Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Automobilky nestíhají vyrábět, na některá SUV se čeká přes půl roku

Na některé nové vozy jsou nyní překvapivě dlouhé čekací lhůty. Nejdéle se čeká na SUV. České i evropské ekonomice se daří, lidé chtějí nakupovat a ­výrobci aut nestačí vyrábět. Namísto obvyklých dvou nebo tří měsíců, které jsou pro zadání vozu do výroby běžné, si u některých modelů počkáte i dlouho přes půl roku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M28i89r82o57s89l62a89v 27S30t28e50i94n70e63r 4660982120786

Karoq jako následovník Yetiho najde jistě mnoho zákazníků. Nejde o krásu, vzhledově je to tuctový model s malým oknem vzadu, ale od r. 2009 Quasiny získaly mnoho zkušeností a vůz bude spolehlivý, jako byl Yeti.

Jako každá modernizace je o píď delší, ale také nižší, čímž vzadu bude i nižší prostor. Proto musím zůstat u svého Yeti, každých 14 dní vozím popelnici na stojato na místo, kde ji komunál vybírá.

Pro rodiny s dětmi ten Karoq bude ovšem zajímavý, více místa na zadních sedadlech a pohon 4x4 bude zejména v zimě příjemný.

Nízká spotřeba zejména dieslu je velkou předností, třeba Volva nebo Jeepy si vezmou skoro dvakrát tolik.

0/0
16.8.2017 8:29

V22l45a89s45t27i14m58i90l 67K38o76c22u69r12e84k 4186583190724

Tak je málo lidí, pořád dokola, jako kdybychom m\ diskutéři to měli nějak vyřešit, ale stát, který b\ měl expresně sem posílat ukrajince, tqak nic nedělá, protože z toho asi není možné vytlouct nic do vlastní kapsy. Prostě když t automobilkám nevadí, a neumějí se státem jednat, tak se nic nezmění.

0/0
8.8.2017 1:32

P37e53t84r 37B28á92č93a 8675126745355

Neni nad to si hezky pockat na takovou skaredou krabici jako je Kodiaq ;-D

Ach jo.

0/−3
7.8.2017 17:10

Z21d35e25n38ě84k 10M93á61č90a79l77a 1773275109810

No, prostě SUV jsou pěkná mohutná auta. Své paní jsem SUV taky pořídil kvůli lepší bezpečnosti a přehledu. I když jsme zvyklý na sportovněji laděná auta, s SUV se mi jezdí výborně a využiju ke svezení s ním každou příležitost. A v zimě nastává ta pravá zábava ;-).

0/−3
7.8.2017 13:00

J13a24k91u14b 13S34t88a85š42e76k 4377369413354

Jen 37 procent dýzlů? Při pohledu na parkoviště mám pocit, že se dýzlitýdou celkově nakazilo tak 80 procent nebožáků.

+3/−3
7.8.2017 12:24

D53a75n14i15e39l 20K82r27a12u98s 4201823462824

Až najezdíte přes tisícovku kilometrů měsíčně, diesel oceníte.

+1/0
7.8.2017 22:55

V57l98a68s83t43i66m11i24l 88K34o56c35u39r32e11k 4466803950684

Tak to tvrdili i majitelé trabantů " mi to nesmrdí", a stejné je to s diesly ještě k tomu s odmontovanými filtry.

0/0
8.8.2017 1:29

P71e14t47r 10D50r89a68p55a58l 3475868973725

nevypadla Vám tam nula?

0/0
8.8.2017 6:48

P24e16t67r 39H76o26r53á93k 1529953769454

Najezdím dva tisíce měsíčně a smrdutý diesel nikdy neocením. Tohle sviňstvo mi nesmí do baráku.

0/0
8.8.2017 9:57

P31e94t53r 81M13a22j74e62r 7562176601551

Vždycky, když nás kšeft přivede do nějaký Automotive fabriky a vidím ty kvanta všelijakých dílů, kladu si otázku, kdo a jak dlouho ještě to všechno bude kupovat..... i když každý šílí, pokud mu oznámíte, že to co po vás chtějí nejde hned a nedejbože bez pauzy, i když je to logicky jasný... vždycky jim říkám, že čarovat se teprve učíme:-)

0/0
7.8.2017 11:03

J62o86s87e74f 93M95i75š87k83o66v66s82k72ý 9628581821328

Současná móda SUV je divná. Užitná hodnota vozu je oproti běžnému většímu kombíku horší, spotřeba vyšší a cena také. Chápu to v případech, kdy se využívá např. možnost svezení až 7 osob. Ale čekací doba 6-8 měsíců není nic mimořádného. Vůz lze dostat i rychleji, ale s kompromisem ve výbavě podle to ho "co je na krámě".

+5/0
7.8.2017 10:49

V53l65a46d17i33s33l45a73v 13B62u70r51y76š76e69k 1349642277114

na tom není nic divnýho, já mám SUV už třetí a jezdí se mně s ním dobře, užitnou hodnotu nepotřebuju a cenu a spotřebu neřeším,

+2/−2
7.8.2017 11:46

S63t95a85n91i49s23l57a42v 30K58r84e37j33c90a95r 6897346863914

Ano, je to věcí každého! Uložení peněz, a způsob používání a jízdy. Je dobře, že díky trojnásobné obmněně držíte výrobní produkci SUV v kladných číslech prodejů. Pokud si opravdu člověk na čtyřkolku zvykne a naučí se s ní opravdu jezdit a používat, tak většinou i s ní dokáže najet přes mega km, podobně jako se to děje u busů a nákladáků. Nakonec SUV nebyly původně určeny na reprezentaci ale práci kterou jiné nezvládaly. Nikoli po silnicích a cestách.

+1/−1
7.8.2017 12:41

M13i14r64e30k 38G59a67j64e60r 5301916799200

Většina SUV nejsou čtyřkolky!

+3/0
8.8.2017 6:39

T91o17m16á55š 83F41l80a89i 6314681485871

Dacia Logan MCV Stapway 0.9 TCe čekání až sedm měsíců! Dodání březen 2018 Nechápu To. dále Duster tam se čekání snížilo ale koncem roku má být představen nástupce,stávající Duster je tady sedmým rokem takže zájem už polevil

0/0
7.8.2017 10:18

R20o22m56a92n 43Š56e20s48t37á93k 5204679163613

Padl tady dotaz, k čemu je dobré mít v Praze SUV? Všem odpůrcům těchto "velkých" aut, "se kterými se v Praze nedá zaparkovat", doporučuji následující video. Má sice přes 10 minut, ale dozvíte se, jak to se "zbytečnou velikostí" těchto vozů vlastně je.

https://www.youtube.com/watch?v=tCCIv84pmjk

+3/−1
7.8.2017 10:10

M15a56r19t52i77n 98K30ř34í68ž 9673402740977

Pro mě je na SUV nejabsurdnější ten poměr vnějších a vnitřních rozměrů. Taky mám velký auto, ale dovnitř se mi vejdou tři děti v sedačkách, do kufru celej kočárek bez skládání a ještě 4 tašky.

+6/0
7.8.2017 10:35

P53e75t10r 95D97r19a46p96a78l 3775438903805

no, ne každý potřebuje vozit to, co popisujete

0/0
8.8.2017 6:50

J14i69ř97í 44E23r71b97e72n 1913534956207

Ano, jsou i tací, kteří v té obří bedně vozí dnes a denně jen svůj zadek a pár kubíků klimatizovaného vzduchu...:-/

0/0
8.8.2017 12:44

S11t42a35n15i64s47l50a64v 56K89r24e67j35c79a91r 6187186383564

Osobně v tom problém nevidím. Naopak - šest měsíců je solidní doba na ujasnění si co od vozidla chci a zda není výhodnější jiná varianta a možnost. Je dobře, že firmy nevyrábějí na sklad a o jejich sortiment výrobků je zájem. Nakonec pokud kupec nechce čekat (z různých důvodů) tak je zde ještě nabídka nových vozů v segmentu AAAA!! České SUV jsou v dnešní době šlágrem - a to je jen dobře . Škodovka sama o sobě dokáže trh uspokojit, ale škodovku nedokáží uspokojit její subdodavatelé, podílející se podstatnými díly právě na kompletaci hotových výrobků. - Na modely Tesly, Ferrari nebo Bentleye také musíte měsíce čekat, tak proč ne na Škodovku ??

+1/0
7.8.2017 10:10

V22l54a68s62t32i55m90i34l 49K92o93c83u76r65e82k 4356203730154

No to je pěkný nesmysl, pro nás zákazníky je partnerem výhradně Škoda, a a vše ostatní jsou jen vnitní problémy a neschopnost. Dokone i v jednom podniku můžeme rozdělit práci na vnitřní dodavate, a vnější, ale zákazníka zajímá jen ten finální.

0/0
8.8.2017 1:38

J34o80s32e88f 48K77a63r43f95í71k 7172505816760

btw - SUV, to je tak dobré akurát k nahromádkování souseda;-)

Do města na prd. Do terénu je to o ničem. Na normální silnici to má horší jízdní vlastnosti. Kdejaký kombík má větší kufr. Spotřeba taky nic moc...

+6/−5
7.8.2017 9:56

M85a70r40t18i33n 27K75a18r34á94s95e92k 9678683758108

No zrovna do mesta bych rekl ze se hodi ne? SUV ma v zasade vyrazne mensi pudorys nez srovnatelne auto klasicky konstrukce...

+2/0
7.8.2017 10:41

F40i98l24i33p 61S89i38r28o57t88e26k 9302199122591

Pod pojmem úprk si představuju něco jiného než pokles ze 40 na 38%

+4/0
7.8.2017 9:51

J54a25n 29P43r68o20c28h68á90z38k47a 5206902808247

"Škodu Karoq, kterou zatím nikdo naživo neviděl" je lež.

Já jsem jí viděl minulý týden na D10 u Prahy. Prosím opravit! Děkuji.

0/0
7.8.2017 9:50

J59o87s34e71f 75K21a56r23f17í19k 7702105196190

To jste viděl maximálně tak prototip, nikol sériové auto, to může vypada klidně úúúplně jinak;-)

0/−1
7.8.2017 9:52

D92a24n27i94e76l 47K14r51a47u66s 4961793542974

Pane Karfík, vy nás ale zásobujete! Nejdřív to nepříslušné srovnání s čekáním na trabiho a teď toho. Tip se a typ jsou dvě rozdílná slova - prototip je slovo nesmyslné. Pozor! (já vím, že bych měl použít tvar "Pane Karfíku! ale slova filmové klasiky se prostě nemění)

+1/0
7.8.2017 9:55

J14o27s30e27f 10K88a96r87f81í98k 7202775396640

Tak to by bylo trochu češtiny a filmových hlášek... K tématu by jste taky něco měl?:-)

+1/0
7.8.2017 9:57

D41a18n96i44e17l 21K77r30a38u49s 4901713152664

Viz níže. To jsem toho napsal celkem dost, ne?

0/0
7.8.2017 10:08

S73t17a75n98i73s52l71a69v 52K72r29e63j21c88a95r 6957766753574

ŠkodaAuto Kvasiny má po celozávodní dovolené!! A Š- Karoq už v srpnu sjíždí z výrobních tamních linek! Ted je jen na prodejcích od kdy je podle pořadníku nabídnou zákazníkům.

0/0
7.8.2017 12:33

L16i62b64o67r 85S11k24ý42p72a18l33a 7828923762290

Prototip je nesmysl. Rovněž patvar "by jste" je nesmysl - použijte "byste". :-P

+2/0
7.8.2017 10:33

D66a53n58i29e16l 34K97r67a11u30s 4441423682164

Vidíte, to jsem už přehlédl. Pravda.

0/0
7.8.2017 10:38

V60l85a76s71t17i93m77i76l 20K98o32c25u45r18e14k 4846853270494

Česky je prototyp, byste je správně, ale v hovorové i mediální čestině se běžně používá by jste, časem se dostane i do pravidel obojí tvar.

Je podobný slovenskému by ste, by sme .......

+1/0
8.8.2017 1:46

L77i26b86o72r 92S82k80ý86p95a21l18a 7668943892430

V hovorové se to špatně rozlišuje, moc to poznat není. Ale v mediální - copak nejsou novináři absolventy vysoké školy a tedy by měli tato pravidla znát? Pokud připustíme, že se do pravidel dostane všechno možné, tak prosím, ale pak můžeme přestat třeba rozlišovat i a y... Také mne docela rozhodí tvary "samozdřejmě", "bizardní", "pernamentka" (svého času to byl oficiální výtisk vstupenky na znojemské vinobraní), "potencionální", "nejoptimálnější" a podobné hlouposti. A prototyp je správně nejen v češtině, třeba i v angličtině je prototype, neboť mezi tip a type je rozdíl, rovněž tak mezi standart a standard, že? Ale pokud někdo nerozlišuje mezi slovy hodinky a holinky, protože se obojí natahuje, tak prosím, poslužte si. :-)

0/0
8.8.2017 1:59

M17a13r48t59i18n 22K16ř66í81ž 9563982400307

Docela aby mě zajímalo, kdy ta móda SUV odezní a lidé se jich pak budou zbavovat za pár korun :-D

0/0
7.8.2017 9:50

J89o90s30e21f 27K32a96r56f11í89k 7542675256610

To mi připomíná když byly pořadníky na trabanta;-D;-)

+6/0
7.8.2017 9:47

D88a46n15i49e43l 57K22r91a75u29s 4311593432214

Móda lidi celá staletí vede lidi dělat divné a nelogické věci. Nosit nepohodlné a nepraktické boty, podivné kalhoty, stahovat si pasy, nosit ramenní vycpávky, stavět domy nehezkých tvarů a s ozbobami spíš pro zlost než pro praktické využití atd. atd. No a teď jsou to SUV. Co na tom, že mnoho z nich nikdy neopustí městskou aglomeraci, kde je naopak nejrychlejším dopravním prostředkem MHD či aspoň taxi s předností v jízdě? A nejspíš velká většina nikdy nesjede ze zpevněné cesty, kterou v pohodě projede jakékoliv auto. A že jen asi tak čtvrtina využije všechny své jízdní schopnosti aspoň na 90%? Nic z toho není důležité. Móda zavelela a lidi zase dělají nelogické věci. A vůbec to není věc výrobců, ti se pouze nabídkou přizpůsobili poptávce.

Ještě bych v tom možná hledal spojitost s prokazatelnou sníženou plodností mužů v západní civilizaci a kultem pornoprůmyslu zobrazujícího tak velké penisy, že 99% mužské populace by se měla cítit zahanbeně. No a jak jinak ukázat, že ho nemám tak malého? Přece velkým domem a když ne jím, tak aspoň velkým autem;-D

+10/−2
7.8.2017 9:15

J78o69s53e33f 72Č74e88r53v36e19n94i58c23k24ý 9269814371413

A kde je psáno, že SUV by měla jezdit i po nezpevněných, jinak nejsou využita? Proč by měla opustit městskou aglomeraci?

Zřejmě patříte mezi ty, co si pod zkratkou SUV prostě představí terénní vozidlo. Ale to je OMYL.

+3/0
7.8.2017 10:06
Foto

L84u25k59á65š 91Z12á41v24o68d10s53k25ý 9701829741

horší jízdní vlastnosti, větší spotřeba, nákladnější udržba. V čem jsou výhody?

0/0
7.8.2017 10:09

J84o63s34e70f 32Č17e80r49v19e76n61i25c70k82ý 9329484491193

Ale já neřeším výhody/nevýhody. To je věc těch, co si to auto kupují. Já jen poukazuji na to, že SUV je pro spoustu lidí synonymem pro terénní auto a proto tak na něj pohlížejí. A z toho pramení jejich názor na používání SUV například ve městěch.

+1/0
7.8.2017 10:21

P36e10t30r 96Č62e87r26m90á86k 9588395879440

Pro někoho je výhodou pohodlnější nastupování, lepší rozhled a snazší parkování.

+3/0
7.8.2017 10:59

J17i63ř43í 53E23r72b65e65n 1573204406957

V čem je snazší parkování takového Tugianu oproti obyčejnému Golfu?

0/0
8.8.2017 12:46

P40e30t78r 33Č43e28r89m76á63k 9548225909610

V obecné rovině je snazší díky lepšímu výhledu a nadhledu, jinak Tiguan vychází z passatu, oproti němu je kratší o skoro 30cm což se při parkování hodí.

+1/0
9.8.2017 21:29

D25a84n60i95e17l 60K52r56a87u44s 4341833332924

Citace: SUV je zkratka pro Sport utility vehicle, tedy sportovní užitkové vozidlo. SUV kombinují výhody terénních vozidel, tedy schopnost pohybu i mimo silnice, robustnost či větší vnitřní a zavazadlový prostor s pozitivními vlastnostmi silničních osobních vozidel (komfort, ovladatelnost na silnici).

Takže ano, považuji SUV za vozidlo vhodné především do kombinovaného provozu. Čistě ekonomicky jsou pouze pro městský provoz méně vhodnou variantou už jen toho důvodu, že jejich robusnější podvozkové prvky vyžadují více materiálu při výrobě a tím je činní zbytečně dražší při výrobě i při koupi. (osobně ignoruji psedoargumenty typu: Jsou do města moc velká - nejsou často větší než většina kombíků) Jsou ale těžší, tudíž méně ekonomická. A fakticky by jejich roli daleko lépe měly plnit subtilnější kompaktní MPV. Ale v chování spotřebitelů je těžké hledat logiku.

0/0
7.8.2017 10:16

J59o15s12e71f 66Č75e82r88v31e59n43i76c28k43ý 9569234371393

Spoustě lidí by bohatě stačilo auto ve velikosti Fabie a kupují si Oktávku. To také není logika.

+3/0
7.8.2017 10:19

D10a35n32i95e12l 20K45r28a78u79s 4541693822264

Ano, skoro tak. Fakticky by se mělo ke každému rodinnému vozu prodávat ještě nejméně jedno jednomístné vozidlo. Čistě osobně si jako ideální služební vozidlo pro denní použití představuji monopost o šířce a délce cca 2/3 fabie, maximálně vybavené dvěma za sebou umístěnými sedadly. Výrazně užší a kratší vozidlo by umožnilo lépe parkovat a efektivněji využívat stávající parkovací kapacity, ale současně by s této podobě mohlo být takové vozidlo dostatečně pohodlné pro řidiče a jednoho pasažéra při zajištění maximální bezpečnosti díky dostatečnému prostoru pro deformační zóny a adekvátnímu rozchodu i rozvoru (což rozhodně nesplňují vozidla jako Smart, která jsou jen malými auty v klasické konfiguraci). Ale popravdě, dokážete si představit nějakého manažera, který by si měl zvolit mezi kupé A8 a něčím takovým?;-)

+2/0
7.8.2017 10:31

M81i75c43h87a28l 30T38o66m67á64n79e58k 9337509846

V Praze kde některé ulice jsou jedna díra vedle druhé a jiné mají 6retarderu na 300m dlouhou ulici, mi přijde suv právě naprosto v pořádku

+1/0
7.8.2017 12:02

A68n66t66o83n89i16n 15C59h13a91l74o41u65p50k60a 8928286499970

Yety??

+2/0
7.8.2017 8:35

R58e49n62é 11K52m53o23c28h 7593881172839

Výraz "ojetina" je hodně zavádějící. Jestli ojetina = druhý a další majitel, pak to nemusí být tak špatné, jelikož ojetinou je pak i auto koupené tzv. "na značkách" se stářím 2 měsíce a najeto do 1000Km. Nehledě na to, že firemní auta se leckde točí po 3 letech. Takže možná by bylo lepší používat stáří vozu jako vypovídající hodnotu.

+1/0
7.8.2017 8:33
Foto

I88v17a60n 20K25o74p21t58a 5757962161757

bych používal stav auta. Leckdy ty firemní po třech letech s necelým stotisícem km jsou slušné vraky.oproti tomu muže být desetileté auto s půlmilionem na tachometru v lepším stavu.

+3/0
7.8.2017 8:44







Najdete na iDNES.cz