Diskuze

Stát vybral poradce pro dostavbu D4, kterou zafinancují soukromníci

Dálnice D4 mezi Milínem na Příbramsku a Miroticemi na Písecku by se měla začít stavět ze soukromých peněz už v roce 2019. Ministerstvo dopravy konečně vybralo poradce pro výstavbu. Pomůže státu s výběrem koncesionáře i samotnou realizací takzvaného PPP projektu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Bol som proti PPP projektom na Slovensku a akosi mám stále voči tomu averziu. Proste som stále presvedčený že takéto investície by mal stavať štát a následne aj vlastniť. ..... ale ...... Po pár rokoch užívania ďiaľnic na slovensku môžem ale prehlásiť, že slovenský PPP úsek je najkvalitnejší úsek diaľnice. Či už kvalitou vozovky, zvodidiel, dopravným značením, starostlivosťou o zeleň a trávnaté plochy pozdĺž celej diaľnice. Proste vidno lepšiu kvalitu diaľnice a aj lepšiu starostlivosť o ňu. Kto je všímavý zbadá to na pohľad. Rozdiel pekne vidno aj pri prechode R1 z PPP (časť Pr1bina) na štátny úsek v správe NDS. ..... predpokladám, že stavebník, ktorý si ju postaví a má ju potom prevádzkovať 30 rokov si ju asi nepostaví zle a nešetrí na niečom čo ho za 5 rokov dobehne pri údržbe, taktiež nezanedbá údržbu ktorá pri nejakej dopravnej nehode znamená značnú pokutu.

1 0
možnosti

PPP jsou soukromé projekty, kde stát garantuje, že pro soukromníky budou ziskové. To ale s kapitalismem nemá co dělat. V období levných peněz je to už naprostý nesmysl. Spíš zlodějna.

2 0
možnosti

Přesně to je koncept z doby ekonomické krize, dneska kdy kvůli nepřipravenosti staveb leží prachy ma výstavbu infrastruktury ladem jde o zcela zcestnou myšlenku

2 0
možnosti

V době, kdy občané tohoto státu začínají vážně mluvit o zpětném vykupování strategických pozemků, energosoustav apod se vytváří další strategická páteř v privátním sektoru s jistým příjmem na několik desetiletí. Není nad to začít tleskat R^

2 0
možnosti

silnice jde vyvlastnit okamzite

0 1
možnosti

Podle mě PPP nevyřeší několik zásadních problémů při stavění dálnic u nás. Výkup pozemků, nedostatečný geologický průzkum, nedostatečně naplánovanou kapacitu dálnice a povolovací procesy pro stavbu dálnice. Jsem zvědavý jak budou právně ošetřeny a penalizovány uzavírky, údržba,...

4 0
možnosti

Geologický průzkum jim jistě nebude nikdo nebude bránit udělat pořádně.

0 0
možnosti

J45a66n 60N10o17v92á96k

1. 8. 2017 14:52

Takže další skryté zadlužování. V současné době si snad můžeme dovolit postavit pár kilometrů dálnice a netřeba do toho tahat zase další hromadu zprostředkovatelů, kteří se na tom akorát napakují.

7 0
možnosti

pokud nikdy žádná firma nespravovala dálníce, nemocnice, věznice, proč by měl stát riskovat, že to se to najednou někdo, kdo to nikdy nedělal, naučí? všechny ppp spějí tak k jednomu cíli. a sice krachu těch projektů, vydírání státu a nakonec za peníze daňových poplatníků vykoupení projektu státem.

4 0
možnosti

Prakticky vzato to stejně budou dělat ty samé firmy, které to pro stát dělají už teď, jen se budou jinak přesouvat peníze...

0 0
možnosti

Využití PPP projektů (Public-Private Partnership) pro výstavbu dálnic dokáže urychlit výstavbu silniční sítě, protože koncesionáři si pečlivě hlídají kvalitu i harmonogram stavebních prací.

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/d4-dalnice-poradce-soukrome-penize-dostavba-fka-/eko-doprava.aspx?c=A170801_140113_eko-doprava_pas

Pokud tohle státní úředníci nesvedou, nebylo by lepší je vyhodit?

2 1
možnosti

a jaké státní úředníky máte konkrétně na mysli? neznám žádné, co staví dálnice. vy snad jo? nebo jste přišel jen vypovídat?

1 1
možnosti