Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V Jablonci nad Jizerou se staví přejezd za 10 milionů pro čtyři vlaky týdně

Na více než dva tisíce korun vyjde jedno projetí vlaku přes železniční přejezd v Jablonci nad Jizerou, který v příštích dnech bude modernizovat Správa železniční dopravní cesty. V místě projedou jen čtyři vlaky týdně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D38a73v39i58d 86P73e49c69a 1515164181406

Problém jsou dotace. Dnes se nedělají rekonstrukce kolejí s výhledem na rychlost, počet vlaků, cestujících, či pohybu zboží ,ale s tím kolik na tom lze "vydojit".

+2/−1
14.7.2017 1:15

J84i39ř25í 57E84r47b18e49n 1763704616557

Tak jo, nadpisy číst umíte, teď ještě zkuste přečíst i celý článek a zkuste v něm najít slovo "dotace".

A pak zkuste najít nějakou firmu, která dokáže vyprojektovat a postavit bezpečný železniční přejezd na silnici I. třídy levněji než za 9,75 mil. Kč...

0/0
14.7.2017 6:46

J25a64n 88J89e23m37e97l82k83a 1505930

Spíš je problém, že jedno blikátko, případně závora stojí 10 milionů i pro regionální tratě. Výsledek je takový, že buď tam pak není vůbec nic - méně bezpečné a vlaky musí jezdit třeba pomaleji. Nebo se balík peněz vyčerpá dřív na podchody, závory.. A 40 let staré odepsané koleje v hrozném stavu koleje zůstanou, nekoupí se ani bodový národní zabezpečovač proti projetí červené.

+1/−1
13.7.2017 19:35

J73i59ř40í 47E27r30b53e77n 1753674456547

Čím silnější provoz na silnici, tím bezpečnější přejezd musí být. Na druhotřídce postačuje výstražný kříž, na prvotřídce nikoliv.

0/0
14.7.2017 6:54

J61i90ř13í 44K24o75c27u24r93e97k 6835354415528

Jo, ale to blikátko má spínače cca 400 metrů daleko od něj. Ale chápu, kabely a výkop se do ceny přejezdu <-nepočítají->.

0/0
14.7.2017 13:36

L32u33d88ě89k 35C96h94a20l87u76p11a 5585494189

V Jablonci nad Jizerou se staví přejezd za 10 milionů pro čtyři vlaky týdně... a to se vyplatí:-/

0/0
13.7.2017 18:20

P77e49t96r 52L44u61k46á94š 4485684736765

A co tak tam nabouchnout i podchod pro chodce, samozrejme s vytahem pro hendikepovane....prece jen, bezpecnost nadevse R^;-D;-D

+2/0
13.7.2017 17:13

J88i33ř63í 88K33r98u94t93i95l 8638863495691

a rozhlednu k tomu.

+1/0
13.7.2017 16:54

L50u43d73ě23k 11C84h73a67l49u74p96a 5555494739

Přesně tak. A hned vedle přejezdu, aby byl lepší výhled na to jak lze plýtvat prostředky daňových poplatníků.:-(

0/0
13.7.2017 18:22

D93o56m83i64n25i23k 45Ž73ď41á31n63s76k16ý 7640538537893

2505 aut denně x 4 vlaky je dopravní moment přes 10 000. to znamená na silnici I.třídy světelný přejezd se závorami. legislativa je neúprosná :-( dále špatné rozhledové poměry. Nejlevnější je trať zrušit :-)

+1/−3
13.7.2017 15:05

J98i36ř12í 10E86r32b93e62n 1943164376247

Anebo revokovat to strašlivé rozhodnutí tehdejší ČD, s.o., o zrušení a vyklizení železniční stanice Rokytnice, a obnovit tam řádný provoz...

+4/0
13.7.2017 15:08

R35a18d49e59k 14J47a20n41a48t73a 9135946194222

Když ona ta stanice je na nevhodném místě. Doba, kdy byli lidi ochotni chodit na vlak 4 km, je pryč.

Stanice Rokytnice by měla smysl na křižovatce u té pumpy. A výhledově prodloužení tunelem na Rýžoviště a do Harrachova. Ale to by u nás musel být postoj státu k veřejné a železniční dopravě jako v Švýcarsku.

+9/0
13.7.2017 15:25

J20i45ř93í 30E30r23b58e74n 1693524486857

Ani ne tak postoj státu, jako hlavně postoj cestujících a veřejnosti! Jakmile budete mít desítky jistých cestujících, tak už kraj tu dopravu objedná skoro hned.

Když jezdím do/z práce hromadnou dopravou a nákupy absolvuji pěšky, tak se mě devět lidí z deseti ptá, proč nepoužívám auto - málokdo je ochoten pochopit, že jízdné je s náklady na palivo srovnatelné, nemusím hledat místo k zaparkování a ještě si můžu za jízdy odpočívat...

0/0
14.7.2017 6:50

P71e62t30r 68N18e84c31h47a32n80i14c72k67ý 7533216158250

To snad je lepší těsně před přejezd dát zastávku, za zastávku dát terč nebo železnou závoru a přejezd nechat jako bez provozu. Pokud by se stalo, že by se trať např. prodloužila do Harrachova, tak se snadno obnoví.

0/0
13.7.2017 15:29

L95u41k92á86š 76V85e98v41e73r91k77a 1487656640

než by se případně mohla postavit trať do Harrachova, tak už dávno tahle lokálka existovat nebude, bohužel to je realita a zrovna tahle stavba by byla tak náročná, že už před více než 100 lety, kdy byla železnice víc v kurzu jí zavrhli, ale jinak samozřejmě propojit krkonošská střediska všechna i s polskou stranou železniční sítí tak se těžko můžou bát o cestující, všude tam kde je kvalitní železniční spojení je hodně využíváno, pro turismus obzvlášť, ale to je celkový problém našich tratí, že většina zůstala na úrovni přelomu 19. a 20-tého století a bohužel není žádný koncept to změnit, protože za a na to nejsou peníze a za b není vůle a tvrdí se u spoustu relací, že tam není přepravní poptávka, což se není čemu divit, když na takových tratích jezdí rozhrkaná 810ka závratnou rychlostí 30-40 km/h s tím, že každých 500 metrů brzdí na přejezdu na 10km.. takhle to opravdu nejde a je to jen házení peněz do koše na dotování takových tratí.. alespoň částečným příkladem je např. modernizace a provoz Lbc-Tanvald i když i tam by to šlo udělat mnohem lépe velkoryseji než jen pouhá oprava trati a hlavně neustále nedublovat trasu s autobusy, ale naopak udělat železnici páteřní a od ní přípoje tam kam nevedou koleje

0/0
16.7.2017 14:13

J11i72ř42í 84E88r72b39e87n 1803564856417

Nelíbí se jim plechová bouda?

Copak město nebylo účastníkem územního řízení a stavebního povolení, kde se to všechno projednávalo a kdy k tomu mohli říct svoje? Teď už to mohou řešit jen vysázením břečťanu u základů...

0/0
13.7.2017 14:53

M16i72c36h75a19l 18R43e78z37l59e61r 8197847627873

Říci "svoje" si můžete, ale není Vám to nic platné. Něco o tom vím. Oni mají svá unifikovaná řešení. Roubenku tam nepostaví.

+4/0
13.7.2017 16:18

M93i25r17o81s81l67a79v 40Z39i81k64m48u74n37d 6248832167548

Patrně nebylo, stavby na dráze řeší speciální stavební úřad ... není věcí SŽDC s.o., že na té trati jezdí málo vlaků. V Německu jsou také tratě, kde je akorát víkendový provoz a to ještě od května do října, kde jsou přejezdy zabezpečené světelnou signalizací, resp. závorami a musí být udržovány v provozu.

+2/0
13.7.2017 18:57

Z74d43e53n21ě69k 42Š15i64n52d52l16a47u71e89r 5327386415722

3,391 sekundy ... kdyby to páni projektanti takto hrubě nezaokrouhlovali, mohla být ta úspora ještě výrazněji. Třeba 3,3906724788745482456842 s - to je hned jiná kávička!

+2/0
13.7.2017 14:42

V22í53t 63J39ů76z81a 8592636701608

Znám to tam. Je to tam problém. Pro jistotu tam po léta ani nefungovalo bílé kontrolní světlo; když jsem na to SŽDC upozorňoval, odpověděli mi, že není zapnuté! A tak na tomto přejezdu pro silniční vozidla existuje trojí možný přístup (modifikovaný samozřejmě i podle míry znalosti poměrů):

1. Lehkomyslně projíždět, však tu toho moc nejezdí, tak se to do mě snad zrovna netrefí (s variantou "není přece zrovna sobota nebo neděle kolem desáté").

2. Jako blbec na přejezdu, kde skoro nic nejezdí, zpomalit nebo zastavit a pečlivě se rozhlédnout a pak těžkomyslně honem profrčet a doufat, že zrovna nevyrazí na přejezd příliš rychle žádný vlak zejména ze zatáčky (pro nádražáky z oblouku) od Rokytnice, kam za roh není vidět. Zvláště kamion to nemusí stihnout. Že vlaky mají nařízeno tam nejezdit, nebo se jen bezpečně ploužit, to je jistě za stávajícího stavu nezbytné opatření, jako řidič o tom člověk nemusí vědět a nemůže (ale musí) na to spoléhat.

3. Prostě zrovna tamtudy neprojíždět (zvláště pro kamiony rada k nezaplacení).

Samozřejmě, že je třeba modernizace zejména zabezpečení přejezdů a přechodů na celé trati a zvýšení rychlosti - jen částečně mě těší, když jsem schopen s vlakem závodit i na kole.

Samozřejmě, že by mohly vlaky jezdit až na konec, a autobusy do města Rokytnice, do Pasek a přes Vilémov na Harrachov nebo Kořenov by mohly vyjíždět až od nádraží Rokytnice nad Jizerou; prakticky by jistě byla hezká i ta zastávka u centra Jablonečka, ale asi ne byrokraticky .... je to nejen že by to vycházelo u toho přejezdu, ale je tam i oblouk ... .

Největší potíž je ale asi s tom, že kompetentní pánové celou trať a zvláště tento její rokytnický konec už prostě zatratili, ač má trasování spíše lepší - přímější než souběžná silnice (snad s výjimkou velkého oblouku mezi Martinicemi a Jilemnicí) - po přiměřené modernizaci by mohla ve své trase být dobrou alternativou a do značné míry nahradit silniční dopravu.

+9/0
13.7.2017 13:53

J56i24ř19í 88E92r95b79e28n 1533944506387

Nezatratili, ale její celková rekonstrukce prostě není v aktuálních prioritách kraje a SŽDC. Třeba jilemnické nádraží sice bylo před třemi lety modernizováno celé, ale výraznou modernizaci by potřebovalo zejména kolejiště - teď tu cestovní rychlost snižují jednak směrové a výškové odchylky kolejí, jednak asi dvacítka málo zabezpečených přejezdů. Kvůli tomu je na spoustě míst nařízená rychlost jen 20 nebo 30 km/h, zbytečně se pálí nafta při následném zrychlování a na projetí úseku o délce 18 km tak vlak potřebuje strašidelných 34 minut (před patnácti lety to bylo dokonce 46 až 50 minut)...

0/0
13.7.2017 15:07

J15a83n 60S43ů25r84a 4415763483812

Jen bych rád připomněl: aktuálně je tam rychlost 10 km/h.

+1/0
13.7.2017 23:17

J17i86ř31í 63K31o96c60u92r56e98k 6815584495438

ad. 3) ale co má dělat řidič linkového autobusu? Volat výpravčímu a nechat se vypravit...

Z pohledu bezpečáka je stojící doprava bezpečný stav. Z pohledu policisty by se pak dalo říct, že mrtvola nekrade, opět bezpečný stav. :-P

0/0
14.7.2017 14:22

T63o22m51á91š 70K78u43c89h43a16ř 3687121958611

Za půlku těch prachů bych tam na stáří doživotně ty závory rád ručně zvedal. ;-)

+9/−3
13.7.2017 13:24

V96í28t 86J31ů77z48a 8372876341708

Jde také o propojení s dalšími hradláři a výpravčími a jejich financování .... ale stejně, když člověk vidí různá ta čísla, na kolik prý přijde každý přejezd, tak jestli by to bývalo nebylo lepší - levnější a spolehlivější - to nechat postaru .... ale obnovovat to zase všechno na postaru by mohlo být také absurdní.

+1/0
13.7.2017 14:00

J97i28ř35í 95E94r67b78e65n 1503964306727

Jo, jenže nikde není zaručeno, že do roka - do dvou se nezvýší frekvence vlaků na 1 pár každé 2 h jako na zbytku trati a jako na celé návazné trati Chlumec - Trutnov, popřípadě včetně přímého spoje do dalších stanic. Ostatně není to tak dlouho, co jeden vůz jezdil přímo až do Dvora Králové ;-)

+1/0
13.7.2017 14:56

M92a70r97t14i90n 72V79e61s61e34l45ý 1630748697776

Ale bylo to krásné, sejít o Vánocích z chalupy poblíž autobusového nádraží na rokytnickou stanici. Rokytnice plná, ale nastoupil jsem úplně sám. Výlet do Harrachova se tak zařadil mezi kuriózní tím, že z centra Rokytnice do centra Harrachova trvalo použití vlaku déle, než kdyby to člověk šel celé pěšky. A přitom to všude hned jelo... ;-D;-D

+3/0
13.7.2017 13:23

B13a19r21b54o38r50a 53M72a44r81e48š31o63v50á 7272142752870

Vy jste jel z Rokytnice do Harrachova vlakem???????

0/0
13.7.2017 16:06

J13i56ř88í 26E85r74b57e35n 1723464616647

Čtyři přestupy, tři hodiny na cestách, to se vyplatí ;-)

+2/0
13.7.2017 19:20

B59a35r27b64o68r54a 94M68a78r29e29š35o25v65á 7692192392430

Dobrá adventůra... Záměr nebo nedopatření? To jste jel přes Liberec, ne?

0/−1
13.7.2017 20:29

J56i58ř56í 59E27r80b60e27n 1443624296647

Nejkratší vlaková varianta je Rokytnice - Martinice - Stará Paka - Železný Brod - Tanvald - Harrachov. Přes Liberec by to bylo skoro o hodinu delší.

+2/0
14.7.2017 6:54

J14i90ř18í 84K56o30c66u93r95e32k 6455954685838

A nebo nasadit běžky, nechat se vlekem vyvézt na kopec (Studenov) a zhučet za 20 minut dolů do Harachova.

0/0
14.7.2017 14:09

P31e72t59r 26M65u28n90z25a86r 1155151429546

Ona je otázka kolik z těch 10MKč dělá ta signalizace, protože ty hlavní úpravy se dělají kvůli silnici.

+4/0
13.7.2017 13:16

F65r46a34n90t75i13s73e37k 21K50o67f45r12o24n 8420219212611

Vždycky si ty ceny státem a státními organizacemi zadávaných zakázek přepočítám na cenu stavby rodného domu nebo domů.

Pak je vidět, jak strašně moc je většina státem financovaných staveb předražených.

+5/−5
13.7.2017 13:09

P87e75t95r 17N10o10v77o44t37n48y 1261850121

Přejezd ale není rodinný domek.

+4/0
13.7.2017 13:15

P51a12v63e29l 69O15b55d41r32ž41á71l79e14k 6246234518842

Pokud umíte přejezd se závorami s certifikací postavit levněji, nic Vám nebrání se přihlásit do výběrek.

+8/0
13.7.2017 13:16

P79e13t35r 26Ž39á45k 1468652465559

Tak to jste teda genius srovnavat stavbu prejezdu s rodinnym domem...

+4/0
13.7.2017 13:35

J55i47ř63í 57E50r18b97e65n 1803814536377

To je poněkud nesmyslný přepočet.

+2/0
13.7.2017 14:46

M64a79r39t55i13n 26N12e84r85m36u59t 4579450908684

3.391 sekundy. Přesně na milisekundy, Japonci by záviděli. Projektant sice umí mačkat tlačítka na kalkulačce, ale interpretace výsledku dosti kulhá

+6/−1
13.7.2017 12:59

S72t16a64n97i82s23l58a17v 76K74r89e62j81c47a43r 6417966573244

Nevímkde pan autor Sůra přišel k dezinformaci v nadpisu!!!! Pokud by byl redaktorem s běžným vzděláním ZŠ, a využíval by dnešní techniku, tak by si na stránkách IDOSu našel , jaký blábol v článku stvořil. Nechce se mi věřit, že se nenajdou lidé z Martinic, Jilemnice Poniklé atd. jež vlakové spojení mezi Martinicemi v Krkonoších a Jabloncem nad Jizerou nevyužívají. Těch zminovaných vlakú je více jak čtyři denně, natož týdně pane redaktore. - Jinak pokud hledáte tip na prázdninový výlet můžete si udělat výlet lokálkou z Martinic do Jablonce nad Jizerou, V Jablonci se projít přes kopec do Vysokého nad Jizerou, (podívat se kde vyléčili Petru Kvitovou) , Navštívit muzeum v Jilemnici a kochat se každopádně krásnou krkonošskou přírodou. příjdte pobejt!!

+2/−15
13.7.2017 12:58

J33a95k70u35b 29Š43a79f59a29n95d89a 7285657801451

A koukal jste se na mapu? Co mají nějaké Martinice společného s tímto přejezdem? Ten vlak končí v Jablonci nad Jizerou na nádraží, které je ještě PŘED tímto přejezdem. Najděte si spojení Jablonec nad Jizerou - Rokytnice nad Jizerou.

+10/0
13.7.2017 13:12

J90a11n 82Č98e39k77a57l 7139635654494

A kdybyste Vy nepsal rychleji než myslel, tak pochopíte, že dotyčný přejezd je mezi stanicemi Jablonec a Rokytnice, tedy v úseku, kam vlaky Martinice-Jablonec už nezajíždějí...

+8/0
13.7.2017 13:12

V43í63t 51J54ů38z12a 8432226931978

Teď, žel, co se týká osobních vlaků, až na nádraží Rokytnice nad Jizerou skutečně zajíždí motoráček jen ve volných dnech jednou tam a nazpět.

+3/0
13.7.2017 13:12

P47e86t31r 27M33u93n62z27a57r 1185181279896

Možná byste měl ve svém rozhorlení nejdříve pořádně číst. Jedná se totiž o kus tratě mezi stanicemi Jablonec nad Jizerou a Rokytnicí nad Jizerou (konkrétně tento přejezd https://mapy.cz/s/1Q3wV ), kde skutečně skutečně i dle IDOSu jezdí 4 vlaky týdně.

Zde je spíš otázka, proč tento kus dále provozovat. Buď ať to prodlouží do Harrachova, nebo ať zruší celou tu trať. Tenhle nedodělek dle mého nemá smysl.

+6/0
13.7.2017 13:12

M46a59r42t67i78n 65V29e41s14e84l84ý 1780378147896

Naopak, kdyby se starosta víc snažil místo toho, jen kritizovat, Jablonec už mohl mít zastávku úplně jinde, a daleko vhodněji položenou!

+1/0
13.7.2017 13:29

J93i56ř16í 71E82r96b14e79n 1643744446247

Haha, a teď tu o Karkulce.

V Jilemnici (na téže trati) se město snaží o zřízení zastávky "Centrum" už přes dvacet let...

+3/0
13.7.2017 14:48

R40a54d55e56k 32J53a27n90a22t70a 9325766914612

Na jiných tratích nové zastávky vznikají. Ani to není daleko, například u Tanvaldu. Takže problém zde bude na straně těch měst.

+2/0
13.7.2017 14:56

J92i61ř11í 51E89r28b14e68n 1693514456357

Ano, Riedlova vila. A že to byly boje, než to prosadili!

+1/0
13.7.2017 15:09

P29a84v66e94l 66M32a63t35o74u85š57e62k 5400617458914

Tato země je plná nedodělků.

+1/0
13.7.2017 14:06

L28a70d79i24s20l88a45v 12H37n74y56k 6400552690136

Stanisla Krejcar

Vážený pane, když nevíte o co jde, nevyjadřujte se tomu.Jsem z toho Jablonce a vím jak tam tento vlak jezdí.Za komunistů plně využívaná trať jak pro osobní tak pro nákladní vlak.Po revoluci nákladní vlaky zmizely a zůstal ten osobní, který KONČÍ!!!!! v Jablonci nad Jizerou a 4 x za týden přejíždí do Rokytnice nad Jizerou, čili přesně tak jak je to napsáno v článku.Je zajímavé, že za celou dobu provozování trati ( a to tam jezdily i ty nákladní) se staly asi 4 nehody se žádným zmařeným životem.Protože je to trať přes náměstí, všechny vlaky tam jezdily sníženou rychlostí a stačilo na to blikající zařízení.

Toto je uděláno proto, aby se zase mohl někdo napakovat.Zlatí komunisti, tam se stát takto nerozkrádal, nikdo se nenapakoval z kapes daňových poplatníků.A nyní zase budou dráhy naříkat, že nemají peníze a musí se zdražovat jízdné.

+1/−3
13.7.2017 13:29







Najdete na iDNES.cz