Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Favorit má nového investora. Získal 70 milionů na vstup do zahraničí

Společnost Favorit Czechoslovakia, která se od roku 2011 snaží oprášit slávu luxusních jízdních kol, získala nového investora. Společnost C2H internetového investora Michala Mičky do rozvoje firmy vloží 70 milionů korun. Na oplátku získá ve firmě třicetiprocentní podíl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J79i67r29i 90F16i67n55k 6707969737788

Design je ok, retrovlna je tu už několik let, ruční práci fandím, ale mimo česko-slovenský trh tomu moc šancí nedávám - tam s nostalgií po favoritu počítat nemůžou. A aby si jméno udělali tak by se museli prosadit ve sportu - v tomhle si můžou brát vzor z Festky. Ta prodává i takovéhle hipsterské pitominky s vysokou hodnotou - a to i do zahraničí, ale právě díky tomu že si dělá renomé i v cyklosportu.

Jinak - na stránky Favorita jsem se díval a prostě jsou cílené ne na aktivního poučeného cyklistu, ale pro svého typického zákazníka - člověk který chce uvalit hodně peněz za kolo které chce ukazovat - popisy kol jen fádní, spousta frází a detalilní popis komponent aby člověk pohledal - a nenašel. Takže se člověk nakonec musí informovat asi na krámě...

+1/0
8.8.2017 18:56

L24e20o44š 89N45a89v93r23á91t51i75l 9823350375315

oprášit slávu luxusních jízdních kol......

buhuaahaaaaa.... prejze luxusnich.... mokre sny

+2/−2
8.8.2017 15:44

T78o66m32á43š 53S57e31d15l30á98k 3498231122427

Tudy si myslím cesta nevede. Zatím je to velké nic. Pokud chce získat mezinárodní prestiž na značku Favorit, musí vyrábět plnohodnotné závodní kola a dostat je jako sponzor do věhlasného mezinárodního cyklistického týmu. A to nejlépe až na závody Tor de France, ale to se asi nestane. Pokud by na to neměl, mohl by zkusit oslovit jednotlivého jezdce, třeba P. Sagana. Individuální cyklisté by mohli taky značku dostat ve světě do povědomí, ale musel by na tom kole být dobře viditelný nápis Favorit.

+1/−2
8.8.2017 15:34

L53u45k93á92š 93S37v75a40č92i58n25a 9602162132141

Samozrejme je to predevsim otazka vkusu, ale mne se ten Favorit tuze nelibi.

A ta cena za takto nehezke kolo je tuze vysoka!

0/−1
8.8.2017 15:28

T92o63m83á88š 88S47e63d30l31á92k 3158231892957

Ano, vzhled je taky důležitý.

0/0
8.8.2017 15:38

P76e90t80r 17D96l40o87u42h43ý 5927129354394

K Apple bych to nepřirovnal. Možná spíš k něčemu jako Vertu. Designové, drahé a celkově spíš na frajeření než jinému předčení i podstatně levnější konkurence.

0/0
8.8.2017 13:49

P83e38t95r 25P12e25t24r 8561598288522

já bych to naopak k Apple přirovnal, taky se s tím jezdit do hospody dá (podobně jako s applem telefonovat) ale jezdit s tím závody nebo i na delší trasy to fakt není (podobně jako Apple je pro geeka, či pokročilou it správu nepoužitelný,), takže nezbývá, než nasadit vysokou cenovku a prodeje založit výhradně na marketingu.

+1/0
8.8.2017 14:01

P95e16t80r 72A70t11m32e61l 5508959811330

Pokud majitelův bratránek není Leonardo di Caprio, bude mít markeťák co dělat, aby to protlačil.

0/0
8.8.2017 13:47

P79e97t16r 72A95t60m30e89l 5868629181780

Připočtěte si k tomu ještě cenu vitríny a máte to min. za 100 tisíc. Možná by byla na thu větší poptávka po maketách za desetinovou cenu...to by se možná výroba kusově ztrojnásobila. ;-D

Ale tak vážně...hezký to je, tak pokud si to movité kupce-pozéry, kteří uvěří v budoucí image značky, najde, tak proč ne.

0/0
8.8.2017 13:37

M91a34r76c13e96l 75S48t26a72r38ý 9208904583249

to je vždycky hlavní potíž s prodejem luxusního zboží: to, že je luxusní si musí myslet i někdo jinej, než jen výrobce a investor;-D

+1/0
8.8.2017 13:40

P70e41t70r 49A84t42m12e14l 5268269941510

Nejvíc se ve firmě nadře marketingový oddělení...to je jasný.

+2/0
8.8.2017 13:43

V28l94a39d38i64m42í96r 12F80i45b34i29g64e74r 5574641601514

A kolik kol obnáší, že nestíhali vyrábět?

0/0
8.8.2017 13:19

M86a25r24c80e88l 87S28t47a76r74ý 9758864183599

odhad, jestli maj roční tržby tak na úrovni pětiny ceny firmy tzn cca 40 mega a průměrná cena kola je 80tis, tak jich postaví a prodají 500 ročně, čili 2 kola každý pracovní den. úplně zahlcená výrobní firma;-D

0/0
8.8.2017 13:26

D17a54l56i53b86o43r 72R77o92z55s43y34p17a50l 7840203846479

V předchozím článku je 20-30 kol měsíčně.

0/0
8.8.2017 17:47

M53a74r38c79e37l 46S15t50a19r27ý 9658324363939

tak to jsem tipnul docela přesně;-)

+1/0
8.8.2017 19:35

V37l73a22d19i27m13í76r 26F77i19b31i67g47e63r 5804771611654

No ale počítají s návratností investice do 5 let. Musí mít tedy cca 40 mega zisk aby se jim to vrátilo. Na tom kole je nejsložitější vyrobit ten rám, pokud se dělá každému na míru. To ostatní jsou běžně dostupné komponenty, které si může dát na své kolo každý.

0/0
10.8.2017 12:53

J89a38r42e42k 30L36a27j20s47n46e33r 7540210701

No to jsou zase komentáře...

Zjistěte si aspoň co za tu cenu dostanete.

A ano! Tato kola nejsou primárně určena na nákup do Alberta. Ale věřím, že i tuto funkci perfektně zvládnou.

+1/0
8.8.2017 12:49

R29o49m96a42n 37C75e92r80n69y 5363957290581

no to se rád nechám poučit ... podle fotek to nejsou kola na sportovní jízdu, takže co zbývá ? ... dojet s tím někam před hospodu a tam si na to najmout soukromou ochranku ?

0/0
8.8.2017 12:55

P68e98t51r 69D41r65a98p41a97l 3605938533855

toho bych se nebál, pro blba je to kolo bez hazky a spousty hejblátek, takže do zastavárny "bezcené" a ostatní ví, že by bylo neprodejné

+1/0
8.8.2017 13:08

J91a16r65e40k 92L33a97j60s48n96e66r 7470490851

Tak například jsou to bezúdržbová kola.

Závodní speciál to není, ale vyrobí vám ho na míru a nebál bych se s ním měřit síly se stejně drahým sériové vyráběným modelem jiné značky.

0/0
9.8.2017 0:12

V71a18c67l16a46v 11P77e57r21o95u76t90k88a 6218387314881

Moc nechápu jakou klientelu chtějí oslovit. Většina lidí chce kolo na pohodlné svezení,pár na závodění,ale toto..

+1/0
8.8.2017 12:29

M12i88c51h83a86l 25Ž38i42t72ň30á96k 9308114838310

Chvilku jsem si myslel že si za 8000 koupim kolo Favorit na cestu do Alberta. No, rozhodli se to pojmout jinak. V kontextu se směrem, kterým se ubrali, mi to připadne jako vykrádání jména. Jejich volba, ale sympaticky to nevypadá. Tleskám borcům z Festky.

+2/−2
8.8.2017 12:26

V90o78j37t33a 39E53r57b51e18n 5437947693630

s tím kolem za 80 mám jet kam? Snad ne na nákup... na ježdění po městě za tuhle raketu k ničemu, abych s sebou tahal 10 kilovej řetěz...

+1/0
8.8.2017 12:26

R11o44m85a32n 26C18e63r58n97y 5123847920381

tys to vůbec nepochopil - to kolo si postavíš do obýváku a budeš ho ukazovat návštěvám ;-D

+3/0
8.8.2017 12:27

P72e73t79r 79P37e19t21r 8541988198832

No pokud bych zrenovoval původního favorita, vyráběného za totality, myslíš že by pak někdo poznal rozdíl? :-D

0/0
8.8.2017 13:56

R15o91m44a54n 46C43e49r90n54y 5743417370431

rozhodně, nebude mít diskové brzdy

0/0
8.8.2017 14:04

P74e13t91r 29D71r92a76p51a39l 3105808833715

planetovou převodvoku, řemenový převod, integrované osvětlení...ale jinak to bude skoro to samý;-D

0/0
8.8.2017 14:09

P37e16t84r 57P18e11t35r 8121278348732

jistě to taková naprosto typická výbava současného silničního kola. Závodníci by jistě tiše záviděli, co to má za výbavu ;-D

0/0
8.8.2017 14:40

P19e22t63r 62D93r48a63p41a45l 3465158333265

až pochopíš rozdíl mezi závodním kolem a kolem od favoritu, tak se ozvi

0/0
8.8.2017 14:57

P90e82t16r 42P42e74t90r 8621698738162

stačí trochu chápat ironii, a pravdou je, že na nic lepšího než na to vystavování v obýváku se nehodí i když otázkou jestli i na to, vzhledem k tomu, že v minulosti Favorit měl podobné renomé jako Trabant. (krom toho řemenový převod a planetová převodovka na kole se již dříve ukázalo pouze jako slepá ulička, teď začíná být trendem elektronické řazení)

0/0
8.8.2017 16:32

F42r15a95n65t39i12s41e57k 77L28i20s58k39a 8245571903468

Opravdu nestihaji poptavku v cr? Mame se ale pekelne dobre... Jeste by me zajimalo kolik kol opravdu jezdi a kolik je treba do vytriny, na zed, propagaci.

+3/0
8.8.2017 12:21

V49l47a34d31i82m67í66r 34F94i91b69i51g43e21r 5484471571294

Asi jsou v těch vitrínách. Naživo jsem je neviděl, jen na fotografíích v článcích na Idnesu

0/0
10.8.2017 12:58

K87a51r96e12l 43K15o57n55e97č80n34ý 9757283834836

Když budu mít dostatek peněz a budu chtít opravdu kvalitní a stylové kolo, koupím si Colnago ( možno dosadit Bianchi, Pinarello apod.), protože je technologicky na špičce a má dlouholeté celosvětové renomé. Favorit je známý jenom u nás, protože na něm kvůli neexistující konkurenci jezdili prakticky všichni. Ani v té době to nebylo nic moc, komponenty kopie starých edicí Campagnola, rámy nestály vůbec za řeč, kromě víceméně zakázkový hlavní Peričových F1. Jestli chce současný Favorit za ty peníze nabízet odpovídající hodnotu, tak mám obavu, že řeči o úžasné stylovosti nebudou stačit.

+5/−1
8.8.2017 12:13

P54e23t32r 48D83r59a46p39a40l 3435198703155

favorit se chce pohybovat v úplně jiném segmentu trhu, nebude prodávat závodní slilničky

0/0
8.8.2017 12:19

F44r17a70n20t80i93s69e49k 48L47i14s29k73a 8365691853108

Segment nagelovanych drevorubcu co nemaji hluboko do kapsy? No proc ne, marketing Dela zazraky.

0/0
8.8.2017 12:25

P28e73t84r 66D87r96a26p97a73l 3685508213655

je to stejné jako u aut, svého kupce si najde jak "nejlepší český kombík", tak i roadster

+1/0
8.8.2017 12:28

K67a33r43e51l 20K90o19n23e93č33n24ý 9447153744276

Je fakt, že segmentu "singlespeed od 80 000,- Kč nahoru" prostě nerozumím, za takové peníze si představuji kolo, na kterém je pořádné svezení v terénu pro toto kolo určeném. Na pražskou náplavku tam a zpátky mi to přijde drahé. Možná je to moje chyba.

0/0
8.8.2017 14:01

J29i20r32i 76F53i40n24k 6457849487558

Favorit čisté silničky prodává taky - podívejte se na jejich stránky. Ale taky za cenu (podůe mého názoru) překračující i ty Colnaga či Pinareli. Jen bez toho pocitu, že máte značku s dlouhou historií na které jezdí i světová špička..

0/0
8.8.2017 19:02

R19o54m21a17n 35C28e37r81n78y 5803857310261

myslím si, že přirovnání Apple mezi koly je výstižné ... buď se z toho stane tzv. kultovní kolo pro snoby nebo skončí, racionální kvalitu v tom nevidím ...

+3/0
8.8.2017 12:09

V77l76a86d33i50m70í32r 81B32a98j78b62o45r72a 6672353531876

No nevim. V dnešní konkurenci s těmahle cenama ...

+2/−1
8.8.2017 11:56

P57e13t64r 81D63r11a86p96a94l 3175338943455

jenže pro ně není ta běžná konkurence konkurencí, na tom zkrachoval favorit v 90. letech

0/0
8.8.2017 12:31

V42l87a16d97i76m52í89r 93B24a26j72b85o54r42a 6532883551686

Že Favorit nezvládl nástup hlavně horské cyklistiky jsem chtěl napsat, ale Vy jste to napsal níž.

Jsem zvědavý, kolik těhle nových Favoritů uvidím mezi lidmi. Obávám se, že jich moc nebude.

0/0
8.8.2017 12:59

P56e35t92r 37D28r60a95p22a84l 3465528743245

ale o to asi majitelům nejde, vyrábět v desetitisících kusech, chtějí se odlišovat

+1/0
8.8.2017 13:03

V58l36a62d46i74m38í73r 90B81a62j92b43o86r91a 6942183681426

Určitou kvantitu ale vyprodukovat musej. Udělat a hlavně prodat. Jak třeba chtí zajistit výrobu kola na míru, se jménem pod lakem, s osobní elektronikou někde v rámu, když to chtěj vyrábět hlavně pro cizinu.

0/0
8.8.2017 13:31

J17a49r47o76s69l51a15v 69B55r12a63b67e52n51e49c 1117238592919

Tak jsem jako kluk jezdil na tomto kole a nestálo za moc . Berany na kolo , to musela být hezká a hladká a rovná silnice a ty tehdy u nás nebyly , kolo leda na závody . Lepší byla potom ESKA , měla i přehazku a rovný a široký řídítka na cesty a do přírody to bylo mnohem lepší kolo .

0/−4
8.8.2017 10:52

V94l78a60d80i77m73í71r 10B93a40j68b10o13r25a 6142443341766

Nemůžu tak úplně souhlasit. Favority si kupovali ti, kdo CHTĚLI jezdit tak trochu sportovně. A že by Favorit neměl přehazovačku a vpředu dvojtalíř? No to snad ne. Můj Favorit (rok výroby 1972) mě vozil do roku 95 jako polozávoďák, pak jsem si ho předělal na trekinga a jezdím na něm dodnes. Vynikající výrobek.

+3/0
8.8.2017 11:53

J81a66r20o40s15l82a71v 36B24r20a50b93e85n77e45c 1267728622569

Favorit samo že měl přehazovačku , jen ten posez nebyl na normální ježdění a třeba do terénu . ESKA většinou neměla přehazku , měla jen "cvrčka" ale tehdy otec koupil ESKU i s přehazkou .

0/0
8.8.2017 12:29

P68e69t13r 96D51r21a38p85a11l 3605518473165

eska měla hazku běžně v 70. letech a k tomu vpředu dvojtác s "pokrokovým" horským převodníkem. Do terénu nebylo ani jedno. Na to taky dojel Favorit, který na začátku 90. let tvrdošíjně odmítal boom horských kol a když to chtěl potom dohnat, tak byl trh už dávno rozebraný

0/0
8.8.2017 12:43

T24o34m41á91š 80S64e72d76l19á50k 3588611582987

Asi nemáte tušení, co všechno se ve Favoritu vyrábělo. I na Favorit se montovaly vlaštovky, nebo existovalo dámské provedení. Byla to celá škála kol od závodních, sportovních, městské. Vzhledem že šlo o nedostatkové, tedy žádané kola, nemusel jste se všemi typy setkat.

0/0
8.8.2017 16:44

G54u90s64t85a52v 50S87o64j16k78a 1688683295764

Aby nezapadlo - na Favorit byl v březnu podán insolvenční návrh. Takže asi tak.

+2/−2
8.8.2017 9:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.