Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Jablonci nad Jizerou se staví přejezd za 10 milionů pro čtyři vlaky týdně

Na více než dva tisíce korun vyjde jedno projetí vlaku přes železniční přejezd v Jablonci nad Jizerou, který v příštích dnech bude modernizovat Správa železniční dopravní cesty. V místě projedou jen čtyři vlaky týdně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D13a33v17i30d 21P68e23c41a 1145394841406

Problém jsou dotace. Dnes se nedělají rekonstrukce kolejí s výhledem na rychlost, počet vlaků, cestujících, či pohybu zboží ,ale s tím kolik na tom lze "vydojit".

+2/−1
14.7.2017 1:15

J80i28ř61í 80E46r12b16e56n 1113324306617

Tak jo, nadpisy číst umíte, teď ještě zkuste přečíst i celý článek a zkuste v něm najít slovo "dotace".

A pak zkuste najít nějakou firmu, která dokáže vyprojektovat a postavit bezpečný železniční přejezd na silnici I. třídy levněji než za 9,75 mil. Kč...

0/0
14.7.2017 6:46

J71a85n 54J76e21m82e91l52k47a 1815530

Spíš je problém, že jedno blikátko, případně závora stojí 10 milionů i pro regionální tratě. Výsledek je takový, že buď tam pak není vůbec nic - méně bezpečné a vlaky musí jezdit třeba pomaleji. Nebo se balík peněz vyčerpá dřív na podchody, závory.. A 40 let staré odepsané koleje v hrozném stavu koleje zůstanou, nekoupí se ani bodový národní zabezpečovač proti projetí červené.

+1/−1
13.7.2017 19:35

J88i63ř78í 40E61r13b97e45n 1843704356707

Čím silnější provoz na silnici, tím bezpečnější přejezd musí být. Na druhotřídce postačuje výstražný kříž, na prvotřídce nikoliv.

0/0
14.7.2017 6:54

J88i59ř23í 87K96o64c23u63r40e47k 6625524105848

Jo, ale to blikátko má spínače cca 400 metrů daleko od něj. Ale chápu, kabely a výkop se do ceny přejezdu <-nepočítají->.

0/0
14.7.2017 13:36

L30u87d66ě56k 41C50h27a48l30u29p42a 5145694719

V Jablonci nad Jizerou se staví přejezd za 10 milionů pro čtyři vlaky týdně... a to se vyplatí:-/

0/0
13.7.2017 18:20

P40e96t58r 71L21u71k65á79š 4555684376215

A co tak tam nabouchnout i podchod pro chodce, samozrejme s vytahem pro hendikepovane....prece jen, bezpecnost nadevse R^;-D;-D

+2/0
13.7.2017 17:13

J98i29ř10í 88K77r57u51t93i56l 8668943665311

a rozhlednu k tomu.

+1/0
13.7.2017 16:54

L14u51d55ě54k 53C26h65a67l64u91p29a 5745954719

Přesně tak. A hned vedle přejezdu, aby byl lepší výhled na to jak lze plýtvat prostředky daňových poplatníků.:-(

0/0
13.7.2017 18:22

D53o26m91i76n66i36k 40Ž60ď48á90n78s35k84ý 7470738147193

2505 aut denně x 4 vlaky je dopravní moment přes 10 000. to znamená na silnici I.třídy světelný přejezd se závorami. legislativa je neúprosná :-( dále špatné rozhledové poměry. Nejlevnější je trať zrušit :-)

+1/−3
13.7.2017 15:05

J91i17ř25í 65E28r49b24e86n 1133454916347

Anebo revokovat to strašlivé rozhodnutí tehdejší ČD, s.o., o zrušení a vyklizení železniční stanice Rokytnice, a obnovit tam řádný provoz...

+4/0
13.7.2017 15:08

R33a37d44e61k 65J74a36n30a35t44a 9285406354262

Když ona ta stanice je na nevhodném místě. Doba, kdy byli lidi ochotni chodit na vlak 4 km, je pryč.

Stanice Rokytnice by měla smysl na křižovatce u té pumpy. A výhledově prodloužení tunelem na Rýžoviště a do Harrachova. Ale to by u nás musel být postoj státu k veřejné a železniční dopravě jako v Švýcarsku.

+9/0
13.7.2017 15:25

J70i17ř78í 21E55r74b57e75n 1623554556577

Ani ne tak postoj státu, jako hlavně postoj cestujících a veřejnosti! Jakmile budete mít desítky jistých cestujících, tak už kraj tu dopravu objedná skoro hned.

Když jezdím do/z práce hromadnou dopravou a nákupy absolvuji pěšky, tak se mě devět lidí z deseti ptá, proč nepoužívám auto - málokdo je ochoten pochopit, že jízdné je s náklady na palivo srovnatelné, nemusím hledat místo k zaparkování a ještě si můžu za jízdy odpočívat...

0/0
14.7.2017 6:50

P65e22t55r 84N41e12c12h25a86n34i13c97k64ý 7223396858780

To snad je lepší těsně před přejezd dát zastávku, za zastávku dát terč nebo železnou závoru a přejezd nechat jako bez provozu. Pokud by se stalo, že by se trať např. prodloužila do Harrachova, tak se snadno obnoví.

0/0
13.7.2017 15:29

L66u90k54á58š 48V38e67v22e55r69k39a 1787776790

než by se případně mohla postavit trať do Harrachova, tak už dávno tahle lokálka existovat nebude, bohužel to je realita a zrovna tahle stavba by byla tak náročná, že už před více než 100 lety, kdy byla železnice víc v kurzu jí zavrhli, ale jinak samozřejmě propojit krkonošská střediska všechna i s polskou stranou železniční sítí tak se těžko můžou bát o cestující, všude tam kde je kvalitní železniční spojení je hodně využíváno, pro turismus obzvlášť, ale to je celkový problém našich tratí, že většina zůstala na úrovni přelomu 19. a 20-tého století a bohužel není žádný koncept to změnit, protože za a na to nejsou peníze a za b není vůle a tvrdí se u spoustu relací, že tam není přepravní poptávka, což se není čemu divit, když na takových tratích jezdí rozhrkaná 810ka závratnou rychlostí 30-40 km/h s tím, že každých 500 metrů brzdí na přejezdu na 10km.. takhle to opravdu nejde a je to jen házení peněz do koše na dotování takových tratí.. alespoň částečným příkladem je např. modernizace a provoz Lbc-Tanvald i když i tam by to šlo udělat mnohem lépe velkoryseji než jen pouhá oprava trati a hlavně neustále nedublovat trasu s autobusy, ale naopak udělat železnici páteřní a od ní přípoje tam kam nevedou koleje

0/0
16.7.2017 14:13

J77i48ř19í 89E94r27b32e28n 1403154316287

Nelíbí se jim plechová bouda?

Copak město nebylo účastníkem územního řízení a stavebního povolení, kde se to všechno projednávalo a kdy k tomu mohli říct svoje? Teď už to mohou řešit jen vysázením břečťanu u základů...

0/0
13.7.2017 14:53

M15i94c49h34a75l 18R66e30z13l16e27r 8887537657853

Říci "svoje" si můžete, ale není Vám to nic platné. Něco o tom vím. Oni mají svá unifikovaná řešení. Roubenku tam nepostaví.

+4/0
13.7.2017 16:18

M54i62r34o32s46l47a24v 23Z13i46k88m20u55n73d 6458712497638

Patrně nebylo, stavby na dráze řeší speciální stavební úřad ... není věcí SŽDC s.o., že na té trati jezdí málo vlaků. V Německu jsou také tratě, kde je akorát víkendový provoz a to ještě od května do října, kde jsou přejezdy zabezpečené světelnou signalizací, resp. závorami a musí být udržovány v provozu.

+2/0
13.7.2017 18:57

Z97d13e90n13ě88k 48Š35i71n59d89l34a82u33e44r 5417926985802

3,391 sekundy ... kdyby to páni projektanti takto hrubě nezaokrouhlovali, mohla být ta úspora ještě výrazněji. Třeba 3,3906724788745482456842 s - to je hned jiná kávička!

+2/0
13.7.2017 14:42

V91í89t 17J25ů67z15a 8392786121718

Znám to tam. Je to tam problém. Pro jistotu tam po léta ani nefungovalo bílé kontrolní světlo; když jsem na to SŽDC upozorňoval, odpověděli mi, že není zapnuté! A tak na tomto přejezdu pro silniční vozidla existuje trojí možný přístup (modifikovaný samozřejmě i podle míry znalosti poměrů):

1. Lehkomyslně projíždět, však tu toho moc nejezdí, tak se to do mě snad zrovna netrefí (s variantou "není přece zrovna sobota nebo neděle kolem desáté").

2. Jako blbec na přejezdu, kde skoro nic nejezdí, zpomalit nebo zastavit a pečlivě se rozhlédnout a pak těžkomyslně honem profrčet a doufat, že zrovna nevyrazí na přejezd příliš rychle žádný vlak zejména ze zatáčky (pro nádražáky z oblouku) od Rokytnice, kam za roh není vidět. Zvláště kamion to nemusí stihnout. Že vlaky mají nařízeno tam nejezdit, nebo se jen bezpečně ploužit, to je jistě za stávajícího stavu nezbytné opatření, jako řidič o tom člověk nemusí vědět a nemůže (ale musí) na to spoléhat.

3. Prostě zrovna tamtudy neprojíždět (zvláště pro kamiony rada k nezaplacení).

Samozřejmě, že je třeba modernizace zejména zabezpečení přejezdů a přechodů na celé trati a zvýšení rychlosti - jen částečně mě těší, když jsem schopen s vlakem závodit i na kole.

Samozřejmě, že by mohly vlaky jezdit až na konec, a autobusy do města Rokytnice, do Pasek a přes Vilémov na Harrachov nebo Kořenov by mohly vyjíždět až od nádraží Rokytnice nad Jizerou; prakticky by jistě byla hezká i ta zastávka u centra Jablonečka, ale asi ne byrokraticky .... je to nejen že by to vycházelo u toho přejezdu, ale je tam i oblouk ... .

Největší potíž je ale asi s tom, že kompetentní pánové celou trať a zvláště tento její rokytnický konec už prostě zatratili, ač má trasování spíše lepší - přímější než souběžná silnice (snad s výjimkou velkého oblouku mezi Martinicemi a Jilemnicí) - po přiměřené modernizaci by mohla ve své trase být dobrou alternativou a do značné míry nahradit silniční dopravu.

+9/0
13.7.2017 13:53

J93i80ř49í 17E23r96b49e76n 1463294906737

Nezatratili, ale její celková rekonstrukce prostě není v aktuálních prioritách kraje a SŽDC. Třeba jilemnické nádraží sice bylo před třemi lety modernizováno celé, ale výraznou modernizaci by potřebovalo zejména kolejiště - teď tu cestovní rychlost snižují jednak směrové a výškové odchylky kolejí, jednak asi dvacítka málo zabezpečených přejezdů. Kvůli tomu je na spoustě míst nařízená rychlost jen 20 nebo 30 km/h, zbytečně se pálí nafta při následném zrychlování a na projetí úseku o délce 18 km tak vlak potřebuje strašidelných 34 minut (před patnácti lety to bylo dokonce 46 až 50 minut)...

0/0
13.7.2017 15:07

J42a22n 64S90ů78r70a 4535883393622

Jen bych rád připomněl: aktuálně je tam rychlost 10 km/h.

+1/0
13.7.2017 23:17

J82i38ř56í 80K57o68c33u88r41e94k 6675854635458

ad. 3) ale co má dělat řidič linkového autobusu? Volat výpravčímu a nechat se vypravit...

Z pohledu bezpečáka je stojící doprava bezpečný stav. Z pohledu policisty by se pak dalo říct, že mrtvola nekrade, opět bezpečný stav. :-P

0/0
14.7.2017 14:22

T91o83m15á86š 25K49u28c66h67a37ř 3987371538231

Za půlku těch prachů bych tam na stáří doživotně ty závory rád ručně zvedal. ;-)

+9/−3
13.7.2017 13:24

V25í10t 26J28ů43z46a 8982906481898

Jde také o propojení s dalšími hradláři a výpravčími a jejich financování .... ale stejně, když člověk vidí různá ta čísla, na kolik prý přijde každý přejezd, tak jestli by to bývalo nebylo lepší - levnější a spolehlivější - to nechat postaru .... ale obnovovat to zase všechno na postaru by mohlo být také absurdní.

+1/0
13.7.2017 14:00

J18i18ř80í 77E42r37b37e49n 1383584136637

Jo, jenže nikde není zaručeno, že do roka - do dvou se nezvýší frekvence vlaků na 1 pár každé 2 h jako na zbytku trati a jako na celé návazné trati Chlumec - Trutnov, popřípadě včetně přímého spoje do dalších stanic. Ostatně není to tak dlouho, co jeden vůz jezdil přímo až do Dvora Králové ;-)

+1/0
13.7.2017 14:56

M31a35r32t70i35n 83V10e13s67e41l68ý 1160698967586

Ale bylo to krásné, sejít o Vánocích z chalupy poblíž autobusového nádraží na rokytnickou stanici. Rokytnice plná, ale nastoupil jsem úplně sám. Výlet do Harrachova se tak zařadil mezi kuriózní tím, že z centra Rokytnice do centra Harrachova trvalo použití vlaku déle, než kdyby to člověk šel celé pěšky. A přitom to všude hned jelo... ;-D;-D

+3/0
13.7.2017 13:23

B68a93r24b55o83r74a 34M19a81r21e89š26o39v77á 7942732312870

Vy jste jel z Rokytnice do Harrachova vlakem???????

0/0
13.7.2017 16:06

J92i38ř90í 44E42r42b41e59n 1783824476207

Čtyři přestupy, tři hodiny na cestách, to se vyplatí ;-)

+2/0
13.7.2017 19:20

B32a18r48b22o81r65a 62M34a93r81e19š44o16v40á 7562872362810

Dobrá adventůra... Záměr nebo nedopatření? To jste jel přes Liberec, ne?

0/−1
13.7.2017 20:29

J48i39ř25í 35E64r25b37e44n 1453714456637

Nejkratší vlaková varianta je Rokytnice - Martinice - Stará Paka - Železný Brod - Tanvald - Harrachov. Přes Liberec by to bylo skoro o hodinu delší.

+2/0
14.7.2017 6:54

J11i10ř42í 97K18o59c75u52r11e91k 6215534865968

A nebo nasadit běžky, nechat se vlekem vyvézt na kopec (Studenov) a zhučet za 20 minut dolů do Harachova.

0/0
14.7.2017 14:09

P43e55t16r 60M61u21n48z67a22r 1555171809146

Ona je otázka kolik z těch 10MKč dělá ta signalizace, protože ty hlavní úpravy se dělají kvůli silnici.

+4/0
13.7.2017 13:16

F76r19a30n98t33i92s48e21k 35K55o64f14r85o44n 8690359602411

Vždycky si ty ceny státem a státními organizacemi zadávaných zakázek přepočítám na cenu stavby rodného domu nebo domů.

Pak je vidět, jak strašně moc je většina státem financovaných staveb předražených.

+5/−5
13.7.2017 13:09

P80e78t58r 64N75o32v95o14t32n18y 1931290381

Přejezd ale není rodinný domek.

+4/0
13.7.2017 13:15

P31a98v39e76l 29O18b52d10r27ž40á42l39e68k 6706894358592

Pokud umíte přejezd se závorami s certifikací postavit levněji, nic Vám nebrání se přihlásit do výběrek.

+8/0
13.7.2017 13:16

P16e85t43r 96Ž51á14k 1808792145969

Tak to jste teda genius srovnavat stavbu prejezdu s rodinnym domem...

+4/0
13.7.2017 13:35

J90i39ř72í 19E88r36b25e87n 1843774906697

To je poněkud nesmyslný přepočet.

+2/0
13.7.2017 14:46

M17a30r98t51i19n 86N74e49r72m88u28t 4889200518244

3.391 sekundy. Přesně na milisekundy, Japonci by záviděli. Projektant sice umí mačkat tlačítka na kalkulačce, ale interpretace výsledku dosti kulhá

+6/−1
13.7.2017 12:59

S57t50a93n42i85s88l44a43v 20K90r24e54j53c90a79r 6297286393174

Nevímkde pan autor Sůra přišel k dezinformaci v nadpisu!!!! Pokud by byl redaktorem s běžným vzděláním ZŠ, a využíval by dnešní techniku, tak by si na stránkách IDOSu našel , jaký blábol v článku stvořil. Nechce se mi věřit, že se nenajdou lidé z Martinic, Jilemnice Poniklé atd. jež vlakové spojení mezi Martinicemi v Krkonoších a Jabloncem nad Jizerou nevyužívají. Těch zminovaných vlakú je více jak čtyři denně, natož týdně pane redaktore. - Jinak pokud hledáte tip na prázdninový výlet můžete si udělat výlet lokálkou z Martinic do Jablonce nad Jizerou, V Jablonci se projít přes kopec do Vysokého nad Jizerou, (podívat se kde vyléčili Petru Kvitovou) , Navštívit muzeum v Jilemnici a kochat se každopádně krásnou krkonošskou přírodou. příjdte pobejt!!

+2/−15
13.7.2017 12:58

J43a33k19u76b 64Š17a89f85a17n79d86a 7585607471411

A koukal jste se na mapu? Co mají nějaké Martinice společného s tímto přejezdem? Ten vlak končí v Jablonci nad Jizerou na nádraží, které je ještě PŘED tímto přejezdem. Najděte si spojení Jablonec nad Jizerou - Rokytnice nad Jizerou.

+10/0
13.7.2017 13:12

J82a11n 94Č43e56k58a25l 7159535974284

A kdybyste Vy nepsal rychleji než myslel, tak pochopíte, že dotyčný přejezd je mezi stanicemi Jablonec a Rokytnice, tedy v úseku, kam vlaky Martinice-Jablonec už nezajíždějí...

+8/0
13.7.2017 13:12

V17í54t 31J43ů81z83a 8652116731598

Teď, žel, co se týká osobních vlaků, až na nádraží Rokytnice nad Jizerou skutečně zajíždí motoráček jen ve volných dnech jednou tam a nazpět.

+3/0
13.7.2017 13:12

P49e59t18r 35M16u11n85z81a72r 1595411529586

Možná byste měl ve svém rozhorlení nejdříve pořádně číst. Jedná se totiž o kus tratě mezi stanicemi Jablonec nad Jizerou a Rokytnicí nad Jizerou (konkrétně tento přejezd https://mapy.cz/s/1Q3wV ), kde skutečně skutečně i dle IDOSu jezdí 4 vlaky týdně.

Zde je spíš otázka, proč tento kus dále provozovat. Buď ať to prodlouží do Harrachova, nebo ať zruší celou tu trať. Tenhle nedodělek dle mého nemá smysl.

+6/0
13.7.2017 13:12

M57a32r70t12i34n 62V45e15s12e32l43ý 1730188127506

Naopak, kdyby se starosta víc snažil místo toho, jen kritizovat, Jablonec už mohl mít zastávku úplně jinde, a daleko vhodněji položenou!

+1/0
13.7.2017 13:29

J78i22ř98í 20E86r33b57e94n 1923574746857

Haha, a teď tu o Karkulce.

V Jilemnici (na téže trati) se město snaží o zřízení zastávky "Centrum" už přes dvacet let...

+3/0
13.7.2017 14:48

R65a72d11e48k 70J84a83n28a19t28a 9485606974512

Na jiných tratích nové zastávky vznikají. Ani to není daleko, například u Tanvaldu. Takže problém zde bude na straně těch měst.

+2/0
13.7.2017 14:56

J25i75ř51í 15E83r37b88e85n 1703844366837

Ano, Riedlova vila. A že to byly boje, než to prosadili!

+1/0
13.7.2017 15:09

P56a64v98e56l 83M45a60t61o95u44š27e48k 5240637888634

Tato země je plná nedodělků.

+1/0
13.7.2017 14:06

L89a79d70i82s44l45a27v 72H67n14y70k 6130112390886

Stanisla Krejcar

Vážený pane, když nevíte o co jde, nevyjadřujte se tomu.Jsem z toho Jablonce a vím jak tam tento vlak jezdí.Za komunistů plně využívaná trať jak pro osobní tak pro nákladní vlak.Po revoluci nákladní vlaky zmizely a zůstal ten osobní, který KONČÍ!!!!! v Jablonci nad Jizerou a 4 x za týden přejíždí do Rokytnice nad Jizerou, čili přesně tak jak je to napsáno v článku.Je zajímavé, že za celou dobu provozování trati ( a to tam jezdily i ty nákladní) se staly asi 4 nehody se žádným zmařeným životem.Protože je to trať přes náměstí, všechny vlaky tam jezdily sníženou rychlostí a stačilo na to blikající zařízení.

Toto je uděláno proto, aby se zase mohl někdo napakovat.Zlatí komunisti, tam se stát takto nerozkrádal, nikdo se nenapakoval z kapes daňových poplatníků.A nyní zase budou dráhy naříkat, že nemají peníze a musí se zdražovat jízdné.

+1/−3
13.7.2017 13:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.