Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Favorit má nového investora. Získal 70 milionů na vstup do zahraničí

Společnost Favorit Czechoslovakia, která se od roku 2011 snaží oprášit slávu luxusních jízdních kol, získala nového investora. Společnost C2H internetového investora Michala Mičky do rozvoje firmy vloží 70 milionů korun. Na oplátku získá ve firmě třicetiprocentní podíl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J34i60r78i 54F62i48n80k 6587499987288

Design je ok, retrovlna je tu už několik let, ruční práci fandím, ale mimo česko-slovenský trh tomu moc šancí nedávám - tam s nostalgií po favoritu počítat nemůžou. A aby si jméno udělali tak by se museli prosadit ve sportu - v tomhle si můžou brát vzor z Festky. Ta prodává i takovéhle hipsterské pitominky s vysokou hodnotou - a to i do zahraničí, ale právě díky tomu že si dělá renomé i v cyklosportu.

Jinak - na stránky Favorita jsem se díval a prostě jsou cílené ne na aktivního poučeného cyklistu, ale pro svého typického zákazníka - člověk který chce uvalit hodně peněz za kolo které chce ukazovat - popisy kol jen fádní, spousta frází a detalilní popis komponent aby člověk pohledal - a nenašel. Takže se člověk nakonec musí informovat asi na krámě...

+1/0
8.8.2017 18:56

L82e32o87š 64N36a51v65r84á62t18i84l 9883580285915

oprášit slávu luxusních jízdních kol......

buhuaahaaaaa.... prejze luxusnich.... mokre sny

+2/−2
8.8.2017 15:44

T21o16m83á88š 25S70e38d39l93á54k 3708401232867

Tudy si myslím cesta nevede. Zatím je to velké nic. Pokud chce získat mezinárodní prestiž na značku Favorit, musí vyrábět plnohodnotné závodní kola a dostat je jako sponzor do věhlasného mezinárodního cyklistického týmu. A to nejlépe až na závody Tor de France, ale to se asi nestane. Pokud by na to neměl, mohl by zkusit oslovit jednotlivého jezdce, třeba P. Sagana. Individuální cyklisté by mohli taky značku dostat ve světě do povědomí, ale musel by na tom kole být dobře viditelný nápis Favorit.

+1/−2
8.8.2017 15:34

L65u91k13á36š 65S58v89a68č72i16n80a 9542382862891

Samozrejme je to predevsim otazka vkusu, ale mne se ten Favorit tuze nelibi.

A ta cena za takto nehezke kolo je tuze vysoka!

0/−1
8.8.2017 15:28

T71o52m92á65š 13S30e88d47l43á25k 3388661612587

Ano, vzhled je taky důležitý.

0/0
8.8.2017 15:38

P35e42t96r 93D53l48o30u29h95ý 5557909364624

K Apple bych to nepřirovnal. Možná spíš k něčemu jako Vertu. Designové, drahé a celkově spíš na frajeření než jinému předčení i podstatně levnější konkurence.

0/0
8.8.2017 13:49

P24e25t19r 88P83e11t16r 8631988878302

já bych to naopak k Apple přirovnal, taky se s tím jezdit do hospody dá (podobně jako s applem telefonovat) ale jezdit s tím závody nebo i na delší trasy to fakt není (podobně jako Apple je pro geeka, či pokročilou it správu nepoužitelný,), takže nezbývá, než nasadit vysokou cenovku a prodeje založit výhradně na marketingu.

+1/0
8.8.2017 14:01

P31e61t71r 24A88t32m42e60l 5128219561540

Pokud majitelův bratránek není Leonardo di Caprio, bude mít markeťák co dělat, aby to protlačil.

0/0
8.8.2017 13:47

P21e40t92r 46A33t31m73e68l 5578389621840

Připočtěte si k tomu ještě cenu vitríny a máte to min. za 100 tisíc. Možná by byla na thu větší poptávka po maketách za desetinovou cenu...to by se možná výroba kusově ztrojnásobila. ;-D

Ale tak vážně...hezký to je, tak pokud si to movité kupce-pozéry, kteří uvěří v budoucí image značky, najde, tak proč ne.

0/0
8.8.2017 13:37

M27a11r23c57e71l 74S34t36a42r94ý 9648284983669

to je vždycky hlavní potíž s prodejem luxusního zboží: to, že je luxusní si musí myslet i někdo jinej, než jen výrobce a investor;-D

+1/0
8.8.2017 13:40

P34e40t11r 14A29t63m21e13l 5618449711690

Nejvíc se ve firmě nadře marketingový oddělení...to je jasný.

+2/0
8.8.2017 13:43

V23l26a74d66i55m61í14r 42F61i14b14i41g47e53r 5494801291844

A kolik kol obnáší, že nestíhali vyrábět?

0/0
8.8.2017 13:19

M97a96r81c14e31l 16S44t26a37r58ý 9648634883199

odhad, jestli maj roční tržby tak na úrovni pětiny ceny firmy tzn cca 40 mega a průměrná cena kola je 80tis, tak jich postaví a prodají 500 ročně, čili 2 kola každý pracovní den. úplně zahlcená výrobní firma;-D

0/0
8.8.2017 13:26

D94a37l13i64b23o25r 29R97o71z46s62y90p78a96l 7980863256679

V předchozím článku je 20-30 kol měsíčně.

0/0
8.8.2017 17:47

M63a79r24c85e71l 25S44t70a44r49ý 9278874153139

tak to jsem tipnul docela přesně;-)

+1/0
8.8.2017 19:35

V48l49a52d37i57m22í77r 64F71i81b76i83g41e84r 5534531461394

No ale počítají s návratností investice do 5 let. Musí mít tedy cca 40 mega zisk aby se jim to vrátilo. Na tom kole je nejsložitější vyrobit ten rám, pokud se dělá každému na míru. To ostatní jsou běžně dostupné komponenty, které si může dát na své kolo každý.

0/0
10.8.2017 12:53

J58a77r48e31k 55L25a22j26s92n96e80r 7580620321

No to jsou zase komentáře...

Zjistěte si aspoň co za tu cenu dostanete.

A ano! Tato kola nejsou primárně určena na nákup do Alberta. Ale věřím, že i tuto funkci perfektně zvládnou.

+1/0
8.8.2017 12:49

R29o74m84a75n 58C59e44r86n19y 5503117590241

no to se rád nechám poučit ... podle fotek to nejsou kola na sportovní jízdu, takže co zbývá ? ... dojet s tím někam před hospodu a tam si na to najmout soukromou ochranku ?

0/0
8.8.2017 12:55

P88e47t60r 38D59r94a72p50a74l 3535708113305

toho bych se nebál, pro blba je to kolo bez hazky a spousty hejblátek, takže do zastavárny "bezcené" a ostatní ví, že by bylo neprodejné

+1/0
8.8.2017 13:08

J81a42r98e61k 70L73a11j28s30n19e64r 7780670691

Tak například jsou to bezúdržbová kola.

Závodní speciál to není, ale vyrobí vám ho na míru a nebál bych se s ním měřit síly se stejně drahým sériové vyráběným modelem jiné značky.

0/0
9.8.2017 0:12

V80a97c42l60a21v 15P23e62r12o13u59t29k30a 6128367554331

Moc nechápu jakou klientelu chtějí oslovit. Většina lidí chce kolo na pohodlné svezení,pár na závodění,ale toto..

+1/0
8.8.2017 12:29

M19i31c87h58a23l 15Ž76i50t49ň87á49k 9878294398280

Chvilku jsem si myslel že si za 8000 koupim kolo Favorit na cestu do Alberta. No, rozhodli se to pojmout jinak. V kontextu se směrem, kterým se ubrali, mi to připadne jako vykrádání jména. Jejich volba, ale sympaticky to nevypadá. Tleskám borcům z Festky.

+2/−2
8.8.2017 12:26

V93o26j15t80a 93E55r37b49e19n 5767287463580

s tím kolem za 80 mám jet kam? Snad ne na nákup... na ježdění po městě za tuhle raketu k ničemu, abych s sebou tahal 10 kilovej řetěz...

+1/0
8.8.2017 12:26

R66o24m80a96n 27C81e18r55n57y 5483927490281

tys to vůbec nepochopil - to kolo si postavíš do obýváku a budeš ho ukazovat návštěvám ;-D

+3/0
8.8.2017 12:27

P55e44t63r 72P73e62t25r 8401898118172

No pokud bych zrenovoval původního favorita, vyráběného za totality, myslíš že by pak někdo poznal rozdíl? :-D

0/0
8.8.2017 13:56

R20o50m52a25n 75C59e18r14n37y 5573147890301

rozhodně, nebude mít diskové brzdy

0/0
8.8.2017 14:04

P34e17t31r 21D46r84a70p56a41l 3115158193935

planetovou převodvoku, řemenový převod, integrované osvětlení...ale jinak to bude skoro to samý;-D

0/0
8.8.2017 14:09

P74e22t55r 71P95e51t83r 8901958208712

jistě to taková naprosto typická výbava současného silničního kola. Závodníci by jistě tiše záviděli, co to má za výbavu ;-D

0/0
8.8.2017 14:40

P67e13t42r 71D43r41a23p27a85l 3595818523375

až pochopíš rozdíl mezi závodním kolem a kolem od favoritu, tak se ozvi

0/0
8.8.2017 14:57

P17e19t77r 64P31e48t92r 8201238698492

stačí trochu chápat ironii, a pravdou je, že na nic lepšího než na to vystavování v obýváku se nehodí i když otázkou jestli i na to, vzhledem k tomu, že v minulosti Favorit měl podobné renomé jako Trabant. (krom toho řemenový převod a planetová převodovka na kole se již dříve ukázalo pouze jako slepá ulička, teď začíná být trendem elektronické řazení)

0/0
8.8.2017 16:32

F23r39a24n12t41i93s77e49k 25L34i11s73k27a 8675241693678

Opravdu nestihaji poptavku v cr? Mame se ale pekelne dobre... Jeste by me zajimalo kolik kol opravdu jezdi a kolik je treba do vytriny, na zed, propagaci.

+3/0
8.8.2017 12:21

V73l95a75d87i62m72í29r 67F43i74b23i40g87e32r 5744911281124

Asi jsou v těch vitrínách. Naživo jsem je neviděl, jen na fotografíích v článcích na Idnesu

0/0
10.8.2017 12:58

K92a27r83e12l 83K28o87n74e86č91n83ý 9757893144806

Když budu mít dostatek peněz a budu chtít opravdu kvalitní a stylové kolo, koupím si Colnago ( možno dosadit Bianchi, Pinarello apod.), protože je technologicky na špičce a má dlouholeté celosvětové renomé. Favorit je známý jenom u nás, protože na něm kvůli neexistující konkurenci jezdili prakticky všichni. Ani v té době to nebylo nic moc, komponenty kopie starých edicí Campagnola, rámy nestály vůbec za řeč, kromě víceméně zakázkový hlavní Peričových F1. Jestli chce současný Favorit za ty peníze nabízet odpovídající hodnotu, tak mám obavu, že řeči o úžasné stylovosti nebudou stačit.

+5/−1
8.8.2017 12:13

P78e49t55r 95D53r46a51p61a38l 3225358443745

favorit se chce pohybovat v úplně jiném segmentu trhu, nebude prodávat závodní slilničky

0/0
8.8.2017 12:19

F12r93a23n51t52i74s94e67k 73L56i21s73k13a 8445841533798

Segment nagelovanych drevorubcu co nemaji hluboko do kapsy? No proc ne, marketing Dela zazraky.

0/0
8.8.2017 12:25

P51e90t46r 50D82r50a95p51a72l 3165498793415

je to stejné jako u aut, svého kupce si najde jak "nejlepší český kombík", tak i roadster

+1/0
8.8.2017 12:28

K49a55r16e61l 40K22o88n88e62č47n61ý 9167823814806

Je fakt, že segmentu "singlespeed od 80 000,- Kč nahoru" prostě nerozumím, za takové peníze si představuji kolo, na kterém je pořádné svezení v terénu pro toto kolo určeném. Na pražskou náplavku tam a zpátky mi to přijde drahé. Možná je to moje chyba.

0/0
8.8.2017 14:01

J48i41r72i 47F27i53n67k 6557919837658

Favorit čisté silničky prodává taky - podívejte se na jejich stránky. Ale taky za cenu (podůe mého názoru) překračující i ty Colnaga či Pinareli. Jen bez toho pocitu, že máte značku s dlouhou historií na které jezdí i světová špička..

0/0
8.8.2017 19:02

R53o40m10a55n 32C32e60r34n76y 5793337570371

myslím si, že přirovnání Apple mezi koly je výstižné ... buď se z toho stane tzv. kultovní kolo pro snoby nebo skončí, racionální kvalitu v tom nevidím ...

+3/0
8.8.2017 12:09

V32l23a67d61i11m83í12r 30B44a22j69b90o66r18a 6162923321116

No nevim. V dnešní konkurenci s těmahle cenama ...

+2/−1
8.8.2017 11:56

P48e16t47r 37D33r45a31p47a15l 3825608303565

jenže pro ně není ta běžná konkurence konkurencí, na tom zkrachoval favorit v 90. letech

0/0
8.8.2017 12:31

V71l61a48d89i88m30í53r 86B39a82j80b50o19r65a 6432623401936

Že Favorit nezvládl nástup hlavně horské cyklistiky jsem chtěl napsat, ale Vy jste to napsal níž.

Jsem zvědavý, kolik těhle nových Favoritů uvidím mezi lidmi. Obávám se, že jich moc nebude.

0/0
8.8.2017 12:59

P26e69t85r 10D55r88a26p75a39l 3375648613645

ale o to asi majitelům nejde, vyrábět v desetitisících kusech, chtějí se odlišovat

+1/0
8.8.2017 13:03

V43l93a55d66i12m43í79r 94B28a17j53b52o93r22a 6802713301296

Určitou kvantitu ale vyprodukovat musej. Udělat a hlavně prodat. Jak třeba chtí zajistit výrobu kola na míru, se jménem pod lakem, s osobní elektronikou někde v rámu, když to chtěj vyrábět hlavně pro cizinu.

0/0
8.8.2017 13:31

J69a12r82o66s74l93a97v 67B84r84a69b49e82n52e40c 1427218122919

Tak jsem jako kluk jezdil na tomto kole a nestálo za moc . Berany na kolo , to musela být hezká a hladká a rovná silnice a ty tehdy u nás nebyly , kolo leda na závody . Lepší byla potom ESKA , měla i přehazku a rovný a široký řídítka na cesty a do přírody to bylo mnohem lepší kolo .

0/−4
8.8.2017 10:52

V80l28a67d43i75m27í69r 15B35a33j18b27o75r89a 6162323361706

Nemůžu tak úplně souhlasit. Favority si kupovali ti, kdo CHTĚLI jezdit tak trochu sportovně. A že by Favorit neměl přehazovačku a vpředu dvojtalíř? No to snad ne. Můj Favorit (rok výroby 1972) mě vozil do roku 95 jako polozávoďák, pak jsem si ho předělal na trekinga a jezdím na něm dodnes. Vynikající výrobek.

+3/0
8.8.2017 11:53

J10a91r80o68s14l16a19v 71B26r58a78b13e51n73e48c 1127938172879

Favorit samo že měl přehazovačku , jen ten posez nebyl na normální ježdění a třeba do terénu . ESKA většinou neměla přehazku , měla jen "cvrčka" ale tehdy otec koupil ESKU i s přehazkou .

0/0
8.8.2017 12:29

P82e24t32r 98D76r37a61p59a61l 3615328163625

eska měla hazku běžně v 70. letech a k tomu vpředu dvojtác s "pokrokovým" horským převodníkem. Do terénu nebylo ani jedno. Na to taky dojel Favorit, který na začátku 90. let tvrdošíjně odmítal boom horských kol a když to chtěl potom dohnat, tak byl trh už dávno rozebraný

0/0
8.8.2017 12:43

T34o20m84á41š 90S88e46d97l39á68k 3178971882767

Asi nemáte tušení, co všechno se ve Favoritu vyrábělo. I na Favorit se montovaly vlaštovky, nebo existovalo dámské provedení. Byla to celá škála kol od závodních, sportovních, městské. Vzhledem že šlo o nedostatkové, tedy žádané kola, nemusel jste se všemi typy setkat.

0/0
8.8.2017 16:44

G54u14s75t12a50v 13S37o28j81k26a 1768583695374

Aby nezapadlo - na Favorit byl v březnu podán insolvenční návrh. Takže asi tak.

+2/−2
8.8.2017 9:38







Najdete na iDNES.cz