Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Přepravní kapsle Hyperloop překonala svůj rekord. Letěla 308 km/h

Technologický vizionář Elon Musk si vylepšil reputaci. Jeho koncept bleskové přepravy Hyperloop má za sebou nový rychlostní rekord. Přepravní kapsle v tubusu svištěla rychlostí 308 kilometrů v hodině.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z78d41e75n93e11k 18N75o62v92o87h16r40a26d45s37k75ý 6731724290945

Nejhorší na tom je že ty Američani to na rozdíl od Brněnských politiků berou vážně.

To budou v Brně čumět až přijdou za sedm let a řeknou tak kam Vám to máme namontovat. ;-D

To bude teprve fičák. Obchvat Prahy se staví šedesát let a pořád není ani v polovině. Tak že Hyperloop po česku - Kapsle budou ještě za padesát let padat hned za Brnem do pole ...

12.8.2017 6:40

L62e71o84š 18L46i31t65e68r25á34k 5539516131112

Autor článku je blbec. Elon Musk je autorem myšlenky hyperloopu. Realizaci ale dělají nezávislé firmy. Takže když jedna z nich vylepší svou implementaci, Elon na tom nemá žádný podíl. Tudíž psát v první větě, že si Elon yvlepšil reputaci, je opravdu mimo.;-€

11.8.2017 10:50

M97a70r55t54i57n 32K54o89u89š43a 6165594384

Aha.

Takže za obrovské peníze to jezdí o 200 km/h pomaleji než vlak.

AŤ ŽIJÍ DOTACERv

11.8.2017 8:25

L16i74b81o28r 78F95i56l42á82k 6771146190919

U nás, než by se to dostavělo, tak začnou opravy a bude to samá objížďka nebo budou jezdit výlukové autobusy.:-P

10.8.2017 19:10
Foto

J71a54n 95Č33e71r80m86á73k 4419358765137

podobná přibližovadla se ve střední Evropě nevyplatí,,, Takový prostředek by na cestě z Phy do Brna ještě nevyvinul plnou rychlost a už by musel brzdit. A takto získaná úspora času by byla tak drahá, že to žádný investor financovat nebude... Proto by do toho všichni přívrženci chtěli zatáhnout stát, neboť ouřadové se lehce zblbnou (ostatně, z cizího krev neteče) ̈a pak se dá na stát případně snadno nadávat a obviňovat kde z čeho, co vše pokazil, promrhal apod... Ostatně, na Dalíka či Kalouska lze hodit všelicos... !!;-D

10.8.2017 18:58

M26a73r47c39e26l 94B27í12l24ý 2153392192599

Jestli to začnou stavět v ČR, tak to, navzdory nadzemnímu typu dopravy, bude tunel...

10.8.2017 18:55

J71o32s34e14f 51V37a72l76a 9530233613273

Super. Jeste 50% narust rychlosti a bude alespon stejne rychly jako Maglev, ktery byl v poloprovozu uz v r. 1970. A do dneska se pro Maglev nenaslo prakticke vyuziti, jediny zakaznik je Sanghaj a ta provozuje jedinou primestskou drahu tohoto typu na svete, protoze v Sanghaji nevedi, co s penezi

10.8.2017 17:30

T45o46m81á87š 57M29o10r49a92v11č92í39k 3677456473865

A co Tokyo-Nagoja? Která je plánovaná na rok 2027, následně pak Nagoja-Osaka.

10.8.2017 17:35

J24o74s69e39f 90V92a62l31a 9240513173303

s tohle informaci prijdte az za 10 let. Pred 10 lety se uz taky planoval Transrapid z Mnichova na letiste FJS a zatim se ani jednou nekoplo do zeme. Zbytecne vysoke naklady na provoz, to je jenom pto ty, kteri prehrabuji ve sklepe penize vidlemi. . P.S. Wiki, ze ?

10.8.2017 17:39

T35o74m53á96š 93M26o64r76a80v64č42í27k 3817896583325

A proč až za deset let, když už se to staví, tudíž se do země podle vás koplo? To si opravdu myslíte, že to najednou kvůli vám Japonci zastaví?

10.8.2017 17:54

J39o32s21e21f 68V37a38l65a 9980863573163

jedina zprava o stavbe je tohle http://www.railjournal.com/index.php/high-speed/jr-central-starts-construction-on-chuo-maglev.html. A treba na Sicilii najde spoustu rozestavenych dalnic jenom proto, ze zkrachoval Investor. Takze az to bude, tak se prihlaste.

10.8.2017 18:00

T55o88m35á35š 14M58o41r71a74v27č85í70k 3517306323465

Staví se to již od roku 2014, ale až to bude, tak se klidně přihlásím, vy se zatím modlete, ať Japonsko zkrachuje;-)

10.8.2017 18:02

J92o14s96e73f 21V71a71l91a 9220833183243

pokud se nemylim, JR je soukroma spolecnost. Japonsku jako statu patri JNR, ne ?

10.8.2017 18:12

T16o26m67á37š 27M76o29r74a19v53č91í56k 3847106893665

Víte kdo to financuje? Japonsko. Kolik procent tratí shinkansen nebylo dokončeno v Japonsku kvůli krachu? Čistá nula procent. Tonoucí se stébla chytá? ;-) Tady je každý hrdina, ale kdybyste měl na krach této stavby vsadit, nedal byste do toho na haléř. BTW, není ta diskuze o praktickém využití? Japonci tu praktickou část maglev asi vidí, proto už několik let Chuo Shinkansen budují.

10.8.2017 18:19
Foto

J56a93n 35Č97e85r18m42á61k 4929528195807

to trochu překrucujete... Nevsadil bych ani haléř nikoliv jen pro stavbu, ale ani proti ní... Nemám důvod na cokoliv sázet, ovšem fakt je, že Musk má všude velké oči, ale ani jedna z jeho firem v současnosti není v černých číslech...

10.8.2017 18:48

T76o62m62á22š 46M57o62r60a21v69č12í23k 3137546273275

Jinak těch zpráv je opravdu dost, asi neumíte používat google. Mně to našlo stovky odkazů: http://www.ejrcf.or.jp/jrtr/jrtr68/pdf/14-25.pdf

10.8.2017 18:06

T94o52m81á64š 85M71a11t54o36u24š87e18k 6396594935

Výhoda je, že při případné nehodě nebudou zranění.

10.8.2017 16:40

J65i82ř75í 65Ř37e75h38o92ř 9728638416138

a druhá, že se při případné nehodě neztratí v indickém oceánu :-)

10.8.2017 17:14

J95i82ř65í 95H71o14v87o43r75k56a 8657986222755

máte pravdu - při uvažovaných rychlostech se budou sčítat mrtví

10.8.2017 19:38

J90a21n 90Z31e48m72a12n 6396517281461

Stejná utopie jako elektrická auta, do kterých pro masové nasazení chybí jen ta maličkost elektřina - a kdyby náhodou už někdo postavil dostatek jaderných reaktorů, aby se to uživilo, bude pak stále podstatně levnější vyrábět syntetická paliva do spalovacích motorů než tunové baterie.:-P

10.8.2017 16:37

M71a50r61t67i76n 52M70a23i18k68s51n40a41r 3324223678542

Ehm, uvedomujete si kolik je potreba elektriny na tezbu ropy, rafinaci ropy, dopravy ropy do benzinovych stanic, provoz benzinovych stanic? Navic, nabijeci stanice maji pobliz sebe vetsinou i bateriovy system, a ty ekologictejsi i solarni panely na dobijeni toho systemu. A i tak, eauta se budou nabijet prevazne asi v noci, kdy je naopak problem tu elektrinu udat....

10.8.2017 16:42

J16a31n 17Š28p98a37t62n62ý 2123612716205

klid, zemani tu vždycky byli a vždycky budou ... před casem také rikali: automobil s motorem je utopie, kun je skoro stejne rychly, nesmrdi, nerve a naklady na provoz jsou mnohonasobne mensi a muze se dotankovat téměř kdekoliv po ceste ..... no, a kouknete, kde jsme ted ... :)

10.8.2017 16:48

T64o33m79á36š 53M52a66t25ě92j 9235888873552

Jenže si zapomněl na 2 věci. Na fyziku. A na fyziku.

Vyrobit tu energii není problém. Transportovat .... to už je problém sakra velký.

A taky si to představuješ jen na jednom autě. Ale představ si to v praxi pro 100 aut v jedné ulici.

10.8.2017 16:52

T51o61m82á51š 49M90o16r49a89v70č95í22k 3257636313625

A představte si 100 žárovek v jedné ulici, vy máte to štěstí, že už si to dokážete představit, ale třeba v 19. století?

10.8.2017 16:57

T39o24m89á68š 61M45a58t85ě17j 9615958673242

Technicky řešení existuje... ale jeho realizace je nereálná.

Neschůdná z mnoha důvodů: Nemáme supravodiče při běžné teplotě, nemáme dostatečně kapacitní baterie... takže jediné řešení, které máme - je násobit přenosovou infrastrukturu.

A už vidím, jak se třeba dálková vedení (rozvodny, transformátory atd..) násobí - na 3-5 násobek. Kdo to zaplatí? Kam se to dá? (samotná stavba, ochranná pásma).

Teď to funguje, protože těch aut je pár. Ale už v případě, že by jich bylo 20% tak by to byl obrovský problém.

10.8.2017 17:06

T86o89m38á93š 39M20o80r21a10v29č19í32k 3297576823885

O čem je vlastně řeč? O 16A zásuvce, kterou se běžně doma nabíjí elektromobil?

10.8.2017 17:17

J64a57n 40Z51e61m70a60n 6586737651811

Ještě je tu elektřinu v zásuvce třeba někde vyrobit...:-P - A máte vůbec představu kolik elektřiny by bylo potřeba, abyste všechna auta, co nám jezdí po silnicích, nabíjel elektřinou? A pro vaši informaci: 16A ve 230V zásuvce vám dá maximálně tj. za ideálních podmínek (pokud neuvažujeme relativně velké ztráty při nabíjení) 44.16 KWh za 12 hodin - tím prakticky za tu noc nenabijete ani ten nejmenší model Tesla ... Je také třeba vyrobit ty baterie, pak je po celou životnost vozit s sebou a pak recyklovat ...a znovu vyrobit - protože Lithia jaksi není moc...

10.8.2017 18:08

T10o46m92á62š 82M54o53r32a56v18č31í86k 3697916513575

1) Tu elektřinu už jsme v ČR vyrobili, exportuje se a bohatě by stačila, počítalo se to tady už mnohokrát a vždy se najde někdo, kdo tyhle nesmysly zase vytáhne na světlo. Můžete si to spočítat i vy. 2) 16A stačí pro běžné dojíždění, jinak mají majitelé elektroaut 32A

10.8.2017 18:15

L12u89d49v51í22k 38G38a33j72d40o20š83í45k 2385663424802

Nestačila.

ČR exportuje asi 20 % elektřiny, která se u nás vyrobí.

Pro potřeby elektromobilů jen v ČR by bylo nutné postavit dalších 18 bloků Temelína za předpokladu, že nebudeme vyvážet nic.

Jinak rychlonabíječky nemají, pokud vím, 32 A, ale 3×16 A.

11.8.2017 0:55

T46o25m38á98š 81M26o69r45a13v38č65í18k 3487186633915

Tak si spočítejte kolik je TWh současné spotřeby benzínu v ČR.

11.8.2017 12:27

J78o19s10e70f 75V42a58l34a 9630333583813

na alespon slusne rychle nabijeni -4 hod- potrebujete 22 kW, tzn zhruba o 50% vice nez ma bezna domacnost jenom HLAVNI JISTIC a kompletni kabely pro 3-fazovy proud. Cili je to odhadem zhruba 3x vyssi spotreba nez ma domacnost pri zapnutem celem elektrickem sporaku a pracce se susickou najednou

10.8.2017 18:09

T22o22m71á71š 92M29o36r20a14v42č72í89k 3677346513925

A je to technologicky nemožné? Jinak průměrné auto ujede denně 19 km. Stačí si spočítat kolik je to kWh, když už se bavíme o průměrné silnici.

10.8.2017 18:22

J35a93n 16Z32e70m75a80n 6466877331801

Problém celé věci je plošně především nedostatek elektřiny a životnost a váha baterií - vozíte hlavně ty baterky. Když nalejete do průměrného auta 30 kilo benzínu, dojedete na to skoro dvakrát dál než s průměrným Tesla elektromobilem (70KW) s novými baterkami (vážícími několik set kg). A už vůbec nemá smysl uvažovat o té naftě resp. nákladní dopravě.

10.8.2017 19:39

T74o48m95á50š 57M62o45r85a30v26č53í45k 3757246433645

Problém není nedostatek elektřiny. Spočítejte si kolik km najedete na současný export el. energie. Taková spotřeba je nereálná i kdyby se tady stal zázrak a každý pátý kupoval elektromobil tzn. cca 50 000 elektromobilů ročně.

10.8.2017 20:35

J67a14n 66Z96e85m73a33n 6816707971631

Cena elektromobilu (pořizovací+náklady na elektřinu) je velmi vysoká a stejně se do něj bez změny infrastruktury užije elektřina, která je u nás povětšině z hnědouhelné elektrárny, takže onen "ekologický efekt" tam není. Jaký to má tedy smysl si koupit byť i jediný elektromobil?

10.8.2017 21:20

T74o89m50á95š 89M56o41r12a39v39č92í76k 3487206703165

Dole hlásáte konec fosilních paliv a ekologické městské zóny. Mně se zdá, že i to už by byl nějaký smysl;-) A pokud budou ceny klesat a zároveň jak píšete benzín bude za zlato, přičtěte si k tomu další důvod.

10.8.2017 22:39

L16u14d77v61í85k 94G60a47j80d30o29š23í76k 2625323264742

Pane Moravčíku, fyzika je neúprosná:

Benzin - 11,86 kWh/kg

Li-ion baterie - 0,0963 kWh/kg

Baterie momentálně vozí především sama sebe.

11.8.2017 1:09

P91e47t31r 54P35e13t48r 8841668128622

akorát zapomínáš na dvě věci, které též souvisí s fyzikou: účinnost spalovacího motoru(25-35%) vs elektromotor(96%) a rekuperace u eletromotoru.

11.8.2017 8:04

L37u73d73v30í46k 63G61a75j63d93o85š23í13k 2555453524752

Ano. Přesně o té.

Teď si možná v klidu nabijete auto z běžné zásuvky, ale až budete chtít nabíjet 3 naráz, pro sebe, pro manžellku a třeba pro syna, tak vám vypadně hlavní jistič (nejspíš nebude mít víc než 32 A) a zjistíte, že to nejde.

Zažádáte o větší jistič, jenže rozvodné závody vám řeknou že ne, protože nemají kapacitu. Takže smůla. To samé udělá dalších 100 domácností ve vaší ulici.

Pane Moravčíku, kdyby totiž měla jezdit všechna auta na elektřinu (je jich na světě miliarda) stoupne spotřeba energie asi na dvacetinásobek současného stavu.

Jděte se podívat, jak vypadá přívodní kabel elektřiyn do vašeho domu a zamyslete se nad tím, jak by asi vypadal, kdyby měl zvládnout dvacetinásobek proudu a kolik by bylo potřeba mědi nebo hliníku na výrobu tisíců kilometrů takových kabelu a kolik úsilí by stálo nahradit ty stávající rozvody novými.

A to pomineme fakt, co asitak udělá taková poptávka s cenou elektrické energie. K vaší smůle té samé energie, která má pohánět taky ledničku ve vaší kuchyni a s kterou svítíte.

11.8.2017 0:42

T21o81m26á61š 39M54o31r44a78v68č83í58k 3527586463195

Za prvé nic takové se neděje, není zde raketový nástup elektromobilů. Kolik TWh vyrobily české země v 19. století? Taky to dnes budou těžké násobky. Opravdu si myslíte, že se bavíme o roce 2017? Věříte snad, že všichni Češi dnes zahodí svá stará auta a zítra si koupí elektromobil? Bavíme se o budoucnosti a když mi někdo tvrdí, že to není technologicky možné, protože není dostatek elektřiny, tak ať se vrátí do 19. století. Vždyť pro všechny benzíňáky co jsou v ČR to dělá 17 TWh - to je relativně směšné číslo už dnes, natož třeba za 50 let. A ani za 50 let nemusí být 100% aut čistě elektrických. Ono se těžko reaguje na příspěvek, který považuje elektromobil za pouhou kuriozitu a nesmyslně argumentuje tím, že v roce 2017 není možné mít 100% EV. V roce 1900 u nás měly elektrárny výkon pár MW, v roce 1950 to už byly tisícinásobky, 2000 též, umíte si tedy alespoň v nejdivočejších snech představit, že za dalších třeba 50 let tady bude o pár procent více energie? Pak se můžeme bavit o tom, zda-li je to technologicky možné

11.8.2017 1:36

J92a44n 27Š91p54a49t56n26ý 2673642986375

nevim, ale pokrok je principielne meneni dosavadních podmínek, které se zdaji byt pro nove věci prekazkou, na podmínky jiné .... ze je dnes něco sakra velky problém ještě neznamena, ze tomu tak bude i v budoucnu ....

10.8.2017 17:00

T52o45m41á31š 57M13a41t90ě90j 9795218223432

Nemusí to tak být v budoucnu.

Ale pokud nemáš technologii na řešení - tak se nemá cenu pouštět na sílu do řešení technologií starou.

10.8.2017 17:07

T75o24m29á82š 16M79o45r43a64v66č45í51k 3187576283365

Já tu technologii doma mám, v garáži zaměstnavatele se jinak nabíjí desítky elektromobilů. To je jen jeden barák.

10.8.2017 17:19

J76a15n 23Z85e66m44a50n 6256477261301

Elektřiny na trhu pro masové nasazení elektrických aut je v současnosti jednoduše málo. Navíc celková účinnost elektrického silničního dopravního systému, pokud vezmeme v úvahu nabíjení baterií a jejich váhu, je nižší, než by byla v případě výroby syntetických paliv za pomoci JE... Navíc při regulovatelnosti systémů MSR 4gen JE by se něco jako noční proud stalo tak jako tak minulostí.

To je dle mého skutečná vize, ne nějaké Muskovy pseudoeko halucinace.

10.8.2017 17:19

T11o42m76á11š 52M46o79r42a15v79č11í47k 3817916573175

To už jsme tady na diskuzích počítali mnohokrát a bohatě by stačilo to, co se exportuje.

10.8.2017 17:20

J12a76n 64Z21e61m33a43n 6716537441171

To jste počítali asi dost špatně, ve skutečnosti by to nestačilo ani na provoz náhrady benzínových aut, nemluvě samozřejmě o naftě...

Roční účinná spotřeba benzínu v autech u nás je totiž ekvivalentem cca 45 TWh elektřiny. Zatímco v r. 2016 jsme jí vyvezli cca 17 TWh. Takže se svými mýty choďte na někoho, kdo asi jako vy chyběl na matematiku.

10.8.2017 18:32

T30o88m57á83š 41M90o41r28a22v62č33í68k 3497656203485

2 mld litrů benzínu * 8,6 kwh = 17 200 000 000 kWh = 17,2 TWh. Export 2015 22 TWh

10.8.2017 18:53

T93o70m34á21š 48M84o52r92a18v45č49í65k 3887806533675

Navíc nikdo netvrdí, že si příští rok koupí všichni Češi elektromobil, to vůbec nehrozí. Ten vývoj půjde opravdu pomalu, pokud se tedy benzínová auta nezakážou.

10.8.2017 18:56

J79a92n 45Z34e84m89a52n 6626497111261

export 2016 <17 TWh - viz. https://www.eru.cz/documents/10540/462820/Rocni_zprava_provoz_ES_2016.pdf/800e5a09-a58a-4a73-913f-abc30cda42a5

A rovněž jste nám trochu pozapomněl na reálnou účinnost spalovacích motorů stejně jako reálnou účinnost výroby, přepravy a užití elektřiny (vč. onoho nabíjení a vybíjení baterek). :-P

10.8.2017 19:23

T88o89m23á40š 52M21o67r32a33v58č72í81k 3187506723415

Problém je, že z toho děláte strašnou vědu. To je elektřina, ne červí díra a hvězdná brána. V 19. století byste byl jeden z těch, kteří by nevěřili, že by každý druhý mohl mít doma jednu žárovku;-) Podívejte se na to reálně. Češi jezdí ve 20 let starých autech. I kdyby si příští rok každý pátý koupil elektromobil, jsou to zanedbatelná čísla. O 50% se můžeme bavit třeba v horizontu 50 let a kdoví. Řešit, jestli bylo v roce 2015 nebo 2016 x TWh exportu je v tomto horizontu úsměvné. I kdyby příští rok bylo 5% elektromobilů (což je nereálné), tak to na máme spousty energie. Podívejte se na spotřebu v roce 1900, 1950......

10.8.2017 20:30







Najdete na iDNES.cz