Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Z Česka vyrazí do Číny první vlak. Nová Hedvábná stezka vede po kolejích

Na první pohled to je běžný vlak s kontejnery, kterých po českých tratích jezdí denně desítky. Jenže až ve středu z terminálu společnosti Metrans v Praze–Uhříněvsi vyjede jedna taková souprava, půjde o historickou událost. Poprvé v historii totiž spojí Česko a Čínu přímý vlak.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M90i75c43h64a43l 95M87i58l24l49e49r 9196842189292

ma to jeden hacek: stezka vede pres Rusko, ktere muze KDYKOLIV nejen kontrolovat kapacitu transportu, ale stezku uplne uzavrit a zacit diktovat podminky, za jakych ji zase otevre. Podobne jako otaceni kohoutku u plynovodu.

0/0
18.7.2017 7:55

L40i36b65o78r 49H64e29g72l76a72s 5919626315369

Pěkný článek - autor mohl přidat pár technických detailů. Mě třeba zaujal odstavec, kde na vlak naložili 123 aut a dovezli je do Belgie? Nevěřil bych, že se to skutečně vyplatí. Nemám tušení, co může stát cesta vlaku, jedoucího 11 tisíc km 20 dní, ale stejně bych řekl, že do ceny vozu musí ta přeprava zásadně promluvit...

0/0
17.7.2017 14:48

M81a84r20t55i49n 61K47o94ž23í89n 1485126751280

Díky výrobě nezatížené euroregulacemi se to patrně vyplatí. Pak už by připadala v úvahu jen lodní doprava, ta je ale zoufale pomalá a stejně by ty auta odněkud z Rotterdamu či Hamburku rozvážely vlaky po Evropě.

0/−1
17.7.2017 14:51

L35i30b98o98r 31H36e17g98l38a12s 5799926705139

To ano, ale i když pluje loď měsíc, přece jen těch aut naloží o něco víc...

0/0
17.7.2017 14:53

M66a90r50t42i66n 32K41o63ž38í63n 1455556811440

Těžko říct. Ono vyrábět auta a někde je skladovat až je loď naložená bude asi taky něco stát. Navíc si myslím, že železniční doprava někde přes Mongolsko, Kazachstán, Rusko, bude pro Číňany velice levná.

+1/0
17.7.2017 14:57

J40o47s87e10f 47V56o72s92i41c93k28y 4823567186743

Navic ve vsech techto zemich se mohou do tech kontejneru probrousit a zbozi vykrast! Je to jen tenky plech !

0/0
17.7.2017 16:02

Ř56e90h44o38ř 31V48l16a44s53á86k 2704904451626

Palivo, plat strojvedoucího, půjčení vagónů - to budou nízké částky. A železniční trať je pravděpodobně v Rusku těžce dotovaná ze strategických hospodářských i vojenských důvodů.

Takže dokud má volnou kapacitu, tak to drahé nebude.

0/0
17.7.2017 15:03

J75a54n 71S85ů62r70a 4425143693642

Dobrý den, k této přepravě najdete více informací zde. https://www.media.volvocars.com/global/en-gb/media/pressreleases/208624/first-china-built-volvo-s90-sedans-arrive-in-europe-via-ground-breaking-rail-link4

0/0
17.7.2017 16:15

P19e28t56r 10K71a13d57e17ř30á87v88e64k 9471162900362

Pořád tu v principu platí, že železnice je rychlejší, ale dražší, jak jsem napsal v příspěvku, který už odputoval někam do propadliště, loď dokáže pobrat i tolik kontejnerů, co 250 vlaků, což se musí ekonomicky nějak projevit a smysl to pak má primárně pro drahé zboží, u nějž se počítá i čas. Za boomem železničních přeprav stojí prostě záměr jejich cílené podpory z čínské strany, což znamená i tu finanční, někdy se uvádí že přepravné pokrývá dokonce jen polovinu nákladů, ale bude to případ od případu, navíc synergiemi (frekventovanější provoz, zkracování přepravní doby, lepší využití náležitostí, vytěžování východním směrem, ...) se to může postupně zlepšovat, což je i cílem. U přeprav pro Volvo to bude jistě i prestiž, když jde o luxusní vozy čínské produkce pro evropský trh.

0/0
17.7.2017 17:30

R34o12m44a23n 75K64r36o39u65t48i56l 6962929468424

123 vozů krát např. 300 tis (prodejní cena jednoho) = 36 900 000 kč. Kdyby stála doprava 1 milion, tak jsou to cca. 3% z prodejní ceny.

0/0
18.7.2017 9:03

P51a30v78e28l 13Ř91a15p71e49k 7382636709575

Na kamiony bych nasadil takové mýtné, že by se po železnici najednou vozil několikanásobek toho co dnes. Ten paskvil od Kapsche okamžitě zrušit a demontovat a zavést plošné mýto se speciálním příplatkem za průjezdy obcemi a přes přejezdy. Jenže v tomhle zkorumpovaném a zastaralou silniční dopravou zdecimovaném státě holt rozumné věci nelze prosadit.

0/−5
17.7.2017 14:17

M73a21r17t64i93n 36K46o39ž69í56n 1885546901270

Budou na to kapacitně stačit páteřní tratě? Bude fungovat JIT pro firmy, které to vyžadují?

+4/0
17.7.2017 14:20

P44a33v56e60l 24Ř82a54p46e43k 7672876879445

Zeptejte se pamětníků, kolik nákladů se tahalo po tratích za totáče. Dnes jsou proti tomu tratě prázdné. Automobilová a asfaltová lobby neustále šíří nějaké bludy, proč to či ono nejde.

+1/−2
17.7.2017 14:29

M29a40r93t83i22n 93K78o64ž54í41n 1905126651100

Já ty časy docela pamatuju, bydlím na koridoru Brno Břeclav a ta trať rozhodně prázdná není. Přes den prostor pro nákladní dopravu prakticky není. Nádraží, kde by mohli nákladní vlaky vyčkat průjezdu osobních dost výrazně vymizely. A jak píšu, dost firem potřebuje JIT a pokud to mít nebudou, buď od nás odejdou, nebo budou budovat sklady a překladiště a výrazně to promítnou do ceny svých produktů. Dnes není na rozdíl od bolševika čas na to, aby náklad z Ostravy do Brna putoval dva dny.

0/0
17.7.2017 14:35

M13a81r72t89i72n 21K73o69ž48í92n 1775486861120

mohly nákladní vlaky

0/0
17.7.2017 14:37

P36a76v48e76l 16Ř91a27p98e75k 7722756609225

Nalezení optimálního řešení bych nechal trhu. Nejprve je třeba, aby kamiony platily za průjezdy obcemi. Z vybraných peněz by se např. mohla posílit železniční infrastruktura v exponovaných lokalitách.

0/0
17.7.2017 14:41

M61a89r90t64i57n 57K82o50ž64í69n 1775246751690

To se vám okamžitě promítne do ceny přepravovaného zboží. Nehledě na to, že kamionová doprava se přesune i na silnice nižších tříd, protože zboží bude muset kamion dovézt z překladiště do firmy jinými cestami než doposud, protože naprostá většina firem dnes nemá vlečku. Na tom si smlsnou různí Zelení a ostatní paraziti a budete v patové situaci. Tak složité věci nelze řešit výkřikem od stolu "zpoplatníme průjezd obcemi".

0/0
17.7.2017 14:46

P58a90v10e16l 72Ř16a75p37e76k 7912236959735

Nemám problém s tím, že za brambory z Francie a česnek ze Španělska si budu muset připlatit 50 %. Alespoň tato absurdita zmizí. Nic není zadarmo. Ani ty průjezdy obcemi. Ono je to krásné - přepravní společnost kasíruje zisky a lidé podél komunikací nesou náklady a negativní důsledky. Jenže sorry, společnost, která si říká "vyspělá", by toto amorální zvěrstvo neměla dále živit.

+1/0
17.7.2017 14:49

M82a14r15t10i23n 22K98o22ž79í56n 1375296901140

Ale to nejsou jen brambory. Nebudete pak mít nic proti tomu, že jabka jsou tři měsíce v roce a banány na vánoce. Už tady není bolševik a doprava slouží firmám, nikoliv firmy dopravě.

0/0
17.7.2017 14:53

Ř60e71h16o70ř 61V40l32a68s17á74k 2654134531456

Ta nádraží či výhybny by zase bylo možné obnovit. Zvlášť když doba pokročila a na jejich obsluhu stačí méně lidí.

+1/0
17.7.2017 14:55

M33a22r97t51i61n 82K10o46ž59í68n 1635116751560

Nebylo. Už to tam vypadá úplně jinak, stojí tam například domy, autobusová nádraží a podobně.

0/0
17.7.2017 15:02

Ř77e43h71o85ř 81V12l24a65s69á31k 2614644511246

To je detail. Klidně tu nákladní výhybnu můžete vybudovat na lepším místě než bylo staré nádraží, protože nebudete potřebovat, aby byla co nejblíž místu, kde byla před 150 lety továrna....

0/0
17.7.2017 15:09

M95a39r44t20i68n 62K88o67ž58í85n 1675176141240

Budete vykupovat soukromé pozemky, budou proti vám bojovat aktivisti, budete na koridoru způsobovat výluky. V ČR je taková akce běh na dvacet let. Úplně mě stačí přesun brněnského nádraží, který trvá někdy od roku 1930.

0/0
17.7.2017 15:17

Ř22e47h16o59ř 63V74l89a72s13á79k 2304514311666

Nezlobte se, ale rozšíření koridoru kdesi v polích o dvě koleje je s přesunem brněnského nádraží fakt nesrovnatelné.

0/0
18.7.2017 7:12

P51a75v88e95l 41M84a49t29o34u53š42e23k 5670197848844

Čas na to je. Jen se změnilo myšlení lidí. Ti dnes musí mít všechno hned, včera bylo pozdě, neustále se za něčím ženou a přiživují si stres. Přitom úplně zbytečně, stejně dospěchají leda tak do hrobu.

+2/0
17.7.2017 15:56

V28á73c96l98a53v 32K25o11p11ř75i33v32a 1364630885271

Zeptej se pamětníků, jaký byl spotřební koš před třiceti lety a dnes. Dnes se pohybuje násobně více nákladu než tehdy.

0/0
17.7.2017 14:41

M40a31r25t81i96n 71K75o28ž73í91n 1225616271490

Taky je podstatně hustší osobní doprava na železnici a pokud zpomalí vlivem nákladní dopravy, nebude konkurenceschopná.

+1/0
17.7.2017 14:42

P17a79v87e27l 61Ř56a53p31e23k 7282606879935

Jistě, dříve například nepřicházelo v úvahu, aby se brambory k nám na místo spotřeby vozily kamionem přes půl Evropy.

0/0
17.7.2017 14:42

M65a61r26t91i69n 63K25o81ž45í93n 1135876551960

Vidíte a trh, kterým se oháníte rozhodl, že to tak je.

0/0
17.7.2017 14:47

P78a34v60e20l 62Ř83a60p67e52k 7442186129415

Trh? To, že vám kamiony zadarmo burácí za okny, to je trh? Nikoli, to je státem posvěcené násilí a protežování jistých vlivných skupin.

+1/0
17.7.2017 14:51

M72a19r18t95i30n 18K76o20ž65í57n 1105516961110

To je trh. Zákazník žádá jahody v únoru a má je. Zákazník žádá brambory za patnáct místo padesáti korun a má je. Zákazník žádá levný nábytek, má ho. Kdyby to nikdo nekupoval, nikdo by to nazdařbůh nevozil.

0/0
17.7.2017 14:55

R67i71c85h84a38r15d 59F74i95a61l18a 9963138425975

To jsou zase kecy, to v pohádce poslali Marušku v únoru na jahody, v době mrazáků aj. nikdo nemusí žádat čerstvé jahody v zimě. Zrovna tak zákazník očekává že brambory jež byly nejmíň dvěstě let základní potravinou chudých a jež jsme nejspíš i vyváželi, nebudou luxusem dražším než banány. 50 Kč ostatně nestály nikdy, protože se nemusí přepravovat letecky. Leda nějaké speciální francouzské, Francouzi si totiž myslí, že jejich zboží je tak skvělé, že je můžou 2-3x předražovat. Rozumný zákazník také nežádá levný nábytek ale obecně zboží s přijatelnou relací cena-kvalita (pokud tu kvalitu ovšem rozezná). Když česká firma nabízela kvalitní a vkusný nábytek z masívu setkala se u veřejnosti zvyklé na nekvalitní šmejdy s nezájmem a musela to zabalit. Navíc se nábytek nekupuje každý měsíc. Dnes je díky značné konkurenci nejdřív nabídka naháněná masívní reklamou a teprve pak poptávka. Pokud mám zájem o nějaké zboží, které na trhu není nebo je nesmyslně drahé (např. rybíz) nemám ani kde ho vyžadovat a i tak se celý slavný trh na mne vykašle.

0/0
18.7.2017 20:41

P19a81v83e67l 32Ř51a72p37e96k 7812786789865

Trh by to byl, kdyby si obce mohly V LIBOVOLNÉ VÝŠI stanovit mýtné za průjezd přes své území. To byste se asi divil, co?

0/0
17.7.2017 14:53

M22a76r60t68i64n 81K92o94ž65í58n 1785966811970

V ten okamžik by se pro svoje okolí stala naše zem absolutně nekonkurenceschopná a každý by se nám obloukem vyhnul. A to především firmy, které by u nás chtěly vyrábět.

0/0
17.7.2017 14:59

D22a55d87a33k 14P43e22t56r 7741260834748

Mašinfíři si říkali hrdě, těžkotonážníci.

0/0
18.7.2017 4:46

R59o94m44a88n 13S59t35o71n62e28k 1119483419311

Super napad, železnični sit už teď je mnohdy přetižena a vy by jste tam nacpal dalši vlaky

+1/−1
17.7.2017 14:31

P49a12v52e32l 14Ř69a49p53e59k 7802186589735

Naprostý nesmysl. "Železniční síť" u nás čítá tisíce km. O přetíženosti lze hovořit pouze na úsecích, které mají v součtu asi 200 km, přičemž se jedná primárně o problém osobní dopravy, nikoli nákladní. Pro ty úseky existují volné alternativní trasy. Myslete laskavě hlavou, než začnete papouškovat lži šířené zkorumpovanými úředníky.

0/−3
17.7.2017 14:36

M44a74r64t11i44n 84K88o32ž97í60n 1765556291700

O přetíženosti lze hovořit na úseku Děčín - Ostrava, Děčín - Břeclav. To není 200km.

+1/0
17.7.2017 14:39

P20a45v92e54l 48Ř90a82p93e19k 7142526219235

Tak třeba z Děčína do Břeclavi vedou dvě železniční trati, osobkou je zatížena prakticky jen jedna z nich, a za totáče se tam tahalo nesrovnatelně víc nákladu než dnes.

0/0
17.7.2017 14:44

T35o16m44á63š 79M53o84r90a95v96č27í65k 3637516983505

Tak to řekněte železničářům, aby se vám mohli vysmát. Prostě kapacita není, vše je to zacpané osobákama - koridory, města a okolí.

0/0
17.7.2017 15:03

P51e74t75r 83N97o39v17o66t36n68y 1661900491

072 a pak hlavně navazující kousek 231 rozhodně není osobní dopravou nezatizena.

0/0
17.7.2017 15:52

P64e59t58r 32K70a63d26e62ř96á95v12e44k 9791232470752

Ono nejkritičtějších může být třeba jen těch 200 km, ale těch nejzásadnějších, kterými projíždí drtivá většina tranzitu nebo i importu/exportu. A odpovědí není počet volných tras, protože asi nejde odstavit kolem hranic dvacet nákladních vlaků, ať si počkají do noci, kdy bude průjezd dál plynule volný. Lokomotivy, vozy, personál, kontejnerová překladiště, to všechno jsou nemalé investice a náklady, které musí produktivně fungovat pořád. Nemluvě samozřejmě o nějakých dodaích lhůtách přepravovaného zboží.

0/0
17.7.2017 17:43

M87a84r48t83i53n 67K39o75ž37í25n 1955976771360

S koridory se krom času od půlnoci do čtvrté ráno prakticky nedá počítat.

+1/0
17.7.2017 14:36

P21a85v92e50l 40Ř47a67p43e92k 7872826869535

Vagony mají tu kouzelnou vlastnost, že je můžete spojovat, takže tam klidně můžete vozit násobně nákladu, aniž by to nabouralo grafikony osobní dopravy.

0/0
17.7.2017 14:46

P77e73t48r 27K25a68d89e47ř83á28v17e95k 9961292810932

to je bohužel omyl. Máme tu nějaký limit délky nákladních vlaků, daný zejména kolejemi ve stanicích (aby vlaky mohly být předjížděny). Teoretické rezervy jsou tedy v tomto značné, reálné bohužel velmi malé, protože zlepšení stavu je jen v malé míře možné čistě organizačními možnostmi, pak už přicházejí na řadu časově a finančně náročné stavební úpravy.

0/0
17.7.2017 17:35

P54a67v27e84l 69M84a25t51o38u81š10e17k 5530917608114

Přetížené jsou 2 až 3 hlavní tratě, po zbytku sítě nákladní vlaky (a ani moc osobních) skoro nejezdí.

0/0
17.7.2017 15:59

J65o23s61e12f 88V96o79s38i86c88k36y 4673857546433

To bys ale potom dostaval zeleninu a ovoce jiz shnile !

0/0
17.7.2017 16:04

A27u85r48e47l 30B64a12b83i91c 9588950882

Tak to nechápu. V textu se píše, že citlivé součástky se přepravují vlakem a ne lodí, protože jsou menší otřesy a pak se dále píše, že pro přepravu vína se musí vlaky upravit kvůli velkým otřesům.

+1/0
17.7.2017 14:08

P43a68v81e92l 91M66a15t40o82u67š78e15k 5570867878964

Autor si trochu protiřečí, nicméně na železnici dochází k větším otřesům vlivem nekvalitní tratě pouze v dost ojedinělých případech, pravděpodobně hlavně v některých místech na Ukrajině. Při cestě lodí je navíc více překládek a další manipulace s kontejnery.

+1/0
17.7.2017 14:14

R79o58b56e64r83t 47P81e31l15c 5544409454620

Přes Ukrajinu to nejezdí...Rusko, Kazachstán....tam jsou kritické úseky....

+4/0
17.7.2017 14:15







Najdete na iDNES.cz