Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Z Česka vyrazí do Číny první vlak. Nová Hedvábná stezka vede po kolejích

Na první pohled to je běžný vlak s kontejnery, kterých po českých tratích jezdí denně desítky. Jenže až ve středu z terminálu společnosti Metrans v Praze–Uhříněvsi vyjede jedna taková souprava, půjde o historickou událost. Poprvé v historii totiž spojí Česko a Čínu přímý vlak.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M16i59c72h87a67l 14M20i19l66l48e66r 9386632289322

ma to jeden hacek: stezka vede pres Rusko, ktere muze KDYKOLIV nejen kontrolovat kapacitu transportu, ale stezku uplne uzavrit a zacit diktovat podminky, za jakych ji zase otevre. Podobne jako otaceni kohoutku u plynovodu.

0/0
18.7.2017 7:55

L79i79b27o37r 58H31e85g16l59a66s 5279856155619

Pěkný článek - autor mohl přidat pár technických detailů. Mě třeba zaujal odstavec, kde na vlak naložili 123 aut a dovezli je do Belgie? Nevěřil bych, že se to skutečně vyplatí. Nemám tušení, co může stát cesta vlaku, jedoucího 11 tisíc km 20 dní, ale stejně bych řekl, že do ceny vozu musí ta přeprava zásadně promluvit...

0/0
17.7.2017 14:48

M77a38r26t69i45n 10K81o78ž43í24n 1205506611130

Díky výrobě nezatížené euroregulacemi se to patrně vyplatí. Pak už by připadala v úvahu jen lodní doprava, ta je ale zoufale pomalá a stejně by ty auta odněkud z Rotterdamu či Hamburku rozvážely vlaky po Evropě.

0/−1
17.7.2017 14:51

L31i26b27o51r 31H97e26g24l78a11s 5519126615539

To ano, ale i když pluje loď měsíc, přece jen těch aut naloží o něco víc...

0/0
17.7.2017 14:53

M88a42r24t95i87n 87K46o98ž37í74n 1665826561380

Těžko říct. Ono vyrábět auta a někde je skladovat až je loď naložená bude asi taky něco stát. Navíc si myslím, že železniční doprava někde přes Mongolsko, Kazachstán, Rusko, bude pro Číňany velice levná.

+1/0
17.7.2017 14:57

J62o80s15e89f 36V11o67s80i40c34k79y 4613617186903

Navic ve vsech techto zemich se mohou do tech kontejneru probrousit a zbozi vykrast! Je to jen tenky plech !

0/0
17.7.2017 16:02

Ř14e33h47o71ř 21V38l95a91s53á67k 2594964361946

Palivo, plat strojvedoucího, půjčení vagónů - to budou nízké částky. A železniční trať je pravděpodobně v Rusku těžce dotovaná ze strategických hospodářských i vojenských důvodů.

Takže dokud má volnou kapacitu, tak to drahé nebude.

0/0
17.7.2017 15:03

J61a39n 88S63ů82r82a 4115963693262

Dobrý den, k této přepravě najdete více informací zde. https://www.media.volvocars.com/global/en-gb/media/pressreleases/208624/first-china-built-volvo-s90-sedans-arrive-in-europe-via-ground-breaking-rail-link4

0/0
17.7.2017 16:15

P94e18t12r 89K25a36d36e38ř18á32v50e29k 9201452980892

Pořád tu v principu platí, že železnice je rychlejší, ale dražší, jak jsem napsal v příspěvku, který už odputoval někam do propadliště, loď dokáže pobrat i tolik kontejnerů, co 250 vlaků, což se musí ekonomicky nějak projevit a smysl to pak má primárně pro drahé zboží, u nějž se počítá i čas. Za boomem železničních přeprav stojí prostě záměr jejich cílené podpory z čínské strany, což znamená i tu finanční, někdy se uvádí že přepravné pokrývá dokonce jen polovinu nákladů, ale bude to případ od případu, navíc synergiemi (frekventovanější provoz, zkracování přepravní doby, lepší využití náležitostí, vytěžování východním směrem, ...) se to může postupně zlepšovat, což je i cílem. U přeprav pro Volvo to bude jistě i prestiž, když jde o luxusní vozy čínské produkce pro evropský trh.

0/0
17.7.2017 17:30

R70o37m46a39n 38K73r71o28u10t45i25l 6782779178934

123 vozů krát např. 300 tis (prodejní cena jednoho) = 36 900 000 kč. Kdyby stála doprava 1 milion, tak jsou to cca. 3% z prodejní ceny.

0/0
18.7.2017 9:03

P43a17v51e63l 18Ř48a79p65e26k 7382516739855

Na kamiony bych nasadil takové mýtné, že by se po železnici najednou vozil několikanásobek toho co dnes. Ten paskvil od Kapsche okamžitě zrušit a demontovat a zavést plošné mýto se speciálním příplatkem za průjezdy obcemi a přes přejezdy. Jenže v tomhle zkorumpovaném a zastaralou silniční dopravou zdecimovaném státě holt rozumné věci nelze prosadit.

0/−5
17.7.2017 14:17

M75a50r93t88i72n 22K55o63ž66í40n 1515336881110

Budou na to kapacitně stačit páteřní tratě? Bude fungovat JIT pro firmy, které to vyžadují?

+4/0
17.7.2017 14:20

P53a98v57e58l 31Ř23a88p42e76k 7562366599205

Zeptejte se pamětníků, kolik nákladů se tahalo po tratích za totáče. Dnes jsou proti tomu tratě prázdné. Automobilová a asfaltová lobby neustále šíří nějaké bludy, proč to či ono nejde.

+1/−2
17.7.2017 14:29

M15a20r18t86i64n 86K95o77ž15í55n 1525656311520

Já ty časy docela pamatuju, bydlím na koridoru Brno Břeclav a ta trať rozhodně prázdná není. Přes den prostor pro nákladní dopravu prakticky není. Nádraží, kde by mohli nákladní vlaky vyčkat průjezdu osobních dost výrazně vymizely. A jak píšu, dost firem potřebuje JIT a pokud to mít nebudou, buď od nás odejdou, nebo budou budovat sklady a překladiště a výrazně to promítnou do ceny svých produktů. Dnes není na rozdíl od bolševika čas na to, aby náklad z Ostravy do Brna putoval dva dny.

0/0
17.7.2017 14:35

M36a12r65t28i74n 16K93o79ž17í66n 1175376841530

mohly nákladní vlaky

0/0
17.7.2017 14:37

P98a93v67e39l 62Ř17a45p55e78k 7752636379215

Nalezení optimálního řešení bych nechal trhu. Nejprve je třeba, aby kamiony platily za průjezdy obcemi. Z vybraných peněz by se např. mohla posílit železniční infrastruktura v exponovaných lokalitách.

0/0
17.7.2017 14:41

M95a97r56t90i37n 78K85o85ž76í58n 1815296641390

To se vám okamžitě promítne do ceny přepravovaného zboží. Nehledě na to, že kamionová doprava se přesune i na silnice nižších tříd, protože zboží bude muset kamion dovézt z překladiště do firmy jinými cestami než doposud, protože naprostá většina firem dnes nemá vlečku. Na tom si smlsnou různí Zelení a ostatní paraziti a budete v patové situaci. Tak složité věci nelze řešit výkřikem od stolu "zpoplatníme průjezd obcemi".

0/0
17.7.2017 14:46

P96a52v10e59l 78Ř43a95p82e47k 7262886589855

Nemám problém s tím, že za brambory z Francie a česnek ze Španělska si budu muset připlatit 50 %. Alespoň tato absurdita zmizí. Nic není zadarmo. Ani ty průjezdy obcemi. Ono je to krásné - přepravní společnost kasíruje zisky a lidé podél komunikací nesou náklady a negativní důsledky. Jenže sorry, společnost, která si říká "vyspělá", by toto amorální zvěrstvo neměla dále živit.

+1/0
17.7.2017 14:49

M96a57r36t11i90n 62K20o95ž33í26n 1395386501980

Ale to nejsou jen brambory. Nebudete pak mít nic proti tomu, že jabka jsou tři měsíce v roce a banány na vánoce. Už tady není bolševik a doprava slouží firmám, nikoliv firmy dopravě.

0/0
17.7.2017 14:53

Ř76e49h22o47ř 73V33l19a91s54á29k 2954304401376

Ta nádraží či výhybny by zase bylo možné obnovit. Zvlášť když doba pokročila a na jejich obsluhu stačí méně lidí.

+1/0
17.7.2017 14:55

M57a81r67t41i51n 80K38o58ž74í67n 1285186681160

Nebylo. Už to tam vypadá úplně jinak, stojí tam například domy, autobusová nádraží a podobně.

0/0
17.7.2017 15:02

Ř79e23h71o18ř 79V65l56a70s98á52k 2654484921516

To je detail. Klidně tu nákladní výhybnu můžete vybudovat na lepším místě než bylo staré nádraží, protože nebudete potřebovat, aby byla co nejblíž místu, kde byla před 150 lety továrna....

0/0
17.7.2017 15:09

M38a39r79t59i35n 61K23o65ž83í87n 1565226491110

Budete vykupovat soukromé pozemky, budou proti vám bojovat aktivisti, budete na koridoru způsobovat výluky. V ČR je taková akce běh na dvacet let. Úplně mě stačí přesun brněnského nádraží, který trvá někdy od roku 1930.

0/0
17.7.2017 15:17

Ř81e93h39o14ř 27V39l78a81s21á26k 2634834661586

Nezlobte se, ale rozšíření koridoru kdesi v polích o dvě koleje je s přesunem brněnského nádraží fakt nesrovnatelné.

0/0
18.7.2017 7:12

P39a12v91e57l 39M10a28t93o17u91š55e54k 5490947348254

Čas na to je. Jen se změnilo myšlení lidí. Ti dnes musí mít všechno hned, včera bylo pozdě, neustále se za něčím ženou a přiživují si stres. Přitom úplně zbytečně, stejně dospěchají leda tak do hrobu.

+2/0
17.7.2017 15:56

V94á39c63l73a75v 69K47o47p19ř24i69v27a 1234260755681

Zeptej se pamětníků, jaký byl spotřební koš před třiceti lety a dnes. Dnes se pohybuje násobně více nákladu než tehdy.

0/0
17.7.2017 14:41

M13a83r62t91i39n 26K22o30ž17í74n 1115826581760

Taky je podstatně hustší osobní doprava na železnici a pokud zpomalí vlivem nákladní dopravy, nebude konkurenceschopná.

+1/0
17.7.2017 14:42

P43a53v65e25l 85Ř98a19p89e88k 7902636829435

Jistě, dříve například nepřicházelo v úvahu, aby se brambory k nám na místo spotřeby vozily kamionem přes půl Evropy.

0/0
17.7.2017 14:42

M69a82r15t77i40n 33K52o69ž86í13n 1935976821190

Vidíte a trh, kterým se oháníte rozhodl, že to tak je.

0/0
17.7.2017 14:47

P56a97v74e85l 87Ř70a75p69e13k 7112376269665

Trh? To, že vám kamiony zadarmo burácí za okny, to je trh? Nikoli, to je státem posvěcené násilí a protežování jistých vlivných skupin.

+1/0
17.7.2017 14:51

M77a23r92t98i18n 95K56o39ž25í38n 1445766391870

To je trh. Zákazník žádá jahody v únoru a má je. Zákazník žádá brambory za patnáct místo padesáti korun a má je. Zákazník žádá levný nábytek, má ho. Kdyby to nikdo nekupoval, nikdo by to nazdařbůh nevozil.

0/0
17.7.2017 14:55

R89i39c58h66a42r76d 51F20i24a12l12a 9913168735655

To jsou zase kecy, to v pohádce poslali Marušku v únoru na jahody, v době mrazáků aj. nikdo nemusí žádat čerstvé jahody v zimě. Zrovna tak zákazník očekává že brambory jež byly nejmíň dvěstě let základní potravinou chudých a jež jsme nejspíš i vyváželi, nebudou luxusem dražším než banány. 50 Kč ostatně nestály nikdy, protože se nemusí přepravovat letecky. Leda nějaké speciální francouzské, Francouzi si totiž myslí, že jejich zboží je tak skvělé, že je můžou 2-3x předražovat. Rozumný zákazník také nežádá levný nábytek ale obecně zboží s přijatelnou relací cena-kvalita (pokud tu kvalitu ovšem rozezná). Když česká firma nabízela kvalitní a vkusný nábytek z masívu setkala se u veřejnosti zvyklé na nekvalitní šmejdy s nezájmem a musela to zabalit. Navíc se nábytek nekupuje každý měsíc. Dnes je díky značné konkurenci nejdřív nabídka naháněná masívní reklamou a teprve pak poptávka. Pokud mám zájem o nějaké zboží, které na trhu není nebo je nesmyslně drahé (např. rybíz) nemám ani kde ho vyžadovat a i tak se celý slavný trh na mne vykašle.

0/0
18.7.2017 20:41

P80a76v61e73l 55Ř38a76p86e93k 7972506529925

Trh by to byl, kdyby si obce mohly V LIBOVOLNÉ VÝŠI stanovit mýtné za průjezd přes své území. To byste se asi divil, co?

0/0
17.7.2017 14:53

M28a63r96t56i98n 80K45o20ž45í68n 1595736551620

V ten okamžik by se pro svoje okolí stala naše zem absolutně nekonkurenceschopná a každý by se nám obloukem vyhnul. A to především firmy, které by u nás chtěly vyrábět.

0/0
17.7.2017 14:59

D21a89d16a12k 32P90e58t47r 7751690314108

Mašinfíři si říkali hrdě, těžkotonážníci.

0/0
18.7.2017 4:46

R20o12m44a60n 25S88t82o33n55e26k 1559123219701

Super napad, železnični sit už teď je mnohdy přetižena a vy by jste tam nacpal dalši vlaky

+1/−1
17.7.2017 14:31

P62a30v21e26l 87Ř27a91p27e86k 7792916759595

Naprostý nesmysl. "Železniční síť" u nás čítá tisíce km. O přetíženosti lze hovořit pouze na úsecích, které mají v součtu asi 200 km, přičemž se jedná primárně o problém osobní dopravy, nikoli nákladní. Pro ty úseky existují volné alternativní trasy. Myslete laskavě hlavou, než začnete papouškovat lži šířené zkorumpovanými úředníky.

0/−3
17.7.2017 14:36

M93a54r51t92i75n 55K88o77ž11í58n 1295796761490

O přetíženosti lze hovořit na úseku Děčín - Ostrava, Děčín - Břeclav. To není 200km.

+1/0
17.7.2017 14:39

P98a45v64e86l 94Ř41a68p70e46k 7302876529395

Tak třeba z Děčína do Břeclavi vedou dvě železniční trati, osobkou je zatížena prakticky jen jedna z nich, a za totáče se tam tahalo nesrovnatelně víc nákladu než dnes.

0/0
17.7.2017 14:44

T82o32m31á51š 84M65o93r37a80v61č50í10k 3237436683145

Tak to řekněte železničářům, aby se vám mohli vysmát. Prostě kapacita není, vše je to zacpané osobákama - koridory, města a okolí.

0/0
17.7.2017 15:03

P10e41t49r 47N28o55v62o10t84n60y 1171880571

072 a pak hlavně navazující kousek 231 rozhodně není osobní dopravou nezatizena.

0/0
17.7.2017 15:52

P34e62t50r 46K72a65d55e58ř73á63v84e48k 9671462940642

Ono nejkritičtějších může být třeba jen těch 200 km, ale těch nejzásadnějších, kterými projíždí drtivá většina tranzitu nebo i importu/exportu. A odpovědí není počet volných tras, protože asi nejde odstavit kolem hranic dvacet nákladních vlaků, ať si počkají do noci, kdy bude průjezd dál plynule volný. Lokomotivy, vozy, personál, kontejnerová překladiště, to všechno jsou nemalé investice a náklady, které musí produktivně fungovat pořád. Nemluvě samozřejmě o nějakých dodaích lhůtách přepravovaného zboží.

0/0
17.7.2017 17:43

M72a60r71t63i69n 15K79o50ž33í83n 1295316461900

S koridory se krom času od půlnoci do čtvrté ráno prakticky nedá počítat.

+1/0
17.7.2017 14:36

P76a75v46e13l 27Ř20a14p36e57k 7862206399465

Vagony mají tu kouzelnou vlastnost, že je můžete spojovat, takže tam klidně můžete vozit násobně nákladu, aniž by to nabouralo grafikony osobní dopravy.

0/0
17.7.2017 14:46

P55e11t78r 80K59a96d37e34ř88á52v29e52k 9531222270622

to je bohužel omyl. Máme tu nějaký limit délky nákladních vlaků, daný zejména kolejemi ve stanicích (aby vlaky mohly být předjížděny). Teoretické rezervy jsou tedy v tomto značné, reálné bohužel velmi malé, protože zlepšení stavu je jen v malé míře možné čistě organizačními možnostmi, pak už přicházejí na řadu časově a finančně náročné stavební úpravy.

0/0
17.7.2017 17:35

P52a43v19e66l 95M86a48t44o50u35š89e37k 5240737608344

Přetížené jsou 2 až 3 hlavní tratě, po zbytku sítě nákladní vlaky (a ani moc osobních) skoro nejezdí.

0/0
17.7.2017 15:59

J32o58s78e70f 52V33o32s93i22c11k34y 4563937596153

To bys ale potom dostaval zeleninu a ovoce jiz shnile !

0/0
17.7.2017 16:04

A92u51r83e23l 77B52a43b58i17c 9658380552

Tak to nechápu. V textu se píše, že citlivé součástky se přepravují vlakem a ne lodí, protože jsou menší otřesy a pak se dále píše, že pro přepravu vína se musí vlaky upravit kvůli velkým otřesům.

+1/0
17.7.2017 14:08

P69a69v22e59l 38M28a95t92o74u51š74e38k 5300497968644

Autor si trochu protiřečí, nicméně na železnici dochází k větším otřesům vlivem nekvalitní tratě pouze v dost ojedinělých případech, pravděpodobně hlavně v některých místech na Ukrajině. Při cestě lodí je navíc více překládek a další manipulace s kontejnery.

+1/0
17.7.2017 14:14

R70o40b54e84r45t 42P48e52l10c 5944179904730

Přes Ukrajinu to nejezdí...Rusko, Kazachstán....tam jsou kritické úseky....

+4/0
17.7.2017 14:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.