Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Železnicí může jezdit třikrát více lidí. Bude páteří dopravy, míní expert

Prezident Svazu cestujících ve veřejné dopravě Miroslav Vyka je přesvědčen, že vlakem v Česku může jezdit až třikrát více cestujících než dosud. Do roku 2030 může jezdit 500 milionů pasažérů ročně. Zatímco dosud počty lidí rostou hlavně v dálkových vlacích, Vyka vidí největší potenciál v dosud spíše skomírající regionální dopravě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I49v45a64n 98M90a55r41e36k 6234378192

No pokud se jim už podařilo "úspěšně zredukovat" počet kolejí v malých staničkách a mnohé i zrušit , tak nevím o jakém "boomu" v přepravě jak cestujících, tak i nákladů po železnici je řeč ? Navíc takový 40 let starý "Orchestrion" kodrcající se po kolejích není tím ,co by zájemce o tuto přepravu přitahovalo zpět na koleje. ;-(

0/0
6.8.2017 8:26

M42i52r65o62s38l24a22v 72T90ý14m20a 5404648969683

Prezident Svazu cestujících ve veřejné dopravě Miroslav Vyka - zajímalo by mne, koho ten pán zastupuje? Kolik má svaz členů? Když si říká expert - jakou dopravní školu vystudoval? (Nebo je "hospodským specialistou?) Podle článku to vypadá na skalního fandu železnic.

+2/0
3.8.2017 21:39

T12o73m63á61š 38V29a74l41d32e87r 7893700469

Přesný pohled. Skomírající regionální doprava.

0/0
2.8.2017 7:29
Foto

J83a64n 83V46a71l31a98l79í58k 6436879650246

Tak p.Sůra již píše

zdopravy.cz/zeleny-proti-zlutym-flixbus-spousti-pet-novych-linek-po-cesku-zatopi-regiojetu-42

0/0
1.8.2017 17:27

P44a42v94e45l 34S33v43o92b86o39d62a 4587740802222

http://zdopravy.cz/tecka-za-sporem-o-taurusy-pronajem-lokomotiv-pro-railjety-byl-legalni-potvrdil-uohs-85/

0/0
2.8.2017 15:25

D77o33m40i50n34i51k 36Ž16ď48á36n93s92k75ý 7680328247303

třikrát více:-)

a odkud se vezmou cestující? Tam kde to má smysl už je kapacita trati a vlaků saturována a ty vesnické lokálky jsou zbožné přání. To není expertní odhad, to je iluze "šotouše". Žádný ekonomický význam to nemá, postačí ekonomické vzdělání!!

+1/−1
31.7.2017 21:10

R73a71d15e39k 97J37a51n65a47t12a 9895766544822

Odkud se vezmou? Přece ze silnic. Železnice dnes celkově u nás tvoří jen cca 8% osobní dopravy. Ovšem na relacích, kde je relativně kvalitní, má i 50% nebo víc. To dává značný potenciál k růstu - samozřejmě budou-li i na jiných relacích zprovozněny rychlé tratě.

+1/−1
31.7.2017 21:24

J22a55r28o66m80í19r 57K25r89á92l 4160879954979

A čím budete motivovat cestující k méně pohodlné a dražší přepravě ?

+1/−4
1.8.2017 9:12

R39a49d27e28k 17J47a38n11a18t17a 9475356124972

Proč by měl být vlak méně pohodlný? Kdo má v autě tolik prostoru, co ve vlaku? Či dokonce dražší? Většina cestujících jsou cestující pravidelní a ti jezdí hodně levně. Například dojíždění do práce na libovolnou vzdálenost (klidně Ústí-praha) u nás nestojí víc než 20 tisíc Kč ročně. To autem nedáte ani kdyby jste se rozkrájel.

+2/−1
1.8.2017 9:21

R68o13m33a26n 71J80e20s80c29h49k64e 9438215257565

V dnešním teple cestovat ve vozech Bymee není radost, místa tam také není. A pokud vlak jede delší trasu, je pak i dražší. Všude nejezdí railjety.

0/0
1.8.2017 17:44

R25a46d91e49k 54J66a17n61a71t58a 9465456824542

Bymee nesouvisí se tématem. Mluvíme o potenciálu železnice a podíl klimatizovaných vůzů roste i u ČD, regionálních klimatizovaných vůzů už je několik stovek (CityElefanty, RegioSharky, RegioSpidery, RegioPanteri, syslové i pár ojetých Desir).

A s cenou jízdného to je přesně opačně. Delší trasy jsou v přepočtu na km (a tady ve srovnání s autem) levnější.

0/0
2.8.2017 8:19

R20o59m42a82n 54J26e31s88c81h71k34e 9268285687975

Nevím jak můžete tvrdit, že vozy Bymee nesouvisí s počty uváděných cestujících.

V našem jihomoravském kraji je okolo 10 Regiopanterů. Ostatní osobáky bez klima.

Břeclav - Brno - Tišnov je utrpení. Holt v Praze je blaze, tam Ešusy ani nespočítám.

0/0
2.8.2017 16:09

T77o51m14á27š 84V60a90l11d42e62r 7523110959

Až natáhnou koleje i k nám, určitě budeme jezdit lokálkou ;-). Zatím se lokální tratě ruší, pokud nejsou spojovací páteří důležitých dopravních uzlů.

+1/0
2.8.2017 7:31

R70a53d22e44k 74J97a73n39a15t10a 9375706394932

Spíš naopak, v posledních letech se doprava v podstatě na žádné lokálce nezrušila, i když by si to mnohé zasloužily (bez výrazné modernizace nemají v 21. století místo).

0/0
2.8.2017 8:21

T57o19m76á30š 50V88a92l73d79e94r 7413640689

A kde vzniklo nové spojení? Když píšete naopak. O žádné nové lokální trati nevím. Rád se poučím.;-)

0/0
2.8.2017 8:24

R58a67d41e49k 90J73a29n92a21t27a 9215816534702

Vznikla trať na Mošnov. A obnovil provoz na tratích 122 a 121.

+1/0
2.8.2017 11:18

R33o47m46a13n 89J24e30s96c52h33k84e 9318595167765

Zrušili se Pohořelice, Ždánice, Morkovice, Koryčany, Mutěnice-Kyjov,Polná, Malá Morávka, Vidnava, Svobodné Heřmanice.

Židlochovice a tam opět uvažují o obnovení provozu.

A někde hodně očesali dopravu i na vedlejších tratích. Brno - Znojmo, Znojmo - Okříšky.

+1/0
2.8.2017 18:20

M79i42r49o43s42l15a79v 46Z67i86k78m65u73n64d 6978592187688

Bohužel většina lidí neumí počítat. Při roční jízdence za 20 000 Kč a 250 pracovních dnech přijde jedna jízda na 40 korun. Pokud si někdo doplatí jedničku a jezdí denně, tak dostane zadarmo jedny noviny při každé jízdě (17 Kč), i tomu PETku s vodou (sice bez uvedení ceny, ale obvykle se prodává minimálně za 15 Kč), čili ten člověk jezdí fakticky zdarma ... Dojíždět Ex / EC z Pardubic do Prahy není nic neobvyklého, z centra do centra je to za hodinu, to v rámci Prahy trvá dojíždění leckdy i déle.

+2/0
2.8.2017 17:04

J44i32ř49í 42E57r37b74e54n 1383704886267

Tím, že z ní udělám pohodlnější a levnější přepravu, než je přeprava autem.

Pohodlnější: nemusím řídit, mohu pracovat nebo se jen kochat, v létě nesedám do rozpáleného vozidla, v zimě nemusím škrábat skla, za jízdy mohu svačit.

Levnější: zpáteční jízdné s platností více než do půlnoci prvního dne, snadno dostupné síťové jízdenky, integrovaný tarif s celostátní působností všech dopravců zapojených do ZDO...

+1/0
1.8.2017 11:27

R16o51m68a85n 43J47e78s42c20h37k28e 9678105447135

Kteří dobráci vyhnali lidi z lokálek do autobusů ? Mnoho desítek lokálek jsme zrušili. Místo nich tam postavili cyklostezky. Mám je chválit ?

+1/0
1.8.2017 17:52

J44i63ř32í 87E34r35b23e90n 1703544396107

Pamatuji se na podobné kecy z doby před dvaceti, pětadvaceti lety - o tom, jak je železnice odepsaná, že je to komunistický nesmysl a že budoucnost je v individuální dopravě.

No a uběhlo pár let, silnice a dálnice ucpané, jejich údržba enormně náročná a železnice přepraví dvojnásobek lidí...

+1/0
1.8.2017 7:14

T90o15m67á59š 51V75a78l69d72e24r 7143770639

Taky si pamatuji nekonečné čekání na zpožděné vlaky několikrát v týdnu klidně 20-30 minut. Čekání v mrazu. I dnes čekají na jiný spoj i když za hodinu jede další, takže nabírají pravidelně zpoždění. Když jedeme celá rodina, je to pohodlnější, neb náš pes zabere celou podlahu kupé(nemluvím aby se jelo ve vagonech se sedadly za sebou a prostřední uličkou), ohyzdné prostředí, autem levnější cesta. Možnost poznat více míst. Do práce autem časová úspora jedna cesta 50 min. Takže také levnější, jelikož mi čas strávený cestováním vlakem nikdo nezaplatí. Lidi ve vlacích schválně blokují sedadla zavazadly, aby měli svůj soukromý prostor. Dohadovat se s nimi, aby sedadlo uvolnili. Nevidím vůbec žádný důvod proč jezdit pravidelně vlakem. Možná slavnostně s parní lokomotivou.

0/0
2.8.2017 8:38
Foto

J22a39n 35V34a93l31a73l56í91k 6716199730476

Tak to byl poslední článek p.Sůry;-(

Jsem zvědav jestli i nový redaktor/ka bude diskutujícím odpovídat.

+2/0
31.7.2017 19:40

P10e90t80r 38M77a24l88ý 7172787508147

A proto raději zrušíme zastavování vlaků na zastávkách v centru obcí, uděláme z nich spěšňáky a rychlíky co jezdí každou hodinu do Krkonoš a k polské hranici, občané se rádi projdou na autobus na konci vesnice, přehrkají se s ním do sousedního města, rádi si tam počkají na ten rychlík, který jim jede kolem baráku8-oplnou rychlostí. Když se vrací zpět domů, tak si taky počkají, v případě nepravidelnosti dopravy mezi hlavním městem a nejvyšším pohořím ani nemají jistý přestup mezi vlakem a autobusem.

Cesta do městečka druhým směrem se autobusem prodloužila přibližně pětkrát oproti vlaku. ;-€

Má to normální člověk zapotřebí? Nemá. Jen ten, kdo je na to odkázán.;-(

Pak si pan Vyka (a jemu podobní) může žít ve svém snu.

+2/0
31.7.2017 16:18

P67e25t34r 65N42o71v49o28t19n70y 1231830641

Tak se dobře podívejte, co jste si u vás zvolili za krajské zastupitelé.

+2/−1
31.7.2017 16:32

P46e59t18r 35M43a23l95ý 7502777378787

Zastupitelům to je obecně v oblasti prodloužených zad... Veřejnou dopravu řeší sketa jistého druhu lidí, která se snaží namalované čárečky aplikovat mezi lidi. Když jim náhodou něco nevychází, tak se to upraví podle nich a jim vcelku jedno, jak to dopadne... Kdo se do toho nevejde, tak má smůlu a stoleté návyky jsou rázem pryč.

+1/−1
31.7.2017 17:13

P77e91t84r 36B63á74č14a 8595846305345

Tak experte sup s celou rodinou do vlaku a uz tam zustan.

Slusny lidi nech laskave na pokoji, ani kdyby me za to nekdo platil, tak to za auto nevymenim.

Ne vsichni totiz jezdi v jednech hadech do fabriky a zpatky a potrebuji take vozit x veci.

+1/−8
31.7.2017 14:24

R62o57m32a36n 38J47e33s28c89h30k66e 9548225777385

Máme právo volby. Jezdím sám vlakem do práce.V mém směru jezdí velmi často a pohodlný vlak. Bohužel všude koleje nevedou. Pak je auto řešení. Auto je potřeba, kde není veřejná doprava či velmi slabá. Znám obce, kde jezdí autobus 2-3 denně.

+1/0
1.8.2017 17:49

M98i53r16o90s73l27a47v 95Z85i63k79m63u90n55d 6948182337798

Ano, všude koleje nevedou. Pak tam může nastupovat buď individuální doprava nebo veřejná doprava. Do řady obcí jezdí autobus 2 - 3x denně, ale jaký to je autobus ? Velká Karosa / SOR s drahým provozem.

Moudří plánovači ve Švýcarsku to udělali tak, že tam mají k dispozici "malobus" s nímž se jezdí po většinu dne a na dopravní špičku, když je třeba odvézt "řvoucí" tlupu školáků, tak se jede s velkým busem. Dokonce jsem zažil situaci, kdy na koncový úsek byl nasazen "malobus" a po několika zastávkách se na návsi přestupovalo do velkého busu, který tam byl připraven. Pochopitelně řidič týž ...

Ten malobus pak jezdí ne 2 - 3x, ale třeba každé dvě hodiny anebo je trasa a jízdní řád udělán tak, aby se stíhal vlak jedoucí v hodinovém intervalu ...

linka je totiž vedena po trase "nádraží" > množina vesnic > případně k nádraží "za kopcem" kam koleje nevedou ... takže jsou současně obsluhovány železniční trati ve dvou směrech. Pochopitelně platí celostátní integrovaný tarifní systém, bez ohledu na silničního nebo železničního dopravce. Řidič BUSU se zásadně nezajímá o to, zda máte jízdenku, kdo ji nemá, tak si jí koupí.

+3/0
2.8.2017 17:13
Foto

Z25b35y54n76ě21k 86M66e12l53i18c87h57a34r 9405247845469

já bych třeba jezdil o víkendech na výlety, ale ze Sezimáku nejezděj žádný osobáky - ještě před 5 lety jich pár jezdilo, ale pak nějakýho blba napadlo, že směrem na Soběslav a Veselí stačí vlak v 5 ráno a v 5 odpoledne... člověk by si krásně naložil kolo nebo kočár do vlaku a popojel, aby nejezdil/nechodil jen kolem baráku, ale nelze... Rv

+9/0
31.7.2017 13:33
Foto

J15a16n 77V39a59l45a19l36í49k 6736669680376

tak to je škoda... od 11.8 do 31.8 kupuji jízenky na léto a budu jezdit ;-)

0/0
31.7.2017 15:51

M44i35r58e30k 41G61a13j53e75r 5941136169240

Podstatne je, kolik vas takovych je.

0/0
31.7.2017 16:38

F93i86l97i16p 55S32i76r69o58t12e27k 9112859742191

Co jste si do krajské vlády zvolili... Jezdím docela dost a můžu říct, že tak otřesnou veřejnou dopravu jako máte (nebo spíš vůbec nemáte) v jižních Čechách jsem nikde jinde v republice neviděl.

+3/0
31.7.2017 17:04
Foto

Z66b83y46n92ě45k 83M80e53l31i74c20h81a33r 9425617395829

zvolili... to je jen vykrik... ja socany nevolil... kazdopadne je to moje seste trvale bydliste a v tomto nejhorsi, to je fakt...

0/0
31.7.2017 21:37

P35a52v30e25l 48N50o66v21á45k 2593733766550

vlakem? umašťěným vlakem ČD?ani omylem

+2/−10
31.7.2017 13:32

J13a40n 75H37a43v19r20d66a 2238786191158

no, to je právě to nejzásadnější. Na spousta tratích je úroveň vlaků taková, že je to demotivující těmi vlaky jezdit.

0/−1
31.7.2017 14:14
Foto

B54r84o79n22i94s46l25a50v 86G28a59b31r87y50š 2452949351

Umastenym? To se pak nesmite vozit na sprahle nebo na podvozku.

+6/−1
31.7.2017 14:37

J34o48s31e78f 54Š28o16l50t56e15s 8274298710683

Vtipné bude, až začnou jezdit skutečně autonomní auta v elektrice. Do 10 let to tu bude. Podle mě pak lokálkou nebude jezdit nikdo, protože bude v poměru cena/výkon výhodnější si objednat auto, které mě tam odveze.

0/0
31.7.2017 12:43
Foto

J39a51n 16V42a95l81a40l32í64k 6376609150256

no a pak na těch silnicích bude tak plno že se stále bude stát v kolonách...

+7/0
31.7.2017 12:54

V22l25a16d55i67m74í70r 86K54r70y83c74h39t60á16l53e88k 4202329677552

Tak daleko Pepik neni schopny domyslet.

+2/−1
31.7.2017 12:56

J90o91s45e44f 12Š98o53l92t25e66s 8514928230903

A to právě ne. Samořiditelná auta tohle všechno řeší. Plynulost dopravy apod.

+2/−2
31.7.2017 13:02

V38á41c98l71a61v 96P96o51u96s44t58k30a 3510781262

Než tohle nastane, nikdo z nás už tu diskutovat nebude.

+7/0
31.7.2017 13:37

P20e47t50r 81N57o65v34o23t19n32y 1711700421

Myslím že ne, Pepo. :-)

0/0
31.7.2017 13:38

J60o54s27e33f 46Š47o24l25t57e21s 8604158580923

Třeba jo, Péťo.

0/0
31.7.2017 13:42

V49l47a98d53i77m11í23r 97K55r13y51c41h42t72á16l84e61k 4382349367182

Pepiku,Pepiku, Pepiku. ;-D

0/−1
31.7.2017 12:55

J46o88s40e95f 15Š41o12l94t88e39s 8304518160403

Vládíku, Vládíku, Vládíku.

0/0
31.7.2017 13:42

V73l70a32d28i91s41l46a56v 70Ž30i93d15e81k 3518500350

Za deset let za deset melounů. Možná. Tak rychle se tato technologie nestane masovou, si myslím.

+2/0
31.7.2017 12:59

R98a76d34e66k 40J11a19n22a81t95a 9815956604232

Nikoliv. Není žádný důvod, aby bylo automatické auto levnější než dnešní auto, které si řídíte sám (vlastní práci považují lidé jako že je zadarmo). Navíc se tím neodstraní problém zácp a parkovacích míst.

+4/0
31.7.2017 13:03

F21i20l90i65p 75S20i89r15o15t43e76k 9982429692751

Představa, že v případě hromadného nástupu elektrických vozítek cena el. energie pro dobíjení zůstane stejná jako dnes, tj. bez spotřební daně, se mi zdá dost naivní.

+4/0
31.7.2017 14:22

J21o35s29e52f 47Š13o31l73t80e72s 8434698220153

Formou spotřební daně elektromobily nebudou zdaněny 100%, protože to nelze nijak kontrolovat. Podle mého názoru bude případně uvalena forma silniční daně, která ale bude podobné intenzivní využívání spíše podporovat, než naopak.

0/0
31.7.2017 14:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.