Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Švýcaři testují v Česku svůj nový rychlovlak pro nejdelší tunel

Po českých kolejích začal jezdit nový rychlovlak od společnosti Stadler. Cestující se s ním ale nesvezou: výrobce ho jen testuje na zkušebním železničním okruhu ve Velimi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T90o26m37á71š 44T65a98t95í70č36e10k 5840182680728

Hm, a co tam s těma rychlovlakama testujó? 8-o Pojezdy v depu? ;-)

+1/−6
26.7.2017 23:11

J55a13k86u70b 87R74o42u72s 3373970964242

Ta ironie, když u nás celá Evropa testuje rychlovlaky na 250 km/h, ale cestující na pátečních linkách mezi největšími městy jezdí 80 km/h.

+10/0
26.7.2017 19:49

J28i97ř85í 86E77r17b62e39n 1503874536437

Protože ten okruh ve Velimi spravuji odbornici, zatimco o dopravni infrastrukture rozhoduji politici... A ti jezdi hromadnou dopravou jen vyjimecne.

+7/0
26.7.2017 22:21

K47v39ě68t33o29s44l34a69v 20N21y67t30r70a 9666778778587

Je zde vidět že i po tolika letech tu něco rozumného zůstalo, okruh už je tu od roku 1963- 54let a ještě je použitelný na rozdíl od dnešních dálnic co rozpadají ještě než za na nich začne jezdit, v té době se nejezdilo rychleji ani v Japonsku(210 km/hod). I naše parní lokomotiva se tam projela 165 km/hod, kde udělali dnes soudruzi kapitalisté chybu?;-D;-D

+6/−7
26.7.2017 19:20

J98a73r46e50k 79K97a83l49i32v76o54d39a 7326663591536

Soudruzi kapitalisté ho ovšemm na těch 200/230 zrekonstruovali.

+4/−3
26.7.2017 19:29

K57v15ě18t53o92s72l37a14v 17N39y65t25r20a 9396848808967

Ovšem okruh byl od začátku navržen na rychlost 200 km/hod(poloměry zatáček, a v té době nebyly ještě naklápěcí jednotky), nakonec i rychlostní rekord tomu odpovídá, (stroj 124.601-6. Tato lokomotiva dosáhla 5. září 1972 dodnes nepřekonané rychlosti českého sólo stroje 219 km/h.)

Nakonec i dálnice D1 byla navržena na rychlost 160 km/hod, a jak se po ní jezdí dnes? Přesto vydržela dost, tehdy se nepředpokládalo že se nákladní doprava v takové míře přenese ze železnice na ni, a až dnes se začíná uvažovat že se stala někde chyba.;-D

+3/−2
26.7.2017 20:23

M87i79r95o95s58l70a48v 78G21r56o25s80s88m10a69n27n 8422299714

Když už se tak bavíte... Předně se dráze neříká zatáčky, ale oblouky. Za druhé, D1 byla projektována s návrhovou rychlostí 120 km/h. Problém české železnice nejsou kapitalisté, ale socialismus a vláda jedné strany, během níž se snížila nejvyšší rychlost vlaků na české železnici na 120 km/h. Režim od dostavby Vysočinské magistrály v 50. letech nepostavil jedinou delší trať. Po revoluci se to bohužel o mnoho nezlepšilo.

+6/0
26.7.2017 23:49

M49a98r16t10i18n 46R72u67z28i33c21k46a 1692588346777

160? No mozna navrzena, ale sklon a polomery tomu neodpovidaji, natoz pak stopky u nekterych najezdu na dalnicich...

0/−1
27.7.2017 10:14

M79a56r37t98i44n 68N73e81r26m22u32t 4289380948974

To si pletete s rychlostní komunikací, např. Vyškov-Olomouc

0/0
28.7.2017 1:05

M77i20l22a40n 96V81o78l86e59k 5859123306559

V podstatě jsou dnes všechny takové vlaky na jedno brdo, liší se pouze koncepčně, jestli podvozek sdílejí dva vagony (bezpečnější ale obtížně rozebíratelné), nebo má každý vůz dva samostatné podvozky jako Pendolino (lze snáze měnit složení soupravy). Tenhle se ale odlišuje zkrácenými vozy.

0/0
26.7.2017 19:09

M98a19r55t32i63n 31P88e69l15u29c37h 5805351337831

To pobavilo, během jedné věty jsi něco oznámil i to sám sobě vyvrátil (hned za první čárkou) )))

+4/0
26.7.2017 19:20

M95i23l54a38n 33V35o43l36e56k 5279373956109

To záleží na úhlu pohledu. Tak zjednodušeně: jsou dvě základní koncepce, ale obě standardně používají větší délku vozů, než tato souprava. Nezábavné, ale lepší?

0/0
26.7.2017 19:26

M68a76r23t41i48n 28P81e16l66u10c64h 5165151387711

Když se něco liší koncepčně, není to přece na jedno brdu, ale prostě úplně něco jiného......ale to nebyla kritika odbornosti, jen jsem se zasmál.

+7/0
26.7.2017 19:30

M89i84l58a71n 57V94o90l45e40k 5729963296649

Ty koncepce nejsou předmětem testování, chápete?

0/0
28.7.2017 20:39

M82i97r14e35k 35D87o10r37n16a94k 4421172515771

Rychlovlaky u nás sice testuje celá Evropa, ale až se jich u nás konečně dočkáme v běžném provozu, tak v Evropě budou mít už teleport :-D

+9/0
26.7.2017 18:58

F39i22l88i31p 27H96e71r46c71í67k 9659472157775

Stadler dělá super vlaky.

+1/0
26.7.2017 18:28

V41r81a68t50i97s26l32a67v 95H38a79m27p37l 5432822884266

Mate pravdu byl jsem tam dnu otevřeným dveří v květnu letošního roku a jen sem zírat

0/0
26.7.2017 18:44

V64á16c27l60a33v 51Z50a79j32í92č46e35k 1451692872

Čeští představitelé mohou děkovat komunistům, že tady několik let vládli. Aspoň lze na někoho po 30 letech pádu komunismu svést vinu za to, jak to tady vypadá :D

Dálnice z Prahy na Ostravu v nedohlednu. Rychlovkaky z Prahy do Brna v nedohlednu. Nedávno jsem jel vlakem a byl jsem vykázán z první třídy, kam jsem si omylem sedl. Nechtěl jsem věřit, že tak skutečně vypadá první třída. Autobusy bez klimatizací,... Ale jo, za pár let to Švýcarsko doženeme.

+9/−3
26.7.2017 18:15

M82a31r95e33k 35K90o18l34m54a70n 5266604507981

Doženeme je určitě. V cenách.

+4/0
26.7.2017 18:40

R68o37m62a81n 51S10t40o86n27e18k 1409273709751

Dalnici z Prahy do Ostravy chybi posledni usek ktery by se měl brzy začit stavět

+1/0
26.7.2017 21:51

M33a85r42t59i67n 91R43u15z47i58c62k34a 1552808726887

Nebyt komunistu, mohli jsme davno mit dalnicni i zeleznicni sit na srovnatelne urovni jako na zapade...

Lze jen litovat, ze CR spadla do sovetskeho bloku, byly bycho uplne jinde, staci srovnat prumysl prvorepublikovy, z 50-60 let a pak tu hruzu co tu zbyla z 90 let... a nejen v prumyslu...

0/−1
27.7.2017 10:19

J16i89ř98í 79E62r64b82e52n 1933684566947

Protože v 90. letech zvítězila idea Tomáše Ježka z jara 1990: "Nám nejde o to, aby stát ty podniky přivedl k prosperitě. Nám jde o to, aby je ten stát nevedl vůbec."

Takže zvítězila politika thatcherismu - akorát že Železná Lady prodala 80 podniků za 10 let, kdežto československý/český Fond národního majetku jich musel odstátnit přes šest tisíc během poloviční doby. A tenkrát nikdo z těch, kdo o tom rozhodovali, neměl žádnou podnikovou praxi, všechno to byli salónní ekonomové, teoretici, bankéři a učitelé - a ještě se tou nulovou podnikovou zkušeností chlubili...

0/−1
28.7.2017 15:10

I14v87a92n 18H29o42l11a67s 5387667918587

A S KÝM a JAK by ten stát ty komplet znárodněné podniky (kromě SSSR nikde taková míra zestátnění nebyla) asi tak k té prosperitě mohl dovést??

0/0
31.7.2017 8:01

M65a62r89e13k 29K27o54l59m24a37n 5116494277901

Super. V nízkonákladové montovně za pár šupů vyzkoušet a pak tím vozit domácí. A montovna jen čumí, jak ji ostatní pumpují.

+3/−5
26.7.2017 18:13

P22a67v13e88l 65D98a44v47i11d 1587654546144

co tim chcete rict? Ze vas maji taky povozit?

+1/−1
26.7.2017 18:24

M23a79r15e59k 49K97o50l23m98a74n 5796334757241

Že zem, která má velice zastaralou železniční infrastrukturu, se nechá využít k testování té moderní a nijak ani neusiluje o to, aby to nezůstalo jen u toho testování, ale také se to třeba využilo i u nás.

+2/−2
26.7.2017 18:38

P96a80v75e86l 52D89a37v29i42d 1647494106924

ostatni za to testovani slusne plati. Tezko po nich muzete chtit odevzdavat desatek ze souprav.

+3/0
26.7.2017 19:48

M24a27r61e40k 46K73o22l40m78a19n 5776614517761

Je to jako kdybyste v nějaké zemi úspěšně dělal výzkum léku a ta zem sama by byla spokojená s tím, že jim na nemoc, kterou ten lék léčí, umírá spousta lidí.

+2/−2
26.7.2017 18:43

J76a22r92e32k 64K88a83l46i66v35o71d22a 7636753931476

Není tam náhodou maximálka bez naklápěčky 200 místo uváděných 210?

0/0
26.7.2017 17:53

T49o20m48á14š 35T95a47t43í42č58e63k 5830282710978

Panu Sůrovi bych věřil. Ostatně, bude mně tady chybět. :-(

0/0
26.7.2017 23:22

M34a11r22t60i16n 48R41u83z21i18c76k59a 1352688346197

Tak ono idnes neni uz co byvalo...

0/0
27.7.2017 10:21

T45o46m40á68š 66T22a46t50í80č74e58k 5890162340108

I na tom Technetu foukal dřív svěžejší větřík...

0/0
27.7.2017 18:02

J28a94r36e46k 21K51a25l87i98v17o36d37a 7946583451216

Na Wiki je sice tak napsané, ale rychlostník na okruhu hovoří o hodnotě 200.

0/0
27.7.2017 11:26

T74o18m49á28š 46T86a12t41í22č63e70k 5790412880518

Hm, je vidět, že už to je možná poslední článek. Dřív by js na pochybnosti reagoval.

0/0
27.7.2017 18:01

J77i85ř18í 57V64o98s31t22ř67á29k 2581418609391

Vlastně smutný článek. Taková cesta Praha - Beroun a řada dalších. Je rok 2017, technologie na vrcholu a neumíme propojit velká města rychlodráhou. Za chvilku to bude 30 let od konce komunismu, dojde i tato poslední výmluva o zanedbání. Je na čase začít něco dělat.

+15/0
26.7.2017 17:21

J84i51ř91í 44K62o83c81u66r16e62k 6405914945348

Mno vzhledem ke zdevastovanosti tratí v 80 a 90. letech se dá říct, že základ sítě je téměř celý postaven znovu až na pár vyjímek.

Za těch 30 let se povedlo postavit cca 1000 km dvoukolených tratí. Jen leží povětšinou v původní stopě, přestože jsou zcela nové. Staví se Praha-Budějovice, kde se bude dvojkolejka v úplně nové stopě a díky poloměrům oblouků by se tam dalo jezdit až 180 km/h. Délka všech koridorů je v součtu asi 1300 km - necelých 150 km zbývá přestavět, včetně narovnání Bezpráví.

Mimo koridory: Kus zdvojkolejné trati z Pardubic do Hradce, celková oprava tratě 250 (Praha-Brno přes Havlobrod) ve stylu koridoru, tj. všecko nové.

A to krásné nové spojení v Praze na hlavním nádraží, to komunisti jen plánovali a plánovali.

+6/0
26.7.2017 18:06
Foto

J57i79ř45í 55Š19r65á58m50e86k 3108807229531

Jel jste někdy vlakem z Prahy do Liberce?

+3/0
26.7.2017 19:45

M94a80r97t87i54n 50R11u36z21i78c45k77a 1152698206797

Ma pravdu, dost se toho udelalo, ale velky dluh je ve VRT a take samozrejme trat na Liberec je strasna...

Akorat me mrzi, ze do Budejovic to stavi na 160, rekneme mozna nektere useky az na 200, ale podle me na propojeni krajskych mest je to hodne velky kompromis, stavel byl ji na 200-250km/h na vetsine trati a pokracoval jako dal na Liberec v nove stope podel dalnice... I pro prazsky region je puvodni trat nedostacujici...

0/0
27.7.2017 10:27

M54i26r71o13s95l64a86v 83G12r32o94s79s43m63a90n62n 8492409854

Po revoluci se pro železnici opravdu udělalo více než před ní, ale nebyl bych tak vlídný. Z těch 1000 km dvoukolejných tratí se nejedná o novostavby, ale pouhé modernizace, či optimalizace, kdy vrcholem bylo přidání jedné koleje či přeložka. Trať Praha - Budějovice se nebuduje zdaleka celá v nové stopě a rychlost 180 km/h je v drtivé většině trati díky poloměrům oblouků nedosažitelná. V nezanedbatelné části trati to půjde na 160 km/h. U Budějovic, až se rozhodne kudy, to možná, možná bude 200 km/h. Trať 250 v zásadě souhlas, i když úsek Světlá - Golčův Jeníkov je trochu smutný.

0/0
27.7.2017 0:15

P84a17v73e85l 50R92y96b45á11ř 7102761149950

Víte komunisté za 40 let své vlády železnici jen částečně zelelktrifikovali. Jinak množství kolejí bylo na úrovní první republiky. Pamatuji se, jak někdy v 88 nebo 89 jsem jel z Ostravy na Olomouc a zastavili jsme asi před návěstím a já koukal na vedlejší kolej po které projížděl vlak. Žasl jsem jak byly koleje volné a zpoza nich vystříkávala voda.Vypadalo to, jako by koleje byly na bažině. Po návratu domů jsem se obrátil na známého, který dělal vysokého železničního úředníka a řekl jsem mu o tom. On mi odpověděl, že kdyby lidé viděli po čem jezdí, tak do vlaku nesednou.

V té době jsem sledoval nějaký rozhovor v televizi z ministrem dopravy ohledně železnice a on s klidným svědomím prohlásil, že by na uvedení tratí do slušného stavu potřeboval investice, které dostala energetika za deset let. Hned dodal, že všichni chápou, že to není možné. Tím se dá říci, že ani 40. letý bordel se nedá za třicet let nahradit a navíc dosáhnout stavu zemí, kteří strukturu těch 40 let nezanedbaly.

+6/0
26.7.2017 19:28

M47a70r41t82i18n 19R56u40z92i24c85k32a 1552308926577

Cesta z Prahy do Ostravy trvala cca 5h jizdy... nehlede na ty vagony...

+1/0
27.7.2017 10:29

J86a81n 38C73o82n35s71t80a40n31t19i98n 1282851823340

tvl, to jsou paradoxy. takže na území ČR, kde se jezdí snad nejpomaleji v Evropě (vyspělé) se testují téměř všechny evropské rychlovlaky. ;-D;-D

+21/0
26.7.2017 17:20

P27a97v42e71l 32F17ó54g40e82l 8551900910865

Testují, jestli projede pod padajícím mostem;-D

0/−3
26.7.2017 17:58

M62i93c72h13a87l 23J28u48r39s22a 1226981606521

Takže Švýcaři se rozhodli vlaku fakt naložit.....:D Jestli přežije české koleje, tak už všechno ..:D

+5/−6
26.7.2017 16:56

P86e98t57r 21M17a41r61š15o57u87n 5315348786366

Na testovacím okruhu bude asi vše ok.

Asi jako byste podle stavu okresek soudil na stav povrchu na závodním okruhu....

+12/0
26.7.2017 17:17

J96i90ř36í 43N78e92v77r36l46a 8942403719647

Pane Sůro, co vlastně budete dělat od 1.8.? Budete někde dál novinařit? Na konec Vašeho působení u idnes bych uvítal článek o tom, jak soud ve sporu mezi Regiojetem a ČD stanovil Jančurovi vyklidit prostory na Smíchově, on však rozsudek nerespektuje a furt tam je - myslím, že by to spoustu čtenářů zajímalo.:-P

+9/−1
26.7.2017 16:51
Foto

J84a87n 84V30a72l71a64l67í41k 6356449830606

tak když jsem se optal kde se máme registrovat tak p. Sůra odpověděl: myslím, že to jistě brzy během srpna nebo spíše září poznáte:)pacienty budu přijímat bez omezení:-)))

0/−1
26.7.2017 17:03

J35a57n 46S84ů81r62a 4435903513482

www.zdopravy.cz. Jen prosím vydržte na srpen, zatím tam nic není.

+6/0
26.7.2017 17:09

M84a77r29t66i73n 59R62u62z80i44c76k75a 1272718676587

Super R^

+1/0
27.7.2017 10:30
Foto

P62e24t68e65r 64J91a59b28l66o30n88o61v22s76k37y 1729436481101

k-report a vlaky.net už majú svojich stabilních čitateľov,pekné reportáže,uvidíme čím prekvapí ten Váš nový web:-)

0/0
27.7.2017 13:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.