Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Muskova Tesla znovu prohloubila ztrátu, ale zdvojnásobila výnosy

Americká společnost Tesla ve druhém čtvrtletí více než zdvojnásobila výnosy na 2,8 miliardy dolarů. Zároveň však prohloubila ztrátu, která se zvýšila o 15 procent na 336 milionů. Akcie firmy po oznámení výsledků posílily o osm procent.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P46e94t33r 42J72a78n91o30v58s45k49ý 1708470622268

Tak tohle je posvecený příklad jak vytvořit firmu, která určitě krachne, je jen otázka času kdy! Dělat výrobky s minusovou marži ... co na to finanční úřad a vrátky DPH :))))

0/−2
4.8.2017 8:28

M52a98r44t26i52n 44B78a30r74t32e16k 5477671791763

Nikdo nedělá výrobky s mínusovou marží a Tesla už vůbec ne :D Tesla má velkou marži na svoje výrobky, ale taky masivně investuje do růstu. To vytváří tu ztrátu.

+1/0
4.8.2017 10:59

J52a42n 94V98e53s33e11l97ý 5894213432461

Tohle je názorný příklad toho, že si lidi pletou pojmy a dojmy. V reálu má Tesla marži na auta okolo 25%. Tj. na autech reálně vydělali za kvartál asi 500M USD, ale všechny je + 300M USD navíc utratili za investice do růstu výroby, protože chtějí mít příští rok 5x větší obrat než letos. Oni za ty peníze kupují výrobní linky, staví tovární haly a financují vývoj.

V roce 2020 nebudou mít roční prodej 100k aut, ale 10x tolik. Pak třeba trochu zvolní s investicemi a do roka splatí všechny dluhy.

+1/0
4.8.2017 13:34

M12a92r76t92i86n 52B75a33r15t95e83k 5957111261123

To že Tesla měla ztrátu při přípravě masové výroby na nové lince a výstavbě tisíců nových rychlonabíječek v pohodě. Zvlášť když tržby vzrostly dvojnásobně a ztráta o 15 procent.

+1/0
3.8.2017 18:44

P66e49t71r 53B61á78č67a 8955376515625

Bublino konecne splaskni.R^

0/0
3.8.2017 15:29

J71a29n 97K46o35t40a11s 9429540712396

to si budete muset počkat až na ten obrovský neúspěch modelu 3:-P

0/0
3.8.2017 17:52

M38a54r80t37i10n 29B37a98r25t57e31k 5847941331713

Aspoň pár let než uspokojí poptávku :-)

+1/0
3.8.2017 18:30

G79e51o66r75g 10K52o47m24b97e22r50e11c 9684391496411

nejak v clanku nemuzu najit ze posledni dobou desetitisice lidi stornovalo sve objednavky? proc se to v clanku taji? a pro stouraly odkaz "Zehntausende Tesla-Kunden stornieren Order"

http://www.n-tv.de/wirtschaft/Zehntausende-Tesla-Kunden-stornieren-Order-article19967136.html

+2/0
3.8.2017 15:26

M14a57r88t45i47n 95B26a30r48t66e91k 5307111471383

A vy jste zase zapomněl doplnit, že Tesla má 1800 nových objednávek denně.

+3/0
3.8.2017 18:30

G61e38o92r42g 81K67o15m64b91e51r88e15c 9924181556951

dle Muska. Realita ovsem taky muze byt jina.

0/0
3.8.2017 18:35

M70a43r25t55i14n 84B19a43r14t69e59k 5787131801323

A odkud máte tu informaci o zrušení 67.000 rezervací za posledních několik měsíců? Že by taky od Muska?

+2/0
3.8.2017 18:37
Foto

M76i21l13o72s16l11a55v 97D65i46v52i34š 1535946175201

Jistě, majitel firmy veřejně obchodované na US burze bude lhát, protože kvůli takový blbosti se mu vyplatí jít do vězení.

0/0
3.8.2017 19:50

D36a40v20i95d 59N66a31v81r56á52t83i97l 7772978549846

no tak to asi nebude jádro problému který se tu dle mého chápání velká komunita lidí snaží uměle vyvolat. Tedy že by Tesla trpěla nedostatkem objednávek, nebo nedostatkem důvěry zákazníků?

Jen nejsou někteří dost trpěliví, nebo potřebují peníze, kdo ví jaká je jejich aktuální životní situace (tedy jestli dneska 1000,-USD něco vyřeší), věděli do čeho jdou. A vše jede i časově tak jak to bylo od začátku avizováno.

Ale toto jsem chtěl havně sdělit hejtrům - aktuálně 3.8.2017 dostává Tesla 1800 nových rezervací na model 3 každý den, zdroj Yahoo finance

0/0
3.8.2017 18:53
Foto

M87i70l66o37s81l14a82v 88D69i87v26i89š 1675426845891

Jo, ale vy jste zapomněl dodat, že to je z velké části protože Tesla aktivně oslovuje ty lidi ve frontě a s různými pobídkami se jim snaží prodat model S nebo X

0/0
3.8.2017 19:48

O18n62d48ř52e72j 69N35o27v53á81k 9897584579719

Krásný test v německém AutoBildu .... třikrát sešlápnete plynový podál na podlahu ... a po čtvrté auto řekne dost - a přestane plně zrychlovat .... protože musí chladit baterie .... a při trochu rychlejší jízdě (ano, po dálnici) klesla kapacita někam na polovinu ... a auto přestalo jet, neb by začalo hořet a bylo nutno ho ochladit ....

0/−4
3.8.2017 13:03

V10í87t 47O96ž48a65n34a 1498828535354

63km po německé dálnici rychlostí 200km/hod

https://youtu.be/0tfZZNIv0Po

+3/−2
3.8.2017 13:08

V36l16a88d78i14m91í88r 19H97r18u69b45ý 1164421247102

Plynulá dvoustovka a plná akcelerace jsou dvě různé věci. AutoBild si to nevymyslel, stejné zkušenosti popisuje i český majitel Tesly při "řádění" na závodním okruhu.

+1/0
3.8.2017 13:55

V40í19t 38O32ž91a39n21a 1258268125304

Závodní okruh je extrém, baterka i motor se neustále namáhají zrychlováním i zpomalováním (rekuperace).

+1/−1
3.8.2017 14:31

O45n46d33ř82e22j 64N97o47v42á28k 9387734769979

takže obdobné jako ve městě?

0/−4
3.8.2017 14:34

P69e48t72r 90V27o12d90i16č51k34a 5188732255

Vy ve městě jezdíte tak, že byste využil maximální výkon Modelu S? Tedy na každém semaforu 0-100 za 3s, všechny zatáčky neustále pod plynem, 600kW výkonu stále využito? Troufám si tvrdit, že byste nepřežil ani 15 sekund... Samozřejmě, že Tesla není stavěná, aby se to všechno uchladilo, když pojedete na okruhu. Mělo by to zbytečně velké a těžké chlazení. I běžné moderní auto při nasazení do závodu do vrchu v půlce uvaříte.

+5/0
3.8.2017 15:26

V13l43a76d76i62m86í89r 68H72r61u84b85ý 1324501437762

Párkrát po sobě dát plný plyn je poměrně běžné například při předjíždění mimo dálnici. Jinak mi vysvětlete, k čemu je v tom autě 600 kW motor, když ten výkon nemůžu opakovaně využívat?

0/0
3.8.2017 17:54

M66a21r80t63i54n 93B68a71r52t35e83k 5277541391813

Můžete opakovaně využívat, ale předjíždění na dálnici není závodění na okruhu.

+1/0
3.8.2017 18:32

V58l13a90d81i43m98í51r 60H21r88u18b11ý 1744211167412

Psal jsem o předjíždění MIMO dálnici.

0/0
3.8.2017 18:39

M78a49r71t73i66n 96B91a61r57t49e17k 5147201611153

To je úplně jedno kde. Předjíždět si můžete kde chcete a auto s tím nemá problém.

+2/0
3.8.2017 18:41

V50l28a31d12i37m29í58r 60H42r67u69b30ý 1514651857662

Se kterým modelem Tesly jste to zkoušel? Nebo si to jen "myslíte"?

0/0
3.8.2017 22:58

G96e40o29r52g 47K14o66m17b91e16r98e29c 9854581436551

az tohle letadlo krachne to bude pak breku ;-D

a ze krachne je jen otazka casu

+4/−7
3.8.2017 12:52

P10e37t12r 60Z56a88s13k14o59č90i21l 2415972368719

Co by mělo krachnout? Roadstery jezděj skvěle už 9 let, Ska 5 let. Brzo budu mít jedno doma, půjčeny jezdilo taky skvěle.

+3/−1
3.8.2017 13:34

R19e90n62é 49P17t79á42č62e12k 3241639943450

ale co, až ta bublina praskne, tak se nic moc nestane - lidi, kteří jsou ochotni vyhodit tři miliony za auto, evidentně nevědí co s penězi a tak jim pár set tisíc na rezervační záloze nebude chybět ;-D

+1/0
3.8.2017 11:58

P22e59t40r55a 18M36a73l51a37k83o16v49a 1508250470874

mno jen aby na nákup nebyly kdovíjaké ekologické dotace, daňové úlevy a výhody...pak ty peníze budou chybět ve státním rozpočtu...

0/−1
3.8.2017 13:05

P22e55t75r 92Z79a36s19k94o95č92i47l 2305942488579

USD 1000, takže CZK 20000, a ne, nechyběly by mi.

0/0
3.8.2017 13:32

R42e34n17é 68P46t41á79č84e89k 3101969673630

a už pan vizionář odstranil ten drobný problém, který trápí elektromobily posledních sto let? tedy že baterie se pomalu nabíjí, časem ztrácí kapacitu a špatně snášejí zimu? ;-D

+2/−1
3.8.2017 11:54
Foto

M78i43l67o38s26l24a23v 11D18i29v52i42š 1325306605221

Ano, supercharger ji nabije na 90% za 30 minut, ovšem klíčovej vtip je v tom, že vy můžete dobíjet prakticky pořád (když je auto doma, když parkuje venku, když parkuje v práci, v obchoďáku), protože na rozdíl od benzínu je velmi snadné přitáhnout zásuvky prakticky ke všem místům, kde se parkuje. Takže pak jezdíte drtivou většinu času s "plnou nádrží" a nemusíte každou chvíli řešit návštěvu benzínky. Baterie ztrácí cca 5% po prvních 80.000 km, ale dalších 5% zhruba po dalších 250.000 km - a to jsou údaje ještě ze starších packů na Tesla S. Zdroj: https://electrek.co/2016/06/06/tesla-model-s-battery-pack-data-degradation/ Tesla následně nabízí odkup a výměnu za výrazně nižší cenu, než je cena nové baterie (a ceny baterií zároveň v čase klesají).

Ano, zima je obecně problém (a může snižovat dojezd až o 50% - což stále pro městskou jízdu není takovej problém), řeší se to tak, že systém zahřívá baterii, aby její teplotu udržel vyšší, což stojí výrazně méně energie a samozřejmě není vůbec žádnej problém, pokud je auto zároveň připojeno do zdroje. Tesle lze také dálkově přikázat, aby se zahřála na plnou provozní teplotu cca půl hodiny předtím, než plánujete vyjet.

+6/−2
3.8.2017 12:15

V42l36a30d42i45m58í17r 26H18r78u51b80ý 1754891127782

Je to 40 minut na 80 % a pouze u nejvýkonnějších superchargerů (který je jako šafránu), jinde je to ještě pomalejší. Předpokládám, že i ostatní vaše "informace" jsou podobně "přesné".

.

LiIon akumulátory ztrácejí kapacitu nejen dobíjecími cykly, ale i věkem. Je to chemický proces a je vcelku jedno, že nebudete jezdit.

.

No a bohužel, jakmile se odchýlíte od ekonomické jízdy (pomalu a žádné razantní zrychlování), dojezd klesá až dvojnásobnou rychlostí.

.

Elektromobil je zatím (až na naprosté výjimky) jen drahá hračka pro bohaté. ekonomicky je to nesmysl, který by bez výrazných dotací nikdy nemohl vzniknout, no a ekologicky je to dost podobné. Tesla S má spotřebu 4-6 litrů nafty, podle toho, z jaké elektrárny se dobíjí - "obnovitelné" zdroje jsou ještě nevýhodnější, protože na jejich výrobu se spotřebuje občas i více energie, než daný zdroj vyprodukuje za celou svoji životnost (např. u solárů), o nákladech na likvidaci nemluvě.

+1/−5
3.8.2017 12:34
Foto

M38i51l40o27s59l79a91v 78D33i43v40i26š 1875266135181

A ohledně těch solárů, to byla pravda někde kolem roku 2010. Teď už produkují více a podle propočtů do roku 2020 "splatí" všechnu energii, kterou potřebovaly. Zdroj: http://www.popsci.com/science/article/2013-04/solar-panels-now-make-more-electricity-they-use

+1/−1
3.8.2017 12:49

V58i34k76t66o70r 47Š30e42d84i59v21ý 8176451710306

To platí pouze tehdy, pokud počítáte jen samotný solární panel. Pokud do toho ale započtete brutální náklady na zálohy (bez kterých nejsou FVE připojitelné do sítě), bude to pravda ještě dlouho.

0/0
3.8.2017 13:28

V42l38a49d63i92m78í29r 94H82r56u38b62ý 1224241757982

Nejde o cenu energie, ale o množství té energie. To jste zase trochu nepochopil. Že díky dotacím vydělají víc peněz, než stojí jejich výroba ještě neznamená, že vy produkují více energie, než se na jejich výrobu spotřebuje.

0/0
3.8.2017 14:15

P29e62t47r 71V26o65d34i22č67k14a 5198832745

Co to tu všichni plácáte? Že solární články nevyrobí za svojí životnost (cca 25 let) energii, které byla potřeba pro jejich výrobu je ohraný hoax, který platil leda tak u nějakých úplně prvních prototypů někde v laboratoři. To si opravdu myslíte, že vyrobený proud za dobu životnosti článku by nedokázal roztavit kus křemíku? To je dokonce řádově blbost.

+3/0
3.8.2017 14:55
Foto

M29i79l70o87s71l20a83v 59D75i49v24i79š 1145816835241

Kdysi jim kdosi řekl nějakej blábol, kterej se jim líbí a tak mu věří. Zdroj žádný neuvedou, že to bylo tisíckrát vyvráceno ignorují. A pak jdou a hodí to Babišovi.

0/0
3.8.2017 19:53

O18n67d30ř69e83j 22N87o81v33á57k 9257714249509

Až na to, že po posledních malérech, kdy jim hořely baterie a kabely už se baterie nenabíjejí ani na 90% jejich kapacity .... což je pro životnost baterií další hřebíček do rakve

0/−1
3.8.2017 12:55

V35í74t 19O20ž18a36n57a 1918348525654

Pro životnost článků je optimální udržovat stav nabití mezi 20 a 80%.

+4/0
3.8.2017 12:57

O25n68d86ř97e56j 46N60o52v38á52k 9947514639149

Jistě. Jen by mne zajímalo, jestli už někdy někdo nechal to auto stát třebas týden na ulici, když je přes den mínus 10 a v noci mínus 20 .... jestli se za týden vůbec rozjel a jak moc si topil .....

0/0
3.8.2017 13:06

V45í67t 81O15ž47a61n67a 1868618975874

Rozjede se bez problémů, než se baterka sama zahřeje provozem nebude mít tolik "sily" jako za normální teploty (bude tzv. měkká).

0/0
3.8.2017 13:18

O14n94d70ř75e86j 59N74o95v27á27k 9967284949359

Víte, reálné testy ukazují něco jiného ... ano, opět Autobild, který nechal elektrovozy přes noc na zimním stadionu a simuloval tak podmínky asi mínus 8 ...

některá auta se nebyla schopna rozjet, žádné netopilo ani po 20 minutách jízdy ....

a to byla jedna noc na ulici bez dobíjení ... ale ano, uznám, že to bylo před nějakým rokem a asi dnešní auta jsou na tom o něco lépe ...

0/0
3.8.2017 14:33

O11n78d21ř71e22j 82N78o66v56á13k 9907894199289

jo a jen poté jedné jediné zimní noci ztratily třetinu až polovinu "energie" ...

0/0
3.8.2017 14:38

P14e14t56r 81V35o98d67i41č65k80a 5628652445

Je zajímavé, že všechny tyhle články vychází zrovna v jednom německém bulvárním autočasopise. Vůbec bych se nedivil, kdyby byli placení nějakou německou automobilkou, stejně jako je německá vláda... Je zajímavé, že s Teslou tyhle problémy nejsou třeba v Norsku, kde jich jezdí požehnaně.

+3/0
3.8.2017 14:59

J75i66ř85í 27V69a62n20k 8210603879752

zkuste si na chvíli představit že jsou baterie 20* účinější a nabíjení trvá 10* rychleji ,dokážete si představit co se stane s cenou ropy kde země jako Nigerie 180Milionů obyvatel z 80% je jejich rozpočet závislý na těžbě této suroviny ,co by se s takovými státy stalo?

0/0
3.8.2017 16:21

M88i85r15e35k 37G24a71j94e69r 5651766229230

Predstavit si můžeme kde co, ale také dojdeme k úplně nesmyslným představám, když pomineme fyzikální zákony tak, jak jste to navrhnul.

0/0
3.8.2017 17:25

R49e46n69é 36P42t47á54č90e59k 3271449893880

a elektromobilová bublina se nafukuje a nafukuje ;o)) ale co, pan vizionář se napakuje a účel bude splněn ;-D

+2/−3
3.8.2017 11:52

M26a73r29e55k 17S92a52j68d15a 2455230626168

"firma minulý týden dodala prvním 30 zákazníkům, všechno jsou zaměstnanci Tesly. Generální ředitel Elon Musk uvedl, že firma má již 500 tisíc rezervací na Model 3 a chce co nejrychleji navýšit výrobu" --- takze kupr. na az 40/tyden? :-)

+1/−3
3.8.2017 11:16

O38n65d89ř69e74j 20N89o73v14á30k 9267504849279

Jen pro upřesnění - ten minulý týden je celá měsíční výroba .... takže za týden vyrobili nějakých 7,5 vozu ....

0/0
3.8.2017 11:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.