanci ČD) zdarma nejezdí . Kde jste na to přišel? ;-€

+3/−2
10.7.2017 22:25

M73i40l43a20n 93Z84e68l80e22n11k69a 1156684698309

Pendolino = TIS = ten italský sr (korektně šmejd)

+1/−4
10.7.2017 21:06

M40i24c38h28a44l 15G33r97i95v80a62l20s94k61ý 8713892247165

Nejhorší nákup ČD.:-/

+2/−4
10.7.2017 20:15

M58a17r82t92i46n 67K53o25ž44í46n 1245666291310

Mnohem horší nákupy ČD jsou Regionovy, nebo řada 380.

+3/−1
10.7.2017 21:16
Foto

M51i35l12a47n 34P70o24h35o38ř35e20l21i97c13k15ý 7708262497966

Co myslíte tím: řada 380 ?

+1/−1
10.7.2017 22:27

R24o53b62e71r32t 41P45r81a76ž60á17k 4638586665950

Škoda 109E

0/0
11.7.2017 2:18

O89l72d19ř46i87c76h 81H87r92e56j64s20e56m42n26o41u 6402523494787

Nejlepší by bylo, kdyby zhořely všechny! Tento tunel Českých drah se opravdu nepovedl. Za velmi mnoho peněz nakoupily italský šmejd. Vlaky, které používají soukromí dopravci Regiojet a Leoexpress jsou pro cestující mnohem komfortnější a příjemnější, ať už z hlediska nastupování, tak i místa ve vozech. Zaráží mě , že Pendolino není nízkopodlažní a pro staré a nemocné lidi představuje problém s nastupováním.

+1/−12
10.7.2017 19:55

M33a36r81t48i75n 11K38o78ž53í61n 1735136571490

Já vám teda nevím, ale troufám si tvrdit, že po Railjetech je Pendolino to nejlepší co na našich kolejích jezdí. Vlaky RJ jsou na stejné úrovni jako většina mezinárodních rychlíků ČD složených z repasovaných rakouských vozů a Leošova tramvaj by byla fajn na trati Praha - Beroun.

+21/0
10.7.2017 20:34

M46a19r80e52k 40H60r36u75b80y 6837392841808

Vzhledem k cene, kterou jsme vsichni zaplatili, by mely byt komplet ze zlata...:-/

+1/−1
10.7.2017 23:01

V70a29c27l90a31v 27H23a55j20e48k 3816649499

Není oprava jako oprava. U soupravy ze studénky se jedná o novou výrobu předního vozu jednotky a pravděpodobně i druhého. A za 10 let se v podstatě jedná o zakázkovou výrobu.

+2/0
10.7.2017 19:32

D11a79v58i23d 12H12i45r53e84š 7768930313718

Souhlasím.Pendolin je čím dál méně,tak je rozbijme všechny.Ale pak do vlaků IC/EC vrátit příplatek za místenku v ceně 60,-Kč a rychlíky aby jezdily na trase Ostrava-Praha 6 hodin.

0/0
10.7.2017 19:28

F95r48a72n10t15i66š91e70k 53M97a82c41k56ů 9212355310329

Stejně to jsou soupravy na ho*** není nad s klasickou lokomotivou a kupé vozy,

velkoprostorové vozy naprosto nesnáším a klimatizaci také.

Jednou jde, jednou nejde, je to hrůza dřív se dalo aspoň otevřít okno ale tady se buď upečete a nebo nad hlavou furt fičí až to člověk odmarodí.;-(

+1/−11
10.7.2017 19:17

M63a69r13t57i94n 85K74o11ž34í26n 1815776341740

Ještě je fajn, když to táhne pára a před vlakem běží chlapec s červeným praporkem.

+12/−1
10.7.2017 20:35

F41r23a37n95t51i58š71e75k 80M59a81c19k18ů 9142255290699

Je vidět že opravdu toho moc vlakem asi nenajezdíte vlakem že?

Já jen že máte ale asi za to hodně pamatujete.

0/−1
11.7.2017 15:56
Foto

V88i41k59t55o71r 66Š12k92o89d76a 1235393650663

No jestli Italové jednu soupravu opravují uz dva roky a ještě neskončili, tak v té vyhořelé z Plzně se projede na skolnim výletě muj synek, který se má za tri měsíce narodit.

+7/−2
10.7.2017 19:13

M54a70r29t57i66n 25H96o97u34b79a 6143961379758

Oprava začala ke konci roku 2016.

2 roky to je od nehody.

Chápes ten drobný rozdíl?

+7/−1
10.7.2017 19:32

M45a14r65t92i30n 10K62u17ř45í42t80k67a 6647396488655

Kdyby byli redaktoři co k čemu, tak by si zjistili, že souprava Pendolino je složena ze sedmi vozů, které se dají nějak prohazovat. To by v tom byl čert, aby ze zbylých vozů nebylo možné složit nějakou funkční soupravu.

Předpokládám, že hořelo jenom na jednom voze, takže zbylých 6 může po patřičné kontrole do provozu prakticky hned.

0/−2
10.7.2017 18:54

J80o97s67e29f 25H51o62n43e94š 7701132730443

Když máte nedostatek tažné části,tak tam dáte lokomotivu potkan nebo railjet?Není to tak jednoduché-souprava musí komunikovat datově.Třeba ovládání se již neděje nahozením jističe

+1/0
10.7.2017 19:19

P61a31v90e62l 14Š64m24í41d19e72k 6729460543188

A to je pendolino číslo 3, které bouralo u Studénky a jel jsem s ní s Ostravy před měsícem.

0/−1
10.7.2017 21:02

P21e22t33r 43N39o42v94o40t48n26y 1381180251

On tam má každý vůz nějakou funkci, uplně všechno jen tak prohazovat nejde.

+1/0
11.7.2017 1:00

P87e23t39r 85R14ů90ž14i70č97k29a 8452723753446

Tak a České dráhy brzy přijdou o všechna Pendolina. To je důvod proč nenakupovat drahé hračky pro ČD, ale v zemi, která má rozvinutý strojírenský průmysl s výrobou dopravních prostředků vyrábět vlastní rychlíkové soupravy.

+3/−3
10.7.2017 18:46

V10a66c66l58a55v 52H15a18j34e82k 3586799399

No původní záměr a smlouva takové byyl, mělo je vyrábět ČKD, ale kde je ČKD konec,

+2/0
10.7.2017 19:35

M14a29r36t59i24n 87H36o15u25b30a 6593421599498

Jo. Nebo vlastní rychle lokomotivy, ktere se nemohou podívat za hranice

+2/0
10.7.2017 19:35

M27a17r50t34i24n 92O68n28d95e47r58k71a 4599688453170

Lidi, co se tady hádáte??? Služby mají všichni 3 dopravci zhruba stejné, Pendolino má výhodu v tom, že kvůli menšímu počtu zastávek je mezi Ostravou a Prahou o cca 20 minut rychlejší... IC/EC souprava to v pohodě stíhá taky. Dokonce se mi stalo, že jednou jsem jel z OV do PH EC a přijela jako náhradní souprava Pendolina. Ještě se nám omlouvali, že přijede náhradní souprava. Čekal jsem "koženky". Byl jsem v šoku :-)

0/−1
10.7.2017 18:37

J31a61n 30V41a33l40o93u98c19h 6232617558730

Že je Pendolino na našich tratích rychlejší byl marketingový tah ČD, aby tím někdo za speciální jízdné jezdil. Uměle se natahovaly jízdní doby ostatních vlaků na trati, až přišli soukromí dopravci (kteří na nějaké uměle natahované časy nebrali ohled) a bylo po slávě... Dnes může "klopidlo" něco nahnat jen v údolí Orlice, ale aby to bylo znát v běžném provozu, musel by se postavit jízdní řád "na krev", což by zase vedlo při sebeměnším zádrhelu (či při nasazení náhradního vlaku) ke zpožděním.

0/0
12.7.2017 8:35

J60i50r37k95a 19K55o67c16m75a17n 3548254204

On jim stát nakonec koupí jiný vlak z veřejných peněz, protože na něj nevydělají. Přivítal bych článek o tom, kolik desítek miliard spolky od roku 1989 ČD a SŽDC na dotacích, státních zárukách a jiných formách podpory. Třeba by si lidé potom ve volbách vybrali tu partaj, která by tyhle penězovody uťala.

+4/−8
10.7.2017 17:44
Foto

J59a18n 62V75a39l63a55l55í83k 6516219960286

všude ve světě jsou v dopravě dotace a stát musí zajisti dopravní obslužnost...

nebo si myslíte že i ve Švýcarsku jezdí bez dotací?

+5/−2
10.7.2017 17:53

V84á83c19l40a24v 83P55o65u50s73t96k31a 3310721352

Jak to myslíte "uťala"?

0/0
10.7.2017 18:03

J60a63k54u54b 33Č77u25b82a 9490116597

Třeba Ano:))

0/0
10.7.2017 18:05

P85a26v19e15l 93S52v54o97b58o48d31a 4907970242112

Pravdepodobne ma na mysli nejakou stranu "Pratel pesi chuze".

0/0
10.7.2017 23:27

M14a51r22t11i41n 42N34o82v58o89t57n52ý 3736616151934

Nepište nesmysly. Stát opravdu nemůže žádné vlaky nakoupit.

+1/−1
10.7.2017 21:36

A57l73e81š 95L79i33s63o91v37s77k28ý 9379128242332

Tolik odborníků v diskusi, škoda že se jich nezeptali, mohli poradit.

+1/0
10.7.2017 17:36

Z62d35e63n23ě55k 44K59o46r83f 8846768807203

A to se jeste nevyjadril Petr Vinař:-)

0/0
10.7.2017 17:56
Foto

J93a63n 50V16a74l68a85l13í66k 6366549180706

no to pak bude veselo :-)

+1/0
10.7.2017 17:57

M88i46l49a15n 56V64o30l86e42k 5289203356519

To víte lidi, chtějí se vykecat. Jenom nechápu, proč tu diskusi čte takový odborník jako vy?

+1/0
10.7.2017 18:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.