Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Jablonci nad Jizerou se staví přejezd za 10 milionů pro čtyři vlaky týdně

Na více než dva tisíce korun vyjde jedno projetí vlaku přes železniční přejezd v Jablonci nad Jizerou, který v příštích dnech bude modernizovat Správa železniční dopravní cesty. V místě projedou jen čtyři vlaky týdně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D34a28v10i60d 44P56e85c57a 1395474911326

Problém jsou dotace. Dnes se nedělají rekonstrukce kolejí s výhledem na rychlost, počet vlaků, cestujících, či pohybu zboží ,ale s tím kolik na tom lze "vydojit".

+2/−1
14.7.2017 1:15

J42i84ř13í 69E95r11b73e90n 1933524816947

Tak jo, nadpisy číst umíte, teď ještě zkuste přečíst i celý článek a zkuste v něm najít slovo "dotace".

A pak zkuste najít nějakou firmu, která dokáže vyprojektovat a postavit bezpečný železniční přejezd na silnici I. třídy levněji než za 9,75 mil. Kč...

0/0
14.7.2017 6:46

J39a93n 32J77e91m55e27l89k52a 1745560

Spíš je problém, že jedno blikátko, případně závora stojí 10 milionů i pro regionální tratě. Výsledek je takový, že buď tam pak není vůbec nic - méně bezpečné a vlaky musí jezdit třeba pomaleji. Nebo se balík peněz vyčerpá dřív na podchody, závory.. A 40 let staré odepsané koleje v hrozném stavu koleje zůstanou, nekoupí se ani bodový národní zabezpečovač proti projetí červené.

+1/−1
13.7.2017 19:35

J31i37ř71í 75E88r28b41e47n 1703744986347

Čím silnější provoz na silnici, tím bezpečnější přejezd musí být. Na druhotřídce postačuje výstražný kříž, na prvotřídce nikoliv.

0/0
14.7.2017 6:54

J82i24ř61í 16K63o69c29u43r75e34k 6135224285248

Jo, ale to blikátko má spínače cca 400 metrů daleko od něj. Ale chápu, kabely a výkop se do ceny přejezdu <-nepočítají->.

0/0
14.7.2017 13:36

L80u50d28ě60k 83C70h20a14l44u23p27a 5585384869

V Jablonci nad Jizerou se staví přejezd za 10 milionů pro čtyři vlaky týdně... a to se vyplatí:-/

0/0
13.7.2017 18:20

P21e75t94r 27L97u73k78á36š 4125184126565

A co tak tam nabouchnout i podchod pro chodce, samozrejme s vytahem pro hendikepovane....prece jen, bezpecnost nadevse R^;-D;-D

+2/0
13.7.2017 17:13

J95i47ř66í 61K71r54u14t23i88l 8418863205221

a rozhlednu k tomu.

+1/0
13.7.2017 16:54

L16u87d95ě63k 42C84h43a26l35u73p77a 5165744619

Přesně tak. A hned vedle přejezdu, aby byl lepší výhled na to jak lze plýtvat prostředky daňových poplatníků.:-(

0/0
13.7.2017 18:22

D62o19m94i23n46i93k 38Ž32ď92á32n17s39k61ý 7740548137773

2505 aut denně x 4 vlaky je dopravní moment přes 10 000. to znamená na silnici I.třídy světelný přejezd se závorami. legislativa je neúprosná :-( dále špatné rozhledové poměry. Nejlevnější je trať zrušit :-)

+1/−3
13.7.2017 15:05

J58i69ř53í 29E66r14b73e48n 1973164426597

Anebo revokovat to strašlivé rozhodnutí tehdejší ČD, s.o., o zrušení a vyklizení železniční stanice Rokytnice, a obnovit tam řádný provoz...

+4/0
13.7.2017 15:08

R52a38d38e77k 31J96a82n36a66t42a 9175436564282

Když ona ta stanice je na nevhodném místě. Doba, kdy byli lidi ochotni chodit na vlak 4 km, je pryč.

Stanice Rokytnice by měla smysl na křižovatce u té pumpy. A výhledově prodloužení tunelem na Rýžoviště a do Harrachova. Ale to by u nás musel být postoj státu k veřejné a železniční dopravě jako v Švýcarsku.

+9/0
13.7.2017 15:25

J52i43ř74í 79E68r76b36e67n 1443564326337

Ani ne tak postoj státu, jako hlavně postoj cestujících a veřejnosti! Jakmile budete mít desítky jistých cestujících, tak už kraj tu dopravu objedná skoro hned.

Když jezdím do/z práce hromadnou dopravou a nákupy absolvuji pěšky, tak se mě devět lidí z deseti ptá, proč nepoužívám auto - málokdo je ochoten pochopit, že jízdné je s náklady na palivo srovnatelné, nemusím hledat místo k zaparkování a ještě si můžu za jízdy odpočívat...

0/0
14.7.2017 6:50

P33e41t73r 26N62e67c71h88a85n87i60c21k19ý 7413786328190

To snad je lepší těsně před přejezd dát zastávku, za zastávku dát terč nebo železnou závoru a přejezd nechat jako bez provozu. Pokud by se stalo, že by se trať např. prodloužila do Harrachova, tak se snadno obnoví.

0/0
13.7.2017 15:29

L80u43k85á83š 19V80e49v25e66r42k26a 1957846650

než by se případně mohla postavit trať do Harrachova, tak už dávno tahle lokálka existovat nebude, bohužel to je realita a zrovna tahle stavba by byla tak náročná, že už před více než 100 lety, kdy byla železnice víc v kurzu jí zavrhli, ale jinak samozřejmě propojit krkonošská střediska všechna i s polskou stranou železniční sítí tak se těžko můžou bát o cestující, všude tam kde je kvalitní železniční spojení je hodně využíváno, pro turismus obzvlášť, ale to je celkový problém našich tratí, že většina zůstala na úrovni přelomu 19. a 20-tého století a bohužel není žádný koncept to změnit, protože za a na to nejsou peníze a za b není vůle a tvrdí se u spoustu relací, že tam není přepravní poptávka, což se není čemu divit, když na takových tratích jezdí rozhrkaná 810ka závratnou rychlostí 30-40 km/h s tím, že každých 500 metrů brzdí na přejezdu na 10km.. takhle to opravdu nejde a je to jen házení peněz do koše na dotování takových tratí.. alespoň částečným příkladem je např. modernizace a provoz Lbc-Tanvald i když i tam by to šlo udělat mnohem lépe velkoryseji než jen pouhá oprava trati a hlavně neustále nedublovat trasu s autobusy, ale naopak udělat železnici páteřní a od ní přípoje tam kam nevedou koleje

0/0
16.7.2017 14:13

J49i91ř43í 46E71r27b34e62n 1833344746837

Nelíbí se jim plechová bouda?

Copak město nebylo účastníkem územního řízení a stavebního povolení, kde se to všechno projednávalo a kdy k tomu mohli říct svoje? Teď už to mohou řešit jen vysázením břečťanu u základů...

0/0
13.7.2017 14:53

M65i58c64h97a28l 61R68e34z28l60e47r 8667837497393

Říci "svoje" si můžete, ale není Vám to nic platné. Něco o tom vím. Oni mají svá unifikovaná řešení. Roubenku tam nepostaví.

+4/0
13.7.2017 16:18

M79i90r49o46s35l11a62v 84Z36i52k81m23u33n89d 6298732607648

Patrně nebylo, stavby na dráze řeší speciální stavební úřad ... není věcí SŽDC s.o., že na té trati jezdí málo vlaků. V Německu jsou také tratě, kde je akorát víkendový provoz a to ještě od května do října, kde jsou přejezdy zabezpečené světelnou signalizací, resp. závorami a musí být udržovány v provozu.

+2/0
13.7.2017 18:57

Z58d43e82n41ě27k 12Š46i15n44d29l23a89u79e60r 5457736525492

3,391 sekundy ... kdyby to páni projektanti takto hrubě nezaokrouhlovali, mohla být ta úspora ještě výrazněji. Třeba 3,3906724788745482456842 s - to je hned jiná kávička!

+2/0
13.7.2017 14:42

V60í44t 54J20ů14z92a 8162646451308

Znám to tam. Je to tam problém. Pro jistotu tam po léta ani nefungovalo bílé kontrolní světlo; když jsem na to SŽDC upozorňoval, odpověděli mi, že není zapnuté! A tak na tomto přejezdu pro silniční vozidla existuje trojí možný přístup (modifikovaný samozřejmě i podle míry znalosti poměrů):

1. Lehkomyslně projíždět, však tu toho moc nejezdí, tak se to do mě snad zrovna netrefí (s variantou "není přece zrovna sobota nebo neděle kolem desáté").

2. Jako blbec na přejezdu, kde skoro nic nejezdí, zpomalit nebo zastavit a pečlivě se rozhlédnout a pak těžkomyslně honem profrčet a doufat, že zrovna nevyrazí na přejezd příliš rychle žádný vlak zejména ze zatáčky (pro nádražáky z oblouku) od Rokytnice, kam za roh není vidět. Zvláště kamion to nemusí stihnout. Že vlaky mají nařízeno tam nejezdit, nebo se jen bezpečně ploužit, to je jistě za stávajícího stavu nezbytné opatření, jako řidič o tom člověk nemusí vědět a nemůže (ale musí) na to spoléhat.

3. Prostě zrovna tamtudy neprojíždět (zvláště pro kamiony rada k nezaplacení).

Samozřejmě, že je třeba modernizace zejména zabezpečení přejezdů a přechodů na celé trati a zvýšení rychlosti - jen částečně mě těší, když jsem schopen s vlakem závodit i na kole.

Samozřejmě, že by mohly vlaky jezdit až na konec, a autobusy do města Rokytnice, do Pasek a přes Vilémov na Harrachov nebo Kořenov by mohly vyjíždět až od nádraží Rokytnice nad Jizerou; prakticky by jistě byla hezká i ta zastávka u centra Jablonečka, ale asi ne byrokraticky .... je to nejen že by to vycházelo u toho přejezdu, ale je tam i oblouk ... .

Největší potíž je ale asi s tom, že kompetentní pánové celou trať a zvláště tento její rokytnický konec už prostě zatratili, ač má trasování spíše lepší - přímější než souběžná silnice (snad s výjimkou velkého oblouku mezi Martinicemi a Jilemnicí) - po přiměřené modernizaci by mohla ve své trase být dobrou alternativou a do značné míry nahradit silniční dopravu.

+9/0
13.7.2017 13:53

J50i32ř81í 54E13r47b69e58n 1583284546757

Nezatratili, ale její celková rekonstrukce prostě není v aktuálních prioritách kraje a SŽDC. Třeba jilemnické nádraží sice bylo před třemi lety modernizováno celé, ale výraznou modernizaci by potřebovalo zejména kolejiště - teď tu cestovní rychlost snižují jednak směrové a výškové odchylky kolejí, jednak asi dvacítka málo zabezpečených přejezdů. Kvůli tomu je na spoustě míst nařízená rychlost jen 20 nebo 30 km/h, zbytečně se pálí nafta při následném zrychlování a na projetí úseku o délce 18 km tak vlak potřebuje strašidelných 34 minut (před patnácti lety to bylo dokonce 46 až 50 minut)...

0/0
13.7.2017 15:07

J93a85n 50S28ů40r26a 4485873173682

Jen bych rád připomněl: aktuálně je tam rychlost 10 km/h.

+1/0
13.7.2017 23:17

J54i98ř33í 38K82o13c40u45r70e68k 6535274595678

ad. 3) ale co má dělat řidič linkového autobusu? Volat výpravčímu a nechat se vypravit...

Z pohledu bezpečáka je stojící doprava bezpečný stav. Z pohledu policisty by se pak dalo říct, že mrtvola nekrade, opět bezpečný stav. :-P

0/0
14.7.2017 14:22

T35o36m48á61š 30K28u35c63h41a90ř 3887551858741

Za půlku těch prachů bych tam na stáří doživotně ty závory rád ručně zvedal. ;-)

+9/−3
13.7.2017 13:24

V20í12t 34J10ů58z81a 8772646941448

Jde také o propojení s dalšími hradláři a výpravčími a jejich financování .... ale stejně, když člověk vidí různá ta čísla, na kolik prý přijde každý přejezd, tak jestli by to bývalo nebylo lepší - levnější a spolehlivější - to nechat postaru .... ale obnovovat to zase všechno na postaru by mohlo být také absurdní.

+1/0
13.7.2017 14:00

J21i42ř19í 96E97r36b49e40n 1533584396837

Jo, jenže nikde není zaručeno, že do roka - do dvou se nezvýší frekvence vlaků na 1 pár každé 2 h jako na zbytku trati a jako na celé návazné trati Chlumec - Trutnov, popřípadě včetně přímého spoje do dalších stanic. Ostatně není to tak dlouho, co jeden vůz jezdil přímo až do Dvora Králové ;-)

+1/0
13.7.2017 14:56

M39a72r77t14i44n 54V49e50s59e27l17ý 1950338377586

Ale bylo to krásné, sejít o Vánocích z chalupy poblíž autobusového nádraží na rokytnickou stanici. Rokytnice plná, ale nastoupil jsem úplně sám. Výlet do Harrachova se tak zařadil mezi kuriózní tím, že z centra Rokytnice do centra Harrachova trvalo použití vlaku déle, než kdyby to člověk šel celé pěšky. A přitom to všude hned jelo... ;-D;-D

+3/0
13.7.2017 13:23

B55a28r33b28o94r82a 89M32a45r88e62š84o37v56á 7432152452240

Vy jste jel z Rokytnice do Harrachova vlakem???????

0/0
13.7.2017 16:06

J91i94ř38í 75E31r33b32e46n 1713254266597

Čtyři přestupy, tři hodiny na cestách, to se vyplatí ;-)

+2/0
13.7.2017 19:20

B29a73r62b46o86r54a 25M11a94r77e92š57o84v19á 7162772282270

Dobrá adventůra... Záměr nebo nedopatření? To jste jel přes Liberec, ne?

0/−1
13.7.2017 20:29

J37i80ř45í 79E16r77b38e80n 1653854416497

Nejkratší vlaková varianta je Rokytnice - Martinice - Stará Paka - Železný Brod - Tanvald - Harrachov. Přes Liberec by to bylo skoro o hodinu delší.

+2/0
14.7.2017 6:54

J66i87ř36í 66K94o15c10u28r50e65k 6865284865218

A nebo nasadit běžky, nechat se vlekem vyvézt na kopec (Studenov) a zhučet za 20 minut dolů do Harachova.

0/0
14.7.2017 14:09

P58e57t69r 52M93u50n80z85a83r 1755921409476

Ona je otázka kolik z těch 10MKč dělá ta signalizace, protože ty hlavní úpravy se dělají kvůli silnici.

+4/0
13.7.2017 13:16

F94r51a80n53t96i59s39e90k 74K70o73f59r57o18n 8740329862101

Vždycky si ty ceny státem a státními organizacemi zadávaných zakázek přepočítám na cenu stavby rodného domu nebo domů.

Pak je vidět, jak strašně moc je většina státem financovaných staveb předražených.

+5/−5
13.7.2017 13:09

P59e94t39r 84N96o43v69o43t59n94y 1691370961

Přejezd ale není rodinný domek.

+4/0
13.7.2017 13:15

P75a29v44e36l 68O92b56d21r94ž98á20l98e61k 6396674958162

Pokud umíte přejezd se závorami s certifikací postavit levněji, nic Vám nebrání se přihlásit do výběrek.

+8/0
13.7.2017 13:16

P20e51t33r 79Ž32á13k 1498292315469

Tak to jste teda genius srovnavat stavbu prejezdu s rodinnym domem...

+4/0
13.7.2017 13:35

J27i37ř66í 81E78r78b70e62n 1593944776177

To je poněkud nesmyslný přepočet.

+2/0
13.7.2017 14:46

M36a80r88t17i71n 58N61e93r93m50u22t 4239770418704

3.391 sekundy. Přesně na milisekundy, Japonci by záviděli. Projektant sice umí mačkat tlačítka na kalkulačce, ale interpretace výsledku dosti kulhá

+6/−1
13.7.2017 12:59

S24t95a50n72i72s18l96a78v 14K68r28e30j91c89a80r 6167116223694

Nevímkde pan autor Sůra přišel k dezinformaci v nadpisu!!!! Pokud by byl redaktorem s běžným vzděláním ZŠ, a využíval by dnešní techniku, tak by si na stránkách IDOSu našel , jaký blábol v článku stvořil. Nechce se mi věřit, že se nenajdou lidé z Martinic, Jilemnice Poniklé atd. jež vlakové spojení mezi Martinicemi v Krkonoších a Jabloncem nad Jizerou nevyužívají. Těch zminovaných vlakú je více jak čtyři denně, natož týdně pane redaktore. - Jinak pokud hledáte tip na prázdninový výlet můžete si udělat výlet lokálkou z Martinic do Jablonce nad Jizerou, V Jablonci se projít přes kopec do Vysokého nad Jizerou, (podívat se kde vyléčili Petru Kvitovou) , Navštívit muzeum v Jilemnici a kochat se každopádně krásnou krkonošskou přírodou. příjdte pobejt!!

+2/−15
13.7.2017 12:58

J38a20k12u90b 42Š34a32f80a73n53d28a 7685137741201

A koukal jste se na mapu? Co mají nějaké Martinice společného s tímto přejezdem? Ten vlak končí v Jablonci nad Jizerou na nádraží, které je ještě PŘED tímto přejezdem. Najděte si spojení Jablonec nad Jizerou - Rokytnice nad Jizerou.

+10/0
13.7.2017 13:12

J52a41n 67Č15e96k10a34l 7689295774604

A kdybyste Vy nepsal rychleji než myslel, tak pochopíte, že dotyčný přejezd je mezi stanicemi Jablonec a Rokytnice, tedy v úseku, kam vlaky Martinice-Jablonec už nezajíždějí...

+8/0
13.7.2017 13:12

V55í70t 61J68ů27z41a 8492336221118

Teď, žel, co se týká osobních vlaků, až na nádraží Rokytnice nad Jizerou skutečně zajíždí motoráček jen ve volných dnech jednou tam a nazpět.

+3/0
13.7.2017 13:12

P21e31t40r 29M41u50n91z80a13r 1445581119236

Možná byste měl ve svém rozhorlení nejdříve pořádně číst. Jedná se totiž o kus tratě mezi stanicemi Jablonec nad Jizerou a Rokytnicí nad Jizerou (konkrétně tento přejezd https://mapy.cz/s/1Q3wV ), kde skutečně skutečně i dle IDOSu jezdí 4 vlaky týdně.

Zde je spíš otázka, proč tento kus dále provozovat. Buď ať to prodlouží do Harrachova, nebo ať zruší celou tu trať. Tenhle nedodělek dle mého nemá smysl.

+6/0
13.7.2017 13:12

M38a34r45t49i52n 52V96e70s77e77l40ý 1230118507536

Naopak, kdyby se starosta víc snažil místo toho, jen kritizovat, Jablonec už mohl mít zastávku úplně jinde, a daleko vhodněji položenou!

+1/0
13.7.2017 13:29

J22i77ř76í 31E70r74b92e39n 1533754716647

Haha, a teď tu o Karkulce.

V Jilemnici (na téže trati) se město snaží o zřízení zastávky "Centrum" už přes dvacet let...

+3/0
13.7.2017 14:48

R84a25d76e79k 89J76a91n30a55t25a 9905946214442

Na jiných tratích nové zastávky vznikají. Ani to není daleko, například u Tanvaldu. Takže problém zde bude na straně těch měst.

+2/0
13.7.2017 14:56

J34i88ř60í 64E36r11b95e26n 1193484596427

Ano, Riedlova vila. A že to byly boje, než to prosadili!

+1/0
13.7.2017 15:09

P34a42v48e56l 52M28a95t36o16u74š66e43k 5160337508844

Tato země je plná nedodělků.

+1/0
13.7.2017 14:06

L26a20d80i59s22l31a25v 59H15n21y36k 6250212650296

Stanisla Krejcar

Vážený pane, když nevíte o co jde, nevyjadřujte se tomu.Jsem z toho Jablonce a vím jak tam tento vlak jezdí.Za komunistů plně využívaná trať jak pro osobní tak pro nákladní vlak.Po revoluci nákladní vlaky zmizely a zůstal ten osobní, který KONČÍ!!!!! v Jablonci nad Jizerou a 4 x za týden přejíždí do Rokytnice nad Jizerou, čili přesně tak jak je to napsáno v článku.Je zajímavé, že za celou dobu provozování trati ( a to tam jezdily i ty nákladní) se staly asi 4 nehody se žádným zmařeným životem.Protože je to trať přes náměstí, všechny vlaky tam jezdily sníženou rychlostí a stačilo na to blikající zařízení.

Toto je uděláno proto, aby se zase mohl někdo napakovat.Zlatí komunisti, tam se stát takto nerozkrádal, nikdo se nenapakoval z kapes daňových poplatníků.A nyní zase budou dráhy naříkat, že nemají peníze a musí se zdražovat jízdné.

+1/−3
13.7.2017 13:29







Najdete na iDNES.cz