Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Výrobci se přepočítali. Aerolinky už nechtějí obří letadla

Výroba obřích letadel zpomaluje. Ukázalo se, že zájem o stroje, schopné přepravit větší počet lidí není zdaleka takový, jak se očekávalo. S odbytem svých největších letounů má problém Boeing i Airbus.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A43n57t57o43n67i29n 43B34l59a11z49e32k 4658112177141

Kdyz letim dele jak 2 hodiny, tak mne fakt nezajima co je to za letadlo, ale kolik tam je mista na nohy. A to zalezi na aerolinkach, jak si to u vyrobce objednaji. Takze pres ocean radeji s 737, kdy se mi kolena nedotykaji sedadla predemnou, nez 380, kde jsem jako sardinka.

0/0
13.7.2017 17:25

M64a72r22t89i68n 32N92e22r60m84u20t 4719120908204

Pamatuju si na první články o A380 - obrovské letadlo, spousta prostoru, konečně komfort bez mačkání!

0/0
13.7.2017 13:06

G97e39o54r56g 50K24o74m72b50e92r52e72c 9664811366771

Aerolinky nechteji obri letadla a proto Airbus dojednava s Cinou kseft na pouhych 100 A380. :-P

0/0
13.7.2017 12:09

P18e45t73r 21S18u29c52h34ý 1748359644316

a v čem je to horší než 474? jmenuje prosím čím se ten zážitek liší.

0/0
13.7.2017 12:00

P16e43t32r 61S57u20c38h33ý 1368569604626

pardon, mělo být jinam

0/0
13.7.2017 12:00

I50v96a48n 48D74í78t29ě 1546785574429

To je zase perex:

...stroje, schopné přepravit vyšší stovky lidí...

Ty "vyšší stovky lidí" je povedený obrat.

+2/0
13.7.2017 10:38

M63a66r26e97k 89K19l12u31f75a 3878194514436

Pisálek chtěl pravděpodobně napsat stovky lidí vyššího vzrůstu. :-)

+1/0
13.7.2017 10:40

I58v30a21n 18D71í96t53ě 1816875234579

Já to tušil :-)

+1/0
13.7.2017 10:43

T66o31m13á84š 98T56a45t75í37č85e88k 5970902920408

Strejda Gůgl tvrdí, že to je ten nejlepší možný překlad z angličtiny.

+1/0
27.7.2017 19:57

M42a26r53t38i86n 61F87r95a15n26t58i17š45e16k 7595870803775

Ne, ale letadla na gumu jsou ve stádiu letových zkoušek.

0/0
13.7.2017 10:06

R13a50d33i86m 97V45o75k41r72o74u15h71l40í22k 1273773664216

Jo, chtěl jsem si koupit pár A380, ale nakonec jsem si vzal jen Logana.

A koukám, že už to prosáklo na veřejnost.

+1/0
13.7.2017 9:57

A64n44t83o69n15i43n 17B79l82a96z38e39k 4308362107261

Noting to vystihnul lepe, protoze zacatkem naseho stoleti predpovidal a soustredil se na stredni letadla a vyvinul krasne 787. Zatimco u Airbusu predpovidal nastup obrovskych letadel a soubezne vyvijeli 380, ktera nikdy na sebe nevidela.

0/0
13.7.2017 9:36

R23o89m88a19n 38P54o92l20á29č25e31k 5986539275

Základní problém je v tom, že kdo je chtěl si je koupil a moc nových linek, kde by se dalo naplnit už taky není... A letadlo tohohle typu se nekupuje co dva roky nové...

+2/0
13.7.2017 8:36

R93a28d38i91m 76V26o42k28r79o27u53h90l65í92k 1433443444846

To se nekupuje žádné.

+2/0
13.7.2017 9:57

R45o40m95a13n 87P77o12l35á88č90e59k 5846289845

To ano, ale přece jenom flotily "drobků" jsou nakupované víc rozložené a tam ta obrátka je větší, protože postupně dožívají :-).

0/0
13.7.2017 10:21

P79e39t79r 43K21r91e43j33z10e79k 7709196

Letět z Evropy do Ameriky v 737 musí být teda zážitek,jak to nabízí Norvegian:-/

+7/0
13.7.2017 8:11

R90o84m63a36n 26P85o79l85á24č17e86k 5976249495

Za tu cenu? ;-D Myslím, že bude mít narváno.

+5/0
13.7.2017 8:32

P24e74t89r 53K37r30e42j35z15e84k 7639636

tak klientelu si to určitě najde.

0/0
13.7.2017 8:57

R11o33m91a12n 16K95r33a26t67o20c50h34v63í42l 6986477986644

Koukám se k nim na stránky a nic extra výhodného nevidím.

0/0
13.7.2017 9:02

J31a92n 44Č95e51r29n57ý 8190350434881

Asi takový zážitek, jako se 737 letět LAX-JFK, jen o chvíli dýl. Tedy nic moc, ale záleží na ceně.

0/0
13.7.2017 10:02

D58u59š57a51n 62R31a78j62n32i14n79e12c 4894332553631

Záleži na cene a na cestujúcich ! Som presvedčený , že by sa predali aj lacné lístky na "stojáka" ! Takých cestovateľov sa po svete pohybujú miliony. Len ich zatial odrádza ten drahý preskok cez oceán.

0/0
13.7.2017 10:27

D49u28š72a86n 42S86o16c30h41a 9696651363491

A uz se vyviji electric letadla, full nebo plug in hybrid???

+7/−2
13.7.2017 8:06

M82a57r85t97i81n 78B61a90r76t22e79k 5767681451423

Minimálně Boeing je vyvíjí, byť k nasazení je ještě daleko

+1/0
13.7.2017 8:11

M26a22r42e15k 28K72l93u69f16a 3708114254716

Myslíš takové transkontinentální letadlo, které by mělo maximální dolet například z Londýna jenom cca 120 km před Reykjavík a tam by spadlo? ;-D

+2/−1
13.7.2017 8:13

J50a31r30o61m22i35r 81F31a31r25e91k 4502763117

Nespadlo, zastavilo by u nejblizsiho superchargeru.......

+3/0
13.7.2017 8:21

V57á51c60l17a65v 28K70o86p25t56a 4334303312

ano, bude plné baterií a uveze 2 cestující...

0/−1
13.7.2017 8:48

G19e63o25r90g 21K76o46m29b35e89r58e25c 9554191596941

dokazu si si predstavi neco na vodik. Vlakova souprava uz se v Nemecku testuje a od prosince ma jezdit pravidelne tato souprava na vodik/palivovy clanek.

0/0
13.7.2017 9:01

D90u26š22a76n 94R91a22j64n19i93n58e52c 4794432153141

Spasiteľ vodík ? A viete , že z 1 kg vodíku dostanete menej energie ako napr . z benzínu asi o 10%. A cena vodíku je o 400-500% vyššia ako benzínu . A nie je predpoklad , že sa časom zníži.

0/0
13.7.2017 10:30

G88e15o60r21g 67K98o11m39b98e64r38e25c 9694571506711

vyvoj taky nestoji ze? co neni ted muze byt za 20-30 let realitou.

0/0
13.7.2017 12:08

J60a36r30o65m16i18r 53F23a70r13e35k 4112823877

No pockat, co cele to vodikove silenstvi kolem OZE? Clovek by cekal, ze vodik bude za chvili za hubicku.

0/0
13.7.2017 13:24

D75u55š56a53n 20R66a14j98n82i33n26e21c 4474952373821

Máte vzácnu vlastnosť , dokáže aj debatu o pohrebe zhovadiť !

0/0
13.7.2017 10:22

M49a48r46e17k 79K28l16u84f48a 3818964164966

Já vám nevím, ale podle mne je čtyřmotorový letoun bezpečnější. Chápu, že je dražší na provoz a na údržbu, ale přeci jen, když vysadí jeden motor, třeba jen kvůli pitomé (a časté) kolizi s hejnem ptáků, tak mít k disposici další tři motory mi přijde mnohem lepší, než manévrovat s letounem, který je z poloviny ovladatelný pouze pomocí klapek a jiných aerodynamických komponent.

+2/−1
13.7.2017 8:00

J95a95k74u37b 26K75o61r68e23c 6134400151563

dvoumotorové letadlo může v pohodě letět s jedním motorem

+5/0
13.7.2017 8:06

V37á46c41l89a95v 16K27o43p30t85a 4624463792

dnes jsou motory natolik spolehlivé že eliminují většinu scénářů kde jdou potřeba 4 motory.

0/0
13.7.2017 8:50

R94o37m49a68n 70K84r17a92t84o36c30h45v19í78l 6606307796354

Ty motory u čtyřmotoráků nemají takový přebytek výkonu.

Dokáží nahradit výpadek jednoho motoru, ale né poloviny jako u dvomotorových letadel.

+2/0
13.7.2017 9:03

J42a76k74u70b 78M47i16k90u10l98a79c62e75k 8877741797954

747 dokaze letet i s polovinou motoru. U A380 nevim

+2/0
13.7.2017 9:15

R66o40m72a44n 68K29r49a43t60o15c69h60v96í47l 6816987166364

S polovinou OK, ale nevím jestli dokáže i dokončit vzlet (s polovinou motorů).

+1/0
13.7.2017 9:23

J13a12k29u65b 69M30i64k93u16l93a15c73e54k 8567441987644

Na start potrebuje 3. Teoreticky dva kdyby byl prazdny a mel fakt dlouhou drahu. Dokonce sou pripady kdy 747 pristala s jednim motorem. Samozrejme to neni na nekolika hodinov let:)

0/0
13.7.2017 9:45

C63t48i61r97a18d 55L31o44s 8854112314493

Před rokem jsem k jednomu článku psal komentář, že velké čtyřmotoráky budou mít časem útrum a většina aerolinek spíš vsadí na moderní velké a úspornější stroje jako 787 a A350. Tehdy se mnou souhlasilo minimum lidí :). O pár desítek minut delší let přes oceán nikoho nezabije.. Uvidíme co do budoucna přinesou projekty jako Aurora D8

0/0
13.7.2017 7:20

G11e41o80r75g 81K47o75m92b46e73r13e23c 9144351426491

Jsou linky kde jsou jak A380 tak 747 naslapany do posledniho mista a rek bych ze je lepsi poslat jedno velky letadlo nez 2 mensi. Uz tak jsou letiste preplneny takze nas zrejme ceka krouzeni kolem letist nez se najaka draha uvolni aby mohli sednou ci zvletnout. Akorat tim klesne zas bezpecnost, uz tak to je ve vzduchu jak na naslapany dalnici. viz https://www.flightradar24.com/43.03,-19.98/4

+3/0
13.7.2017 7:13
Foto

P55a41t24r13i62k 48C26h45r66z 4748159932739

Na druhou stranu, ty dvě menší poletí každé v jiný čas/den. Cestující si tak může vybrat, jestli poletí ráno nebo v poledne (případně jestli v pondělí nebo ve středu).

0/0
13.7.2017 7:36

J44a34k44u62b 71Š66a91f73a91n77d73a 7955327711261

To je právě na mnoha letištích otázka. Získat slot není nic jednoduchého. U mnohých aerolinek je to to nejcenější, co mají.

+10/0
13.7.2017 7:52

G74e58o84r13g 29K88o94m40b69e16r45e48c 9914631396251

tak ty velky vetsinou litaji i mezi velkymi mesty v ruznych casech a kdyz vemu napr. ze chci do SFO tak mam uz dnes na vyber v kolik chci letet eventuelmne v kolik tam chci byt. Napr LH lita FRA -> SFO 8 letu denne. V tom nevidim problem. A myslim si ze je jednodussi tam poslat 8 x 380/747 nez 16x neco mensiho.

0/0
13.7.2017 8:58

S72e70i97d71l 39P77e77t50r 1621741565804

Éra čtyřmotorů jednoduše končí protože jednak současné ETOPS a pak 4 motory vždy budou stát údržbově 2x tolik než 2 což v éře, kdy létaní se stalo "lidovou zábavou" pro miliardy za co nejméně peněz, prostě rozhoduje.

Boeing tento vývoj asi víceméně předpokládal a proto "pouze" zmodernizoval 747 a hlavně měl po 1500 prodaných kusech již bohatě vyděláno.

Evropa klasicky ve snaze dohnat a předehnat za nějakých 14 mld eur postavila A380 s návratností investice někde kolem 380 - 400 prodaných kusů. Vyrobilo se jich zatím cca 260 a rentability se nejspíš už ani nedosáhne, resp. nejspíš se výroba tak do 2-3 let zastaví zcela protože se prostě nevyplatí na výrobu těch pár letadel ročně držet ony obrovské režijní náklady...

Připomíná to celé historickou paralelu mezi Concorde vs. S 2000.

+19/−1
13.7.2017 6:58

K48a45t38e66ř26i54n28a 91V25ý29b90o53r55n39á 6140929659

4 motory budou stát sice 2x tolik než 2 motory, ale kapacita cestujících je čtyřnásobná. Takže se 4 motory vyplatí. A co jste měl namysli tím S 2000?

+1/−8
13.7.2017 7:43

J30a53k81u37b 47Š58a32f60a72n54d44a 7805167621651

Jako že A380 uveze 4x více lidí než 777 nebo 350?

+9/0
13.7.2017 7:54

R23o47m58a31n 69K17r81a74t19o21c33h57v50í17l 6276837476734

Co je to S 2000?

0/0
13.7.2017 9:10

S56e96i54d13l 98P20e97t79r 1431641815734

Pardon oprava, sypu hlavu popelem:

tedy "L-2000" od Lockheadu resp. B 2707 od

Boeingu :-P

Obé si Američani vyhodnotili ( na rozdíl od F+GB) jako nerentabilní nesmysl a Federální vláda relativně včas stopla jeho financování ..

Čas ostatně ukázal, že hlavní vývoj civilního letectví šel v dalších dekádách jiným směrem.

0/0
13.7.2017 11:00

R56o44m23a37n 86K41r90a55t71o94c23h70v16í28l 6366347746194

Jasně americká konkurence pro Concorde

0/0
13.7.2017 11:34

T64o36m60á42š 42S15o68b68o43t58a 3204717377

Jak se objednává takový letadlo ? Stačí poslat mail ??? ;-)

+3/−1
13.7.2017 6:54







Najdete na iDNES.cz