Diskuze
V Jablonci nad Jizerou se staví přejezd za 10 milionů pro čtyři vlaky týdně
Děkujeme za pochopení.
D80a77v48i46d 85P56e76c24a
Problém jsou dotace. Dnes se nedělají rekonstrukce kolejí s výhledem na rychlost, počet vlaků, cestujících, či pohybu zboží ,ale s tím kolik na tom lze "vydojit".
J13i86ř19í 81E17r11b13e68n
Tak jo, nadpisy číst umíte, teď ještě zkuste přečíst i celý článek a zkuste v něm najít slovo "dotace".
A pak zkuste najít nějakou firmu, která dokáže vyprojektovat a postavit bezpečný železniční přejezd na silnici I. třídy levněji než za 9,75 mil. Kč...
J60a77n 52J78e48m73e88l54k10a
Spíš je problém, že jedno blikátko, případně závora stojí 10 milionů i pro regionální tratě. Výsledek je takový, že buď tam pak není vůbec nic - méně bezpečné a vlaky musí jezdit třeba pomaleji. Nebo se balík peněz vyčerpá dřív na podchody, závory.. A 40 let staré odepsané koleje v hrozném stavu koleje zůstanou, nekoupí se ani bodový národní zabezpečovač proti projetí červené.
J48i86ř71í 90E46r61b37e93n
Čím silnější provoz na silnici, tím bezpečnější přejezd musí být. Na druhotřídce postačuje výstražný kříž, na prvotřídce nikoliv.
L37u34d86ě28k 34C49h68a52l18u53p85a
V Jablonci nad Jizerou se staví přejezd za 10 milionů pro čtyři vlaky týdně... a to se vyplatí
P19e78t55r 49L10u95k73á28š
A co tak tam nabouchnout i podchod pro chodce, samozrejme s vytahem pro hendikepovane....prece jen, bezpecnost nadevse
L21u50d57ě54k 22C78h75a43l25u42p53a
Přesně tak. A hned vedle přejezdu, aby byl lepší výhled na to jak lze plýtvat prostředky daňových poplatníků.
D13o20m95i64n44i68k 90Ž68ď41á31n89s50k86ý
2505 aut denně x 4 vlaky je dopravní moment přes 10 000. to znamená na silnici I.třídy světelný přejezd se závorami. legislativa je neúprosná dále špatné rozhledové poměry. Nejlevnější je trať zrušit
J37i89ř33í 75E94r42b26e59n
Anebo revokovat to strašlivé rozhodnutí tehdejší ČD, s.o., o zrušení a vyklizení železniční stanice Rokytnice, a obnovit tam řádný provoz...
J26i40ř67í 95E41r95b98e79n
Nelíbí se jim plechová bouda?
Copak město nebylo účastníkem územního řízení a stavebního povolení, kde se to všechno projednávalo a kdy k tomu mohli říct svoje? Teď už to mohou řešit jen vysázením břečťanu u základů...
M16i84c62h30a25l 56R44e47z23l32e92r
Říci "svoje" si můžete, ale není Vám to nic platné. Něco o tom vím. Oni mají svá unifikovaná řešení. Roubenku tam nepostaví.
Z48d57e30n30ě10k 69Š45i84n87d51l67a29u98e36r
3,391 sekundy ... kdyby to páni projektanti takto hrubě nezaokrouhlovali, mohla být ta úspora ještě výrazněji. Třeba 3,3906724788745482456842 s - to je hned jiná kávička!
V53í92t 64J96ů48z36a
Znám to tam. Je to tam problém. Pro jistotu tam po léta ani nefungovalo bílé kontrolní světlo; když jsem na to SŽDC upozorňoval, odpověděli mi, že není zapnuté! A tak na tomto přejezdu pro silniční vozidla existuje trojí možný přístup (modifikovaný samozřejmě i podle míry znalosti poměrů):
1. Lehkomyslně projíždět, však tu toho moc nejezdí, tak se to do mě snad zrovna netrefí (s variantou "není přece zrovna sobota nebo neděle kolem desáté").
2. Jako blbec na přejezdu, kde skoro nic nejezdí, zpomalit nebo zastavit a pečlivě se rozhlédnout a pak těžkomyslně honem profrčet a doufat, že zrovna nevyrazí na přejezd příliš rychle žádný vlak zejména ze zatáčky (pro nádražáky z oblouku) od Rokytnice, kam za roh není vidět. Zvláště kamion to nemusí stihnout. Že vlaky mají nařízeno tam nejezdit, nebo se jen bezpečně ploužit, to je jistě za stávajícího stavu nezbytné opatření, jako řidič o tom člověk nemusí vědět a nemůže (ale musí) na to spoléhat.
3. Prostě zrovna tamtudy neprojíždět (zvláště pro kamiony rada k nezaplacení).
Samozřejmě, že je třeba modernizace zejména zabezpečení přejezdů a přechodů na celé trati a zvýšení rychlosti - jen částečně mě těší, když jsem schopen s vlakem závodit i na kole.
Samozřejmě, že by mohly vlaky jezdit až na konec, a autobusy do města Rokytnice, do Pasek a přes Vilémov na Harrachov nebo Kořenov by mohly vyjíždět až od nádraží Rokytnice nad Jizerou; prakticky by jistě byla hezká i ta zastávka u centra Jablonečka, ale asi ne byrokraticky .... je to nejen že by to vycházelo u toho přejezdu, ale je tam i oblouk ... .
Největší potíž je ale asi s tom, že kompetentní pánové celou trať a zvláště tento její rokytnický konec už prostě zatratili, ač má trasování spíše lepší - přímější než souběžná silnice (snad s výjimkou velkého oblouku mezi Martinicemi a Jilemnicí) - po přiměřené modernizaci by mohla ve své trase být dobrou alternativou a do značné míry nahradit silniční dopravu.
J93i68ř60í 25E14r86b66e92n
Nezatratili, ale její celková rekonstrukce prostě není v aktuálních prioritách kraje a SŽDC. Třeba jilemnické nádraží sice bylo před třemi lety modernizováno celé, ale výraznou modernizaci by potřebovalo zejména kolejiště - teď tu cestovní rychlost snižují jednak směrové a výškové odchylky kolejí, jednak asi dvacítka málo zabezpečených přejezdů. Kvůli tomu je na spoustě míst nařízená rychlost jen 20 nebo 30 km/h, zbytečně se pálí nafta při následném zrychlování a na projetí úseku o délce 18 km tak vlak potřebuje strašidelných 34 minut (před patnácti lety to bylo dokonce 46 až 50 minut)...
T79o55m85á61š 72K49u77c11h95a20ř
Za půlku těch prachů bych tam na stáří doživotně ty závory rád ručně zvedal.
V67í35t 94J21ů21z37a
Jde také o propojení s dalšími hradláři a výpravčími a jejich financování .... ale stejně, když člověk vidí různá ta čísla, na kolik prý přijde každý přejezd, tak jestli by to bývalo nebylo lepší - levnější a spolehlivější - to nechat postaru .... ale obnovovat to zase všechno na postaru by mohlo být také absurdní.
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nová vábnička pro miliardáře: ponorná superjachta jako pevnost plná luxusu
Rakouská firma vyvíjí hračku pro super bohaté zájemce o cestování, bezpečnost a luxus. Je to 165...
K moři vyrazí víc lidí než loni. Kvůli davům Češi hledají méně okoukaná místa
Premium Na potravinách a jiném zboží nebo na návštěvách restaurací jsou Češi ochotní šetřit, ale na...
Peníze jsou v IT nebo farmacii. V účetnictví moc nevyděláte, ukázal průzkum
Zaměstnanci sektoru IT i mají v poslední době i kvůli umělé inteligenci hledání práce těžší. Když...
Švédsko se připravuje na válku. Investuje nejen do energetické infrastruktury
Švédsko se připravuje na možný válečný střet s Ruskem. V současné době se zaměřuje zejména na...
Na léto jsme připraveni. Letiště Heathrow čeká nejrušnější sezonu v historii
Největší londýnské letiště očekává letos historicky nejrušnější letní prázdninovou sezonu. Počet...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!