Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Lodě budou přepravě zboží z Číny dál vládnout, myslí si expert

Ve středu odjel první přímý nákladní vlak z Prahy do čínského Yiwu. Objem zboží po železnici mezi Čínou a Evropou roste, ale Petr Kadeřávek, vedoucí redaktor Železničního magazínu je přesvědčen, že i přes dotace čínské strany zůstane největší část přeprav na lodích. „Jedna loď může pobrat až 250 takových vlaků. Je to určitě cesta pro rozšíření obchodní výměny, hlavně díky rychlosti, ale spíše někdy v budoucnu,“ říká Kadeřávek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P52e17t53r 55K43a57d27e88ř81á62v84e62k 9801932950352

No záleží taky, kdy jste na tu vlastivědu chodil :-) , je to až "novodobě" zřízené překladiště, které je trochu více ve vnitrozemí, proto má i oficiální název TKD Dobrá, z pohledu od Čiernej leží až za obcí Dobrá. Jinak ano, navazuje na Čiernou, právě až v něm končí tamní širokorozchodné koleje. Takže jej v podstatě lze považovat za součást Čiernej, přímo v ní standardní kontejnerové překladiště není, slouží hlavně k překládce železnorudných substrátů, dnes už dvěma linkami s automatickými výklopníky, v menších objemech nadále bagrováním přímo z vozů. A nadto samozřejmě i k překládce jiných komodit, to jsou ale v porovnávní s rudou výrazně menší objemy.p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px Helvetica}

TKD Dobrá má od července 2009 v patnáctiletém nájmu ruský TransKontejněr, kdysi zcela dceřiná společnost Ruských železnic, dnes v něm vlastní necelých 50 %.

0/0
4.8.2017 10:45

J49á78n 65K41o12t12ú67č 2626534168556

Čo je to "překladiště v Dobré"??? Slovenské železničné prekladisko na hraniciach s Ukrajinou leží v katastri obce Čierna nad Tisou. Buď je to preklep alebo som nedával pozor na hodinách vlastivedy :-)

0/0
31.7.2017 9:40

R10a60d48k20o 75K94ř96i29v28á71n48e33k 7310473135310

Terminál kombinované dopravy Dobrá navazuje na překládkovou stanici Čierna n.T.

0/0
1.8.2017 16:59

P53e47t36r 14N85o32v94o63t73n33y 1671360211

"i když operátoři uvádějí, že v Rusku někdy chybí peníze i na potřebnou údržbu" To je jako u nás, rojí se "Z" jako houby po dešti.

+1/0
20.7.2017 4:05

F14r51a86n79t13i21š43e80k 12K46u52l15d98a98n 5156307164264

Železniční magazín se kdysi dávno dal číst. Teď už to jsou vyhozené peníze za fůru reklam. A to už nekomentuji každoroční zpožďování, kdy třeba únorové číslo vychází v dubnu a podobně....

0/0
19.7.2017 21:45

J17a80n 63S63ů40r10a 4685283953732

asi je na čase založit si vlastní časopis. osobně neznám lepší časopis v oboru

0/0
19.7.2017 22:16

P25e24t21r 31K72a60d91e60ř44á81v43e66k 9101202200652

No nevím, třeba v ŽM 6/17 je v celé části o skutečné železnici (28 stran) jedna jediná A4. A tak do hloubky jak my nejde v oboru nikdo jiný a to bych asi nemusel počítat jen ČR. Právě třeba i k tématu přeprav mezi Čínou a Evropou někdy jen kroutím hlavou, co dokáží udělat "renomované" evropské časopisy. Kdo to nezná, nepochopí, stojí to spoustu času a úsilí. Proto i to zpožďování, na druhou stranu měsíční periodicita je tam pořád, takže v podstatě stačí si odmyslet číslo vydání... Na druhou stranu chápu, že někdo takovou kvalitu ani neocení/nepotřebuje..

+1/0
20.7.2017 8:59

J34i66ř43í 27K94o63c67u12r61e19k 6135334865338

Pokud by Kazaschtán, Rusko, Ukrajina, Bělorusko, upravili tratě, aby se daly ložit dva kontejnery na sebe, jak je tomu v "železničně zaostalých" USA... A kdyby nedejbože vybudovali splítku na normální rozchod, jak je tomu v železničně rozvinutém Švýcarsku a nakonec i v České republice...

No nic, to necháme až po komerčním nasazení termojaderných elektráren.

+2/−3
19.7.2017 18:07

P49e13t52r 24N84o37v31o37t93n77y 1351540381

V Bělorusku, Rusku a na Ukrajine je asi celkem bežná elektrizace. To byste jim ty draty chtel strhat kvuli čínskejm hadrům, botám a phonům?

+2/0
20.7.2017 3:10

J54á81n 35K46o95t63ú29č 2886124938386

V USA sú elektrifikované trate len na východnom pobreží medzi Washingtonom a NYC. Železnica sa tam od prvopočiatku až dodnes orientovala primárne na nákladnú dopravu. V Európe to bolo a je úplne inak. Budovať paralelnú trať iného rozchodu je podľa mňa blbosť, omnoho lepšie je mať kvalitné prekladiská. Ako Rus by som trval na tom, aby normálnerozchodnú trať cez Rusko zaplatila Čína + EU. Podobne ako Slovák si myslím, že budovať širokorozchodnú trať cez celé Slovensko (plán Fica a Putina) má zmysel, len ak to celé zaplatia Rusi.

0/0
31.7.2017 9:38

R40a97d29k56o 62K69ř98i81v56á20n93e20k 7270953675950

Velmi zajímavý rozhovor.

Před lety mne překvapila informace, že místo, které je na světě nejvíce vzdáleno od všech moří, leží v Číně. Přibližně v oblasti v článku zmíněné trati do Kazachstánu. V Čechách vnímáme Čínu jako přímořský stát, což je sice pravda, ale z rozvíjejících se vnitrozemských průmyslových oblastí může zboží přejet vlakem půl Ruska za stejnou dobu, za jakou by dorazilo do čínského přístavu.

+7/0
19.7.2017 18:07

T80o95m45á16š 33M27o37r22a73v16č37í76k 3857906683305

To by dávalo smysl, záleží na tom, jak se bere Kaspické "jezero", které nemá žádný globální dopravní význam. Pokud by se počítal jen světový oceán, předpokládám, že by se těžiště přesunulo cca do Kazachstánu až Rusko.

0/0
19.7.2017 20:38

R24a49d29k55o 96K32ř17i46v24á65n55e56k 7970703415350

Netuším, jaká byla kriteria a metodika, je to spíš jen pro zajímavost než ke zkoumání. S těžištěm to moc nesouvisí, to by bylo spíš v Rusku, ale tam jsou od severu hluboké zálivy, byť opět dopravně omezeně použitelné. Jakkoliv měřeno, dostali bychom se někam mezi Čínu, Mongolsko, Kazachstán a Rusko.

0/0
19.7.2017 22:00

T78o67m61á91š 30M96o91r34a74v11č28í50k 3957916533785

Už jsem si to našel. Jedná se čistě o oceán, tudíž bez Kaspiku a bod leží v tom čínském výběžku mezi Mongolskem a Kazachstánem. Nejbližší osídlení je Suluk.

WikiMiniAtlas

46°17′N 86°40′E

+2/0
19.7.2017 22:30

T34o13m50á96š 81M27o75r35a98v23č97í85k 3127716663265

A těžiště Asie leží kousek od něj, taky v Číně.

+1/0
19.7.2017 22:47







Najdete na iDNES.cz