- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
No už se alespoň mzdově přiblížily německé uklízečce
A já hlupák si myslel, že ty zlé, neochotné a vyděračské strojvedoucí nahradily úžasné ženy, které jsou pro výkon tohoto povolání (dle článku zde na Idnes) lepší.......
Vždy by se měla uvádět hrubá mzda za ranní směny bez jakýchkoliv příplatků prémií, přesčasů adt.
Bohužel vždy se jako průměrná mzda udávají veškeré příjmy včetně všech mimořádných odměn, ale pak jsou vlastně profese neporovnatelné (když někdo dělá noční směny o svátcích a nedělích nedá se to strovnat s někým, kdo opravdu dělá jen předepsaných 8h denních směn).
Díky tomu si taky spousta lidí říká, že takový plat nikdy neměla. Určitě, kdybyste se zeptali strojvůdců, kdo z nich má 45000 Kč čistého (jak píšou u jednoho z dopravců v článku), tak jich moc nenajdete.
Od mala jsem chtěl být strojvedoucí jako můj otec který začínal na páře. Udělal jsem pro to vše a výběr školy byl jasný, jenže tenkrát to nebylo jako dnes a adept musel projít dílnami. Dal jsem ty dílny rok, víc ne. A tím se můj sen rozplynul. Dnes už mám brýle a sen zůstal jen snem.
Můžete to zkusit znovu. Dnes jsou dílny 2 týdny
Trh vše vyřeší? Jak? Nějak.
Po poklesu železniční dopravy měli strojvedoucích přebytek, tak na ně s*ali. Teď jich část odešla do důchodu, noví sami nevznikají a ještě roste jejich potřeba.
Hlavní problém proč nejsou strojvedoucí je ten , že jde o náročnou a zodpovědnou práci. Taková práce není dnes moc atraktivní. To čumění do PC a sledování , zda mám materiál na zajištění výroby je atraktivnější
Ono ani to čumění do počítače není zrovna sranda...
V Ostrav u Vítk. Doprava 14 čistého základ plus odměny jako nástupka u vlečky.
Takže celkem kolem 20 čistého
A mají v kabině stále ještě to tlačítko bdělosti, co se musí každou chvíli zmáčknout?
myslím, že ano....je to bezpečnostní prvek.
Trochu mimo mísu, ale kam jinam můj postřeh zařadit, když ne k železnici a ČD. Jedu si dnes ráno rychlíkem vyšší kvality, myslím č. 803 z Břeclavi na Olomouc. Hezké, příjemné prostředí. Nikde žádný tunel, ale světla ve všech vagónech svítí naplno, do toho praží sluníčko o stošest. Když požádám paní průvodčí aby zhasla, tak mi odvětí, že tato záležitost je řízená strojvůdcem. Za nějaký čas mi to nedá a znovu vrtám, zda by nemohla upozornit tedy jeho. Pak z ní vypadne, že svítit se musí celý den kvůli bezpečnosti. To jsem tedy nepochopila, může mi to někdo vysvětlit, nebo jen je zaměstnancům šumafuk, že se plýtvá.
Nic se neplýtvá. Jde o bezpečnostní opatření. Skutečně řízene z kabiny strojvedoucího.