Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Přepravní kapsle Hyperloop překonala svůj rekord. Letěla 308 km/h

Technologický vizionář Elon Musk si vylepšil reputaci. Jeho koncept bleskové přepravy Hyperloop má za sebou nový rychlostní rekord. Přepravní kapsle v tubusu svištěla rychlostí 308 kilometrů v hodině.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z88d18e41n10e33k 73N78o86v11o93h69r61a76d89s11k18ý 6961214230165

Nejhorší na tom je že ty Američani to na rozdíl od Brněnských politiků berou vážně.

To budou v Brně čumět až přijdou za sedm let a řeknou tak kam Vám to máme namontovat. ;-D

To bude teprve fičák. Obchvat Prahy se staví šedesát let a pořád není ani v polovině. Tak že Hyperloop po česku - Kapsle budou ještě za padesát let padat hned za Brnem do pole ...

+2/0
12.8.2017 6:40

L55e38o80š 95L12i53t69e71r98á71k 5929286181172

Autor článku je blbec. Elon Musk je autorem myšlenky hyperloopu. Realizaci ale dělají nezávislé firmy. Takže když jedna z nich vylepší svou implementaci, Elon na tom nemá žádný podíl. Tudíž psát v první větě, že si Elon yvlepšil reputaci, je opravdu mimo.;-€

0/0
11.8.2017 10:50

M73a44r46t78i23n 65K89o38u43š38a 6815714624

Aha.

Takže za obrovské peníze to jezdí o 200 km/h pomaleji než vlak.

AŤ ŽIJÍ DOTACERv

+1/−3
11.8.2017 8:25

L93i57b40o75r 38F73i49l49á44k 6481696100609

U nás, než by se to dostavělo, tak začnou opravy a bude to samá objížďka nebo budou jezdit výlukové autobusy.:-P

+6/0
10.8.2017 19:10
Foto

J80a60n 77Č93e29r35m25á97k 4759448285687

podobná přibližovadla se ve střední Evropě nevyplatí,,, Takový prostředek by na cestě z Phy do Brna ještě nevyvinul plnou rychlost a už by musel brzdit. A takto získaná úspora času by byla tak drahá, že to žádný investor financovat nebude... Proto by do toho všichni přívrženci chtěli zatáhnout stát, neboť ouřadové se lehce zblbnou (ostatně, z cizího krev neteče) ̈a pak se dá na stát případně snadno nadávat a obviňovat kde z čeho, co vše pokazil, promrhal apod... Ostatně, na Dalíka či Kalouska lze hodit všelicos... !!;-D

+3/0
10.8.2017 18:58

M77a83r34c82e74l 85B47í70l77ý 2403962592329

Jestli to začnou stavět v ČR, tak to, navzdory nadzemnímu typu dopravy, bude tunel...

+4/0
10.8.2017 18:55

J57o79s48e16f 23V63a84l10a 9290453643233

Super. Jeste 50% narust rychlosti a bude alespon stejne rychly jako Maglev, ktery byl v poloprovozu uz v r. 1970. A do dneska se pro Maglev nenaslo prakticke vyuziti, jediny zakaznik je Sanghaj a ta provozuje jedinou primestskou drahu tohoto typu na svete, protoze v Sanghaji nevedi, co s penezi

+3/−1
10.8.2017 17:30

T44o61m47á53š 93M26o73r16a91v62č87í11k 3777666173715

A co Tokyo-Nagoja? Která je plánovaná na rok 2027, následně pak Nagoja-Osaka.

0/0
10.8.2017 17:35

J49o37s33e80f 38V86a16l70a 9390963563983

s tohle informaci prijdte az za 10 let. Pred 10 lety se uz taky planoval Transrapid z Mnichova na letiste FJS a zatim se ani jednou nekoplo do zeme. Zbytecne vysoke naklady na provoz, to je jenom pto ty, kteri prehrabuji ve sklepe penize vidlemi. . P.S. Wiki, ze ?

+2/0
10.8.2017 17:39

T63o55m42á32š 85M39o79r68a73v63č84í76k 3197586533895

A proč až za deset let, když už se to staví, tudíž se do země podle vás koplo? To si opravdu myslíte, že to najednou kvůli vám Japonci zastaví?

0/0
10.8.2017 17:54

J71o76s65e85f 40V14a71l41a 9390923823473

jedina zprava o stavbe je tohle http://www.railjournal.com/index.php/high-speed/jr-central-starts-construction-on-chuo-maglev.html. A treba na Sicilii najde spoustu rozestavenych dalnic jenom proto, ze zkrachoval Investor. Takze az to bude, tak se prihlaste.

+2/0
10.8.2017 18:00

T15o47m88á48š 83M50o29r61a82v28č37í24k 3807396613905

Staví se to již od roku 2014, ale až to bude, tak se klidně přihlásím, vy se zatím modlete, ať Japonsko zkrachuje;-)

0/0
10.8.2017 18:02

J83o42s19e61f 30V29a40l35a 9350243693703

pokud se nemylim, JR je soukroma spolecnost. Japonsku jako statu patri JNR, ne ?

0/0
10.8.2017 18:12

T72o93m26á48š 49M41o84r32a43v33č93í90k 3307396193415

Víte kdo to financuje? Japonsko. Kolik procent tratí shinkansen nebylo dokončeno v Japonsku kvůli krachu? Čistá nula procent. Tonoucí se stébla chytá? ;-) Tady je každý hrdina, ale kdybyste měl na krach této stavby vsadit, nedal byste do toho na haléř. BTW, není ta diskuze o praktickém využití? Japonci tu praktickou část maglev asi vidí, proto už několik let Chuo Shinkansen budují.

0/0
10.8.2017 18:19
Foto

J24a74n 11Č96e93r19m21á19k 4619568225897

to trochu překrucujete... Nevsadil bych ani haléř nikoliv jen pro stavbu, ale ani proti ní... Nemám důvod na cokoliv sázet, ovšem fakt je, že Musk má všude velké oči, ale ani jedna z jeho firem v současnosti není v černých číslech...

0/0
10.8.2017 18:48

T77o28m75á88š 33M80o22r50a42v14č79í57k 3457706693545

Jinak těch zpráv je opravdu dost, asi neumíte používat google. Mně to našlo stovky odkazů: http://www.ejrcf.or.jp/jrtr/jrtr68/pdf/14-25.pdf

0/0
10.8.2017 18:06

T32o76m47á55š 27M42a41t25o13u59š18e26k 6816364705

Výhoda je, že při případné nehodě nebudou zranění.

+1/0
10.8.2017 16:40

J31i65ř94í 97Ř62e20h53o57ř 9268588606958

a druhá, že se při případné nehodě neztratí v indickém oceánu :-)

0/0
10.8.2017 17:14

J52i14ř56í 73H27o70v64o90r29k25a 8957866272205

máte pravdu - při uvažovaných rychlostech se budou sčítat mrtví

0/0
10.8.2017 19:38

J59a17n 96Z20e90m84a46n 6166277461911

Stejná utopie jako elektrická auta, do kterých pro masové nasazení chybí jen ta maličkost elektřina - a kdyby náhodou už někdo postavil dostatek jaderných reaktorů, aby se to uživilo, bude pak stále podstatně levnější vyrábět syntetická paliva do spalovacích motorů než tunové baterie.:-P

+2/−4
10.8.2017 16:37

M23a53r94t71i80n 93M50a70i67k23s54n47a68r 3874113858482

Ehm, uvedomujete si kolik je potreba elektriny na tezbu ropy, rafinaci ropy, dopravy ropy do benzinovych stanic, provoz benzinovych stanic? Navic, nabijeci stanice maji pobliz sebe vetsinou i bateriovy system, a ty ekologictejsi i solarni panely na dobijeni toho systemu. A i tak, eauta se budou nabijet prevazne asi v noci, kdy je naopak problem tu elektrinu udat....

+2/−2
10.8.2017 16:42

J52a20n 15Š87p10a51t29n67ý 2203202416245

klid, zemani tu vždycky byli a vždycky budou ... před casem také rikali: automobil s motorem je utopie, kun je skoro stejne rychly, nesmrdi, nerve a naklady na provoz jsou mnohonasobne mensi a muze se dotankovat téměř kdekoliv po ceste ..... no, a kouknete, kde jsme ted ... :)

+2/0
10.8.2017 16:48

T14o39m59á61š 12M46a75t24ě30j 9615118513492

Jenže si zapomněl na 2 věci. Na fyziku. A na fyziku.

Vyrobit tu energii není problém. Transportovat .... to už je problém sakra velký.

A taky si to představuješ jen na jednom autě. Ale představ si to v praxi pro 100 aut v jedné ulici.

+1/0
10.8.2017 16:52

T58o32m58á30š 58M66o79r78a57v15č74í26k 3337126433625

A představte si 100 žárovek v jedné ulici, vy máte to štěstí, že už si to dokážete představit, ale třeba v 19. století?

0/0
10.8.2017 16:57

T56o75m64á89š 18M64a75t77ě33j 9485368983432

Technicky řešení existuje... ale jeho realizace je nereálná.

Neschůdná z mnoha důvodů: Nemáme supravodiče při běžné teplotě, nemáme dostatečně kapacitní baterie... takže jediné řešení, které máme - je násobit přenosovou infrastrukturu.

A už vidím, jak se třeba dálková vedení (rozvodny, transformátory atd..) násobí - na 3-5 násobek. Kdo to zaplatí? Kam se to dá? (samotná stavba, ochranná pásma).

Teď to funguje, protože těch aut je pár. Ale už v případě, že by jich bylo 20% tak by to byl obrovský problém.

0/0
10.8.2017 17:06

T98o93m87á56š 66M51o83r48a87v61č14í65k 3967796363265

O čem je vlastně řeč? O 16A zásuvce, kterou se běžně doma nabíjí elektromobil?

0/0
10.8.2017 17:17

J97a55n 69Z21e33m21a95n 6346737261201

Ještě je tu elektřinu v zásuvce třeba někde vyrobit...:-P - A máte vůbec představu kolik elektřiny by bylo potřeba, abyste všechna auta, co nám jezdí po silnicích, nabíjel elektřinou? A pro vaši informaci: 16A ve 230V zásuvce vám dá maximálně tj. za ideálních podmínek (pokud neuvažujeme relativně velké ztráty při nabíjení) 44.16 KWh za 12 hodin - tím prakticky za tu noc nenabijete ani ten nejmenší model Tesla ... Je také třeba vyrobit ty baterie, pak je po celou životnost vozit s sebou a pak recyklovat ...a znovu vyrobit - protože Lithia jaksi není moc...

0/0
10.8.2017 18:08

T94o58m86á59š 72M91o32r90a62v89č76í45k 3507386963585

1) Tu elektřinu už jsme v ČR vyrobili, exportuje se a bohatě by stačila, počítalo se to tady už mnohokrát a vždy se najde někdo, kdo tyhle nesmysly zase vytáhne na světlo. Můžete si to spočítat i vy. 2) 16A stačí pro běžné dojíždění, jinak mají majitelé elektroaut 32A

0/0
10.8.2017 18:15

L95u37d73v19í19k 16G65a98j36d39o73š69í81k 2835913964792

Nestačila.

ČR exportuje asi 20 % elektřiny, která se u nás vyrobí.

Pro potřeby elektromobilů jen v ČR by bylo nutné postavit dalších 18 bloků Temelína za předpokladu, že nebudeme vyvážet nic.

Jinak rychlonabíječky nemají, pokud vím, 32 A, ale 3×16 A.

0/−1
11.8.2017 0:55

T91o21m56á65š 70M51o75r30a44v85č86í11k 3957726823595

Tak si spočítejte kolik je TWh současné spotřeby benzínu v ČR.

0/0
11.8.2017 12:27

J11o86s28e17f 26V82a64l83a 9260763883103

na alespon slusne rychle nabijeni -4 hod- potrebujete 22 kW, tzn zhruba o 50% vice nez ma bezna domacnost jenom HLAVNI JISTIC a kompletni kabely pro 3-fazovy proud. Cili je to odhadem zhruba 3x vyssi spotreba nez ma domacnost pri zapnutem celem elektrickem sporaku a pracce se susickou najednou

0/0
10.8.2017 18:09

T34o20m70á78š 30M78o78r86a30v38č61í50k 3857186223425

A je to technologicky nemožné? Jinak průměrné auto ujede denně 19 km. Stačí si spočítat kolik je to kWh, když už se bavíme o průměrné silnici.

0/0
10.8.2017 18:22

J81a49n 34Z52e55m62a65n 6106367221631

Problém celé věci je plošně především nedostatek elektřiny a životnost a váha baterií - vozíte hlavně ty baterky. Když nalejete do průměrného auta 30 kilo benzínu, dojedete na to skoro dvakrát dál než s průměrným Tesla elektromobilem (70KW) s novými baterkami (vážícími několik set kg). A už vůbec nemá smysl uvažovat o té naftě resp. nákladní dopravě.

0/0
10.8.2017 19:39

T24o31m55á40š 60M79o95r98a64v17č10í79k 3667216423725

Problém není nedostatek elektřiny. Spočítejte si kolik km najedete na současný export el. energie. Taková spotřeba je nereálná i kdyby se tady stal zázrak a každý pátý kupoval elektromobil tzn. cca 50 000 elektromobilů ročně.

0/0
10.8.2017 20:35

J92a73n 84Z34e76m58a22n 6386637201881

Cena elektromobilu (pořizovací+náklady na elektřinu) je velmi vysoká a stejně se do něj bez změny infrastruktury užije elektřina, která je u nás povětšině z hnědouhelné elektrárny, takže onen "ekologický efekt" tam není. Jaký to má tedy smysl si koupit byť i jediný elektromobil?

0/0
10.8.2017 21:20

T72o22m56á55š 56M73o48r28a16v34č39í96k 3437856373545

Dole hlásáte konec fosilních paliv a ekologické městské zóny. Mně se zdá, že i to už by byl nějaký smysl;-) A pokud budou ceny klesat a zároveň jak píšete benzín bude za zlato, přičtěte si k tomu další důvod.

0/0
10.8.2017 22:39

L31u49d75v41í77k 69G37a88j51d24o83š98í14k 2425823274142

Pane Moravčíku, fyzika je neúprosná:

Benzin - 11,86 kWh/kg

Li-ion baterie - 0,0963 kWh/kg

Baterie momentálně vozí především sama sebe.

0/0
11.8.2017 1:09

P34e48t34r 25P88e92t55r 8371248978862

akorát zapomínáš na dvě věci, které též souvisí s fyzikou: účinnost spalovacího motoru(25-35%) vs elektromotor(96%) a rekuperace u eletromotoru.

+1/0
11.8.2017 8:04

L64u29d63v84í10k 26G43a67j36d31o46š58í37k 2565513244902

Ano. Přesně o té.

Teď si možná v klidu nabijete auto z běžné zásuvky, ale až budete chtít nabíjet 3 naráz, pro sebe, pro manžellku a třeba pro syna, tak vám vypadně hlavní jistič (nejspíš nebude mít víc než 32 A) a zjistíte, že to nejde.

Zažádáte o větší jistič, jenže rozvodné závody vám řeknou že ne, protože nemají kapacitu. Takže smůla. To samé udělá dalších 100 domácností ve vaší ulici.

Pane Moravčíku, kdyby totiž měla jezdit všechna auta na elektřinu (je jich na světě miliarda) stoupne spotřeba energie asi na dvacetinásobek současného stavu.

Jděte se podívat, jak vypadá přívodní kabel elektřiyn do vašeho domu a zamyslete se nad tím, jak by asi vypadal, kdyby měl zvládnout dvacetinásobek proudu a kolik by bylo potřeba mědi nebo hliníku na výrobu tisíců kilometrů takových kabelu a kolik úsilí by stálo nahradit ty stávající rozvody novými.

A to pomineme fakt, co asitak udělá taková poptávka s cenou elektrické energie. K vaší smůle té samé energie, která má pohánět taky ledničku ve vaší kuchyni a s kterou svítíte.

0/0
11.8.2017 0:42

T30o24m81á84š 14M80o54r91a80v27č17í50k 3887756583165

Za prvé nic takové se neděje, není zde raketový nástup elektromobilů. Kolik TWh vyrobily české země v 19. století? Taky to dnes budou těžké násobky. Opravdu si myslíte, že se bavíme o roce 2017? Věříte snad, že všichni Češi dnes zahodí svá stará auta a zítra si koupí elektromobil? Bavíme se o budoucnosti a když mi někdo tvrdí, že to není technologicky možné, protože není dostatek elektřiny, tak ať se vrátí do 19. století. Vždyť pro všechny benzíňáky co jsou v ČR to dělá 17 TWh - to je relativně směšné číslo už dnes, natož třeba za 50 let. A ani za 50 let nemusí být 100% aut čistě elektrických. Ono se těžko reaguje na příspěvek, který považuje elektromobil za pouhou kuriozitu a nesmyslně argumentuje tím, že v roce 2017 není možné mít 100% EV. V roce 1900 u nás měly elektrárny výkon pár MW, v roce 1950 to už byly tisícinásobky, 2000 též, umíte si tedy alespoň v nejdivočejších snech představit, že za dalších třeba 50 let tady bude o pár procent více energie? Pak se můžeme bavit o tom, zda-li je to technologicky možné

0/0
11.8.2017 1:36

J51a88n 34Š79p25a72t81n94ý 2333892566815

nevim, ale pokrok je principielne meneni dosavadních podmínek, které se zdaji byt pro nove věci prekazkou, na podmínky jiné .... ze je dnes něco sakra velky problém ještě neznamena, ze tomu tak bude i v budoucnu ....

+1/0
10.8.2017 17:00

T34o42m93á73š 20M70a32t42ě53j 9935838123562

Nemusí to tak být v budoucnu.

Ale pokud nemáš technologii na řešení - tak se nemá cenu pouštět na sílu do řešení technologií starou.

0/0
10.8.2017 17:07

T43o20m50á84š 61M83o42r22a77v22č83í68k 3287676403665

Já tu technologii doma mám, v garáži zaměstnavatele se jinak nabíjí desítky elektromobilů. To je jen jeden barák.

0/0
10.8.2017 17:19

J98a59n 70Z86e79m80a20n 6936737951941

Elektřiny na trhu pro masové nasazení elektrických aut je v současnosti jednoduše málo. Navíc celková účinnost elektrického silničního dopravního systému, pokud vezmeme v úvahu nabíjení baterií a jejich váhu, je nižší, než by byla v případě výroby syntetických paliv za pomoci JE... Navíc při regulovatelnosti systémů MSR 4gen JE by se něco jako noční proud stalo tak jako tak minulostí.

To je dle mého skutečná vize, ne nějaké Muskovy pseudoeko halucinace.

0/−1
10.8.2017 17:19

T91o56m58á18š 77M82o94r63a87v48č81í54k 3767726223155

To už jsme tady na diskuzích počítali mnohokrát a bohatě by stačilo to, co se exportuje.

0/−1
10.8.2017 17:20

J74a63n 17Z21e20m61a55n 6736227731171

To jste počítali asi dost špatně, ve skutečnosti by to nestačilo ani na provoz náhrady benzínových aut, nemluvě samozřejmě o naftě...

Roční účinná spotřeba benzínu v autech u nás je totiž ekvivalentem cca 45 TWh elektřiny. Zatímco v r. 2016 jsme jí vyvezli cca 17 TWh. Takže se svými mýty choďte na někoho, kdo asi jako vy chyběl na matematiku.

0/−1
10.8.2017 18:32

T81o47m25á58š 37M12o75r64a38v81č57í94k 3307466223625

2 mld litrů benzínu * 8,6 kwh = 17 200 000 000 kWh = 17,2 TWh. Export 2015 22 TWh

0/0
10.8.2017 18:53

T93o85m54á95š 32M71o69r98a42v28č32í81k 3287486763695

Navíc nikdo netvrdí, že si příští rok koupí všichni Češi elektromobil, to vůbec nehrozí. Ten vývoj půjde opravdu pomalu, pokud se tedy benzínová auta nezakážou.

0/0
10.8.2017 18:56

J61a34n 67Z61e22m83a53n 6726297761911

export 2016 <17 TWh - viz. https://www.eru.cz/documents/10540/462820/Rocni_zprava_provoz_ES_2016.pdf/800e5a09-a58a-4a73-913f-abc30cda42a5

A rovněž jste nám trochu pozapomněl na reálnou účinnost spalovacích motorů stejně jako reálnou účinnost výroby, přepravy a užití elektřiny (vč. onoho nabíjení a vybíjení baterek). :-P

0/0
10.8.2017 19:23

T68o62m10á22š 34M65o65r32a11v52č73í74k 3627246433395

Problém je, že z toho děláte strašnou vědu. To je elektřina, ne červí díra a hvězdná brána. V 19. století byste byl jeden z těch, kteří by nevěřili, že by každý druhý mohl mít doma jednu žárovku;-) Podívejte se na to reálně. Češi jezdí ve 20 let starých autech. I kdyby si příští rok každý pátý koupil elektromobil, jsou to zanedbatelná čísla. O 50% se můžeme bavit třeba v horizontu 50 let a kdoví. Řešit, jestli bylo v roce 2015 nebo 2016 x TWh exportu je v tomto horizontu úsměvné. I kdyby příští rok bylo 5% elektromobilů (což je nereálné), tak to na máme spousty energie. Podívejte se na spotřebu v roce 1900, 1950......

0/0
10.8.2017 20:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.