Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Železnicí může jezdit třikrát více lidí. Bude páteří dopravy, míní expert

Prezident Svazu cestujících ve veřejné dopravě Miroslav Vyka je přesvědčen, že vlakem v Česku může jezdit až třikrát více cestujících než dosud. Do roku 2030 může jezdit 500 milionů pasažérů ročně. Zatímco dosud počty lidí rostou hlavně v dálkových vlacích, Vyka vidí největší potenciál v dosud spíše skomírající regionální dopravě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I14v10a81n 71M93a86r66e86k 6824388672

No pokud se jim už podařilo "úspěšně zredukovat" počet kolejí v malých staničkách a mnohé i zrušit , tak nevím o jakém "boomu" v přepravě jak cestujících, tak i nákladů po železnici je řeč ? Navíc takový 40 let starý "Orchestrion" kodrcající se po kolejích není tím ,co by zájemce o tuto přepravu přitahovalo zpět na koleje. ;-(

0/0
6.8.2017 8:26

M33i62r68o30s70l47a22v 54T34ý45m21a 5944978859133

Prezident Svazu cestujících ve veřejné dopravě Miroslav Vyka - zajímalo by mne, koho ten pán zastupuje? Kolik má svaz členů? Když si říká expert - jakou dopravní školu vystudoval? (Nebo je "hospodským specialistou?) Podle článku to vypadá na skalního fandu železnic.

+2/0
3.8.2017 21:39

T40o91m40á56š 21V70a13l95d79e83r 7833730109

Přesný pohled. Skomírající regionální doprava.

0/0
2.8.2017 7:29
Foto

J66a95n 48V14a91l92a59l19í20k 6706479630356

Tak p.Sůra již píše

zdopravy.cz/zeleny-proti-zlutym-flixbus-spousti-pet-novych-linek-po-cesku-zatopi-regiojetu-42

0/0
1.8.2017 17:27

P76a88v34e91l 14S83v85o89b56o73d56a 4357270952292

http://zdopravy.cz/tecka-za-sporem-o-taurusy-pronajem-lokomotiv-pro-railjety-byl-legalni-potvrdil-uohs-85/

0/0
2.8.2017 15:25

D66o87m46i85n73i22k 87Ž37ď95á16n13s14k35ý 7930298307923

třikrát více:-)

a odkud se vezmou cestující? Tam kde to má smysl už je kapacita trati a vlaků saturována a ty vesnické lokálky jsou zbožné přání. To není expertní odhad, to je iluze "šotouše". Žádný ekonomický význam to nemá, postačí ekonomické vzdělání!!

+1/−1
31.7.2017 21:10

R92a84d93e24k 70J87a78n98a86t19a 9195326904782

Odkud se vezmou? Přece ze silnic. Železnice dnes celkově u nás tvoří jen cca 8% osobní dopravy. Ovšem na relacích, kde je relativně kvalitní, má i 50% nebo víc. To dává značný potenciál k růstu - samozřejmě budou-li i na jiných relacích zprovozněny rychlé tratě.

+1/−1
31.7.2017 21:24

J73a95r40o51m32í34r 60K89r23á88l 4600379854119

A čím budete motivovat cestující k méně pohodlné a dražší přepravě ?

+1/−4
1.8.2017 9:12

R78a60d95e37k 52J63a42n42a12t15a 9945106664852

Proč by měl být vlak méně pohodlný? Kdo má v autě tolik prostoru, co ve vlaku? Či dokonce dražší? Většina cestujících jsou cestující pravidelní a ti jezdí hodně levně. Například dojíždění do práce na libovolnou vzdálenost (klidně Ústí-praha) u nás nestojí víc než 20 tisíc Kč ročně. To autem nedáte ani kdyby jste se rozkrájel.

+2/−1
1.8.2017 9:21

R85o12m77a15n 15J37e39s17c94h51k95e 9958415127715

V dnešním teple cestovat ve vozech Bymee není radost, místa tam také není. A pokud vlak jede delší trasu, je pak i dražší. Všude nejezdí railjety.

0/0
1.8.2017 17:44

R15a63d43e11k 77J30a36n23a81t78a 9375456404932

Bymee nesouvisí se tématem. Mluvíme o potenciálu železnice a podíl klimatizovaných vůzů roste i u ČD, regionálních klimatizovaných vůzů už je několik stovek (CityElefanty, RegioSharky, RegioSpidery, RegioPanteri, syslové i pár ojetých Desir).

A s cenou jízdného to je přesně opačně. Delší trasy jsou v přepočtu na km (a tady ve srovnání s autem) levnější.

0/0
2.8.2017 8:19

R34o56m32a66n 73J14e20s20c54h32k58e 9708705657535

Nevím jak můžete tvrdit, že vozy Bymee nesouvisí s počty uváděných cestujících.

V našem jihomoravském kraji je okolo 10 Regiopanterů. Ostatní osobáky bez klima.

Břeclav - Brno - Tišnov je utrpení. Holt v Praze je blaze, tam Ešusy ani nespočítám.

0/0
2.8.2017 16:09

T41o56m31á39š 69V96a51l61d97e88r 7653590889

Až natáhnou koleje i k nám, určitě budeme jezdit lokálkou ;-). Zatím se lokální tratě ruší, pokud nejsou spojovací páteří důležitých dopravních uzlů.

+1/0
2.8.2017 7:31

R95a36d76e90k 97J23a69n94a72t39a 9675976614932

Spíš naopak, v posledních letech se doprava v podstatě na žádné lokálce nezrušila, i když by si to mnohé zasloužily (bez výrazné modernizace nemají v 21. století místo).

0/0
2.8.2017 8:21

T18o20m51á16š 58V69a68l49d32e15r 7153690959

A kde vzniklo nové spojení? Když píšete naopak. O žádné nové lokální trati nevím. Rád se poučím.;-)

0/0
2.8.2017 8:24

R82a93d33e76k 17J53a30n24a27t54a 9675716564942

Vznikla trať na Mošnov. A obnovil provoz na tratích 122 a 121.

+1/0
2.8.2017 11:18

R58o67m26a63n 41J18e13s42c50h56k82e 9168885307555

Zrušili se Pohořelice, Ždánice, Morkovice, Koryčany, Mutěnice-Kyjov,Polná, Malá Morávka, Vidnava, Svobodné Heřmanice.

Židlochovice a tam opět uvažují o obnovení provozu.

A někde hodně očesali dopravu i na vedlejších tratích. Brno - Znojmo, Znojmo - Okříšky.

+1/0
2.8.2017 18:20

M14i71r84o37s27l85a10v 49Z61i59k53m40u79n89d 6658832437118

Bohužel většina lidí neumí počítat. Při roční jízdence za 20 000 Kč a 250 pracovních dnech přijde jedna jízda na 40 korun. Pokud si někdo doplatí jedničku a jezdí denně, tak dostane zadarmo jedny noviny při každé jízdě (17 Kč), i tomu PETku s vodou (sice bez uvedení ceny, ale obvykle se prodává minimálně za 15 Kč), čili ten člověk jezdí fakticky zdarma ... Dojíždět Ex / EC z Pardubic do Prahy není nic neobvyklého, z centra do centra je to za hodinu, to v rámci Prahy trvá dojíždění leckdy i déle.

+2/0
2.8.2017 17:04

J74i19ř81í 15E51r73b61e92n 1503534766937

Tím, že z ní udělám pohodlnější a levnější přepravu, než je přeprava autem.

Pohodlnější: nemusím řídit, mohu pracovat nebo se jen kochat, v létě nesedám do rozpáleného vozidla, v zimě nemusím škrábat skla, za jízdy mohu svačit.

Levnější: zpáteční jízdné s platností více než do půlnoci prvního dne, snadno dostupné síťové jízdenky, integrovaný tarif s celostátní působností všech dopravců zapojených do ZDO...

+1/0
1.8.2017 11:27

R11o64m10a68n 23J82e81s44c39h19k57e 9288645137865

Kteří dobráci vyhnali lidi z lokálek do autobusů ? Mnoho desítek lokálek jsme zrušili. Místo nich tam postavili cyklostezky. Mám je chválit ?

+1/0
1.8.2017 17:52

J76i33ř51í 84E71r48b14e24n 1203724976297

Pamatuji se na podobné kecy z doby před dvaceti, pětadvaceti lety - o tom, jak je železnice odepsaná, že je to komunistický nesmysl a že budoucnost je v individuální dopravě.

No a uběhlo pár let, silnice a dálnice ucpané, jejich údržba enormně náročná a železnice přepraví dvojnásobek lidí...

+1/0
1.8.2017 7:14

T21o75m34á44š 56V71a66l57d88e40r 7213760829

Taky si pamatuji nekonečné čekání na zpožděné vlaky několikrát v týdnu klidně 20-30 minut. Čekání v mrazu. I dnes čekají na jiný spoj i když za hodinu jede další, takže nabírají pravidelně zpoždění. Když jedeme celá rodina, je to pohodlnější, neb náš pes zabere celou podlahu kupé(nemluvím aby se jelo ve vagonech se sedadly za sebou a prostřední uličkou), ohyzdné prostředí, autem levnější cesta. Možnost poznat více míst. Do práce autem časová úspora jedna cesta 50 min. Takže také levnější, jelikož mi čas strávený cestováním vlakem nikdo nezaplatí. Lidi ve vlacích schválně blokují sedadla zavazadly, aby měli svůj soukromý prostor. Dohadovat se s nimi, aby sedadlo uvolnili. Nevidím vůbec žádný důvod proč jezdit pravidelně vlakem. Možná slavnostně s parní lokomotivou.

0/0
2.8.2017 8:38
Foto

J12a98n 71V64a61l63a49l47í85k 6846699980686

Tak to byl poslední článek p.Sůry;-(

Jsem zvědav jestli i nový redaktor/ka bude diskutujícím odpovídat.

+2/0
31.7.2017 19:40

P15e54t95r 50M89a94l24ý 7622697678157

A proto raději zrušíme zastavování vlaků na zastávkách v centru obcí, uděláme z nich spěšňáky a rychlíky co jezdí každou hodinu do Krkonoš a k polské hranici, občané se rádi projdou na autobus na konci vesnice, přehrkají se s ním do sousedního města, rádi si tam počkají na ten rychlík, který jim jede kolem baráku8-oplnou rychlostí. Když se vrací zpět domů, tak si taky počkají, v případě nepravidelnosti dopravy mezi hlavním městem a nejvyšším pohořím ani nemají jistý přestup mezi vlakem a autobusem.

Cesta do městečka druhým směrem se autobusem prodloužila přibližně pětkrát oproti vlaku. ;-€

Má to normální člověk zapotřebí? Nemá. Jen ten, kdo je na to odkázán.;-(

Pak si pan Vyka (a jemu podobní) může žít ve svém snu.

+2/0
31.7.2017 16:18

P73e11t55r 96N54o97v45o21t73n11y 1691490421

Tak se dobře podívejte, co jste si u vás zvolili za krajské zastupitelé.

+2/−1
31.7.2017 16:32

P58e58t18r 58M80a34l90ý 7632457878657

Zastupitelům to je obecně v oblasti prodloužených zad... Veřejnou dopravu řeší sketa jistého druhu lidí, která se snaží namalované čárečky aplikovat mezi lidi. Když jim náhodou něco nevychází, tak se to upraví podle nich a jim vcelku jedno, jak to dopadne... Kdo se do toho nevejde, tak má smůlu a stoleté návyky jsou rázem pryč.

+1/−1
31.7.2017 17:13

P21e61t48r 50B25á61č29a 8415406665895

Tak experte sup s celou rodinou do vlaku a uz tam zustan.

Slusny lidi nech laskave na pokoji, ani kdyby me za to nekdo platil, tak to za auto nevymenim.

Ne vsichni totiz jezdi v jednech hadech do fabriky a zpatky a potrebuji take vozit x veci.

+1/−8
31.7.2017 14:24

R60o17m51a91n 87J48e57s34c66h45k15e 9638905407855

Máme právo volby. Jezdím sám vlakem do práce.V mém směru jezdí velmi často a pohodlný vlak. Bohužel všude koleje nevedou. Pak je auto řešení. Auto je potřeba, kde není veřejná doprava či velmi slabá. Znám obce, kde jezdí autobus 2-3 denně.

+1/0
1.8.2017 17:49

M65i80r44o76s50l38a22v 89Z85i92k59m93u95n22d 6808372197748

Ano, všude koleje nevedou. Pak tam může nastupovat buď individuální doprava nebo veřejná doprava. Do řady obcí jezdí autobus 2 - 3x denně, ale jaký to je autobus ? Velká Karosa / SOR s drahým provozem.

Moudří plánovači ve Švýcarsku to udělali tak, že tam mají k dispozici "malobus" s nímž se jezdí po většinu dne a na dopravní špičku, když je třeba odvézt "řvoucí" tlupu školáků, tak se jede s velkým busem. Dokonce jsem zažil situaci, kdy na koncový úsek byl nasazen "malobus" a po několika zastávkách se na návsi přestupovalo do velkého busu, který tam byl připraven. Pochopitelně řidič týž ...

Ten malobus pak jezdí ne 2 - 3x, ale třeba každé dvě hodiny anebo je trasa a jízdní řád udělán tak, aby se stíhal vlak jedoucí v hodinovém intervalu ...

linka je totiž vedena po trase "nádraží" > množina vesnic > případně k nádraží "za kopcem" kam koleje nevedou ... takže jsou současně obsluhovány železniční trati ve dvou směrech. Pochopitelně platí celostátní integrovaný tarifní systém, bez ohledu na silničního nebo železničního dopravce. Řidič BUSU se zásadně nezajímá o to, zda máte jízdenku, kdo ji nemá, tak si jí koupí.

+3/0
2.8.2017 17:13
Foto

Z67b96y11n16ě88k 46M51e16l20i31c30h16a96r 9565197395949

já bych třeba jezdil o víkendech na výlety, ale ze Sezimáku nejezděj žádný osobáky - ještě před 5 lety jich pár jezdilo, ale pak nějakýho blba napadlo, že směrem na Soběslav a Veselí stačí vlak v 5 ráno a v 5 odpoledne... člověk by si krásně naložil kolo nebo kočár do vlaku a popojel, aby nejezdil/nechodil jen kolem baráku, ale nelze... Rv

+9/0
31.7.2017 13:33
Foto

J47a96n 62V25a61l47a27l65í97k 6386539600226

tak to je škoda... od 11.8 do 31.8 kupuji jízenky na léto a budu jezdit ;-)

0/0
31.7.2017 15:51

M84i17r95e87k 32G43a84j59e91r 5971356439280

Podstatne je, kolik vas takovych je.

0/0
31.7.2017 16:38

F90i68l78i95p 12S84i66r26o42t39e55k 9592169592821

Co jste si do krajské vlády zvolili... Jezdím docela dost a můžu říct, že tak otřesnou veřejnou dopravu jako máte (nebo spíš vůbec nemáte) v jižních Čechách jsem nikde jinde v republice neviděl.

+3/0
31.7.2017 17:04
Foto

Z49b89y17n96ě54k 97M45e22l20i18c33h75a53r 9455557985379

zvolili... to je jen vykrik... ja socany nevolil... kazdopadne je to moje seste trvale bydliste a v tomto nejhorsi, to je fakt...

0/0
31.7.2017 21:37

P81a43v55e58l 86N12o35v68á93k 2943513776490

vlakem? umašťěným vlakem ČD?ani omylem

+2/−10
31.7.2017 13:32

J38a26n 82H11a20v12r89d37a 2878296551558

no, to je právě to nejzásadnější. Na spousta tratích je úroveň vlaků taková, že je to demotivující těmi vlaky jezdit.

0/−1
31.7.2017 14:14
Foto

B67r86o78n18i22s80l86a40v 27G76a72b13r34y61š 2862809381

Umastenym? To se pak nesmite vozit na sprahle nebo na podvozku.

+6/−1
31.7.2017 14:37

J59o12s92e44f 69Š78o17l92t52e35s 8524188100923

Vtipné bude, až začnou jezdit skutečně autonomní auta v elektrice. Do 10 let to tu bude. Podle mě pak lokálkou nebude jezdit nikdo, protože bude v poměru cena/výkon výhodnější si objednat auto, které mě tam odveze.

0/0
31.7.2017 12:43
Foto

J23a10n 12V28a24l56a60l81í23k 6646469320606

no a pak na těch silnicích bude tak plno že se stále bude stát v kolonách...

+7/0
31.7.2017 12:54

V52l78a76d57i25m19í97r 37K26r61y20c97h17t70á25l68e55k 4442329267832

Tak daleko Pepik neni schopny domyslet.

+2/−1
31.7.2017 12:56

J59o12s31e43f 71Š33o77l77t88e38s 8974468280643

A to právě ne. Samořiditelná auta tohle všechno řeší. Plynulost dopravy apod.

+2/−2
31.7.2017 13:02

V23á75c77l37a97v 12P64o95u47s90t30k16a 3850441222

Než tohle nastane, nikdo z nás už tu diskutovat nebude.

+7/0
31.7.2017 13:37

P67e29t23r 15N76o91v75o54t23n52y 1841300591

Myslím že ne, Pepo. :-)

0/0
31.7.2017 13:38

J37o33s22e60f 88Š16o11l92t77e17s 8334248280623

Třeba jo, Péťo.

0/0
31.7.2017 13:42

V64l39a23d64i47m42í64r 30K18r83y41c50h71t46á30l63e83k 4232819157672

Pepiku,Pepiku, Pepiku. ;-D

0/−1
31.7.2017 12:55

J47o44s64e72f 24Š32o20l42t23e94s 8504608530473

Vládíku, Vládíku, Vládíku.

0/0
31.7.2017 13:42

V98l45a40d94i93s49l92a42v 34Ž15i63d96e75k 3938200600

Za deset let za deset melounů. Možná. Tak rychle se tato technologie nestane masovou, si myslím.

+2/0
31.7.2017 12:59

R97a49d49e78k 43J77a55n74a89t78a 9575436434702

Nikoliv. Není žádný důvod, aby bylo automatické auto levnější než dnešní auto, které si řídíte sám (vlastní práci považují lidé jako že je zadarmo). Navíc se tím neodstraní problém zácp a parkovacích míst.

+4/0
31.7.2017 13:03

F55i48l77i86p 58S75i30r43o78t54e12k 9392669592341

Představa, že v případě hromadného nástupu elektrických vozítek cena el. energie pro dobíjení zůstane stejná jako dnes, tj. bez spotřební daně, se mi zdá dost naivní.

+4/0
31.7.2017 14:22

J44o47s13e43f 51Š20o14l67t34e31s 8884648140253

Formou spotřební daně elektromobily nebudou zdaněny 100%, protože to nelze nijak kontrolovat. Podle mého názoru bude případně uvalena forma silniční daně, která ale bude podobné intenzivní využívání spíše podporovat, než naopak.

0/0
31.7.2017 14:24







Najdete na iDNES.cz