Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

České dráhy přišly o další pendolino, ze sedmi jezdí jen čtyři

Nepříjemnou situaci s nedostatkem svých nejrychlejších vlaků musí řešit České dráhy. Jedna z jednotek pendolino začala v neděli v Plzni hořet. Požár ji vyřadil z provozu. Na koleje by se měla vrátit ve středu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T44o97m18á55š 76H48r59d77ý 9328610659581

Nechci být jízlivý, ale za cenu této opravy by byly 4 - 5 mimoúrovňových přejezdů přes trať Praha - Ostrava. Ale u nás se prostě myslí "jinak" - jako v Kocourkově ;-D

+4/−9
10.7.2017 22:26

P72e73t41r 73N30o57v74o51t38n85y 1331950501

A České dráhy vlastní nějaký frekventovaný přejezd na trati Praha'Ostrava?

+8/−1
11.7.2017 0:55

R43o13b87e80r63t 72P14r88a10ž44á31k 4858806575670

To, co píšete není jizlivost,ale neznalost.

+6/0
11.7.2017 2:16

R53o89m28a15n 37S78t40o44n81e89k 1859403839231

a proč by měli ČD sponzorovat opravu přejezdu ?

+7/0
11.7.2017 6:24

J77a86n 33H65o27r89a 6257621366

Dle toho co jste napsal za kravinu usuzuji, že budete starosta Kocourkova ;-D

+2/0
11.7.2017 15:38

P87a58v76e77l 19S10v37o83b30o23d52a 4647560382642

Nasel jsem nejake clanky ve kterych se pise, ze oprava bude stat 210 mega. Za to by se nepostavilo ani velky kulovy.

0/0
12.7.2017 22:05

M51a59r24e96k 60D11e32m38č31á98k 9235134476725

ČD už asi propásly ideální dobu, kdy měly Pendolina "poslat do světa". Je fakt, že kolizi u Studénky Pendolino zvládlo velmi dobře, ale jinak to byl krok vedle. InterPanter se sice také kazí, ale z hlediska pohodlí je to úplně jiný zážitek a z hlediska rychlosti to vyjde nastejno. Přitom stály cca třetinu.

P. S.: Chápu, proč je Pendolino povinně místenkové, ale nechápu, proč se za ty místenky platí.

+8/−6
10.7.2017 21:37

R59o21b76e72r61t 25P75r86a70ž15á84k 4168196145910

Pendolino se nekazi. Požár v Plzni je celkem výjimečná záležitost.

+5/0
11.7.2017 2:17

R53o68m30a64n 86S86t16o85n59e79k 1539263869461

Interpanter ja dost nepohodlna tramvaj

+2/0
11.7.2017 6:26

R72a90d44o55m95í62r 85K12r75u39p62i74č77k33a 9884452890685

To si delate srandu ne. Rada 680 ma max. rychlost 230km/h, ma dvojnasobny vykon a je trojsystemova. Interpanter se hodi tak maximalne na mezimestsky provoz.

+3/0
11.7.2017 7:31

M50i52c50h63a76e18l 25C91h39a56r88v85á54t 9399268163272

A kde tu maximální rychlost využijete?8-o

0/0
11.7.2017 9:01

R88a97d69o46m22í56r 97K71r67u77p84i20č75k32a 9844112290365

To je uplne jedno. Podle vasi logiky bychom tedy mohli napsat, ze Bugatti Veyron a Fabie maji v CR stejnou maximalni rychlost?

+1/0
11.7.2017 21:11

M51i56r13o50s90l14a42v 85Z76i85k83m10u16n85d 6918782587298

Doba, kdy ČD "mohly" poslat Pendolina do světa nikdy neexistovala.

Malá kapacita soupravy byla důvodem odmítnutí ze strany DB. Pendolino má zhruba o 1/4 nižší kapacitu než srovnatelné soupravy DB (ICE). Ze strany ÖBB byla po několika letech provozu Pendolino odmítnuto, protože nesplňovala kvalitativní požadavky rakouských cestujících (klasické rakouské ojetiny představují mnohem vyšší "level" kvality než Pendolino) a navíc cestující musel platit ve vlacích z Rakouska do Česka nesmyslný příplatek. Na rakouském území nemusel platit NIC ... Hlavně v Pendolinu není dostatek prostoru na zavazadla běžných rozměrů. Do polic nedostane předmět vyšší než 25 cm, pod sedadlem místo taky není ...

DB věděly od samotného počátku, že Pendolino dál než za pohraniční stanici Bad Schandau nepustí ... Idea, jak budou Pendolina jezdit mezi Berlínem a Vídní vycházející z "memoranda" podepsaného v první polovině 90. let se jeví jako idea o beztřídní komunistické společnosti ...

Na rozdíl od vás nechápu proč je vůbec Pendolino povinně místenkové, v Německu, Rakousku, Švýcarsku u vlaků ICE povinná rezervace místa k sezení není, v Německu / Belgii jsou s povinnou rezervací pouze vlaky Thalys směřující do Paříže ... resp. vlaky EUROSTAR z Belgie do Londýna ...

0/0
12.7.2017 14:35

T82o50m61a54s 79V26o63n60d27a29l 2709770140742

Jezdit drahama mozna tak pro duchodce zdarma a pribuzne zamestnancu, pro ostatni predrazene a pomale

+2/−9
10.7.2017 21:27

M77a16r41t15i97n 61K56o23ž42í71n 1645926391810

Pro mě je třeba jízda do práce vlakem rychlejší a levnější než jízda autem. Linka S3 z jihu do Brna.

+4/−1
10.7.2017 21:32
Foto

M10i97l36a74n 26P98o18h50o76ř32e72l62i88c46k34ý 7268312257686

Žádný důchodce ani příbuzní zaměstnanců (ale ani zaměstnanci ČD) zdarma nejezdí . Kde jste na to přišel? ;-€

+3/−2
10.7.2017 22:25

M63i39l38a80n 26Z10e52l86e76n52k98a 1976664828909

Pendolino = TIS = ten italský sr (korektně šmejd)

+1/−4
10.7.2017 21:06

M94i34c89h88a76l 16G48r12i89v42a95l56s83k34ý 8493792827285

Nejhorší nákup ČD.:-/

+2/−4
10.7.2017 20:15

M68a23r59t83i38n 71K45o86ž27í91n 1505346441950

Mnohem horší nákupy ČD jsou Regionovy, nebo řada 380.

+3/−1
10.7.2017 21:16
Foto

M20i88l47a66n 42P40o29h44o73ř49e60l74i77c96k61ý 7548802947246

Co myslíte tím: řada 380 ?

+1/−1
10.7.2017 22:27

R73o27b12e18r76t 64P76r39a91ž76á75k 4668126245140

Škoda 109E

0/0
11.7.2017 2:18

O16l59d88ř53i69c92h 79H11r79e28j63s93e97m95n36o51u 6242523714887

Nejlepší by bylo, kdyby zhořely všechny! Tento tunel Českých drah se opravdu nepovedl. Za velmi mnoho peněz nakoupily italský šmejd. Vlaky, které používají soukromí dopravci Regiojet a Leoexpress jsou pro cestující mnohem komfortnější a příjemnější, ať už z hlediska nastupování, tak i místa ve vozech. Zaráží mě , že Pendolino není nízkopodlažní a pro staré a nemocné lidi představuje problém s nastupováním.

+1/−12
10.7.2017 19:55

M24a24r74t73i49n 39K31o52ž78í95n 1195676971110

Já vám teda nevím, ale troufám si tvrdit, že po Railjetech je Pendolino to nejlepší co na našich kolejích jezdí. Vlaky RJ jsou na stejné úrovni jako většina mezinárodních rychlíků ČD složených z repasovaných rakouských vozů a Leošova tramvaj by byla fajn na trati Praha - Beroun.

+21/0
10.7.2017 20:34

M40a58r40e75k 88H64r83u72b42y 6247952631958

Vzhledem k cene, kterou jsme vsichni zaplatili, by mely byt komplet ze zlata...:-/

+1/−1
10.7.2017 23:01

V20a37c82l76a69v 75H72a89j62e86k 3106389549

Není oprava jako oprava. U soupravy ze studénky se jedná o novou výrobu předního vozu jednotky a pravděpodobně i druhého. A za 10 let se v podstatě jedná o zakázkovou výrobu.

+2/0
10.7.2017 19:32

D28a16v61i49d 95H21i24r12e85š 7678530223228

Souhlasím.Pendolin je čím dál méně,tak je rozbijme všechny.Ale pak do vlaků IC/EC vrátit příplatek za místenku v ceně 60,-Kč a rychlíky aby jezdily na trase Ostrava-Praha 6 hodin.

0/0
10.7.2017 19:28

F22r58a48n34t19i89š75e96k 17M55a25c10k98ů 9392245340699

Stejně to jsou soupravy na ho*** není nad s klasickou lokomotivou a kupé vozy,

velkoprostorové vozy naprosto nesnáším a klimatizaci také.

Jednou jde, jednou nejde, je to hrůza dřív se dalo aspoň otevřít okno ale tady se buď upečete a nebo nad hlavou furt fičí až to člověk odmarodí.;-(

+1/−11
10.7.2017 19:17

M82a66r85t36i76n 82K44o86ž94í89n 1125556231260

Ještě je fajn, když to táhne pára a před vlakem běží chlapec s červeným praporkem.

+12/−1
10.7.2017 20:35

F67r74a83n17t29i77š49e73k 51M89a30c18k25ů 9842525880649

Je vidět že opravdu toho moc vlakem asi nenajezdíte vlakem že?

Já jen že máte ale asi za to hodně pamatujete.

0/−1
11.7.2017 15:56
Foto

V98i11k86t37o38r 86Š51k39o90d62a 1975413160413

No jestli Italové jednu soupravu opravují uz dva roky a ještě neskončili, tak v té vyhořelé z Plzně se projede na skolnim výletě muj synek, který se má za tri měsíce narodit.

+7/−2
10.7.2017 19:13

M19a21r65t23i53n 84H23o56u59b85a 1745460173853

Oprava začala ke konci roku 2016.

2 roky to je od nehody.

Chápes ten drobný rozdíl?

+7/−1
10.7.2017 19:32

M13a40r54t66i85n 73K26u13ř34í60t68k72a 6957786908895

Kdyby byli redaktoři co k čemu, tak by si zjistili, že souprava Pendolino je složena ze sedmi vozů, které se dají nějak prohazovat. To by v tom byl čert, aby ze zbylých vozů nebylo možné složit nějakou funkční soupravu.

Předpokládám, že hořelo jenom na jednom voze, takže zbylých 6 může po patřičné kontrole do provozu prakticky hned.

0/−2
10.7.2017 18:54

J96o44s59e36f 32H75o19n52e43š 7761982850573

Když máte nedostatek tažné části,tak tam dáte lokomotivu potkan nebo railjet?Není to tak jednoduché-souprava musí komunikovat datově.Třeba ovládání se již neděje nahozením jističe

+1/0
10.7.2017 19:19

P11a24v80e37l 65Š63m53í54d21e38k 6749860513348

A to je pendolino číslo 3, které bouralo u Studénky a jel jsem s ní s Ostravy před měsícem.

0/−1
10.7.2017 21:02

P90e95t50r 60N61o87v85o89t94n55y 1271870681

On tam má každý vůz nějakou funkci, uplně všechno jen tak prohazovat nejde.

+1/0
11.7.2017 1:00

P79e27t44r 19R64ů73ž68i56č61k81a 8252933643196

Tak a České dráhy brzy přijdou o všechna Pendolina. To je důvod proč nenakupovat drahé hračky pro ČD, ale v zemi, která má rozvinutý strojírenský průmysl s výrobou dopravních prostředků vyrábět vlastní rychlíkové soupravy.

+3/−3
10.7.2017 18:46

V61a41c79l16a80v 20H47a43j64e90k 3526179899

No původní záměr a smlouva takové byyl, mělo je vyrábět ČKD, ale kde je ČKD konec,

+2/0
10.7.2017 19:35

M16a50r62t92i51n 75H67o97u37b32a 1695930693173

Jo. Nebo vlastní rychle lokomotivy, ktere se nemohou podívat za hranice

+2/0
10.7.2017 19:35

M24a36r31t80i14n 98O15n69d94e40r46k64a 4559878733450

Lidi, co se tady hádáte??? Služby mají všichni 3 dopravci zhruba stejné, Pendolino má výhodu v tom, že kvůli menšímu počtu zastávek je mezi Ostravou a Prahou o cca 20 minut rychlejší... IC/EC souprava to v pohodě stíhá taky. Dokonce se mi stalo, že jednou jsem jel z OV do PH EC a přijela jako náhradní souprava Pendolina. Ještě se nám omlouvali, že přijede náhradní souprava. Čekal jsem "koženky". Byl jsem v šoku :-)

0/−1
10.7.2017 18:37

J33a71n 30V19a77l14o54u91c19h 6532117258200

Že je Pendolino na našich tratích rychlejší byl marketingový tah ČD, aby tím někdo za speciální jízdné jezdil. Uměle se natahovaly jízdní doby ostatních vlaků na trati, až přišli soukromí dopravci (kteří na nějaké uměle natahované časy nebrali ohled) a bylo po slávě... Dnes může "klopidlo" něco nahnat jen v údolí Orlice, ale aby to bylo znát v běžném provozu, musel by se postavit jízdní řád "na krev", což by zase vedlo při sebeměnším zádrhelu (či při nasazení náhradního vlaku) ke zpožděním.

0/0
12.7.2017 8:35

J65i22r18k53a 86K76o48c94m82a37n 3798674344

On jim stát nakonec koupí jiný vlak z veřejných peněz, protože na něj nevydělají. Přivítal bych článek o tom, kolik desítek miliard spolky od roku 1989 ČD a SŽDC na dotacích, státních zárukách a jiných formách podpory. Třeba by si lidé potom ve volbách vybrali tu partaj, která by tyhle penězovody uťala.

+4/−8
10.7.2017 17:44
Foto

J45a62n 87V80a80l36a60l72í75k 6816309330826

všude ve světě jsou v dopravě dotace a stát musí zajisti dopravní obslužnost...

nebo si myslíte že i ve Švýcarsku jezdí bez dotací?

+5/−2
10.7.2017 17:53

V52á15c22l13a10v 54P22o60u50s38t30k53a 3890751652

Jak to myslíte "uťala"?

0/0
10.7.2017 18:03

J91a45k94u81b 24Č93u75b73a 9330836187

Třeba Ano:))

0/0
10.7.2017 18:05

P48a37v39e84l 84S56v80o21b94o28d70a 4107830742552

Pravdepodobne ma na mysli nejakou stranu "Pratel pesi chuze".

0/0
10.7.2017 23:27

M31a45r18t74i29n 39N97o39v28o85t16n63ý 3416466571334

Nepište nesmysly. Stát opravdu nemůže žádné vlaky nakoupit.

+1/−1
10.7.2017 21:36

A97l18e33š 79L87i76s42o89v92s24k14ý 9899198212342

Tolik odborníků v diskusi, škoda že se jich nezeptali, mohli poradit.

+1/0
10.7.2017 17:36

Z10d63e52n93ě90k 98K77o62r71f 8396618197553

A to se jeste nevyjadril Petr Vinař:-)

0/0
10.7.2017 17:56
Foto

J86a26n 61V34a87l63a38l62í36k 6506569220216

no to pak bude veselo :-)

+1/0
10.7.2017 17:57

M37i85l52a96n 17V46o14l81e25k 5549303216569

To víte lidi, chtějí se vykecat. Jenom nechápu, proč tu diskusi čte takový odborník jako vy?

+1/0
10.7.2017 18:14







Najdete na iDNES.cz