Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Smlouvy s rezervačními weby nám brání prodávat levněji, říkají hoteliéři

Rezervační hotelové portály v čele s Booking.com mají podle některých hoteliérů až nemorálně vysoké provize. Z ceny pokoje to je čtvrtina, někdy i přes třicet procent. Weby ale mají velkou vyjednávací sílu, protože podíl ubytování přes ně roste a někteří hoteliéři přes ně plní takřka celé své kapacity.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P32a19v77e20l 59Ž52e16r52n47í51č21e75k 9632392676182

Booking.com NENÍ americký. Je Holandský.!!!

0/0
7.8.2017 22:54

M83a95r17t85i11n 29P64o73s44p74í31š87i85l 8495781926787

Moje zkušenost, že stránky hotelů a penzionů jsou často v hrozném stavu, leckdy se člověk ani nedozví cenu a když tak ne co v ceně je, nevidím fotky konkrétního pokoje, nevidím obsazenost, na email většinou neodpoví. Zkušenost stará asi dva týdny - dotaz emailem asi na deset penzionů, odpověď přišla od tří. To člověka nebaví.

+9/−1
6.8.2017 13:29

V53a59š79e24k 30Ř72í14h55a 2483203608832

moje že inteligentní člověk umí používat telefon.

+2/−5
6.8.2017 22:34

M27a98r66t50i54n 49P45o43s51p85í66š44i43l 8445371646297

Proč tedy uvádí jako kontakt e-mail?

+4/−1
6.8.2017 23:26

P12e68t58r 42V31o14n58d53r87a21c90e61k 7465901673800

Milé děti - jak čtu některé příspěvky, tak mi skutečně běhá mráz po zádech - věřte mi, že celý svět se nezakládá na tom, že si někde kliknete.

Znám situaci kolem ubytování velmi dobře a věřte mi, že někdo musel vzít hromadu cihel a postavit hotel - potom personál, služby atd atd něco stojí a potom přijde pijavice, která nic nepostavila, nemá žádné starosti - za nic nezodpovídá a bere si 30% z ceny ubytování - něco asi bude špatně !!

+5/−6
6.8.2017 2:45

M56a44r17t80i43n 46B14i44t50t91n86e24r 4462786916175

30% se obchodnímu oddělení platí v různých oblastech. S nějakými náklady na prodej je třeba počítat.

Co je už podle mně špatné je, že ti zprostředkovatelé mají tak silnou pozici, že diktují hotelům za jaké ceny mají prodávat ostatním a za jaké ceny mohou prodávat přímo. To hodně křiví celý trh.

Něco jako kdyby si dominantní řetězec supermarketů dal do smluv s dodavateli mléka, že ti mohou ostatním řetězcům dodávat jen za stejnou cenu, jako dodávají jemu a tu cenu musí držet i při přímém prodeji. Myslím, že lidem by připadalo hodně divné, kdyby mléko stálo všude stejně, ať by šli kam by šli a podezření na kartelovou dohodu by bylo na světě.

+5/0
6.8.2017 6:30

K84a53r79e60l 28M61o22k50r23y62k 3426578833

mílý chlapče když bude přes rezervační portál cena 1500 a přes webovky hotelu 2000 (což v 80% bývá že zprostředkovatelé jsou levnější) tak si normální člověk prostě zarezervuje přes rezervační portál !

+3/−1
6.8.2017 9:14

V96a59š28e85k 87Ř97í37h56a 2303823968332

Opět jen porovnáváte polovinu problému. Pokud ti provozovatelé vwebovek nebudou křivit trh pak i ten hotel bude mít cenu za 1500 a třeba i za 1400. To ale momentálně nesmí. Protože pár ...... má představy o nadlidskosti.

+2/0
6.8.2017 12:15

V18í50ť44a 88K21r73u94t13i16š 1170664405497

A samozřejmě ten, co vzal hromadu cihel a postavil hotel, potom najal personál, může doufat, že v době, kdy si počítačově gramotný člověk může během pár minut porovnat klidně stovky nabídek, tak dostatečný počet zákazníků najde mimo rezervační portály a srovnávače. A pak nemusí s žádnou pijavici spolupracovat. Může vyvíjet vlastní aktivity a porovnat si svoji úspěšnost a nákladovost vůči spolupráci se zprostředkovateli.

+1/0
6.8.2017 10:36

V28a43š93e93k 28Ř10í87h29a 2473893738102

A co aby se následovala EU, která dovolí hotelům aby měli stejné ceny nebo nižší jak rezervační portály. Pak mono lidí zjistí že to jsou jen překupníci na nic a prostpně se zruší. Mám pocit, že nikomu chybět nebudou.

0/0
6.8.2017 12:18

V36í48ť51a 45K86r11u55t55i51š 1760274335387

Pokud je někdo, kdo agreguje nabídku v řádu statisíců ubytovatelů z celého světa v jedné přehledné platformě, nabízí přehledné cenové i jiné srovnání a garantované podmínky rezervací nebo storna, pro Vás zbytečný překupník, tak Vám to brát nebudu. Jen by mne zajímalo, jakým způsobem hledáte hotel někde na druhém konci světa, kde jste nikdy nebyl, s velkou pravděpodobností se tam rozumně nedomluvíte, o destinaci nemáte ani páru, stejně jako o cenách a kvalitě místního ubytování.

+2/0
6.8.2017 15:02

V48a66š38e51k 75Ř40í29h77a 2663543148422

Asi moc užitečný nebude, když musí používat diskriminační klauzule o nařízených cenách a slevách.

jinak vždy vše porovnávám s místní nabídkou přímo daného hotelu. Často se mi stalo že rezervační portál prodával naprosté hovadiny.

Po telefonu se pak člověk doví úplně jiné zkutečnosti.

+1/0
6.8.2017 22:28

V38í30ť94a 76K85r28u75t43i62š 1720324585267

Mně na tom nic diskriminačního nepřipadá. Protože pokud se s někým domluvím na zprostředkování nabídky ubytování, kdy druhá strana má systém, celosvětový marketing a záběr o několik řádů větší, než mám nebo můžu mít já (za použití mých nemalých nákladů), tak je minimálně nefér ve chvíli, kdy mi ten systém přihraje zákazníka, ke kterému bych se s 90% či ještě větší pravděpodobností nikdy nedostal, jej stáhnout "k sobě" na nižší cenu a veškeré náklady na jeho získání bez koruny výnosů nechat na zprostředkovateli. A naopak s nulovou vlastní snahou, náklady nebo aktivitami zinkasovat plný výnos.

0/0
6.8.2017 23:42

P14a61v20e88l 71Ž11e19r64n55í60č70e45k 9532172706952

Jste vedle jak tak jedle. Jsem hoteliér, nezkoušejte si ani pomyslet, že booking.co není dobrá služba. Je to nejlépe propracovaný marketingový nástroj, který není schopný provozovat žádný řetězec. A 30% jste si vymyslel. Provize jsou od 12 do 20% -

0/0
7.8.2017 22:56

P42e80t43r 19K16a66l16b77f69e33l11l 7825690647267

...že by hotely neměly telefonní spojení s veřejností,to je podivné,já osobně vždy hledám telefon nebo mobil a pak se zajímám o druhé,horší je když mě odkáží na rezervační web - přesto se snažím nějak s nimi domluvit - někdy to nejde!Rv

0/0
8.8.2017 20:47

M17i22c46h24a29l 39K15u65d44l48á85č77e58k 9581334774

Díky chytrým telefonům žijeme v době, kdy chce každý dělat zprostředkovatele a přeprodávat práci druhého a nikdo nechce dělat rukama. Až vymře poslední pracující generace bude velká legrace. ;-D

+5/0
5.8.2017 23:54

F57r79a10n80t38a 22P51a59ř97í82z49e65k 9708280495107

Dnes večer potřebují objednat hotel , a ne čekat než se někdo ozve přes email za dva dny , že mají plno.

+3/−1
5.8.2017 23:42

A39l52e58š 98L39i86s40o89v76s46k94ý 9339388172572

Ptal jsme se majitelky malého penzionu na jižní Moravě, kolik si vezme booking. Řekla, že zákazník platí jim a podle stupně spokojenosti pak booking vrací až 70%.

0/0
5.8.2017 23:26

P53a91v74e30l 81N87o35v13y 2643621481409

booking.com si bere v prumeru 12 % z ceny ubytovani a kazdy mesic posle fakturu...pokud nekdo chce, aby jeho nabidka byla uprednostnovana, tak lze nastavit i 20 ci 50 % provize...

0/0
6.8.2017 12:43

P78a73v43l47a 93N48e55č34e10s59a93n89á 5277887320447

Nemohu na booking.com říct nebo napsat špatné slovo. Jen ta nejlepší zkušenost. Vždy férově, hned při nabídce uvedou, zda je rezervace do určitého termínu zdarma, nebo zda je rezervace pevně daná a v případě storna se musí něco zaplatit. Jezdíme takto po Evropě a vždy bylo vše tak, jak uvedl booking. Přehlednost stránek, super nabídka, možnost vyselektování dle ceny, kvality atd. Prostě za mě maximální spokojenost, mají to super. R^

+10/−1
5.8.2017 17:03

V43a88š23e51k 50Ř39í57h89a 2503453608732

Zkuste se na to podívat z pohledu hoteliérů.

Je jasné že zákazníka se problém vydírání hoteliérů nedotkne.

+2/−2
5.8.2017 17:10

M36a86r95e59k 97H18r65u56b39y 6517562761148

Vydirani? On je nekdo nuti tam byt?;-)

0/0
8.8.2017 13:22

M17i96c59h11a57l 40M58r53a91z24i51k 6207967114310

ja ze sve zkusenosti mohu rict, ze cim vice na vychod Evropy, tim casteji jsou tam klamave, spatne ci umyslne nepresne informace. Ale zase vzdy je na to upozornim a pri dalsim hledani se u daneho hotelu objevuji informace spravne.

+1/0
5.8.2017 23:47

P83e92t12r 43V74o29c47í13l98k95a 1814607428927

Jojo, ty hotely by tak hrozne chtely nabizet nizsi sumy, a nemohou..

A proto je celkem bezna situace, ze si na recepci lide demonstrativne bookuji pokoj pres mobil, protoze je to o pulku levnejsi

Mozna by pro zacatek stacilo nabizet cenu stejnou

+5/0
5.8.2017 17:02

V91a85š22e19k 44Ř52í78h55a 2413193858162

Tak pokud je to vymíněno smlouvou tak skutečně nemohou.

To že se nedodržují rámcové smlouvy je problémem jen některých českých zlodějů a podvodníků ve světě se tohle nedělá.

0/−4
5.8.2017 17:08

P80e21t44r 85V62o96c85í81l63k37a 1184817568657

Vazne myslite, ze chteji? Kdyby chtely, tak snad drzi tu cenu alespon na urovni bookingu, a ne 2x drazsi...

+2/0
5.8.2017 18:50

V13a97š63e29k 96Ř97í65h61a 2153113428752

Četl jste článek. Je jasné že ty smlouvy si právě tohle vymiňují. jinak by totiž postrádal celý jejich obchod smysl.

0/0
5.8.2017 22:56

P54e31t74r 51V82o25c36í92l17k12a 1274457978947

Vy to porad nechapete. Booking si vyjedna, ze na webu nemohou mit cenu nizsi, nez na bookingu. Ale ne to, ze ji na vlastnim webu musi mit 2x drazsi.

Dokonce je v nejakych pripadech donuti do slevy, kterou sami nechteji.

Muzete mi rict, v jakem tedy pripade by to tedy bez bookingu bylo od hotelu levnejsi?

Ta hlaska v nadpisu mela spis znit "

Smlouvy s rezervačními weby nám brání vice vydelat, říkají hoteliéři"

+2/0
6.8.2017 19:36

V78a77š65e83k 14Ř64í52h40a 2533253368442

Přečtěte si ještě jednou první větu a zjistíte že si odporujete.

0/0
6.8.2017 22:30

P20e30t54r 74V20o11c20í18l74k21a 1394797218807

Kde presne si odporuji?

0/0
7.8.2017 14:17

V87a48š62e84k 61Ř64í34h27a 2303103768102

Nechápu proč by provozovatelé webů měli diktovat ceny výšku slevy u hoteliérů.

To je jako kdyby si noviny diktovali ceny u výrobků které reklamují.

Trochu mimo mísu.

Mám dojem, že až moc lidí má pocit, že tím že umí napsat web a sestavit sql databázi budou diktovat , budou ostatním diktovat co smí a co nesmí.

0/0
5.8.2017 16:58

L45u89k44á10š 15Š48l17e71h94o80f28e96r 1113179375339

Nikdo ty hotely nenutí na Bookingu být. Pokud tam být chtějí, musí dodržet jeho pravidla. ;-)

+2/−2
6.8.2017 0:16

V83a49š96e53k 12Ř26í26h88a 2543913608122

Nikdo vás nenutí inzerovat v TV a televize vám také neurčuje ceny. To že si berou provize je OK to že nesmí mít stejné nebo nižší ceny je monopolistická hovadina.

+1/0
6.8.2017 1:47

J27o89s30e77f 73S73k21r74a18m69u72s32k17ý 7267103683503

Samozrejme - pokud by by se rezervacni portaly chteli menit na reklamni a hotelieri by jim platili za zobrazeni vysledku, tak by to tak mohlo fungovat. Pokud se ale plati za rezervaci a portal by si to nehlidal, tak by 90% lidi pouzilo portal jen jako vyhledavac a porovnavac cen a pak si rezervaci provedlo pres web hotelu.

+2/0
6.8.2017 15:09

V61a77š34e41k 49Ř77í32h55a 2743833298112

A? To je problémem jen portálů. Proč mají určovat kdo jaké slevy smí nabízet. Mě to připomíná komunysty.

0/0
6.8.2017 22:32

M89a18r53t46i89n 81B74i13t53t33n89e42r 4292626216275

Nikdo nenutí nikoho být ani na Googlu nebo na Facebooku. Přesto by byl pořádný řev, kdyby Google nebo Facebook začali svým inzerentům diktovat, že ani při přímém prodeji nesmí poskytnout slevu oproti cenám inzerovaným v reklamě.

A stejně tak dostal Google pokutu přes 2 miliardy EUR za to, že zvýhodňoval prodej přes vlastní službu oproti prodeji přes služby ostatních. Přitom nikdo ty ostatní služby nenutil, aby byly na Googlu.

0/0
6.8.2017 6:38

K89a37r12e56l 74M36o76k67r29y61k 3486678733

a jinak zrovna z bookingu se poslední dobou stává nejdražší portál v poslední době mám přes něj rezervaci tak 1/10 levnější bývá agoda,hotels.com ši amona ..

0/0
5.8.2017 16:19

K12a89r53e20l 84M10o25k35r41y35k 3506958253

nuu ono to bude hlavně tím že přes rezervační portály je cena většinou nižší než kdybych to rezervoval přes oficiální stránky hotelu a někdy tedy o dost!

+4/−1
5.8.2017 16:16

J27o71s44e14f 77Š38á60t42a28v72a 2364541736229

My si přes slevomat najdeme ubytování a pak do toho hotelu nebo penzionu zavoláme přímo.A máme to za tu samou cenu co na slevomatu nebo dokonce o nějaký procento levnější.

+2/−1
5.8.2017 17:04

J49i34ř83í 50S23v10a10š62e78k 9784578293479

A připadá vám to korektní? Samozřejmě je to vaše věc, ale mně by se to příčilo.

+2/0
5.8.2017 19:33

V84a84š63e85k 15Ř41í56h64a 2413623518322

Korektnější než to co předvádí slevomaty a jiné portály.

0/0
6.8.2017 22:34

M87a35r55t39i63n 98B46i71t59t89n51e90r 4212506946615

Google nebo Facebook také chtějí peníze za reklamu. Přesto pokud by po inzerentech vyžadovali, že nesmí zboží prodat levněji, než za ceny, které u něj inzerují, bylo by kolem toho spousta řevu.

Stejně tak pokud by obchodní řetězec smluvně zakázal dodavateli, třeba zemědělci, že nesmí žádnému jinému řetězci dodávat zboží za nižší ceny než jemu a ani přímo prodávat nesmí levněji.

Booking a další velcí zprostředkovatelé přesně toto diktují hotelům. A vzhledem k jejich dominantní pozici se jim to podařilo prosadit jako obecné pravidlo v celém odvětví.

+4/−1
5.8.2017 16:01

V47í91ť86a 83K39r53u74t77i41š 1660944965187

Trošku to motate. Je rozdíl platit za reklamu (bez čehokoliv dalšího) a za zprostředkování služby. Pokud je ve druhém případě platba z objemu, tak je asi pochybný způsob zneužít zprostředkovatele pouze ve formě jeho globální propagace, umístění v jeho systému a pak mu sebrat kšeft s poukazem na to, že je preve drahý. Ok, pokud to takto chce někdo dělat, tak to může řešit těmi reklamními a propagačními aktivitami, které někomu zaplatí.

+1/0
6.8.2017 10:30

M80a86r81t61i61n 87B54i70t98t79n42e84r 4692566436925

Tím jste reagoval pouze na rozdíl u plateb Googlu a Facebooku.

Jenže pokud má hotel skutečnou cenu pokoje třeba 1 000 Kč a Booking si vezme 20% plus dalších třeba 5% za přednostní zobrazení, takže cena pro zákazníka bude 1250 Kč.

Další zprostředkovatel si vezme 15%, ale cena na něm musí být opět 1250 Kč. Proč ten zprostředkovatel nemůže mít cenu 1 150 Kč a těžit tak konkurenční výhodu z toho, že si účtuje nižší provize? Pak by bylo na lidech, zda by dali přednost o něco nižší ceně a nebo tomu, kdo dokáže zaplatit nejviditelnější reklamu a poskytnout nejvypracovanější služby i za cenu, že si připlatí třeba 100 Kč za noc.

V případě toho řetězce by Vám to také připadalo v pořádku? Že by argumentoval tím, že si dělá globální propagaci, nabízí doplňkové služby a tak není fér, aby pak někteří lidé zašli koupit mléko přímo k výrobci a měli slevu? A tak by ten řetězec nutil výrobce mléka, aby i při přímém prodeji měl ceny jako má ten řetězec v obchodě? Takže mléko by pak ve výsledku stálo všude jako v Penny třeba?

A co kdyby to neudělal řetězec supermarketů, ale restaurace, které by měly tak silnou pozici na trhu? Že by začali pivovarům diktovat, za jakou cenu ty pivovary smí dodávat do ostatních restaurací a za jakou cenu smí prodávat přímo? Pořád by to bylo v pořádku? Když by si člověk zajel pro sud do obchodu pivovaru, ale cena by byla jako v restauraci, protože pivovaru by jinak hrozilo, že restaurace přestanou prodávat jeho pivo?

Podivná představa že? Přesně tak silnou pozici mají na trhu s ubytováním zprostředkovatelé jako Booking.com a přesně takové věci hotelům diktují. A to na rozdíl od pivovarů těm hotelům ani obvykle neposkytují vybavení zdarma - naopak, hotely jim zdarma dodávají obsah, fotografie a podobně.

0/0
6.8.2017 17:37

V51í45ť19a 78K19r71u53t77i22š 1770224565237

V článku jsem nenašel nic o tom, že by byl problém v rozdílných cenách na různých portálech, to je naprosto běžný jev, že se ceny za naprosto stejný pokoj liší. Stejně tak podmínky platby/zálohy nebo storna, a to kolikrát dosti zásadně.

0/0
6.8.2017 23:55

K71a68r11e37l 90Š71v18e88c 9384336944342

Ubytování hledám přes booking a podobné portály. Když ho najdu tak "ze sportu" ověřím nabídku přímo u vlastníka. Výsledkem je většinou nufunkční nebo nepoužitelný web, chybějící ceny nebo nemožnost rezervace. Když už náhodou vše funguje, cena bývá vyšší hned nebo s dalšími službami např. snídaně. Ale už jsem na pár (slovy dva) hotelů s lepší cenou narazil z těch desítek až stovek objednávek. No když moje peníze nechcete....

+5/−1
5.8.2017 15:58

M62a66r58t12i24n 81B20i81t36t95n56e25r 4872466366185

Situace je pro řadu hotelů taková, že "souboj" se zprostředkovateli projeli a stali se na nich plně závislými. A když tam přímé rezervace dělají třeba 3-5%, tak ten hotel pak po pár letech už ani neinvestuje do vlastního webu a rezervačního systému.

Navíc levněji to dát nesmí ze smlouvy, jinak mu hrozí, že bude vyřazen z nabídky všech zprostředkovatelů, což je pro hotel likvidační, může to dát jedině za stejnou cenu nebo dráž.

A protože Booking a další investují do svého rozhraní z peněz těch hotelů a oni do vlastního webu ne, tak pak zaměstnanec toho hotelu často dělá reklamní akce na Bookingu a na vlastním webu na to kašle (leckdy jsou to ještě weby bez slušného CMS - systému pro správu obsahu).

Takže ano, máte pravdu. Sami se tím okrádají a připravují i o těch pár zákazníků, co by to ze slušnosti rezervovalo přímo jako podporu hotelu. Je to začarovaný kruh.

+4/0
5.8.2017 16:09

P69a82v48l40a 41K97v39a78p15i92l96o48v53á 7639288494847

Dnes už jsem se setkal s tím, že i poměrně velké hotely nebo i součásti řetězců mají oproti dřívějšku hodně ochuzené vlastní weby. Tzn. že na booking je výrazně lepší fotogalerie, než na domovském webu. Což už je docela masakr.

+7/0
5.8.2017 17:04

P25a51v22e51l 63N39o66v40y 2303261241529

To máte pravdu... Vlastní web máme taky zastaralý, vše aktualizují přes Booking.com a tirolsky rezervační systém... Nemusím se o nic starat, když chci změnit např. cenu, je to hned provedené... A hlavně service je pak zdarma, kromě provize... Vlastní stránky jsou dost nákladné a aktualizace dost problematické... A hosté, co rezervuji přes Booking.com a byli spokojeni příště rezervuji přímo a dostanou levnější nabídku, zatím se mi za pět let nestalo, že by Booking.com něco namital.... Je nemožné porovnávat všechny ceny.

+2/0
5.8.2017 19:11

V23a89š64e62k 47Ř15í88h91a 2633363328862

Přečtěte si ještě jednou článek.:-)

0/0
5.8.2017 17:00







Najdete na iDNES.cz