Diskuze

Protunelované Česko zrychlí železniční dopravu. Kde všude se má razit?

Dopravu na tuzemských železnicích zrychlí nové tunely, jaké dosud Česko nevidělo. Jako první přijde na řadu čtyřkilometrový tunel Ejpovice u Rokycan. Podle zjištění MF DNES se jeho ražba úspěšně chýlí ke konci a do dvou měsíců bude hotová. Stát navíc hledá i další nové trasy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
AN

Zminka o Rakousku a Italii nebo Nemecku neni na miste. Tam jsou lide ochotni i nuceni platit progresivi dane, zde se ceka jenom na dotace z EU.

Zde Osvc s pausalem neplati nic a na socialku z minima.

pokud to lidu vyhovuje je to o.k.

0 0
možnosti
MR

Ano vyhovuje, az na to, ze nemate pravdu ani v jednom tvrzeni...

Jeste vice by vyhovovalo, kdyby dan z prijmu pravnickych osob byla degresivni a z prijmu fyzickych osob skutecne rovna, max. druha sazba pro prijmy nad 10mil./rocne...

0 0
možnosti
RJ

V článku mne chybí tunel Brno - Blansko. Ten by hodně pomohl. Starou trať nechat pro osobní dopravu. Touhle cestou jdou v Rakousku a Itálii. Například za Bolzanem je jsou 2 tunely dlouhé 11 a 13 km směr Brenner.

0 0
možnosti
JD

Vážně si myslíte, že do téhle bývalé lokálky má ještě cenu investovat?

0 0
možnosti
VK

3. a 4, koridor snad nějakých 15 let čekal, až bude v provozu 1. a 2. koridor, ale co se na něm vlastně udělalo. Vyměnily se koleje a trakční vedení;-D (a to je stavba na dva roky). A nyní se dozvídáme že vynechali akutně nutné tunely mezi Chocni a Ústí n. Orlicí se zahájením stavby po roce 2020 ;-D, jsou tam úseky, kde hrozí srážky kamionů s pendolinem, místy se jede 70km/h (při vjezdu na Vysočinu) a navíc teprve teď se bude přestavovat žel. uzel Ostrava, Brno. Tak prostě toto skutečně není normální, hlavně že se škrtalo a škrtalo až jsem se uškrtali. 4. koridor vrátilo do hry až nařízení EU, atd.

NECHÁPU TO !!

1 0
možnosti
MR

Pokud narazite na prejezd ve studence, tak ten se da i zrusit bez nahrady, je zbytecny a jen pro zkracovani si cesty... na druhe strane nadrazi je totiz mimourovnovy prejezd.

0 0
možnosti
Foto

Na konci článku je drobná zmínka o Chocni....

1 0
možnosti
VK

Tak ano, jakékoliv místo, kde nestačilo vyměnit koleje, se prostě přeskočilo a posunulo o 20 nebo více let do budoucnosti. Ale tak se nikde na světě nestaví.

0 1
možnosti
MM

Ja vim ze je to utopie, ale ted si predstavte jak by to bylo super, kdyby cela zeleznicni doprava byla pod zemi :) zadne prejezdy... a kdyby se tam svedla i automobilova (treba o uroven nad...) tak by hned bylo mene problemu na zemi... :)

0 0
možnosti
MR

Takove metro republiky, to by mel byt ucel VRT - spojit tak krajska a vetsi mesta linkami, na ktere pak navaze mistni regionalni doprava, ale cele pod zemi by nemelo smysl, :-), staci tunely, viadukty, mosty... ani metro nemusi byt cele pod zemi...

3 0
možnosti
BJ

Ten tunel Zvěrotice bude nějaký omyl. Devět kilometrů je pravděpodobně délka celého modernizovaného úseku, tunel je tam plánován jen v délce 370 metrů.

http://www.silnice-zeleznice.cz/clanek/aktualni-stav-projektove-pripravy-novych-zeleznicnich-tunelu-iv-koridoru/

"V rámci stavby měly být navrženy celkem 3 nové železniční tunely. Dle upraveného výškového vedení trati však zůstal pouze jediný! Jedná se o dále podrobněji popisovaný tunel ZVĚROTICE, dlouhý 370 m.."

2 0
možnosti

Ten tunel z Prahy do Nelahozevsi nechápu. VRT má přece podle plánu vést úplně jinudy (viz. http://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/wp-content/uploads/2012/10/trasaVRT_Praha-Litomerice_SZDC_2014.jpg) Není tím myšleno jen rozšíření stávajícího tunelu mezi Kralupy a Nelahozevsí? Pak ale s tím nijak nesouvisí "narovnání trati vedoucí vltavským údolím".

0 0
možnosti
MN

M19a92r43t44i74n 91N96o71v62ý

28. 7. 2017 11:51

1903- první elektrizovaná trať v Evropě - Tábor- Bechyně, 1964- česká parní lokomotiva Albatros rychlostní rekord 162 km/h

0 1
možnosti
Foto

J30i98ř13í 80E39r58b57e94n

28. 7. 2017 13:11

1899 - elektromobil jako prvni silnicni vozidlo prekonal rychlost 100 km/h

1985 - CSSR je nejvetsim svetovym vyrobcem tramvaji a trolejbusu

1993 - Skoda Ejpovice je nejvetsim stredoevrposkym vyrobcem elektromobilu

2006 - Tesla Motors zacina velkoseriove vyrabet svuj Roadster

1 0
možnosti
JP

Já myslím že Patrik, Děti Země a další aktivisté, najdou něco špatného i na tunelu pod Krušnými Horami (ptáci, plazi, poškození vodstva, nadměrný hluk) , posunou stavbu o několik desetiletí, až se protočí panenky i východním Němcům....8-o

1 2
možnosti
Foto

J90i35ř87í 79E92r19b69e39n

28. 7. 2017 11:39

Az na to, ze prave aktiviste uz pred 20 lety prosazovali tunelovou variantu D8 namisto te drahe mostni.

Ale kdyz si chcete kopnout...

9 0
možnosti
Foto

J68i17r82k30a 46H86o60n61c18ů

28. 7. 2017 11:18

Jo tunely... to nám jde. Hlavně je třeba pohlídat, aby cena výstavby byla aspoň o třicet procent vyšší, než v okolních státech.

0 0
možnosti