Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Euro a levné peníze zhoršily migrační krizi

Kvalita státní správy v zemích jižní Evropy se od druhé poloviny 90. let povážlivě zhoršila. Viníkem je jednotná evropská měna. A negativně se to podepisuje i na průběhu migrační krize, píše v komentáři Lukáš Kovanda, hlavní ekonom společnosti Cyrrus.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M74a25r21t71i36n 23B16a44l56l41u86c43h 8499456303541

Nebyť eura, všetky spomínané juhoeurópske krajiny by dávno skrachovali a verejná správa by sa v im rozpadla totálne.

0/0
18.9.2017 0:31

P24a37v19e59l 56V72e54n45c91o44v52s97k45ý 9488664915150

Pokud hlavní země EU nedrží pravidla, jižní země nešetrně a nekontrolovaně utrácí a zvyšují si po "levičácku" mzdy, euro je uměle pro všechny "levné", perspektivně se musí rozpadnout.

0/0
12.8.2017 10:13

J48a86n 32J70e42n10i17c 1534174217844

Jak se tomu může někdo divit. Realisté to říkají už dávno. Levicové elity EU rozdávají/vyhazují peníze, ke kterým nemají žádný vztah a živí tak neziskovky, které jsou jak škodná. Pak se nedá divit, že přímo spolupracují na převádění ilagálů, páč jim z toho trvale tečou ohromné sumy. Jen z nás prosím nedělejte hlupáky, že tohle nikdo netušil... Tušil, dělal a dělá to záměrně a aby to legitimoval, tak lidem lže...

+2/0
11.8.2017 13:46
Foto

J90i95ř94í 82G98e67b48e36r61t 6473392111690

pane Kovanda GRATULUJI K pohledu na svět optikou ze ŽABOVŘESK- sidla firmy Cyrrus -.Bejvalo líp.Dnes je í-Dnes. je babišova vyšegrádská schovanka.

0/0
9.8.2017 0:36

K78a90r70e17l 98B18ř73e93ň 6371116579965

Osobně jsem zastánce Eura, ale ne v podobě v jaké je dnes ale jako virtualní měny EU, evropské země by měly povinnost mít Euro jako sekundární měnu, kterou by obchody musely přijímat, zaměstnanci by si klidně i mohli vybrat jakou měnu chcou pobírat, stejně tak jako bankomaty by mohly dát na výběr jestli chci Eura a země EU by měly volbu zda si zachovají jako hlavní měnu svou původní měnu, možná by přibylo trochu komplikací s dvěma měnama, ale běh a ekonomika zejména slabších států by byly nenarušeny omezenými možnostmi Eura. A všichni by měli prospěch z výhod Eura. Případně by mohlo být Euro pro země EU, co jí nechtějí jako hlavní měnu, jen jako bezhotovostní měna, zaplatím kartou v EU a bez poplatků a kurzových rozdílů(nákup/prodej) se provede platba Eurem.

0/0
2.8.2017 20:33

J83a81n 37C11e16p48e61k 1694546940

Itálie a Řecko klasika. "Peníze sice z velké části spravovaly mezinárodní humanitární organizace." Čili jinými slovy humanitární organizace prošustrovali 18 miliard. Ono je to bohužel většinou přesně takhle, že velká část peněz, které se dávají neziskovkám a podobným, padne ne jejich provoz a vše možné, jen ne na to, na co ve skutečnosti jsou a to ti potřební.

+3/0
2.8.2017 14:57

J49o69s97e76f 98T40r40ö66g19l 8859622946626

Na to, že pán je ekonom, se dost podstatně mýlí. Popisované problémy nejsou způsobeny EURem jako takovým, ale nerozvážným zadlužováním se. Pokles úrokových sazeb k tomu přispěl, ale klíčové je to nerozumné chování především tamních vlád. Že se někteří napakovali na olympiádě je pravda, ale napakovali by se nejspíš i kdyby byla placena v drachmách. U nás se také krade ze státního i evropského bez ohledu na měnu.

Mizerná ochrana hranic a další věci související s migrací opět nejsou problémem EURA, ale předvším tamního bordelu. V Řecku panoval chaos už v období

A perlička nakonec - "nic nás nepálí". Právě, že většinu národa dlouho pálila "naše" ČNB. Ty cca 2 bilióny, za které znehodnocovala měnu, samozřejmě některým pomůžou k vyššímu blahobytu (především ale zahraničním investorů, které koruny skupovali a teď je budou měnit zpět ve výhodnějším kurzu). Exportní firmy si samozřejmě také pomohly, ale zdaleka ne tolik vzhledem k standardnímu zajišťování kurzů. Na platech se to také moc neprojevilo a otázka, na kterou ale odpoví až budoucnost, je, zda ČNB neumožnila touto konkurenční výhodou exportním firmám "usnout na vavřínech" a nezanedbat vývoj, úspory a další faktory potřebné k úspěchu na vysoce konkurenčním trhu. Většina národa ale za aktivitu ČNB zaplatila dražším dovozem, dražšími cestami a rozjetím inflace. K růstu životní úrovně ani k dohánění platové úrovně "bohatší" EU intervence nepřispěly, spíše naopak. Za mě tedy než takovou ČNB, tak raději EURO. To sice také poněkud devalvuje, ale mimo přiměřenou míru ho průmyslové státy jako Německo nebo Nizozemsko jít nenechají.

+1/0
2.8.2017 13:14

D18a46l45i18b12o20r 95R67o93z34s12y83p66a98l 7590413896499

Pokud by se Řecko a Itálie zadlužovaly v drachmě, či lirách nic moc se neděje, jen by tyto měny devalvovaly. Byl by to problém jen těchto zemí, ale ne celé eurozony.

0/0
3.8.2017 12:48

J10o29s82e51f 11T18r31ö18g43l 8639702906716

Euro i přes zachraňování Řecka nijak zvlášť nekolísá. Krach malého státu velkou měnu jako je Euro položit nemůže.

0/0
3.8.2017 18:00

E43r87i28k 28S64a70n40e58t58r57i37k 4548440950924

Euro problém nie je, prečo EU platí humanitárne organizácie, prečo nenechali Grécko padnúť na hubu, problém sú dotácie aj na to čo sa nepotrebuje, jednotná mena je ok.

+2/0
2.8.2017 10:04

J42o41s79e35f 28Š46o62l75t78e65s 8454368850923

Já se závěry článku nesouhlasím. Projekt Eura není viníkem této situace. Když se Euro zavádělo, zapomnělo se na jednu podstatnou věc. Italové, Řekové, Španělé i další prostě nechtějí makat. Proč by také měli? Slunce jim svítí, moře je teplé a dává jim dost jídla, ty státy mají ve skutečnosti dostatek prostředků k pohodlnému životu občanů tak nějak samy od sebe. Jak říká můj otec, který pracuje pro italskou společnost, jednooký Čech je mezi slepými jižními národy králem. Tedy i český nemakačenko na pracáku bude v Itálii pracant non plus ultra. A podle toho to tam vypadá.

+1/−3
2.8.2017 9:47

M76a41r96t12i62n 67B94u47s79i94d70e59a 4893500

Chtějí/nechtějí ...nevím, do jaké míry je to otázka "chtění".

Je to jiné klima ..od toho i jiné geny..jiné tradice..jiný životní styl...ale stejné "německé" Euro..

Takže těžko říct, jestli je problém v tom, že jižané nechtějí makat...nebo jestli je naivní různorodou Evropu řídit podle jedné stejné šablony..

+2/0
2.8.2017 9:56

T71o55m96á65š 22T38a75t12í83č44e72k 5340802220488

Tady zná někdo Itálii jenom z Bibione a Portugalsko jen podle jména. Co se týče konkrétně toho Portugalska, kde jsem dist dlouho žil, tak tam člověk lenocha nepotká. Třeba taky proto, že se tam na rozdíl od ČR nebo Německa nechlastá.

0/0
2.8.2017 10:14

P61a29v43e53l 65V81a26l39e51n80t38a 7961941607843

Když jsou tak líní jakto že jim předtím ekonomika šlapala dobře?

0/0
2.8.2017 10:26

M64a68r55t22i13n 33D67o78h23n56a27l 5737573628398

Nějak jsem nepochopil proč by přijetím eura mělo Řecko nebo Itálie získat umělou jistotu? Černá Hora má taky euro a v EU není a nevidím, že by je tam euro leptalo státní správu:o) Jde o to, jak se postaví ke státům investoři. Když jsou blbí a myslí, že Řecko je Německo, tak je to jejich problém a ne těch států. Když někdo dává levně peníze, jenom blbej by je nebral:o)) Samozřejmě, že o kvalitě státní správy v uvedených státech by se dalo polemizovat (taky je třeba asi rozlišovat mezi severem Itálie a jihem).

+4/0
2.8.2017 9:31

S37t86a82n97i27s74l36a15v 34S67r54b25a 4555834838414

myslím, že ne euro, ale evropská unie. všichni se naučili, že brusel za ně vyřeší lokální problémy, všichni se naučili bát, že cokoli sami udělají, brusel zruší, nařídí změnit. a když z bruselu neviděli najednou neviděli na okraj EU, na její vnější hranice, tak se objevil problém.

+3/0
2.8.2017 7:35

A79n51t97o79n13i78n 68K18a25d92l49c29e95k 9482189671766

Jsou i chude staty v US, ktere plati s $$$ stejne jako ty bohate. Bude to asi v necem jinem. V pravidlech, zakonech, justici???

0/0
1.8.2017 23:24

L21u53b51o23š 95U42l19r37i63c31h 5541580178224

Voliči STB-áka, alebo KSČM, to vidia trochu inak. Za všetko zlé, môže Brusel a teraz už aj €. Podľa príspevkov je ich dosť, je otázne kto vyhrá voľby ANO, alebo KSČM.

0/−1
2.8.2017 1:30

L93u39b25o46š 32U59l81r36i58c28h 5731810348354

Ešte jedna otázka, je to pravda čo sa píše na Slovensku, že Česi svietia ešte aj v dnešnej dobe edisonkami?

0/−1
2.8.2017 1:35

A16n18t85o59n86i47n 43K40a42d27l82c18e87k 9512499561246

O Cechoch nevim, ale jak to vypada na Morave zjistim:)))

+1/0
2.8.2017 5:13

T59o18m80á54š 88T80a11t84í18č94e84k 5930322490248

Jo, představ si, že se tady žárovek lidi drží - stupeň vymytosti mozků je v ČR totiž hodně nízký.

0/0
2.8.2017 10:27

T18o83m31á54š 45T93a70t68í77č63e96k 5960622230708

Jasně, jasně, máš velice jasno. Kdo nemiluje Brusel, je komunista nebo koblihář. Velice jasno máš.

0/0
2.8.2017 10:19

L40u86b11o13š 24U73l52r79i26c37h 5831730788524

Ak by si nečítal iba diskusie na idnes a novinkách, a prečítal si aj niečo iné tak tu netrepeš také voloviny podobne ako 90% diskutérov, na tejto diskusii.

Slovensko aj keď je v eurozóne odmietlo poslať, a ani neposlalo jediný cent, Írsku, Portugalsku ani Grécku!

"Jednotný postup eurozóny narušilo pouze Slovensko, které se odmítlo podílet na finanční pomoci Řecku. "

http://www.zavedenieura.cz/cs/euro/eurozona/zachranne-mechanismy

0/0
2.8.2017 23:04

J58i45ř19í 77K68o10c14u30r94e20k 6295884485128

Nemůže za to Euro. Můžou za to sociální dávky pro všechny. Stejně jako za migraci romů z ČR do Kanady. Jenže Kanada si tehdy hlídala, komu dávky dává, narozdíl od "starých" zemí EU, kde si můžete zajít i více než třikrát se třemi falšenými identitami.

+1/0
1.8.2017 22:22

L89a91d82i48s70l46a63v 96H92a28š34k49a 4643146141270

Je to kacíř, na hranici s ním. Prý Řecko není Německo, to je rouhání vůči bohům Integrace, Rovnosti kultur a Evropanství

+10/0
1.8.2017 19:24

T61o30m91a26s 29N28o87v29y 7928236658

ano, ano, Euro moze aj za sucho v Grecku... Co natom, ze Greco zbankrotovalo uz v roku 377 a za poslednych 200rokov 5x. Euro moze aj zato ze je tam kriminalita, korupcia? Myslim ze zlodejom je jedno co ukradnu. Pan expert vie ze bez Eura by to istotne bolo vsade lepsie.

Slovaci maju Euro radi, ekonomika rastie ako nikdy, nemusim riesit zmenarne, lahko si porovnam ceny, kartou zaplatil kdekolvek bez poplatkov, aj v rokoch krizy sme mali stabilnu menu s nizkym urokom.. jediny problem Eura su zlodejske zmenarne v Prahe ("bez poplatku" a skryte poplatky, vyvesene kurzy platia az pri zmene nad 50000, inak dostanete ovela horsi kurz, a po schmatnuti vasich Euier vam ich uz nikdy nevratia ani ked to reklamujete okamzite namieste, ČOI mi ani neodpisala na staznost)

+3/−10
1.8.2017 19:07

L20a91d90i83s35l35a50v 88H34a53š45k13a 4413886601520

No a co na tom, že jste pár miliard těch euro vyhodili do řeckého hnojiště a ještě pár miliard vyhodíte...a co na tom, že platíte Řekům oproti Slovensku královské penze a státní aparát, co na tom, že je na Slovensku draho... Euro je prostě terno

+8/0
1.8.2017 19:27

T89o52m28a45s 10N25o77v58y 7988956328

no protieuro medialna masaz v CR ocividne zaucinkovala a viete o slovenskych miliardach viac nez Slovaci... Slovensko iba dalo zaruky 1.1mld, na com moze nakoniec ziskat viac..

A co je na Slovensku drahsie nez v CR???

+1/0
1.8.2017 21:49

J81o71s13e62f 54T57r80ö53g15l 8119442986246

Slováci (zatím) pouze ručí a relativně málo (nějakou miliardu Eur). Hospodářský přínos je daleko vyšší a byl by i u nás, protože naše ekonomika je více průmyslová, více exportní a vůbec více podobná německé (a Německo je největší obchodní partner).

0/0
2.8.2017 13:47

R23o24b78e72r25t 26P59r37a67ž75á97k 4758736765650

Slováci mají euro rádi? Když jsem se s nimi bavil v různých hospodách v okolí Žiliny, vyjadřovali se o euru jinak...Na velkou lásku to nevypadalo.

+2/0
1.8.2017 21:49

L93u24b41o84š 38U13l67r26i31c89h 5891550608444

Pražák som Slovák a mám rád €, nikdy by som sa nechcel vrátiť k našej bývalej korune.

+1/0
2.8.2017 1:32

T54o50m55á53š 13H31o84r46á14k 8420815466939

Kdyby měli drachmu, zbankrotují a odrazí se ode dna. S Eurem nezbankrotovali, ale ryjí už několik let hubou po dně.

+3/0
1.8.2017 22:06

J24o95s14e86f 79T79r24ö59g90l 8699582696216

De-facto zbankrotovali. A hubou by ryli stejně. Jediný rozdíl mezi bankrotem s vlastní měnou a bankrotem se společnou měnou je v tom, že vlastní měna může trochu odlišit mezi zchudnutím doma a zchudnutím vůči zahraničí (o to horším). Věřitelé částečně ostrouhají, platy i důchody se už několikrát snížily, daně zvýšily, státní správa nuceně zeštíhlela, služby státu se ořezaly a Řecký stát musel privatizovat kde co. A bude to ještě chvíli pokračovat dokud se nesrovná řecká produktivita s Evropskou (resp. neklesnou platy na úroveň stávající produktivity).

0/0
2.8.2017 13:53

D54a96l57i81b34o70r 98R91o22z34s52y32p69a55l 7790563196979

Výborný článek!R^

+12/0
1.8.2017 18:57

P12e91t18r 53K30r26e13j20z75e45k 7849626

Zda euro může za migrační krizi nevím ale jedna věc je v tom článku popsána dobře a to ta,že jih Evropy nebyl připravený na euro a teď celá EU jen sklízí plody snahy co největší integrace všech států v EU do jednoho celku,jedna evropská měna je nutnost pro náš evropský prostor ale za předpokladu přísných fiskálních pravidel pro všechny aby jeden stát nemohl poškozovat svým jednáním ostatní státy tohoto společenství.:-)EU.

+7/0
1.8.2017 18:55

V79á95c82l91a76v 87V88a32n17ě21k 2463123118701

Tak nevím, ale pokud je autor ekonom, tak je asi něco se vzděláním v ČR hodně špatné a pokud se vzdělával v cizině, tak by měl ten diplom odevzdat.

Větší ideově vedenou slátaninu jsem už dlouho nečetl - celé to vypadá, jako kdyby mu to diktoval Klaus a ten je taky nejdřív ideologem a pak až dlouho potom ekonomem.

Nejhorší je to, že to tenhle tzv. ekonom ani nezastírá. .

To už Idnes skutečně nemá na nic lepšího než na tenhle paskvil?

+2/−19
1.8.2017 18:50

L61a63d19i33s44l12a81v 70H55a77š13k10a 4753406771240

Ale Vaněk, to je pan Evropan

+8/0
1.8.2017 19:28
Foto

D93a63v17i59d 54K55o48p77a77l 5913672864899

to je hrozná slátanina cos napsal

+3/0
1.8.2017 20:47

M90a54r16t52i59n 64N48e10r51m11u81t 4809190498154

Autor si dovolil poplivat migranty, tak kolektiv Vaněk zakejhal.

+5/0
1.8.2017 20:54

J87i75ř21í 57K53o92c27u82r93e51k 6265154255408

iDnes? Má přece vás, tak něco napište jako článek.

+2/0
1.8.2017 22:26

M54a51r43t94i79n 64L32y96č57k26a 6742390232528

Argument proti by nebyl?

+2/0
2.8.2017 7:32

K61a34t78e44ř16i43n89a 12S80l20a42v96í73k71o21v11á 6433595330683

Nehledejte obětního beránka, když za to můžou politici z Bruselu.

0/0
1.8.2017 18:38

D95a58v48i84d 38D84i81r90g27a 7935811248

Vy už jste si, jak vidno, obětního beránka našel.

0/0
1.8.2017 18:56

M78i73l30a69n 71V80o98l80e50k 5529703336619

Jasně, za migrační krizi nemůžou ti, co jejich země roz...vrtali, ale euro!

0/0
1.8.2017 18:36

P82e90t59r 84J56a82r25o15š 2544551125857

Kdyz je v hrazi dira, kterou se vali voda, neni to vina vody, ale hraze.

+2/0
1.8.2017 19:35

M92i16l30a60n 98N84o85v37o28t28n98ý 2510511381615

Za migrační krizí hledejme hlavně levicovou EU a její sebevražednou doktrínu vysokých sociálních dávek pro všechny kdo o ně projeví zájem.

+25/−1
1.8.2017 17:56

O60n51d28ř53e87j 25N33o55v93á31k 9157704219659

euro způsobilo postupný rozvrat řecka, itálei, španělska? No, co potom asi tak udělá s námi ....

+14/0
1.8.2017 17:42

B18r34u28n27o 83C78h73o77j30k51a 8675830956428

nic, jenom ty státy budem pomáhat dotovat :-)

+8/0
1.8.2017 17:49

K63a90t18e43ř27i30n64a 62S35l12a24v69í69k60o36v38á 6923235740703

To už děláme teď.

0/0
1.8.2017 18:39

K19a93r79e33l 67Č58e87r82n31ý 6755853132291

Zhruba totéž, co se Slovenskem. Úvahy v článku jsou účelově zamotány.

0/0
1.8.2017 18:20







Najdete na iDNES.cz