Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Přepravní kapsle Hyperloop překonala svůj rekord. Letěla 308 km/h

Technologický vizionář Elon Musk si vylepšil reputaci. Jeho koncept bleskové přepravy Hyperloop má za sebou nový rychlostní rekord. Přepravní kapsle v tubusu svištěla rychlostí 308 kilometrů v hodině.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z78d98e13n79e45k 61N26o49v45o70h76r98a64d85s91k30ý 6271744550215

Nejhorší na tom je že ty Američani to na rozdíl od Brněnských politiků berou vážně.

To budou v Brně čumět až přijdou za sedm let a řeknou tak kam Vám to máme namontovat. ;-D

To bude teprve fičák. Obchvat Prahy se staví šedesát let a pořád není ani v polovině. Tak že Hyperloop po česku - Kapsle budou ještě za padesát let padat hned za Brnem do pole ...

+2/0
12.8.2017 6:40

L80e16o14š 19L41i44t51e15r13á98k 5569836531322

Autor článku je blbec. Elon Musk je autorem myšlenky hyperloopu. Realizaci ale dělají nezávislé firmy. Takže když jedna z nich vylepší svou implementaci, Elon na tom nemá žádný podíl. Tudíž psát v první větě, že si Elon yvlepšil reputaci, je opravdu mimo.;-€

0/0
11.8.2017 10:50

M28a70r54t75i55n 68K47o88u87š41a 6435594604

Aha.

Takže za obrovské peníze to jezdí o 200 km/h pomaleji než vlak.

AŤ ŽIJÍ DOTACERv

+1/−3
11.8.2017 8:25

L94i28b45o47r 31F16i17l56á88k 6771306770249

U nás, než by se to dostavělo, tak začnou opravy a bude to samá objížďka nebo budou jezdit výlukové autobusy.:-P

+6/0
10.8.2017 19:10
Foto

J96a84n 22Č16e73r44m96á34k 4439148955597

podobná přibližovadla se ve střední Evropě nevyplatí,,, Takový prostředek by na cestě z Phy do Brna ještě nevyvinul plnou rychlost a už by musel brzdit. A takto získaná úspora času by byla tak drahá, že to žádný investor financovat nebude... Proto by do toho všichni přívrženci chtěli zatáhnout stát, neboť ouřadové se lehce zblbnou (ostatně, z cizího krev neteče) ̈a pak se dá na stát případně snadno nadávat a obviňovat kde z čeho, co vše pokazil, promrhal apod... Ostatně, na Dalíka či Kalouska lze hodit všelicos... !!;-D

+3/0
10.8.2017 18:58

M67a58r64c92e95l 94B23í24l46ý 2263322752539

Jestli to začnou stavět v ČR, tak to, navzdory nadzemnímu typu dopravy, bude tunel...

+4/0
10.8.2017 18:55

J31o37s70e51f 96V93a94l96a 9570413853153

Super. Jeste 50% narust rychlosti a bude alespon stejne rychly jako Maglev, ktery byl v poloprovozu uz v r. 1970. A do dneska se pro Maglev nenaslo prakticke vyuziti, jediny zakaznik je Sanghaj a ta provozuje jedinou primestskou drahu tohoto typu na svete, protoze v Sanghaji nevedi, co s penezi

+3/−1
10.8.2017 17:30

T70o76m48á63š 72M48o14r38a16v17č95í24k 3117876733925

A co Tokyo-Nagoja? Která je plánovaná na rok 2027, následně pak Nagoja-Osaka.

0/0
10.8.2017 17:35

J84o55s96e50f 75V33a26l78a 9710693773933

s tohle informaci prijdte az za 10 let. Pred 10 lety se uz taky planoval Transrapid z Mnichova na letiste FJS a zatim se ani jednou nekoplo do zeme. Zbytecne vysoke naklady na provoz, to je jenom pto ty, kteri prehrabuji ve sklepe penize vidlemi. . P.S. Wiki, ze ?

+2/0
10.8.2017 17:39

T74o25m33á33š 68M69o71r83a40v49č52í17k 3637406483425

A proč až za deset let, když už se to staví, tudíž se do země podle vás koplo? To si opravdu myslíte, že to najednou kvůli vám Japonci zastaví?

0/0
10.8.2017 17:54

J77o12s47e58f 50V56a33l57a 9450363973863

jedina zprava o stavbe je tohle http://www.railjournal.com/index.php/high-speed/jr-central-starts-construction-on-chuo-maglev.html. A treba na Sicilii najde spoustu rozestavenych dalnic jenom proto, ze zkrachoval Investor. Takze az to bude, tak se prihlaste.

+2/0
10.8.2017 18:00

T83o50m13á12š 41M50o22r61a68v23č96í11k 3957126453465

Staví se to již od roku 2014, ale až to bude, tak se klidně přihlásím, vy se zatím modlete, ať Japonsko zkrachuje;-)

0/0
10.8.2017 18:02

J82o29s64e78f 53V33a37l86a 9890903343383

pokud se nemylim, JR je soukroma spolecnost. Japonsku jako statu patri JNR, ne ?

0/0
10.8.2017 18:12

T48o75m63á15š 83M37o87r77a69v71č76í26k 3217806363165

Víte kdo to financuje? Japonsko. Kolik procent tratí shinkansen nebylo dokončeno v Japonsku kvůli krachu? Čistá nula procent. Tonoucí se stébla chytá? ;-) Tady je každý hrdina, ale kdybyste měl na krach této stavby vsadit, nedal byste do toho na haléř. BTW, není ta diskuze o praktickém využití? Japonci tu praktickou část maglev asi vidí, proto už několik let Chuo Shinkansen budují.

0/0
10.8.2017 18:19
Foto

J83a65n 89Č34e15r17m72á46k 4299548255277

to trochu překrucujete... Nevsadil bych ani haléř nikoliv jen pro stavbu, ale ani proti ní... Nemám důvod na cokoliv sázet, ovšem fakt je, že Musk má všude velké oči, ale ani jedna z jeho firem v současnosti není v černých číslech...

0/0
10.8.2017 18:48

T79o24m87á29š 39M46o41r60a41v54č90í11k 3117426453235

Jinak těch zpráv je opravdu dost, asi neumíte používat google. Mně to našlo stovky odkazů: http://www.ejrcf.or.jp/jrtr/jrtr68/pdf/14-25.pdf

0/0
10.8.2017 18:06

T57o10m24á78š 84M17a45t37o66u56š76e31k 6126104665

Výhoda je, že při případné nehodě nebudou zranění.

+1/0
10.8.2017 16:40

J71i71ř21í 15Ř85e64h64o44ř 9818758726208

a druhá, že se při případné nehodě neztratí v indickém oceánu :-)

0/0
10.8.2017 17:14

J58i89ř53í 10H46o59v65o84r94k83a 8657266252445

máte pravdu - při uvažovaných rychlostech se budou sčítat mrtví

0/0
10.8.2017 19:38

J84a51n 62Z75e67m11a65n 6166747891801

Stejná utopie jako elektrická auta, do kterých pro masové nasazení chybí jen ta maličkost elektřina - a kdyby náhodou už někdo postavil dostatek jaderných reaktorů, aby se to uživilo, bude pak stále podstatně levnější vyrábět syntetická paliva do spalovacích motorů než tunové baterie.:-P

+2/−4
10.8.2017 16:37

M39a23r54t71i36n 78M35a30i74k67s92n40a81r 3384793898492

Ehm, uvedomujete si kolik je potreba elektriny na tezbu ropy, rafinaci ropy, dopravy ropy do benzinovych stanic, provoz benzinovych stanic? Navic, nabijeci stanice maji pobliz sebe vetsinou i bateriovy system, a ty ekologictejsi i solarni panely na dobijeni toho systemu. A i tak, eauta se budou nabijet prevazne asi v noci, kdy je naopak problem tu elektrinu udat....

+2/−2
10.8.2017 16:42

J81a43n 73Š68p87a15t80n43ý 2413172966245

klid, zemani tu vždycky byli a vždycky budou ... před casem také rikali: automobil s motorem je utopie, kun je skoro stejne rychly, nesmrdi, nerve a naklady na provoz jsou mnohonasobne mensi a muze se dotankovat téměř kdekoliv po ceste ..... no, a kouknete, kde jsme ted ... :)

+2/0
10.8.2017 16:48

T58o37m36á77š 54M36a59t67ě17j 9485768533202

Jenže si zapomněl na 2 věci. Na fyziku. A na fyziku.

Vyrobit tu energii není problém. Transportovat .... to už je problém sakra velký.

A taky si to představuješ jen na jednom autě. Ale představ si to v praxi pro 100 aut v jedné ulici.

+1/0
10.8.2017 16:52

T82o84m90á21š 80M47o87r20a25v33č40í26k 3227506173735

A představte si 100 žárovek v jedné ulici, vy máte to štěstí, že už si to dokážete představit, ale třeba v 19. století?

0/0
10.8.2017 16:57

T38o94m70á37š 16M25a40t66ě62j 9365118303322

Technicky řešení existuje... ale jeho realizace je nereálná.

Neschůdná z mnoha důvodů: Nemáme supravodiče při běžné teplotě, nemáme dostatečně kapacitní baterie... takže jediné řešení, které máme - je násobit přenosovou infrastrukturu.

A už vidím, jak se třeba dálková vedení (rozvodny, transformátory atd..) násobí - na 3-5 násobek. Kdo to zaplatí? Kam se to dá? (samotná stavba, ochranná pásma).

Teď to funguje, protože těch aut je pár. Ale už v případě, že by jich bylo 20% tak by to byl obrovský problém.

0/0
10.8.2017 17:06

T42o42m66á29š 58M15o29r88a31v60č69í19k 3137426143955

O čem je vlastně řeč? O 16A zásuvce, kterou se běžně doma nabíjí elektromobil?

0/0
10.8.2017 17:17

J60a42n 84Z51e92m78a53n 6156257141661

Ještě je tu elektřinu v zásuvce třeba někde vyrobit...:-P - A máte vůbec představu kolik elektřiny by bylo potřeba, abyste všechna auta, co nám jezdí po silnicích, nabíjel elektřinou? A pro vaši informaci: 16A ve 230V zásuvce vám dá maximálně tj. za ideálních podmínek (pokud neuvažujeme relativně velké ztráty při nabíjení) 44.16 KWh za 12 hodin - tím prakticky za tu noc nenabijete ani ten nejmenší model Tesla ... Je také třeba vyrobit ty baterie, pak je po celou životnost vozit s sebou a pak recyklovat ...a znovu vyrobit - protože Lithia jaksi není moc...

0/0
10.8.2017 18:08

T54o34m58á53š 45M67o87r82a89v72č96í62k 3457876833175

1) Tu elektřinu už jsme v ČR vyrobili, exportuje se a bohatě by stačila, počítalo se to tady už mnohokrát a vždy se najde někdo, kdo tyhle nesmysly zase vytáhne na světlo. Můžete si to spočítat i vy. 2) 16A stačí pro běžné dojíždění, jinak mají majitelé elektroaut 32A

0/0
10.8.2017 18:15

L44u10d28v13í82k 35G69a11j93d26o77š38í63k 2885613134542

Nestačila.

ČR exportuje asi 20 % elektřiny, která se u nás vyrobí.

Pro potřeby elektromobilů jen v ČR by bylo nutné postavit dalších 18 bloků Temelína za předpokladu, že nebudeme vyvážet nic.

Jinak rychlonabíječky nemají, pokud vím, 32 A, ale 3×16 A.

0/−1
11.8.2017 0:55

T48o73m64á72š 16M34o50r25a59v23č32í63k 3797496633195

Tak si spočítejte kolik je TWh současné spotřeby benzínu v ČR.

0/0
11.8.2017 12:27

J70o18s14e95f 11V83a29l63a 9560593293883

na alespon slusne rychle nabijeni -4 hod- potrebujete 22 kW, tzn zhruba o 50% vice nez ma bezna domacnost jenom HLAVNI JISTIC a kompletni kabely pro 3-fazovy proud. Cili je to odhadem zhruba 3x vyssi spotreba nez ma domacnost pri zapnutem celem elektrickem sporaku a pracce se susickou najednou

0/0
10.8.2017 18:09

T58o29m11á21š 92M17o96r23a29v43č37í75k 3767866323225

A je to technologicky nemožné? Jinak průměrné auto ujede denně 19 km. Stačí si spočítat kolik je to kWh, když už se bavíme o průměrné silnici.

0/0
10.8.2017 18:22

J47a46n 23Z75e23m29a91n 6796567171531

Problém celé věci je plošně především nedostatek elektřiny a životnost a váha baterií - vozíte hlavně ty baterky. Když nalejete do průměrného auta 30 kilo benzínu, dojedete na to skoro dvakrát dál než s průměrným Tesla elektromobilem (70KW) s novými baterkami (vážícími několik set kg). A už vůbec nemá smysl uvažovat o té naftě resp. nákladní dopravě.

0/0
10.8.2017 19:39

T63o54m10á25š 56M15o61r65a39v22č20í70k 3717516503895

Problém není nedostatek elektřiny. Spočítejte si kolik km najedete na současný export el. energie. Taková spotřeba je nereálná i kdyby se tady stal zázrak a každý pátý kupoval elektromobil tzn. cca 50 000 elektromobilů ročně.

0/0
10.8.2017 20:35

J37a79n 38Z28e23m60a16n 6256197451521

Cena elektromobilu (pořizovací+náklady na elektřinu) je velmi vysoká a stejně se do něj bez změny infrastruktury užije elektřina, která je u nás povětšině z hnědouhelné elektrárny, takže onen "ekologický efekt" tam není. Jaký to má tedy smysl si koupit byť i jediný elektromobil?

0/0
10.8.2017 21:20

T74o38m37á30š 64M85o63r42a67v28č28í80k 3697256303925

Dole hlásáte konec fosilních paliv a ekologické městské zóny. Mně se zdá, že i to už by byl nějaký smysl;-) A pokud budou ceny klesat a zároveň jak píšete benzín bude za zlato, přičtěte si k tomu další důvod.

0/0
10.8.2017 22:39

L10u37d75v51í33k 72G39a64j10d27o87š40í13k 2475833154212

Pane Moravčíku, fyzika je neúprosná:

Benzin - 11,86 kWh/kg

Li-ion baterie - 0,0963 kWh/kg

Baterie momentálně vozí především sama sebe.

0/0
11.8.2017 1:09

P61e85t36r 12P90e54t84r 8181198818702

akorát zapomínáš na dvě věci, které též souvisí s fyzikou: účinnost spalovacího motoru(25-35%) vs elektromotor(96%) a rekuperace u eletromotoru.

+1/0
11.8.2017 8:04

L19u98d67v13í91k 67G16a87j43d92o28š12í98k 2725303474962

Ano. Přesně o té.

Teď si možná v klidu nabijete auto z běžné zásuvky, ale až budete chtít nabíjet 3 naráz, pro sebe, pro manžellku a třeba pro syna, tak vám vypadně hlavní jistič (nejspíš nebude mít víc než 32 A) a zjistíte, že to nejde.

Zažádáte o větší jistič, jenže rozvodné závody vám řeknou že ne, protože nemají kapacitu. Takže smůla. To samé udělá dalších 100 domácností ve vaší ulici.

Pane Moravčíku, kdyby totiž měla jezdit všechna auta na elektřinu (je jich na světě miliarda) stoupne spotřeba energie asi na dvacetinásobek současného stavu.

Jděte se podívat, jak vypadá přívodní kabel elektřiyn do vašeho domu a zamyslete se nad tím, jak by asi vypadal, kdyby měl zvládnout dvacetinásobek proudu a kolik by bylo potřeba mědi nebo hliníku na výrobu tisíců kilometrů takových kabelu a kolik úsilí by stálo nahradit ty stávající rozvody novými.

A to pomineme fakt, co asitak udělá taková poptávka s cenou elektrické energie. K vaší smůle té samé energie, která má pohánět taky ledničku ve vaší kuchyni a s kterou svítíte.

0/0
11.8.2017 0:42

T32o39m29á44š 22M69o18r38a93v89č18í81k 3907436243905

Za prvé nic takové se neděje, není zde raketový nástup elektromobilů. Kolik TWh vyrobily české země v 19. století? Taky to dnes budou těžké násobky. Opravdu si myslíte, že se bavíme o roce 2017? Věříte snad, že všichni Češi dnes zahodí svá stará auta a zítra si koupí elektromobil? Bavíme se o budoucnosti a když mi někdo tvrdí, že to není technologicky možné, protože není dostatek elektřiny, tak ať se vrátí do 19. století. Vždyť pro všechny benzíňáky co jsou v ČR to dělá 17 TWh - to je relativně směšné číslo už dnes, natož třeba za 50 let. A ani za 50 let nemusí být 100% aut čistě elektrických. Ono se těžko reaguje na příspěvek, který považuje elektromobil za pouhou kuriozitu a nesmyslně argumentuje tím, že v roce 2017 není možné mít 100% EV. V roce 1900 u nás měly elektrárny výkon pár MW, v roce 1950 to už byly tisícinásobky, 2000 též, umíte si tedy alespoň v nejdivočejších snech představit, že za dalších třeba 50 let tady bude o pár procent více energie? Pak se můžeme bavit o tom, zda-li je to technologicky možné

0/0
11.8.2017 1:36

J68a54n 10Š58p84a48t45n41ý 2943712276435

nevim, ale pokrok je principielne meneni dosavadních podmínek, které se zdaji byt pro nove věci prekazkou, na podmínky jiné .... ze je dnes něco sakra velky problém ještě neznamena, ze tomu tak bude i v budoucnu ....

+1/0
10.8.2017 17:00

T83o37m39á70š 17M86a84t79ě61j 9355958393592

Nemusí to tak být v budoucnu.

Ale pokud nemáš technologii na řešení - tak se nemá cenu pouštět na sílu do řešení technologií starou.

0/0
10.8.2017 17:07

T73o97m76á97š 16M52o59r14a20v40č27í29k 3877226833925

Já tu technologii doma mám, v garáži zaměstnavatele se jinak nabíjí desítky elektromobilů. To je jen jeden barák.

0/0
10.8.2017 17:19

J87a48n 49Z51e74m54a65n 6606467731131

Elektřiny na trhu pro masové nasazení elektrických aut je v současnosti jednoduše málo. Navíc celková účinnost elektrického silničního dopravního systému, pokud vezmeme v úvahu nabíjení baterií a jejich váhu, je nižší, než by byla v případě výroby syntetických paliv za pomoci JE... Navíc při regulovatelnosti systémů MSR 4gen JE by se něco jako noční proud stalo tak jako tak minulostí.

To je dle mého skutečná vize, ne nějaké Muskovy pseudoeko halucinace.

0/−1
10.8.2017 17:19

T58o44m38á42š 57M70o98r20a49v67č43í88k 3297676383725

To už jsme tady na diskuzích počítali mnohokrát a bohatě by stačilo to, co se exportuje.

0/−1
10.8.2017 17:20

J95a21n 51Z28e73m10a85n 6736867561861

To jste počítali asi dost špatně, ve skutečnosti by to nestačilo ani na provoz náhrady benzínových aut, nemluvě samozřejmě o naftě...

Roční účinná spotřeba benzínu v autech u nás je totiž ekvivalentem cca 45 TWh elektřiny. Zatímco v r. 2016 jsme jí vyvezli cca 17 TWh. Takže se svými mýty choďte na někoho, kdo asi jako vy chyběl na matematiku.

0/−1
10.8.2017 18:32

T84o28m41á26š 60M41o48r11a69v80č97í68k 3587886113435

2 mld litrů benzínu * 8,6 kwh = 17 200 000 000 kWh = 17,2 TWh. Export 2015 22 TWh

0/0
10.8.2017 18:53

T35o54m58á30š 83M45o80r69a48v94č55í38k 3577576643545

Navíc nikdo netvrdí, že si příští rok koupí všichni Češi elektromobil, to vůbec nehrozí. Ten vývoj půjde opravdu pomalu, pokud se tedy benzínová auta nezakážou.

0/0
10.8.2017 18:56

J11a82n 23Z90e18m51a81n 6576797651681

export 2016 <17 TWh - viz. https://www.eru.cz/documents/10540/462820/Rocni_zprava_provoz_ES_2016.pdf/800e5a09-a58a-4a73-913f-abc30cda42a5

A rovněž jste nám trochu pozapomněl na reálnou účinnost spalovacích motorů stejně jako reálnou účinnost výroby, přepravy a užití elektřiny (vč. onoho nabíjení a vybíjení baterek). :-P

0/0
10.8.2017 19:23

T90o96m52á91š 39M72o65r60a28v37č36í13k 3497476703765

Problém je, že z toho děláte strašnou vědu. To je elektřina, ne červí díra a hvězdná brána. V 19. století byste byl jeden z těch, kteří by nevěřili, že by každý druhý mohl mít doma jednu žárovku;-) Podívejte se na to reálně. Češi jezdí ve 20 let starých autech. I kdyby si příští rok každý pátý koupil elektromobil, jsou to zanedbatelná čísla. O 50% se můžeme bavit třeba v horizontu 50 let a kdoví. Řešit, jestli bylo v roce 2015 nebo 2016 x TWh exportu je v tomto horizontu úsměvné. I kdyby příští rok bylo 5% elektromobilů (což je nereálné), tak to na máme spousty energie. Podívejte se na spotřebu v roce 1900, 1950......

0/0
10.8.2017 20:30



Najdete na iDNES.cz