Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Lodě budou přepravě zboží z Číny dál vládnout, myslí si expert

Ve středu odjel první přímý nákladní vlak z Prahy do čínského Yiwu. Objem zboží po železnici mezi Čínou a Evropou roste, ale Petr Kadeřávek, vedoucí redaktor Železničního magazínu je přesvědčen, že i přes dotace čínské strany zůstane největší část přeprav na lodích. „Jedna loď může pobrat až 250 takových vlaků. Je to určitě cesta pro rozšíření obchodní výměny, hlavně díky rychlosti, ale spíše někdy v budoucnu,“ říká Kadeřávek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P13e92t46r 66K90a72d89e33ř59á25v52e28k 9861182870522

No záleží taky, kdy jste na tu vlastivědu chodil :-) , je to až "novodobě" zřízené překladiště, které je trochu více ve vnitrozemí, proto má i oficiální název TKD Dobrá, z pohledu od Čiernej leží až za obcí Dobrá. Jinak ano, navazuje na Čiernou, právě až v něm končí tamní širokorozchodné koleje. Takže jej v podstatě lze považovat za součást Čiernej, přímo v ní standardní kontejnerové překladiště není, slouží hlavně k překládce železnorudných substrátů, dnes už dvěma linkami s automatickými výklopníky, v menších objemech nadále bagrováním přímo z vozů. A nadto samozřejmě i k překládce jiných komodit, to jsou ale v porovnávní s rudou výrazně menší objemy.p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px Helvetica}

TKD Dobrá má od července 2009 v patnáctiletém nájmu ruský TransKontejněr, kdysi zcela dceřiná společnost Ruských železnic, dnes v něm vlastní necelých 50 %.

0/0
4.8.2017 10:45

J97á73n 38K51o72t56ú15č 2576754828716

Čo je to "překladiště v Dobré"??? Slovenské železničné prekladisko na hraniciach s Ukrajinou leží v katastri obce Čierna nad Tisou. Buď je to preklep alebo som nedával pozor na hodinách vlastivedy :-)

0/0
31.7.2017 9:40

R12a67d83k33o 90K54ř17i41v36á33n51e53k 7190793395510

Terminál kombinované dopravy Dobrá navazuje na překládkovou stanici Čierna n.T.

0/0
1.8.2017 16:59

P64e94t23r 65N67o86v41o42t74n75y 1711350301

"i když operátoři uvádějí, že v Rusku někdy chybí peníze i na potřebnou údržbu" To je jako u nás, rojí se "Z" jako houby po dešti.

+1/0
20.7.2017 4:05

F30r43a98n17t48i97š77e52k 83K26u94l45d64a77n 5726687324724

Železniční magazín se kdysi dávno dal číst. Teď už to jsou vyhozené peníze za fůru reklam. A to už nekomentuji každoroční zpožďování, kdy třeba únorové číslo vychází v dubnu a podobně....

0/0
19.7.2017 21:45

J56a58n 89S47ů70r43a 4495963363952

asi je na čase založit si vlastní časopis. osobně neznám lepší časopis v oboru

0/0
19.7.2017 22:16

P58e13t69r 20K17a34d86e34ř72á11v35e63k 9431152100262

No nevím, třeba v ŽM 6/17 je v celé části o skutečné železnici (28 stran) jedna jediná A4. A tak do hloubky jak my nejde v oboru nikdo jiný a to bych asi nemusel počítat jen ČR. Právě třeba i k tématu přeprav mezi Čínou a Evropou někdy jen kroutím hlavou, co dokáží udělat "renomované" evropské časopisy. Kdo to nezná, nepochopí, stojí to spoustu času a úsilí. Proto i to zpožďování, na druhou stranu měsíční periodicita je tam pořád, takže v podstatě stačí si odmyslet číslo vydání... Na druhou stranu chápu, že někdo takovou kvalitu ani neocení/nepotřebuje..

+1/0
20.7.2017 8:59

J50i96ř45í 23K84o82c83u38r11e90k 6795324175138

Pokud by Kazaschtán, Rusko, Ukrajina, Bělorusko, upravili tratě, aby se daly ložit dva kontejnery na sebe, jak je tomu v "železničně zaostalých" USA... A kdyby nedejbože vybudovali splítku na normální rozchod, jak je tomu v železničně rozvinutém Švýcarsku a nakonec i v České republice...

No nic, to necháme až po komerčním nasazení termojaderných elektráren.

+2/−3
19.7.2017 18:07

P57e45t38r 67N44o58v38o70t72n63y 1521190341

V Bělorusku, Rusku a na Ukrajine je asi celkem bežná elektrizace. To byste jim ty draty chtel strhat kvuli čínskejm hadrům, botám a phonům?

+2/0
20.7.2017 3:10

J26á71n 39K18o92t11ú56č 2576664228976

V USA sú elektrifikované trate len na východnom pobreží medzi Washingtonom a NYC. Železnica sa tam od prvopočiatku až dodnes orientovala primárne na nákladnú dopravu. V Európe to bolo a je úplne inak. Budovať paralelnú trať iného rozchodu je podľa mňa blbosť, omnoho lepšie je mať kvalitné prekladiská. Ako Rus by som trval na tom, aby normálnerozchodnú trať cez Rusko zaplatila Čína + EU. Podobne ako Slovák si myslím, že budovať širokorozchodnú trať cez celé Slovensko (plán Fica a Putina) má zmysel, len ak to celé zaplatia Rusi.

0/0
31.7.2017 9:38

R94a66d33k46o 12K14ř75i51v95á15n65e75k 7340723425450

Velmi zajímavý rozhovor.

Před lety mne překvapila informace, že místo, které je na světě nejvíce vzdáleno od všech moří, leží v Číně. Přibližně v oblasti v článku zmíněné trati do Kazachstánu. V Čechách vnímáme Čínu jako přímořský stát, což je sice pravda, ale z rozvíjejících se vnitrozemských průmyslových oblastí může zboží přejet vlakem půl Ruska za stejnou dobu, za jakou by dorazilo do čínského přístavu.

+7/0
19.7.2017 18:07

T41o71m29á50š 55M74o89r36a53v42č23í20k 3197186903215

To by dávalo smysl, záleží na tom, jak se bere Kaspické "jezero", které nemá žádný globální dopravní význam. Pokud by se počítal jen světový oceán, předpokládám, že by se těžiště přesunulo cca do Kazachstánu až Rusko.

0/0
19.7.2017 20:38

R64a40d82k85o 74K66ř96i75v83á61n82e36k 7640763315810

Netuším, jaká byla kriteria a metodika, je to spíš jen pro zajímavost než ke zkoumání. S těžištěm to moc nesouvisí, to by bylo spíš v Rusku, ale tam jsou od severu hluboké zálivy, byť opět dopravně omezeně použitelné. Jakkoliv měřeno, dostali bychom se někam mezi Čínu, Mongolsko, Kazachstán a Rusko.

0/0
19.7.2017 22:00

T15o12m91á32š 70M50o33r20a36v92č94í83k 3397146503355

Už jsem si to našel. Jedná se čistě o oceán, tudíž bez Kaspiku a bod leží v tom čínském výběžku mezi Mongolskem a Kazachstánem. Nejbližší osídlení je Suluk.

WikiMiniAtlas

46°17′N 86°40′E

+2/0
19.7.2017 22:30

T91o47m96á75š 48M96o56r19a45v24č89í96k 3687546483405

A těžiště Asie leží kousek od něj, taky v Číně.

+1/0
19.7.2017 22:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.