Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Důsledky případu Lafata: finanční správa vrátí daně až 2400 sportovcům

Daňová správa zveřejnila stanovisko k rozhodnutí Nejvyššího správního soudu v případu Lafata: sportovci mohou zdaňovat stejně výhodně jako živnostníci. Skoro dvěma a půl tisícům profesionálních sportovců tak správa vrátí zhruba 120 milionů korun na daních z příjmů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A27n56t71o91n85i17n 59N96e26m63e97c 7648143781650

Pokud budou vsicni pracujici OSVC, tak uz nepostavime ani kousek dalnice, propustime policisty a zrusime skoly. Take nemocnice zrusimek, z toho minima co plati OSVC na doktory a sestry nebude, rentgeny od Siemense muzeme zapomenout..

Potom bude hej vsem OSVC

0/0
4.8.2017 16:19

K17a61r87e92l 29O12n90d93r15o50u27š70e64k 4975235219685

Nějak mi to nejde do hlavy, hlavně ty informace Kalouska a Fialy, jak stát odírá chudáky živnostníky a najednou je tu informace, že velká část sportovců chce stejně VÝHODNÉ zdanění jako živnostníci. Tak už se jednou domluvte na těch lžích pánové ze "zavedených demokratických stran" ODS a TOP 09.

+1/−2
27.7.2017 8:52

L76a75d80i68s78l30a26v 63K83u10s62c96h36e89l 6707316310264

Sorry, ale toto je Babišova práce a jasný příklad toho, že všichni kradou jen on čerpá a dalo by se pokračovat dluhopisy atd.

0/0
4.8.2017 9:06

R82a97d87e13k 32J35o62n66á51š 4677455933978

A jakzoze tedy soudy nemohli rozhodnout jinak? To co říkáte má logiku, takže...proč?

0/0
27.7.2017 7:31

R13a51d39e86k 38J96o95n38á40š 4717385453118

Takže nejdřív články jak Lafi okrádá stát a nakonec stát okrádal lidi, opravdu směšné ...

0/0
27.7.2017 7:26

V38l96a78d59i56s48l43a81v 39G22r79y73c 9524554168222

Tady se bude asi jednat spíš o mimo fotbalové aktivity.

0/0
26.7.2017 15:19

J77o58s28e89f 12L58a54n95z 8125421334348

Fotbalista OSVč je to samé jako pokladní s ŽL- jak to , že jedno není Švarcsystem a druhé je?

0/0
26.7.2017 12:17

P87e51t36r 58K66ř30i95v65á87č90e21k 8968607268728

Tak o tom, že sportovec není zaměstnanec vůbec nepochybuju, ale nedočetl jsem se, proč 60 a ne 40... Budu muset hlouběji :-)

0/0
26.7.2017 12:25

J39a58r23o84m51í89r 25K61r23á20l 4540989784519

Fotbalista OSVČ je to samé, jako hudebník OSVČ. Švarc to není, protože má příjmy z různých zdrojů.

+3/0
26.7.2017 12:25

J81a57n 23R24u18s92i87n 1843303167319

Jestli mas nebo nemas prijmy z ruznych zdroju nesouvisi s tim proc fotbaliste nejsou zamestnanci klubu, ve ktery hraji. Je i spousta fotbalistu/sportovcu, kteri zadne jine prijmy nemaji a presto jsou OSVC.

0/0
26.7.2017 13:07
Foto

P58e50t33r 86V46a30n38ě84č84e25k 4479889568816

No proč asi....jakým způsobem se podepisují hráči? Na dobu určitou. Na jak dlouho mohu smlouvu na dobu určitou? Na tři roky. Takže maximální možná doba smlouvy pro hráče by byla na tři roky či dobu neurčitou.

0/0
26.7.2017 13:57

J44a71r88o23m47í21r 30K26r23á16l 4430969814519

Jistě. On by totiž byl problém i s dodržením ZP.

+2/0
26.7.2017 17:42

A32n84t53o37n16í62n 92S48v90o74b75o89d26a 3244933369432

Schillerová je právnička, to že nerozumí účetnictví, to bych pochopil, ale že nerozumí ani zákonům, to je fakt divné :-)

+1/0
26.7.2017 11:13

J68a65n 42N73o30v97ý 5703825939112

Finančáky rozjely akci, aby se povozily po sportovcích a vytáhly z nich miliony na doplatcích a penále. Ale zrada, někdo se odvážil odvolat a výsledek celé té super akce je, že nejen že nic navíc nevyberou, ale ještě budou 120 mega vracet. Gratuluji borcům z finančáku za super promyšlenou akci, to se vyplatí.R^

+12/−1
26.7.2017 10:43

M41a37r27t53i49n 48J86e61d10l70i20č81k93a 7879942807

Ještě doufejme, že to budou muset ti borci z finančáku zaplatit ze svého, aby si příště rozmysleli vykládat zákon tak, jak se jim zlíbí. Nebo raději je nechat rovnou pozavírat z důvodu zneužití pravomoci veřejného činitele.:-P

+1/−3
26.7.2017 10:49

V23á47c57l94a16v 32R86y71š73a40v48ý 6765125868812

Slušného člověka musí výsledek soudu potěšit. Finanční úřad nemůže nezákonně tahat s lidí peníze. Je dobré, že dostal přes prsty.

+9/−1
26.7.2017 10:30

M54a22r61e61k 21K72a31l35i51n38a 3619924645338

Presne. Ale chybi katarze... byl potrestan ten, kdo tuto celostatni nezakobnou kampan naridil???

+6/−1
26.7.2017 10:32

P86e71t54r 77N49a83j33d34e97k 7937186493551

Měl by být potrestán ten, kdo s nesmyslnými paušály přišel.

+2/−1
26.7.2017 10:42

M78a18r98t19i59n 23K88ř65í68ž 9413362830177

dal jsem plus, ale s výhradou, že paušály nejsou tak úplně nesmyslné, ale jejich výše je mnohdy absurdní.

+1/0
26.7.2017 10:56

P91a21v16e66l 53S39v32o48b86o67d93a 4987610122582

Potrestan ma byt ten, kdo si jakykoliv zakon vyklada zasadne v neprospech danoveho poplatnika. To, ze ten zakon je spatny je vec jina.

+1/0
26.7.2017 13:08

M29a23r67t52i70n 27K52ř27í51ž 9283122790747

je třeba uznal 60% paušál je dost vysoký. Ale zákon to tak uvádí a soud takto rozhodnout musel, Lafata byl v právu. Osobně nejsem moc příznivcem paušálů, náklady by se měly odpočítávat pěkně položku po položce. A když už paušál, tak jen takové výši, aby to nebylo výhodnější než vykazování reálných nákladů - jeho výhodou by měla být pouze jednoduchost.

+11/−1
26.7.2017 10:07

M67a27r40e28k 92K42a91l21i27n41a 3499784275178

A co treba lidi v profesich konzeltantu nebo poradcu, kde zadne naklady nejsou skoro? Na to by mnoho lidi brutalne doplatilo v radu statisicu rocne...

0/−4
26.7.2017 10:33

J91a49r14o20m97í20r 40K45r55á73l 4820239884489

No a ? To je holt specifický druh podnikání a nese s sebou výhody i nevýhody. Když jsem zrušil prodejnu a věnoval se jen softwaru, také mi vyskočily daně a odvody na trojnásobek. S tím se musí počítat.

+2/0
26.7.2017 10:36

M93a63r47t51i58n 56K79ř68í37ž 9753152280207

ale to je podle mě v pořádku. Paušál ve výši řekněme 10% a kdo potřebuje víc, ať vykazuje skutečné náklady. A zbytek příjmů (tedy zisk) celý zdanit.

+1/0
26.7.2017 10:36

P46a12v81e27l 73T52r19u59k76s47a 3183147692443

Kdo potrebuje vic nez 10%? Sorry, ale to snad uplne kazdej..

+1/0
26.7.2017 10:39

M32a71r65t44i79n 53K52ř27í62ž 9923972290707

tak takovej fotbalista? Vždyť mu i ty kopačky proplácej :-).

+1/0
26.7.2017 10:41

P36a32v22e38l 14T78r10u92k42s72a 3563187692783

Tak zrovna u fotbalisty (a obecne kolektivnich sportu) ja osobne nesouhlasim s tim, ze je to zivnostnik. Pokud by si (tak jak to ma spravne u zivnostnika byt) platil vybaveni, masera, misto v kabine, pronajem hraci plochy na treninku, dopravu (vcetne letenek) na zapasy, ubytovani v miste zapasu,.... tak verte tomu, ze 10% nakladu by mu ROZHODNE nestacilo.

+1/0
26.7.2017 10:51

M88a26r26t38i46n 88K21ř57í95ž 9703402350747

to byl příklad. Ale jsou různí konzultanti, IT specialisti apod. Náklady minimální (tak možná nájem kanceláře, pokud ji mají a provoz auta, sem tam nějaký počítač nebo telefon), a tam je to podle mě těch 10% reálných. Paušál nemá být vyšší než skutečné náklady. Jeho výhoda má být jednoduchost a ušetřený čas.

0/0
26.7.2017 10:55

A66n29t48o88n28í53n 81S81v36o64b18o14d34a 3694503889972

U IT jsou školení, služební cesty po světě atd, někdo vidí jen příjmy a nevidí vydání

+2/0
26.7.2017 11:25

P19a36v20e73l 63R10e46z63n60i40c58e78k 3365504964772

U it jsou naklady konzultanta vysoke - vzdelavani se, vybaveni (laptop, telefon), pausal/hovory, cesty, kancelar atd... Pokud jim to zavidite (coz z vaseho prispevkuu vyplyva) delejte to taky a uvidite ze naklady jsou mnohem vys nez 10%

+1/0
26.7.2017 11:42

J14a42r73o93m83í37r 63K87r95á61l 4610179344229

Ajťák má náklady cca 30%. Ono například jen získání nějakého certifikátu stojí i desítky tisíc plus další výdaje. Ale samozřejmě že se to bohatě vrátí.

+1/0
26.7.2017 12:28

P28a69v68e97l 60T14r25u11k13s28a 3123347672233

Jenomze kdyz si u me jako IT specialisty objedna nekdo neco na klic, tak to neni napr. jenom neco "naprogramovat bez nakladu".

Ten obor je tak siroky, ze vetsinou nezvladnete vsechno rovnou vy. Ale treba nejaky clovek vam dela grafiku (pole vam fakturu - naklad), nekde pronajmete server (naklad), nekdo ho pripravi (naklad), nejake licence software (naklad).

A to ani nezminuju obecne naklady (cestovne, technika,..), co tady nekdo psal. Treba bezna cena jednodenniho skoleni je treba kolem 5 tisic.

Takze vase predstava, ze to poresi 10% z obratu, je uplne mimo...

+2/0
26.7.2017 12:28

P32e13t10r 23N20a35j30d37e76k 7937246813711

Vždyt o to jde. Se divím, že něco takového přiznáte.

0/0
26.7.2017 10:43

J32a76r12o47s38l39a48v 21K87o20l37k88a 5924620121389

Bože, tady jsou snad všichni téměř normální, to se hned tak v diskuzích nevidí :-).

+1/0
26.7.2017 10:00

R54u91d59o69l50f 64K92o60m47á96r97e90k 7908929732829

no je tady rada takovych kteri si mysli ze normalni je dane neplatit, ale mit stejne vyhody. tak nevim :-/

0/0
26.7.2017 10:05

J78a41r92o34m11í80r 72K93r28á11l 4430929714349

Pokud Vám zákon umožňuje platit nižší daň, jen hlupák by toho nevyužil. Pak je ale potřeba změnit zákon, ne nadávat tomu, kdo se jím řídí.

+6/0
26.7.2017 10:07

P27e71t27r 97N31a11j64d21e31k 7667826503101

Však s tím souhlas. Paušály jsou nastaveny naprosto nesmyslně. V které jiné zemi si může fotbalista 60% příjmů označit jako náklady?

+3/0
26.7.2017 10:17

P41e40t56r 30A94s45c54h19e61n69b77r36e73n28n64e50r 6485313982871

Lafata se jen domáhá toho, aby platil daně podle platného zákona.

+3/0
26.7.2017 10:12

J23a78r35o72s91l71a71v 28K66o20l35k50a 5604800411629

Bohužel stát se změnil v bandu vyžírků bez kontroly a stává se to normálem i v konání jednotlivců, takže některé kritické reakce chápu, byť si myslím, že je třeba s tím bojovat a ne to zneužívat.

0/0
26.7.2017 11:03

P71e80t48r 57H27o24r65á12č49e70k 2567824107705

To je zase debata..

Podle zákonu Pan Lafata má právo na paušál 60%. Vůbec se mu nedivím, že se soudil o možnost odvádět méně peněž (konec konců, kdo z nás chce odvádět více?).

Místo toho, aby se tu řešilo vysoké zatížení a to zejména na soc. a zdrav. pojištění tak se tu nadává, na fungování klubů na šwarcsystém..

Proč tu neřešíte ten primární problém?

Copak je normální platit takto vysoké socko, když naprostá drtivá většina z nás nebude mít adekvátní důchod a v případě nouze je ta podpora také almužna?

Je normální platit zdravotní v takové výši, když si šéfové pojištověn jezdí v autech za x milionů korun, ale není na léčbu pro některé onkologické pacienty, ale je na to, aby spoustu lidí jezdilo naprosto zbytečně do lázní?

Já bych si třeba přál, aby mi stát umožnil mít pojištění jaké chci a dal mi možnost se na důchod připravovat samotného podle mého uvážení a o to mi snížil odvody. Chci být odpovědný sám za sebe a ne mít v podobě státu berličku, která je nedostačující a může kdykoliv prasknout.

Ono když by to bylo na lidech, tak těch úniků by velmi ubylo a hlavně by to byl mnohem spravedlivější systém.

+5/0
26.7.2017 9:57

P81e45t83r 61N85a61j15d82e37k 7327726353511

jaké socko byste chtěl platit měsíčně?

0/0
26.7.2017 10:02

P50e44t37r 75H92o86r11á77č67e81k 2517694977235

Nejsem schopný říct přesnou procentní částku.

Pochopitelěn chápu, že část peněz z něj jde i do jiných lidí a je to tak asi správně (invalidita, ktárkodobá nezaměstnanost - zde je ok, že se lidem pomůže), ale nechci jen platit na ostatní, když jako dvacátník půjdu do důchodu skoro v 70 a ještě dostanu almužnu.

Tj. moje představa je taková, že by se pomalu přešlo na to, že si každý bude přispívat hlavně na svoji budoucnost, svůj důchod a svoji podporu a to podle svého uvážení. Jestli někdo nechce, tak si hold na důchod nenaetří a bude v háji. Dovedu si představit, že je sociální v plné výši třeba 10% (podpora těm, kteří jinak nemohou) a zbytek si použiji dle svého uvážení a většinou mnohem efektivněji.

+1/0
26.7.2017 10:06

P33e33t31r 24N88a28j95d38e89k 7657976933791

Máme tady 2 450 000 starobních důchodců, kteří nás stojí každý rok 400 miliard korun. To znamená, že jen na ty blbé starobní důchody je nutné od každého výdělečně činného vybrat v průměru 6 000 Kč měsíčně na soc. pojištění.

Víte proč musí někteří platit měsíčně socko 10 000 a více měsíčně? Protože vychcá*ci jako vy mají pocit, že když zaplatí 2 000 Kč měsíčně, tak je to strašně hodně. Já jsem všemi deseti pro aby každy platil fixní částku těch 6 000 Kč.

A to je prosím kalkulace, která nezahrnuje invalidy, ženy na mateřské atd.

+2/−2
26.7.2017 10:11

J57i87ř53í 25M83a90r71e24č67e21k 3949631942

A nebo je varianta aby platilo víc lidí.

0/0
26.7.2017 10:17

P97e91t23r 62N41a90j86d47e81k 7587156183831

Jakože důchodci povinně zpátky do práce?

0/0
26.7.2017 10:19

J17i55ř22í 53M70a77r98e17č52e89k 3239661662

8-o, třeba ze strany státu vytváření pobídek na nová pracovní místa, revize důchodů bývalých příslušníků ozbrojených složek, ...........

+1/0
26.7.2017 10:24

P78e36t97r 65N22a35j59d93e29k 7137246373331

a kým je asi tak obsadíte ty nová pracovní místa? Ukrajinci, kteří tady makají na živnost nebo přes agentury a daně neplatí skoro žádné?

0/0
26.7.2017 10:45

P16a16v41e75l 39R47e17z10n83i25c12e23k 3505264644872

Noba pracovni mista (v komercni sfere) je potreba obsadit armadou nepotrebnych uredniku... Nas statni aparat je tak obrovsky ze to jinde nema obdoby a to je jeden z tech duvodu proc nemuzou byt duchody vyssi a proc je stale potreba vic a vic zdimat komercni sferu...

Resenim je pochopitelne oholit statni aparst na polovinu (cimz snizime jeho naklad) a tyto lidi (pokud jsou vubec pouzitelni) uplatnit v komercni sfere kde vytvareji hodnoty... Pak i s nizsim zdanenim a nizsimi odvody zdrav a soc pritrce do statni kasy mnohem vice a spotrebuje se z ni mnohem mene na chod statu samotneho

+1/0
26.7.2017 11:49

P55e12t10r 95N74a22j60d48e25k 7467786573891

Polovina úředníků, to je 35 000. To je celkem zanedbatelný počet a netvoří ani 1% výdělečně činných. Tzn. i když půjdou hned zítra makat do soukromé sféry, ta potřeba platit odvody zhruba 6 000 Kč měsičně klesne jen o pár desetikorun.

0/0
26.7.2017 14:01

P87e51t96r 26H46o71r91á75č76e60k 2757594667945

Takže podle Vás je jako v pořádku, že má moje generace přispívat důchodcům a samotná pak nemít nic?

Má se přistoupit k pomalé odpovědnosti za sebe. Jak jsem psal, je mi jasné, že teď se nejde nechat nikoho na holičkách, ale postupně by se měl systém trnasformovat tak, aby si lidé vydělávali sami na sebe a ne na starší generaci. Ono pak jsme totiž taky mnohem náchylnější na úbytek populace.

+5/0
26.7.2017 10:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.