Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Přepravní kapsle Hyperloop překonala svůj rekord. Letěla 308 km/h

Technologický vizionář Elon Musk si vylepšil reputaci. Jeho koncept bleskové přepravy Hyperloop má za sebou nový rychlostní rekord. Přepravní kapsle v tubusu svištěla rychlostí 308 kilometrů v hodině.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z70d73e82n66e98k 57N77o55v54o68h71r54a24d29s95k38ý 6611154590755

Nejhorší na tom je že ty Američani to na rozdíl od Brněnských politiků berou vážně.

To budou v Brně čumět až přijdou za sedm let a řeknou tak kam Vám to máme namontovat. ;-D

To bude teprve fičák. Obchvat Prahy se staví šedesát let a pořád není ani v polovině. Tak že Hyperloop po česku - Kapsle budou ještě za padesát let padat hned za Brnem do pole ...

+2/0
12.8.2017 6:40

L74e86o24š 70L62i96t90e59r34á97k 5579746561202

Autor článku je blbec. Elon Musk je autorem myšlenky hyperloopu. Realizaci ale dělají nezávislé firmy. Takže když jedna z nich vylepší svou implementaci, Elon na tom nemá žádný podíl. Tudíž psát v první větě, že si Elon yvlepšil reputaci, je opravdu mimo.;-€

0/0
11.8.2017 10:50

M67a54r28t93i45n 86K10o10u39š76a 6935614214

Aha.

Takže za obrovské peníze to jezdí o 200 km/h pomaleji než vlak.

AŤ ŽIJÍ DOTACERv

+1/−3
11.8.2017 8:25

L33i96b40o82r 16F53i21l57á83k 6591216130119

U nás, než by se to dostavělo, tak začnou opravy a bude to samá objížďka nebo budou jezdit výlukové autobusy.:-P

+6/0
10.8.2017 19:10
Foto

J65a28n 31Č55e21r95m97á14k 4609508195677

podobná přibližovadla se ve střední Evropě nevyplatí,,, Takový prostředek by na cestě z Phy do Brna ještě nevyvinul plnou rychlost a už by musel brzdit. A takto získaná úspora času by byla tak drahá, že to žádný investor financovat nebude... Proto by do toho všichni přívrženci chtěli zatáhnout stát, neboť ouřadové se lehce zblbnou (ostatně, z cizího krev neteče) ̈a pak se dá na stát případně snadno nadávat a obviňovat kde z čeho, co vše pokazil, promrhal apod... Ostatně, na Dalíka či Kalouska lze hodit všelicos... !!;-D

+3/0
10.8.2017 18:58

M69a72r74c74e56l 47B76í11l84ý 2673622922259

Jestli to začnou stavět v ČR, tak to, navzdory nadzemnímu typu dopravy, bude tunel...

+4/0
10.8.2017 18:55

J50o31s44e61f 82V94a16l89a 9430303813773

Super. Jeste 50% narust rychlosti a bude alespon stejne rychly jako Maglev, ktery byl v poloprovozu uz v r. 1970. A do dneska se pro Maglev nenaslo prakticke vyuziti, jediny zakaznik je Sanghaj a ta provozuje jedinou primestskou drahu tohoto typu na svete, protoze v Sanghaji nevedi, co s penezi

+3/−1
10.8.2017 17:30

T82o65m96á62š 17M71o55r30a24v46č80í45k 3827366213445

A co Tokyo-Nagoja? Která je plánovaná na rok 2027, následně pak Nagoja-Osaka.

0/0
10.8.2017 17:35

J12o25s97e64f 37V40a69l74a 9620513773553

s tohle informaci prijdte az za 10 let. Pred 10 lety se uz taky planoval Transrapid z Mnichova na letiste FJS a zatim se ani jednou nekoplo do zeme. Zbytecne vysoke naklady na provoz, to je jenom pto ty, kteri prehrabuji ve sklepe penize vidlemi. . P.S. Wiki, ze ?

+2/0
10.8.2017 17:39

T12o77m35á52š 91M95o73r80a78v47č77í94k 3177726103145

A proč až za deset let, když už se to staví, tudíž se do země podle vás koplo? To si opravdu myslíte, že to najednou kvůli vám Japonci zastaví?

0/0
10.8.2017 17:54

J49o97s78e56f 82V71a87l28a 9310273503523

jedina zprava o stavbe je tohle http://www.railjournal.com/index.php/high-speed/jr-central-starts-construction-on-chuo-maglev.html. A treba na Sicilii najde spoustu rozestavenych dalnic jenom proto, ze zkrachoval Investor. Takze az to bude, tak se prihlaste.

+2/0
10.8.2017 18:00

T95o32m10á64š 93M10o28r46a20v38č53í85k 3627406653635

Staví se to již od roku 2014, ale až to bude, tak se klidně přihlásím, vy se zatím modlete, ať Japonsko zkrachuje;-)

0/0
10.8.2017 18:02

J47o13s57e64f 39V64a34l63a 9710313713403

pokud se nemylim, JR je soukroma spolecnost. Japonsku jako statu patri JNR, ne ?

0/0
10.8.2017 18:12

T89o17m30á74š 54M30o84r55a47v22č11í17k 3547636923215

Víte kdo to financuje? Japonsko. Kolik procent tratí shinkansen nebylo dokončeno v Japonsku kvůli krachu? Čistá nula procent. Tonoucí se stébla chytá? ;-) Tady je každý hrdina, ale kdybyste měl na krach této stavby vsadit, nedal byste do toho na haléř. BTW, není ta diskuze o praktickém využití? Japonci tu praktickou část maglev asi vidí, proto už několik let Chuo Shinkansen budují.

0/0
10.8.2017 18:19
Foto

J54a91n 92Č52e15r34m80á28k 4699858225407

to trochu překrucujete... Nevsadil bych ani haléř nikoliv jen pro stavbu, ale ani proti ní... Nemám důvod na cokoliv sázet, ovšem fakt je, že Musk má všude velké oči, ale ani jedna z jeho firem v současnosti není v černých číslech...

0/0
10.8.2017 18:48

T96o45m92á71š 37M86o56r13a17v77č41í41k 3547196253345

Jinak těch zpráv je opravdu dost, asi neumíte používat google. Mně to našlo stovky odkazů: http://www.ejrcf.or.jp/jrtr/jrtr68/pdf/14-25.pdf

0/0
10.8.2017 18:06

T11o49m20á75š 70M23a19t78o37u28š34e65k 6356124155

Výhoda je, že při případné nehodě nebudou zranění.

+1/0
10.8.2017 16:40

J68i18ř53í 57Ř11e29h39o78ř 9668178896138

a druhá, že se při případné nehodě neztratí v indickém oceánu :-)

0/0
10.8.2017 17:14

J75i60ř61í 97H95o18v55o26r29k75a 8467696832365

máte pravdu - při uvažovaných rychlostech se budou sčítat mrtví

0/0
10.8.2017 19:38

J23a43n 19Z61e90m77a14n 6726727331101

Stejná utopie jako elektrická auta, do kterých pro masové nasazení chybí jen ta maličkost elektřina - a kdyby náhodou už někdo postavil dostatek jaderných reaktorů, aby se to uživilo, bude pak stále podstatně levnější vyrábět syntetická paliva do spalovacích motorů než tunové baterie.:-P

+2/−4
10.8.2017 16:37

M60a24r15t71i70n 52M68a80i19k42s27n75a30r 3384563788852

Ehm, uvedomujete si kolik je potreba elektriny na tezbu ropy, rafinaci ropy, dopravy ropy do benzinovych stanic, provoz benzinovych stanic? Navic, nabijeci stanice maji pobliz sebe vetsinou i bateriovy system, a ty ekologictejsi i solarni panely na dobijeni toho systemu. A i tak, eauta se budou nabijet prevazne asi v noci, kdy je naopak problem tu elektrinu udat....

+2/−2
10.8.2017 16:42

J85a91n 70Š83p73a74t15n94ý 2683142266215

klid, zemani tu vždycky byli a vždycky budou ... před casem také rikali: automobil s motorem je utopie, kun je skoro stejne rychly, nesmrdi, nerve a naklady na provoz jsou mnohonasobne mensi a muze se dotankovat téměř kdekoliv po ceste ..... no, a kouknete, kde jsme ted ... :)

+2/0
10.8.2017 16:48

T97o13m87á37š 96M44a92t50ě53j 9575328773882

Jenže si zapomněl na 2 věci. Na fyziku. A na fyziku.

Vyrobit tu energii není problém. Transportovat .... to už je problém sakra velký.

A taky si to představuješ jen na jednom autě. Ale představ si to v praxi pro 100 aut v jedné ulici.

+1/0
10.8.2017 16:52

T88o33m43á97š 28M86o79r61a26v86č49í98k 3767116473515

A představte si 100 žárovek v jedné ulici, vy máte to štěstí, že už si to dokážete představit, ale třeba v 19. století?

0/0
10.8.2017 16:57

T23o79m26á18š 75M80a57t53ě50j 9765568843352

Technicky řešení existuje... ale jeho realizace je nereálná.

Neschůdná z mnoha důvodů: Nemáme supravodiče při běžné teplotě, nemáme dostatečně kapacitní baterie... takže jediné řešení, které máme - je násobit přenosovou infrastrukturu.

A už vidím, jak se třeba dálková vedení (rozvodny, transformátory atd..) násobí - na 3-5 násobek. Kdo to zaplatí? Kam se to dá? (samotná stavba, ochranná pásma).

Teď to funguje, protože těch aut je pár. Ale už v případě, že by jich bylo 20% tak by to byl obrovský problém.

0/0
10.8.2017 17:06

T29o63m64á65š 29M66o39r79a69v86č58í20k 3687306873685

O čem je vlastně řeč? O 16A zásuvce, kterou se běžně doma nabíjí elektromobil?

0/0
10.8.2017 17:17

J49a30n 66Z68e54m40a22n 6316717501451

Ještě je tu elektřinu v zásuvce třeba někde vyrobit...:-P - A máte vůbec představu kolik elektřiny by bylo potřeba, abyste všechna auta, co nám jezdí po silnicích, nabíjel elektřinou? A pro vaši informaci: 16A ve 230V zásuvce vám dá maximálně tj. za ideálních podmínek (pokud neuvažujeme relativně velké ztráty při nabíjení) 44.16 KWh za 12 hodin - tím prakticky za tu noc nenabijete ani ten nejmenší model Tesla ... Je také třeba vyrobit ty baterie, pak je po celou životnost vozit s sebou a pak recyklovat ...a znovu vyrobit - protože Lithia jaksi není moc...

0/0
10.8.2017 18:08

T19o86m63á79š 83M66o74r44a25v52č16í23k 3507136533915

1) Tu elektřinu už jsme v ČR vyrobili, exportuje se a bohatě by stačila, počítalo se to tady už mnohokrát a vždy se najde někdo, kdo tyhle nesmysly zase vytáhne na světlo. Můžete si to spočítat i vy. 2) 16A stačí pro běžné dojíždění, jinak mají majitelé elektroaut 32A

0/0
10.8.2017 18:15

L66u97d16v59í68k 84G60a36j35d28o66š74í33k 2525443574252

Nestačila.

ČR exportuje asi 20 % elektřiny, která se u nás vyrobí.

Pro potřeby elektromobilů jen v ČR by bylo nutné postavit dalších 18 bloků Temelína za předpokladu, že nebudeme vyvážet nic.

Jinak rychlonabíječky nemají, pokud vím, 32 A, ale 3×16 A.

0/−1
11.8.2017 0:55

T93o69m81á32š 77M35o11r55a53v53č46í42k 3177256653105

Tak si spočítejte kolik je TWh současné spotřeby benzínu v ČR.

0/0
11.8.2017 12:27

J47o55s32e64f 89V75a33l36a 9370543653103

na alespon slusne rychle nabijeni -4 hod- potrebujete 22 kW, tzn zhruba o 50% vice nez ma bezna domacnost jenom HLAVNI JISTIC a kompletni kabely pro 3-fazovy proud. Cili je to odhadem zhruba 3x vyssi spotreba nez ma domacnost pri zapnutem celem elektrickem sporaku a pracce se susickou najednou

0/0
10.8.2017 18:09

T98o20m72á18š 58M97o55r42a71v69č87í71k 3147146253415

A je to technologicky nemožné? Jinak průměrné auto ujede denně 19 km. Stačí si spočítat kolik je to kWh, když už se bavíme o průměrné silnici.

0/0
10.8.2017 18:22

J23a92n 28Z12e10m73a85n 6966217911341

Problém celé věci je plošně především nedostatek elektřiny a životnost a váha baterií - vozíte hlavně ty baterky. Když nalejete do průměrného auta 30 kilo benzínu, dojedete na to skoro dvakrát dál než s průměrným Tesla elektromobilem (70KW) s novými baterkami (vážícími několik set kg). A už vůbec nemá smysl uvažovat o té naftě resp. nákladní dopravě.

0/0
10.8.2017 19:39

T28o45m55á94š 33M69o11r55a42v80č38í82k 3197696323385

Problém není nedostatek elektřiny. Spočítejte si kolik km najedete na současný export el. energie. Taková spotřeba je nereálná i kdyby se tady stal zázrak a každý pátý kupoval elektromobil tzn. cca 50 000 elektromobilů ročně.

0/0
10.8.2017 20:35

J76a66n 60Z60e85m60a91n 6226437361621

Cena elektromobilu (pořizovací+náklady na elektřinu) je velmi vysoká a stejně se do něj bez změny infrastruktury užije elektřina, která je u nás povětšině z hnědouhelné elektrárny, takže onen "ekologický efekt" tam není. Jaký to má tedy smysl si koupit byť i jediný elektromobil?

0/0
10.8.2017 21:20

T98o35m34á74š 95M66o72r37a95v25č74í63k 3127136573815

Dole hlásáte konec fosilních paliv a ekologické městské zóny. Mně se zdá, že i to už by byl nějaký smysl;-) A pokud budou ceny klesat a zároveň jak píšete benzín bude za zlato, přičtěte si k tomu další důvod.

0/0
10.8.2017 22:39

L59u84d20v18í42k 76G44a18j39d60o40š48í67k 2535433614962

Pane Moravčíku, fyzika je neúprosná:

Benzin - 11,86 kWh/kg

Li-ion baterie - 0,0963 kWh/kg

Baterie momentálně vozí především sama sebe.

0/0
11.8.2017 1:09

P16e11t30r 18P15e41t26r 8461418368232

akorát zapomínáš na dvě věci, které též souvisí s fyzikou: účinnost spalovacího motoru(25-35%) vs elektromotor(96%) a rekuperace u eletromotoru.

+1/0
11.8.2017 8:04

L12u12d58v57í37k 77G41a37j33d27o30š31í89k 2255453454352

Ano. Přesně o té.

Teď si možná v klidu nabijete auto z běžné zásuvky, ale až budete chtít nabíjet 3 naráz, pro sebe, pro manžellku a třeba pro syna, tak vám vypadně hlavní jistič (nejspíš nebude mít víc než 32 A) a zjistíte, že to nejde.

Zažádáte o větší jistič, jenže rozvodné závody vám řeknou že ne, protože nemají kapacitu. Takže smůla. To samé udělá dalších 100 domácností ve vaší ulici.

Pane Moravčíku, kdyby totiž měla jezdit všechna auta na elektřinu (je jich na světě miliarda) stoupne spotřeba energie asi na dvacetinásobek současného stavu.

Jděte se podívat, jak vypadá přívodní kabel elektřiyn do vašeho domu a zamyslete se nad tím, jak by asi vypadal, kdyby měl zvládnout dvacetinásobek proudu a kolik by bylo potřeba mědi nebo hliníku na výrobu tisíců kilometrů takových kabelu a kolik úsilí by stálo nahradit ty stávající rozvody novými.

A to pomineme fakt, co asitak udělá taková poptávka s cenou elektrické energie. K vaší smůle té samé energie, která má pohánět taky ledničku ve vaší kuchyni a s kterou svítíte.

0/0
11.8.2017 0:42

T33o69m52á81š 22M66o94r11a37v72č54í52k 3927716103505

Za prvé nic takové se neděje, není zde raketový nástup elektromobilů. Kolik TWh vyrobily české země v 19. století? Taky to dnes budou těžké násobky. Opravdu si myslíte, že se bavíme o roce 2017? Věříte snad, že všichni Češi dnes zahodí svá stará auta a zítra si koupí elektromobil? Bavíme se o budoucnosti a když mi někdo tvrdí, že to není technologicky možné, protože není dostatek elektřiny, tak ať se vrátí do 19. století. Vždyť pro všechny benzíňáky co jsou v ČR to dělá 17 TWh - to je relativně směšné číslo už dnes, natož třeba za 50 let. A ani za 50 let nemusí být 100% aut čistě elektrických. Ono se těžko reaguje na příspěvek, který považuje elektromobil za pouhou kuriozitu a nesmyslně argumentuje tím, že v roce 2017 není možné mít 100% EV. V roce 1900 u nás měly elektrárny výkon pár MW, v roce 1950 to už byly tisícinásobky, 2000 též, umíte si tedy alespoň v nejdivočejších snech představit, že za dalších třeba 50 let tady bude o pár procent více energie? Pak se můžeme bavit o tom, zda-li je to technologicky možné

0/0
11.8.2017 1:36

J31a15n 36Š12p82a20t88n21ý 2163382786855

nevim, ale pokrok je principielne meneni dosavadních podmínek, které se zdaji byt pro nove věci prekazkou, na podmínky jiné .... ze je dnes něco sakra velky problém ještě neznamena, ze tomu tak bude i v budoucnu ....

+1/0
10.8.2017 17:00

T78o39m91á68š 95M89a22t71ě83j 9415888453622

Nemusí to tak být v budoucnu.

Ale pokud nemáš technologii na řešení - tak se nemá cenu pouštět na sílu do řešení technologií starou.

0/0
10.8.2017 17:07

T55o10m15á86š 83M39o54r29a80v68č20í18k 3437526223805

Já tu technologii doma mám, v garáži zaměstnavatele se jinak nabíjí desítky elektromobilů. To je jen jeden barák.

0/0
10.8.2017 17:19

J40a75n 83Z86e19m31a96n 6806857561131

Elektřiny na trhu pro masové nasazení elektrických aut je v současnosti jednoduše málo. Navíc celková účinnost elektrického silničního dopravního systému, pokud vezmeme v úvahu nabíjení baterií a jejich váhu, je nižší, než by byla v případě výroby syntetických paliv za pomoci JE... Navíc při regulovatelnosti systémů MSR 4gen JE by se něco jako noční proud stalo tak jako tak minulostí.

To je dle mého skutečná vize, ne nějaké Muskovy pseudoeko halucinace.

0/−1
10.8.2017 17:19

T58o38m66á89š 26M90o48r37a20v83č34í31k 3987346653975

To už jsme tady na diskuzích počítali mnohokrát a bohatě by stačilo to, co se exportuje.

0/−1
10.8.2017 17:20

J70a81n 59Z61e47m10a90n 6526647151571

To jste počítali asi dost špatně, ve skutečnosti by to nestačilo ani na provoz náhrady benzínových aut, nemluvě samozřejmě o naftě...

Roční účinná spotřeba benzínu v autech u nás je totiž ekvivalentem cca 45 TWh elektřiny. Zatímco v r. 2016 jsme jí vyvezli cca 17 TWh. Takže se svými mýty choďte na někoho, kdo asi jako vy chyběl na matematiku.

0/−1
10.8.2017 18:32

T52o33m13á33š 11M36o35r95a90v24č77í92k 3277936243125

2 mld litrů benzínu * 8,6 kwh = 17 200 000 000 kWh = 17,2 TWh. Export 2015 22 TWh

0/0
10.8.2017 18:53

T95o16m53á84š 62M53o33r35a98v35č93í65k 3587466233345

Navíc nikdo netvrdí, že si příští rok koupí všichni Češi elektromobil, to vůbec nehrozí. Ten vývoj půjde opravdu pomalu, pokud se tedy benzínová auta nezakážou.

0/0
10.8.2017 18:56

J21a43n 95Z13e16m59a33n 6946727371731

export 2016 <17 TWh - viz. https://www.eru.cz/documents/10540/462820/Rocni_zprava_provoz_ES_2016.pdf/800e5a09-a58a-4a73-913f-abc30cda42a5

A rovněž jste nám trochu pozapomněl na reálnou účinnost spalovacích motorů stejně jako reálnou účinnost výroby, přepravy a užití elektřiny (vč. onoho nabíjení a vybíjení baterek). :-P

0/0
10.8.2017 19:23

T82o91m87á42š 67M32o96r93a45v21č29í93k 3987106763345

Problém je, že z toho děláte strašnou vědu. To je elektřina, ne červí díra a hvězdná brána. V 19. století byste byl jeden z těch, kteří by nevěřili, že by každý druhý mohl mít doma jednu žárovku;-) Podívejte se na to reálně. Češi jezdí ve 20 let starých autech. I kdyby si příští rok každý pátý koupil elektromobil, jsou to zanedbatelná čísla. O 50% se můžeme bavit třeba v horizontu 50 let a kdoví. Řešit, jestli bylo v roce 2015 nebo 2016 x TWh exportu je v tomto horizontu úsměvné. I kdyby příští rok bylo 5% elektromobilů (což je nereálné), tak to na máme spousty energie. Podívejte se na spotřebu v roce 1900, 1950......

0/0
10.8.2017 20:30







Najdete na iDNES.cz