Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Homeopatické ústupky. A to je vše? Dieselový summit sklízí kritiku

Velmi kriticky hodnotí německé deníky výsledky středečního dieselového summitu v Berlíně, který přinesl dohodu o úpravách softwaru u 5,3 milionu naftových vozů. Uzavřenou dohodu označují listy za žalostnou, za placebo či homeopatický ústupek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M16i60r93e22k 33G31a97j81e28r 5241606599550

Takze 30% snizeni emisi NOx pomoci zmeny v SW bude mit za vysledek, ze soucasne prekroceni v beznem provozu az 18x se snizi na zhruba 13-nasobne prekroceni. Asi lepsi nez nic. Ale stejne se hodne majitelu techto dieselu uprave vyhne.

0/−2
3.8.2017 17:00

P78e73t53r 42B60á44č61a 8605706875555

Nejaky brekot ekoteroristu nikoho nezajima :-P

+2/−1
3.8.2017 15:31

J19a15n 20C24e65p24e97k 1714756680

Hlavně by tu nesměla být ropná loby spojená s automobilovou loby, kteří na spalování ropy nejvíce tlačí.

0/−4
3.8.2017 13:52

J11a43n 18C69e87p84e95k 1624136630

"Za největší poražené ale považuje „obyvatele center měst, z nichž každý rok asi 10 000 předčasně zemře kvůli příliš vysoké koncentraci oxidů dusíku ve vzduchu“."

Tohle by si měl přečíst ten strašně chytrý pán ze včerejška, kdy byl skálopevně přesvědčen a nutil mi to, že lidé na rakovinu umírají jen z kouření a nikoliv na zplodiny z výfuků. Ty jsou dle něco asi zdravé.

+1/−2
3.8.2017 13:51

J75o18s46e39f 88L96e44b31d79u53š60k55a 4892163663235

Těch 10 000 je k tomu nějaká vědecká stude, nebo jen čísi názor? Jina jich podle mne daleko víc ročně zemře na následky nehody jízdního kola

+1/0
3.8.2017 13:59

J25a86n 67C61e10p62e86k 1784196720

Já netuším, je to citát z článku. Nejsem autor, jen potvrzuje to, co tvrdím i já, že auta ročně nepřímo na zplodiny zabijí také kvanta lidí, ale to se moc do krámu ropné loby nehodí. To samé chemičky, spalovny, elektrárny a další fabriky.

+1/−1
3.8.2017 14:48

J20o34s89e56f 76L63e17b83d91u43š96k72a 4832763273625

Není ta chyba někde jinde? Není v tom, že různé zelené mozky naprosto nechápající technku a fyziku vymyslely normy, které lze splnit jen za laboratorních podmínek? Pokud potřebuji rozpohybovat auto a udržet nějakou rychlost, potřebuji k tomu nějakou energii. A víc než kolik té energe v litru paliva je, prostě získat nelze. Spalováním jakéhokoliv paliva vznikají emise a jen drahá, těžká a technicky náročná zařízení je dokáží změnit na něco jiného, o čemž časem můžeme zjistit, že je to daleko větší svinstvo. Tedy jediné řešení je, spalovat vodík, ovšem to vytváří vodní páry = skleníkový plyn a neznámou zatím je, co vzniká při spalování maziv vodíkem, protože motor - písty, válce, ventily, musí být mazány. Vraťme se k tomu, co bylo předtím, kdy automobilky udávaly reálnou spotřebu a naučme se přemýšlet, že méně spáleného paliva = méně emisí. A pokud ještě přesvedčíme zelejńé mozky, že plynulá jízda v optimálních otáčkách motoru, tedy bez různých retardérů, zbrž'dovacích zařízení, s co nejmenším počtem zastavování a rozjíždění se znamená nižší spotřebu a tedy méně emisí, bude vyhráno.

0/−1
3.8.2017 13:50

M50a95r25t50i86n 28D63o31h70n79a75l 5447113758558

Já bych k autům ještě přidělal kyslíkovou megabombu a motory by nasávaly akorát čistej kyslík a žádné NOx by nevznikaly:o)))

0/0
3.8.2017 13:47

M59a60r78t34i33n 96S88i96c82h90y81n31g73r 1797286241830

Celý problém by dle mne asi nejlépe vyřešila rychlejší změna uvažování koncových spotřebitelů, každý má dnes na výběr a rozhodně se dá jezdit i jinak než se silným dieslovým osobním vozem. Čistá elektromobilita určitě není spása všeho, minimálně ne v krátkém horizontu, ideálem je dle mne dnes full hybrid či plug-in hybrid, tato auta mají spotřebu max. na úrovni ale většinou pod úrovní dieslů, emise vzlášť ve městech prokazatelně daleko nižší. Cenově jsou dnes již dostupná a většina nestojí více něž dieslová verze. Odpadová energie je využívána na dobíjení baterií, u plug-inu lze dobíjet i ze zásuvky. Baterie mají dle reálných zkušeností např. u Toyoty životnost jako auto samotné, uživatel není omezen dojezdem a spotřeba ropy se může začít pomalu lehce snižovat, pokud by totiž došlo k prudkému snížení tak by to asi také nebylo dobře. Nedovedu si představit co by státy na ropě závislé dělali a mohlo by to mít negativní bezpečností rizika.

+1/0
3.8.2017 13:27

J84o81s10e46f 82L93e31b33d15u36š35k16a 4822413493895

Ovšem výsledky testů v reálném provozu ukazují, že všechny ty systémy maj nakonec vyšší, nebo maximálně stejnou spotřebu jako klasická auta, protože vozí zbytečnou zátěž. Je to podobné jako s těmi euronormami a skutečností. Tedy snad v zájmu snížení emisí v nějakých zónách projet pár kilometrů čitě na baterky, jink je to o ničem.

0/0
3.8.2017 13:35

M66a51r23t33i97n 91S38i53c17h28y67n94g46r 1427566891610

Vlastníte hybrid máte sním zkušenosti a víte jak funguje ?, já mám doma 2 hybridní Toyoty dlouhodobá spotřeba mezi 4 - 4,7 L, ve měste pak kolem 4 L, toto normální nové např. benzínové a klidně i dieslové auto velikosti Octavie opravdu nemá, vzlášť ne ve městě. Při zácpách auto jede většinou čistě na baterky, baterie se jízdkou ( bržděním atd. ) stále dobíjejí. Plugin hybrid je např. na městské a příměstké ježdění super věc, tam je ta spotřeba reálně 0 nebo max 3 L/100 Km..

+3/0
3.8.2017 13:41

J60o59s26e92f 55L22e76b83d12u10š90k61a 4712763173495

Postačí tohle? http://auto.idnes.cz/ekologicky-prius-zere-vic-nez-velke-bmw-fco-/automoto.aspx?c=A080319_091322_automoto_fdv

0/0
3.8.2017 13:54

M80a82r23t76i11n 60S85i88c70h92y75n75g63r 1377686931770

nestačí nic ve zlém, je to skoro 10 let starý článek a ono to není jen o průměrné spotřebě jak každý hned vidí, vsadím se, že 10let starý Prius bude mít daleko lepší emise než 10l staré naftové BMW. Vše je hlavně provozu ve městě, tam bude např. ten Prius jinde než naftové BMW, jak spotřebou tak emisemi. Navíc s hybridem se musí naučit jezdit, což často lidé co dělají test pro časopis apod neumí nebo nehctějí umět.

+1/0
3.8.2017 14:48

J25o31s80e89f 73L72e95b10d55u23š89k37a 4612543563895

Jinak ano, na pár kilometrech to funguje, při běžném používání je to malinko jinak. A ten plus, to je omyl.

0/0
3.8.2017 13:56

T87o95m60á72š 76D83v59o97ř39á13k 6837295113187

Však o to ale jde - celou dobu je přece řeč o autech ve městě. Tam hybrid elektřinu využije. Je jasné, že když se s Priusem vydáte do Chorvatska, tak buď musíte každou chvílí dobíjet a nebo většinu cesty jen povezete baterie jako zátěž.

Záleží tedy na tom, čemu říkáte "běžné používání". Každý to má jinak - kdo jezdí většinou po městě, pro toho má hybrid smysl. Kdo jezdí většinou dlouhé cesty, pro toho smysl nemá.

+1/0
3.8.2017 14:27

M48a72r32t66i92n 60S85i68c90h19y49n80g10r 1157726981430

má to smysl i na těch delších tratích,i když ne takový, baterie pomáhají spalovacímu moturu stále, navíc hybrid daleko lépe využívá tzv. plachtění, standartní auto má většinou stále zařazený rychlostní stupeň, který jej brzdí, což např. hybrid (HSD) od Toyoty nemá, auto dojede daleko dále bez motoru i jak elektrického tak i spalovacího. Hodně je to vidět při jízdě z kopce a dojezdech na semaforech, brzdění pak dobíjí, bzdy se však opotřebovávají méně. Větší hmotnost díky bateriím je z části na škodu ale také i výhodou, na dálnicích je to výhoda.

+1/0
3.8.2017 14:54

M40a30r29t72i49n 72S43i14c47h47y30n90g43r 1697216791530

vidím, že máte svůj názor, je to Vaše právo, nic ve zlém. Osobně si však myslím, že by jste po týdnu ježdění s kvalitním a technicky dotaženým hybridem změnil názor. O hybridech byť se vyrábějí hodně dlouho tak řada lidí zatím toho moc neví, nechápou jak to funguje, z Vašich odpovědí to tak také cítím. Hybrid funguje stejně po 10 km tak jak po 100 km, jízdy, je to jedno, defacto stále máte k dispozici stejné množství energie, které se využívá jak je aktuálně potřeba. Na sídlištích, obyt. zonách, tam kde je nejvíce lidí a malá rychlost jezdím na baterku, mimo město mne baterie pomahá dodat výkon motoru a nezvyšovat zbytečně spotřebu a emise. Nic není dokonalé, ale toto je cesta a může to fungovat kdekoliv.

+2/0
3.8.2017 15:03

J15o50s64e39f 86L62e38b12d36u68š63k37a 4132583923665

Od auta potřebuji spolehlivost a co největší možné bezpečí. Vlastním Toyotu, BMW a Audi. Vše koupeno jako nové, měl jsem možnost zajezdit si jak čistě elektrickým, tak hybridem. Ale u hybridů pořád musím tahat baterky. Tedy když srovnám stejně výkonný motor, jinak, až na baterky stejně těžké auto, pak na vožení baterek spotřebuji nějakou energii. Pravda nějakou získám rekuperací, ale to například umí i BMW bez baterek, kdy dobíjí běžný akumulátor a tím nespotřebovává výkon motoru. Tedy vždy nutně potřebuji energii na vezení baterek. Jinak pro informaci, BMW X5 cesta z Německa cca 180 km v Německu, cestovní rychlost kolem 170, obsazenost 6 lidí, čtyři dospělí, dvě děti, + zavazadla, v ČR 220 km, přes Prahu, od Prahy silnice I. třídy, vceku dodržováno max130/90/50. Spotřeba 7,7 litrů\100 km. S nějakým Piriusem si o takové spotřebě při takových rychlostech a obsazení můžete nechat zdát a těch 6 lidí tam prostě nedáte. To je normální využití auta. Audi Q7, sedmimístné, při obsazení 6 lidmi a jízdě na dovolenou spotřeba pod 7 litrů, běžná cestovní rychlos, opět dodržováno v ČR 130/90/50, Pravda s BMW při pojíždění po městě spotřeby kolem 10,5 , u Audi kolem 10. A s oběma auty mohu jet, pokud to budu potřebovat, hodně přes 200. Vždy dostatek výkonu k předjetí, vždy dostatek výkonu do kopců, vždy bezproblémové ježdění za nepříznivých podmínek, jako náledí, sníh. A ano uvažuji o koupi čistě elektrického, je to hlavně z důvodů daňových a pro jízdu po městě a okolí. Ale jinak na delší cesty naprosto nevhodné. A být to tak výhodné, jak tvrdíte, pak by TV byla plná reklamy, kupte si hybrid , ušetříte na 100 km, protože má hodně mebńší spotřebu. Nemá, pokud ho budu srovnávt se stejným autem a proto se výrobci hybridů takových srovnání bojí jako čert kříže. Ony fyzikální zákonitosti jsou jen jedny a každé kilo navíc zvyšuje spotřebu cca o 0,1 litru. Tedy aerodynamika, valivý odpor, použité mazivo, styl jízdy a hmotnost. To má vliv na spotřebu. Az toho nejvíc styl jízdy.

0/0
3.8.2017 20:44
Foto

P13e50t88r 79V88a74n33ě58č33e87k 4239479488106

Pokud se chce udělat něco pro planetu, mělo by se začít tím, že se zakážou různé spolky zelených, ochránců přírody atd.

+2/0
3.8.2017 13:02

M74a78r68t29i60n 67D58o77h10n43a65l 5447463468738

Je to všechno jenom snaha o to vypadat, že se něco dělá. Myslím, že spalovací motory jsou na hranici technologie spalování a žádné extra čáry, jako dokonalé spalování s nulovými NOx apod. od nich čekat nelze, nejsme v ráji, kde je všechno ideální. Bohužel pokud se spalovací motory budou používat, tak tady NOx, CO2 a CO budou. Tlačit automobilky na úroveň výfukových plynů je správné, ale je potřeba také trochu realismu. Výrobci se můžou tak akorát dohadovat o co, zda motory budou vypouštět víc CO2 nebo NOx, omezit najednou oboje nepůjde.

+3/0
3.8.2017 12:58

J50a20n 43S70t96e76h65l70i90k 9735257756401

Benziny nebo třeba auta na cng s NOx problémy nemají. Ty tak vysokých pracovních teplot nedosahuji. To je doména naftaku

+1/0
3.8.2017 13:37

M80a63r73t25i63n 86D68o88h57n43a38l 5427983548718

To jo, ale ty zase mají násobně vyšší tvorbu CO2 :o)) (benzíňáky určitě u CNG/LPG nevím)

0/0
3.8.2017 13:50

M87i45r32e40k 85G22a58j47e12r 5141766129960

Predevsim jde o preplnovane motory. V mensim to plati i pro benzinove turbo motory.

0/0
3.8.2017 17:06

T23o97m38a86s 51D81r47a29b79e90k 7280824585154

A co čekali? Že 5ti mil. aut do kufru namontují třicetilitrové nádrže na močovinu a při každém druhém tankování nafty doplníte třicet litrů močoviny? Úpravy vozů by ani neskončily a už by musela Angela zachraňovat své automobilky před úpadkem. Zpětně s tím nic neudělají. Ať se zaměřují na vývoj nových technologií a s CO2 ať jdou do prd..e.

+1/0
3.8.2017 12:52

M60i61r10e42k 64Z77á20v97o12d37n92ý 7442547670148

No, pokud to bude CO2 pumpováno do tvé ..., tak bych s tím i souhlasil. Jinak samozřejmě je dobře, že se o problému mluví. Ale lepší by bylo, kdyby se i řešil. Mnoho lidí se ohání o nějakém úpadku odvětví. To nechápu, to by snad lidé přestali auta potřebovat / chtít / nakupovat?

+1/0
3.8.2017 12:57

D36a22n59i20e65l 90P44a44n10e55k 6562711342680

Jak uz kdysi nekdo psal k jinemu clanku ohledne naftovych motoru.

Clovek si v dobre vire, koupi automobil s naftovym motorem, ktery splnuje normy. Stoji ho to nemale penize a veri, ze takove auto bude moci pouzivat dlouha leta nez mu doslouzi. Po par letech se najednou rozjede kampan proti naftovym motorum a to jeho auto uz je najednou spatne. Problem je v tom, ze statni aparat najednou prenasi onu vinu na ridice a majitele onoho vozidla, zakazuje mu vjezd do mest, omezuje ho na svobode pohybu, protoze vlastni naftovy motor ktery dva roky po jeho koupi uz najednou neni v poradku. Pokud nekdo ma tendence menit normy rok co rok tak tu upada nejspis pravni aparat statu a unie. Nahradu mu nikdo asi neda a svuj vuz sotva proda. Muze mi nekdo vysvetlit co je tohle za system? V dobre vire kupujete auto ktere stoji opravdu hodne v dobre vire ze je vse v poradku, plni normy a pak za dva roky prijde nekdo a zacne tohle zakazovat? Pokud podvadeli vyrobci meli by za to nest odpovednost a meli by i odskodnit majitele dieselovych automobilu. Nebo ne?

+1/0
3.8.2017 12:45

M65a40r22t12i62n 53M85a49i13k44s47n29a12r 3984363588572

Pres vas by toho moc neproslo :)

0/0
3.8.2017 13:03

M47i92r60e75k 64G15a33j48e49r 5691276649410

Souhlasim. Muze se omezit a pak zakazat jejich vyroba a prodej, ale postihovat lidi za drivejsi nakup je zpochybnenim funkce pravniho statu.

0/0
3.8.2017 17:08

T19o30m48á73š 43M70a61t32ě51j 9145598493722

A tak mě napadá... jak se pozná, že někdo umřel předčasně na přebytek NOx?

+10/0
3.8.2017 12:22

J55a74n 28V71á41c45l72a95v97í34k 3402176891759

Špatně, prostě hrátky se statistikou.

+2/0
3.8.2017 12:30

J16a77n 24V14á26c31l48a12v37í97k 3632346911869

... čímž nechci říct, že to není problém.

0/0
3.8.2017 12:30

T95o24m51á55š 25M24a42t77ě72j 9315968853292

Novinář, který ani nezná fyzikální zákony, bude hodnotit, odbornou debatu?

0/0
3.8.2017 12:20
Foto

J67a23r32o23m43í36r 80H85l25u72b89e55k 2326500174721

Nevzdělaný úředník něco vymyslí od zeleného stolu a ty techniku se trap. Stačilo kdyby řekli: Takto nastavené technické normy není možno i z fyzikálního pohledu splnit, proto již více nebudeme Dieslovy motory vyrábět.

+3/0
3.8.2017 12:10

T89o72m77á20š 80D18v12o19ř88á60k 6737605733107

Hmm, to je zajímavé, že některá auta ty normy splnit dokážou, a to i v reálném provozu. Cituji z včerejšího článkui:

"V provozu při aktuálním testu dokázaly požadované hodnoty dodržet jen modely Audi A5 2.0 TDI, Mercedes E 200d s novým motorem OM-654, Audi Q3 2.0 TDI quattro a VW Sharan 2.0 TDI."

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/diesely-emise-normy-nemecko-deutsche-umwelthilfe-fvd-/eko-zahranicni.aspx?c=A170802_123057_eko-zahranicni_fih

Takže fyzikálně nesplnitelné to asi úplně nebude, viďte?

+2/0
3.8.2017 12:13

T51o81m28á45š 29Ž43i24t75n49ý 6901650151191

Vždy záleží jak se chová testovací řidič.

Když pojede jako urvanej, emise budou jak z BVPčka

Jsou ale borci (a jezdí se na to závody) kteří spotřebu (a tím i emise ) dostanou hluboko pod oficiální údaje automobilky

+1/0
3.8.2017 12:17

T97o77m65á68š 91M91a70t10ě40j 9335188183862

A tam je právě ten prima paradox ohledně spotřeby a NOx.

S vyšší spotřebou bude NOx nižší.

+1/0
3.8.2017 12:23

T14o29m13á53š 74Ž16i34t51n71ý 6481730131141

ale CO2 vyšší. A zas bude někdo řvát...

0/0
3.8.2017 12:40

T86o38m74á96š 37D29v24o13ř91á20k 6207935153687

Tak předpokládám, že v rámci testu zachovali u všech testovaných modelů rámcově stejný styl jízdy. Navíc se tu nebavíme o překročení o pár (desítek) procent, ale o mnohonásobné překročení limitu. V tom odkazovaném testu bylo průměrné překročení limitu 6x, extrém pak představuje 4litrové Audi TDI, které limit překročilo dokonce 18x.

Spíš to bude o dávkování močoviny. Takže ta úprava SW by zabrat klidně mohla. Akorát se pak řidiči asi budou hodně divit, že najednou musí doplňovat močovinu mnohokrát častěji.

+3/0
3.8.2017 12:24
Foto

J80a39r51o50m94í37r 20H55l20u55b45e47k 2896980834561

Jo,jo, než se něco provalí i na ně. V tom švindlu jeli všichni.

0/0
3.8.2017 12:19

T15o27m94á87š 86D82v70o65ř36á80k 6887715113377

Hezký způsob, jak nepřiznat omyl... ;-)

+1/0
3.8.2017 12:25

M42a80r11t65i69n 42D95o32h18n76a76l 5817643518908

Samozřejmě, že to splnit půjde, ale za předpokladu, že do auta nacpete různé filtry DPF, extra katalizátory, budete s palivem cpát do auta i AdBlue a budete mít přiškrcené turbo/řídící jednotku, takže se Vám auto pěkně prodraží při pořízení a údržbě a zážitek z jízdy bude mizerie.

0/0
3.8.2017 13:03

S81t34a13n17i63s14l76a20v 80N93ý55v79l84t 2674565313

U nas v taxisluzbe mame vetsinu aut s velkym motorem na LPG a vsecky v pohode namotaj 500tkm a vic. Po celou dobu emise naprosto v pohode.

Lehky predek, okamzite ohraty motor, levnejsi dily.

Nafta patri do lokomotiv.

+2/0
3.8.2017 12:09

K82a19t27e52ř14i19n97a 28S85l72a30v71í78k20o16v87á 6103835880173

A přitom by stačilo, kdyby jim automobilka vyměnila motory třeba za benzínové a doplatila rozdíl ceny pohonných hmot dejme tomu při ujetí 300 000 km.

0/−3
3.8.2017 11:56

T47o96m29á37š 37Ž13i89t84n75ý 6861250461491

Nebo zdrama rozdala Tesly, ne??

0/0
3.8.2017 12:10

T30o54m98á55š 34M47a76t24ě15j 9885778413552

to kdyby udělali, tak elwktěina bude na lístky

+1/0
3.8.2017 12:24

T47o11m82á49š 91K84o83v66a24n44d22a 2977247754151

Rozdíl v exhalacích při prudké akceleraci mezi naftovým a benzínovým motorem je evidentní i při normě E6. Tohle močovina nezachrání.

0/0
3.8.2017 11:55

M17a43r19t85i14n 35V38y89s60k88o54c59i51l 3392338905390

Diskuze zatim nuda, kde je Rapek?

+2/0
3.8.2017 11:30

M59i95l57e52n82a 92N46o33v60a65n62s40k63a 4432357329119

Hlavní slovo má automobilový průmysl a ne vláda (podle německých deníků)?! Nemá vláda náhodou v tomto případě některé společné zájmy jako automobilky? Třeba ten, aby obyvatelé nemuseli za 3-5 let platit ekologické daně za používání automobilů s naftovými motory, kam to ekošovinisté tlačí? Nebo rovnou, aby majitelé dieselů byli nuceni k dalším výdajům za nákup aut s benzínovým motorem nebo (nedej Bůh) elektropohonem, aby za 10-20 let tito ekošovinisté tlačili na další zěmny, protože mezitím "objeví" škodliviny toho, co předtím tlačili a požadovali?

Kdo tyto ekoteroristy platí? Americké automobilky, které chtějí zlikvidovat evropský automobilový průmysl a dosáhnout exportu svých aut?

Největším zlem pro společnost nejsou ekologické hrozby, ale ekoteroristé, vynucující si nesmysly, na které doplácí spotřebitelé. ;-€

+3/−1
3.8.2017 11:22

F18a97b55i68o 55S50g21a72t92t87o13n39i 9341250847210

Pardon mělo být plus

0/0
3.8.2017 15:07

R30i67c64h79a57r64d 59V26a48c80e73k 5721368302358

To jsou důsledky toho, když přání, překované aktivisty do legislativy, předběhne reálné možnosti techniky.:-)

+5/0
3.8.2017 11:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.