Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Evropa prověřuje kartel německých automobilek, hrozí jim miliardové pokuty

Antimonopolní orgány Evropské unie dostaly zprávy o možných kartelových dohodách mezi německými automobilkami a nyní tato podezření vyšetřují. V sobotu to sdělila Evropská komise. Společnostem jako Volkswagen nebo BMW hrozí za dohody na cenách komponentů a výběru jejich dodavatelů vysoké pokuty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J17a31n 25C29o45n63s88t86a11n43t69i91n 1522781843610

a ty hypotetické pokuty budou platit komu a ten onen s nimi bude dělat co???

0/0
22.7.2017 23:56

J33a17k97u41b 41S55t60a52š58e93k 4317279223204

Jo, občas mám možnost si číst ty jejich interní etické kodexy a info o horkých whistleblower linkách. Vždycky jsem si říkal, že je to celá jedna velká šaškárna, jen aby ofiko působili jako "seriózní" firma. Jen se nažral vlk.

+1/0
22.7.2017 23:47

L81a35d35i67s75l92a20v 12K72a44l53o82u23s 7405246471820

Je to všechno divné. Auta moc nevydrží. Přitom jsou drahá při pořízení, servisu. U některých značek ani pořádně nejdou sehnat náhradní díly. Aftermarket taky není. Originál za astronomické ceny. Suma sumárum nejraději bych to poskládal z fungujích celků a přešel na rámovou konstrukci.

+1/−1
22.7.2017 22:41

J92i22ř58í 34E85r35b12e58n 1613704726707

Auta vydrzi radove vic nez pred padesati lety. Staci porovnat fabii, favorita, embecko a populara...

+1/0
23.7.2017 9:49

L51a41d71i74s89l61a44v 65K84a12l90o51u30s 7445636871570

To fakt ne. Škodovka vydržela 25 let na ulici. Peugeot se po 14 let rozsypal. Seat po 17 . Na Subaru po 7 letech uhnila příruba výfuku. A tak by se dalo pokračovat do nekonečna.

0/0
23.7.2017 22:20

M37a20r21t38i15n 62K85a95r98á33s18e24k 9328473418318

Auta jsou levna jako nikdy, vydrzi taky vice nez drive (ne opravdu tech par modelu mercedesu co najely klidne milion kilometru neni reprezentativni vzorek aut). Na bezne prodavana auta dily jsou bez problemu a vesme i tuna aftermarket alternativ - kdyz si koupite neco okrajoveho tak je celkem ocekavatelne ze ten vyber je pak mensi...

0/0
23.7.2017 17:19

J13i81ř18í 33K78o79c81u96r90e31k 6175144515718

Jo, no. Dřív se chodilo na výbrus motoru už po 150 tisích km. Dneska se musí po 20.000 km ... měnit olej.

0/0
23.7.2017 19:52

L24a10d29i51s44l59a39v 12K65a21l14o64u45s 7425766871680

měním max. po 8 tis., díky regeneracím DPF se olej zašpiní do takové míry, že z důvodu ochrany turbodmychadla jej měním daleko dříve

0/0
24.7.2017 7:54

P14e88t22r 60Č15e49r18m49á57k 9388235469820

Což je ekonomický nesmysl, protože tak častá výmněna oleje stojí ve výsledku více než to nové turbo, které to hlavně může vydržet statisíce km.

0/0
24.7.2017 18:23

L55a81d53i37s18l17a93v 79K12a80l90o10u26s 7965296231430

Přesně, je levnější vyměnit olej,než vyměnit Turbo za 50-75 tis.

0/0
25.7.2017 7:31

P48e30t13r 61Č13e24r38m21á19k 9608215119860

Právě naopak ;-) Při nějaké průměrné životnosti turba je 3x větší náklad na servis větší než jeho případná výmněna která navíc nemusí být potřeba R^

0/0
25.7.2017 13:57

L31a25d64i81s64l32a20v 18K33a68l92o87u12s 7175316601880

Právě naopak, olej si vyměním sám. Olej mě přijde na 1/3 než v servisu a nemusím se strachovat, jestli ho vůbec vyměnili.

0/0
25.7.2017 18:26

P52e88t36r 23Č88e92r43m31á52k 9668255259980

To s tím nijak nesouvisí, jde o to že 3x násobek nákladů na pravidelný servis bude vždy vyšší než ta pravděpodobnost výmněny turba.

0/0
26.7.2017 17:05

L56a81d78i24s59l75a44v 43K41a96l12o35u25s 7605196731100

abych pravdu řekl,teď tomu,co jste napsal nerozumím.Jak souvisí pravidelný servis s životností turba ? Asi víte něco víc, než já,nebo žeby Marťani ?

0/0
26.7.2017 21:42

P16e17t59r 30Č18e32r74m73á41k 9328315609220

No právě že nijak, akorát se vyhazují zbytečně peníze za častější servis, bez jakékoliv záruky že to bude mít vliv na životnost turba ;-)

0/0
26.7.2017 21:57

L64a94d91i34s22l20a19v 86K57a54l25o54u21s 7915336861730

Častější výměna oleje prospívá především turbu. U novějších naftových motorů dochází k vypalování sazí v DPF. Bohužel výrobci to úsporou 1 vstřikovače vyřešili vstřikováním nafty po expanzi. Tím se ředí olej a znehodnocuje se. U benzinových je to trochu jiné.

0/0
27.7.2017 11:21

P42e34t57r 51Č59e18r64m78á48k 9598145499270

Všichni vědí jak funguje DPF, problém je v tom že měnit tak často olej je naprosto neefektivní vůči životnosti turba ;-)

0/0
27.7.2017 12:35

L53a23d81i28s41l17a43v 89K48a97l63o22u57s 7615446741950

ať to počítám,jak to počítám,ekonomicky je to pro mě levnější,tak,jak to je, auto jede jak z praku,navíc dělám i jiné věci při údržbě,které normální motorista,ani servis dělat nebude.

0/0
31.7.2017 21:01

P40e51t86r 66Č88e95r13m70á14k 9868365559730

Tím spíše to bude velice neekonomické. R^

0/0
31.7.2017 21:11

J60i15ř47í 40K11r12u72t91i59l 8258533825931

Nezačínají německé lokomotivě měknou kola?

+1/0
22.7.2017 21:58

V36l92a38d11i56m30í13r 51K28r61á62l 4593636260782

po dlouhém a německy důkladném vyšetřování se zjistí že se nic nezjistilo a neexistující problém se vyřeší návrhem směrnice trestající dodavatele z rozvojového východu

+1/−1
22.7.2017 20:37

P57e36t30r 16S44t73e46j58s74k27a59l 3419118144796

Tak oni se dokonce setkavali na vyborech a domlouvali emise. Das Fraud.

0/0
22.7.2017 20:05

V35a42š83e94k 69Ř19í41h12a 2403153518322

To by chtělo převést i na české markety.

0/0
22.7.2017 18:20

P41e52t84r 79A47g84u93l43á32r 4947468480294

Jaký má tohle smysl? Když už ty firmy tak moc vyrostly a jejich manažeři se stěhují z jedné do druhé na stejných pozicích? Pár let dělá manažera pro BMW pak jde do Porsche, pak do Daimleru... To se mají tvářit, že se neznají? Ti úředníci jsou úplně vylízaní.

+3/−4
22.7.2017 18:13

M88i43r63e83k 95G88a11j46e48r 5361296759670

Kapitalismus funguje dobre pro vsechny, jsou-li vymahny antimonopolni a protikartelove zakony. Pokud nejsou, tak to funguje vynikajicne, ale jen pro majitele tech monopolu a kartelu. U nas to lide moc neznaji a nechapou (stejne jako vy) a take toho firmy zneuzivaji.

+2/0
23.7.2017 0:30

P56e68t26r 33A89g11u92l51á15r 4167898470214

Já to chápu moc dobře. To byla řečnická otázka. Měli to řešit mnohem dřív a šířeji. Ty firmy nejsou oddělené, jsou personálně prorostlé, chápete to?

0/0
23.7.2017 8:43

M55i17r69e57k 40G95a45j75e79r 5741776289430

Jasne, my tenhle pripad nevyresime. I pro pravniky to bude slozite a zbohatnou na nem.

0/0
23.7.2017 16:31

J26i49ř84í 92K25o64c13u79r38e34k 6275974155448

Je otázka, jak řešit problém, o kterém se neví.

0/0
23.7.2017 19:53

J54i76ř83í 37P72r45a83ž42á93k 9760892951322

Evropa je úplně jiný pojem než EU a její orgány.

Prosím iDnes , aby si nepletla pojmy a dojmy.

+9/0
22.7.2017 18:13

L40a91d75i92s47l15a55v 83H52a66š21k89a 4343436411260

Na jednu stranu dotování nesmyslů, na stranu druhou podpora konkurence...to je schíza

+7/0
22.7.2017 18:09

M81i51r58e34k 60Š89t97e95f47a14n 9819589829558

tyto automobilky nepodporuji, takže mám klidnou mysl

+2/−1
22.7.2017 18:06

J18i12ř29í 41H72u87m62l 5412799922581

no tak možná máte doma frantíka a co si myslíte že tam máte za díly, naivko ;-D

0/0
22.7.2017 23:54

M59i11r20e71k 47G47a12j51e25r 5211346419700

Pak je to ale dobre, protoze tim podporuje vyrobce dilu a soucasti. Kartelove dohody jdou proti nim, naivko ;-).

0/0
23.7.2017 0:31

J71i50ř92í 78T55e43p32r 4957110965585

Evropský autoprůmysl nezničí Čína, zničíme so ho sami ;-(

+10/−4
22.7.2017 17:58

M18a69r92t69i53n 63K50a71r65á75s10e87k 9878333108658

NJ, to máte těžko, jedno si stěžují na údajné kartely a nadávání na EU že nekoná, druzí pak nadávání na EU že proti kartelu koná, každopádně je to vždy špatně, ale aspoň je na co nadávat

+2/0
22.7.2017 21:55

J79a17r67o43s82l70a58v 69N32o93v82á85k 1456693610

tzn. platy se zvyšovat nebudou, bude se muset šetřit, aby někde i přes pokuty neubylo ...co na tom, že už si někdo mastil kapsy

0/0
22.7.2017 17:38

V58a14š60e63k 76Ř54í41h97a 2613693628742

Jak kde na Slovensku se zvyšovaly.

0/0
22.7.2017 18:21

P93a70v61e14l 55Ř54a76p52e88k 7422626749465

Všechny tyhle automobilky jsou součástí jedné globální mafie, která má za cíl zotročit lidi a klidně kvůli tomu zdevastovat životní prostředí, jen aby ten jejich naleštěný zastaralý krám šel pořád na odbyt a aby pokryli celou planetu asfaltem a zevlujícím plechem. Tohle už nemá nic společného s dopravou, to je obří podvod a Potěmkinova vesnice, která bohužel vznikla s masivní podporou ze strany zmanipulovaného davu, který jim furt baští ty nesmysly o moderním automobilu, pokroku, svobodě, ušetřeném času a další bláboly.

+7/−18
22.7.2017 17:11

J21a32r47o58s79l64a35v 94Š24t50r83e36i69t 4323204470183

Vy jste opět nezklamal :D:D:D

+8/0
22.7.2017 18:05

J16a72n 30Z94á63v98e69s89k37ý 1405683279

Dávám plus za kreativitu a že jsem se zasmál.

+1/0
22.7.2017 18:08

J71i26ř50í 85H26u65m32l 5932489802151

fakt dobrý ;-D, slušný blábol !!

0/0
22.7.2017 23:55

M36i79r79e29k 77G76a84j31e65r 5151796369880

Jel vy jste vubec nekdy autem? Vypada to, ze ho znate jen z chodniku.

0/0
23.7.2017 0:33

J54i51ř56í 33K77o68c52u33r66e76k 6515344425508

On auto má, aspoň to tvrdil. Jen chce silnice sám pro sebe - ostatní jsou méněprávní podlidé.

0/0
23.7.2017 19:54

K52a66r87e52l 69P34l66š92e24k 9838788908227

Další nepřesná a odbytá informace. Kartel se týká celé německé tzv. velké pětky (tj. vč. firmy Daimler/vozy Mercedes Benz), přičemž právě Daimler a VW na sebe již podaly tzv. sebeudaní s cílem dosáhnout nižších trestů. Tajné schůzky se uskutečňovaly již od r. 1999(!!!) a byly při nich koordinovány i dosud neodhalené podvody s emisemi u dieselů (např. podvodně nízké dávkování AdBlue v běžném provozu na rozdíl od homologačních zkoušek...)

+4/−1
22.7.2017 17:10

S51t18a12n22i90s88l60a40v 74R18o98s25e78c37k81ý 9695139371949

Tomu se říká optimalizace cen, a tlačí je to při velkých sériich dolů. Těch aut je všude tilik, že dražší by stejně nikdo už nekupoval.

0/−3
22.7.2017 17:03
Foto

J45a36n 42Č63e77r61m20á11k 4319608365727

tak tomu nějak nerozumím... Nedělají snad automobilky akvizice či spojenectví právě kvůli tomu, aby jednotlivé díly uplatnily ve více značkách?... A např v uvedených jsou min. VW, Audi a částečně i Porsche jeden koncern...

+6/0
22.7.2017 16:54

B53l85a55n10k24a 64T63i60m45o81f19e77j58e88v37o89v95á 3845339215559

Jo, Máňo, prachy došly, nový pošli. Koho bysme tak ještě odrbali. Spíš než na amíky to tipuji na nekonečnou potřebu peněz eurounijního spolku. Moc nataženejch ručiček a pořád jich přibývá.

+14/−3
22.7.2017 16:53

J55a85r19o53s33l60a80v 86Š38t79r48e45i54t 4393334370663

Opět odkáži na knihu Základy makroekonomie od Mankiwa... Kartel je opravdu nežádoucí věc pro ekonomiku. Mimochodem - podívejte se, co tato informace udělala s akciemi Volkswagenu....

+3/0
22.7.2017 18:05

L14u48k76á58š 63K26l63í15m88a 2335293147465

Predpokladam, ze to echo dostala komise opet odnekud z ju es ej. Musi prece z te Tesly udelat jednicku stuj co stuj. Dieselgate nemelo takovou kadenci, jak se predpokladalo, tak se frci dal...

+8/−13
22.7.2017 16:24

I36g24n26á69c 40M68r89k69v40i13č78k57a 2528392399235

kartel v cenách aut a dílů je do očí bijící - např. nikdo nejde s cenou auta o délce nad 4 m např. podnějakou hladinu. Audi A4, BMW 3, MB C - mají 90% podíl ve své třídě a stojí naprosto stejně...

+3/−2
22.7.2017 16:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.