Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

R11a74d40i56m 90S17i20m21u64n43e43k 2280490826544

já myslím, že více fabrik už tady nepotřebujeme.. rozhodně ne ty, ve kterých lidé berou 20-25K hrubého a které pak naříkají, že tu nejsou lidi a zavalují naše města ukrajinskými a rumunskými dělníky..

+42/−2
doporučit
7.8.2017 11:48

P79a58v59e91l 23R81e90z32n56i40c55e59k 3565444154742

Ach ten nadpis... Kdo koho teda brzdi?

+21/0
doporučit
7.8.2017 11:09

P88a94v76e90l 16V18a78l43e43n21t42a 7581401827883

Růst, růst, růst. Není ten ekonomický systém nějak špatně nastavený když potřebuje ke svému fungování exponenciální růst?

+25/−3
doporučit
7.8.2017 12:05

T17o73m22á47š 30N18a22v86r25á51t28i94l 9501253271247

Může mně nějaký fundovaný ekonom či člověk, který tomu rozumí vysvětlit jak je to s tím růstem? Proč musí všechno růst a je růst důležitější než nějaké jiné hodnoty? Není třeba lepší kondice něčeho co neroste než nějco vachrlatého co roste?

Já to s tím růstem nikdy moc nepochopil. Někdy se roste, roste, roste, vše je sluníčkové, krásné, každý si to vychvaluje, pak se zase roste, roste, roste, následně se spadne nad hodnoty, které jsme onehdy vychvalovali, ale už je to najednou špatně?

+19/−3
doporučit
7.8.2017 12:21
Foto

J44a73r37o35m48í16r 48H43l46u10b28e19k 2336740274191

Tady by se měl taky zaměřit takzvaný "klimatický panel". Výroba automobilu je energeticky velmi náročná, mohl bych jen namátkou vyjmenovat výrobu oceli, mědi, hliníku, všelijakých plastů a ve výsledku je to auto konstruováno tak, aby bezproblémově vydrželo záruční dobu, nic navíc. Takže jako ponožky, chodíš v nich měsíc, udělají se díry a smrdí, takže je zahodíš a koupiš si nové. Tímto je veškerá zátěž životního prostředí, která je s výrobou spjata v podstatě vyhozena do luftu. K tomu si připočti náklady na likvidaci a další energetickou zátěž na recyklaci. Henry Ford vyráběl jednoduchá auta, ale ne tak, aby se zákazníkům rozpadla při první příležitosti. Optimalizoval konstrukci některých součástek, tak aby některé nebyly po 10 letech úplně neopotřebené, ale zároveň aby se některé neopotřebovaly předčasně. Model T je sice už muzeálním kouskem, ale věřím, že ještě existují kusy, které jsou provozuschopné. Můj názor je ten, nechrlit a nelámat rekordy, ale zjednodušit a maximálně prodloužit životnost, byť by to bylo trochu dražší. Démonický, hospodářský růst by se sice trochu zpomalil nebo dokonce zmizel, ale energetická a ekologická zátěž by se výrazně zmenšila, ale toto jsou názory jen obyčejného technokrata, který nemá nejmenší povědomí, co je pro naši civilizaci skutečně dobré, budou mi to musit vysvětlit ekonomové, sociologové, politologové, ekologové, filosofové a další moderní vzdělanci.

+14/−1
doporučit
7.8.2017 12:42

V18a19c46l47a68v 29B63u56r93e54š 3603728902739

Na jedné straně jsme postavili růst průmyslu na automobilové výrobě, a na druhé straně je tady čím dal větší protiautomobilová lobby, která se snaží co nejvíc vytěsňovat automobily, různé restrikce, omezení, zdražování parkování, zákazy vjezdů omezování rychlostí atd. Něco je asi špatně ne?

+11/−1
doporučit
7.8.2017 12:00

V14á15c18l71a35v 19K96r45č88m88á63ř 1875728132985

Porosteme až do nebe, abychom si pak pořádně natloukli pusinku.

Lidstvo mi občas přijde silně maniodepresivní. Na jedné straně snaha nedrancovat planetu, na druhé straně touhla po neustálém a nekonečném růstu Rv

+12/−2
doporučit
7.8.2017 12:27

P13e76t77r 13C58h74o86v67a32l69a 1827100469612

Jednou se přece musí ten prodej aut zastavit.Automobilky na celém světě chrlí stovky aut denně.Všechno má své hranice.Rodiny mají dvě auta,tři auta i víc na jeden byt.Jak jich přibývá tak parkovacích míst ubývá na úkor zeleně,hřišť a chodníků pro lidi.Přibývá silnic,dálnic,parkovišť u marketů a benzinek,myček,opraven.Je už dávno přeautováno,ale zatím to přináší prachy,prachy,prachy.Příroda se už nestačí bránit,beton zalil většinu zeleně a lesů,zničili jsme včely,ptáky a zvěř.Přivolali na sebe sucha a povodně,změny klimatu a přemnožili škůdce.To se nám strašně vymstí.Už teď nevíme co s tím a vymýšlíme další a další nesmysly.Až začnou automobilky ztrácet trhy,které se nasytí,zbudou po nich rozpadající se haly a montovny na kdysi úrodných pozemcích,které nás živily před tím než tam ty monstra vyrostly.Pochybuju že ti analytici vědí co bude potom s našim průmyslem.Že bychom se pak začali znovu orientovat na zemědělskou výrobu jako v minulosti kdy bylo dost i másla,protože se krávy měly kde pást.No jo ale na betoně se nenapasou ani tam nic nevyroste.Myslím že hodně lidí je rádo že prožili život v jiné době.Nemyslím to samozřejmě politicky,to ani náhodou,ale existovala ještě příroda a třeba studánky a neřvaly napříč lesy kamiony.A růstem průmyslu nás nikdo nekrmil ani nestrašil.

+7/−1
doporučit
7.8.2017 12:39

M44a10r40t70i21n 89K30u72d44r84n62a 3309456169470

Já bych skoro řekl, že problémem a časovanou bombou je, pokud je průmysl závislý na jednom odvětví.

A za obecný problém bych považoval to, že hodně ekonomů má představu, že všechno může růst donekonečna. Jinak řečeno, když nějaký dealer prodá nějakého zboží za 500 tis., tak na další období mu dají limit 550 tis.

+7/−1
doporučit
7.8.2017 12:19

O44n90d50ř60e97j 28N66o91v50á30k 9897144689569

Takže kromě automobilek všechen ostatní průmysl už začal zpomalovat?

+5/0
doporučit
7.8.2017 11:01

J37o34s78e35f 34P97o67n90č53a 1861493773674

Běžte do háje s těma smrtícíma plechovkama.85% aut jezdí s jedním člověkem a na silnicích se už nedá hnout a o parkování ani nemluvit.

+9/−4
doporučit
7.8.2017 12:17

E70v40a 68H66a34s35n69í13k12o89v59á 1254701406414

Tak to ráda slyším, že poptávka po automobilech je stále velká a montovny mohou montovat.

ALE...

... kde jsou pro ně parkovací místa? Obchvaty? Dálnice? Jezdit autem je možná pohodlné, ale často spíš za trest. Nehledě, že musím dýchat zplodiny a kdejaký jouda si nechá vymontovat filtr, aby byl king.

+6/−2
doporučit
7.8.2017 11:36

E82d42u85a21r94d 48B45r27e71j76c57h65a 7688753305193

No, na pár let našemu průmyslu načechrala polštářky a peřinky ČNB svou fixací kurzu. Pěkně jsme si schrupli. A najednou jim síly došly a tak bude probuzení poněkud chladné.

+4/−1
doporučit
7.8.2017 13:07

J91a41n 93S40z32a46m27a98r53á52n85s96z92k95ý 1912482867728

Ze banda ceka pul roku na auto? Ne dekuji.

Ze cekam na dacii za 200k chapu , ale na schade cekat i 3/4 roku. To uz je fail , hlavne na toho kodiaka xD

+5/−4
doporučit
7.8.2017 11:25

J52i18r69k77a 11H19o14n71c91ů 2464244431378

Neustálého růstu lze dosáhnout jen podvodem.

+8/−10
doporučit
7.8.2017 11:14

Z19d70e67n22ě96k 70V85e87l96í45n91s24k12ý 3989577544291

Proč já mám pořád pocit, že žiju v nějakém jiném státě. Tohle není poprvé, co jsou statistiky a média plné článků o obrovském hospodářském růstu, nyní dokonce o přehřáté ekonomice - zatímco moje celkem zdravá firma je už půl roku ve stavu "Jde to, ale dře to."

+2/0
doporučit
7.8.2017 13:16

O68n87d86ř67e66j 25Š47r10u94b78a96ř 1935371555416

a to je potreba vic aut, nebo nova auta nic nevydrzi?

+2/0
doporučit
7.8.2017 12:27

M41a55r24c21e14l 97S56t55a71r69ý 9528594243589

to je jen rozhodnutí managementů a boardů, jestli to nechat takhle dennodenně brečet do medií jak nejsou kapacity a lidi, apod... anebo se pochlapit a zainvestovat do automatizace a rožšiřování kapacit. ale to by pak míň zbylo na hamty hamty dividendy, že....

+2/−1
doporučit
7.8.2017 13:10

M42a31r27i13a34n 30V75á43ň42a 3398736725849

V době internetu a osobních dronů je automobil zastaralost.

+2/−13
doporučit
7.8.2017 11:35

P50a39v53e42l 81C33h87a26m54r53á84d 4837760189725

Vyrábíme jak diví a většina Čechů jezdí v ojetých autech, nebo nových na nějaké financování. Hotovost shrábne velká korporace a banky na úrocích. Novodobé otroctví, založeno na půjčíme ti a makej.

0/−4
doporučit
7.8.2017 14:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.