Diskuze

Homeopatické ústupky. A to je vše? Dieselový summit sklízí kritiku

Velmi kriticky hodnotí německé deníky výsledky středečního dieselového summitu v Berlíně, který přinesl dohodu o úpravách softwaru u 5,3 milionu naftových vozů. Uzavřenou dohodu označují listy za žalostnou, za placebo či homeopatický ústupek.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Takze 30% snizeni emisi NOx pomoci zmeny v SW bude mit za vysledek, ze soucasne prekroceni v beznem provozu az 18x se snizi na zhruba 13-nasobne prekroceni. Asi lepsi nez nic. Ale stejne se hodne majitelu techto dieselu uprave vyhne.

0 2
možnosti

P29e29t85r 77B96á20č51a

3. 8. 2017 15:31

Nejaky brekot ekoteroristu nikoho nezajima :-P

2 1
možnosti

J49a79n 53C55e13p32e90k

3. 8. 2017 13:52

Hlavně by tu nesměla být ropná loby spojená s automobilovou loby, kteří na spalování ropy nejvíce tlačí.

0 4
možnosti

J61a27n 20C89e25p55e86k

3. 8. 2017 13:51

"Za největší poražené ale považuje „obyvatele center měst, z nichž každý rok asi 10 000 předčasně zemře kvůli příliš vysoké koncentraci oxidů dusíku ve vzduchu“."

Tohle by si měl přečíst ten strašně chytrý pán ze včerejška, kdy byl skálopevně přesvědčen a nutil mi to, že lidé na rakovinu umírají jen z kouření a nikoliv na zplodiny z výfuků. Ty jsou dle něco asi zdravé.

1 2
možnosti

Těch 10 000 je k tomu nějaká vědecká stude, nebo jen čísi názor? Jina jich podle mne daleko víc ročně zemře na následky nehody jízdního kola

1 0
možnosti

Není ta chyba někde jinde? Není v tom, že různé zelené mozky naprosto nechápající technku a fyziku vymyslely normy, které lze splnit jen za laboratorních podmínek? Pokud potřebuji rozpohybovat auto a udržet nějakou rychlost, potřebuji k tomu nějakou energii. A víc než kolik té energe v litru paliva je, prostě získat nelze. Spalováním jakéhokoliv paliva vznikají emise a jen drahá, těžká a technicky náročná zařízení je dokáží změnit na něco jiného, o čemž časem můžeme zjistit, že je to daleko větší svinstvo. Tedy jediné řešení je, spalovat vodík, ovšem to vytváří vodní páry = skleníkový plyn a neznámou zatím je, co vzniká při spalování maziv vodíkem, protože motor - písty, válce, ventily, musí být mazány. Vraťme se k tomu, co bylo předtím, kdy automobilky udávaly reálnou spotřebu a naučme se přemýšlet, že méně spáleného paliva = méně emisí. A pokud ještě přesvedčíme zelejńé mozky, že plynulá jízda v optimálních otáčkách motoru, tedy bez různých retardérů, zbrž'dovacích zařízení, s co nejmenším počtem zastavování a rozjíždění se znamená nižší spotřebu a tedy méně emisí, bude vyhráno.

0 1
možnosti

Já bych k autům ještě přidělal kyslíkovou megabombu a motory by nasávaly akorát čistej kyslík a žádné NOx by nevznikaly:o)))

0 0
možnosti

Celý problém by dle mne asi nejlépe vyřešila rychlejší změna uvažování koncových spotřebitelů, každý má dnes na výběr a rozhodně se dá jezdit i jinak než se silným dieslovým osobním vozem. Čistá elektromobilita určitě není spása všeho, minimálně ne v krátkém horizontu, ideálem je dle mne dnes full hybrid či plug-in hybrid, tato auta mají spotřebu max. na úrovni ale většinou pod úrovní dieslů, emise vzlášť ve městech prokazatelně daleko nižší. Cenově jsou dnes již dostupná a většina nestojí více něž dieslová verze. Odpadová energie je využívána na dobíjení baterií, u plug-inu lze dobíjet i ze zásuvky. Baterie mají dle reálných zkušeností např. u Toyoty životnost jako auto samotné, uživatel není omezen dojezdem a spotřeba ropy se může začít pomalu lehce snižovat, pokud by totiž došlo k prudkému snížení tak by to asi také nebylo dobře. Nedovedu si představit co by státy na ropě závislé dělali a mohlo by to mít negativní bezpečností rizika.

1 0
možnosti

Ovšem výsledky testů v reálném provozu ukazují, že všechny ty systémy maj nakonec vyšší, nebo maximálně stejnou spotřebu jako klasická auta, protože vozí zbytečnou zátěž. Je to podobné jako s těmi euronormami a skutečností. Tedy snad v zájmu snížení emisí v nějakých zónách projet pár kilometrů čitě na baterky, jink je to o ničem.

0 0
možnosti

Pokud se chce udělat něco pro planetu, mělo by se začít tím, že se zakážou různé spolky zelených, ochránců přírody atd.

2 0
možnosti

Je to všechno jenom snaha o to vypadat, že se něco dělá. Myslím, že spalovací motory jsou na hranici technologie spalování a žádné extra čáry, jako dokonalé spalování s nulovými NOx apod. od nich čekat nelze, nejsme v ráji, kde je všechno ideální. Bohužel pokud se spalovací motory budou používat, tak tady NOx, CO2 a CO budou. Tlačit automobilky na úroveň výfukových plynů je správné, ale je potřeba také trochu realismu. Výrobci se můžou tak akorát dohadovat o co, zda motory budou vypouštět víc CO2 nebo NOx, omezit najednou oboje nepůjde.

3 0
možnosti

Benziny nebo třeba auta na cng s NOx problémy nemají. Ty tak vysokých pracovních teplot nedosahuji. To je doména naftaku

1 0
možnosti

A co čekali? Že 5ti mil. aut do kufru namontují třicetilitrové nádrže na močovinu a při každém druhém tankování nafty doplníte třicet litrů močoviny? Úpravy vozů by ani neskončily a už by musela Angela zachraňovat své automobilky před úpadkem. Zpětně s tím nic neudělají. Ať se zaměřují na vývoj nových technologií a s CO2 ať jdou do prd..e.

1 0
možnosti

No, pokud to bude CO2 pumpováno do tvé ..., tak bych s tím i souhlasil. Jinak samozřejmě je dobře, že se o problému mluví. Ale lepší by bylo, kdyby se i řešil. Mnoho lidí se ohání o nějakém úpadku odvětví. To nechápu, to by snad lidé přestali auta potřebovat / chtít / nakupovat?

1 0
možnosti