Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Hotel na kolejích. Číňané vyjeli s novým lůžkovým rychlovlakem

Zatímco v Evropě vedl rozmach vysokorychlostních vlaků spíše k zániku nočních spojů, v Číně tamější železnice investují do nových lůžkových vlaků s rychlostí až 250 kilometrů za hodinu. Poprvé mezi Pekingem a Šanghají vyjel i vlak, který nemá žádné sedačky, pouze lůžka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P85a75v19e94l 59M84a44t86o20u57š86e33k 5240317938444

Hned úvodní věta je silně zavádějící: "Zatímco v Evropě vedl rozmach vysokorychlostních vlaků spíše k zániku nočních spojů..." Je dobré neplést si Evropu s Německem, resp. nepokládat Německo za celou Evropu. Ano, v Německu byly noční vlaky z nepochopitelných důvodů téměř zrušeny. Je to o to paradoxnější, že byly v některých případech nahrazeny běžnými vlaky IC bez lehátek/lůžek a bez gastronomické nabídky. Zřejmě představitelé DB vycházejí z předpokladu, že v noci cestují jen opilci a jiná verbež, která si nic lepšího nezaslouží. Každopádně je to smutné, protože pohodloné noční cestování má i dnes své obrovské výhody. V mnoha dalších evropských zemích, počínaje třeba Rakouskem/Švýcarskem, Itálií a samozřejmě Českem/Slovenskem/Maďarskem/Polskem a konče třeba skandinávskými zeměmi, to naštěstí pochopili a solidní noční vlaky v nich stále hojně jezdí.

+9/−1
12.7.2017 16:03

J38a83n 58S56ů55r79a 4215573563982

Francie výrazně omezila také, stejně tak Španělsko.

+5/0
12.7.2017 16:10

P95a16v87e54l 29M94a81t71o57u64š91e77k 5220297388734

Určitě, ale rozhodně bych nehovořil o zániku v evropském měřítku.

+1/−3
12.7.2017 16:29

M79i49r58o35s47l50a24v 90Z62i44k91m64u75n16d 6648612477608

Francouzské železnice jsou velmi svérázný podnik jako celek. Někde jezdí jeden nebo dva páry vlaků denně, "produktivitu práce" u souprav TGV bych si představoval také poněkud jinak = pravidelný intervalový jízdní řád, jako je tomu nejen v zemi železnici zeslíbené = Švýcarsko, ale skutečně okouzlen jsem byl propracovaností jízdního řádu v Belgii, kde jsou vzájemně provázány různé trasy, takže vlaky jezdí na exponovaných trasách co 20 minut ... Podobně mají propracovaný systém v Holandsku ...

ČD "zrušily" noční Excelsior do Košic, protože jím "údajně" nikdo nejezdil, ale je zajímavé, že ten NIKDO dokáže zaplnit žlutou desetivozovou soupravu ...

+3/−1
12.7.2017 18:53

M87i37r97o64s38l90a50v 52Z73i38k52m60u70n38d 6278802987718

Ale kdež. V Německu jezdí řada nočních vlaků, dokonce bylo obnoveno noční spojení Hamburg - Basel. Kdysi jako ICE Kiel - Basel - Kiel, v současnosti "jen" jako IC klasickou soupravou. Podobně jezdí výborný noční spoj Köln - Berlin - Köln, existuje spojení ze severu Německa do Mnichova v obou směrech ... Ty noční vlaky jsou důležité pro letecké cestující, kteří se dostávají především na letiště do FFM ...

+2/0
12.7.2017 18:47

R98a31d61e55k 91J95a90n83a13t26a 9945516104402

"Ano, v Německu byly noční vlaky z nepochopitelných důvodů téměř zrušeny. Je to o to paradoxnější, že byly v některých případech nahrazeny běžnými vlaky IC bez lehátek/lůžek a bez gastronomické nabídky."

Na tom není nic paradoxního. Noční vlak je nákladově dražší - vozy nemají využití přes den, nevejde se do nich tolik cestujících, mívají nižší vmax, a potřebují více personálu.

Takže nahrazení nočním IC má logiku - úsporu nákladů, což je v situaci, kde je silná konkurence (busy, letadla i denní rychlovlaky), velmi důležité.

0/0
12.7.2017 19:51

P39a60v40e10l 74M25a20t66o83u93š75e84k 5480127738624

Já to posuzuji z pohledu cestujícího, nikoli dopravce.

0/0
13.7.2017 12:57

S46t93a16n91i62s26l98a42v 44S12r73b53a 4875334578324

poté, co se ukázalo, že obří autobus, pod kterým budou v číně jezdit auta, je podvod, stejně jako zprávy na idnes o něm, jsem k tomuto typu zpráv na idnes velmi skeptický. holt důvěra se zpět získává těžko.

0/−1
12.7.2017 15:47

P37a22v30e19l 97M27a15t83o60u41š46e66k 5780177578874

Nechápu, o jaké (ne)důvěře píšete. Akorát nedoporučuji si plést iDnes s technickým magazínem nebo seriózním zpravodajem.

+3/0
12.7.2017 15:52

P20a49v79e10l 44M17a76t23o61u96š64e72k 5500667788604

Jinak si dovolím upozornit, že zavedení úplně nového dopravního systému, který jste měl asi na mysli, není otázkou měsíců, a to ani v dynamicky se rozvíjející a finančně takřka nezávislé Číně. V podmínkách ČR, kde se desítky let bez jediného hmatatelného výsledku kecá o tak primitivních stavbách, jako je trasa D pražského metra nebo modernizace tratě z Prahy na Kladno, by takový nový systém nebylo možné patrně zrealizovat nikdy, jenže ČR není v tomto ohledu měřítkem. Možná ten systém v Číně opravdu zavrhnou jako příliš komplikovaný a těžkopádný, možná někde zprovozní pár zkušebních tratí a pak už nic, možná to do 10 let zaplaví všechna jejich větší města. Věrohodného materiálu se sem dostane natolik málo, že lze těžko hodnotit. Každopádně hovořit u něčeho takového po roce od první zmínky o nedůvěryhodnosti je, mírně řečeno, neodborné.

+1/0
12.7.2017 16:27

J46i52ř57í 36K80o63c64u29r88e31k 6415314785428

Jenže ony ty rychlovkay v Číně opravdu jezdí. Narozdíl od obřího autobusu. Dokonce i v železničně "zaostalých" USA jezdí rychlovlak. Narozdíl od Hyperloopu. A na základě článku o nepostaveném hyperloopu bychom mohli tvrdit, že BigBoy nikdy nevyjel, že to byla jenom kulisa.

+4/0
12.7.2017 16:46

L63u37d54v84í43k 47G53a56j87d29o44š17í57k 2105613424422

Čiňané mají s lůžkovými vlaky bohaté zkušenosti a jejich komfort je nesrovnatelný s tím, co nabízí třeba ČD. Mimochodem zcela běžně provozují například i lůžkové autobusy, o kterých si my může me nechat jen zdát.

+1/0
13.7.2017 21:38

M93i61r85e30k 35G58a30j17e55r 5841596219220

Takhle cestovat by se mi líbilo. Není nic pohodlnějšího.

+6/−1
12.7.2017 15:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.