Diskuse k článku

Protunelované Česko zrychlí železniční dopravu. Kde všude se má razit?

Dopravu na tuzemských železnicích zrychlí nové tunely, jaké dosud Česko nevidělo. Jako první přijde na řadu čtyřkilometrový tunel Ejpovice u Rokycan. Podle zjištění MF DNES se jeho ražba úspěšně chýlí ke konci a do dvou měsíců bude hotová. Stát navíc hledá i další nové trasy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A98n35t16o30n49i23n 33N71e29m32e85c 7788333181760

Zminka o Rakousku a Italii nebo Nemecku neni na miste. Tam jsou lide ochotni i nuceni platit progresivi dane, zde se ceka jenom na dotace z EU.

Zde Osvc s pausalem neplati nic a na socialku z minima.

pokud to lidu vyhovuje je to o.k.

0/0
2.8.2017 16:33

M44a20r20t51i66n 94R37u77z41i95c84k34a 1712408676847

Ano vyhovuje, az na to, ze nemate pravdu ani v jednom tvrzeni...

Jeste vice by vyhovovalo, kdyby dan z prijmu pravnickych osob byla degresivni a z prijmu fyzickych osob skutecne rovna, max. druha sazba pro prijmy nad 10mil./rocne...

0/0
11.8.2017 10:55

R55o85m61a88n 10J41e44s27c81h85k87e 9138165387435

V článku mne chybí tunel Brno - Blansko. Ten by hodně pomohl. Starou trať nechat pro osobní dopravu. Touhle cestou jdou v Rakousku a Itálii. Například za Bolzanem je jsou 2 tunely dlouhé 11 a 13 km směr Brenner.

0/0
30.7.2017 7:28

J83i26r11k12a 89D21v45o82ř22á32k 4905940203978

Vážně si myslíte, že do téhle bývalé lokálky má ještě cenu investovat?

0/0
28.8.2017 13:46

R55o38m43a51n 90J88e92s97c46h46k75e 9358635647155

Nejdůležitější trať v republice nikdy nebyla lokálka. Postavili v letech 1845-1849.

Lokálky mohly vznikat až po roce 1880, kdy vyšel v platnost zákon.

A stát musí investovat do železniční dopravy. Jinak se na silnice nevlezeme.

Dělají to v Rakousku - viz nový tunel ve Vídni přes 25 km dlouhý.

Jen pro zajímavost cesta z Brna do Mnichova trvá stejně dlouho jako cesta z Prahy do Mnichova.

Vám asi dělá problém zeměpis, jinak by jste nepsal takový nesmysl. Kdypak jste jel naposledy vlakem ?

0/0
28.8.2017 15:57

V15l37a45s96t78i12m48i82l 37K60o56c21u12r44e86k 4966513320804

3. a 4, koridor snad nějakých 15 let čekal, až bude v provozu 1. a 2. koridor, ale co se na něm vlastně udělalo. Vyměnily se koleje a trakční vedení;-D (a to je stavba na dva roky). A nyní se dozvídáme že vynechali akutně nutné tunely mezi Chocni a Ústí n. Orlicí se zahájením stavby po roce 2020 ;-D, jsou tam úseky, kde hrozí srážky kamionů s pendolinem, místy se jede 70km/h (při vjezdu na Vysočinu) a navíc teprve teď se bude přestavovat žel. uzel Ostrava, Brno. Tak prostě toto skutečně není normální, hlavně že se škrtalo a škrtalo až jsem se uškrtali. 4. koridor vrátilo do hry až nařízení EU, atd.

NECHÁPU TO !!

+1/0
29.7.2017 8:04

M97a72r65t22i21n 27R45u37z87i67c60k98a 1312518846757

Pokud narazite na prejezd ve studence, tak ten se da i zrusit bez nahrady, je zbytecny a jen pro zkracovani si cesty... na druhe strane nadrazi je totiz mimourovnovy prejezd.

0/0
11.8.2017 10:57

J85a24r68o55m42í50r 32R16y15b92k19a 3902587621182

Na konci článku je drobná zmínka o Chocni....

+1/0
28.7.2017 19:37

V24l78a52s62t69i27m40i93l 73K97o14c75u27r25e49k 4386753730554

Tak ano, jakékoliv místo, kde nestačilo vyměnit koleje, se prostě přeskočilo a posunulo o 20 nebo více let do budoucnosti. Ale tak se nikde na světě nestaví.

0/−1
29.7.2017 8:06

R29o45m52a11n 39J23e95s78c96h51k71e 9128855647615

Takhle se staví například v Rakousku a Itálii. Klikaté úseky se nahradí tunelem. Například u Bolzana postavili 2 tunely místo malebné trati u Blumau.

Teď se staví něco na Semmeringu.

U nás se narovnal úsek u Krasíkova a pomohlo to.

0/0
30.7.2017 7:30

M55a15r21t60i35n 22M76a10i89k13s79n80a15r 3754203288212

Ja vim ze je to utopie, ale ted si predstavte jak by to bylo super, kdyby cela zeleznicni doprava byla pod zemi :) zadne prejezdy... a kdyby se tam svedla i automobilova (treba o uroven nad...) tak by hned bylo mene problemu na zemi... :)

0/0
28.7.2017 14:03

M86a82r45t92i73n 50R75u87z23i96c93k51a 1722678896787

Takove metro republiky, to by mel byt ucel VRT - spojit tak krajska a vetsi mesta linkami, na ktere pak navaze mistni regionalni doprava, ale cele pod zemi by nemelo smysl, :-), staci tunely, viadukty, mosty... ani metro nemusi byt cele pod zemi...

+3/0
28.7.2017 14:06
Foto

J47a27n 96V65a73l86a90l67í89k 6466889780866

no to by se vám asi líbilo jet cca 5h v tunelu...

0/−1
28.7.2017 18:18

J83i11ř96í 61K68r31u15t59i84l 8448853105731

zhasnu a vrhnu se na partnerku.

0/0
31.7.2017 8:03

J52i76r82k35a 48D37v91o66ř17á81k 4685550523958

Ve Švýcarsku už to vymysleli. Říká se tomu Švýcarské metro. Název státu místo názvu města je přiléhavý, jde o protunelování celého státu (na způsob metra), ale jde o maglev ve vakuových tunelech. Žádné pětihodinové jízdy v tom opravdu nehrozí. Pro tuhle generaci se to ale finančně nevyplatí. Podobně jako předchozí generace mohly tak leda snít o tunelech délky, které se staví teď.

0/0
28.8.2017 13:51

B13r96u74n76o 84J11u10r32á38š13e15k 6834880131943

Ten tunel Zvěrotice bude nějaký omyl. Devět kilometrů je pravděpodobně délka celého modernizovaného úseku, tunel je tam plánován jen v délce 370 metrů.

http://www.silnice-zeleznice.cz/clanek/aktualni-stav-projektove-pripravy-novych-zeleznicnich-tunelu-iv-koridoru/

"V rámci stavby měly být navrženy celkem 3 nové železniční tunely. Dle upraveného výškového vedení trati však zůstal pouze jediný! Jedná se o dále podrobněji popisovaný tunel ZVĚROTICE, dlouhý 370 m.."

+2/0
28.7.2017 13:41

P46a30v45e95l 52Š81k40v81r55n59a 5878152440164

Ten tunel z Prahy do Nelahozevsi nechápu. VRT má přece podle plánu vést úplně jinudy (viz. http://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/wp-content/uploads/2012/10/trasaVRT_Praha-Litomerice_SZDC_2014.jpg) Není tím myšleno jen rozšíření stávajícího tunelu mezi Kralupy a Nelahozevsí? Pak ale s tím nijak nesouvisí "narovnání trati vedoucí vltavským údolím".

0/0
28.7.2017 12:13

M27a70r22t41i38n 47N51o13v75ý 1409567760480

1903- první elektrizovaná trať v Evropě - Tábor- Bechyně, 1964- česká parní lokomotiva Albatros rychlostní rekord 162 km/h

0/−1
28.7.2017 11:51

J79i17ř58í 63E35r90b44e77n 1773624716637

1899 - elektromobil jako prvni silnicni vozidlo prekonal rychlost 100 km/h

1985 - CSSR je nejvetsim svetovym vyrobcem tramvaji a trolejbusu

1993 - Skoda Ejpovice je nejvetsim stredoevrposkym vyrobcem elektromobilu

2006 - Tesla Motors zacina velkoseriove vyrabet svuj Roadster

+1/0
28.7.2017 13:11

R91o18m60a54n 40J87e57s28c90h55k56e 9548945837685

Nemáte pravdu. Byly starší elektrické dráhy a to dokonce i u nás. Léta psaný nesmysl.

Například trať Brno - Královo Pole v roce 1900.

0/0
30.7.2017 7:18

J87i28r59k32a 64D23v43o87ř78á79k 4295410373948

Rekord Albatrosu je hezký, ale páry se už před druhou světovou dotýkaly v železničně pokročilejších zemích 200 km/h.

0/0
28.8.2017 13:54

J36a19r22o58m15í47r 13P73e35t22l68a92c83h 2404282625273

Já myslím že Patrik, Děti Země a další aktivisté, najdou něco špatného i na tunelu pod Krušnými Horami (ptáci, plazi, poškození vodstva, nadměrný hluk) , posunou stavbu o několik desetiletí, až se protočí panenky i východním Němcům....8-o

+1/−2
28.7.2017 11:28

J75i77ř71í 52E31r31b18e76n 1783334306417

Az na to, ze prave aktiviste uz pred 20 lety prosazovali tunelovou variantu D8 namisto te drahe mostni.

Ale kdyz si chcete kopnout...

+9/0
28.7.2017 11:39

M94a18r32t43i84n 12M76a76i35k62s56n72a60r 3184463738582

Ja myslim, ze je muzete odsuzovat za to co udelali, ne za to co by podle vas mohli udelat, ale neudelaji.

0/0
28.7.2017 14:01

J75i39r24k53a 66H59o48n52c64ů 2174564941818

Jo tunely... to nám jde. Hlavně je třeba pohlídat, aby cena výstavby byla aspoň o třicet procent vyšší, než v okolních státech.

0/0
28.7.2017 11:18

T37o74m59á51š 14M13o91u23č60k19a 9869677180522

To je úžasné,z Brna směrem na Ostravu vede sto let stará jednokolejka,kde se všechny rychlíky musí vyhýbat a jezdí pomalu,ale tady se řeší nesmyslné tunely,které nám zrychlí dopravu o 4 minuty a vyhodí se desítky miliard. Tomu říkám dobře investované peníze.

+3/−5
28.7.2017 10:58

P43e86t49r 53K53o82r23b32e60l 9686337570442

Ty čtyři minuty to je taková novinářská latina, která má nadzvednout laiky v diskusích a znamená čistý čas jednoho vlaku při jízdě mezi nejbližšími dvěma stanicemi. Že v kontextu celé stavby současně dojde k obrovskému zvýšení propustnosti celé trati už asi záměrně nedodávají. Čtenáři by to pochopili a málo by se vztekali.

+10/0
28.7.2017 11:12

T73o67m55á87š 33M20o74r24a14v18č52í60k 3517906313115

Musíte se na to dívat jako na celek (4. koridor). Za prvé to není jen o časech, jsou tam nové koleje, zvýší se kapacita/zdvoukolejnění, tam máte jeden tunel 4 minut, tam zase přeložku 4 minuty, další tunel 4 minuty, most 4 minuty, přeložka 4 minuty, dvě koleje místo jedné - 4 minuty a najednou zjistíte, že dojedete z Prahy do Budějovic za 1,5 hodiny místo 3 hodin.

+10/0
28.7.2017 11:13

M78a71r49t62i67n 34R90u54z30i87c85k39a 1922878206967

Jen je skoda, ze se nepocita s rychlosti nad 200-250km/h, po vybudovani VRT totiz zustanou jizni cechy a liberec uplne mimo hlavni tahy, zvlast kdyz dal trat pokracuje na Linec a Salzburg...

Vznikla by severojizni rychla linka: Linec-C.Budejovice-Veseli n/L-Tabor-Benesov-Praha-Ml.Boleslav-Liberec, Stejne tak kvalitni spojeni Plzen-Strakonice-C.Budejovice by stalo za uvahu...

+1/0
28.7.2017 14:04

V59l30a77s90t10i50m62i19l 73K78o75c40u61r30e43k 4176973270524

O směrování těchto tratí rozhoduje EU, nemá smysl se nad tím rozčilovat, Liberec je úplně mimo hru, zrovna tak trať ČB- Plzeň která se bude tu a tam zdvoukolejňovat a zrychlovat, ale žádná revoluce.

Či-li severojižní linku naplánovali v EU: Linz - ČB -Praha - Ústí n.L.- Drážďny.

0/−1
29.7.2017 8:18

M25a71r16t53i51n 66R75u25z83i56c16k89a 1222628316727

O nicem takovem jsem nepsal. VRT Praha-Drazdany je jasne dana hlavnim smerem Berlin-Praha-Viden a umozni i hlavni dopravni VRT spojeni mezi Prahou a Brnem. Na Budejovice se modernizuje stavajici koridor na 160km/h, ale nestavi se VRT, pricemz slo nektere useky postavit na vyssi rychlost, bez nutnosti stavet v budoucnu soubezne nove rychle mezinarodni spojeni, coz je chybou.

V prvni vete jste napsal nesmysl, o smerovani trati si rozhodujeme sami, jsou jen dohodnute mezinarodni transitni koridory (TEN-T), ktere jsou prioritni z hlediska evropske dopravy.

To vsak nebrani vystavbe dalsich narodnich a mezinarodnich trati, a specialne Liberecko-Jablonecko je srovnatelne s Plzenskem co se tyce poctu obyvatel a navic je v danem smeru i M.Boleslav, kde o VRT ma zajem predevsim Skoda.

Ani nemate pravdu, ze je Liberec mimo hru, protoze definitivni rozhodnuti o smerovani VRT na Vratislav neni jeste rozhodnuto, but to bude pres Liberec nebo pres Hradec. Osobne se mi libi trasa pres Hradec, dava dle meho vetsi smysl (Hradecko a Pardubicko je vetsi aglomerace nez na Liberecku a take stejnym smerem vede dalnice D11.

Pisu o tom, ze je skoda, ze se nestavi Severojizni trat, ktera ma dle meho potencial pro VRT, byt to nemusi byt nutne nad 350km/h, staci na 200-250km/h a se zastavkami na dulezitych mistech, konkurenceschopna individualni doprave, podel trati D3 a D10. Vyrazne pomuze regionum v dalsim rozvoji, ktere zustavaji mimo hlavni tahy. Pricemz nova trat by umoznila i modernizaci a castecne zdvoukolejneni soucasne primestske trate.

+1/0
31.7.2017 17:30

R64o60m38a22n 68J74e88s42c89h42k90e 9148675777215

Brno - Přerov 147 roků. Přerov - Ostrava je 170 roků a myslím si , že je dost rychlá. Ano Brno - Přerov by chtělo novou trať - souhlasím.

0/0
30.7.2017 8:21

L59u27k56á57š 76P26a22v78l73í57č34e89k 9134306377

Je to trapné že do Německa máme lepší spojení než do zbytku Čech. O tunelu na kraji Liberce od Jeřmanic do Doubí se uvažovalo už před 170lety. Bohužel v té době zafungovala loby z Jablonce a taky technicky by to bylo v té době na hraně možnosti. Dnes by to bylo snáší. Ale nemluví se o tom. Škoda.

+1/0
28.7.2017 10:57

D19a64v45i45d 85Z11a18h15r88a93d98n50í91č23e53k 3177507946241

Konečně nadpis se kterým jde souhlasit. Protunelované Česko.

+5/0
28.7.2017 10:52
Foto

M25i57l30o57š 63R93e52c11h20t65o20r96o71v29i20č 7684430792763

Vůbec mi nejde na rozum, proč už kdysi neuvažovali kompletovat dopravu vlakovou a automobilovou tak, že by se alespoň výhledově uvažovalo o trati pod D1. Jistěže dnes o tom přemítat je docela pozdě, ale tam, kde tomu tak není by se o tom mělo přemýšlet.

0/−3
28.7.2017 10:39

R74a90d32e17k 91J22a41n40a21t70a 9675676404902

Protože nároky na směrování trati jsou zcela jiné, než na směrování dálnice.

Vaše idea by mohla fungovat leda v kompletní rovině a je navíc zbytečně drahá - stavěl byste vlastně tunel i tam kde není třeba.

+10/0
28.7.2017 10:50

M61a38r23t64i57n 93R49u71z84i60c83k40a 1392158966907

No, pravda je, ze se to tyka oblouku, tam je dany parametr a sklon pro urcitou rychlost a typ souprav. Ale co se tyce sklonovych pomeru, je na tom trat lepe nez dalnice, prevyseni a klesani muze byt mnohem vetsi nez na dalnicich.

Ale zakladni uvaha je spravna, dalnicni tahy, jejich smerovani by melo byt stejne jako u trati. Tedy tim smerem co vede dalnice se vyplati stavet i VRT...

0/0
31.7.2017 17:36

A12d87a95m 53F33a94r15i88n86i77c 5852287616776

chybi mi pohled na to ze se ukazuji technologie ktere dokazou zlevnit a zrychlit tunelovano 10x... myslime po novem...

0/−1
28.7.2017 10:35

J13i73ř97í 64Z41a18t49l10o75u49k85a23l 3628199521436

Proč se u nové trati na Plzeň stále počítá jen s trasou přes Beroun? Pokud by se z Prahy do Hořovic vedla trať kolem Řevnice a Hostomic, mohly by být tunely podstatně kratší a tedy i levnější, s využitím přirozeného profilu terénu by mohl být i příznivější sklon trati, most přes Berounku u Řevnice by mohl být společný se silničním obchvatem (v obou případech by bylo ideální přemostění na stejném místě) a u Hořovic by nebyl problém časem napojit dalším úsek až do Plzně. I kdyby se do Berouna podařilo postavit ten 20km tunel, očekávám, že v hustě zastavěném údolí kolem Berouna by byl problém s pokračováním a zůstalo by i poměrně prudké stoupání za Zdicemi.

0/0
28.7.2017 10:34

P28a90v68e35l 20Š83e36v10č84í63k 6460215769600

Doprava dráhou se jen zdražuje. Potřeboval jsem dopravu kontejneru ze Slovenská a náklaďákem, který se vracel prázdný, mne přišlo na zhruba poloviční cenu, než by dráhou a přitom jednodušeji. Přitom se nás tady buzerují ekologii a dráha která by měla být ekologická, díky své mastodontní neschopnosti vyhání náklady na silnici.

Například autovlak do Chorvatska raději zrušili, ať raději lidé ve plechovkách stojí v kolonách někde na dálnici.

+1/−4
28.7.2017 10:34

P49e26t75r 79H71a96h62n 1533859456238

Že je Česko protunelované, ví každý, ale že by zrychlovalo dopravu? ;-D

+6/−1
28.7.2017 10:22

R98o24m97a87n 90J85e65s87c21h38k98e 9148985677595

Ano u Krasíkova postavili tunely a je to rychlejší. Jenomže to autor neví.

0/0
30.7.2017 7:33

R39o78m72a72n 81J38e26s48c48h10k58e 9258975757815

Ano postavili nové tunely u Krasíkova a zrychlilo to dopravu. Více než o 10 minut. Jenomže to autor článku nenapsal. A Vy tam také nejezdíte, tak to neznáte.

0/0
30.7.2017 7:40

M77a74r91t55i48n 85N73o55v98ý 3282338218620

Beroun - Smíchov bude o 12 minut rychlejší? A to jako někoho vytrhne? Bude se to stavět deset let, stát to bude několik miliard. Za ty peníze by mohly několikrát stávající trať opravit a nasadit nové soupravy a ještě by dost zbylo...

+2/−7
28.7.2017 10:12

T62o61m34á89š 24M82o85r33a54v80č45í54k 3487836283245

Otázkou je, jak to bude s kapacitou této tratě za 30 let, když už teď je to problém. Jinak těch 12 minut je zkrácení jízdní doby o 40%.

+6/0
28.7.2017 10:26

P28a13v36e71l 71M88a97t55o82u69š83e56k 5110977798364

12 minut zkrácení se vám možná zdá málo, ale jízdní doba 17 minut místo 29 minut už zase tak malý rozdíl není.

+6/0
28.7.2017 10:29

M89a39r74t92i11n 40R90u85z22i29c26k49a 1122418656107

Nejak i zapominate, ze diky rychlikum a nakladni doprave je stara trat natolik vytizena, ze neni prostor pro rozsireni osobnich vlaku v danem useku, takze jsou intervaly primestske dopravy dlouhe a vlaky narvane.

Uz se davno melo stavet.

0/0
28.7.2017 13:59

P49a11v27e81l 78Š72e77v44č46í16k 6850865209230

Teď přichází éra probabišovaného Česka.

0/−2
28.7.2017 10:09

J44a55n 35C62e83p64e36k 1264256480

Doufám, že tunely jsou a budou stavěné na vyšší rychlost než bývá součných 160 km/h. Nerad bych se do budoucna dočetl, že vedle stávajících tunelů za xy miliard se musí razit nové pro rychlejší tratě.

+1/0
28.7.2017 10:06

T76o46m42á96š 95M95o24r91a83v70č37í84k 3587776943345

Nevím jestli všechny, ale některé tunely 4. koridoru jsou stavěny/projektovány na 200 km/h. Max. povolená rychlost ale bude 160 km/h.

0/0
28.7.2017 10:17

Najdete na iDNES.cz