Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Prostě to postavíme. Dálnice povede tudy, obyvatelům navzdory

Výstavbu nových dálnic blokují ekoteroristé nebo lidé, kteří chtějí prosadit jinou trasu kvůli tomu, aby mohli státu výhodně prodat pozemky. Takové je obvyklé vysvětlení silničářů nebo politiků, proč u nás nabírají stavby nových komunikací zpoždění. Příprava dálnice D35 u Litomyšle však ukazuje, že za zpoždění mohou často silničáři.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L19u28c94i86a31n 26P39a59p44a27z53i51a42n 5964567721285

Skandální postup státu a její organizace ŘSD. Ryba smrdí od hlavy.

0/0
2.8.2017 23:03

P54e15t75r 79B83á60č51a 8635586285365

Prostě to postavíme. R^R^

A tak je to spravne R^

0/0
30.7.2017 22:44

M45i49l69a40n 36C75h48a46l75u34p94a 7934916327443

Trasování žádné liniové stavby nemůže být nikdy ideální. Když to navrhnu jako projektant čistě technicky, přijde vlivný človíček či skupinka človíčků a posunou mi to jinam. Pokusím se to tedy co nejlépe upravit v nové stopě a tu hle brouk, pták, sysel, sýček, syrový ... a je to víte kde. Tak zase další smyčka, klička, otočka a třeba nový vysoký most. A nejbližší městečko se bouří. A s ním všechny děti této země. Tak zpět za les, k vesnici. Trasa je už dvakrát delší než ta moje původní, třikrát dražší o mosty a tunely, založení v bažinách, protihlukové stěny v místech, kde je přísně chráněné území jen na papíře, kilometry přeložek a přivaděčů čehokoliv, co mělo být dávno opravené za jiné peníze. Ale ve výsledku jsem to já, projektant, který je debil, že tak blbě navrženou a předraženou dálnici navrhl. A to ještě můžu za dlouhé termíny výstavby a použitý materiál. I za to, že na stavbě 90% lidí nevidělo lopatu a neumí česky. Samozřejmě mám vilu z bazénem a na dovolenou jezdím 10x za rok luxusním vozem. Do práce chodím pro zábavu a vymýšlet další zhovadilé tuny betonu do české krajiny. Jsem fakt hrozný. No fuj!

+1/0
30.7.2017 13:04

L60u39k25á57š 79P18a80v85l89i44š 2908466352671

Dobrý den, jsem obyvatelem obce Němčice a to co jsem se dočetl v článku Jana Sůry mi připadá, jako článek na objednávku, berte to prosím jako můj subjektivní názor. Nejsem specialista přes procesní řízení staveb takové velikosti jako jsou dálnice, ale sleduji přípravy a trasování stavby R35 od prvopočátku. Všichni víme, jak je R35 důležitá pro náš region i celou ČR.

Naše obec díky R35 řešila po celou dobu nemalá rizika spojená se stavbou a původně plánovaným přivaděčem na Č. Třebovou. Co vím, současná varianta 0 byla vyhodnocena na základě spousty analýz dopadů, zkreslena, předložena obcím a městům a nyní procesně posunuta do bodu, kdy se lze vyjádřit. O komunikaci mezi ŘSD a obyvateli nevím nic, proto nekomentuji. Před rozhodnutím o variantě 0 proběhlo X aktivit a koaličních vyjednávání, ke kterým jsme nebyli přizváni. Chápu zájem Litomyšle a pana Luxe. Buďme upřímní. Požadavek posunut stavbu o 150 m k Němčicím není z důvodu labilních základů městského zámku, či vlivu na nervovou soustavu dobytka ve stáji. Faktem je, že cena pozemků od litomyšlské Zaháje a Záhradí se již dneska "platí zlatem". Nenapadám nabytí majetku, ani volnou ruku trhu, která tvoří cenu stavebních parcel. Vrátím se ale k článku pana Šůry. Jak můžete otisknout slova jako "Proti trase ŘSD jsou prakticky už všechny obce, kterých se dotýká, a chtějí variantu 1."?

Než něco podobného napíšete, obvolejte siprosím přilehlé obecní úřady. Novinařina má svá pravidla, tak je prosím ctěte. Děkuji

+1/0
28.7.2017 7:52

M53a33r72t97i13n 24N93o56v22á25k 6663577209961

;-O.. tak my už dle VIDEA máme LISTOPAD 2017?.. no to se povedlo. Zase se redakce předvedla, jaké totální nemehla a nemakačenka zaměstnává.. nejenom to pisálka, ale korektora.. šéfredaktora.. - řekněte mi, jak takovýhle PASKVIL plátek může vůbec někdy dostat nějakou cenu kvality??!!

Dálnice D35 u Opatovic stále končí v polích (listopad 2017):

+1/0
28.7.2017 1:13

A93n58t20o82n56í49n 98N21e48b10u47ž27e63l63s78k95ý 7445389236770

Jděte do toho.

+1/0
27.7.2017 22:13

D31a10l32i95b88o18r 49C14h27l10u89p 5317972823904

Bohužel musím souhlasit s diskutujícími níže, jsme nejpomalejší a tragičtí současně:

- zákon o liniových stavbách stále není

- s jakou rychlostí a nasazením staví SK, A, PL je jasné

a proti tomu stojí fakty:

- Jihomoravský kraj nemá územní plán dodnes, tedy nepostaví cyklostezku, natož dálnici

- S paní Havránkovu se to řešilo 25 let

- jsem zvědav kdy otevřou druhý most na D8

- obchvat Prahy se řeší 50 let, porovnejte si Vídeň, Bratislavu, Budapešť

- R35 jako druhá pteřní komunikace je v jakém stavu???

Je to díky neschopnosti, nekompetentnosti, korytářství všech klasických politických stran co tuto zemi "řídí". A nejde jen o silnice že...

+3/0
27.7.2017 12:49

V41o33k17o88u85n 68V42l84a71d59i84m59i40r 8762258799378

V prvni rade takovou pitomost jako v Praze a Bratislave, abych bratiam nekrivdil, protahnout dalnici skrz meste nenajdete asi nikde jinde na svete. Aspon ja se s tim jeste nesetkal.

+1/−1
27.7.2017 15:02

J44i41ř75í 92E35r23b93e48n 1983944936477

Málo jste cestoval centry měst.

Co třeba taková B15 skrz Řezno? Velkou část dopravy z ní pak sebral západní obchvat A93.

Mnichov má dokonce dvě severojižní magistrály, starou Seidelstraße pod nádražím a novou Landshuter Allee nad nádražím.

A v Curychu ta Rosengartenstraße taky nevede zrovna opuštěným územím. :-)

Pražská S-J magistrála byla v 70. letech jen dočasným řešením, než bude postaven vnitřní městský okruh a hlavně expresní velký okruh. Oboje mělo být hotovo koncem 90. let, ale není dodnes...

+2/−1
28.7.2017 0:11

Š20t25e29f80a71n 46F71r37i49č36a 7192888253606

To, že někde vede tranzit městem přece neznamená, že tak je to správně.

0/0
28.7.2017 17:19

M46i14l57a18n 36C11h29a61l86u65p17a 7964166197233

Správné to není, ale např. v Praze byla SJ magistrála 35 let (až do otevření Blanky) jedinou kapacitní komunikací, která umožňovala příjezd do města a pohyb vozidel po městě včetně havarijních a krizových situací, např. několikaměsíčního výpadku metra C při povodních. Její existence zachránila tisíce životů, neboť jako jediná umožňovala dlouhá léta rychlý příjezd vozidel IZS do centrálního města. Pokud byl dán v 70-tých letech úkol co nejrychleji zajistit nezkolabování dopravy ve městě, byla SJM jedinou správnou volbou. Už dávno ji měl nahradit systém radiál a okruhů pod označením ZÁKOS. Kolik z tohoto plánu je hotovo víme všichni. U Blanky byl obrovský křik a ještě větší u jejího pokračování. Kdejaký politik si tu přihřívá polívčičku. Nejsem zastáncem IAD a NA ve městě, ale určité množství této dopravy se prostě musí někudy plynule a kapacitně do centra dostat. Na kole mohou jezdit zdraví a mladí, ale nemocní, zboží do regálů a odpad se po pěšinkách vozit nedá. Miliónové město - to jsou milióny tun dovnitř a ven i při běžném provozu. A to se nesmí pořád stavět. Navíc nechceme mít prázdné domy v centru. Jediný kdo zaplatí drahý nájem jsou kanceláře, hotely, banky, drahé obchody. Nikdo z jejich uživatelů sockou jezdit nebude.

+1/0
30.7.2017 12:51

M50i85c72h47a46l 60F43r64ý78d67a 1392529523872

Pane Sůro, přečetl jste si to po sobě??? Napsat v červenci 2017, že "Dálnice D35 u Opatovic stále končí v polích (listopad 2017)" to je docela žalostné...

+1/0
27.7.2017 12:46

M17a31r85t77i74n 76D89o89h90n67a91l 5277573388638

No prostě normální Česká republika ... složité zákony + klasický Kocourkov, docela by mě udivilo, kdyby všechno šlo jak na drátkách.

+1/0
27.7.2017 12:11
Foto

J73i74ř40í 62H24a97v50e45l50k78a 3989123480784

Všichni zúčastnění to je v ČR cca 12 a půl milionu lidí. celá ČR, příhraniční okresy, zahraniční vlastníci emigranti imigranti spolky a zájmová uskupení a papuánci kteří si dlouhou dobu stěžují na to jak střední Evropa způsobuje potápění jejich země.

Opravdu si vážně někdo myslí že skupina více jak pěti lidí se je schopna rozumně dohodnout?

+1/0
27.7.2017 11:47

J50o96s57e76f 73Š78v43e31c 6295416414323

Jen ať postaví tu dálnici co nejdál od města. Pak budou místní brečet, že jim nejdou kšefty protože jim zákazníky vzala dálnice.

0/−2
27.7.2017 11:38

J59a93r15d55a 28H13o15f11m14a92n97n 4890385884

tak v tomto to udělá změnu vždy když se dálnice někde postaví

0/0
27.7.2017 11:42

P65e85t44r 97H75o74r50á21k 1499703449504

Budou brečet jiní, že to mají zase blízko.

+1/0
27.7.2017 12:05

J83a59r29o52s55l98a30v 90P47o55l40e94n59s94k96y 5476734579

RSD bylo v porevolucnich dejinach vzdy hnizdo korupce, akorat se menila barva vlajky u vchodu. Takze jestli je nekde spor lid vs RSD, jsem na strane lidi. U nich to povede ne kolem RSD a jak se to postavi dalsich sto let to bude.

+1/0
27.7.2017 11:37

M97a66r48t83i22n 57V85i30t 8654663811480

Co to je za nadpis clanku? Agitace ano?

0/0
27.7.2017 11:33

J54a44r20d76a 28A54x80m61a46n 5981692464509

Ono je to celkem těžky, pokud se jedná o ornou půdu a majitel ji nechce prodat, ať už z důvodu ekonomického ( cena půdy jde nahoru a proč se jí zbavovat ) a nebo existenčního - pokud sám na pozemku farmaří, nebo ho pronajímá.

Měla by být možnost prodeje, což je , nebo výměny pozemku, což není. Pak by se určitě neprotahovala tato jednání o cenách.

0/0
27.7.2017 11:14

T19o54m49á48š 79C76h13r46a91s71t76n12ý 2101464701653

Vsude nekomu bude vadit dopravni stavba. Tuhle mistnim, tuhle syslovi, tuhle kytce, tuhle gheologicke stabilnosti, tuhle ekonomum...

+4/0
27.7.2017 11:04

L34u43b62o19š 98H11o95l83í81k 5757510652210

Souhlas. Ale úředník by měl vybrat (doporučit) kde to bude vadit nejméně a dohodnout se (nebo se pokusit dohodnout), a ne jako za císaře pána: vrchnost rozhodla, povede to tudy... (ujíždějící D8 budiž nám mementem).

0/0
27.7.2017 12:24

J20a97n 96P11e42t13e13r46a 2811855882774

Podívejte se na historii vystavby dalnic v Rakousku..zacali přibližně v roce 1963 s většími stavbami... behem 25let vsechno hotové.. ted se doladuje zbytek a resty.

Polaci stavi cele useky dlouhé desitky kilometru... i ty S-ka maji parametry dálnice.. treba Wroclaw -Lodz, nebo ta S3 ze Stetina na jih.

To samé Slováci, kteri stavi tunely a estakady v daleko tezsim terenu.

Predezenou nas vsichni ...

V liniovych stavbách proste se musi jit rychlym a vyzkousenym způsobem, jinak se neda s tim pohnout...

+10/0
27.7.2017 10:31

V11l61a71d43i74s28l18a19v 95Ž22i65d16e37k 3518170580

O stavbě dálnic v Polsku to není tak skvělé, jen si vzpomňme na asi nejdůležitější z nich - A1, stále není hotová.

+1/0
27.7.2017 10:43

J64a65r13d35a 46H35o81f73m78a11n66n 4430675294

oproti nám neskutečný rozvoj a posun, kvalita suprová - jedeš 140 km/hod a auto se ani nehne

+7/0
27.7.2017 10:47

T52o57m73á40š 96M49o34r49a17v56č43í56k 3257966423905

Neskutečný rozvoj a posun ano, ale dálnice jsou tam stále vzácností. Vždyť teprve nedávno dotáhli do hlavního města první dálnici.

+1/−1
27.7.2017 10:50

J72a90r94d53a 80H26o81f63m41a75n79n 4960635734

no myslím že jich mají více než my, dokonce i sjízdné bez omezení

+1/0
27.7.2017 11:08

M61i74c50h75a69l 18R42e95c53z67e33k 6244579555

Při přepočtu na rozlohu a počet obyvatel už to tak slavné nebude...

+2/0
27.7.2017 11:12

J91a89r19d83a 41H87o37f75m48a23n47n 4350745194

což mne když tam jedu ten přepočet nezajímá,

to je stejná blbost jako že jsme za socíků byli jedničky v počtu obyvatel na jednu mandarinku :-)

0/0
27.7.2017 11:33

J98a31n 68P36e85t43e94r67a 2151485372334

Tak ta placena od Lodze ve smeru Gdansk je velmi pekna a malo využita..

Daleko vice aut je na dálnicích ve smeru na Berlin a Dresden.

Jasne ze tu sit maji stále malou, ale plan ambiciózní a rozhodně makaji naplno..

+2/0
27.7.2017 12:22

P58e75t46r36a 30P65o67t36o71č51n65á 9941652757457

Tak to je dobře, dálnice potřebujeme.

+2/−3
27.7.2017 10:18

M85a35r36t37i43n 43K32ř96í32ž 9973962380247

taky si myslím, že je potřeba vybetonovat úplně všechno. Jinak někde furt něco roste, smrdí to a nedá se na tom parkovat......

+12/−8
27.7.2017 10:20

Š59t33ě83p69á56n 17D38o60l38e22ž92a80l 3672471468565

Máte pocit, že severní alternativa k D1 není potřeba?

+2/0
27.7.2017 10:22

P64e73t69r19a 96P19o41t77o21č92n89á 9351782247377

Oba jen souhlasime

0/0
27.7.2017 10:24

M33a37r52t75i48n 66K94ř48í58ž 9463842560237

Dyť píšu, že jo. :-D. Ale vážně - ano, dálnice D35 je potřeba. Jen mě zaráží, že se za dlouhé dekády nebylo ŘSD schopné vypořádat s připomínkami, které zdaleka nejsou nové.

+12/0
27.7.2017 10:24

Š43t55ě75p94á85n 50D66o34l36e28ž27a50l 3902151588625

Jestli to nebude tím, že pobočka ŘSD Pardubice ještě žádnou dálnici nikdy nestavěla, resp. nebyla schopná postavit

+1/0
27.7.2017 10:26

K27a13r81e24l 83M69a53t24o71u97š89e68k 2343215713

Spis mam pocit, ze vsechny dalnice do Prahy jsou nesmysl. Co takhle spojit i krajska mesta po obvodu, pripadne 'strihnout' neco krizem? Myslim, ze by pak D1 nebyla tak pretizena.

0/0
27.7.2017 11:55

M21i62l27a44n 64N27o93v49á37k 2560125955185

Dálnice se staví ve státním zájmu a neměla by být přípustnážádná lidová diskuse o jejich trasování. Jsme v tomto směru přílišdemokratičtí a to je permanentně zneužíváno různými osobními zájmy. Legislativaby u státních dopravních staveb měla být nekompromisní, postavit, vyvlastnit.

+9/−14
27.7.2017 10:15

V60á46c85l40a43v 12A41n39d72ě12l 9619326863593

Dálnice je samozřejmě také záležitost místních lidí a na jejich návrhy se má brát maximální ohled. Litomyšl je nádherné městečko a dálnice by měla být od něho co nejdále. Demokracie má jistě i nevýhody, ale diktatura je vždycky mnohem horší!!

+6/−4
27.7.2017 11:03

E96v10a 24R55a15n86d72o70v93á 9455322629532

Víte jak projíždějící auta město Litomyšl ničí?Pozemky asi mají nakoupené bývalí konšelé,tam je zakopaný pudl.Lux má myslím pozemky pronajaté Proč se město a vesnice nebránili dříve,ale až nyní?Sloupnice už stavbu odložila dosti dávno,za Tomana.

+3/0
27.7.2017 11:27

D66a81l73i44b87o46r 51C38h32l48u80p 5387182303874

Litomyšl znám a je to pěkné město, srovnejte si mapu, kudy by ta dálnice měla jít myslíte? Podobně jako Litomyšl je pěkné město i Krems, Melk v A, Malacky, Trenčín na SK a mnoho dalších měst. Zajímalo by mě obecně referendum lidí právě v Litomyšli ....

+1/0
27.7.2017 12:56

P71e62t64e70r 62S77ý58k11o80r61a 8295477822893

Co je to za státní zájem? Beton, asfalt, sůl a olej v řekách?

0/0
27.7.2017 12:01

J49i17ř80í 58E74r56b98e66n 1723854456317

Ujišťuju vás, že z dálnice je řádově méně plynných i kapalných emisí než z klikatého průtahu (nemluvě o tom, že taková silniční novostavba má účinnou a filtrovanou kanalizaci, na rozdíl od staré císařské silnice.

Ono je zatraceně znát, jestli to město během dvou minut objedete plynule s motorem v ideálních otáčkách, nebo jestli se skrz město pětkrát tak dlouho probojováváte křižovatkami a pětkrát zastavujete, pětkrát se rozjíždíte. A nejen vy, ale dalších čtyřicet tisíc aut denně. To je kraválu! To je nervů! To je opotřebení vozidla! To je úkapů! To jsou tisíce litrů zbytečně spáleného paliva denně! To je prachu z brzd a pneumatik!

+1/0
28.7.2017 0:22

J74a61n 43P27o95l66á84k 1974415794613

iDNES.cz už vidí i budoucnosti.

Alespoň tak vypadá popisek nad videem:

Dálnice D35 u Opatovic stále končí v polích (listopad 2017)

+2/0
27.7.2017 10:04

M10a75r17t79i91n 82K67ř97í67ž 9473792970727

Některé pravdy jsou neotřesitelné.

+3/0
27.7.2017 10:09

Š57t59ě55p40á71n 94D91o83l26e55ž83a49l 3472441338795

Hlavně řeč je úplně o jiné stavbě, resp. úseku, Opatovice - Časy snad proběhne bez problémů (ťukám na dřevo).

0/0
27.7.2017 10:17

M97a90r21t69i55n 79K81ř66í76ž 9173832140877

tak tam jde hlavně o ten listopad 2017.....

0/0
27.7.2017 10:18

P77e83t94r 63H69a69m46ž20í53k 7361453872763

Volte kalousko-ferriho TOP 0,9 s Bursíkovo-Džamilinou a Kačenky JauJau (biomasou) stranou Zelených... Pak tu bude líp :-)

+1/−11
27.7.2017 9:57

J82a30r33d40a 54H47o44f27m68a55n67n 4370275764

máš nějaký mindrák, nebo to je jiná porucha ?

+13/−1
27.7.2017 10:01

L76u88k63á64š 21Š86m95a48h70e88l 2847764732864

Máte pocit, že s Čapími hnízdy a spoustou nové byrokracie tu líp opravdu je? Bursík by aspoň nezaved ten nesmysl EET.

+9/−3
27.7.2017 10:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.