Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Favorit má nového investora. Získal 70 milionů na vstup do zahraničí

Společnost Favorit Czechoslovakia, která se od roku 2011 snaží oprášit slávu luxusních jízdních kol, získala nového investora. Společnost C2H internetového investora Michala Mičky do rozvoje firmy vloží 70 milionů korun. Na oplátku získá ve firmě třicetiprocentní podíl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J79i45r33i 86F11i36n74k 6227469407828

Design je ok, retrovlna je tu už několik let, ruční práci fandím, ale mimo česko-slovenský trh tomu moc šancí nedávám - tam s nostalgií po favoritu počítat nemůžou. A aby si jméno udělali tak by se museli prosadit ve sportu - v tomhle si můžou brát vzor z Festky. Ta prodává i takovéhle hipsterské pitominky s vysokou hodnotou - a to i do zahraničí, ale právě díky tomu že si dělá renomé i v cyklosportu.

Jinak - na stránky Favorita jsem se díval a prostě jsou cílené ne na aktivního poučeného cyklistu, ale pro svého typického zákazníka - člověk který chce uvalit hodně peněz za kolo které chce ukazovat - popisy kol jen fádní, spousta frází a detalilní popis komponent aby člověk pohledal - a nenašel. Takže se člověk nakonec musí informovat asi na krámě...

+1/0
8.8.2017 18:56

L50e70o69š 21N94a80v80r12á77t70i89l 9523270825215

oprášit slávu luxusních jízdních kol......

buhuaahaaaaa.... prejze luxusnich.... mokre sny

+2/−2
8.8.2017 15:44

T93o40m40á23š 65S34e89d13l85á80k 3158921892577

Tudy si myslím cesta nevede. Zatím je to velké nic. Pokud chce získat mezinárodní prestiž na značku Favorit, musí vyrábět plnohodnotné závodní kola a dostat je jako sponzor do věhlasného mezinárodního cyklistického týmu. A to nejlépe až na závody Tor de France, ale to se asi nestane. Pokud by na to neměl, mohl by zkusit oslovit jednotlivého jezdce, třeba P. Sagana. Individuální cyklisté by mohli taky značku dostat ve světě do povědomí, ale musel by na tom kole být dobře viditelný nápis Favorit.

+1/−2
8.8.2017 15:34

L28u45k42á88š 63S52v29a72č11i98n66a 9122152772781

Samozrejme je to predevsim otazka vkusu, ale mne se ten Favorit tuze nelibi.

A ta cena za takto nehezke kolo je tuze vysoka!

0/−1
8.8.2017 15:28

T14o32m86á56š 28S85e13d52l34á45k 3128681682907

Ano, vzhled je taky důležitý.

0/0
8.8.2017 15:38

P49e14t37r 63D28l66o76u59h22ý 5147279864134

K Apple bych to nepřirovnal. Možná spíš k něčemu jako Vertu. Designové, drahé a celkově spíš na frajeření než jinému předčení i podstatně levnější konkurence.

0/0
8.8.2017 13:49

P36e53t42r 59P40e10t55r 8661448718132

já bych to naopak k Apple přirovnal, taky se s tím jezdit do hospody dá (podobně jako s applem telefonovat) ale jezdit s tím závody nebo i na delší trasy to fakt není (podobně jako Apple je pro geeka, či pokročilou it správu nepoužitelný,), takže nezbývá, než nasadit vysokou cenovku a prodeje založit výhradně na marketingu.

+1/0
8.8.2017 14:01

P35e14t98r 72A41t89m96e50l 5248949311940

Pokud majitelův bratránek není Leonardo di Caprio, bude mít markeťák co dělat, aby to protlačil.

0/0
8.8.2017 13:47

P43e24t58r 59A92t10m78e61l 5218259271440

Připočtěte si k tomu ještě cenu vitríny a máte to min. za 100 tisíc. Možná by byla na thu větší poptávka po maketách za desetinovou cenu...to by se možná výroba kusově ztrojnásobila. ;-D

Ale tak vážně...hezký to je, tak pokud si to movité kupce-pozéry, kteří uvěří v budoucí image značky, najde, tak proč ne.

0/0
8.8.2017 13:37

M61a84r40c74e14l 49S34t72a53r25ý 9588104783729

to je vždycky hlavní potíž s prodejem luxusního zboží: to, že je luxusní si musí myslet i někdo jinej, než jen výrobce a investor;-D

+1/0
8.8.2017 13:40

P32e67t71r 66A56t13m80e86l 5968879371730

Nejvíc se ve firmě nadře marketingový oddělení...to je jasný.

+2/0
8.8.2017 13:43

V50l67a70d39i22m38í62r 83F77i20b94i62g35e64r 5444381931644

A kolik kol obnáší, že nestíhali vyrábět?

0/0
8.8.2017 13:19

M62a47r43c74e64l 27S76t79a50r22ý 9938374213859

odhad, jestli maj roční tržby tak na úrovni pětiny ceny firmy tzn cca 40 mega a průměrná cena kola je 80tis, tak jich postaví a prodají 500 ročně, čili 2 kola každý pracovní den. úplně zahlcená výrobní firma;-D

0/0
8.8.2017 13:26

D58a54l48i54b98o30r 57R86o43z32s69y51p80a73l 7780283396399

V předchozím článku je 20-30 kol měsíčně.

0/0
8.8.2017 17:47

M28a36r57c24e45l 86S82t91a29r27ý 9748374283429

tak to jsem tipnul docela přesně;-)

+1/0
8.8.2017 19:35

V80l10a97d72i27m11í62r 38F47i85b66i92g62e69r 5884641921904

No ale počítají s návratností investice do 5 let. Musí mít tedy cca 40 mega zisk aby se jim to vrátilo. Na tom kole je nejsložitější vyrobit ten rám, pokud se dělá každému na míru. To ostatní jsou běžně dostupné komponenty, které si může dát na své kolo každý.

0/0
10.8.2017 12:53

J66a55r81e22k 64L11a67j15s32n39e78r 7750230631

No to jsou zase komentáře...

Zjistěte si aspoň co za tu cenu dostanete.

A ano! Tato kola nejsou primárně určena na nákup do Alberta. Ale věřím, že i tuto funkci perfektně zvládnou.

+1/0
8.8.2017 12:49

R13o39m21a61n 47C30e14r92n52y 5443437380961

no to se rád nechám poučit ... podle fotek to nejsou kola na sportovní jízdu, takže co zbývá ? ... dojet s tím někam před hospodu a tam si na to najmout soukromou ochranku ?

0/0
8.8.2017 12:55

P69e59t63r 58D48r26a76p63a11l 3415278703605

toho bych se nebál, pro blba je to kolo bez hazky a spousty hejblátek, takže do zastavárny "bezcené" a ostatní ví, že by bylo neprodejné

+1/0
8.8.2017 13:08

J85a60r18e10k 67L57a30j72s11n95e24r 7170520371

Tak například jsou to bezúdržbová kola.

Závodní speciál to není, ale vyrobí vám ho na míru a nebál bych se s ním měřit síly se stejně drahým sériové vyráběným modelem jiné značky.

0/0
9.8.2017 0:12

V88a98c49l58a81v 85P35e54r50o29u98t66k23a 6758437984461

Moc nechápu jakou klientelu chtějí oslovit. Většina lidí chce kolo na pohodlné svezení,pár na závodění,ale toto..

+1/0
8.8.2017 12:29

M68i27c13h91a17l 32Ž92i79t83ň89á79k 9928944628270

Chvilku jsem si myslel že si za 8000 koupim kolo Favorit na cestu do Alberta. No, rozhodli se to pojmout jinak. V kontextu se směrem, kterým se ubrali, mi to připadne jako vykrádání jména. Jejich volba, ale sympaticky to nevypadá. Tleskám borcům z Festky.

+2/−2
8.8.2017 12:26

V30o54j25t76a 50E33r27b13e13n 5657867163130

s tím kolem za 80 mám jet kam? Snad ne na nákup... na ježdění po městě za tuhle raketu k ničemu, abych s sebou tahal 10 kilovej řetěz...

+1/0
8.8.2017 12:26

R52o49m77a45n 22C96e74r58n69y 5513637530971

tys to vůbec nepochopil - to kolo si postavíš do obýváku a budeš ho ukazovat návštěvám ;-D

+3/0
8.8.2017 12:27

P39e82t28r 21P78e17t30r 8621978958712

No pokud bych zrenovoval původního favorita, vyráběného za totality, myslíš že by pak někdo poznal rozdíl? :-D

0/0
8.8.2017 13:56

R50o91m23a74n 46C28e12r36n39y 5963267660681

rozhodně, nebude mít diskové brzdy

0/0
8.8.2017 14:04

P34e76t27r 22D93r12a51p22a21l 3625268233595

planetovou převodvoku, řemenový převod, integrované osvětlení...ale jinak to bude skoro to samý;-D

0/0
8.8.2017 14:09

P62e86t50r 92P16e77t90r 8171938588522

jistě to taková naprosto typická výbava současného silničního kola. Závodníci by jistě tiše záviděli, co to má za výbavu ;-D

0/0
8.8.2017 14:40

P75e28t86r 32D52r74a90p19a29l 3305258163655

až pochopíš rozdíl mezi závodním kolem a kolem od favoritu, tak se ozvi

0/0
8.8.2017 14:57

P37e49t32r 58P53e48t64r 8821768298612

stačí trochu chápat ironii, a pravdou je, že na nic lepšího než na to vystavování v obýváku se nehodí i když otázkou jestli i na to, vzhledem k tomu, že v minulosti Favorit měl podobné renomé jako Trabant. (krom toho řemenový převod a planetová převodovka na kole se již dříve ukázalo pouze jako slepá ulička, teď začíná být trendem elektronické řazení)

0/0
8.8.2017 16:32

F42r11a61n79t14i71s65e82k 63L15i58s76k88a 8915581333228

Opravdu nestihaji poptavku v cr? Mame se ale pekelne dobre... Jeste by me zajimalo kolik kol opravdu jezdi a kolik je treba do vytriny, na zed, propagaci.

+3/0
8.8.2017 12:21

V32l16a80d71i79m56í44r 63F11i71b29i71g16e76r 5844191671114

Asi jsou v těch vitrínách. Naživo jsem je neviděl, jen na fotografíích v článcích na Idnesu

0/0
10.8.2017 12:58

K37a68r34e80l 79K96o65n61e27č72n65ý 9557383914156

Když budu mít dostatek peněz a budu chtít opravdu kvalitní a stylové kolo, koupím si Colnago ( možno dosadit Bianchi, Pinarello apod.), protože je technologicky na špičce a má dlouholeté celosvětové renomé. Favorit je známý jenom u nás, protože na něm kvůli neexistující konkurenci jezdili prakticky všichni. Ani v té době to nebylo nic moc, komponenty kopie starých edicí Campagnola, rámy nestály vůbec za řeč, kromě víceméně zakázkový hlavní Peričových F1. Jestli chce současný Favorit za ty peníze nabízet odpovídající hodnotu, tak mám obavu, že řeči o úžasné stylovosti nebudou stačit.

+5/−1
8.8.2017 12:13

P62e31t96r 25D88r76a28p96a73l 3545938763905

favorit se chce pohybovat v úplně jiném segmentu trhu, nebude prodávat závodní slilničky

0/0
8.8.2017 12:19

F15r80a46n54t81i20s85e53k 64L86i52s79k10a 8595841383858

Segment nagelovanych drevorubcu co nemaji hluboko do kapsy? No proc ne, marketing Dela zazraky.

0/0
8.8.2017 12:25

P25e61t61r 69D78r18a60p38a86l 3145708163165

je to stejné jako u aut, svého kupce si najde jak "nejlepší český kombík", tak i roadster

+1/0
8.8.2017 12:28

K17a23r51e37l 69K21o19n44e57č22n13ý 9387443334326

Je fakt, že segmentu "singlespeed od 80 000,- Kč nahoru" prostě nerozumím, za takové peníze si představuji kolo, na kterém je pořádné svezení v terénu pro toto kolo určeném. Na pražskou náplavku tam a zpátky mi to přijde drahé. Možná je to moje chyba.

0/0
8.8.2017 14:01

J69i93r98i 36F91i91n18k 6497939797288

Favorit čisté silničky prodává taky - podívejte se na jejich stránky. Ale taky za cenu (podůe mého názoru) překračující i ty Colnaga či Pinareli. Jen bez toho pocitu, že máte značku s dlouhou historií na které jezdí i světová špička..

0/0
8.8.2017 19:02

R37o81m66a39n 40C85e93r78n57y 5653637480961

myslím si, že přirovnání Apple mezi koly je výstižné ... buď se z toho stane tzv. kultovní kolo pro snoby nebo skončí, racionální kvalitu v tom nevidím ...

+3/0
8.8.2017 12:09

V25l59a77d64i32m73í64r 17B12a53j30b73o62r43a 6462943961776

No nevim. V dnešní konkurenci s těmahle cenama ...

+2/−1
8.8.2017 11:56

P92e24t66r 82D74r21a34p51a18l 3385178403405

jenže pro ně není ta běžná konkurence konkurencí, na tom zkrachoval favorit v 90. letech

0/0
8.8.2017 12:31

V61l54a15d56i73m64í35r 82B63a49j42b43o12r18a 6732753461956

Že Favorit nezvládl nástup hlavně horské cyklistiky jsem chtěl napsat, ale Vy jste to napsal níž.

Jsem zvědavý, kolik těhle nových Favoritů uvidím mezi lidmi. Obávám se, že jich moc nebude.

0/0
8.8.2017 12:59

P63e97t87r 98D25r32a60p52a75l 3205128103125

ale o to asi majitelům nejde, vyrábět v desetitisících kusech, chtějí se odlišovat

+1/0
8.8.2017 13:03

V73l64a58d32i94m68í28r 79B21a32j66b68o71r57a 6532663791936

Určitou kvantitu ale vyprodukovat musej. Udělat a hlavně prodat. Jak třeba chtí zajistit výrobu kola na míru, se jménem pod lakem, s osobní elektronikou někde v rámu, když to chtěj vyrábět hlavně pro cizinu.

0/0
8.8.2017 13:31

J89a63r33o60s66l74a35v 71B50r17a41b31e33n73e89c 1727948462489

Tak jsem jako kluk jezdil na tomto kole a nestálo za moc . Berany na kolo , to musela být hezká a hladká a rovná silnice a ty tehdy u nás nebyly , kolo leda na závody . Lepší byla potom ESKA , měla i přehazku a rovný a široký řídítka na cesty a do přírody to bylo mnohem lepší kolo .

0/−4
8.8.2017 10:52

V20l85a76d31i72m13í54r 21B88a23j32b57o77r20a 6602783141426

Nemůžu tak úplně souhlasit. Favority si kupovali ti, kdo CHTĚLI jezdit tak trochu sportovně. A že by Favorit neměl přehazovačku a vpředu dvojtalíř? No to snad ne. Můj Favorit (rok výroby 1972) mě vozil do roku 95 jako polozávoďák, pak jsem si ho předělal na trekinga a jezdím na něm dodnes. Vynikající výrobek.

+3/0
8.8.2017 11:53

J54a84r47o98s37l10a56v 31B66r65a86b73e81n93e30c 1157228292639

Favorit samo že měl přehazovačku , jen ten posez nebyl na normální ježdění a třeba do terénu . ESKA většinou neměla přehazku , měla jen "cvrčka" ale tehdy otec koupil ESKU i s přehazkou .

0/0
8.8.2017 12:29

P91e81t53r 35D52r12a96p60a44l 3465848833635

eska měla hazku běžně v 70. letech a k tomu vpředu dvojtác s "pokrokovým" horským převodníkem. Do terénu nebylo ani jedno. Na to taky dojel Favorit, který na začátku 90. let tvrdošíjně odmítal boom horských kol a když to chtěl potom dohnat, tak byl trh už dávno rozebraný

0/0
8.8.2017 12:43

T14o94m72á72š 45S64e73d87l18á50k 3548761112377

Asi nemáte tušení, co všechno se ve Favoritu vyrábělo. I na Favorit se montovaly vlaštovky, nebo existovalo dámské provedení. Byla to celá škála kol od závodních, sportovních, městské. Vzhledem že šlo o nedostatkové, tedy žádané kola, nemusel jste se všemi typy setkat.

0/0
8.8.2017 16:44

G44u27s24t32a35v 23S78o75j42k97a 1628793435504

Aby nezapadlo - na Favorit byl v březnu podán insolvenční návrh. Takže asi tak.

+2/−2
8.8.2017 9:38







Najdete na iDNES.cz