Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Homeopatické ústupky. A to je vše? Dieselový summit sklízí kritiku

Velmi kriticky hodnotí německé deníky výsledky středečního dieselového summitu v Berlíně, který přinesl dohodu o úpravách softwaru u 5,3 milionu naftových vozů. Uzavřenou dohodu označují listy za žalostnou, za placebo či homeopatický ústupek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M45i34r12e34k 60G10a20j42e94r 5361286539770

Takze 30% snizeni emisi NOx pomoci zmeny v SW bude mit za vysledek, ze soucasne prekroceni v beznem provozu az 18x se snizi na zhruba 13-nasobne prekroceni. Asi lepsi nez nic. Ale stejne se hodne majitelu techto dieselu uprave vyhne.

0/−2
3.8.2017 17:00

P19e51t20r 94B67á52č38a 8195396435565

Nejaky brekot ekoteroristu nikoho nezajima :-P

+2/−1
3.8.2017 15:31

J25a46n 98C24e75p48e94k 1244296380

Hlavně by tu nesměla být ropná loby spojená s automobilovou loby, kteří na spalování ropy nejvíce tlačí.

0/−4
3.8.2017 13:52

J32a26n 49C49e89p20e66k 1944966750

"Za největší poražené ale považuje „obyvatele center měst, z nichž každý rok asi 10 000 předčasně zemře kvůli příliš vysoké koncentraci oxidů dusíku ve vzduchu“."

Tohle by si měl přečíst ten strašně chytrý pán ze včerejška, kdy byl skálopevně přesvědčen a nutil mi to, že lidé na rakovinu umírají jen z kouření a nikoliv na zplodiny z výfuků. Ty jsou dle něco asi zdravé.

+1/−2
3.8.2017 13:51

J28o16s87e85f 71L47e56b25d12u25š95k35a 4932673773455

Těch 10 000 je k tomu nějaká vědecká stude, nebo jen čísi názor? Jina jich podle mne daleko víc ročně zemře na následky nehody jízdního kola

+1/0
3.8.2017 13:59

J20a28n 29C87e32p39e57k 1794296920

Já netuším, je to citát z článku. Nejsem autor, jen potvrzuje to, co tvrdím i já, že auta ročně nepřímo na zplodiny zabijí také kvanta lidí, ale to se moc do krámu ropné loby nehodí. To samé chemičky, spalovny, elektrárny a další fabriky.

+1/−1
3.8.2017 14:48

J55o27s62e28f 51L44e46b80d95u40š21k38a 4132103483985

Není ta chyba někde jinde? Není v tom, že různé zelené mozky naprosto nechápající technku a fyziku vymyslely normy, které lze splnit jen za laboratorních podmínek? Pokud potřebuji rozpohybovat auto a udržet nějakou rychlost, potřebuji k tomu nějakou energii. A víc než kolik té energe v litru paliva je, prostě získat nelze. Spalováním jakéhokoliv paliva vznikají emise a jen drahá, těžká a technicky náročná zařízení je dokáží změnit na něco jiného, o čemž časem můžeme zjistit, že je to daleko větší svinstvo. Tedy jediné řešení je, spalovat vodík, ovšem to vytváří vodní páry = skleníkový plyn a neznámou zatím je, co vzniká při spalování maziv vodíkem, protože motor - písty, válce, ventily, musí být mazány. Vraťme se k tomu, co bylo předtím, kdy automobilky udávaly reálnou spotřebu a naučme se přemýšlet, že méně spáleného paliva = méně emisí. A pokud ještě přesvedčíme zelejńé mozky, že plynulá jízda v optimálních otáčkách motoru, tedy bez různých retardérů, zbrž'dovacích zařízení, s co nejmenším počtem zastavování a rozjíždění se znamená nižší spotřebu a tedy méně emisí, bude vyhráno.

0/−1
3.8.2017 13:50

M27a22r35t89i54n 81D22o74h13n83a77l 5557393828588

Já bych k autům ještě přidělal kyslíkovou megabombu a motory by nasávaly akorát čistej kyslík a žádné NOx by nevznikaly:o)))

0/0
3.8.2017 13:47

M37a90r28t62i68n 83S62i77c82h59y31n96g48r 1327986891250

Celý problém by dle mne asi nejlépe vyřešila rychlejší změna uvažování koncových spotřebitelů, každý má dnes na výběr a rozhodně se dá jezdit i jinak než se silným dieslovým osobním vozem. Čistá elektromobilita určitě není spása všeho, minimálně ne v krátkém horizontu, ideálem je dle mne dnes full hybrid či plug-in hybrid, tato auta mají spotřebu max. na úrovni ale většinou pod úrovní dieslů, emise vzlášť ve městech prokazatelně daleko nižší. Cenově jsou dnes již dostupná a většina nestojí více něž dieslová verze. Odpadová energie je využívána na dobíjení baterií, u plug-inu lze dobíjet i ze zásuvky. Baterie mají dle reálných zkušeností např. u Toyoty životnost jako auto samotné, uživatel není omezen dojezdem a spotřeba ropy se může začít pomalu lehce snižovat, pokud by totiž došlo k prudkému snížení tak by to asi také nebylo dobře. Nedovedu si představit co by státy na ropě závislé dělali a mohlo by to mít negativní bezpečností rizika.

+1/0
3.8.2017 13:27

J86o83s39e39f 66L93e13b10d45u49š53k48a 4602673343655

Ovšem výsledky testů v reálném provozu ukazují, že všechny ty systémy maj nakonec vyšší, nebo maximálně stejnou spotřebu jako klasická auta, protože vozí zbytečnou zátěž. Je to podobné jako s těmi euronormami a skutečností. Tedy snad v zájmu snížení emisí v nějakých zónách projet pár kilometrů čitě na baterky, jink je to o ničem.

0/0
3.8.2017 13:35

M56a61r10t21i81n 85S39i43c58h56y16n94g59r 1247356791830

Vlastníte hybrid máte sním zkušenosti a víte jak funguje ?, já mám doma 2 hybridní Toyoty dlouhodobá spotřeba mezi 4 - 4,7 L, ve měste pak kolem 4 L, toto normální nové např. benzínové a klidně i dieslové auto velikosti Octavie opravdu nemá, vzlášť ne ve městě. Při zácpách auto jede většinou čistě na baterky, baterie se jízdkou ( bržděním atd. ) stále dobíjejí. Plugin hybrid je např. na městské a příměstké ježdění super věc, tam je ta spotřeba reálně 0 nebo max 3 L/100 Km..

+3/0
3.8.2017 13:41

J87o39s52e98f 28L96e34b34d59u68š48k23a 4342443983635

Postačí tohle? http://auto.idnes.cz/ekologicky-prius-zere-vic-nez-velke-bmw-fco-/automoto.aspx?c=A080319_091322_automoto_fdv

0/0
3.8.2017 13:54

M72a81r75t46i88n 13S14i96c98h95y18n46g95r 1157846351270

nestačí nic ve zlém, je to skoro 10 let starý článek a ono to není jen o průměrné spotřebě jak každý hned vidí, vsadím se, že 10let starý Prius bude mít daleko lepší emise než 10l staré naftové BMW. Vše je hlavně provozu ve městě, tam bude např. ten Prius jinde než naftové BMW, jak spotřebou tak emisemi. Navíc s hybridem se musí naučit jezdit, což často lidé co dělají test pro časopis apod neumí nebo nehctějí umět.

+1/0
3.8.2017 14:48

J68o75s78e93f 23L56e43b13d86u57š36k70a 4942453313715

Jinak ano, na pár kilometrech to funguje, při běžném používání je to malinko jinak. A ten plus, to je omyl.

0/0
3.8.2017 13:56

T95o95m51á52š 13D46v98o35ř47á11k 6287105263867

Však o to ale jde - celou dobu je přece řeč o autech ve městě. Tam hybrid elektřinu využije. Je jasné, že když se s Priusem vydáte do Chorvatska, tak buď musíte každou chvílí dobíjet a nebo většinu cesty jen povezete baterie jako zátěž.

Záleží tedy na tom, čemu říkáte "běžné používání". Každý to má jinak - kdo jezdí většinou po městě, pro toho má hybrid smysl. Kdo jezdí většinou dlouhé cesty, pro toho smysl nemá.

+1/0
3.8.2017 14:27

M62a63r62t87i16n 74S32i83c77h68y28n13g85r 1267556701380

má to smysl i na těch delších tratích,i když ne takový, baterie pomáhají spalovacímu moturu stále, navíc hybrid daleko lépe využívá tzv. plachtění, standartní auto má většinou stále zařazený rychlostní stupeň, který jej brzdí, což např. hybrid (HSD) od Toyoty nemá, auto dojede daleko dále bez motoru i jak elektrického tak i spalovacího. Hodně je to vidět při jízdě z kopce a dojezdech na semaforech, brzdění pak dobíjí, bzdy se však opotřebovávají méně. Větší hmotnost díky bateriím je z části na škodu ale také i výhodou, na dálnicích je to výhoda.

+1/0
3.8.2017 14:54

M11a71r24t33i19n 87S82i74c64h38y79n67g74r 1557246121700

vidím, že máte svůj názor, je to Vaše právo, nic ve zlém. Osobně si však myslím, že by jste po týdnu ježdění s kvalitním a technicky dotaženým hybridem změnil názor. O hybridech byť se vyrábějí hodně dlouho tak řada lidí zatím toho moc neví, nechápou jak to funguje, z Vašich odpovědí to tak také cítím. Hybrid funguje stejně po 10 km tak jak po 100 km, jízdy, je to jedno, defacto stále máte k dispozici stejné množství energie, které se využívá jak je aktuálně potřeba. Na sídlištích, obyt. zonách, tam kde je nejvíce lidí a malá rychlost jezdím na baterku, mimo město mne baterie pomahá dodat výkon motoru a nezvyšovat zbytečně spotřebu a emise. Nic není dokonalé, ale toto je cesta a může to fungovat kdekoliv.

+2/0
3.8.2017 15:03

J70o72s17e41f 57L24e96b72d22u72š83k84a 4432223193905

Od auta potřebuji spolehlivost a co největší možné bezpečí. Vlastním Toyotu, BMW a Audi. Vše koupeno jako nové, měl jsem možnost zajezdit si jak čistě elektrickým, tak hybridem. Ale u hybridů pořád musím tahat baterky. Tedy když srovnám stejně výkonný motor, jinak, až na baterky stejně těžké auto, pak na vožení baterek spotřebuji nějakou energii. Pravda nějakou získám rekuperací, ale to například umí i BMW bez baterek, kdy dobíjí běžný akumulátor a tím nespotřebovává výkon motoru. Tedy vždy nutně potřebuji energii na vezení baterek. Jinak pro informaci, BMW X5 cesta z Německa cca 180 km v Německu, cestovní rychlost kolem 170, obsazenost 6 lidí, čtyři dospělí, dvě děti, + zavazadla, v ČR 220 km, přes Prahu, od Prahy silnice I. třídy, vceku dodržováno max130/90/50. Spotřeba 7,7 litrů\100 km. S nějakým Piriusem si o takové spotřebě při takových rychlostech a obsazení můžete nechat zdát a těch 6 lidí tam prostě nedáte. To je normální využití auta. Audi Q7, sedmimístné, při obsazení 6 lidmi a jízdě na dovolenou spotřeba pod 7 litrů, běžná cestovní rychlos, opět dodržováno v ČR 130/90/50, Pravda s BMW při pojíždění po městě spotřeby kolem 10,5 , u Audi kolem 10. A s oběma auty mohu jet, pokud to budu potřebovat, hodně přes 200. Vždy dostatek výkonu k předjetí, vždy dostatek výkonu do kopců, vždy bezproblémové ježdění za nepříznivých podmínek, jako náledí, sníh. A ano uvažuji o koupi čistě elektrického, je to hlavně z důvodů daňových a pro jízdu po městě a okolí. Ale jinak na delší cesty naprosto nevhodné. A být to tak výhodné, jak tvrdíte, pak by TV byla plná reklamy, kupte si hybrid , ušetříte na 100 km, protože má hodně mebńší spotřebu. Nemá, pokud ho budu srovnávt se stejným autem a proto se výrobci hybridů takových srovnání bojí jako čert kříže. Ony fyzikální zákonitosti jsou jen jedny a každé kilo navíc zvyšuje spotřebu cca o 0,1 litru. Tedy aerodynamika, valivý odpor, použité mazivo, styl jízdy a hmotnost. To má vliv na spotřebu. Az toho nejvíc styl jízdy.

0/0
3.8.2017 20:44
Foto

P39e89t98r 53V71a38n54ě73č14e41k 4199929148206

Pokud se chce udělat něco pro planetu, mělo by se začít tím, že se zakážou různé spolky zelených, ochránců přírody atd.

+2/0
3.8.2017 13:02

M93a72r87t83i54n 84D97o31h69n24a98l 5367453758198

Je to všechno jenom snaha o to vypadat, že se něco dělá. Myslím, že spalovací motory jsou na hranici technologie spalování a žádné extra čáry, jako dokonalé spalování s nulovými NOx apod. od nich čekat nelze, nejsme v ráji, kde je všechno ideální. Bohužel pokud se spalovací motory budou používat, tak tady NOx, CO2 a CO budou. Tlačit automobilky na úroveň výfukových plynů je správné, ale je potřeba také trochu realismu. Výrobci se můžou tak akorát dohadovat o co, zda motory budou vypouštět víc CO2 nebo NOx, omezit najednou oboje nepůjde.

+3/0
3.8.2017 12:58

J90a78n 94S66t57e82h25l34i12k 9275977446621

Benziny nebo třeba auta na cng s NOx problémy nemají. Ty tak vysokých pracovních teplot nedosahuji. To je doména naftaku

+1/0
3.8.2017 13:37

M66a52r82t86i79n 18D62o88h22n54a38l 5647163418678

To jo, ale ty zase mají násobně vyšší tvorbu CO2 :o)) (benzíňáky určitě u CNG/LPG nevím)

0/0
3.8.2017 13:50

M39i39r72e11k 18G97a93j50e40r 5961466619200

Predevsim jde o preplnovane motory. V mensim to plati i pro benzinove turbo motory.

0/0
3.8.2017 17:06

T56o63m80a36s 86D63r68a12b70e26k 7490644675564

A co čekali? Že 5ti mil. aut do kufru namontují třicetilitrové nádrže na močovinu a při každém druhém tankování nafty doplníte třicet litrů močoviny? Úpravy vozů by ani neskončily a už by musela Angela zachraňovat své automobilky před úpadkem. Zpětně s tím nic neudělají. Ať se zaměřují na vývoj nových technologií a s CO2 ať jdou do prd..e.

+1/0
3.8.2017 12:52

M11i66r50e38k 91Z76á82v65o72d87n34ý 7422537680588

No, pokud to bude CO2 pumpováno do tvé ..., tak bych s tím i souhlasil. Jinak samozřejmě je dobře, že se o problému mluví. Ale lepší by bylo, kdyby se i řešil. Mnoho lidí se ohání o nějakém úpadku odvětví. To nechápu, to by snad lidé přestali auta potřebovat / chtít / nakupovat?

+1/0
3.8.2017 12:57

D41a56n81i70e10l 77P64a89n56e37k 6282771982360

Jak uz kdysi nekdo psal k jinemu clanku ohledne naftovych motoru.

Clovek si v dobre vire, koupi automobil s naftovym motorem, ktery splnuje normy. Stoji ho to nemale penize a veri, ze takove auto bude moci pouzivat dlouha leta nez mu doslouzi. Po par letech se najednou rozjede kampan proti naftovym motorum a to jeho auto uz je najednou spatne. Problem je v tom, ze statni aparat najednou prenasi onu vinu na ridice a majitele onoho vozidla, zakazuje mu vjezd do mest, omezuje ho na svobode pohybu, protoze vlastni naftovy motor ktery dva roky po jeho koupi uz najednou neni v poradku. Pokud nekdo ma tendence menit normy rok co rok tak tu upada nejspis pravni aparat statu a unie. Nahradu mu nikdo asi neda a svuj vuz sotva proda. Muze mi nekdo vysvetlit co je tohle za system? V dobre vire kupujete auto ktere stoji opravdu hodne v dobre vire ze je vse v poradku, plni normy a pak za dva roky prijde nekdo a zacne tohle zakazovat? Pokud podvadeli vyrobci meli by za to nest odpovednost a meli by i odskodnit majitele dieselovych automobilu. Nebo ne?

+1/0
3.8.2017 12:45

M68a55r61t53i39n 47M49a72i56k17s68n43a72r 3964173488612

Pres vas by toho moc neproslo :)

0/0
3.8.2017 13:03

M31i25r42e21k 84G92a82j95e55r 5321116599810

Souhlasim. Muze se omezit a pak zakazat jejich vyroba a prodej, ale postihovat lidi za drivejsi nakup je zpochybnenim funkce pravniho statu.

0/0
3.8.2017 17:08

T64o57m15á66š 46M29a78t79ě98j 9385218913822

A tak mě napadá... jak se pozná, že někdo umřel předčasně na přebytek NOx?

+10/0
3.8.2017 12:22

J34a62n 40V43á91c92l49a87v65í56k 3832926561709

Špatně, prostě hrátky se statistikou.

+2/0
3.8.2017 12:30

J67a70n 42V90á26c71l96a35v14í85k 3672396701299

... čímž nechci říct, že to není problém.

0/0
3.8.2017 12:30

T82o50m25á14š 10M92a20t57ě43j 9245878193652

Novinář, který ani nezná fyzikální zákony, bude hodnotit, odbornou debatu?

0/0
3.8.2017 12:20
Foto

J41a75r90o57m82í52r 71H17l21u38b94e29k 2746200374371

Nevzdělaný úředník něco vymyslí od zeleného stolu a ty techniku se trap. Stačilo kdyby řekli: Takto nastavené technické normy není možno i z fyzikálního pohledu splnit, proto již více nebudeme Dieslovy motory vyrábět.

+3/0
3.8.2017 12:10

T36o57m33á62š 77D68v82o16ř67á88k 6557775573227

Hmm, to je zajímavé, že některá auta ty normy splnit dokážou, a to i v reálném provozu. Cituji z včerejšího článkui:

"V provozu při aktuálním testu dokázaly požadované hodnoty dodržet jen modely Audi A5 2.0 TDI, Mercedes E 200d s novým motorem OM-654, Audi Q3 2.0 TDI quattro a VW Sharan 2.0 TDI."

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/diesely-emise-normy-nemecko-deutsche-umwelthilfe-fvd-/eko-zahranicni.aspx?c=A170802_123057_eko-zahranicni_fih

Takže fyzikálně nesplnitelné to asi úplně nebude, viďte?

+2/0
3.8.2017 12:13

T98o75m38á62š 40Ž92i37t93n19ý 6561270561751

Vždy záleží jak se chová testovací řidič.

Když pojede jako urvanej, emise budou jak z BVPčka

Jsou ale borci (a jezdí se na to závody) kteří spotřebu (a tím i emise ) dostanou hluboko pod oficiální údaje automobilky

+1/0
3.8.2017 12:17

T38o85m18á80š 27M98a29t16ě86j 9405848133632

A tam je právě ten prima paradox ohledně spotřeby a NOx.

S vyšší spotřebou bude NOx nižší.

+1/0
3.8.2017 12:23

T17o18m51á24š 63Ž26i38t63n25ý 6951520461571

ale CO2 vyšší. A zas bude někdo řvát...

0/0
3.8.2017 12:40

T95o43m97á62š 24D16v60o21ř17á76k 6817795743597

Tak předpokládám, že v rámci testu zachovali u všech testovaných modelů rámcově stejný styl jízdy. Navíc se tu nebavíme o překročení o pár (desítek) procent, ale o mnohonásobné překročení limitu. V tom odkazovaném testu bylo průměrné překročení limitu 6x, extrém pak představuje 4litrové Audi TDI, které limit překročilo dokonce 18x.

Spíš to bude o dávkování močoviny. Takže ta úprava SW by zabrat klidně mohla. Akorát se pak řidiči asi budou hodně divit, že najednou musí doplňovat močovinu mnohokrát častěji.

+3/0
3.8.2017 12:24
Foto

J57a91r92o88m96í77r 37H39l30u85b66e41k 2636400464741

Jo,jo, než se něco provalí i na ně. V tom švindlu jeli všichni.

0/0
3.8.2017 12:19

T69o22m37á80š 51D33v71o88ř76á70k 6957125953117

Hezký způsob, jak nepřiznat omyl... ;-)

+1/0
3.8.2017 12:25

M74a42r82t50i77n 15D33o12h63n48a78l 5677133778768

Samozřejmě, že to splnit půjde, ale za předpokladu, že do auta nacpete různé filtry DPF, extra katalizátory, budete s palivem cpát do auta i AdBlue a budete mít přiškrcené turbo/řídící jednotku, takže se Vám auto pěkně prodraží při pořízení a údržbě a zážitek z jízdy bude mizerie.

0/0
3.8.2017 13:03

S56t74a96n79i69s12l21a67v 46N78ý16v68l30t 2104305163

U nas v taxisluzbe mame vetsinu aut s velkym motorem na LPG a vsecky v pohode namotaj 500tkm a vic. Po celou dobu emise naprosto v pohode.

Lehky predek, okamzite ohraty motor, levnejsi dily.

Nafta patri do lokomotiv.

+2/0
3.8.2017 12:09

K40a37t33e84ř91i97n79a 88S67l69a46v20í73k42o71v64á 6683205100233

A přitom by stačilo, kdyby jim automobilka vyměnila motory třeba za benzínové a doplatila rozdíl ceny pohonných hmot dejme tomu při ujetí 300 000 km.

0/−3
3.8.2017 11:56

T31o15m26á40š 72Ž30i25t14n98ý 6981630801631

Nebo zdrama rozdala Tesly, ne??

0/0
3.8.2017 12:10

T27o72m36á75š 54M90a64t75ě26j 9895128423742

to kdyby udělali, tak elwktěina bude na lístky

+1/0
3.8.2017 12:24

T57o72m46á43š 13K61o88v29a92n19d31a 2177547284761

Rozdíl v exhalacích při prudké akceleraci mezi naftovým a benzínovým motorem je evidentní i při normě E6. Tohle močovina nezachrání.

0/0
3.8.2017 11:55

M64a84r67t69i81n 38V19y24s98k37o91c64i18l 3582558885350

Diskuze zatim nuda, kde je Rapek?

+2/0
3.8.2017 11:30

M38i40l55e67n40a 62N64o59v28a73n96s78k27a 4542477469459

Hlavní slovo má automobilový průmysl a ne vláda (podle německých deníků)?! Nemá vláda náhodou v tomto případě některé společné zájmy jako automobilky? Třeba ten, aby obyvatelé nemuseli za 3-5 let platit ekologické daně za používání automobilů s naftovými motory, kam to ekošovinisté tlačí? Nebo rovnou, aby majitelé dieselů byli nuceni k dalším výdajům za nákup aut s benzínovým motorem nebo (nedej Bůh) elektropohonem, aby za 10-20 let tito ekošovinisté tlačili na další zěmny, protože mezitím "objeví" škodliviny toho, co předtím tlačili a požadovali?

Kdo tyto ekoteroristy platí? Americké automobilky, které chtějí zlikvidovat evropský automobilový průmysl a dosáhnout exportu svých aut?

Největším zlem pro společnost nejsou ekologické hrozby, ale ekoteroristé, vynucující si nesmysly, na které doplácí spotřebitelé. ;-€

+3/−1
3.8.2017 11:22

F97a60b14i43o 71S91g28a62t31t43o74n68i 9341210437620

Pardon mělo být plus

0/0
3.8.2017 15:07

R41i80c25h87a31r96d 54V15a15c31e19k 5451268292208

To jsou důsledky toho, když přání, překované aktivisty do legislativy, předběhne reálné možnosti techniky.:-)

+5/0
3.8.2017 11:13







Najdete na iDNES.cz