Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Z Česka vyrazí do Číny první vlak. Nová Hedvábná stezka vede po kolejích

Na první pohled to je běžný vlak s kontejnery, kterých po českých tratích jezdí denně desítky. Jenže až ve středu z terminálu společnosti Metrans v Praze–Uhříněvsi vyjede jedna taková souprava, půjde o historickou událost. Poprvé v historii totiž spojí Česko a Čínu přímý vlak.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M16i46c52h92a88l 45M93i76l54l56e55r 9636852669472

ma to jeden hacek: stezka vede pres Rusko, ktere muze KDYKOLIV nejen kontrolovat kapacitu transportu, ale stezku uplne uzavrit a zacit diktovat podminky, za jakych ji zase otevre. Podobne jako otaceni kohoutku u plynovodu.

0/0
18.7.2017 7:55

L61i32b13o41r 33H55e93g24l43a68s 5629406285209

Pěkný článek - autor mohl přidat pár technických detailů. Mě třeba zaujal odstavec, kde na vlak naložili 123 aut a dovezli je do Belgie? Nevěřil bych, že se to skutečně vyplatí. Nemám tušení, co může stát cesta vlaku, jedoucího 11 tisíc km 20 dní, ale stejně bych řekl, že do ceny vozu musí ta přeprava zásadně promluvit...

0/0
17.7.2017 14:48

M72a46r28t90i73n 60K27o10ž54í52n 1895606461310

Díky výrobě nezatížené euroregulacemi se to patrně vyplatí. Pak už by připadala v úvahu jen lodní doprava, ta je ale zoufale pomalá a stejně by ty auta odněkud z Rotterdamu či Hamburku rozvážely vlaky po Evropě.

0/−1
17.7.2017 14:51

L79i55b33o57r 71H24e81g81l34a54s 5939826685849

To ano, ale i když pluje loď měsíc, přece jen těch aut naloží o něco víc...

0/0
17.7.2017 14:53

M30a89r56t21i47n 82K39o22ž86í10n 1545486361870

Těžko říct. Ono vyrábět auta a někde je skladovat až je loď naložená bude asi taky něco stát. Navíc si myslím, že železniční doprava někde přes Mongolsko, Kazachstán, Rusko, bude pro Číňany velice levná.

+1/0
17.7.2017 14:57

J84o84s50e58f 94V76o24s88i25c72k79y 4803887916893

Navic ve vsech techto zemich se mohou do tech kontejneru probrousit a zbozi vykrast! Je to jen tenky plech !

0/0
17.7.2017 16:02

Ř94e42h12o45ř 44V27l30a96s94á77k 2774454591656

Palivo, plat strojvedoucího, půjčení vagónů - to budou nízké částky. A železniční trať je pravděpodobně v Rusku těžce dotovaná ze strategických hospodářských i vojenských důvodů.

Takže dokud má volnou kapacitu, tak to drahé nebude.

0/0
17.7.2017 15:03

J75a45n 33S41ů52r68a 4465543483432

Dobrý den, k této přepravě najdete více informací zde. https://www.media.volvocars.com/global/en-gb/media/pressreleases/208624/first-china-built-volvo-s90-sedans-arrive-in-europe-via-ground-breaking-rail-link4

0/0
17.7.2017 16:15

P41e96t44r 14K15a62d52e15ř24á33v70e37k 9741672460942

Pořád tu v principu platí, že železnice je rychlejší, ale dražší, jak jsem napsal v příspěvku, který už odputoval někam do propadliště, loď dokáže pobrat i tolik kontejnerů, co 250 vlaků, což se musí ekonomicky nějak projevit a smysl to pak má primárně pro drahé zboží, u nějž se počítá i čas. Za boomem železničních přeprav stojí prostě záměr jejich cílené podpory z čínské strany, což znamená i tu finanční, někdy se uvádí že přepravné pokrývá dokonce jen polovinu nákladů, ale bude to případ od případu, navíc synergiemi (frekventovanější provoz, zkracování přepravní doby, lepší využití náležitostí, vytěžování východním směrem, ...) se to může postupně zlepšovat, což je i cílem. U přeprav pro Volvo to bude jistě i prestiž, když jde o luxusní vozy čínské produkce pro evropský trh.

0/0
17.7.2017 17:30

R93o89m18a56n 58K41r96o68u28t76i11l 6132539418344

123 vozů krát např. 300 tis (prodejní cena jednoho) = 36 900 000 kč. Kdyby stála doprava 1 milion, tak jsou to cca. 3% z prodejní ceny.

0/0
18.7.2017 9:03

P28a96v77e13l 91Ř57a82p52e55k 7442456489255

Na kamiony bych nasadil takové mýtné, že by se po železnici najednou vozil několikanásobek toho co dnes. Ten paskvil od Kapsche okamžitě zrušit a demontovat a zavést plošné mýto se speciálním příplatkem za průjezdy obcemi a přes přejezdy. Jenže v tomhle zkorumpovaném a zastaralou silniční dopravou zdecimovaném státě holt rozumné věci nelze prosadit.

0/−5
17.7.2017 14:17

M60a70r82t80i36n 37K45o74ž26í73n 1745946111490

Budou na to kapacitně stačit páteřní tratě? Bude fungovat JIT pro firmy, které to vyžadují?

+4/0
17.7.2017 14:20

P24a96v16e92l 72Ř27a64p51e59k 7722646929625

Zeptejte se pamětníků, kolik nákladů se tahalo po tratích za totáče. Dnes jsou proti tomu tratě prázdné. Automobilová a asfaltová lobby neustále šíří nějaké bludy, proč to či ono nejde.

+1/−2
17.7.2017 14:29

M69a70r21t77i54n 49K48o84ž75í30n 1665666141260

Já ty časy docela pamatuju, bydlím na koridoru Brno Břeclav a ta trať rozhodně prázdná není. Přes den prostor pro nákladní dopravu prakticky není. Nádraží, kde by mohli nákladní vlaky vyčkat průjezdu osobních dost výrazně vymizely. A jak píšu, dost firem potřebuje JIT a pokud to mít nebudou, buď od nás odejdou, nebo budou budovat sklady a překladiště a výrazně to promítnou do ceny svých produktů. Dnes není na rozdíl od bolševika čas na to, aby náklad z Ostravy do Brna putoval dva dny.

0/0
17.7.2017 14:35

M72a57r23t95i76n 63K22o17ž35í81n 1685496461740

mohly nákladní vlaky

0/0
17.7.2017 14:37

P72a76v86e62l 20Ř79a33p65e11k 7202116479795

Nalezení optimálního řešení bych nechal trhu. Nejprve je třeba, aby kamiony platily za průjezdy obcemi. Z vybraných peněz by se např. mohla posílit železniční infrastruktura v exponovaných lokalitách.

0/0
17.7.2017 14:41

M52a85r37t47i33n 77K79o75ž39í15n 1965876461960

To se vám okamžitě promítne do ceny přepravovaného zboží. Nehledě na to, že kamionová doprava se přesune i na silnice nižších tříd, protože zboží bude muset kamion dovézt z překladiště do firmy jinými cestami než doposud, protože naprostá většina firem dnes nemá vlečku. Na tom si smlsnou různí Zelení a ostatní paraziti a budete v patové situaci. Tak složité věci nelze řešit výkřikem od stolu "zpoplatníme průjezd obcemi".

0/0
17.7.2017 14:46

P23a96v80e77l 84Ř35a76p50e48k 7972266669515

Nemám problém s tím, že za brambory z Francie a česnek ze Španělska si budu muset připlatit 50 %. Alespoň tato absurdita zmizí. Nic není zadarmo. Ani ty průjezdy obcemi. Ono je to krásné - přepravní společnost kasíruje zisky a lidé podél komunikací nesou náklady a negativní důsledky. Jenže sorry, společnost, která si říká "vyspělá", by toto amorální zvěrstvo neměla dále živit.

+1/0
17.7.2017 14:49

M35a83r46t18i24n 53K41o83ž68í79n 1575476981940

Ale to nejsou jen brambory. Nebudete pak mít nic proti tomu, že jabka jsou tři měsíce v roce a banány na vánoce. Už tady není bolševik a doprava slouží firmám, nikoliv firmy dopravě.

0/0
17.7.2017 14:53

Ř86e48h49o38ř 41V10l57a36s95á23k 2234114811396

Ta nádraží či výhybny by zase bylo možné obnovit. Zvlášť když doba pokročila a na jejich obsluhu stačí méně lidí.

+1/0
17.7.2017 14:55

M19a52r32t65i11n 62K48o38ž41í62n 1135766291610

Nebylo. Už to tam vypadá úplně jinak, stojí tam například domy, autobusová nádraží a podobně.

0/0
17.7.2017 15:02

Ř59e44h58o22ř 81V95l28a60s53á87k 2124214751416

To je detail. Klidně tu nákladní výhybnu můžete vybudovat na lepším místě než bylo staré nádraží, protože nebudete potřebovat, aby byla co nejblíž místu, kde byla před 150 lety továrna....

0/0
17.7.2017 15:09

M33a25r66t57i89n 77K91o58ž59í57n 1465266721440

Budete vykupovat soukromé pozemky, budou proti vám bojovat aktivisti, budete na koridoru způsobovat výluky. V ČR je taková akce běh na dvacet let. Úplně mě stačí přesun brněnského nádraží, který trvá někdy od roku 1930.

0/0
17.7.2017 15:17

Ř59e72h86o85ř 15V66l86a43s26á37k 2744594251776

Nezlobte se, ale rozšíření koridoru kdesi v polích o dvě koleje je s přesunem brněnského nádraží fakt nesrovnatelné.

0/0
18.7.2017 7:12

P83a38v80e95l 19M52a39t70o46u56š63e42k 5390557898304

Čas na to je. Jen se změnilo myšlení lidí. Ti dnes musí mít všechno hned, včera bylo pozdě, neustále se za něčím ženou a přiživují si stres. Přitom úplně zbytečně, stejně dospěchají leda tak do hrobu.

+2/0
17.7.2017 15:56

V30á72c84l96a42v 67K29o22p16ř43i62v87a 1414740355121

Zeptej se pamětníků, jaký byl spotřební koš před třiceti lety a dnes. Dnes se pohybuje násobně více nákladu než tehdy.

0/0
17.7.2017 14:41

M93a17r10t37i88n 14K90o42ž86í15n 1195916411940

Taky je podstatně hustší osobní doprava na železnici a pokud zpomalí vlivem nákladní dopravy, nebude konkurenceschopná.

+1/0
17.7.2017 14:42

P53a47v19e73l 45Ř63a88p14e92k 7182606339335

Jistě, dříve například nepřicházelo v úvahu, aby se brambory k nám na místo spotřeby vozily kamionem přes půl Evropy.

0/0
17.7.2017 14:42

M55a95r12t26i44n 57K98o76ž66í58n 1545936701800

Vidíte a trh, kterým se oháníte rozhodl, že to tak je.

0/0
17.7.2017 14:47

P12a35v66e91l 32Ř12a51p29e11k 7352656429695

Trh? To, že vám kamiony zadarmo burácí za okny, to je trh? Nikoli, to je státem posvěcené násilí a protežování jistých vlivných skupin.

+1/0
17.7.2017 14:51

M18a50r68t89i62n 53K49o12ž38í92n 1965586671180

To je trh. Zákazník žádá jahody v únoru a má je. Zákazník žádá brambory za patnáct místo padesáti korun a má je. Zákazník žádá levný nábytek, má ho. Kdyby to nikdo nekupoval, nikdo by to nazdařbůh nevozil.

0/0
17.7.2017 14:55

R49i56c45h91a38r87d 64F21i46a43l62a 9653628515535

To jsou zase kecy, to v pohádce poslali Marušku v únoru na jahody, v době mrazáků aj. nikdo nemusí žádat čerstvé jahody v zimě. Zrovna tak zákazník očekává že brambory jež byly nejmíň dvěstě let základní potravinou chudých a jež jsme nejspíš i vyváželi, nebudou luxusem dražším než banány. 50 Kč ostatně nestály nikdy, protože se nemusí přepravovat letecky. Leda nějaké speciální francouzské, Francouzi si totiž myslí, že jejich zboží je tak skvělé, že je můžou 2-3x předražovat. Rozumný zákazník také nežádá levný nábytek ale obecně zboží s přijatelnou relací cena-kvalita (pokud tu kvalitu ovšem rozezná). Když česká firma nabízela kvalitní a vkusný nábytek z masívu setkala se u veřejnosti zvyklé na nekvalitní šmejdy s nezájmem a musela to zabalit. Navíc se nábytek nekupuje každý měsíc. Dnes je díky značné konkurenci nejdřív nabídka naháněná masívní reklamou a teprve pak poptávka. Pokud mám zájem o nějaké zboží, které na trhu není nebo je nesmyslně drahé (např. rybíz) nemám ani kde ho vyžadovat a i tak se celý slavný trh na mne vykašle.

0/0
18.7.2017 20:41

P70a44v34e21l 54Ř56a57p64e32k 7882606109725

Trh by to byl, kdyby si obce mohly V LIBOVOLNÉ VÝŠI stanovit mýtné za průjezd přes své území. To byste se asi divil, co?

0/0
17.7.2017 14:53

M60a65r76t38i78n 61K49o89ž17í38n 1175746601680

V ten okamžik by se pro svoje okolí stala naše zem absolutně nekonkurenceschopná a každý by se nám obloukem vyhnul. A to především firmy, které by u nás chtěly vyrábět.

0/0
17.7.2017 14:59

D92a33d96a34k 64P84e89t91r 7591430914158

Mašinfíři si říkali hrdě, těžkotonážníci.

0/0
18.7.2017 4:46

R32o39m16a32n 77S36t20o48n69e87k 1539853139801

Super napad, železnični sit už teď je mnohdy přetižena a vy by jste tam nacpal dalši vlaky

+1/−1
17.7.2017 14:31

P11a44v69e31l 28Ř79a74p19e30k 7912126869575

Naprostý nesmysl. "Železniční síť" u nás čítá tisíce km. O přetíženosti lze hovořit pouze na úsecích, které mají v součtu asi 200 km, přičemž se jedná primárně o problém osobní dopravy, nikoli nákladní. Pro ty úseky existují volné alternativní trasy. Myslete laskavě hlavou, než začnete papouškovat lži šířené zkorumpovanými úředníky.

0/−3
17.7.2017 14:36

M71a73r13t56i12n 82K39o18ž25í56n 1435546931970

O přetíženosti lze hovořit na úseku Děčín - Ostrava, Děčín - Břeclav. To není 200km.

+1/0
17.7.2017 14:39

P69a45v17e35l 49Ř20a55p27e57k 7562696479975

Tak třeba z Děčína do Břeclavi vedou dvě železniční trati, osobkou je zatížena prakticky jen jedna z nich, a za totáče se tam tahalo nesrovnatelně víc nákladu než dnes.

0/0
17.7.2017 14:44

T59o24m42á63š 21M22o81r77a40v39č30í81k 3877956483625

Tak to řekněte železničářům, aby se vám mohli vysmát. Prostě kapacita není, vše je to zacpané osobákama - koridory, města a okolí.

0/0
17.7.2017 15:03

P28e35t87r 59N12o20v60o61t54n55y 1221370491

072 a pak hlavně navazující kousek 231 rozhodně není osobní dopravou nezatizena.

0/0
17.7.2017 15:52

P22e30t53r 77K77a14d15e28ř97á34v53e26k 9211152910582

Ono nejkritičtějších může být třeba jen těch 200 km, ale těch nejzásadnějších, kterými projíždí drtivá většina tranzitu nebo i importu/exportu. A odpovědí není počet volných tras, protože asi nejde odstavit kolem hranic dvacet nákladních vlaků, ať si počkají do noci, kdy bude průjezd dál plynule volný. Lokomotivy, vozy, personál, kontejnerová překladiště, to všechno jsou nemalé investice a náklady, které musí produktivně fungovat pořád. Nemluvě samozřejmě o nějakých dodaích lhůtách přepravovaného zboží.

0/0
17.7.2017 17:43

M49a39r82t63i86n 41K37o70ž84í55n 1635466161330

S koridory se krom času od půlnoci do čtvrté ráno prakticky nedá počítat.

+1/0
17.7.2017 14:36

P48a24v34e27l 94Ř50a98p66e23k 7102386729965

Vagony mají tu kouzelnou vlastnost, že je můžete spojovat, takže tam klidně můžete vozit násobně nákladu, aniž by to nabouralo grafikony osobní dopravy.

0/0
17.7.2017 14:46

P81e20t80r 96K15a42d62e29ř12á95v25e43k 9301712130482

to je bohužel omyl. Máme tu nějaký limit délky nákladních vlaků, daný zejména kolejemi ve stanicích (aby vlaky mohly být předjížděny). Teoretické rezervy jsou tedy v tomto značné, reálné bohužel velmi malé, protože zlepšení stavu je jen v malé míře možné čistě organizačními možnostmi, pak už přicházejí na řadu časově a finančně náročné stavební úpravy.

0/0
17.7.2017 17:35

P93a49v28e85l 69M62a67t69o57u68š84e34k 5110247588464

Přetížené jsou 2 až 3 hlavní tratě, po zbytku sítě nákladní vlaky (a ani moc osobních) skoro nejezdí.

0/0
17.7.2017 15:59

J91o90s38e13f 70V54o34s72i18c51k37y 4423367226613

To bys ale potom dostaval zeleninu a ovoce jiz shnile !

0/0
17.7.2017 16:04

A86u78r64e27l 84B94a52b35i78c 9708860572

Tak to nechápu. V textu se píše, že citlivé součástky se přepravují vlakem a ne lodí, protože jsou menší otřesy a pak se dále píše, že pro přepravu vína se musí vlaky upravit kvůli velkým otřesům.

+1/0
17.7.2017 14:08

P85a55v91e65l 43M35a67t74o44u47š11e34k 5450137358944

Autor si trochu protiřečí, nicméně na železnici dochází k větším otřesům vlivem nekvalitní tratě pouze v dost ojedinělých případech, pravděpodobně hlavně v některých místech na Ukrajině. Při cestě lodí je navíc více překládek a další manipulace s kontejnery.

+1/0
17.7.2017 14:14

R40o59b95e25r32t 94P76e81l72c 5804319344390

Přes Ukrajinu to nejezdí...Rusko, Kazachstán....tam jsou kritické úseky....

+4/0
17.7.2017 14:15







Najdete na iDNES.cz