Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Smlouvy s rezervačními weby nám brání prodávat levněji, říkají hoteliéři

Rezervační hotelové portály v čele s Booking.com mají podle některých hoteliérů až nemorálně vysoké provize. Z ceny pokoje to je čtvrtina, někdy i přes třicet procent. Weby ale mají velkou vyjednávací sílu, protože podíl ubytování přes ně roste a někteří hoteliéři přes ně plní takřka celé své kapacity.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P48a29v93e77l 78Ž85e81r29n63í56č85e26k 9352832786302

Booking.com NENÍ americký. Je Holandský.!!!

0/0
7.8.2017 22:54

M20a82r50t83i72n 94P90o89s79p59í89š39i41l 8795821226497

Moje zkušenost, že stránky hotelů a penzionů jsou často v hrozném stavu, leckdy se člověk ani nedozví cenu a když tak ne co v ceně je, nevidím fotky konkrétního pokoje, nevidím obsazenost, na email většinou neodpoví. Zkušenost stará asi dva týdny - dotaz emailem asi na deset penzionů, odpověď přišla od tří. To člověka nebaví.

+9/−1
6.8.2017 13:29

V23a29š31e30k 94Ř15í71h95a 2103963658262

moje že inteligentní člověk umí používat telefon.

+2/−5
6.8.2017 22:34

M56a72r73t53i18n 12P36o49s86p87í52š38i14l 8965291946527

Proč tedy uvádí jako kontakt e-mail?

+4/−1
6.8.2017 23:26

P86e82t72r 72V75o21n64d56r10a25c76e77k 7875711973340

Milé děti - jak čtu některé příspěvky, tak mi skutečně běhá mráz po zádech - věřte mi, že celý svět se nezakládá na tom, že si někde kliknete.

Znám situaci kolem ubytování velmi dobře a věřte mi, že někdo musel vzít hromadu cihel a postavit hotel - potom personál, služby atd atd něco stojí a potom přijde pijavice, která nic nepostavila, nemá žádné starosti - za nic nezodpovídá a bere si 30% z ceny ubytování - něco asi bude špatně !!

+5/−6
6.8.2017 2:45

M73a33r86t25i84n 32B77i56t72t62n35e76r 4922266966855

30% se obchodnímu oddělení platí v různých oblastech. S nějakými náklady na prodej je třeba počítat.

Co je už podle mně špatné je, že ti zprostředkovatelé mají tak silnou pozici, že diktují hotelům za jaké ceny mají prodávat ostatním a za jaké ceny mohou prodávat přímo. To hodně křiví celý trh.

Něco jako kdyby si dominantní řetězec supermarketů dal do smluv s dodavateli mléka, že ti mohou ostatním řetězcům dodávat jen za stejnou cenu, jako dodávají jemu a tu cenu musí držet i při přímém prodeji. Myslím, že lidem by připadalo hodně divné, kdyby mléko stálo všude stejně, ať by šli kam by šli a podezření na kartelovou dohodu by bylo na světě.

+5/0
6.8.2017 6:30

K75a53r23e24l 91M53o79k61r19y96k 3186868593

mílý chlapče když bude přes rezervační portál cena 1500 a přes webovky hotelu 2000 (což v 80% bývá že zprostředkovatelé jsou levnější) tak si normální člověk prostě zarezervuje přes rezervační portál !

+3/−1
6.8.2017 9:14

V71a98š26e53k 13Ř40í72h42a 2783663638142

Opět jen porovnáváte polovinu problému. Pokud ti provozovatelé vwebovek nebudou křivit trh pak i ten hotel bude mít cenu za 1500 a třeba i za 1400. To ale momentálně nesmí. Protože pár ...... má představy o nadlidskosti.

+2/0
6.8.2017 12:15

V26í10ť23a 84K87r62u83t27i90š 1110434585827

A samozřejmě ten, co vzal hromadu cihel a postavil hotel, potom najal personál, může doufat, že v době, kdy si počítačově gramotný člověk může během pár minut porovnat klidně stovky nabídek, tak dostatečný počet zákazníků najde mimo rezervační portály a srovnávače. A pak nemusí s žádnou pijavici spolupracovat. Může vyvíjet vlastní aktivity a porovnat si svoji úspěšnost a nákladovost vůči spolupráci se zprostředkovateli.

+1/0
6.8.2017 10:36

V42a30š52e35k 16Ř87í24h90a 2953103628192

A co aby se následovala EU, která dovolí hotelům aby měli stejné ceny nebo nižší jak rezervační portály. Pak mono lidí zjistí že to jsou jen překupníci na nic a prostpně se zruší. Mám pocit, že nikomu chybět nebudou.

0/0
6.8.2017 12:18

V32í89ť85a 33K53r96u85t58i19š 1740524655757

Pokud je někdo, kdo agreguje nabídku v řádu statisíců ubytovatelů z celého světa v jedné přehledné platformě, nabízí přehledné cenové i jiné srovnání a garantované podmínky rezervací nebo storna, pro Vás zbytečný překupník, tak Vám to brát nebudu. Jen by mne zajímalo, jakým způsobem hledáte hotel někde na druhém konci světa, kde jste nikdy nebyl, s velkou pravděpodobností se tam rozumně nedomluvíte, o destinaci nemáte ani páru, stejně jako o cenách a kvalitě místního ubytování.

+2/0
6.8.2017 15:02

V30a43š33e68k 68Ř70í64h67a 2693703208302

Asi moc užitečný nebude, když musí používat diskriminační klauzule o nařízených cenách a slevách.

jinak vždy vše porovnávám s místní nabídkou přímo daného hotelu. Často se mi stalo že rezervační portál prodával naprosté hovadiny.

Po telefonu se pak člověk doví úplně jiné zkutečnosti.

+1/0
6.8.2017 22:28

V17í72ť77a 49K23r30u98t60i75š 1640724975927

Mně na tom nic diskriminačního nepřipadá. Protože pokud se s někým domluvím na zprostředkování nabídky ubytování, kdy druhá strana má systém, celosvětový marketing a záběr o několik řádů větší, než mám nebo můžu mít já (za použití mých nemalých nákladů), tak je minimálně nefér ve chvíli, kdy mi ten systém přihraje zákazníka, ke kterému bych se s 90% či ještě větší pravděpodobností nikdy nedostal, jej stáhnout "k sobě" na nižší cenu a veškeré náklady na jeho získání bez koruny výnosů nechat na zprostředkovateli. A naopak s nulovou vlastní snahou, náklady nebo aktivitami zinkasovat plný výnos.

0/0
6.8.2017 23:42

P46a14v56e98l 73Ž66e76r86n58í84č53e89k 9312372396962

Jste vedle jak tak jedle. Jsem hoteliér, nezkoušejte si ani pomyslet, že booking.co není dobrá služba. Je to nejlépe propracovaný marketingový nástroj, který není schopný provozovat žádný řetězec. A 30% jste si vymyslel. Provize jsou od 12 do 20% -

0/0
7.8.2017 22:56

P51e61t28r 75K13a46l33b17f19e94l54l 7535150107657

...že by hotely neměly telefonní spojení s veřejností,to je podivné,já osobně vždy hledám telefon nebo mobil a pak se zajímám o druhé,horší je když mě odkáží na rezervační web - přesto se snažím nějak s nimi domluvit - někdy to nejde!Rv

0/0
8.8.2017 20:47

M70i35c75h31a65l 17K67u95d13l42á42č57e86k 9341584914

Díky chytrým telefonům žijeme v době, kdy chce každý dělat zprostředkovatele a přeprodávat práci druhého a nikdo nechce dělat rukama. Až vymře poslední pracující generace bude velká legrace. ;-D

+5/0
5.8.2017 23:54

F91r68a62n33t13a 53P32a88ř10í79z48e89k 9788220335817

Dnes večer potřebují objednat hotel , a ne čekat než se někdo ozve přes email za dva dny , že mají plno.

+3/−1
5.8.2017 23:42

A58l29e81š 64L54i16s72o88v83s65k25ý 9429708872462

Ptal jsme se majitelky malého penzionu na jižní Moravě, kolik si vezme booking. Řekla, že zákazník platí jim a podle stupně spokojenosti pak booking vrací až 70%.

0/0
5.8.2017 23:26

P82a59v12e62l 83N51o75v61y 2273121851309

booking.com si bere v prumeru 12 % z ceny ubytovani a kazdy mesic posle fakturu...pokud nekdo chce, aby jeho nabidka byla uprednostnovana, tak lze nastavit i 20 ci 50 % provize...

0/0
6.8.2017 12:43

P85a68v76l27a 90N19e60č97e66s51a92n46á 5847947720497

Nemohu na booking.com říct nebo napsat špatné slovo. Jen ta nejlepší zkušenost. Vždy férově, hned při nabídce uvedou, zda je rezervace do určitého termínu zdarma, nebo zda je rezervace pevně daná a v případě storna se musí něco zaplatit. Jezdíme takto po Evropě a vždy bylo vše tak, jak uvedl booking. Přehlednost stránek, super nabídka, možnost vyselektování dle ceny, kvality atd. Prostě za mě maximální spokojenost, mají to super. R^

+10/−1
5.8.2017 17:03

V47a38š89e28k 21Ř42í65h40a 2753583498392

Zkuste se na to podívat z pohledu hoteliérů.

Je jasné že zákazníka se problém vydírání hoteliérů nedotkne.

+2/−2
5.8.2017 17:10

M81a67r64e61k 68H85r86u30b16y 6487332331198

Vydirani? On je nekdo nuti tam byt?;-)

0/0
8.8.2017 13:22

M89i79c41h65a65l 76M87r77a36z24i88k 6227677184520

ja ze sve zkusenosti mohu rict, ze cim vice na vychod Evropy, tim casteji jsou tam klamave, spatne ci umyslne nepresne informace. Ale zase vzdy je na to upozornim a pri dalsim hledani se u daneho hotelu objevuji informace spravne.

+1/0
5.8.2017 23:47

P12e46t50r 41V69o30c25í98l86k41a 1774987188517

Jojo, ty hotely by tak hrozne chtely nabizet nizsi sumy, a nemohou..

A proto je celkem bezna situace, ze si na recepci lide demonstrativne bookuji pokoj pres mobil, protoze je to o pulku levnejsi

Mozna by pro zacatek stacilo nabizet cenu stejnou

+5/0
5.8.2017 17:02

V42a97š14e65k 18Ř31í62h33a 2733203818612

Tak pokud je to vymíněno smlouvou tak skutečně nemohou.

To že se nedodržují rámcové smlouvy je problémem jen některých českých zlodějů a podvodníků ve světě se tohle nedělá.

0/−4
5.8.2017 17:08

P60e55t52r 74V48o10c76í43l28k69a 1964907638877

Vazne myslite, ze chteji? Kdyby chtely, tak snad drzi tu cenu alespon na urovni bookingu, a ne 2x drazsi...

+2/0
5.8.2017 18:50

V73a79š54e34k 86Ř77í78h36a 2923253838552

Četl jste článek. Je jasné že ty smlouvy si právě tohle vymiňují. jinak by totiž postrádal celý jejich obchod smysl.

0/0
5.8.2017 22:56

P58e86t89r 77V72o40c59í17l69k68a 1554217918767

Vy to porad nechapete. Booking si vyjedna, ze na webu nemohou mit cenu nizsi, nez na bookingu. Ale ne to, ze ji na vlastnim webu musi mit 2x drazsi.

Dokonce je v nejakych pripadech donuti do slevy, kterou sami nechteji.

Muzete mi rict, v jakem tedy pripade by to tedy bez bookingu bylo od hotelu levnejsi?

Ta hlaska v nadpisu mela spis znit "

Smlouvy s rezervačními weby nám brání vice vydelat, říkají hoteliéři"

+2/0
6.8.2017 19:36

V31a74š33e72k 11Ř23í12h29a 2573813788482

Přečtěte si ještě jednou první větu a zjistíte že si odporujete.

0/0
6.8.2017 22:30

P32e13t81r 34V62o36c90í91l51k89a 1524497968657

Kde presne si odporuji?

0/0
7.8.2017 14:17

V41a55š28e14k 33Ř42í42h19a 2553143128292

Nechápu proč by provozovatelé webů měli diktovat ceny výšku slevy u hoteliérů.

To je jako kdyby si noviny diktovali ceny u výrobků které reklamují.

Trochu mimo mísu.

Mám dojem, že až moc lidí má pocit, že tím že umí napsat web a sestavit sql databázi budou diktovat , budou ostatním diktovat co smí a co nesmí.

0/0
5.8.2017 16:58

L24u70k53á38š 39Š17l98e33h18o56f35e45r 1163299305989

Nikdo ty hotely nenutí na Bookingu být. Pokud tam být chtějí, musí dodržet jeho pravidla. ;-)

+2/−2
6.8.2017 0:16

V35a41š31e83k 75Ř44í80h56a 2113523588452

Nikdo vás nenutí inzerovat v TV a televize vám také neurčuje ceny. To že si berou provize je OK to že nesmí mít stejné nebo nižší ceny je monopolistická hovadina.

+1/0
6.8.2017 1:47

J22o56s77e31f 43S21k29r48a22m60u45s50k72ý 7577833293823

Samozrejme - pokud by by se rezervacni portaly chteli menit na reklamni a hotelieri by jim platili za zobrazeni vysledku, tak by to tak mohlo fungovat. Pokud se ale plati za rezervaci a portal by si to nehlidal, tak by 90% lidi pouzilo portal jen jako vyhledavac a porovnavac cen a pak si rezervaci provedlo pres web hotelu.

+2/0
6.8.2017 15:09

V97a14š22e42k 83Ř24í81h27a 2533793888952

A? To je problémem jen portálů. Proč mají určovat kdo jaké slevy smí nabízet. Mě to připomíná komunysty.

0/0
6.8.2017 22:32

M37a85r58t62i26n 95B98i56t23t71n17e10r 4592236796855

Nikdo nenutí nikoho být ani na Googlu nebo na Facebooku. Přesto by byl pořádný řev, kdyby Google nebo Facebook začali svým inzerentům diktovat, že ani při přímém prodeji nesmí poskytnout slevu oproti cenám inzerovaným v reklamě.

A stejně tak dostal Google pokutu přes 2 miliardy EUR za to, že zvýhodňoval prodej přes vlastní službu oproti prodeji přes služby ostatních. Přitom nikdo ty ostatní služby nenutil, aby byly na Googlu.

0/0
6.8.2017 6:38

K43a12r85e96l 36M28o54k53r33y72k 3386428943

a jinak zrovna z bookingu se poslední dobou stává nejdražší portál v poslední době mám přes něj rezervaci tak 1/10 levnější bývá agoda,hotels.com ši amona ..

0/0
5.8.2017 16:19

K14a89r41e39l 52M84o73k85r86y55k 3616848713

nuu ono to bude hlavně tím že přes rezervační portály je cena většinou nižší než kdybych to rezervoval přes oficiální stránky hotelu a někdy tedy o dost!

+4/−1
5.8.2017 16:16

J69o35s95e22f 82Š70á43t95a83v50a 2924911686189

My si přes slevomat najdeme ubytování a pak do toho hotelu nebo penzionu zavoláme přímo.A máme to za tu samou cenu co na slevomatu nebo dokonce o nějaký procento levnější.

+2/−1
5.8.2017 17:04

J41i14ř39í 53S66v66a61š19e81k 9744708173389

A připadá vám to korektní? Samozřejmě je to vaše věc, ale mně by se to příčilo.

+2/0
5.8.2017 19:33

V16a98š55e55k 34Ř21í63h58a 2283573208892

Korektnější než to co předvádí slevomaty a jiné portály.

0/0
6.8.2017 22:34

M66a97r97t29i48n 48B46i82t75t42n81e57r 4122936286205

Google nebo Facebook také chtějí peníze za reklamu. Přesto pokud by po inzerentech vyžadovali, že nesmí zboží prodat levněji, než za ceny, které u něj inzerují, bylo by kolem toho spousta řevu.

Stejně tak pokud by obchodní řetězec smluvně zakázal dodavateli, třeba zemědělci, že nesmí žádnému jinému řetězci dodávat zboží za nižší ceny než jemu a ani přímo prodávat nesmí levněji.

Booking a další velcí zprostředkovatelé přesně toto diktují hotelům. A vzhledem k jejich dominantní pozici se jim to podařilo prosadit jako obecné pravidlo v celém odvětví.

+4/−1
5.8.2017 16:01

V60í52ť31a 51K75r42u37t96i37š 1930674805157

Trošku to motate. Je rozdíl platit za reklamu (bez čehokoliv dalšího) a za zprostředkování služby. Pokud je ve druhém případě platba z objemu, tak je asi pochybný způsob zneužít zprostředkovatele pouze ve formě jeho globální propagace, umístění v jeho systému a pak mu sebrat kšeft s poukazem na to, že je preve drahý. Ok, pokud to takto chce někdo dělat, tak to může řešit těmi reklamními a propagačními aktivitami, které někomu zaplatí.

+1/0
6.8.2017 10:30

M59a22r56t28i62n 10B67i63t88t43n36e33r 4332616726265

Tím jste reagoval pouze na rozdíl u plateb Googlu a Facebooku.

Jenže pokud má hotel skutečnou cenu pokoje třeba 1 000 Kč a Booking si vezme 20% plus dalších třeba 5% za přednostní zobrazení, takže cena pro zákazníka bude 1250 Kč.

Další zprostředkovatel si vezme 15%, ale cena na něm musí být opět 1250 Kč. Proč ten zprostředkovatel nemůže mít cenu 1 150 Kč a těžit tak konkurenční výhodu z toho, že si účtuje nižší provize? Pak by bylo na lidech, zda by dali přednost o něco nižší ceně a nebo tomu, kdo dokáže zaplatit nejviditelnější reklamu a poskytnout nejvypracovanější služby i za cenu, že si připlatí třeba 100 Kč za noc.

V případě toho řetězce by Vám to také připadalo v pořádku? Že by argumentoval tím, že si dělá globální propagaci, nabízí doplňkové služby a tak není fér, aby pak někteří lidé zašli koupit mléko přímo k výrobci a měli slevu? A tak by ten řetězec nutil výrobce mléka, aby i při přímém prodeji měl ceny jako má ten řetězec v obchodě? Takže mléko by pak ve výsledku stálo všude jako v Penny třeba?

A co kdyby to neudělal řetězec supermarketů, ale restaurace, které by měly tak silnou pozici na trhu? Že by začali pivovarům diktovat, za jakou cenu ty pivovary smí dodávat do ostatních restaurací a za jakou cenu smí prodávat přímo? Pořád by to bylo v pořádku? Když by si člověk zajel pro sud do obchodu pivovaru, ale cena by byla jako v restauraci, protože pivovaru by jinak hrozilo, že restaurace přestanou prodávat jeho pivo?

Podivná představa že? Přesně tak silnou pozici mají na trhu s ubytováním zprostředkovatelé jako Booking.com a přesně takové věci hotelům diktují. A to na rozdíl od pivovarů těm hotelům ani obvykle neposkytují vybavení zdarma - naopak, hotely jim zdarma dodávají obsah, fotografie a podobně.

0/0
6.8.2017 17:37

V97í52ť40a 91K53r97u75t35i68š 1240344705107

V článku jsem nenašel nic o tom, že by byl problém v rozdílných cenách na různých portálech, to je naprosto běžný jev, že se ceny za naprosto stejný pokoj liší. Stejně tak podmínky platby/zálohy nebo storna, a to kolikrát dosti zásadně.

0/0
6.8.2017 23:55

K91a53r79e65l 77Š25v30e34c 9394486934592

Ubytování hledám přes booking a podobné portály. Když ho najdu tak "ze sportu" ověřím nabídku přímo u vlastníka. Výsledkem je většinou nufunkční nebo nepoužitelný web, chybějící ceny nebo nemožnost rezervace. Když už náhodou vše funguje, cena bývá vyšší hned nebo s dalšími službami např. snídaně. Ale už jsem na pár (slovy dva) hotelů s lepší cenou narazil z těch desítek až stovek objednávek. No když moje peníze nechcete....

+5/−1
5.8.2017 15:58

M56a70r19t93i28n 51B79i64t80t39n50e37r 4872606616455

Situace je pro řadu hotelů taková, že "souboj" se zprostředkovateli projeli a stali se na nich plně závislými. A když tam přímé rezervace dělají třeba 3-5%, tak ten hotel pak po pár letech už ani neinvestuje do vlastního webu a rezervačního systému.

Navíc levněji to dát nesmí ze smlouvy, jinak mu hrozí, že bude vyřazen z nabídky všech zprostředkovatelů, což je pro hotel likvidační, může to dát jedině za stejnou cenu nebo dráž.

A protože Booking a další investují do svého rozhraní z peněz těch hotelů a oni do vlastního webu ne, tak pak zaměstnanec toho hotelu často dělá reklamní akce na Bookingu a na vlastním webu na to kašle (leckdy jsou to ještě weby bez slušného CMS - systému pro správu obsahu).

Takže ano, máte pravdu. Sami se tím okrádají a připravují i o těch pár zákazníků, co by to ze slušnosti rezervovalo přímo jako podporu hotelu. Je to začarovaný kruh.

+4/0
5.8.2017 16:09

P30a58v48l74a 96K62v96a88p55i66l55o45v51á 7909678144457

Dnes už jsem se setkal s tím, že i poměrně velké hotely nebo i součásti řetězců mají oproti dřívějšku hodně ochuzené vlastní weby. Tzn. že na booking je výrazně lepší fotogalerie, než na domovském webu. Což už je docela masakr.

+7/0
5.8.2017 17:04

P41a96v36e66l 40N50o71v54y 2153291611139

To máte pravdu... Vlastní web máme taky zastaralý, vše aktualizují přes Booking.com a tirolsky rezervační systém... Nemusím se o nic starat, když chci změnit např. cenu, je to hned provedené... A hlavně service je pak zdarma, kromě provize... Vlastní stránky jsou dost nákladné a aktualizace dost problematické... A hosté, co rezervuji přes Booking.com a byli spokojeni příště rezervuji přímo a dostanou levnější nabídku, zatím se mi za pět let nestalo, že by Booking.com něco namital.... Je nemožné porovnávat všechny ceny.

+2/0
5.8.2017 19:11

V52a77š26e63k 83Ř14í79h10a 2293623928732

Přečtěte si ještě jednou článek.:-)

0/0
5.8.2017 17:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.