Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Švýcaři testují v Česku svůj nový rychlovlak pro nejdelší tunel

Po českých kolejích začal jezdit nový rychlovlak od společnosti Stadler. Cestující se s ním ale nesvezou: výrobce ho jen testuje na zkušebním železničním okruhu ve Velimi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T47o82m18á65š 19T24a36t71í16č43e21k 5140682410378

Hm, a co tam s těma rychlovlakama testujó? 8-o Pojezdy v depu? ;-)

+1/−6
26.7.2017 23:11

J29a50k62u56b 95R31o71u42s 3743350964172

Ta ironie, když u nás celá Evropa testuje rychlovlaky na 250 km/h, ale cestující na pátečních linkách mezi největšími městy jezdí 80 km/h.

+10/0
26.7.2017 19:49

J35i95ř23í 12E33r49b32e78n 1933984146557

Protože ten okruh ve Velimi spravuji odbornici, zatimco o dopravni infrastrukture rozhoduji politici... A ti jezdi hromadnou dopravou jen vyjimecne.

+7/0
26.7.2017 22:21

K23v89ě34t41o46s30l41a76v 71N34y84t43r73a 9626908568757

Je zde vidět že i po tolika letech tu něco rozumného zůstalo, okruh už je tu od roku 1963- 54let a ještě je použitelný na rozdíl od dnešních dálnic co rozpadají ještě než za na nich začne jezdit, v té době se nejezdilo rychleji ani v Japonsku(210 km/hod). I naše parní lokomotiva se tam projela 165 km/hod, kde udělali dnes soudruzi kapitalisté chybu?;-D;-D

+6/−7
26.7.2017 19:20

J50a43r39e22k 16K11a75l91i41v86o64d46a 7626433291466

Soudruzi kapitalisté ho ovšemm na těch 200/230 zrekonstruovali.

+4/−3
26.7.2017 19:29

K17v42ě15t96o39s94l53a93v 30N44y11t21r79a 9386708578747

Ovšem okruh byl od začátku navržen na rychlost 200 km/hod(poloměry zatáček, a v té době nebyly ještě naklápěcí jednotky), nakonec i rychlostní rekord tomu odpovídá, (stroj 124.601-6. Tato lokomotiva dosáhla 5. září 1972 dodnes nepřekonané rychlosti českého sólo stroje 219 km/h.)

Nakonec i dálnice D1 byla navržena na rychlost 160 km/hod, a jak se po ní jezdí dnes? Přesto vydržela dost, tehdy se nepředpokládalo že se nákladní doprava v takové míře přenese ze železnice na ni, a až dnes se začíná uvažovat že se stala někde chyba.;-D

+3/−2
26.7.2017 20:23

M12i52r65o73s42l17a88v 57G49r15o42s76s39m19a89n64n 8962659294

Když už se tak bavíte... Předně se dráze neříká zatáčky, ale oblouky. Za druhé, D1 byla projektována s návrhovou rychlostí 120 km/h. Problém české železnice nejsou kapitalisté, ale socialismus a vláda jedné strany, během níž se snížila nejvyšší rychlost vlaků na české železnici na 120 km/h. Režim od dostavby Vysočinské magistrály v 50. letech nepostavil jedinou delší trať. Po revoluci se to bohužel o mnoho nezlepšilo.

+6/0
26.7.2017 23:49

M85a59r46t54i88n 45R91u70z98i64c22k13a 1262168706597

160? No mozna navrzena, ale sklon a polomery tomu neodpovidaji, natoz pak stopky u nekterych najezdu na dalnicich...

0/−1
27.7.2017 10:14

M89a63r71t73i34n 25N48e88r89m21u27t 4899350218554

To si pletete s rychlostní komunikací, např. Vyškov-Olomouc

0/0
28.7.2017 1:05

M82i71l50a71n 24V65o97l75e38k 5509463886929

V podstatě jsou dnes všechny takové vlaky na jedno brdo, liší se pouze koncepčně, jestli podvozek sdílejí dva vagony (bezpečnější ale obtížně rozebíratelné), nebo má každý vůz dva samostatné podvozky jako Pendolino (lze snáze měnit složení soupravy). Tenhle se ale odlišuje zkrácenými vozy.

0/0
26.7.2017 19:09

M37a11r26t70i67n 59P98e11l34u91c94h 5695201567641

To pobavilo, během jedné věty jsi něco oznámil i to sám sobě vyvrátil (hned za první čárkou) )))

+4/0
26.7.2017 19:20

M77i28l12a45n 87V19o39l40e74k 5439563936919

To záleží na úhlu pohledu. Tak zjednodušeně: jsou dvě základní koncepce, ale obě standardně používají větší délku vozů, než tato souprava. Nezábavné, ale lepší?

0/0
26.7.2017 19:26

M86a43r32t87i35n 54P61e87l94u56c31h 5745211537571

Když se něco liší koncepčně, není to přece na jedno brdu, ale prostě úplně něco jiného......ale to nebyla kritika odbornosti, jen jsem se zasmál.

+7/0
26.7.2017 19:30

M79i55l12a14n 18V42o96l19e48k 5109103836969

Ty koncepce nejsou předmětem testování, chápete?

0/0
28.7.2017 20:39

M69i50r36e21k 64D16o24r89n68a16k 4431642935751

Rychlovlaky u nás sice testuje celá Evropa, ale až se jich u nás konečně dočkáme v běžném provozu, tak v Evropě budou mít už teleport :-D

+9/0
26.7.2017 18:58

F82i71l79i69p 76H64e80r60c29í40k 9519842587885

Stadler dělá super vlaky.

+1/0
26.7.2017 18:28

V33r82a86t34i70s64l27a53v 29H19a19m14p39l 5662212494676

Mate pravdu byl jsem tam dnu otevřeným dveří v květnu letošního roku a jen sem zírat

0/0
26.7.2017 18:44

V48á23c66l24a47v 67Z40a33j28í26č19e31k 1941682792

Čeští představitelé mohou děkovat komunistům, že tady několik let vládli. Aspoň lze na někoho po 30 letech pádu komunismu svést vinu za to, jak to tady vypadá :D

Dálnice z Prahy na Ostravu v nedohlednu. Rychlovkaky z Prahy do Brna v nedohlednu. Nedávno jsem jel vlakem a byl jsem vykázán z první třídy, kam jsem si omylem sedl. Nechtěl jsem věřit, že tak skutečně vypadá první třída. Autobusy bez klimatizací,... Ale jo, za pár let to Švýcarsko doženeme.

+9/−3
26.7.2017 18:15

M56a34r66e84k 28K18o93l39m57a38n 5516704597711

Doženeme je určitě. V cenách.

+4/0
26.7.2017 18:40

R35o23m49a78n 72S13t71o91n74e84k 1259563119521

Dalnici z Prahy do Ostravy chybi posledni usek ktery by se měl brzy začit stavět

+1/0
26.7.2017 21:51

M47a18r32t33i49n 39R56u15z10i35c30k59a 1532838196847

Nebyt komunistu, mohli jsme davno mit dalnicni i zeleznicni sit na srovnatelne urovni jako na zapade...

Lze jen litovat, ze CR spadla do sovetskeho bloku, byly bycho uplne jinde, staci srovnat prumysl prvorepublikovy, z 50-60 let a pak tu hruzu co tu zbyla z 90 let... a nejen v prumyslu...

0/−1
27.7.2017 10:19

J95i96ř79í 61E92r12b68e51n 1323654176647

Protože v 90. letech zvítězila idea Tomáše Ježka z jara 1990: "Nám nejde o to, aby stát ty podniky přivedl k prosperitě. Nám jde o to, aby je ten stát nevedl vůbec."

Takže zvítězila politika thatcherismu - akorát že Železná Lady prodala 80 podniků za 10 let, kdežto československý/český Fond národního majetku jich musel odstátnit přes šest tisíc během poloviční doby. A tenkrát nikdo z těch, kdo o tom rozhodovali, neměl žádnou podnikovou praxi, všechno to byli salónní ekonomové, teoretici, bankéři a učitelé - a ještě se tou nulovou podnikovou zkušeností chlubili...

0/−1
28.7.2017 15:10

I58v80a69n 70H17o51l90a48s 5167277318307

A S KÝM a JAK by ten stát ty komplet znárodněné podniky (kromě SSSR nikde taková míra zestátnění nebyla) asi tak k té prosperitě mohl dovést??

0/0
31.7.2017 8:01

M24a30r23e23k 57K22o58l87m82a88n 5886274767491

Super. V nízkonákladové montovně za pár šupů vyzkoušet a pak tím vozit domácí. A montovna jen čumí, jak ji ostatní pumpují.

+3/−5
26.7.2017 18:13

P58a45v49e79l 10D83a31v91i55d 1287654596524

co tim chcete rict? Ze vas maji taky povozit?

+1/−1
26.7.2017 18:24

M12a91r69e77k 77K74o59l46m72a87n 5556924207161

Že zem, která má velice zastaralou železniční infrastrukturu, se nechá využít k testování té moderní a nijak ani neusiluje o to, aby to nezůstalo jen u toho testování, ale také se to třeba využilo i u nás.

+2/−2
26.7.2017 18:38

P29a81v68e91l 51D93a66v91i55d 1987364266474

ostatni za to testovani slusne plati. Tezko po nich muzete chtit odevzdavat desatek ze souprav.

+3/0
26.7.2017 19:48

M97a32r73e93k 57K97o69l56m94a22n 5216204517261

Je to jako kdybyste v nějaké zemi úspěšně dělal výzkum léku a ta zem sama by byla spokojená s tím, že jim na nemoc, kterou ten lék léčí, umírá spousta lidí.

+2/−2
26.7.2017 18:43

J12a85r56e93k 85K89a76l12i20v86o36d24a 7646843201456

Není tam náhodou maximálka bez naklápěčky 200 místo uváděných 210?

0/0
26.7.2017 17:53

T69o51m60á37š 61T24a97t93í96č94e49k 5590342680578

Panu Sůrovi bych věřil. Ostatně, bude mně tady chybět. :-(

0/0
26.7.2017 23:22

M80a98r76t64i15n 97R15u49z36i69c95k22a 1862678426427

Tak ono idnes neni uz co byvalo...

0/0
27.7.2017 10:21

T83o45m58á52š 68T59a24t64í87č87e62k 5950902500278

I na tom Technetu foukal dřív svěžejší větřík...

0/0
27.7.2017 18:02

J76a51r38e55k 24K87a30l15i47v64o12d34a 7666653111216

Na Wiki je sice tak napsané, ale rychlostník na okruhu hovoří o hodnotě 200.

0/0
27.7.2017 11:26

T35o64m61á64š 23T74a26t88í30č83e22k 5750272440198

Hm, je vidět, že už to je možná poslední článek. Dřív by js na pochybnosti reagoval.

0/0
27.7.2017 18:01

J57i85ř52í 28V69o57s22t28ř54á63k 2401218869651

Vlastně smutný článek. Taková cesta Praha - Beroun a řada dalších. Je rok 2017, technologie na vrcholu a neumíme propojit velká města rychlodráhou. Za chvilku to bude 30 let od konce komunismu, dojde i tato poslední výmluva o zanedbání. Je na čase začít něco dělat.

+15/0
26.7.2017 17:21

J35i56ř98í 85K75o36c41u39r84e14k 6125344495348

Mno vzhledem ke zdevastovanosti tratí v 80 a 90. letech se dá říct, že základ sítě je téměř celý postaven znovu až na pár vyjímek.

Za těch 30 let se povedlo postavit cca 1000 km dvoukolených tratí. Jen leží povětšinou v původní stopě, přestože jsou zcela nové. Staví se Praha-Budějovice, kde se bude dvojkolejka v úplně nové stopě a díky poloměrům oblouků by se tam dalo jezdit až 180 km/h. Délka všech koridorů je v součtu asi 1300 km - necelých 150 km zbývá přestavět, včetně narovnání Bezpráví.

Mimo koridory: Kus zdvojkolejné trati z Pardubic do Hradce, celková oprava tratě 250 (Praha-Brno přes Havlobrod) ve stylu koridoru, tj. všecko nové.

A to krásné nové spojení v Praze na hlavním nádraží, to komunisti jen plánovali a plánovali.

+6/0
26.7.2017 18:06
Foto

J39i74ř53í 86Š12r55á54m48e24k 3478407639231

Jel jste někdy vlakem z Prahy do Liberce?

+3/0
26.7.2017 19:45

M45a16r11t81i62n 38R32u94z36i23c88k51a 1182778286107

Ma pravdu, dost se toho udelalo, ale velky dluh je ve VRT a take samozrejme trat na Liberec je strasna...

Akorat me mrzi, ze do Budejovic to stavi na 160, rekneme mozna nektere useky az na 200, ale podle me na propojeni krajskych mest je to hodne velky kompromis, stavel byl ji na 200-250km/h na vetsine trati a pokracoval jako dal na Liberec v nove stope podel dalnice... I pro prazsky region je puvodni trat nedostacujici...

0/0
27.7.2017 10:27

M47i25r44o18s86l87a78v 20G52r19o41s21s85m42a61n54n 8222239944

Po revoluci se pro železnici opravdu udělalo více než před ní, ale nebyl bych tak vlídný. Z těch 1000 km dvoukolejných tratí se nejedná o novostavby, ale pouhé modernizace, či optimalizace, kdy vrcholem bylo přidání jedné koleje či přeložka. Trať Praha - Budějovice se nebuduje zdaleka celá v nové stopě a rychlost 180 km/h je v drtivé většině trati díky poloměrům oblouků nedosažitelná. V nezanedbatelné části trati to půjde na 160 km/h. U Budějovic, až se rozhodne kudy, to možná, možná bude 200 km/h. Trať 250 v zásadě souhlas, i když úsek Světlá - Golčův Jeníkov je trochu smutný.

0/0
27.7.2017 0:15

P32a83v31e48l 95R26y38b12á61ř 7632451939760

Víte komunisté za 40 let své vlády železnici jen částečně zelelktrifikovali. Jinak množství kolejí bylo na úrovní první republiky. Pamatuji se, jak někdy v 88 nebo 89 jsem jel z Ostravy na Olomouc a zastavili jsme asi před návěstím a já koukal na vedlejší kolej po které projížděl vlak. Žasl jsem jak byly koleje volné a zpoza nich vystříkávala voda.Vypadalo to, jako by koleje byly na bažině. Po návratu domů jsem se obrátil na známého, který dělal vysokého železničního úředníka a řekl jsem mu o tom. On mi odpověděl, že kdyby lidé viděli po čem jezdí, tak do vlaku nesednou.

V té době jsem sledoval nějaký rozhovor v televizi z ministrem dopravy ohledně železnice a on s klidným svědomím prohlásil, že by na uvedení tratí do slušného stavu potřeboval investice, které dostala energetika za deset let. Hned dodal, že všichni chápou, že to není možné. Tím se dá říci, že ani 40. letý bordel se nedá za třicet let nahradit a navíc dosáhnout stavu zemí, kteří strukturu těch 40 let nezanedbaly.

+6/0
26.7.2017 19:28

M35a47r75t31i95n 54R35u57z37i89c38k53a 1962218196937

Cesta z Prahy do Ostravy trvala cca 5h jizdy... nehlede na ty vagony...

+1/0
27.7.2017 10:29

J60a43n 39C93o81n94s26t26a76n48t91i58n 1842261553170

tvl, to jsou paradoxy. takže na území ČR, kde se jezdí snad nejpomaleji v Evropě (vyspělé) se testují téměř všechny evropské rychlovlaky. ;-D;-D

+21/0
26.7.2017 17:20

P24a63v84e48l 65F39ó58g66e86l 8471940920915

Testují, jestli projede pod padajícím mostem;-D

0/−3
26.7.2017 17:58

M93i97c14h29a18l 10J30u16r98s94a 1396301596541

Takže Švýcaři se rozhodli vlaku fakt naložit.....:D Jestli přežije české koleje, tak už všechno ..:D

+5/−6
26.7.2017 16:56

P56e62t76r 71M20a44r31š39o42u35n 5695388316846

Na testovacím okruhu bude asi vše ok.

Asi jako byste podle stavu okresek soudil na stav povrchu na závodním okruhu....

+12/0
26.7.2017 17:17

J71i17ř44í 10N33e33v81r49l86a 8392763269357

Pane Sůro, co vlastně budete dělat od 1.8.? Budete někde dál novinařit? Na konec Vašeho působení u idnes bych uvítal článek o tom, jak soud ve sporu mezi Regiojetem a ČD stanovil Jančurovi vyklidit prostory na Smíchově, on však rozsudek nerespektuje a furt tam je - myslím, že by to spoustu čtenářů zajímalo.:-P

+9/−1
26.7.2017 16:51
Foto

J10a25n 68V54a27l15a84l12í13k 6206759830576

tak když jsem se optal kde se máme registrovat tak p. Sůra odpověděl: myslím, že to jistě brzy během srpna nebo spíše září poznáte:)pacienty budu přijímat bez omezení:-)))

0/−1
26.7.2017 17:03

J69a64n 65S78ů58r78a 4785453433912

www.zdopravy.cz. Jen prosím vydržte na srpen, zatím tam nic není.

+6/0
26.7.2017 17:09

M59a39r96t35i71n 16R75u46z93i93c19k31a 1242738796527

Super R^

+1/0
27.7.2017 10:30
Foto

P32e45t81e68r 95J68a25b74l62o26n83o18v79s96k46y 1899666321181

k-report a vlaky.net už majú svojich stabilních čitateľov,pekné reportáže,uvidíme čím prekvapí ten Váš nový web:-)

0/0
27.7.2017 13:36







Najdete na iDNES.cz