Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Automobilky nestíhají vyrábět, na některá SUV se čeká přes půl roku

Na některé nové vozy jsou nyní překvapivě dlouhé čekací lhůty. Nejdéle se čeká na SUV. České i evropské ekonomice se daří, lidé chtějí nakupovat a ­výrobci aut nestačí vyrábět. Namísto obvyklých dvou nebo tří měsíců, které jsou pro zadání vozu do výroby běžné, si u některých modelů počkáte i dlouho přes půl roku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M87i30r29o37s17l85a81v 94S71t14e83i58n61e37r 4930942930526

Karoq jako následovník Yetiho najde jistě mnoho zákazníků. Nejde o krásu, vzhledově je to tuctový model s malým oknem vzadu, ale od r. 2009 Quasiny získaly mnoho zkušeností a vůz bude spolehlivý, jako byl Yeti.

Jako každá modernizace je o píď delší, ale také nižší, čímž vzadu bude i nižší prostor. Proto musím zůstat u svého Yeti, každých 14 dní vozím popelnici na stojato na místo, kde ji komunál vybírá.

Pro rodiny s dětmi ten Karoq bude ovšem zajímavý, více místa na zadních sedadlech a pohon 4x4 bude zejména v zimě příjemný.

Nízká spotřeba zejména dieslu je velkou předností, třeba Volva nebo Jeepy si vezmou skoro dvakrát tolik.

0/0
16.8.2017 8:29

V39l53a51s86t53i97m62i96l 13K64o98c83u63r69e56k 4876123590324

Tak je málo lidí, pořád dokola, jako kdybychom m\ diskutéři to měli nějak vyřešit, ale stát, který b\ měl expresně sem posílat ukrajince, tqak nic nedělá, protože z toho asi není možné vytlouct nic do vlastní kapsy. Prostě když t automobilkám nevadí, a neumějí se státem jednat, tak se nic nezmění.

0/0
8.8.2017 1:32

P55e98t15r 28B93á38č42a 8155206285275

Neni nad to si hezky pockat na takovou skaredou krabici jako je Kodiaq ;-D

Ach jo.

0/−3
7.8.2017 17:10

Z17d63e48n87ě64k 79M92á44č31a65l39a 1143305829200

No, prostě SUV jsou pěkná mohutná auta. Své paní jsem SUV taky pořídil kvůli lepší bezpečnosti a přehledu. I když jsme zvyklý na sportovněji laděná auta, s SUV se mi jezdí výborně a využiju ke svezení s ním každou příležitost. A v zimě nastává ta pravá zábava ;-).

0/−3
7.8.2017 13:00

J18a44k37u69b 59S77t70a48š94e47k 4207599233534

Jen 37 procent dýzlů? Při pohledu na parkoviště mám pocit, že se dýzlitýdou celkově nakazilo tak 80 procent nebožáků.

+3/−3
7.8.2017 12:24

D47a87n44i78e94l 11K59r95a97u88s 4621533792924

Až najezdíte přes tisícovku kilometrů měsíčně, diesel oceníte.

+1/0
7.8.2017 22:55

V91l50a77s31t18i84m93i15l 44K59o50c55u68r67e10k 4776153660494

Tak to tvrdili i majitelé trabantů " mi to nesmrdí", a stejné je to s diesly ještě k tomu s odmontovanými filtry.

0/0
8.8.2017 1:29

P95e43t31r 60D19r29a32p23a19l 3545738263795

nevypadla Vám tam nula?

0/0
8.8.2017 6:48

P83e78t96r 26H25o11r73á29k 1479133379934

Najezdím dva tisíce měsíčně a smrdutý diesel nikdy neocením. Tohle sviňstvo mi nesmí do baráku.

0/0
8.8.2017 9:57

P32e36t42r 59M27a92j32e22r 7572456711411

Vždycky, když nás kšeft přivede do nějaký Automotive fabriky a vidím ty kvanta všelijakých dílů, kladu si otázku, kdo a jak dlouho ještě to všechno bude kupovat..... i když každý šílí, pokud mu oznámíte, že to co po vás chtějí nejde hned a nedejbože bez pauzy, i když je to logicky jasný... vždycky jim říkám, že čarovat se teprve učíme:-)

0/0
7.8.2017 11:03

J41o58s98e93f 74M48i41š28k78o65v76s70k51ý 9838751401468

Současná móda SUV je divná. Užitná hodnota vozu je oproti běžnému většímu kombíku horší, spotřeba vyšší a cena také. Chápu to v případech, kdy se využívá např. možnost svezení až 7 osob. Ale čekací doba 6-8 měsíců není nic mimořádného. Vůz lze dostat i rychleji, ale s kompromisem ve výbavě podle to ho "co je na krámě".

+5/0
7.8.2017 10:49

V11l92a16d37i37s81l86a71v 95B26u32r60y68š44e22k 1469642677264

na tom není nic divnýho, já mám SUV už třetí a jezdí se mně s ním dobře, užitnou hodnotu nepotřebuju a cenu a spotřebu neřeším,

+2/−2
7.8.2017 11:46

S17t98a79n16i83s57l37a55v 64K90r75e51j62c84a21r 6637386433134

Ano, je to věcí každého! Uložení peněz, a způsob používání a jízdy. Je dobře, že díky trojnásobné obmněně držíte výrobní produkci SUV v kladných číslech prodejů. Pokud si opravdu člověk na čtyřkolku zvykne a naučí se s ní opravdu jezdit a používat, tak většinou i s ní dokáže najet přes mega km, podobně jako se to děje u busů a nákladáků. Nakonec SUV nebyly původně určeny na reprezentaci ale práci kterou jiné nezvládaly. Nikoli po silnicích a cestách.

+1/−1
7.8.2017 12:41

M59i70r36e97k 58G26a79j59e44r 5531396159820

Většina SUV nejsou čtyřkolky!

+3/0
8.8.2017 6:39

T67o68m41á65š 94F18l57a98i 6804261955951

Dacia Logan MCV Stapway 0.9 TCe čekání až sedm měsíců! Dodání březen 2018 Nechápu To. dále Duster tam se čekání snížilo ale koncem roku má být představen nástupce,stávající Duster je tady sedmým rokem takže zájem už polevil

0/0
7.8.2017 10:18

R53o62m46a49n 14Š15e77s43t15á96k 5884189493633

Padl tady dotaz, k čemu je dobré mít v Praze SUV? Všem odpůrcům těchto "velkých" aut, "se kterými se v Praze nedá zaparkovat", doporučuji následující video. Má sice přes 10 minut, ale dozvíte se, jak to se "zbytečnou velikostí" těchto vozů vlastně je.

https://www.youtube.com/watch?v=tCCIv84pmjk

+3/−1
7.8.2017 10:10

M36a34r23t83i26n 59K17ř17í81ž 9313282250547

Pro mě je na SUV nejabsurdnější ten poměr vnějších a vnitřních rozměrů. Taky mám velký auto, ale dovnitř se mi vejdou tři děti v sedačkách, do kufru celej kočárek bez skládání a ještě 4 tašky.

+6/0
7.8.2017 10:35

P79e44t31r 42D74r40a53p94a78l 3395548383745

no, ne každý potřebuje vozit to, co popisujete

0/0
8.8.2017 6:50

J95i98ř85í 77E60r90b12e67n 1833444256647

Ano, jsou i tací, kteří v té obří bedně vozí dnes a denně jen svůj zadek a pár kubíků klimatizovaného vzduchu...:-/

0/0
8.8.2017 12:44

S66t87a87n70i41s27l33a58v 35K43r21e72j31c58a63r 6547846953784

Osobně v tom problém nevidím. Naopak - šest měsíců je solidní doba na ujasnění si co od vozidla chci a zda není výhodnější jiná varianta a možnost. Je dobře, že firmy nevyrábějí na sklad a o jejich sortiment výrobků je zájem. Nakonec pokud kupec nechce čekat (z různých důvodů) tak je zde ještě nabídka nových vozů v segmentu AAAA!! České SUV jsou v dnešní době šlágrem - a to je jen dobře . Škodovka sama o sobě dokáže trh uspokojit, ale škodovku nedokáží uspokojit její subdodavatelé, podílející se podstatnými díly právě na kompletaci hotových výrobků. - Na modely Tesly, Ferrari nebo Bentleye také musíte měsíce čekat, tak proč ne na Škodovku ??

+1/0
7.8.2017 10:10

V83l18a29s59t31i39m31i40l 26K57o69c44u28r66e74k 4856513820624

No to je pěkný nesmysl, pro nás zákazníky je partnerem výhradně Škoda, a a vše ostatní jsou jen vnitní problémy a neschopnost. Dokone i v jednom podniku můžeme rozdělit práci na vnitřní dodavate, a vnější, ale zákazníka zajímá jen ten finální.

0/0
8.8.2017 1:38

J60o16s95e12f 40K83a36r63f29í95k 7452275716150

btw - SUV, to je tak dobré akurát k nahromádkování souseda;-)

Do města na prd. Do terénu je to o ničem. Na normální silnici to má horší jízdní vlastnosti. Kdejaký kombík má větší kufr. Spotřeba taky nic moc...

+6/−5
7.8.2017 9:56

M59a16r44t16i66n 58K49a11r11á75s87e89k 9248543968448

No zrovna do mesta bych rekl ze se hodi ne? SUV ma v zasade vyrazne mensi pudorys nez srovnatelne auto klasicky konstrukce...

+2/0
7.8.2017 10:41

F16i80l90i33p 88S82i81r77o45t33e66k 9192349932981

Pod pojmem úprk si představuju něco jiného než pokles ze 40 na 38%

+4/0
7.8.2017 9:51

J84a64n 84P22r31o68c29h91á42z61k59a 5396172228257

"Škodu Karoq, kterou zatím nikdo naživo neviděl" je lež.

Já jsem jí viděl minulý týden na D10 u Prahy. Prosím opravit! Děkuji.

0/0
7.8.2017 9:50

J39o38s28e23f 25K54a92r81f32í77k 7382985816980

To jste viděl maximálně tak prototip, nikol sériové auto, to může vypada klidně úúúplně jinak;-)

0/−1
7.8.2017 9:52

D49a24n17i11e90l 33K15r12a33u38s 4251233472394

Pane Karfík, vy nás ale zásobujete! Nejdřív to nepříslušné srovnání s čekáním na trabiho a teď toho. Tip se a typ jsou dvě rozdílná slova - prototip je slovo nesmyslné. Pozor! (já vím, že bych měl použít tvar "Pane Karfíku! ale slova filmové klasiky se prostě nemění)

+1/0
7.8.2017 9:55

J73o58s74e68f 61K15a93r47f95í19k 7492165126410

Tak to by bylo trochu češtiny a filmových hlášek... K tématu by jste taky něco měl?:-)

+1/0
7.8.2017 9:57

D16a83n31i85e29l 52K28r54a57u48s 4821163232164

Viz níže. To jsem toho napsal celkem dost, ne?

0/0
7.8.2017 10:08

S10t13a98n77i24s29l32a56v 18K76r93e87j60c52a14r 6667946873904

ŠkodaAuto Kvasiny má po celozávodní dovolené!! A Š- Karoq už v srpnu sjíždí z výrobních tamních linek! Ted je jen na prodejcích od kdy je podle pořadníku nabídnou zákazníkům.

0/0
7.8.2017 12:33

L17i37b97o67r 98S23k86ý61p60a90l17a 7948143582170

Prototip je nesmysl. Rovněž patvar "by jste" je nesmysl - použijte "byste". :-P

+2/0
7.8.2017 10:33

D38a58n39i13e22l 64K56r38a94u92s 4261553722424

Vidíte, to jsem už přehlédl. Pravda.

0/0
7.8.2017 10:38

V19l18a16s11t21i73m53i37l 70K14o96c62u58r10e53k 4526933440374

Česky je prototyp, byste je správně, ale v hovorové i mediální čestině se běžně používá by jste, časem se dostane i do pravidel obojí tvar.

Je podobný slovenskému by ste, by sme .......

+1/0
8.8.2017 1:46

L67i82b93o81r 65S30k50ý77p42a14l51a 7528503532520

V hovorové se to špatně rozlišuje, moc to poznat není. Ale v mediální - copak nejsou novináři absolventy vysoké školy a tedy by měli tato pravidla znát? Pokud připustíme, že se do pravidel dostane všechno možné, tak prosím, ale pak můžeme přestat třeba rozlišovat i a y... Také mne docela rozhodí tvary "samozdřejmě", "bizardní", "pernamentka" (svého času to byl oficiální výtisk vstupenky na znojemské vinobraní), "potencionální", "nejoptimálnější" a podobné hlouposti. A prototyp je správně nejen v češtině, třeba i v angličtině je prototype, neboť mezi tip a type je rozdíl, rovněž tak mezi standart a standard, že? Ale pokud někdo nerozlišuje mezi slovy hodinky a holinky, protože se obojí natahuje, tak prosím, poslužte si. :-)

0/0
8.8.2017 1:59

M51a84r16t83i40n 15K78ř67í53ž 9413492620637

Docela aby mě zajímalo, kdy ta móda SUV odezní a lidé se jich pak budou zbavovat za pár korun :-D

0/0
7.8.2017 9:50

J12o84s10e57f 87K87a89r47f36í51k 7852605426410

To mi připomíná když byly pořadníky na trabanta;-D;-)

+6/0
7.8.2017 9:47

D48a85n27i63e53l 20K17r25a47u68s 4631393582984

Móda lidi celá staletí vede lidi dělat divné a nelogické věci. Nosit nepohodlné a nepraktické boty, podivné kalhoty, stahovat si pasy, nosit ramenní vycpávky, stavět domy nehezkých tvarů a s ozbobami spíš pro zlost než pro praktické využití atd. atd. No a teď jsou to SUV. Co na tom, že mnoho z nich nikdy neopustí městskou aglomeraci, kde je naopak nejrychlejším dopravním prostředkem MHD či aspoň taxi s předností v jízdě? A nejspíš velká většina nikdy nesjede ze zpevněné cesty, kterou v pohodě projede jakékoliv auto. A že jen asi tak čtvrtina využije všechny své jízdní schopnosti aspoň na 90%? Nic z toho není důležité. Móda zavelela a lidi zase dělají nelogické věci. A vůbec to není věc výrobců, ti se pouze nabídkou přizpůsobili poptávce.

Ještě bych v tom možná hledal spojitost s prokazatelnou sníženou plodností mužů v západní civilizaci a kultem pornoprůmyslu zobrazujícího tak velké penisy, že 99% mužské populace by se měla cítit zahanbeně. No a jak jinak ukázat, že ho nemám tak malého? Přece velkým domem a když ne jím, tak aspoň velkým autem;-D

+10/−2
7.8.2017 9:15

J38o62s41e13f 65Č47e91r41v55e62n64i60c16k26ý 9989974541503

A kde je psáno, že SUV by měla jezdit i po nezpevněných, jinak nejsou využita? Proč by měla opustit městskou aglomeraci?

Zřejmě patříte mezi ty, co si pod zkratkou SUV prostě představí terénní vozidlo. Ale to je OMYL.

+3/0
7.8.2017 10:06
Foto

L97u65k92á50š 89Z87á39v55o47d63s26k46ý 9281399871

horší jízdní vlastnosti, větší spotřeba, nákladnější udržba. V čem jsou výhody?

0/0
7.8.2017 10:09

J60o84s93e48f 29Č22e49r98v91e32n61i12c46k93ý 9189264911273

Ale já neřeším výhody/nevýhody. To je věc těch, co si to auto kupují. Já jen poukazuji na to, že SUV je pro spoustu lidí synonymem pro terénní auto a proto tak na něj pohlížejí. A z toho pramení jejich názor na používání SUV například ve městěch.

+1/0
7.8.2017 10:21

P64e73t64r 58Č48e73r12m56á28k 9838755949370

Pro někoho je výhodou pohodlnější nastupování, lepší rozhled a snazší parkování.

+3/0
7.8.2017 10:59

J33i75ř98í 31E31r59b78e42n 1113984726707

V čem je snazší parkování takového Tugianu oproti obyčejnému Golfu?

0/0
8.8.2017 12:46

P87e86t51r 45Č47e31r70m97á80k 9548745389220

V obecné rovině je snazší díky lepšímu výhledu a nadhledu, jinak Tiguan vychází z passatu, oproti němu je kratší o skoro 30cm což se při parkování hodí.

+1/0
9.8.2017 21:29

D20a91n90i11e38l 72K14r64a97u85s 4131253712574

Citace: SUV je zkratka pro Sport utility vehicle, tedy sportovní užitkové vozidlo. SUV kombinují výhody terénních vozidel, tedy schopnost pohybu i mimo silnice, robustnost či větší vnitřní a zavazadlový prostor s pozitivními vlastnostmi silničních osobních vozidel (komfort, ovladatelnost na silnici).

Takže ano, považuji SUV za vozidlo vhodné především do kombinovaného provozu. Čistě ekonomicky jsou pouze pro městský provoz méně vhodnou variantou už jen toho důvodu, že jejich robusnější podvozkové prvky vyžadují více materiálu při výrobě a tím je činní zbytečně dražší při výrobě i při koupi. (osobně ignoruji psedoargumenty typu: Jsou do města moc velká - nejsou často větší než většina kombíků) Jsou ale těžší, tudíž méně ekonomická. A fakticky by jejich roli daleko lépe měly plnit subtilnější kompaktní MPV. Ale v chování spotřebitelů je těžké hledat logiku.

0/0
7.8.2017 10:16

J47o59s26e65f 10Č93e70r61v32e66n19i96c22k77ý 9249824581463

Spoustě lidí by bohatě stačilo auto ve velikosti Fabie a kupují si Oktávku. To také není logika.

+3/0
7.8.2017 10:19

D86a20n39i67e77l 14K37r94a18u71s 4121823352724

Ano, skoro tak. Fakticky by se mělo ke každému rodinnému vozu prodávat ještě nejméně jedno jednomístné vozidlo. Čistě osobně si jako ideální služební vozidlo pro denní použití představuji monopost o šířce a délce cca 2/3 fabie, maximálně vybavené dvěma za sebou umístěnými sedadly. Výrazně užší a kratší vozidlo by umožnilo lépe parkovat a efektivněji využívat stávající parkovací kapacity, ale současně by s této podobě mohlo být takové vozidlo dostatečně pohodlné pro řidiče a jednoho pasažéra při zajištění maximální bezpečnosti díky dostatečnému prostoru pro deformační zóny a adekvátnímu rozchodu i rozvoru (což rozhodně nesplňují vozidla jako Smart, která jsou jen malými auty v klasické konfiguraci). Ale popravdě, dokážete si představit nějakého manažera, který by si měl zvolit mezi kupé A8 a něčím takovým?;-)

+2/0
7.8.2017 10:31

M89i83c21h81a24l 54T79o67m60á86n35e81k 9147259946

V Praze kde některé ulice jsou jedna díra vedle druhé a jiné mají 6retarderu na 300m dlouhou ulici, mi přijde suv právě naprosto v pořádku

+1/0
7.8.2017 12:02

A88n81t49o48n25i14n 42C88h68a54l87o70u90p31k68a 8778956929290

Yety??

+2/0
7.8.2017 8:35

R22e10n94é 98K38m77o78c36h 7333141852739

Výraz "ojetina" je hodně zavádějící. Jestli ojetina = druhý a další majitel, pak to nemusí být tak špatné, jelikož ojetinou je pak i auto koupené tzv. "na značkách" se stářím 2 měsíce a najeto do 1000Km. Nehledě na to, že firemní auta se leckde točí po 3 letech. Takže možná by bylo lepší používat stáří vozu jako vypovídající hodnotu.

+1/0
7.8.2017 8:33
Foto

I87v41a15n 36K31o62p66t31a 5407102241657

bych používal stav auta. Leckdy ty firemní po třech letech s necelým stotisícem km jsou slušné vraky.oproti tomu muže být desetileté auto s půlmilionem na tachometru v lepším stavu.

+3/0
7.8.2017 8:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.