Diskuse k článku

Smlouvy s rezervačními weby nám brání prodávat levněji, říkají hoteliéři

Rezervační hotelové portály v čele s Booking.com mají podle některých hoteliérů až nemorálně vysoké provize. Z ceny pokoje to je čtvrtina, někdy i přes třicet procent. Weby ale mají velkou vyjednávací sílu, protože podíl ubytování přes ně roste a někteří hoteliéři přes ně plní takřka celé své kapacity.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P46a10v68e97l 93Ž26e67r80n60í39č88e79k 9432272486442

Booking.com NENÍ americký. Je Holandský.!!!

0/0
7.8.2017 22:54

M86a11r81t87i64n 63P79o56s47p19í28š95i38l 8885711646487

Moje zkušenost, že stránky hotelů a penzionů jsou často v hrozném stavu, leckdy se člověk ani nedozví cenu a když tak ne co v ceně je, nevidím fotky konkrétního pokoje, nevidím obsazenost, na email většinou neodpoví. Zkušenost stará asi dva týdny - dotaz emailem asi na deset penzionů, odpověď přišla od tří. To člověka nebaví.

+9/−1
6.8.2017 13:29

V85a51š59e73k 20Ř70í50h10a 2763653718112

moje že inteligentní člověk umí používat telefon.

+2/−5
6.8.2017 22:34

M10a40r98t92i69n 20P67o96s27p10í66š53i30l 8885751306397

Proč tedy uvádí jako kontakt e-mail?

+4/−1
6.8.2017 23:26

P91e87t74r 50V92o90n66d74r34a25c59e81k 7215971913770

Milé děti - jak čtu některé příspěvky, tak mi skutečně běhá mráz po zádech - věřte mi, že celý svět se nezakládá na tom, že si někde kliknete.

Znám situaci kolem ubytování velmi dobře a věřte mi, že někdo musel vzít hromadu cihel a postavit hotel - potom personál, služby atd atd něco stojí a potom přijde pijavice, která nic nepostavila, nemá žádné starosti - za nic nezodpovídá a bere si 30% z ceny ubytování - něco asi bude špatně !!

+5/−6
6.8.2017 2:45

M55a17r20t34i35n 27B31i73t46t48n28e96r 4392846436505

30% se obchodnímu oddělení platí v různých oblastech. S nějakými náklady na prodej je třeba počítat.

Co je už podle mně špatné je, že ti zprostředkovatelé mají tak silnou pozici, že diktují hotelům za jaké ceny mají prodávat ostatním a za jaké ceny mohou prodávat přímo. To hodně křiví celý trh.

Něco jako kdyby si dominantní řetězec supermarketů dal do smluv s dodavateli mléka, že ti mohou ostatním řetězcům dodávat jen za stejnou cenu, jako dodávají jemu a tu cenu musí držet i při přímém prodeji. Myslím, že lidem by připadalo hodně divné, kdyby mléko stálo všude stejně, ať by šli kam by šli a podezření na kartelovou dohodu by bylo na světě.

+5/0
6.8.2017 6:30

K21a17r87e89l 31M17o18k72r34y68k 3546598843

mílý chlapče když bude přes rezervační portál cena 1500 a přes webovky hotelu 2000 (což v 80% bývá že zprostředkovatelé jsou levnější) tak si normální člověk prostě zarezervuje přes rezervační portál !

+3/−1
6.8.2017 9:14

V85a29š17e87k 96Ř22í78h51a 2933213698242

Opět jen porovnáváte polovinu problému. Pokud ti provozovatelé vwebovek nebudou křivit trh pak i ten hotel bude mít cenu za 1500 a třeba i za 1400. To ale momentálně nesmí. Protože pár ...... má představy o nadlidskosti.

+2/0
6.8.2017 12:15

V38í11ť74a 92K37r88u89t73i48š 1730324185707

A samozřejmě ten, co vzal hromadu cihel a postavil hotel, potom najal personál, může doufat, že v době, kdy si počítačově gramotný člověk může během pár minut porovnat klidně stovky nabídek, tak dostatečný počet zákazníků najde mimo rezervační portály a srovnávače. A pak nemusí s žádnou pijavici spolupracovat. Může vyvíjet vlastní aktivity a porovnat si svoji úspěšnost a nákladovost vůči spolupráci se zprostředkovateli.

+1/0
6.8.2017 10:36

V70a47š44e84k 64Ř80í66h45a 2873263408392

A co aby se následovala EU, která dovolí hotelům aby měli stejné ceny nebo nižší jak rezervační portály. Pak mono lidí zjistí že to jsou jen překupníci na nic a prostpně se zruší. Mám pocit, že nikomu chybět nebudou.

0/0
6.8.2017 12:18

V10í26ť16a 91K55r10u46t73i60š 1290424245447

Pokud je někdo, kdo agreguje nabídku v řádu statisíců ubytovatelů z celého světa v jedné přehledné platformě, nabízí přehledné cenové i jiné srovnání a garantované podmínky rezervací nebo storna, pro Vás zbytečný překupník, tak Vám to brát nebudu. Jen by mne zajímalo, jakým způsobem hledáte hotel někde na druhém konci světa, kde jste nikdy nebyl, s velkou pravděpodobností se tam rozumně nedomluvíte, o destinaci nemáte ani páru, stejně jako o cenách a kvalitě místního ubytování.

+2/0
6.8.2017 15:02

V44a78š79e21k 20Ř62í20h46a 2273593778922

Asi moc užitečný nebude, když musí používat diskriminační klauzule o nařízených cenách a slevách.

jinak vždy vše porovnávám s místní nabídkou přímo daného hotelu. Často se mi stalo že rezervační portál prodával naprosté hovadiny.

Po telefonu se pak člověk doví úplně jiné zkutečnosti.

+1/0
6.8.2017 22:28

V85í23ť53a 34K36r21u69t44i92š 1210814975277

Mně na tom nic diskriminačního nepřipadá. Protože pokud se s někým domluvím na zprostředkování nabídky ubytování, kdy druhá strana má systém, celosvětový marketing a záběr o několik řádů větší, než mám nebo můžu mít já (za použití mých nemalých nákladů), tak je minimálně nefér ve chvíli, kdy mi ten systém přihraje zákazníka, ke kterému bych se s 90% či ještě větší pravděpodobností nikdy nedostal, jej stáhnout "k sobě" na nižší cenu a veškeré náklady na jeho získání bez koruny výnosů nechat na zprostředkovateli. A naopak s nulovou vlastní snahou, náklady nebo aktivitami zinkasovat plný výnos.

0/0
6.8.2017 23:42

P48a37v58e56l 50Ž38e32r98n49í85č10e55k 9352342166932

Jste vedle jak tak jedle. Jsem hoteliér, nezkoušejte si ani pomyslet, že booking.co není dobrá služba. Je to nejlépe propracovaný marketingový nástroj, který není schopný provozovat žádný řetězec. A 30% jste si vymyslel. Provize jsou od 12 do 20% -

0/0
7.8.2017 22:56

P22e49t47r 23K15a42l55b22f46e48l58l 7975310337627

...že by hotely neměly telefonní spojení s veřejností,to je podivné,já osobně vždy hledám telefon nebo mobil a pak se zajímám o druhé,horší je když mě odkáží na rezervační web - přesto se snažím nějak s nimi domluvit - někdy to nejde!Rv

0/0
8.8.2017 20:47

M79i61c72h82a13l 63K94u87d36l77á52č10e22k 9971974124

Díky chytrým telefonům žijeme v době, kdy chce každý dělat zprostředkovatele a přeprodávat práci druhého a nikdo nechce dělat rukama. Až vymře poslední pracující generace bude velká legrace. ;-D

+5/0
5.8.2017 23:54

F15r74a31n52t72a 68P91a83ř91í24z22e17k 9918400115757

Dnes večer potřebují objednat hotel , a ne čekat než se někdo ozve přes email za dva dny , že mají plno.

+3/−1
5.8.2017 23:42

A16l48e81š 51L30i51s98o33v22s68k69ý 9159308562232

Ptal jsme se majitelky malého penzionu na jižní Moravě, kolik si vezme booking. Řekla, že zákazník platí jim a podle stupně spokojenosti pak booking vrací až 70%.

0/0
5.8.2017 23:26

P44a43v82e75l 77N59o92v86y 2763791681909

booking.com si bere v prumeru 12 % z ceny ubytovani a kazdy mesic posle fakturu...pokud nekdo chce, aby jeho nabidka byla uprednostnovana, tak lze nastavit i 20 ci 50 % provize...

0/0
6.8.2017 12:43

P55a13v57l35a 12N65e93č72e26s56a80n63á 5757967390137

Nemohu na booking.com říct nebo napsat špatné slovo. Jen ta nejlepší zkušenost. Vždy férově, hned při nabídce uvedou, zda je rezervace do určitého termínu zdarma, nebo zda je rezervace pevně daná a v případě storna se musí něco zaplatit. Jezdíme takto po Evropě a vždy bylo vše tak, jak uvedl booking. Přehlednost stránek, super nabídka, možnost vyselektování dle ceny, kvality atd. Prostě za mě maximální spokojenost, mají to super. R^

+10/−1
5.8.2017 17:03

V98a86š63e45k 10Ř76í73h18a 2633333258922

Zkuste se na to podívat z pohledu hoteliérů.

Je jasné že zákazníka se problém vydírání hoteliérů nedotkne.

+2/−2
5.8.2017 17:10

M70a11r82e38k 95H95r74u86b66y 6137212561408

Vydirani? On je nekdo nuti tam byt?;-)

0/0
8.8.2017 13:22

M66i62c79h17a77l 47M56r93a10z23i44k 6677247814930

ja ze sve zkusenosti mohu rict, ze cim vice na vychod Evropy, tim casteji jsou tam klamave, spatne ci umyslne nepresne informace. Ale zase vzdy je na to upozornim a pri dalsim hledani se u daneho hotelu objevuji informace spravne.

+1/0
5.8.2017 23:47

P92e12t85r 71V74o12c24í72l52k66a 1784317528467

Jojo, ty hotely by tak hrozne chtely nabizet nizsi sumy, a nemohou..

A proto je celkem bezna situace, ze si na recepci lide demonstrativne bookuji pokoj pres mobil, protoze je to o pulku levnejsi

Mozna by pro zacatek stacilo nabizet cenu stejnou

+5/0
5.8.2017 17:02

V94a74š16e14k 42Ř23í93h10a 2853843688982

Tak pokud je to vymíněno smlouvou tak skutečně nemohou.

To že se nedodržují rámcové smlouvy je problémem jen některých českých zlodějů a podvodníků ve světě se tohle nedělá.

0/−4
5.8.2017 17:08

P27e56t66r 24V24o24c11í80l84k79a 1414457548267

Vazne myslite, ze chteji? Kdyby chtely, tak snad drzi tu cenu alespon na urovni bookingu, a ne 2x drazsi...

+2/0
5.8.2017 18:50

V92a20š22e38k 55Ř94í20h97a 2343173398342

Četl jste článek. Je jasné že ty smlouvy si právě tohle vymiňují. jinak by totiž postrádal celý jejich obchod smysl.

0/0
5.8.2017 22:56

P10e86t93r 17V26o27c71í57l55k56a 1574387528767

Vy to porad nechapete. Booking si vyjedna, ze na webu nemohou mit cenu nizsi, nez na bookingu. Ale ne to, ze ji na vlastnim webu musi mit 2x drazsi.

Dokonce je v nejakych pripadech donuti do slevy, kterou sami nechteji.

Muzete mi rict, v jakem tedy pripade by to tedy bez bookingu bylo od hotelu levnejsi?

Ta hlaska v nadpisu mela spis znit "

Smlouvy s rezervačními weby nám brání vice vydelat, říkají hoteliéři"

+2/0
6.8.2017 19:36

V49a67š65e63k 38Ř61í87h48a 2133813718392

Přečtěte si ještě jednou první větu a zjistíte že si odporujete.

0/0
6.8.2017 22:30

P89e58t11r 91V49o36c89í23l36k17a 1734677628687

Kde presne si odporuji?

0/0
7.8.2017 14:17

V87a97š68e45k 81Ř68í60h15a 2363533448952

Nechápu proč by provozovatelé webů měli diktovat ceny výšku slevy u hoteliérů.

To je jako kdyby si noviny diktovali ceny u výrobků které reklamují.

Trochu mimo mísu.

Mám dojem, že až moc lidí má pocit, že tím že umí napsat web a sestavit sql databázi budou diktovat , budou ostatním diktovat co smí a co nesmí.

0/0
5.8.2017 16:58

L54u51k84á96š 14Š31l77e36h67o70f64e15r 1303679245259

Nikdo ty hotely nenutí na Bookingu být. Pokud tam být chtějí, musí dodržet jeho pravidla. ;-)

+2/−2
6.8.2017 0:16

V68a75š10e12k 93Ř50í62h29a 2133303228202

Nikdo vás nenutí inzerovat v TV a televize vám také neurčuje ceny. To že si berou provize je OK to že nesmí mít stejné nebo nižší ceny je monopolistická hovadina.

+1/0
6.8.2017 1:47

J33o62s14e65f 95S93k84r14a25m31u84s94k40ý 7937963333913

Samozrejme - pokud by by se rezervacni portaly chteli menit na reklamni a hotelieri by jim platili za zobrazeni vysledku, tak by to tak mohlo fungovat. Pokud se ale plati za rezervaci a portal by si to nehlidal, tak by 90% lidi pouzilo portal jen jako vyhledavac a porovnavac cen a pak si rezervaci provedlo pres web hotelu.

+2/0
6.8.2017 15:09

V76a66š52e90k 38Ř36í51h49a 2543913318802

A? To je problémem jen portálů. Proč mají určovat kdo jaké slevy smí nabízet. Mě to připomíná komunysty.

0/0
6.8.2017 22:32

M75a91r21t53i72n 63B15i67t21t44n63e98r 4932826806685

Nikdo nenutí nikoho být ani na Googlu nebo na Facebooku. Přesto by byl pořádný řev, kdyby Google nebo Facebook začali svým inzerentům diktovat, že ani při přímém prodeji nesmí poskytnout slevu oproti cenám inzerovaným v reklamě.

A stejně tak dostal Google pokutu přes 2 miliardy EUR za to, že zvýhodňoval prodej přes vlastní službu oproti prodeji přes služby ostatních. Přitom nikdo ty ostatní služby nenutil, aby byly na Googlu.

0/0
6.8.2017 6:38

K17a96r26e69l 79M36o63k69r28y93k 3356628253

a jinak zrovna z bookingu se poslední dobou stává nejdražší portál v poslední době mám přes něj rezervaci tak 1/10 levnější bývá agoda,hotels.com ši amona ..

0/0
5.8.2017 16:19

K50a12r63e32l 48M39o73k50r66y40k 3916658803

nuu ono to bude hlavně tím že přes rezervační portály je cena většinou nižší než kdybych to rezervoval přes oficiální stránky hotelu a někdy tedy o dost!

+4/−1
5.8.2017 16:16

J14o22s66e58f 18Š57á67t43a52v38a 2314501546229

My si přes slevomat najdeme ubytování a pak do toho hotelu nebo penzionu zavoláme přímo.A máme to za tu samou cenu co na slevomatu nebo dokonce o nějaký procento levnější.

+2/−1
5.8.2017 17:04

J31i91ř58í 46S11v88a26š19e80k 9404598633199

A připadá vám to korektní? Samozřejmě je to vaše věc, ale mně by se to příčilo.

+2/0
5.8.2017 19:33

V39a11š76e14k 60Ř88í75h23a 2953213208462

Korektnější než to co předvádí slevomaty a jiné portály.

0/0
6.8.2017 22:34

M67a28r72t22i79n 22B77i36t18t81n91e29r 4382136486705

Google nebo Facebook také chtějí peníze za reklamu. Přesto pokud by po inzerentech vyžadovali, že nesmí zboží prodat levněji, než za ceny, které u něj inzerují, bylo by kolem toho spousta řevu.

Stejně tak pokud by obchodní řetězec smluvně zakázal dodavateli, třeba zemědělci, že nesmí žádnému jinému řetězci dodávat zboží za nižší ceny než jemu a ani přímo prodávat nesmí levněji.

Booking a další velcí zprostředkovatelé přesně toto diktují hotelům. A vzhledem k jejich dominantní pozici se jim to podařilo prosadit jako obecné pravidlo v celém odvětví.

+4/−1
5.8.2017 16:01

V32í81ť16a 93K97r28u65t65i47š 1770424745407

Trošku to motate. Je rozdíl platit za reklamu (bez čehokoliv dalšího) a za zprostředkování služby. Pokud je ve druhém případě platba z objemu, tak je asi pochybný způsob zneužít zprostředkovatele pouze ve formě jeho globální propagace, umístění v jeho systému a pak mu sebrat kšeft s poukazem na to, že je preve drahý. Ok, pokud to takto chce někdo dělat, tak to může řešit těmi reklamními a propagačními aktivitami, které někomu zaplatí.

+1/0
6.8.2017 10:30

M25a20r81t22i78n 81B26i13t38t68n62e33r 4552376476805

Tím jste reagoval pouze na rozdíl u plateb Googlu a Facebooku.

Jenže pokud má hotel skutečnou cenu pokoje třeba 1 000 Kč a Booking si vezme 20% plus dalších třeba 5% za přednostní zobrazení, takže cena pro zákazníka bude 1250 Kč.

Další zprostředkovatel si vezme 15%, ale cena na něm musí být opět 1250 Kč. Proč ten zprostředkovatel nemůže mít cenu 1 150 Kč a těžit tak konkurenční výhodu z toho, že si účtuje nižší provize? Pak by bylo na lidech, zda by dali přednost o něco nižší ceně a nebo tomu, kdo dokáže zaplatit nejviditelnější reklamu a poskytnout nejvypracovanější služby i za cenu, že si připlatí třeba 100 Kč za noc.

V případě toho řetězce by Vám to také připadalo v pořádku? Že by argumentoval tím, že si dělá globální propagaci, nabízí doplňkové služby a tak není fér, aby pak někteří lidé zašli koupit mléko přímo k výrobci a měli slevu? A tak by ten řetězec nutil výrobce mléka, aby i při přímém prodeji měl ceny jako má ten řetězec v obchodě? Takže mléko by pak ve výsledku stálo všude jako v Penny třeba?

A co kdyby to neudělal řetězec supermarketů, ale restaurace, které by měly tak silnou pozici na trhu? Že by začali pivovarům diktovat, za jakou cenu ty pivovary smí dodávat do ostatních restaurací a za jakou cenu smí prodávat přímo? Pořád by to bylo v pořádku? Když by si člověk zajel pro sud do obchodu pivovaru, ale cena by byla jako v restauraci, protože pivovaru by jinak hrozilo, že restaurace přestanou prodávat jeho pivo?

Podivná představa že? Přesně tak silnou pozici mají na trhu s ubytováním zprostředkovatelé jako Booking.com a přesně takové věci hotelům diktují. A to na rozdíl od pivovarů těm hotelům ani obvykle neposkytují vybavení zdarma - naopak, hotely jim zdarma dodávají obsah, fotografie a podobně.

0/0
6.8.2017 17:37

V48í11ť21a 27K52r41u88t26i21š 1270114615347

V článku jsem nenašel nic o tom, že by byl problém v rozdílných cenách na různých portálech, to je naprosto běžný jev, že se ceny za naprosto stejný pokoj liší. Stejně tak podmínky platby/zálohy nebo storna, a to kolikrát dosti zásadně.

0/0
6.8.2017 23:55

K44a47r46e47l 20Š97v10e78c 9504556854442

Ubytování hledám přes booking a podobné portály. Když ho najdu tak "ze sportu" ověřím nabídku přímo u vlastníka. Výsledkem je většinou nufunkční nebo nepoužitelný web, chybějící ceny nebo nemožnost rezervace. Když už náhodou vše funguje, cena bývá vyšší hned nebo s dalšími službami např. snídaně. Ale už jsem na pár (slovy dva) hotelů s lepší cenou narazil z těch desítek až stovek objednávek. No když moje peníze nechcete....

+5/−1
5.8.2017 15:58

M41a63r29t82i48n 70B80i84t27t46n66e24r 4312986356925

Situace je pro řadu hotelů taková, že "souboj" se zprostředkovateli projeli a stali se na nich plně závislými. A když tam přímé rezervace dělají třeba 3-5%, tak ten hotel pak po pár letech už ani neinvestuje do vlastního webu a rezervačního systému.

Navíc levněji to dát nesmí ze smlouvy, jinak mu hrozí, že bude vyřazen z nabídky všech zprostředkovatelů, což je pro hotel likvidační, může to dát jedině za stejnou cenu nebo dráž.

A protože Booking a další investují do svého rozhraní z peněz těch hotelů a oni do vlastního webu ne, tak pak zaměstnanec toho hotelu často dělá reklamní akce na Bookingu a na vlastním webu na to kašle (leckdy jsou to ještě weby bez slušného CMS - systému pro správu obsahu).

Takže ano, máte pravdu. Sami se tím okrádají a připravují i o těch pár zákazníků, co by to ze slušnosti rezervovalo přímo jako podporu hotelu. Je to začarovaný kruh.

+4/0
5.8.2017 16:09

P69a94v77l29a 90K68v90a31p25i22l57o37v67á 7409918244757

Dnes už jsem se setkal s tím, že i poměrně velké hotely nebo i součásti řetězců mají oproti dřívějšku hodně ochuzené vlastní weby. Tzn. že na booking je výrazně lepší fotogalerie, než na domovském webu. Což už je docela masakr.

+7/0
5.8.2017 17:04

P84a87v22e16l 77N49o46v25y 2443871771329

To máte pravdu... Vlastní web máme taky zastaralý, vše aktualizují přes Booking.com a tirolsky rezervační systém... Nemusím se o nic starat, když chci změnit např. cenu, je to hned provedené... A hlavně service je pak zdarma, kromě provize... Vlastní stránky jsou dost nákladné a aktualizace dost problematické... A hosté, co rezervuji přes Booking.com a byli spokojeni příště rezervuji přímo a dostanou levnější nabídku, zatím se mi za pět let nestalo, že by Booking.com něco namital.... Je nemožné porovnávat všechny ceny.

+2/0
5.8.2017 19:11

V25a47š84e14k 39Ř83í72h35a 2933753508422

Přečtěte si ještě jednou článek.:-)

0/0
5.8.2017 17:00



Najdete na iDNES.cz