Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

ŘSD nevzdává měření rychlosti v omezeních, vypsalo soutěž znovu

Potřetí zkouší Ředitelství silnic a dálnic vysoutěžit firmu, která na pěti modernizovaných úsecích dálnice D1 bude měřit v omezeních auta, zda nepřekračují povolenou rychlost. Novou zakázku vypsalo ŘSD v pátek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M28a42r48t27i39n 68H70o22u82b66a 1155820353303

Dve veci věci mi nejsou jasné.

Jak vypocitavaji okamžitou rychlost?

A proč do toho vlastně chtějí dát přes 20mio když jim to stejně nijak nepomůže. Je to takové orientační měření za 20 melounů

0/0
21.7.2017 16:18

J51i21ř62í 47K64o31c17u25r29e14k 6285954345488

A když tam dáme limit 5 k/h, tak se nám ta oprava zaplatí z pokut. :-P

+1/0
21.7.2017 13:50

M19a24r50t31i22n 46Z70l75a20t87u46š62k60a 8917484290551

Kdo psal ten článek? Čech to zjevně nebyl.

>> I nadále ŘSD poptává celkem pět sad pěti sad pro měření úsekové rychlosti v úsecích, kde probíhají dálniční rekonstrukce. Systém má automaticky zaznamenávat projíždějící vozidla na dvou místa a vypočítat jejich okamžitou a úsekovou rychlost.<<

+4/0
21.7.2017 13:47

R33o81b88e30r73t 57P24r95a96ž12á31k 4178106185250

Redaktůrek je placen za to, aby článek napsal. Nikoli, aby ho četl. Sorry jako.;-D

+1/0
21.7.2017 23:01

J27a48r98o46s95l39a71v 46L82e87b60e70d98a 3446749837430

Mno, pokud teprve najíždíte z připojováku, tak má přednost, že... Pokud už jste v pravém, tak musí dát přednost on. Bez kamery se bude blbě prokazovat, v které fázi došlo ke střetu.

Jisté je, že přes kamion na sebe nevidíte.

0/0
21.7.2017 12:49

J39a82r53o47s19l52a21v 21L29e24b22e37d54a 3576719877100

Sakra zas... to je odpověď panu Cahovi.

0/0
21.7.2017 12:50

J65a30k29u11b 45K67a71m20e88n85i97c73k80ý 4659232577826

nehody se v tech usecich urcite nestavaji kvuli lidem, co jedou rychleji, ale kvuli vlastnikum ridicskeho opravneni, co se v zuzeni boji cokoliv udelat a zmatkuji

+2/−1
21.7.2017 12:36

R96a57d95i13m 97K34a86l18a50s 2800986572821

Řekl bych, že ten, kdo se bojí, v zúžených pruzích nepředjíždí a maximálně zpomalí, pokud dojede vozidlo jedoucí nižší rychlostí. A tak slepý, aby naboural do auta před ním, myslím také není.

Tahle teze proto, myslím si, neplatí.

+1/0
21.7.2017 13:22

M31a39r50t96i97n 17H21o32u49b96a 1555730383863

Tak někde nejde jen o nehody. Taky o lidi kteří tam pracují

0/−1
21.7.2017 16:20

P96e63t45r 26B64á41č51a 8595476115905

jako ti co pracuji uplne na druhe strane dalnice pres nekolik svodidel?

Brain on.

0/0
21.7.2017 17:21

B25o49h30u53m61i45l 42S69t91e86j89s61k57a25l 5263124181673

"I nadále ŘSD poptává celkem pět sad pěti sad pro měření úsekové rychlosti v úsecích, kde probíhají dálniční rekonstrukce. Systém má automaticky zaznamenávat projíždějící vozidla na dvou místa a vypočítat jejich okamžitou a úsekovou rychlost."

Korektor je nonstop na dovolené a pro redaktora je moc práce si to po sobě přečíst...

+4/0
21.7.2017 12:32

J69a97n 48S61l17o32v76í98k 3319617550918

Dobře nám tak. Kdybychom se uměli chovat, tolerovala by se i stovka, jako tomu je i v Německu na osmdesátce. Jenže my se v plné rychlosti vřítíme do opravovaného úseku, dodávky a SUV se cpou do zúženého levého, lepíme se na zadek a už vůbec nás nezajímají nějací stavbaři, kterým klidně profrčíme za zadkem.

+2/−1
21.7.2017 12:00

T16o89m30a53s 46P71o77p 5620572206644

No nic proti dodrzovani rychlosti, ale dojde spolecne s timhle i k prehodnoceni, jestli je vsude opravdu potreba 80/60? Na spouste useku, kde se aktualne nepracuje tuhle znacku neodstrani a ridici tam bezne jezdi 100 a i tak se pred nimi tvori kolony a moc nehod tam k videni neni. Pokud vsichni zacnou dodrzovat, tak se ty kolony jeste o dost protahnou... Nebo ma ministerstvo nejakou realnou statistiku, ze je to jinak a tech 80 je vsude opravdu potreba?

+9/0
21.7.2017 11:53

J22i80ř70í 80P60r37ů57š93a 7425122965399

Kdyby všichni jeli 80 tak by ona kolona byla kratší. Největší propustnost je při rychlosti cca 70 km/hod, při vyšší rychlosti potřebujete větší rozestup mezi vozidly a i přes to že úsek projedou rychleji tak jich za hodinu projde méně.

0/−2
21.7.2017 12:53

J78i24ř26í 27K67o96c69u39r52e49k 6475504285828

Nejkratší je stojící kolona - rozestupy nzi vozidly jsou 10-50 centimetrů a ne metrů.

A vcelku mě zaráží logika, že omezením na 70 km/h projede více vozidel než před a za ním, kde je 130 a tím pádem menší propustnost.

+1/0
21.7.2017 13:54

J94i66ř16í 46P95r86ů98š27a 7875342595389

Hotl matematika. Největší propustnost komunikace cca při rychlosti kolem 70 km/hod. S větší rychlostí se zvětší bezpečné rozestupy mezi vozidly a ikdyž jedou rychleji tak jich projede méně. Při nižších rychlostech jsou rozestupy menší,ale auta jedou déle. Jedním pruhem téměř vždy projede méně aut než dvěma.

0/0
21.7.2017 14:19

R44o95s33t31i76s77l89a71v 61C55a75h42a 6353227207681

Zkusenost z mereneho useku - propustnost mensi, neb skoro vsichni jedou v pravem pruhu rychlosti kamionu, takze tak 65-70 po rovine a do kopce, 80 z kopce. V levem nejede skoro nikdo, protoze na predjeti potrebujete nejakou rychlost a pak se nemate stejne kam zaradit, takze porad predjizdite a ve finale nedokazete odhadnout zda jste v limitu.

Kdy policie bude postihovat ty, co jedou cely usek umyslne uprostred a nenechaji nikoho predjet?

+7/0
21.7.2017 11:45

M46a38r85t14i74n 24H40o70u93b24a 1245720793503

No to je ovšem strašný, když na 10km ztratil drahocene 2minuty

0/0
21.7.2017 16:25

M79a29r93t45i29n 91C48e79r86v91e73n84y 2573818566468

Pouze router Cisco? To si delaj prdel? Priste bude podminka, ze vratny musi nosit plnovous a emaily musi posilat z Outlooku? Ne, ze by Cisco melo spatne vyrobky, ale je spousta jinych firem a pochybuju, ze by to melo vliv na vyber pokut a mereni rychlosti.

+4/0
21.7.2017 11:43

R10o67s10t94i52s73l93a88v 43C29a80h60a 6513367977691

zakazka predem vybranemu zajemci.....

+5/0
21.7.2017 11:47

J77i26ř35í 83K92o54c35u27r94e60k 6795144565378

To víte, konkurenční firmy by mohly nasadit jiný protokol než TCP/IP a pak by to zařízení nebylo kompatibilní.

0/0
21.7.2017 13:56

V23á72c69l98a70v 50P78a90v17l59í47k 9432930924934

Někteří lidé mohou jet třeba v podvečer na vcelku volném omezení 120km/h a jedou zcela klidně a bezpečně. Někteří jedou 80km/h a moc bezpečně nevypadají, jedou prostředkem těch 2 stažených pruhů, bezdůvodně zpomalují apod...

80% všech nehod v zúženích je kamion nebo dodávka s někým...

V tom levém 2,2m pruhu bych povolil např 100-110km/h. Ti co tam jedou jsou v drtivé většině případů vyježdění řidiči a profesionálové - obchoďáci apod., kteří "na silnici bydlí"

Ono jet 80km/h a vidět že kilometr před vámi je téměř prázdno a oba pruhy volné je pro někoho kdo má před sebou 300km také docela frustrující

+7/0
21.7.2017 11:42

J78i12ř70í 65P89r91ů13š55a 7385512485869

Je strašně frustrující že na zemi je přes 6 mld lidí a nesmí se zabíjet.

0/−2
21.7.2017 12:55

B95l47a25ž59e30j 29M43o57t40y80č60k29a 8477327445320

Na dálnici by se mělo začít kontrolovat najíždění z připojovacího pruhu. Spousta expertů to hned po 10 metrech vpomalé rychlost šoupne vlevo před rozjeté auto (přitom má před sebou 300 metrů pruh) a někteří nadlidi to dělají dokonce přes dva pruhy. Rohlík CZ a jím podobní

+12/0
21.7.2017 11:41

V42á89c24l52a64v 61P14a67v76l57í28k 9852740844724

je to tak, lidi neumí najíždět na dálnici

+2/0
21.7.2017 11:43

J61a55r89o57s71l72a11v 16H61a42j72d55ú55k 6677485

A ještě to zbytečně ohrožuje i dalšího v tom připojováku. Já už v tomhle případě úmyslně porušuju pravidla, tím připojovacím pruhem pokračuju, "podjedu" ho a připojim se až později.

A to je vždycky vzteku. Spoustukrát jsem byl vytrouben, máchalo se rukama, ťukalo na čelo a tak dál. Ale že to tam borec pustí v 50 do pravýho pruhu, když použije stěží 25% připojováku, to mu nevadí. Jeden pán mi teda ještě dal najevo, jakej jsem vůl, když ten pokus o podjetí vyřešil dupnutím na plyn a úmyslně mi blokoval tak, abych se nemohl připojit. Dokonce i pak zpomaloval, když už jsem musel brzdit.

+3/0
21.7.2017 11:49

R32o98s77t60i90s75l46a79v 20C47a28h39a 6843457557801

a pritom to podjeti bylo doporucovano i na instruktaznich videich v TV - je-li v prave pruhu pomale auto (zejmena kamion), ukazovali, ze se ma predjete a pak vjet (bezpecne!) do praveho pruhu.

+2/0
21.7.2017 11:52

J11a49r33o88s55l45a25v 81H88a69j43d67ú84k 6257395

Máte pravdu. Teď jsem na to koukal. Do teď jsem si myslel, že se tím "podjetím" dopouštím i já nefér chování, ale ono je to naprosto podle předpisů a je to dokonce doporučovaný.

+2/0
21.7.2017 12:00

J14a89r26o66s51l48a93v 73L34e42b26e15d21a 3256919987660

Mno, jenom si hlídejte, aby se někdo jiný nevracel z levého.

+2/0
21.7.2017 12:03

R38o53s26t19i40s84l59a62v 65C20a75h74a 6463417897931

Jiste, nicmene to si ma hlidat hlavne ten z leveho.

+1/−1
21.7.2017 12:03

R80a76d89i89m 71K30a47l84a44s 2210726632461

No, nevím. Tohle je dost nebezpečná situace, protože ten, který jede v levém pruhu může mít na zadku přilepeného nějakého problikávače, takže má zájem uklidit se do pravého. Za kamionem Vás vůbec nemusí vidět, už se hodlá přemístit vpravo a najednou si vás všimne.

Do levého se vrátit nemůže, tam ho předjíždí problikávač a musíte se tam popasovat vy dva.

Bohužel si myslím, že je to tak, že se posuzuje časová posloupnost.

Takže první, kdo dává přednost je ten, kdo se hodlá připojit do pravého jízdního pruhu a musí to udělat tak, aby neohrozil nikoho, kdo v tu chvíli po dálnici jede.

Kdyby došlo na lámání chleba, viníkem bude ten, kdo se připojoval, nikoliv ten, kdo již po dálnici jel.

0/0
21.7.2017 13:04

V58á53c45l52a33v 36P98a65v75l48í78k 9502900144174

jsou chvíle kdy nehoda prostě viníka mít nemusí. Je to sled okolností kdy řidiči dělali vše správně a přesto došlo k nehodě.

...no a pokud zrovna někdo není v odstavném pruhu, proto tam ten únikový pruh je vybudovaný... Na nouzové situace..,

0/0
21.7.2017 13:38

J14i78ř53í 65K36o24c49u93r53e24k 6325264795628

Nesmysl. Spousta dopravních expertů vás poučí, že je nutno porušit předpisy - jeho dodržení zabraňuje vzniku nehody. :-/

0/0
21.7.2017 14:00

J72a81k40u23b 20K41a83m75e19n69i91c20k53ý 4899712827856

s timhle s vama naprosto souhlasim, ridic z pripojovaciho pruhu nesmi ohrozit ridice jedouciho v pruhu, do ktereho se radi..... nicmene policie by mela velmi dusledne zastavovat a kasirovat kamiony, co jsou na sebe nalepeny, tam se fakt neda z toho pripojovaku vklinit

0/0
21.7.2017 12:40

J91o76s81e57f 29M71i78k19u31l36í37k 8644887606

Stačí se jet podívat na napojení Evropské na Lipskou v Praze před Letištěm. Tam by se mělo pokutovat, tam je to nebezpečné. A nikoli ta jejich pokálená padesátka o kus dál.

0/0
21.7.2017 12:49

J53a68k51u65b 17K94a73m80e43n24i92c35k62ý 4929532387566

kazdy den se pripojuji pred brnem na sjezdu bohunice ve smeru na vyskov, naprosta tragedie, davam si tam velkyho fora kdyz mam pred sebou evidentni vemeno za volantem a pak to napalim a kdyz neni misto, jedu dal i kdyz pripojovak skoncil, zastavovat se tam nebudu

0/0
21.7.2017 12:55

J26a70r65d12a 54F10a52r50s55k13ý 6585303

Ke které straně patří ministr dopravy? Je to ten co jedním tahem vyrobil stovky kilometrů dálnic, které neumí udržovat?

+1/0
21.7.2017 11:33
Foto

M80i39c16h66a14l 84S24m78í18t37k68a 8924664243876

Co je prosím "pět sad pěti sad"? I nadále ŘSDpoptává celkem pět sad pěti sad pro měření úsekové rychlosti v úsecích, kde probíhají dálniční rekonstrukce. Systém má automaticky zaznamenávat projíždějící vozidla na dvou místa a vypočítat jejich okamžitou a úsekovou rychlost.

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/rsd-opet-soutezi-usekove-mereni-d1-d50-/eko-doprava.aspx?c=A170721_094722_eko-doprava_suj

+2/0
21.7.2017 11:21
Foto

M14i90c24h62a48l 65S33m81í63t46k19a 8974644923456

On ten celý článek je takový nějaký...

+2/0
21.7.2017 11:24

M36a65r66c24e39l 38B77í55l54ý 2653832452899

Když už to máte s někým dohodnutý a "všimné" na účtu, tak to přeci musí projít...

+2/0
21.7.2017 11:18







Najdete na iDNES.cz