Diskuze

Z Česka vyrazí do Číny první vlak. Nová Hedvábná stezka vede po kolejích

Na první pohled to je běžný vlak s kontejnery, kterých po českých tratích jezdí denně desítky. Jenže až ve středu z terminálu společnosti Metrans v Praze–Uhříněvsi vyjede jedna taková souprava, půjde o historickou událost. Poprvé v historii totiž spojí Česko a Čínu přímý vlak.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

ma to jeden hacek: stezka vede pres Rusko, ktere muze KDYKOLIV nejen kontrolovat kapacitu transportu, ale stezku uplne uzavrit a zacit diktovat podminky, za jakych ji zase otevre. Podobne jako otaceni kohoutku u plynovodu.

0 0
možnosti

Pěkný článek - autor mohl přidat pár technických detailů. Mě třeba zaujal odstavec, kde na vlak naložili 123 aut a dovezli je do Belgie? Nevěřil bych, že se to skutečně vyplatí. Nemám tušení, co může stát cesta vlaku, jedoucího 11 tisíc km 20 dní, ale stejně bych řekl, že do ceny vozu musí ta přeprava zásadně promluvit...

0 0
možnosti

Díky výrobě nezatížené euroregulacemi se to patrně vyplatí. Pak už by připadala v úvahu jen lodní doprava, ta je ale zoufale pomalá a stejně by ty auta odněkud z Rotterdamu či Hamburku rozvážely vlaky po Evropě.

0 1
možnosti

P48a34v55e26l 15Ř60a64p67e66k

17. 7. 2017 14:17

Na kamiony bych nasadil takové mýtné, že by se po železnici najednou vozil několikanásobek toho co dnes. Ten paskvil od Kapsche okamžitě zrušit a demontovat a zavést plošné mýto se speciálním příplatkem za průjezdy obcemi a přes přejezdy. Jenže v tomhle zkorumpovaném a zastaralou silniční dopravou zdecimovaném státě holt rozumné věci nelze prosadit.

0 5
možnosti

Budou na to kapacitně stačit páteřní tratě? Bude fungovat JIT pro firmy, které to vyžadují?

4 0
možnosti
Foto

A29v61i 97B57a46b35i50c

17. 7. 2017 14:08

Tak to nechápu. V textu se píše, že citlivé součástky se přepravují vlakem a ne lodí, protože jsou menší otřesy a pak se dále píše, že pro přepravu vína se musí vlaky upravit kvůli velkým otřesům.

1 0
možnosti

Autor si trochu protiřečí, nicméně na železnici dochází k větším otřesům vlivem nekvalitní tratě pouze v dost ojedinělých případech, pravděpodobně hlavně v některých místech na Ukrajině. Při cestě lodí je navíc více překládek a další manipulace s kontejnery.

1 0
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
0 0
možnosti

Pokud ten vlak nepojede do Číny prázdný, tak to asi tak hrozné nebude. Vtipné je to sušené mléko. Opravdu se Číňanům vyplatí dovážet sušené mléko z Velké Británie?

0 0
možnosti

Volvo z Číny, Hyundai z Ruska, Renault z Turecka :-(

0 0
možnosti

Honda z Velké Británie, VW z Bratislavy, či Mladé Boleslavi. Máte s tím nějaký problém?

0 0
možnosti