Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ceny bytů v Praze prudce rostou. Staví se méně než v době krize

Podle aktuálních dat Českého statistického úřadu byla v květnu povolena výstavba pouhých 336 bytových jednotek. To je problém nejen pro developery, ale i pro koncové zákazníky, kterým se bydlení v konečném důsledku výrazně prodraží. A nejde zdaleka jen o nové nemovitosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V93í45t 23P84r77č33í16k 9378720504650

Bublina, která brzy splaskne. V současné době může investovat peníze do bytu v Praze jen blázen.

+2/−1
13.7.2017 10:20

M44a88r86t54i89n 29S24e93d28o88n54a 2255776846129

To je pouze zbozne prani. Pokles nastava po cca 2 letech stagnace a v dobe boomu tak dlouha stagnace nebude.

0/0
4.8.2017 16:57

R13o24m60a21n 66J63e28s43c46h20k95e 9678765597765

Pan Prčík má pravdu. Návratnost v Praze není. A proto mu dáte mínus. Ano Vy v Praze víte všechnou nejlépe. Proto Vás nemají rádi.

U nás je svoboda. Každý si vybere dle svých možností. Proč se lidé stěhují z Prahy ? Město je přecpané a drahé.

0/0
5.8.2017 7:03

M94i65l42a19n 52V23o85l95e45k 5319733866629

Nesplaskne. Prodávají se bohatým imigrantům a likvidace české vesnice zajistí i dostatečný tuzemský zájem.

0/0
7.10.2017 19:38

K66a13r26e97l 90L58a43n60g22r 2942657620418

Ceny bytů rostou? No bodejď by ne když si developeří staví jak chtějí a pak se diví, že dostanou na danou stavbu demoliční výměr.

0/−2
12.7.2017 20:36
Foto

N73i35k43o33l 65S95y59r80o77v57á56t11k34o35v17á 5585287119239

Argumentace Airbnb je scestná. Turisté nebudou bydlet na okrajích Prahy. Nejvíc jsou zajímavé byty v centru a ty si za 5mega o velikosti 30m2 nekupuje nikdo kdo si na to vezme hypotéku. Návratnost xxx let.Ceny bytů šroubují developeři a reakce na to je zvyšování nájmů. Jen by mě zajímalo, jak dlouho to trh ještě vydrží, než se zcela zhroutí!

+3/0
12.7.2017 18:35

V50i41k46t11o88r 32S79v24o91b72o78d66a 8502608192616

Praha je velmi drahé místo k bydlení. Mnohonásobně (i 30x) dražší, než jinde v ČR a v poměru k platům jedno z nejdražších na světě. Z nepochopitelného důvodu je tu ale obrovské množství sociálních bytů, ve kterých můžou vybrané skupiny obyvatel bydlet velmi levně. Nepřijde mi to fér. Já se musím zadlužit a do 70 let se klepat, jestli si budu schopen udržet svou nadprůměrně placenou práci, kvůli které si moc neužiju svých dětí, a někdo to dostane zadarmo. Bohužel nejsem ani bohatý Rus, který by si mohl byt koupit za cash.

Teď jsem se bavil s člověkem z Černého Mostu a ten potvrdil, že v posledních letech jim tam skokově narostl počet romů, kteří rozhodně nevypadají, že by dosáhli na hypotéku. Museli tam dostat nějaké sociální bydlení. Proč tady? Čistě ekonomicky - za ty prachy by dostali 3x tolik bytů někde u Liberce.

+5/0
12.7.2017 17:35

P72e11t78r 68S42v23o36b33o79d60a 5112405778641

Je to svinstvo podporovane levici a hlavne CSSD...Rv

0/0
12.7.2017 17:51

P13e65t93r 40Č37e33r25m17á41k 9208255639220

Privatizace bytového fondu je skutečně nevratné pokřivení trhu, ale s tím už se nedá nic dělat... na druhou stranu dnešní šílenství s vlastním bydlením je také úplně mimo, a s tím se naštěstí něco dělat dá.

0/−1
12.7.2017 17:55

L78u88d34ě75k 85N41ě62m37e90c 5765501142874

A co se s tím podle Vás dá dělat? Mimochodem - proč to nazýváte šílenstvím? Já se domnívám, že vlastní bydlení máte daleko lépe ošetřené vůči vnějším vlivům. Tedy tím myslím třeba nějakého úředníka, nebo máte možnost tím bytem dále nějak disponovat.

+1/0
12.7.2017 17:59

P67e45t31r 29Č89e66r87m68á91k 9288655209810

Hypotéka není vlastní bydlení, tím se to stává až je hypotéka splacená, do té doby je to naopak faktor který člověka činí závislým na vnějších vlivech mnohem více. A šilené je to právě z finančních důvodů - poslední světová finanční krize byla způsobena právě bezbřehým poskytováním hypoték Rv

+4/0
12.7.2017 18:05

L53u58d17ě17k 48N41ě18m96e28c 5905691452464

Nemáte pravdu. Když nic jiného, tak byt na hypotéku můžete pronajmout a dočasně jít bydlet do menšího a levnějšího, nebo i někam úplně jinam. Samozřejmě ne pokud jste si pořídil za 3 mega byt ve vyloučené lokalitě. Pravděpodobně by bylo pro Vás vhodné nečíst příliš katastrofické články. Vy byste byl raději, kdyby se nějaký úředník špatně vyspal a usmyslel si, že Vás z bytu, který obýváte, nějak vystrnadí?

+1/0
12.7.2017 18:14

P27e97t74r 77Č88e17r97m73á95k 9348405909160

Mám pravdu, je to ryze ekonomický problém a krize ukázala že zcela reálný - cena bytu rázem poklesla, tím pádem jste se snadno dostali do situace že dlužíte víc než čím ručíte, pronájem nic neřeší protoźe vinou poklesu tržní ceny nemovitosti klesnou i tržní nájmy, takže nájem nepokryje ani hypotéku, natož náklady na údržbu a provoz, jinými slovy si v tom lepším případě snižujete ztrátu. Úředníci s tím pak nemají nic společného ;-)

+3/0
12.7.2017 19:15

J36a94n 76S56t69e44h19l96i72k 9695197346661

Tedy u nás žádné ceny neklesly. Stále rostou. Asi je to tím, že nemovitosti jsou dobře uložené peníze.

0/0
12.7.2017 19:44

P67e59t39r 60Č38e82r87m81á68k 9698765329810

Ceny samozřejmě poklesly, teprve v nedávné době se trh dostal na úroveň před krizí. A způsob uložení peněz do nemovitosti není nejhorší, ale o tom tu není řeč - hypotéka nejsou vaše peníze ;-)

+1/0
12.7.2017 19:57

L28u91d83ě77k 80N28ě98m49e66c 5225721862104

Krize ukázala, že kdo si to blbě spočítal, zavrkal. S hypotékou opravdu úředníci nemají nic společného. Ale s obecním bytem ano. A nesnažte se mi tady namlouvat nějaké obecné kecy, vyčtené z brožurek, nedejbože z tisku.

0/0
12.7.2017 19:47

P63e18t50r 50Č50e15r42m78á19k 9358145859980

Krize ukázala problém hypotéčních bublin, pokud nemáte dostatek i formací, doporučuji nastudovat, o důvodech finanční krize 2007 je toho k nalezení skutečně dost ;-) A obecní byty sem taháte akorát vy, s tématem nijak nesouvisí.

+1/0
12.7.2017 20:01

L73u33d55ě95k 44N48ě73m80e61c 5505371942464

Cituji VÁS: "Privatizace bytového fondu je skutečně nevratné pokřivení trhu....". Vy jste to sem zatáhl s tím, jaký je nesmysl chtít bydlet ve vlastním, místo v obecním, a já jsem na to reagoval se všemi dalšími náležitostmi.

0/0
12.7.2017 20:05

P36e16t74r 83Č81e58r42m38á43k 9318695959810

Nezatáhl, to je pouze konstatování faktů, žádné porovnání vlastní vs. obecní se zde nekoná ;-)

0/0
12.7.2017 21:40

L76u68d73ě76k 50N42ě71m47e48c 5885231612354

Aha... tak už radši nic nepište.

0/0
12.7.2017 21:49

P72e23t76r 17Č21e16r11m76á34k 9808385819390

No já si budu psát co uznám za vhodné, ale vy si raději příště alespoň něco o problematice zjistěte, evidentně v tom poněkud plavete ;-)

0/0
12.7.2017 21:51

L67u58d92ě98k 48N73ě47m12e19c 5395591912544

Ano. Vím o tom kulové. Sice jsme nějaké nemovitosti získali a za slušnou cenu, ale vím o tom úplné kulové. O trhu si vůbec nemyslím, že je pokřivený, to si myslí jen ti, co se jim něco nepovedlo. Pak tady rádoby konstatují něco, co prohlašují za obecná fakta. Třeba že když jsem si něco pořídil na hypotéku, tak to není moje. Takže si pište, co uznáte za vhodné, já aspoň vím, na koho nemám reagovat.

0/0
12.7.2017 22:49

P55e28t77r 62Č39e33r51m19á20k 9928485299680

Jsem rád že se shodujeme že víte kulový ;-)

0/0
12.7.2017 23:11

M43a32r68t98i60n 61Š70t48r64o47s 4669207170828

Zase tak hrozné to není, hodně se staví za hranicemi Prahy, čímž je to kompenzováno. Počet rozestavěných a dokončených bytů je taky dost vysoký - saturuje zájem o nájmy. Počet zahajovaných bytů klesl dočasně kvůli schvalování pražských stavebních předpisů, ale už se ten proces zase rozbíhá a o to větší smršť nových bytů nás čeká v dalších měsících. Ono to nebude tak horké s tím nedostatkem bytů a nuceným růstem cen do budoucna.

0/0
12.7.2017 17:20

J93a75n 79H24l37a43v73á13č 4901469733

Jr třeba poděkovat neziskovým organizacím a Zeleným kolem pana Stropnického ml. Zhruba deset až patnáct tisíc lidí ročně chce přesídlit do Prahy, díky těmto fajn chlapíkům platí vysoké ceny za nízký standard a ještě jsou rádi, že mají kde bydlet.

+7/0
12.7.2017 17:01

R87o82m35a20n 88J95e62s75c96h64k36e 9198705197895

Znám lidi z Prahy, kteří se rádi odstěhovali. Do většího, klidnějšího i levnějšího.

Já něco podobného udělal před 22 lety z Brna se odstěhoval na lont. Také Brno je na bydlení velmi drahé. U nás v hokně je 5 kolegů, co se také odstěhovali dále od Brna. Například z Adamova je to 20 minut do středu města.

+1/0
13.7.2017 20:50

M57a31r86t28i26n 11S68e83d85o71n53a 2815406456749

Jenze Adamov je dira kde nic neni. Jako startovaci bydleni OK, ale jinak neni o co stat.

0/0
4.8.2017 17:00

R66o51m53a71n 27J86e66s57c27h72k77e 9368805717145

V Brně jsou domy a ulice, kde bych nebydlel ani zadarmo. V Adamově je hodně zeleně. Dobré spojení do Brna lepší než mnohdy v Brně. Kolega z Bystrce chodí z domu stejně jako já 33 km severně od Brna. Děláme na stejném místě.

Já bydlel v Brně 31 let a znám ho dobře. Bylel jsem v Kéniku, Řečkách i Bohunicících.

Tam bylo na západní straně v paneláku vedro 40 a více stupnů.

0/0
5.8.2017 6:19

M79i26r48o40s78l46a93v 30F36r82i40š 8603489907712

Je to smutné a s neschopnými úřady nic nehne. Jezdím každý týden do Vídně a tady je to všude les jeřábů, staví o sto šest byty i kanceláře.

+3/−1
12.7.2017 16:56

V93á93c90l21a92v 82H36r39a73d25i90l 3784428562981

byty znárodnit, zbohatlíky a mafii vyhnat včetně nasáčkovaných Rusů a bude klid :-P

0/−10
12.7.2017 16:33

M23i12c36h67a97l 75K54r59á73s69n85ý 5351155401472

Tebe nako_pat do těch tvých komoušských gulí.

+6/0
12.7.2017 17:23

L50u71d36ě90k 89N47ě75m42e79c 5415841312564

Deset plusů... sakra nejde to!

0/0
12.7.2017 17:52

P29ř85e62m67y90s62l 66H48r80o16m44a72d80a 2914646528931

Tak přece všichni nemůžeme bydlet v Praze. Na venkově je také hezky a dnes už tam seženete i práci !!

+3/−4
12.7.2017 16:29

R17a81d79i98m 54S14i53m36u26n61e71k 2390980766174

já jsem z venkova a prahu miluju a nikde jinde bych nechtěl žít

+2/0
12.7.2017 16:58

J38i78ř26í 92K38ü11h13r 2580216610866

Pokud na to máte, pokud ne, nebrečte.

0/0
13.7.2017 9:04
Foto

P13e45t37r 32N97o93v35á45k 9686143398901

A pak se politici diví nízké porodnosti...

+9/−1
12.7.2017 16:27

R75a90d55i85m 20S62i22m44u37n78e27k 2200180616644

lidem to ale vůbec nevadí... prostě se jenom zadluží na dvě generace.. a běda, jestli by to chtěl stát regulovat..

banky, developeři, spekulanti, prostě všichni důležití jsou spokojeni..

+9/−1
12.7.2017 16:08

R75o85b78e12r62t 16K26o13c50i77á14n 5989837356637

Lidem to samozřejmě vadí, ale lepší je se zadlužit než platit stejnou nebo vyšší částku, kterou by platili za hypo, za pronájem, tedy alespoň pro ty finančně gramotné... Navíc ne každý musí kupovat byt v novostavbě a ceny starých bytů jsou cca poloviční.

+1/0
12.7.2017 16:17

R49a84d39i84m 89S56i68m95u73n66e44k 2690400276344

a protože na západě jsou totálně negramotní, tak tam bydlí polovina lidí v nájemních bytech a byty v osobním vlastnictvím tam jsou v menšině..

+4/0
12.7.2017 16:49

J73a20n 62S66t56e27h57l94i76k 9365107146761

Protože tam mají socialismus. Byty vlastní obec a tak je nízké nájemné, které je doplaceno. Kdyby ho měli soukromníci, tak se samozřejmě vyplatí hypoteka. Nikdo vám totiž nebude nic doplacet ze svého.

+1/−1
12.7.2017 17:31

P82e57t55r 94Č41e85r11m23á21k 9338365119350

Právě naopak, mají tam kapitalismus a bydlení je bráno jako jakákoliv jiná služba na trhu

0/−1
12.7.2017 17:51

L11u48d27ě71k 59N57ě16m75e20c 5685381532184

No tak... známí, kteří tam jsou, bydlí buď v nájemním bytě u soukromníka, nebo ve vlastním. Na tu Vaši gramotnost jste přišel jak?

0/0
12.7.2017 17:55

P38e74t74r 75Č28e43r38m20á11k 9968405449650

Nesmysl, v tomhle žádná obecná teze neplatí, pro mnoho lidí je daleko ekonomičtější varianta nájem, je to vždy o konkrétním posouzení. A tím jak se málo staví roste dramaticky cena i starších bytů a je jen o velmi málo nižší než u novostaveb.

0/0
12.7.2017 17:50

R63o44b76e27r24t 31K79o54c14i46á70n 5509347736137

Kdy je ekonomičtější varianta nájem? To by mě zajímalo.

0/0
12.7.2017 17:53

L38u65d84ě95k 47N34ě20m90e53c 5815791282714

Třeba když chcete častěji měnit bydliště.

+1/0
12.7.2017 17:57

R60o35b71e98r38t 31K46o15c78i78á34n 5729887726617

To není o ekonomice, ale o starostech s neustálým přepisováním bytů a hypoték...

0/0
12.7.2017 18:06

L56u59d54ě48k 88N33ě73m39e56c 5155691612344

To je o starostech i o častém prodeji, na který vždy doplácíte a vydělává jen realitka. Fakt bych to nechtěl provést ani jednou, natož třeba každé tři roky.

+1/0
12.7.2017 18:16

R78o91b31e76r95t 69K63o59c63i89á32n 5629237766657

Byt můžete prodávat i bez realitky:-)

0/0
12.7.2017 18:19

L65u56d74ě11k 29N40ě21m29e19c 5905541192134

Ano, pokud máte dost času a dostatečné znalosti. Můžete nám tady sdělit své zkušenosti - kolikrát už jste sám prodával byt a místo něj kupoval jiný.

0/0
12.7.2017 18:22

R74o27b60e48r96t 71K74o32c73i63á20n 5649937696357

Znalostí k tomu moc nepotřebujete. Já prodával dva bytu a chalupu a kupoval dům a zvládl jsem to, přestože nejsem žádný expert.

0/0
12.7.2017 18:27







Najdete na iDNES.cz