Diskuze

Zahlcené automobilky brzdí růst průmyslu, shodují se analytici

Za červnovým zpomalením růstu průmyslové výroby stojí hlavně automobilky, jejichž kapacity jsou zahlceny, uvedli analytici. Přesto by měl podle nich průmysl ve druhém pololetí pokračovat v růstu. Průmyslová výroba v červnu zpomalila meziroční růst na 2,2 procenta z květnových 8,1 procenta.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Nic nemůže růst neustále, to by mohli analytici se svou odborností, kterou tak rádi dávají na odiv, vědět

0 0
možnosti

Jak může být analytik vlastně překvapený? Měsíce tady pláče, jak nejsou lidi, a pak se diví, že růst už není tak rychlý?

0 0
možnosti
Foto

Vyrábíme jak diví a většina Čechů jezdí v ojetých autech, nebo nových na nějaké financování. Hotovost shrábne velká korporace a banky na úrocích. Novodobé otroctví, založeno na půjčíme ti a makej.

0 4
možnosti

Pokud je to otroctví, tak dobrovolné. Na nové auto si můžete našetřit, jenom holt musíte čekat – což se většině lidí nechce, takže zaplatí peníze navíc bance. Půjčku vám nikdo s pistolí u hlavy nenutí.

Nebo jak byste si to představoval, auto pro každého zadarmo?

6 0
možnosti

Proč já mám pořád pocit, že žiju v nějakém jiném státě. Tohle není poprvé, co jsou statistiky a média plné článků o obrovském hospodářském růstu, nyní dokonce o přehřáté ekonomice - zatímco moje celkem zdravá firma je už půl roku ve stavu "Jde to, ale dře to."

2 0
možnosti

To ale zřejmě nebude ostatními, samozřejmě, ze neroste 100c/o firem.

2 0
možnosti

to je jen rozhodnutí managementů a boardů, jestli to nechat takhle dennodenně brečet do medií jak nejsou kapacity a lidi, apod... anebo se pochlapit a zainvestovat do automatizace a rožšiřování kapacit. ale to by pak míň zbylo na hamty hamty dividendy, že....

2 1
možnosti

No, na pár let našemu průmyslu načechrala polštářky a peřinky ČNB svou fixací kurzu. Pěkně jsme si schrupli. A najednou jim síly došly a tak bude probuzení poněkud chladné.

4 1
možnosti

prostě bude zle, zlá banka nám zaškodila a pomoci nám už není, budeme už navěky sužováni chudobou a frustrací, zlá banka lidi zubožila a nadosmrti zapověděla jim blahobyt

0 0
možnosti

No, tentokrát je to náhodou dobře, první je podmět kdo co, pak následuje předmět, koho co. Ale trochu zavádějící to je.

0 0
možnosti

Tady by se měl taky zaměřit takzvaný "klimatický panel". Výroba automobilu je energeticky velmi náročná, mohl bych jen namátkou vyjmenovat výrobu oceli, mědi, hliníku, všelijakých plastů a ve výsledku je to auto konstruováno tak, aby bezproblémově vydrželo záruční dobu, nic navíc. Takže jako ponožky, chodíš v nich měsíc, udělají se díry a smrdí, takže je zahodíš a koupiš si nové. Tímto je veškerá zátěž životního prostředí, která je s výrobou spjata v podstatě vyhozena do luftu. K tomu si připočti náklady na likvidaci a další energetickou zátěž na recyklaci. Henry Ford vyráběl jednoduchá auta, ale ne tak, aby se zákazníkům rozpadla při první příležitosti. Optimalizoval konstrukci některých součástek, tak aby některé nebyly po 10 letech úplně neopotřebené, ale zároveň aby se některé neopotřebovaly předčasně. Model T je sice už muzeálním kouskem, ale věřím, že ještě existují kusy, které jsou provozuschopné. Můj názor je ten, nechrlit a nelámat rekordy, ale zjednodušit a maximálně prodloužit životnost, byť by to bylo trochu dražší. Démonický, hospodářský růst by se sice trochu zpomalil nebo dokonce zmizel, ale energetická a ekologická zátěž by se výrazně zmenšila, ale toto jsou názory jen obyčejného technokrata, který nemá nejmenší povědomí, co je pro naši civilizaci skutečně dobré, budou mi to musit vysvětlit ekonomové, sociologové, politologové, ekologové, filosofové a další moderní vzdělanci.

14 1
možnosti

Chodis měsíc v jednec ponozkach? No tebe bych si pozval na návštěvu )) .... Jinak jedny auta konci a druhé se vyrobí, normální koloběh.

0 9
možnosti

Jednou se přece musí ten prodej aut zastavit.Automobilky na celém světě chrlí stovky aut denně.Všechno má své hranice.Rodiny mají dvě auta,tři auta i víc na jeden byt.Jak jich přibývá tak parkovacích míst ubývá na úkor zeleně,hřišť a chodníků pro lidi.Přibývá silnic,dálnic,parkovišť u marketů a benzinek,myček,opraven.Je už dávno přeautováno,ale zatím to přináší prachy,prachy,prachy.Příroda se už nestačí bránit,beton zalil většinu zeleně a lesů,zničili jsme včely,ptáky a zvěř.Přivolali na sebe sucha a povodně,změny klimatu a přemnožili škůdce.To se nám strašně vymstí.Už teď nevíme co s tím a vymýšlíme další a další nesmysly.Až začnou automobilky ztrácet trhy,které se nasytí,zbudou po nich rozpadající se haly a montovny na kdysi úrodných pozemcích,které nás živily před tím než tam ty monstra vyrostly.Pochybuju že ti analytici vědí co bude potom s našim průmyslem.Že bychom se pak začali znovu orientovat na zemědělskou výrobu jako v minulosti kdy bylo dost i másla,protože se krávy měly kde pást.No jo ale na betoně se nenapasou ani tam nic nevyroste.Myslím že hodně lidí je rádo že prožili život v jiné době.Nemyslím to samozřejmě politicky,to ani náhodou,ale existovala ještě příroda a třeba studánky a neřvaly napříč lesy kamiony.A růstem průmyslu nás nikdo nekrmil ani nestrašil.

7 1
možnosti

jednou se musí zastavit úplně všechno, v tom máme jistotu, jen nikdo nikdy neví kdy a v tom je právě ten svět ve kterém žijeme tak krásnej

4 0
možnosti

Jsem zvědav až se roboti zastaví jako ve švýcarsku. To bude podívaná..

0 0
možnosti