- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Hned úvodní věta je silně zavádějící: "Zatímco v Evropě vedl rozmach vysokorychlostních vlaků spíše k zániku nočních spojů..." Je dobré neplést si Evropu s Německem, resp. nepokládat Německo za celou Evropu. Ano, v Německu byly noční vlaky z nepochopitelných důvodů téměř zrušeny. Je to o to paradoxnější, že byly v některých případech nahrazeny běžnými vlaky IC bez lehátek/lůžek a bez gastronomické nabídky. Zřejmě představitelé DB vycházejí z předpokladu, že v noci cestují jen opilci a jiná verbež, která si nic lepšího nezaslouží. Každopádně je to smutné, protože pohodloné noční cestování má i dnes své obrovské výhody. V mnoha dalších evropských zemích, počínaje třeba Rakouskem/Švýcarskem, Itálií a samozřejmě Českem/Slovenskem/Maďarskem/Polskem a konče třeba skandinávskými zeměmi, to naštěstí pochopili a solidní noční vlaky v nich stále hojně jezdí.
Francie výrazně omezila také, stejně tak Španělsko.
poté, co se ukázalo, že obří autobus, pod kterým budou v číně jezdit auta, je podvod, stejně jako zprávy na idnes o něm, jsem k tomuto typu zpráv na idnes velmi skeptický. holt důvěra se zpět získává těžko.
Nechápu, o jaké (ne)důvěře píšete. Akorát nedoporučuji si plést iDnes s technickým magazínem nebo seriózním zpravodajem.
Takhle cestovat by se mi líbilo. Není nic pohodlnějšího.