Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

ŘSD nevzdává měření rychlosti v omezeních, vypsalo soutěž znovu

Potřetí zkouší Ředitelství silnic a dálnic vysoutěžit firmu, která na pěti modernizovaných úsecích dálnice D1 bude měřit v omezeních auta, zda nepřekračují povolenou rychlost. Novou zakázku vypsalo ŘSD v pátek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M21a69r34t47i23n 49H85o62u34b68a 6953591209218

Dve veci věci mi nejsou jasné.

Jak vypocitavaji okamžitou rychlost?

A proč do toho vlastně chtějí dát přes 20mio když jim to stejně nijak nepomůže. Je to takové orientační měření za 20 melounů

0/0
21.7.2017 16:18

J27i81ř81í 11K40o18c68u85r58e50k 6595804295498

A když tam dáme limit 5 k/h, tak se nám ta oprava zaplatí z pokut. :-P

+1/0
21.7.2017 13:50

M68a53r27t90i83n 79Z82l65a87t86u48š87k73a 8387234910311

Kdo psal ten článek? Čech to zjevně nebyl.

>> I nadále ŘSD poptává celkem pět sad pěti sad pro měření úsekové rychlosti v úsecích, kde probíhají dálniční rekonstrukce. Systém má automaticky zaznamenávat projíždějící vozidla na dvou místa a vypočítat jejich okamžitou a úsekovou rychlost.<<

+4/0
21.7.2017 13:47

R96o74b49e51r59t 59P12r60a58ž76á34k 4208836865410

Redaktůrek je placen za to, aby článek napsal. Nikoli, aby ho četl. Sorry jako.;-D

+1/0
21.7.2017 23:01

J30a45r93o79s51l15a74v 40L37e61b93e93d61a 3516449397720

Mno, pokud teprve najíždíte z připojováku, tak má přednost, že... Pokud už jste v pravém, tak musí dát přednost on. Bez kamery se bude blbě prokazovat, v které fázi došlo ke střetu.

Jisté je, že přes kamion na sebe nevidíte.

0/0
21.7.2017 12:49

J65a28r62o16s78l97a18v 92L24e39b35e12d58a 3546139987170

Sakra zas... to je odpověď panu Cahovi.

0/0
21.7.2017 12:50

J67a37k44u42b 49K25a32m44e22n89i65c64k49ý 4189242477606

nehody se v tech usecich urcite nestavaji kvuli lidem, co jedou rychleji, ale kvuli vlastnikum ridicskeho opravneni, co se v zuzeni boji cokoliv udelat a zmatkuji

+2/−1
21.7.2017 12:36

R54a64d34i35m 51K46a84l85a37s 2740496372771

Řekl bych, že ten, kdo se bojí, v zúžených pruzích nepředjíždí a maximálně zpomalí, pokud dojede vozidlo jedoucí nižší rychlostí. A tak slepý, aby naboural do auta před ním, myslím také není.

Tahle teze proto, myslím si, neplatí.

+1/0
21.7.2017 13:22

M16a89r93t54i83n 16H94o39u26b12a 6393711659188

Tak někde nejde jen o nehody. Taky o lidi kteří tam pracují

0/−1
21.7.2017 16:20

P51e38t73r 30B20á64č96a 8105486745805

jako ti co pracuji uplne na druhe strane dalnice pres nekolik svodidel?

Brain on.

0/0
21.7.2017 17:21

B26o89h59u56m22i49l 82S17t43e83j75s69k93a34l 5173514301383

"I nadále ŘSD poptává celkem pět sad pěti sad pro měření úsekové rychlosti v úsecích, kde probíhají dálniční rekonstrukce. Systém má automaticky zaznamenávat projíždějící vozidla na dvou místa a vypočítat jejich okamžitou a úsekovou rychlost."

Korektor je nonstop na dovolené a pro redaktora je moc práce si to po sobě přečíst...

+4/0
21.7.2017 12:32

J62a94n 63S84l38o42v57í62k 3549387710798

Dobře nám tak. Kdybychom se uměli chovat, tolerovala by se i stovka, jako tomu je i v Německu na osmdesátce. Jenže my se v plné rychlosti vřítíme do opravovaného úseku, dodávky a SUV se cpou do zúženého levého, lepíme se na zadek a už vůbec nás nezajímají nějací stavbaři, kterým klidně profrčíme za zadkem.

+2/−1
21.7.2017 12:00

T15o51m29a73s 66P25o44p 5820132616554

No nic proti dodrzovani rychlosti, ale dojde spolecne s timhle i k prehodnoceni, jestli je vsude opravdu potreba 80/60? Na spouste useku, kde se aktualne nepracuje tuhle znacku neodstrani a ridici tam bezne jezdi 100 a i tak se pred nimi tvori kolony a moc nehod tam k videni neni. Pokud vsichni zacnou dodrzovat, tak se ty kolony jeste o dost protahnou... Nebo ma ministerstvo nejakou realnou statistiku, ze je to jinak a tech 80 je vsude opravdu potreba?

+9/0
21.7.2017 11:53

J63i31ř34í 75P67r78ů95š12a 7235752715859

Kdyby všichni jeli 80 tak by ona kolona byla kratší. Největší propustnost je při rychlosti cca 70 km/hod, při vyšší rychlosti potřebujete větší rozestup mezi vozidly a i přes to že úsek projedou rychleji tak jich za hodinu projde méně.

0/−2
21.7.2017 12:53

J79i27ř40í 61K27o98c58u94r54e44k 6635774345508

Nejkratší je stojící kolona - rozestupy nzi vozidly jsou 10-50 centimetrů a ne metrů.

A vcelku mě zaráží logika, že omezením na 70 km/h projede více vozidel než před a za ním, kde je 130 a tím pádem menší propustnost.

+1/0
21.7.2017 13:54

J30i66ř91í 16P47r34ů10š48a 7985622145669

Hotl matematika. Největší propustnost komunikace cca při rychlosti kolem 70 km/hod. S větší rychlostí se zvětší bezpečné rozestupy mezi vozidly a ikdyž jedou rychleji tak jich projede méně. Při nižších rychlostech jsou rozestupy menší,ale auta jedou déle. Jedním pruhem téměř vždy projede méně aut než dvěma.

0/0
21.7.2017 14:19

R89o83s58t35i58s13l42a65v 49C56a35h63a 6273837537661

Zkusenost z mereneho useku - propustnost mensi, neb skoro vsichni jedou v pravem pruhu rychlosti kamionu, takze tak 65-70 po rovine a do kopce, 80 z kopce. V levem nejede skoro nikdo, protoze na predjeti potrebujete nejakou rychlost a pak se nemate stejne kam zaradit, takze porad predjizdite a ve finale nedokazete odhadnout zda jste v limitu.

Kdy policie bude postihovat ty, co jedou cely usek umyslne uprostred a nenechaji nikoho predjet?

+7/0
21.7.2017 11:45

M11a28r67t55i50n 26H57o38u20b16a 6383471849418

No to je ovšem strašný, když na 10km ztratil drahocene 2minuty

0/0
21.7.2017 16:25

M27a77r56t60i18n 74C46e28r85v59e44n68y 2113738416378

Pouze router Cisco? To si delaj prdel? Priste bude podminka, ze vratny musi nosit plnovous a emaily musi posilat z Outlooku? Ne, ze by Cisco melo spatne vyrobky, ale je spousta jinych firem a pochybuju, ze by to melo vliv na vyber pokut a mereni rychlosti.

+4/0
21.7.2017 11:43

R88o63s79t43i47s79l93a58v 25C72a35h30a 6243527747941

zakazka predem vybranemu zajemci.....

+5/0
21.7.2017 11:47

J79i17ř38í 57K17o66c74u77r29e81k 6425184205818

To víte, konkurenční firmy by mohly nasadit jiný protokol než TCP/IP a pak by to zařízení nebylo kompatibilní.

0/0
21.7.2017 13:56

V25á83c95l81a26v 74P66a51v92l46í83k 9972440454494

Někteří lidé mohou jet třeba v podvečer na vcelku volném omezení 120km/h a jedou zcela klidně a bezpečně. Někteří jedou 80km/h a moc bezpečně nevypadají, jedou prostředkem těch 2 stažených pruhů, bezdůvodně zpomalují apod...

80% všech nehod v zúženích je kamion nebo dodávka s někým...

V tom levém 2,2m pruhu bych povolil např 100-110km/h. Ti co tam jedou jsou v drtivé většině případů vyježdění řidiči a profesionálové - obchoďáci apod., kteří "na silnici bydlí"

Ono jet 80km/h a vidět že kilometr před vámi je téměř prázdno a oba pruhy volné je pro někoho kdo má před sebou 300km také docela frustrující

+7/0
21.7.2017 11:42

J26i14ř43í 83P49r88ů92š45a 7825302315879

Je strašně frustrující že na zemi je přes 6 mld lidí a nesmí se zabíjet.

0/−2
21.7.2017 12:55

B11l23a64ž47e84j 47M43o57t51y33č41k35a 8107387375240

Na dálnici by se mělo začít kontrolovat najíždění z připojovacího pruhu. Spousta expertů to hned po 10 metrech vpomalé rychlost šoupne vlevo před rozjeté auto (přitom má před sebou 300 metrů pruh) a někteří nadlidi to dělají dokonce přes dva pruhy. Rohlík CZ a jím podobní

+12/0
21.7.2017 11:41

V90á73c19l32a39v 38P12a77v97l33í70k 9912310484234

je to tak, lidi neumí najíždět na dálnici

+2/0
21.7.2017 11:43

J61a94r85o64s37l38a98v 97H59a11j86d96ú92k 6717185

A ještě to zbytečně ohrožuje i dalšího v tom připojováku. Já už v tomhle případě úmyslně porušuju pravidla, tím připojovacím pruhem pokračuju, "podjedu" ho a připojim se až později.

A to je vždycky vzteku. Spoustukrát jsem byl vytrouben, máchalo se rukama, ťukalo na čelo a tak dál. Ale že to tam borec pustí v 50 do pravýho pruhu, když použije stěží 25% připojováku, to mu nevadí. Jeden pán mi teda ještě dal najevo, jakej jsem vůl, když ten pokus o podjetí vyřešil dupnutím na plyn a úmyslně mi blokoval tak, abych se nemohl připojit. Dokonce i pak zpomaloval, když už jsem musel brzdit.

+3/0
21.7.2017 11:49

R83o20s60t78i53s19l21a98v 58C72a21h86a 6483617767501

a pritom to podjeti bylo doporucovano i na instruktaznich videich v TV - je-li v prave pruhu pomale auto (zejmena kamion), ukazovali, ze se ma predjete a pak vjet (bezpecne!) do praveho pruhu.

+2/0
21.7.2017 11:52

J36a13r20o79s39l23a73v 98H84a90j74d58ú30k 6517405

Máte pravdu. Teď jsem na to koukal. Do teď jsem si myslel, že se tím "podjetím" dopouštím i já nefér chování, ale ono je to naprosto podle předpisů a je to dokonce doporučovaný.

+2/0
21.7.2017 12:00

J19a15r89o49s59l41a52v 93L13e49b95e36d91a 3266509597460

Mno, jenom si hlídejte, aby se někdo jiný nevracel z levého.

+2/0
21.7.2017 12:03

R82o60s60t93i82s90l77a69v 46C61a92h61a 6433617777171

Jiste, nicmene to si ma hlidat hlavne ten z leveho.

+1/−1
21.7.2017 12:03

R41a12d80i58m 21K26a19l83a18s 2160396432861

No, nevím. Tohle je dost nebezpečná situace, protože ten, který jede v levém pruhu může mít na zadku přilepeného nějakého problikávače, takže má zájem uklidit se do pravého. Za kamionem Vás vůbec nemusí vidět, už se hodlá přemístit vpravo a najednou si vás všimne.

Do levého se vrátit nemůže, tam ho předjíždí problikávač a musíte se tam popasovat vy dva.

Bohužel si myslím, že je to tak, že se posuzuje časová posloupnost.

Takže první, kdo dává přednost je ten, kdo se hodlá připojit do pravého jízdního pruhu a musí to udělat tak, aby neohrozil nikoho, kdo v tu chvíli po dálnici jede.

Kdyby došlo na lámání chleba, viníkem bude ten, kdo se připojoval, nikoliv ten, kdo již po dálnici jel.

0/0
21.7.2017 13:04

V80á82c44l41a38v 75P68a90v46l35í24k 9212780224784

jsou chvíle kdy nehoda prostě viníka mít nemusí. Je to sled okolností kdy řidiči dělali vše správně a přesto došlo k nehodě.

...no a pokud zrovna někdo není v odstavném pruhu, proto tam ten únikový pruh je vybudovaný... Na nouzové situace..,

0/0
21.7.2017 13:38

J58i41ř68í 87K27o29c59u24r68e11k 6345654515768

Nesmysl. Spousta dopravních expertů vás poučí, že je nutno porušit předpisy - jeho dodržení zabraňuje vzniku nehody. :-/

0/0
21.7.2017 14:00

J84a75k60u44b 82K64a78m58e30n15i85c19k25ý 4949752667476

s timhle s vama naprosto souhlasim, ridic z pripojovaciho pruhu nesmi ohrozit ridice jedouciho v pruhu, do ktereho se radi..... nicmene policie by mela velmi dusledne zastavovat a kasirovat kamiony, co jsou na sebe nalepeny, tam se fakt neda z toho pripojovaku vklinit

0/0
21.7.2017 12:40

J42o14s39e34f 76M47i51k25u66l31í67k 8744397146

Stačí se jet podívat na napojení Evropské na Lipskou v Praze před Letištěm. Tam by se mělo pokutovat, tam je to nebezpečné. A nikoli ta jejich pokálená padesátka o kus dál.

0/0
21.7.2017 12:49

J19a27k23u60b 58K63a75m94e56n10i10c21k63ý 4119182137646

kazdy den se pripojuji pred brnem na sjezdu bohunice ve smeru na vyskov, naprosta tragedie, davam si tam velkyho fora kdyz mam pred sebou evidentni vemeno za volantem a pak to napalim a kdyz neni misto, jedu dal i kdyz pripojovak skoncil, zastavovat se tam nebudu

0/0
21.7.2017 12:55

J47a12r63d90a 61F22a51r18s38k18ý 6295263

Ke které straně patří ministr dopravy? Je to ten co jedním tahem vyrobil stovky kilometrů dálnic, které neumí udržovat?

+1/0
21.7.2017 11:33
Foto

M43i20c82h90a10l 75S91m12í44t26k13a 8714474563386

Co je prosím "pět sad pěti sad"? I nadále ŘSDpoptává celkem pět sad pěti sad pro měření úsekové rychlosti v úsecích, kde probíhají dálniční rekonstrukce. Systém má automaticky zaznamenávat projíždějící vozidla na dvou místa a vypočítat jejich okamžitou a úsekovou rychlost.

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/rsd-opet-soutezi-usekove-mereni-d1-d50-/eko-doprava.aspx?c=A170721_094722_eko-doprava_suj

+2/0
21.7.2017 11:21
Foto

M34i64c82h50a17l 62S66m30í72t75k22a 8574144703516

On ten celý článek je takový nějaký...

+2/0
21.7.2017 11:24

M30a54r55c77e23l 89B27í30l62ý 2353262112299

Když už to máte s někým dohodnutý a "všimné" na účtu, tak to přeci musí projít...

+2/0
21.7.2017 11:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.