Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Přepravní kapsle Hyperloop překonala svůj rekord. Letěla 308 km/h

Technologický vizionář Elon Musk si vylepšil reputaci. Jeho koncept bleskové přepravy Hyperloop má za sebou nový rychlostní rekord. Přepravní kapsle v tubusu svištěla rychlostí 308 kilometrů v hodině.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z34d52e89n12e91k 90N80o98v72o57h46r13a60d60s22k49ý 6841964340285

Nejhorší na tom je že ty Američani to na rozdíl od Brněnských politiků berou vážně.

To budou v Brně čumět až přijdou za sedm let a řeknou tak kam Vám to máme namontovat. ;-D

To bude teprve fičák. Obchvat Prahy se staví šedesát let a pořád není ani v polovině. Tak že Hyperloop po česku - Kapsle budou ještě za padesát let padat hned za Brnem do pole ...

+2/0
12.8.2017 6:40

L10e37o23š 37L73i41t92e59r87á24k 5609396541672

Autor článku je blbec. Elon Musk je autorem myšlenky hyperloopu. Realizaci ale dělají nezávislé firmy. Takže když jedna z nich vylepší svou implementaci, Elon na tom nemá žádný podíl. Tudíž psát v první větě, že si Elon yvlepšil reputaci, je opravdu mimo.;-€

0/0
11.8.2017 10:50

M20a65r28t67i83n 21K15o30u42š31a 6815884724

Aha.

Takže za obrovské peníze to jezdí o 200 km/h pomaleji než vlak.

AŤ ŽIJÍ DOTACERv

+1/−3
11.8.2017 8:25

L68i78b53o27r 41F39i37l88á91k 6441986790709

U nás, než by se to dostavělo, tak začnou opravy a bude to samá objížďka nebo budou jezdit výlukové autobusy.:-P

+6/0
10.8.2017 19:10
Foto

J61a91n 13Č75e62r19m51á46k 4169518935547

podobná přibližovadla se ve střední Evropě nevyplatí,,, Takový prostředek by na cestě z Phy do Brna ještě nevyvinul plnou rychlost a už by musel brzdit. A takto získaná úspora času by byla tak drahá, že to žádný investor financovat nebude... Proto by do toho všichni přívrženci chtěli zatáhnout stát, neboť ouřadové se lehce zblbnou (ostatně, z cizího krev neteče) ̈a pak se dá na stát případně snadno nadávat a obviňovat kde z čeho, co vše pokazil, promrhal apod... Ostatně, na Dalíka či Kalouska lze hodit všelicos... !!;-D

+3/0
10.8.2017 18:58

M29a29r65c89e70l 50B95í57l47ý 2613382432449

Jestli to začnou stavět v ČR, tak to, navzdory nadzemnímu typu dopravy, bude tunel...

+4/0
10.8.2017 18:55

J30o79s70e72f 27V62a71l87a 9200373303243

Super. Jeste 50% narust rychlosti a bude alespon stejne rychly jako Maglev, ktery byl v poloprovozu uz v r. 1970. A do dneska se pro Maglev nenaslo prakticke vyuziti, jediny zakaznik je Sanghaj a ta provozuje jedinou primestskou drahu tohoto typu na svete, protoze v Sanghaji nevedi, co s penezi

+3/−1
10.8.2017 17:30

T69o53m72á83š 71M49o59r87a37v69č87í41k 3407536813695

A co Tokyo-Nagoja? Která je plánovaná na rok 2027, následně pak Nagoja-Osaka.

0/0
10.8.2017 17:35

J46o36s40e22f 41V13a45l55a 9790573953233

s tohle informaci prijdte az za 10 let. Pred 10 lety se uz taky planoval Transrapid z Mnichova na letiste FJS a zatim se ani jednou nekoplo do zeme. Zbytecne vysoke naklady na provoz, to je jenom pto ty, kteri prehrabuji ve sklepe penize vidlemi. . P.S. Wiki, ze ?

+2/0
10.8.2017 17:39

T73o40m58á75š 91M16o97r10a46v69č20í90k 3497116143755

A proč až za deset let, když už se to staví, tudíž se do země podle vás koplo? To si opravdu myslíte, že to najednou kvůli vám Japonci zastaví?

0/0
10.8.2017 17:54

J97o11s35e90f 31V59a55l17a 9910733433213

jedina zprava o stavbe je tohle http://www.railjournal.com/index.php/high-speed/jr-central-starts-construction-on-chuo-maglev.html. A treba na Sicilii najde spoustu rozestavenych dalnic jenom proto, ze zkrachoval Investor. Takze az to bude, tak se prihlaste.

+2/0
10.8.2017 18:00

T57o58m19á41š 90M83o94r30a70v87č94í69k 3427906293445

Staví se to již od roku 2014, ale až to bude, tak se klidně přihlásím, vy se zatím modlete, ať Japonsko zkrachuje;-)

0/0
10.8.2017 18:02

J32o63s23e40f 76V54a34l30a 9120883313103

pokud se nemylim, JR je soukroma spolecnost. Japonsku jako statu patri JNR, ne ?

0/0
10.8.2017 18:12

T95o46m27á43š 95M66o19r62a74v89č30í61k 3167436433165

Víte kdo to financuje? Japonsko. Kolik procent tratí shinkansen nebylo dokončeno v Japonsku kvůli krachu? Čistá nula procent. Tonoucí se stébla chytá? ;-) Tady je každý hrdina, ale kdybyste měl na krach této stavby vsadit, nedal byste do toho na haléř. BTW, není ta diskuze o praktickém využití? Japonci tu praktickou část maglev asi vidí, proto už několik let Chuo Shinkansen budují.

0/0
10.8.2017 18:19
Foto

J80a90n 68Č67e45r25m39á46k 4499238195687

to trochu překrucujete... Nevsadil bych ani haléř nikoliv jen pro stavbu, ale ani proti ní... Nemám důvod na cokoliv sázet, ovšem fakt je, že Musk má všude velké oči, ale ani jedna z jeho firem v současnosti není v černých číslech...

0/0
10.8.2017 18:48

T36o19m45á53š 65M60o33r14a77v42č94í52k 3707666383875

Jinak těch zpráv je opravdu dost, asi neumíte používat google. Mně to našlo stovky odkazů: http://www.ejrcf.or.jp/jrtr/jrtr68/pdf/14-25.pdf

0/0
10.8.2017 18:06

T30o16m58á84š 85M65a84t85o58u84š60e82k 6376574165

Výhoda je, že při případné nehodě nebudou zranění.

+1/0
10.8.2017 16:40

J86i31ř65í 95Ř23e65h25o82ř 9738478896458

a druhá, že se při případné nehodě neztratí v indickém oceánu :-)

0/0
10.8.2017 17:14

J23i62ř79í 47H38o66v54o59r82k38a 8337206512585

máte pravdu - při uvažovaných rychlostech se budou sčítat mrtví

0/0
10.8.2017 19:38

J62a25n 17Z54e46m82a22n 6456817861541

Stejná utopie jako elektrická auta, do kterých pro masové nasazení chybí jen ta maličkost elektřina - a kdyby náhodou už někdo postavil dostatek jaderných reaktorů, aby se to uživilo, bude pak stále podstatně levnější vyrábět syntetická paliva do spalovacích motorů než tunové baterie.:-P

+2/−4
10.8.2017 16:37

M82a64r49t39i70n 44M32a16i28k56s29n14a34r 3764533148472

Ehm, uvedomujete si kolik je potreba elektriny na tezbu ropy, rafinaci ropy, dopravy ropy do benzinovych stanic, provoz benzinovych stanic? Navic, nabijeci stanice maji pobliz sebe vetsinou i bateriovy system, a ty ekologictejsi i solarni panely na dobijeni toho systemu. A i tak, eauta se budou nabijet prevazne asi v noci, kdy je naopak problem tu elektrinu udat....

+2/−2
10.8.2017 16:42

J64a38n 68Š49p87a67t28n42ý 2703372656125

klid, zemani tu vždycky byli a vždycky budou ... před casem také rikali: automobil s motorem je utopie, kun je skoro stejne rychly, nesmrdi, nerve a naklady na provoz jsou mnohonasobne mensi a muze se dotankovat téměř kdekoliv po ceste ..... no, a kouknete, kde jsme ted ... :)

+2/0
10.8.2017 16:48

T90o39m97á39š 17M67a31t31ě53j 9635808133162

Jenže si zapomněl na 2 věci. Na fyziku. A na fyziku.

Vyrobit tu energii není problém. Transportovat .... to už je problém sakra velký.

A taky si to představuješ jen na jednom autě. Ale představ si to v praxi pro 100 aut v jedné ulici.

+1/0
10.8.2017 16:52

T26o80m18á21š 69M89o17r24a71v57č23í67k 3227226363835

A představte si 100 žárovek v jedné ulici, vy máte to štěstí, že už si to dokážete představit, ale třeba v 19. století?

0/0
10.8.2017 16:57

T36o78m15á34š 75M21a88t97ě81j 9805238723102

Technicky řešení existuje... ale jeho realizace je nereálná.

Neschůdná z mnoha důvodů: Nemáme supravodiče při běžné teplotě, nemáme dostatečně kapacitní baterie... takže jediné řešení, které máme - je násobit přenosovou infrastrukturu.

A už vidím, jak se třeba dálková vedení (rozvodny, transformátory atd..) násobí - na 3-5 násobek. Kdo to zaplatí? Kam se to dá? (samotná stavba, ochranná pásma).

Teď to funguje, protože těch aut je pár. Ale už v případě, že by jich bylo 20% tak by to byl obrovský problém.

0/0
10.8.2017 17:06

T41o47m57á60š 37M28o77r21a28v97č79í51k 3447786273705

O čem je vlastně řeč? O 16A zásuvce, kterou se běžně doma nabíjí elektromobil?

0/0
10.8.2017 17:17

J54a79n 87Z26e96m76a52n 6916157331451

Ještě je tu elektřinu v zásuvce třeba někde vyrobit...:-P - A máte vůbec představu kolik elektřiny by bylo potřeba, abyste všechna auta, co nám jezdí po silnicích, nabíjel elektřinou? A pro vaši informaci: 16A ve 230V zásuvce vám dá maximálně tj. za ideálních podmínek (pokud neuvažujeme relativně velké ztráty při nabíjení) 44.16 KWh za 12 hodin - tím prakticky za tu noc nenabijete ani ten nejmenší model Tesla ... Je také třeba vyrobit ty baterie, pak je po celou životnost vozit s sebou a pak recyklovat ...a znovu vyrobit - protože Lithia jaksi není moc...

0/0
10.8.2017 18:08

T66o44m20á38š 51M59o62r43a38v45č56í92k 3237566423915

1) Tu elektřinu už jsme v ČR vyrobili, exportuje se a bohatě by stačila, počítalo se to tady už mnohokrát a vždy se najde někdo, kdo tyhle nesmysly zase vytáhne na světlo. Můžete si to spočítat i vy. 2) 16A stačí pro běžné dojíždění, jinak mají majitelé elektroaut 32A

0/0
10.8.2017 18:15

L10u86d63v30í41k 10G81a84j14d69o79š94í17k 2125893254272

Nestačila.

ČR exportuje asi 20 % elektřiny, která se u nás vyrobí.

Pro potřeby elektromobilů jen v ČR by bylo nutné postavit dalších 18 bloků Temelína za předpokladu, že nebudeme vyvážet nic.

Jinak rychlonabíječky nemají, pokud vím, 32 A, ale 3×16 A.

0/−1
11.8.2017 0:55

T88o35m60á64š 63M50o15r86a84v13č23í22k 3867876383435

Tak si spočítejte kolik je TWh současné spotřeby benzínu v ČR.

0/0
11.8.2017 12:27

J55o20s91e32f 48V40a95l64a 9250313493693

na alespon slusne rychle nabijeni -4 hod- potrebujete 22 kW, tzn zhruba o 50% vice nez ma bezna domacnost jenom HLAVNI JISTIC a kompletni kabely pro 3-fazovy proud. Cili je to odhadem zhruba 3x vyssi spotreba nez ma domacnost pri zapnutem celem elektrickem sporaku a pracce se susickou najednou

0/0
10.8.2017 18:09

T47o26m49á19š 95M38o59r16a36v15č24í83k 3497186533225

A je to technologicky nemožné? Jinak průměrné auto ujede denně 19 km. Stačí si spočítat kolik je to kWh, když už se bavíme o průměrné silnici.

0/0
10.8.2017 18:22

J53a51n 57Z58e87m71a67n 6706927591121

Problém celé věci je plošně především nedostatek elektřiny a životnost a váha baterií - vozíte hlavně ty baterky. Když nalejete do průměrného auta 30 kilo benzínu, dojedete na to skoro dvakrát dál než s průměrným Tesla elektromobilem (70KW) s novými baterkami (vážícími několik set kg). A už vůbec nemá smysl uvažovat o té naftě resp. nákladní dopravě.

0/0
10.8.2017 19:39

T67o85m90á26š 46M11o94r90a55v53č16í84k 3817726543925

Problém není nedostatek elektřiny. Spočítejte si kolik km najedete na současný export el. energie. Taková spotřeba je nereálná i kdyby se tady stal zázrak a každý pátý kupoval elektromobil tzn. cca 50 000 elektromobilů ročně.

0/0
10.8.2017 20:35

J46a66n 78Z78e96m82a47n 6766527621771

Cena elektromobilu (pořizovací+náklady na elektřinu) je velmi vysoká a stejně se do něj bez změny infrastruktury užije elektřina, která je u nás povětšině z hnědouhelné elektrárny, takže onen "ekologický efekt" tam není. Jaký to má tedy smysl si koupit byť i jediný elektromobil?

0/0
10.8.2017 21:20

T75o86m24á80š 33M14o21r22a15v40č23í68k 3397426323715

Dole hlásáte konec fosilních paliv a ekologické městské zóny. Mně se zdá, že i to už by byl nějaký smysl;-) A pokud budou ceny klesat a zároveň jak píšete benzín bude za zlato, přičtěte si k tomu další důvod.

0/0
10.8.2017 22:39

L49u97d57v20í91k 18G91a69j87d55o82š58í15k 2175243384322

Pane Moravčíku, fyzika je neúprosná:

Benzin - 11,86 kWh/kg

Li-ion baterie - 0,0963 kWh/kg

Baterie momentálně vozí především sama sebe.

0/0
11.8.2017 1:09

P29e70t85r 44P41e10t53r 8671148248592

akorát zapomínáš na dvě věci, které též souvisí s fyzikou: účinnost spalovacího motoru(25-35%) vs elektromotor(96%) a rekuperace u eletromotoru.

+1/0
11.8.2017 8:04

L24u93d39v80í49k 71G54a67j59d91o89š30í14k 2645753264882

Ano. Přesně o té.

Teď si možná v klidu nabijete auto z běžné zásuvky, ale až budete chtít nabíjet 3 naráz, pro sebe, pro manžellku a třeba pro syna, tak vám vypadně hlavní jistič (nejspíš nebude mít víc než 32 A) a zjistíte, že to nejde.

Zažádáte o větší jistič, jenže rozvodné závody vám řeknou že ne, protože nemají kapacitu. Takže smůla. To samé udělá dalších 100 domácností ve vaší ulici.

Pane Moravčíku, kdyby totiž měla jezdit všechna auta na elektřinu (je jich na světě miliarda) stoupne spotřeba energie asi na dvacetinásobek současného stavu.

Jděte se podívat, jak vypadá přívodní kabel elektřiyn do vašeho domu a zamyslete se nad tím, jak by asi vypadal, kdyby měl zvládnout dvacetinásobek proudu a kolik by bylo potřeba mědi nebo hliníku na výrobu tisíců kilometrů takových kabelu a kolik úsilí by stálo nahradit ty stávající rozvody novými.

A to pomineme fakt, co asitak udělá taková poptávka s cenou elektrické energie. K vaší smůle té samé energie, která má pohánět taky ledničku ve vaší kuchyni a s kterou svítíte.

0/0
11.8.2017 0:42

T81o88m85á69š 36M34o97r41a78v13č44í82k 3967956963785

Za prvé nic takové se neděje, není zde raketový nástup elektromobilů. Kolik TWh vyrobily české země v 19. století? Taky to dnes budou těžké násobky. Opravdu si myslíte, že se bavíme o roce 2017? Věříte snad, že všichni Češi dnes zahodí svá stará auta a zítra si koupí elektromobil? Bavíme se o budoucnosti a když mi někdo tvrdí, že to není technologicky možné, protože není dostatek elektřiny, tak ať se vrátí do 19. století. Vždyť pro všechny benzíňáky co jsou v ČR to dělá 17 TWh - to je relativně směšné číslo už dnes, natož třeba za 50 let. A ani za 50 let nemusí být 100% aut čistě elektrických. Ono se těžko reaguje na příspěvek, který považuje elektromobil za pouhou kuriozitu a nesmyslně argumentuje tím, že v roce 2017 není možné mít 100% EV. V roce 1900 u nás měly elektrárny výkon pár MW, v roce 1950 to už byly tisícinásobky, 2000 též, umíte si tedy alespoň v nejdivočejších snech představit, že za dalších třeba 50 let tady bude o pár procent více energie? Pak se můžeme bavit o tom, zda-li je to technologicky možné

0/0
11.8.2017 1:36

J21a30n 26Š11p25a97t22n26ý 2933342666535

nevim, ale pokrok je principielne meneni dosavadních podmínek, které se zdaji byt pro nove věci prekazkou, na podmínky jiné .... ze je dnes něco sakra velky problém ještě neznamena, ze tomu tak bude i v budoucnu ....

+1/0
10.8.2017 17:00

T54o96m61á51š 24M83a41t79ě26j 9275458903932

Nemusí to tak být v budoucnu.

Ale pokud nemáš technologii na řešení - tak se nemá cenu pouštět na sílu do řešení technologií starou.

0/0
10.8.2017 17:07

T96o51m74á56š 88M48o70r73a29v87č65í63k 3107936573315

Já tu technologii doma mám, v garáži zaměstnavatele se jinak nabíjí desítky elektromobilů. To je jen jeden barák.

0/0
10.8.2017 17:19

J41a24n 39Z71e55m27a93n 6716647661791

Elektřiny na trhu pro masové nasazení elektrických aut je v současnosti jednoduše málo. Navíc celková účinnost elektrického silničního dopravního systému, pokud vezmeme v úvahu nabíjení baterií a jejich váhu, je nižší, než by byla v případě výroby syntetických paliv za pomoci JE... Navíc při regulovatelnosti systémů MSR 4gen JE by se něco jako noční proud stalo tak jako tak minulostí.

To je dle mého skutečná vize, ne nějaké Muskovy pseudoeko halucinace.

0/−1
10.8.2017 17:19

T60o16m83á24š 78M50o53r36a59v50č51í74k 3457106893535

To už jsme tady na diskuzích počítali mnohokrát a bohatě by stačilo to, co se exportuje.

0/−1
10.8.2017 17:20

J12a14n 29Z81e68m11a17n 6706107501291

To jste počítali asi dost špatně, ve skutečnosti by to nestačilo ani na provoz náhrady benzínových aut, nemluvě samozřejmě o naftě...

Roční účinná spotřeba benzínu v autech u nás je totiž ekvivalentem cca 45 TWh elektřiny. Zatímco v r. 2016 jsme jí vyvezli cca 17 TWh. Takže se svými mýty choďte na někoho, kdo asi jako vy chyběl na matematiku.

0/−1
10.8.2017 18:32

T38o40m71á24š 50M14o34r91a33v74č61í16k 3227576293215

2 mld litrů benzínu * 8,6 kwh = 17 200 000 000 kWh = 17,2 TWh. Export 2015 22 TWh

0/0
10.8.2017 18:53

T31o51m70á37š 67M35o44r34a69v57č94í78k 3197866553835

Navíc nikdo netvrdí, že si příští rok koupí všichni Češi elektromobil, to vůbec nehrozí. Ten vývoj půjde opravdu pomalu, pokud se tedy benzínová auta nezakážou.

0/0
10.8.2017 18:56

J17a36n 13Z31e35m58a28n 6986837931761

export 2016 <17 TWh - viz. https://www.eru.cz/documents/10540/462820/Rocni_zprava_provoz_ES_2016.pdf/800e5a09-a58a-4a73-913f-abc30cda42a5

A rovněž jste nám trochu pozapomněl na reálnou účinnost spalovacích motorů stejně jako reálnou účinnost výroby, přepravy a užití elektřiny (vč. onoho nabíjení a vybíjení baterek). :-P

0/0
10.8.2017 19:23

T95o82m91á97š 40M97o73r48a44v65č26í58k 3797446913145

Problém je, že z toho děláte strašnou vědu. To je elektřina, ne červí díra a hvězdná brána. V 19. století byste byl jeden z těch, kteří by nevěřili, že by každý druhý mohl mít doma jednu žárovku;-) Podívejte se na to reálně. Češi jezdí ve 20 let starých autech. I kdyby si příští rok každý pátý koupil elektromobil, jsou to zanedbatelná čísla. O 50% se můžeme bavit třeba v horizontu 50 let a kdoví. Řešit, jestli bylo v roce 2015 nebo 2016 x TWh exportu je v tomto horizontu úsměvné. I kdyby příští rok bylo 5% elektromobilů (což je nereálné), tak to na máme spousty energie. Podívejte se na spotřebu v roce 1900, 1950......

0/0
10.8.2017 20:30







Najdete na iDNES.cz