Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Protunelované Česko zrychlí železniční dopravu. Kde všude se má razit?

Dopravu na tuzemských železnicích zrychlí nové tunely, jaké dosud Česko nevidělo. Jako první přijde na řadu čtyřkilometrový tunel Ejpovice u Rokycan. Podle zjištění MF DNES se jeho ražba úspěšně chýlí ke konci a do dvou měsíců bude hotová. Stát navíc hledá i další nové trasy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A74n87t70o31n70i18n 66N51e46m39e18c 7678423841320

Zminka o Rakousku a Italii nebo Nemecku neni na miste. Tam jsou lide ochotni i nuceni platit progresivi dane, zde se ceka jenom na dotace z EU.

Zde Osvc s pausalem neplati nic a na socialku z minima.

pokud to lidu vyhovuje je to o.k.

0/0
2.8.2017 16:33

M32a91r50t21i50n 12R16u52z86i93c87k22a 1962738566827

Ano vyhovuje, az na to, ze nemate pravdu ani v jednom tvrzeni...

Jeste vice by vyhovovalo, kdyby dan z prijmu pravnickych osob byla degresivni a z prijmu fyzickych osob skutecne rovna, max. druha sazba pro prijmy nad 10mil./rocne...

0/0
11.8.2017 10:55

R61o92m42a71n 19J42e15s41c35h49k45e 9428495517395

V článku mne chybí tunel Brno - Blansko. Ten by hodně pomohl. Starou trať nechat pro osobní dopravu. Touhle cestou jdou v Rakousku a Itálii. Například za Bolzanem je jsou 2 tunely dlouhé 11 a 13 km směr Brenner.

0/0
30.7.2017 7:28

J55i52r27k62a 16D85v11o89ř54á68k 4455820363828

Vážně si myslíte, že do téhle bývalé lokálky má ještě cenu investovat?

0/0
28.8.2017 13:46

R95o69m77a89n 56J56e74s10c23h23k88e 9858185857115

Nejdůležitější trať v republice nikdy nebyla lokálka. Postavili v letech 1845-1849.

Lokálky mohly vznikat až po roce 1880, kdy vyšel v platnost zákon.

A stát musí investovat do železniční dopravy. Jinak se na silnice nevlezeme.

Dělají to v Rakousku - viz nový tunel ve Vídni přes 25 km dlouhý.

Jen pro zajímavost cesta z Brna do Mnichova trvá stejně dlouho jako cesta z Prahy do Mnichova.

Vám asi dělá problém zeměpis, jinak by jste nepsal takový nesmysl. Kdypak jste jel naposledy vlakem ?

0/0
28.8.2017 15:57

V65l72a13s44t64i42m68i79l 20K49o95c59u13r86e13k 4736593770584

3. a 4, koridor snad nějakých 15 let čekal, až bude v provozu 1. a 2. koridor, ale co se na něm vlastně udělalo. Vyměnily se koleje a trakční vedení;-D (a to je stavba na dva roky). A nyní se dozvídáme že vynechali akutně nutné tunely mezi Chocni a Ústí n. Orlicí se zahájením stavby po roce 2020 ;-D, jsou tam úseky, kde hrozí srážky kamionů s pendolinem, místy se jede 70km/h (při vjezdu na Vysočinu) a navíc teprve teď se bude přestavovat žel. uzel Ostrava, Brno. Tak prostě toto skutečně není normální, hlavně že se škrtalo a škrtalo až jsem se uškrtali. 4. koridor vrátilo do hry až nařízení EU, atd.

NECHÁPU TO !!

+1/0
29.7.2017 8:04

M38a79r67t52i91n 94R63u54z39i13c72k29a 1762258876877

Pokud narazite na prejezd ve studence, tak ten se da i zrusit bez nahrady, je zbytecny a jen pro zkracovani si cesty... na druhe strane nadrazi je totiz mimourovnovy prejezd.

0/0
11.8.2017 10:57

J94a41r47o70m49í36r 89R66y49b59k95a 3702227191492

Na konci článku je drobná zmínka o Chocni....

+1/0
28.7.2017 19:37

V39l17a59s56t31i97m30i20l 49K11o86c39u75r46e29k 4286433240974

Tak ano, jakékoliv místo, kde nestačilo vyměnit koleje, se prostě přeskočilo a posunulo o 20 nebo více let do budoucnosti. Ale tak se nikde na světě nestaví.

0/−1
29.7.2017 8:06

R17o41m21a17n 19J12e89s10c12h42k97e 9928425297635

Takhle se staví například v Rakousku a Itálii. Klikaté úseky se nahradí tunelem. Například u Bolzana postavili 2 tunely místo malebné trati u Blumau.

Teď se staví něco na Semmeringu.

U nás se narovnal úsek u Krasíkova a pomohlo to.

0/0
30.7.2017 7:30

M43a22r27t68i66n 89M73a31i97k69s61n95a23r 3304303408612

Ja vim ze je to utopie, ale ted si predstavte jak by to bylo super, kdyby cela zeleznicni doprava byla pod zemi :) zadne prejezdy... a kdyby se tam svedla i automobilova (treba o uroven nad...) tak by hned bylo mene problemu na zemi... :)

0/0
28.7.2017 14:03

M55a23r12t17i28n 10R50u54z41i97c28k77a 1512188546207

Takove metro republiky, to by mel byt ucel VRT - spojit tak krajska a vetsi mesta linkami, na ktere pak navaze mistni regionalni doprava, ale cele pod zemi by nemelo smysl, :-), staci tunely, viadukty, mosty... ani metro nemusi byt cele pod zemi...

+3/0
28.7.2017 14:06
Foto

J22a13n 17V11a74l57a18l42í20k 6236469560156

no to by se vám asi líbilo jet cca 5h v tunelu...

0/−1
28.7.2017 18:18

J75i78ř80í 11K45r46u28t27i55l 8258213765241

zhasnu a vrhnu se na partnerku.

0/0
31.7.2017 8:03

J35i90r55k52a 55D61v17o85ř11á26k 4235390863978

Ve Švýcarsku už to vymysleli. Říká se tomu Švýcarské metro. Název státu místo názvu města je přiléhavý, jde o protunelování celého státu (na způsob metra), ale jde o maglev ve vakuových tunelech. Žádné pětihodinové jízdy v tom opravdu nehrozí. Pro tuhle generaci se to ale finančně nevyplatí. Podobně jako předchozí generace mohly tak leda snít o tunelech délky, které se staví teď.

0/0
28.8.2017 13:51

B15r68u96n14o 62J93u48r64á28š46e76k 6154700351923

Ten tunel Zvěrotice bude nějaký omyl. Devět kilometrů je pravděpodobně délka celého modernizovaného úseku, tunel je tam plánován jen v délce 370 metrů.

http://www.silnice-zeleznice.cz/clanek/aktualni-stav-projektove-pripravy-novych-zeleznicnich-tunelu-iv-koridoru/

"V rámci stavby měly být navrženy celkem 3 nové železniční tunely. Dle upraveného výškového vedení trati však zůstal pouze jediný! Jedná se o dále podrobněji popisovaný tunel ZVĚROTICE, dlouhý 370 m.."

+2/0
28.7.2017 13:41

P65a87v94e34l 59Š31k27v86r66n66a 5848482280744

Ten tunel z Prahy do Nelahozevsi nechápu. VRT má přece podle plánu vést úplně jinudy (viz. http://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/wp-content/uploads/2012/10/trasaVRT_Praha-Litomerice_SZDC_2014.jpg) Není tím myšleno jen rozšíření stávajícího tunelu mezi Kralupy a Nelahozevsí? Pak ale s tím nijak nesouvisí "narovnání trati vedoucí vltavským údolím".

0/0
28.7.2017 12:13

M62a67r70t57i47n 23N57o58v20ý 1589817740700

1903- první elektrizovaná trať v Evropě - Tábor- Bechyně, 1964- česká parní lokomotiva Albatros rychlostní rekord 162 km/h

0/−1
28.7.2017 11:51

J71i19ř75í 49E89r81b92e45n 1383274156367

1899 - elektromobil jako prvni silnicni vozidlo prekonal rychlost 100 km/h

1985 - CSSR je nejvetsim svetovym vyrobcem tramvaji a trolejbusu

1993 - Skoda Ejpovice je nejvetsim stredoevrposkym vyrobcem elektromobilu

2006 - Tesla Motors zacina velkoseriove vyrabet svuj Roadster

+1/0
28.7.2017 13:11

R75o86m81a39n 47J76e55s29c89h65k77e 9158565337215

Nemáte pravdu. Byly starší elektrické dráhy a to dokonce i u nás. Léta psaný nesmysl.

Například trať Brno - Královo Pole v roce 1900.

0/0
30.7.2017 7:18

J44i17r76k46a 51D84v60o55ř77á90k 4265930653358

Rekord Albatrosu je hezký, ale páry se už před druhou světovou dotýkaly v železničně pokročilejších zemích 200 km/h.

0/0
28.8.2017 13:54

J38a33r50o65m31í70r 35P75e28t72l80a36c54h 2794152405703

Já myslím že Patrik, Děti Země a další aktivisté, najdou něco špatného i na tunelu pod Krušnými Horami (ptáci, plazi, poškození vodstva, nadměrný hluk) , posunou stavbu o několik desetiletí, až se protočí panenky i východním Němcům....8-o

+1/−2
28.7.2017 11:28

J92i66ř69í 57E37r61b79e63n 1513254416137

Az na to, ze prave aktiviste uz pred 20 lety prosazovali tunelovou variantu D8 namisto te drahe mostni.

Ale kdyz si chcete kopnout...

+9/0
28.7.2017 11:39

M48a30r82t88i92n 60M42a37i49k35s61n85a67r 3874133658242

Ja myslim, ze je muzete odsuzovat za to co udelali, ne za to co by podle vas mohli udelat, ale neudelaji.

0/0
28.7.2017 14:01

J39i79r49k46a 30H33o37n95c77ů 2114714691128

Jo tunely... to nám jde. Hlavně je třeba pohlídat, aby cena výstavby byla aspoň o třicet procent vyšší, než v okolních státech.

0/0
28.7.2017 11:18

T78o55m92á71š 78M52o97u46č61k29a 9719137300662

To je úžasné,z Brna směrem na Ostravu vede sto let stará jednokolejka,kde se všechny rychlíky musí vyhýbat a jezdí pomalu,ale tady se řeší nesmyslné tunely,které nám zrychlí dopravu o 4 minuty a vyhodí se desítky miliard. Tomu říkám dobře investované peníze.

+3/−5
28.7.2017 10:58

P15e83t88r 48K57o24r48b21e44l 9906667280952

Ty čtyři minuty to je taková novinářská latina, která má nadzvednout laiky v diskusích a znamená čistý čas jednoho vlaku při jízdě mezi nejbližšími dvěma stanicemi. Že v kontextu celé stavby současně dojde k obrovskému zvýšení propustnosti celé trati už asi záměrně nedodávají. Čtenáři by to pochopili a málo by se vztekali.

+10/0
28.7.2017 11:12

T54o92m25á59š 70M66o46r55a15v91č94í18k 3607676763775

Musíte se na to dívat jako na celek (4. koridor). Za prvé to není jen o časech, jsou tam nové koleje, zvýší se kapacita/zdvoukolejnění, tam máte jeden tunel 4 minut, tam zase přeložku 4 minuty, další tunel 4 minuty, most 4 minuty, přeložka 4 minuty, dvě koleje místo jedné - 4 minuty a najednou zjistíte, že dojedete z Prahy do Budějovic za 1,5 hodiny místo 3 hodin.

+10/0
28.7.2017 11:13

M60a77r43t98i66n 31R21u87z61i23c55k62a 1662208116157

Jen je skoda, ze se nepocita s rychlosti nad 200-250km/h, po vybudovani VRT totiz zustanou jizni cechy a liberec uplne mimo hlavni tahy, zvlast kdyz dal trat pokracuje na Linec a Salzburg...

Vznikla by severojizni rychla linka: Linec-C.Budejovice-Veseli n/L-Tabor-Benesov-Praha-Ml.Boleslav-Liberec, Stejne tak kvalitni spojeni Plzen-Strakonice-C.Budejovice by stalo za uvahu...

+1/0
28.7.2017 14:04

V60l55a52s53t45i68m11i45l 83K20o98c90u92r40e95k 4566703430824

O směrování těchto tratí rozhoduje EU, nemá smysl se nad tím rozčilovat, Liberec je úplně mimo hru, zrovna tak trať ČB- Plzeň která se bude tu a tam zdvoukolejňovat a zrychlovat, ale žádná revoluce.

Či-li severojižní linku naplánovali v EU: Linz - ČB -Praha - Ústí n.L.- Drážďny.

0/−1
29.7.2017 8:18

M23a32r28t39i32n 80R37u97z56i21c83k88a 1942898896577

O nicem takovem jsem nepsal. VRT Praha-Drazdany je jasne dana hlavnim smerem Berlin-Praha-Viden a umozni i hlavni dopravni VRT spojeni mezi Prahou a Brnem. Na Budejovice se modernizuje stavajici koridor na 160km/h, ale nestavi se VRT, pricemz slo nektere useky postavit na vyssi rychlost, bez nutnosti stavet v budoucnu soubezne nove rychle mezinarodni spojeni, coz je chybou.

V prvni vete jste napsal nesmysl, o smerovani trati si rozhodujeme sami, jsou jen dohodnute mezinarodni transitni koridory (TEN-T), ktere jsou prioritni z hlediska evropske dopravy.

To vsak nebrani vystavbe dalsich narodnich a mezinarodnich trati, a specialne Liberecko-Jablonecko je srovnatelne s Plzenskem co se tyce poctu obyvatel a navic je v danem smeru i M.Boleslav, kde o VRT ma zajem predevsim Skoda.

Ani nemate pravdu, ze je Liberec mimo hru, protoze definitivni rozhodnuti o smerovani VRT na Vratislav neni jeste rozhodnuto, but to bude pres Liberec nebo pres Hradec. Osobne se mi libi trasa pres Hradec, dava dle meho vetsi smysl (Hradecko a Pardubicko je vetsi aglomerace nez na Liberecku a take stejnym smerem vede dalnice D11.

Pisu o tom, ze je skoda, ze se nestavi Severojizni trat, ktera ma dle meho potencial pro VRT, byt to nemusi byt nutne nad 350km/h, staci na 200-250km/h a se zastavkami na dulezitych mistech, konkurenceschopna individualni doprave, podel trati D3 a D10. Vyrazne pomuze regionum v dalsim rozvoji, ktere zustavaji mimo hlavni tahy. Pricemz nova trat by umoznila i modernizaci a castecne zdvoukolejneni soucasne primestske trate.

+1/0
31.7.2017 17:30

R15o24m33a42n 90J75e96s25c56h32k30e 9938315277985

Brno - Přerov 147 roků. Přerov - Ostrava je 170 roků a myslím si , že je dost rychlá. Ano Brno - Přerov by chtělo novou trať - souhlasím.

0/0
30.7.2017 8:21

L91u33k37á86š 82P41a26v29l71í17č70e53k 9344986317

Je to trapné že do Německa máme lepší spojení než do zbytku Čech. O tunelu na kraji Liberce od Jeřmanic do Doubí se uvažovalo už před 170lety. Bohužel v té době zafungovala loby z Jablonce a taky technicky by to bylo v té době na hraně možnosti. Dnes by to bylo snáší. Ale nemluví se o tom. Škoda.

+1/0
28.7.2017 10:57

D14a11v13i82d 90Z41a47h11r90a47d34n13í81č10e60k 3427757396221

Konečně nadpis se kterým jde souhlasit. Protunelované Česko.

+5/0
28.7.2017 10:52
Foto

M90i64l66o12š 17R25e87c94h60t34o30r32o72v25i35č 7284280892483

Vůbec mi nejde na rozum, proč už kdysi neuvažovali kompletovat dopravu vlakovou a automobilovou tak, že by se alespoň výhledově uvažovalo o trati pod D1. Jistěže dnes o tom přemítat je docela pozdě, ale tam, kde tomu tak není by se o tom mělo přemýšlet.

0/−3
28.7.2017 10:39

R35a66d53e32k 45J49a57n37a43t29a 9205746934232

Protože nároky na směrování trati jsou zcela jiné, než na směrování dálnice.

Vaše idea by mohla fungovat leda v kompletní rovině a je navíc zbytečně drahá - stavěl byste vlastně tunel i tam kde není třeba.

+10/0
28.7.2017 10:50

M21a18r65t46i97n 95R66u12z45i85c76k70a 1242608876567

No, pravda je, ze se to tyka oblouku, tam je dany parametr a sklon pro urcitou rychlost a typ souprav. Ale co se tyce sklonovych pomeru, je na tom trat lepe nez dalnice, prevyseni a klesani muze byt mnohem vetsi nez na dalnicich.

Ale zakladni uvaha je spravna, dalnicni tahy, jejich smerovani by melo byt stejne jako u trati. Tedy tim smerem co vede dalnice se vyplati stavet i VRT...

0/0
31.7.2017 17:36

A41d51a37m 13F54a46r42i31n61i58c 5862547746506

chybi mi pohled na to ze se ukazuji technologie ktere dokazou zlevnit a zrychlit tunelovano 10x... myslime po novem...

0/−1
28.7.2017 10:35

J59i35ř18í 61Z17a68t81l30o93u80k32a30l 3678549731356

Proč se u nové trati na Plzeň stále počítá jen s trasou přes Beroun? Pokud by se z Prahy do Hořovic vedla trať kolem Řevnice a Hostomic, mohly by být tunely podstatně kratší a tedy i levnější, s využitím přirozeného profilu terénu by mohl být i příznivější sklon trati, most přes Berounku u Řevnice by mohl být společný se silničním obchvatem (v obou případech by bylo ideální přemostění na stejném místě) a u Hořovic by nebyl problém časem napojit dalším úsek až do Plzně. I kdyby se do Berouna podařilo postavit ten 20km tunel, očekávám, že v hustě zastavěném údolí kolem Berouna by byl problém s pokračováním a zůstalo by i poměrně prudké stoupání za Zdicemi.

0/0
28.7.2017 10:34

P95a49v85e47l 78Š32e66v20č66í70k 6320245459460

Doprava dráhou se jen zdražuje. Potřeboval jsem dopravu kontejneru ze Slovenská a náklaďákem, který se vracel prázdný, mne přišlo na zhruba poloviční cenu, než by dráhou a přitom jednodušeji. Přitom se nás tady buzerují ekologii a dráha která by měla být ekologická, díky své mastodontní neschopnosti vyhání náklady na silnici.

Například autovlak do Chorvatska raději zrušili, ať raději lidé ve plechovkách stojí v kolonách někde na dálnici.

+1/−4
28.7.2017 10:34

P79e57t69r 45H27a45h16n 1983809876988

Že je Česko protunelované, ví každý, ale že by zrychlovalo dopravu? ;-D

+6/−1
28.7.2017 10:22

R21o57m56a79n 33J78e86s57c36h62k46e 9678375707365

Ano u Krasíkova postavili tunely a je to rychlejší. Jenomže to autor neví.

0/0
30.7.2017 7:33

R68o97m94a46n 45J66e83s56c11h74k59e 9328375377285

Ano postavili nové tunely u Krasíkova a zrychlilo to dopravu. Více než o 10 minut. Jenomže to autor článku nenapsal. A Vy tam také nejezdíte, tak to neznáte.

0/0
30.7.2017 7:40

M95a68r97t48i66n 73N19o39v42ý 3902458668190

Beroun - Smíchov bude o 12 minut rychlejší? A to jako někoho vytrhne? Bude se to stavět deset let, stát to bude několik miliard. Za ty peníze by mohly několikrát stávající trať opravit a nasadit nové soupravy a ještě by dost zbylo...

+2/−7
28.7.2017 10:12

T83o42m89á42š 73M89o76r18a14v44č51í41k 3367106543155

Otázkou je, jak to bude s kapacitou této tratě za 30 let, když už teď je to problém. Jinak těch 12 minut je zkrácení jízdní doby o 40%.

+6/0
28.7.2017 10:26

P72a55v59e29l 17M65a77t68o87u14š61e58k 5670617548104

12 minut zkrácení se vám možná zdá málo, ale jízdní doba 17 minut místo 29 minut už zase tak malý rozdíl není.

+6/0
28.7.2017 10:29

M10a74r72t67i83n 27R58u47z60i20c90k34a 1562168406737

Nejak i zapominate, ze diky rychlikum a nakladni doprave je stara trat natolik vytizena, ze neni prostor pro rozsireni osobnich vlaku v danem useku, takze jsou intervaly primestske dopravy dlouhe a vlaky narvane.

Uz se davno melo stavet.

0/0
28.7.2017 13:59

P34a68v45e84l 47Š11e27v63č31í53k 6690375289490

Teď přichází éra probabišovaného Česka.

0/−2
28.7.2017 10:09

J88a50n 41C61e36p86e30k 1554966210

Doufám, že tunely jsou a budou stavěné na vyšší rychlost než bývá součných 160 km/h. Nerad bych se do budoucna dočetl, že vedle stávajících tunelů za xy miliard se musí razit nové pro rychlejší tratě.

+1/0
28.7.2017 10:06

T67o96m74á53š 21M81o72r87a93v43č92í19k 3247616723555

Nevím jestli všechny, ale některé tunely 4. koridoru jsou stavěny/projektovány na 200 km/h. Max. povolená rychlost ale bude 160 km/h.

0/0
28.7.2017 10:17







Najdete na iDNES.cz