Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Češi jezdí ve stále starších autech, průměrný věk už přesáhl patnáct let

Průměrný věk osobních automobilů v Česku stále roste. Přesahuje už patnáct let. Evropský průměr je přitom výrazně nižší – činí jen 9,7 roku. Vyplývá to z aktuální statistiky Svazu dovozců automobilů pro iDNES.cz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L58a93d54i64s87l11a75v 98K27a70l20o16u14s 7195496821180

No jel jsem na dopravní inspektorát,pak do servisu, pak na STK, pak pro náhradní díly, pak natankovat, přezout pneumatiky. No nemít to auto,tak to za dnešek všechno nestihnu.

+1/0
13.8.2017 14:13

J40i11ř75í 85E10r71b74e13n 1243664166227

R^

(Ale jsou i tací, kteří ten váš vtípek nepochopí - kolegové Vinař, Báča, Hanus a podobní.)

0/0
17.8.2017 8:44

V23l77a78d54i28m17í11r 98R86e42t63t89i81n89g45e89r 5435496955815

Češi jsou v pasti, za co mají vyměnit nové auto? I když sumu by i našetřili na úkor všeho jiné, co by tím získali? Třeba původní Octavia II, robustní a spolehlivé auto s atmosferickým motorem nebo trvablivým dieselem, levné na údržbu. Co by získali jeho výměnou za Octavii III? Tenké plechy, které budou podobané po prvních kroupách, místo motoru sekačku na trávu s miniturbem, které je vystaveno obrovským teplotám což selským rozumem nemůže vydržet dlouho a auto nestojí jak mobil, že ho za chvíli vyměním, to musí většině rodin vydržet dlouho. A to nová auta nesplnují, proto se udržují ta stará, která byla tzv. "držák".

+1/0
12.8.2017 12:18
Foto

J85i41r32i 74K36r95c58k31a 5781609734438

Navíc u trojkové převodovky jsou montována ložiska s větší vůlí,kvůly snadnější montáži.Sto tisíc a novou převodovku.JK

0/0
15.8.2017 22:58

P68e85t13r 92J40a61r85o12s47c82h 4317966466850

koupil jsem fiat 500 na litani a jsem spokojen, nechapu tyhle clanky blbosti.

Místo toho aby se stat staral abychom brali zasadne vetsi mzdu, bude vymyslet dane?

+1/0
12.8.2017 11:37

M14i19r35e84k 68G73a69j34e36r 5811546149280

Opravdu je ekologicke vymenit 10 let stare auto s malym najezdem za nove a dat za to pul milionu? Za dalsich 10 let to nove bude uz 10 let stare, zatimco to stale dobre puvodni auto bude jen 2x starsi. Proste zalezi na stavu auta, ne tolik na veku.

+4/0
11.8.2017 10:31

J31a57n 79U30l35m 7680299306942

Koupil jsem si teď ze srandy Mercedes CLK 3,2 z roku 2000, protože za pár let už tyhle obsahy nebudou. A to co má to auto uvnitř (o motorizaci ani nemluvím) to dneska nenajdu v žádných Škodách, Hyundaích, Kiách, Seatech...

Funguje naprosto perfektně a pro ty co chtěji argumentovat vysokým povinným ručením: 2333,- Kč u Allianz

+6/0
11.8.2017 8:55

J85i52ř59í 81E63r93b43e12n 1193344376497

Budiž vám to přáno. Většina normálních lidí si "ze srandy" koupí leda tak nový koberec za pár stovek než auto za milion.

+2/0
11.8.2017 20:55

M90a48r94t92i90n 98S72e44d58o31n47a 2365436636549

Tak to jste asi jediny kdo ma obsah 3.2 , vetsina motoru ma objem :-P. Jinak mam pochyby, zda mate ISOFIX.

0/0
13.8.2017 18:57

P67ř61e95m38y26s65l 18H33r82o35m86a19d75a 2894346718301

Tak tvrdit, že stará auta jsou lepší než ta nová je dost úlet. Když například porovnáte benzinového Forestera 2007 s tím současným, tak zjistíte, že motor má stále stejný základ, ale technologicky je to auto mnohem dále, než předchozí generace. Je pravda, že diesel-boxer by nejprve hodně poruchový, ale to už se také změnilo. Rozhodně nová auta jsou nesrovnatelně lepší než ta deset let stará.

Jiná věc je porovnání s dvacet let starými jednoduchými auty, která jsou levná na údržbu. Jenže tato auta už dlouho udržovat v provozu nepůjde, rez je svinstvo. :-/

+1/−1
10.8.2017 22:51

J75o77s40e18f 83H36r43u68b55o84s 9466649143339

Co mě vyjde kompletní rekonstrukce Forestera I. generace je titěrný zlomek ceny nového. Jako bonus auto není nijak složité na údržbu. nevidím nejmenší důvod proč si koupit nové a projebat peníze za auto, které mě svou udržbou a naklady s ním spojené vyjdou jako rodinný dům.......

+2/0
10.8.2017 23:06

P48ř10e49m74y49s23l 95H20r83o82m25a21d67a 2144896968531

:-/Tak nový Forester je levnější, než byl jeho předchůdce 1. i 2. generace. Forestra první generace je velice těžké rekonstruovat. Ještě tak možná provést repase podvozku, udělat brzdy, spojku, rozvody. Horší už je to s generálkou motoru. Nejhorší je však rez u zadních tlumičů, kdo neošetřoval spodek a dutiny, ten má Forestra sežraného až hrůza, a to i toho druhé generace. Pravdou je, že těch udržovaných Forestrů se nikdo moc nezbavuje, v bazarech jen předražený šrot s nájezdy kolem čtvrt milonu kilometrů :-/

+1/0
10.8.2017 23:17

J34o58s27e60f 64H33r45u82b35o61s 9686699793719

Ale pokud nekdo auto používá vice než 10 let, tak jeho zkušenosti s vozem budou o něčem vypovídat. a pořád je pro výhodnější starší a léty prověřený vůz než krok do neznáma. :]

0/0
10.8.2017 23:23

T67o78m12á47š 18Z35e24m83a58n 3335648934565

Mám SG z roku 2007 - oproti současnému má o 8 kW víc, o 200+kg méně, je menší a je nižší, nenaklání se tolik, má redukční převodovku (porovnávám benzínové verze).

Mám ho jako druhé auto na kratší trasy/ježdění po městě/ do lesa/ v zimě. A baví mne s ním jezdit.

Navíc nové Subaru s automatem už nemá mezinápravový diferenciál, ale spojku alá Haldex:-/ To si rovnou můžu koupit Karoqa..:-(

A to nemluvím o klesající kvalitě u Subaru s časem.

+2/0
10.8.2017 23:24

J91o71s68e39f 78H58r41u22b15o86s 9726829763139

Haldex je pro mě sebevražda. Jinak co se SG 2007 týká, zatím jen samé klady. Až jednou potkám strom tak tvrdě, že neopravím staré SG tak II. je jasná volba.... ;-D

0/0
10.8.2017 23:31

P91ř24e61m37y49s13l 20H56r42o65m65a80d70a 2384496108921

Mám 3. generaci benzín s redukční převodovkou a mezinápravovým diferenciálem !! 8-o asi shoda názvu 8-o

0/0
10.8.2017 23:46

J94o70s75e52f 21H65r32u88b21o48s 9596629913399

Teď nejak nechapu. :]

0/0
10.8.2017 23:49

P64ř41e31m32y68s96l 95H24r89o45m45a39d12a 2724976868121

prostě i třetí generace se dělala i s redukční převodovkou a bez haldexu. Jestli to teď změnili to fakt nevím. Naštěstí Subaru nemusí člověk kupovat každý druhý rok. Do ojetého bych však nešel. Asi si tohle budu hýčkat, aby mi vydrželo až do smrti.

+1/0
10.8.2017 23:52

J71o15s92e76f 22H11r60u79b57o38s 9476389643609

Nechci nějak urazit ale mě ten nový design moc nezaujal.

Ani jsem neměl možnost se III. generací svézt, natož ji projet.

+1/0
10.8.2017 23:55

P93ř50e36m11y49s48l 15H79r12o96m80a79d39a 2174806638581

jezdí stejně skvěle jako předchozí generace, navíc je mnohem pohodlnější

+1/0
11.8.2017 0:12

T90o33m46á87š 56Z97e61m51a40n 3705518214675

Ano cca do 2013 se dělal 5° s redukcí a nižším výkonem než v SG, současný už nemá ani tu redukci.

0/0
11.8.2017 17:30

L57a84d35i84s50l87a75v 70K58a48l95o90u12s 7945946411700

Tak příklad právě značky SUBARU je dost nešťastný. Na území ČR této značce není přáno. Naftové verze jsou doslova úlet výrobce, které nemají se spolehlivostí japonských výrobců nic společného. Reklamace neuznávají, opravy cenově totálně přemrštěné. Náhradní díly nedostupné, resp. jsou originály za ty totálně přepálené ceny. To co stojí v dolarech nějaké peníze, tak v ĆR stojí 3x tolik. Servisy si dělají ze zákazníků TOTÁLNÍ DOJNÉ KRÁVY. Nikdo tomu pořádně nerozumí, takže spíš vymění polovinu auta a stejně na nic nepřijdou. Rez řádí už i u zánovních vozú. Značka i auta mohla být dobrou volbou, ale v kombinaci cenové politiky a přístupu k zákaznikům (arogance) tato značka ztrácí na území ČR smysl.

+1/0
11.8.2017 8:19

P53e98t93r 78J56a14r27o72š 2464511735587

Technologicky ano. Ale co zivotnost a spolehlivost?

0/0
11.8.2017 8:36

J18a77n 62U68l44m 7490949546542

Jo?

0/0
11.8.2017 8:45

M66a92r87e86k 42J84a50n95e54č12k66a 1207686273521

Vám se opravdu design nového Forestera, stejně tak Outbacka líbí? Výjimkou je tady snad pouze Levorg. Navíc diesel boxer si to tak podělal se spolehlivostí u uživatelů a byla to doslova "časovaná bomba", kdy se bude muset měnit půlmotor, tím spíše, jak je choulostivej na kvalitu nafty, tak dnes by šel do něj už pouze dobrodruh. Stejně tak CVT Lineartronic, staré hydroměniče jsou při správném zacházení a pravidelné výměně oleje téměř nesmrtelné. CVT už takovou výdrž nemají. To vám píši jako velmi spokojený majitel Legacy IV, o které se vzorně starám, i když to auto kromě pravidelné výměny oleje nic nechce, byť nový Levorg se mi dosti líbí, ale nevidím důvod jej kupovat, protože žádný diametrální rozdíl, coby nástupce Legacy IV tady nevidím, tím spíše, že jsem v něm jezdil. O něco lepší podvozek určitě má, ale kvůli tomu nemá cenu investovat něco přes 800tkč, to dám raději do něčeho jiného :-)

0/0
11.8.2017 15:25

J27o87s10e80f 17H21r13u46b11o22s 9496709423319

Je to prosté, říká se tomu plánované zastarávání... Vozy od roku vyroby 2000 jsou spotřebním zbožím.

0/0
10.8.2017 22:45

L66a55d98i85s26l85a15v 15K90a24l29o76u75s 7905486171480

Asi to bude tristní,ale důvod bude prostý. Starší vozy jsou lepší, než ty nové.

+8/−2
10.8.2017 20:02
Foto

M49i59c20h51a55l 48N24a46j42m62a56n 7859743926240

Jo to určitě ;-D. Namátkou pár pátnáctiletých aut: škoda fabia 1. generce, škoda octavia 1. generace, peugeot 406, opel astra G,......... To jsou vyloženě lepší auta, než současná produkce.

+6/−2
10.8.2017 20:19

J17o74s86e56f 66H33r52u40b46o21s 9956859613409

Za 406 v combi jsem zaplatil 10.000Kč :D Za tu dobu už bez investic najela 35.000Km a to jsem a mám averzi na francouzká auta. ;-)

+5/0
10.8.2017 23:14

J44a21n 96B93a73r10t20á32č79e21k 6175835490829

S P406 benzín nemám problém, nechybí mu nic co potřebuju, nejsem v něm jak sardinka, kolena mám od sebe, hlavou nedrkám o střechu, většinu servisu lze dělat svépomocí, takže levný provoz o nic moc dražší než Felicie, utáhne větší přívěs, nehnije, je pohodlný, takže pohoda.

+6/0
10.8.2017 23:17

J33o58s28e26f 31H14r68u11b14o91s 9496249953299

406 jsem si pořídil jen díky ceně a mé zkušenosti jsou více než kladné. Dokonce i ta klimatizace funguje :D :D :D

+1/0
10.8.2017 23:25

J72a39n 58B62a62r16t97á50č58e91k 6115915140849

Po ZX jsem chtěl Xantii, v té době nebyl výběr a objevila se 406 a stála 30000, nějaké zásahy byli nutné a i přes stáří má nájezd 25-30000 ročně, přesto má provozní náklady do 1 Kč / km bez paliva.

+1/0
10.8.2017 23:31

J93o75s48e81f 83H69r16u87b91o79s 9646569703429

1Kč na kilák to by sedělo, neuveřitelné jak jsem si rozšířil obzou u octavii. Naše firma je využí již spoustu let, a nejméně nakladná je ta nejstarší bestie. III. octavia je neskutečně nákladné auto. Jen už ta I. není dost reprezantativní.....

+1/0
10.8.2017 23:36

P17e14t53r 58J13a90r58o49š 2614541315427

Tak skoda oktavia I. generace je obecne jedno z nejoblibenejsich aut u nas. Zejmena v nafte. Ani muj soused na nej neda dopustit. Pry radsi proda Sharana, nez by se zbavil oktavky.

0/0
11.8.2017 8:41

J84a82n 98U36l24m 7380109826172

Tak nejmenuj záměrně odpad, krupko

0/0
11.8.2017 8:48

L37i53b67o40r 36H22l83u47b78u97č15e45k 4640420547487

VW GOLF IV. ....v čem je horší, než současné vozy stejné třídy...??

0/0
13.8.2017 21:07
Foto

R52o88m22a35n 53K24o93z60e51l 4847336873654

Hlavně ty vozy vydrží hodně.....Fabiím bude už 18 let a na vrakovišti ji nenajdeme, taktéž Octavií 1.generace šlo na vrakoviště velmi málo.

+3/0
10.8.2017 21:24

M64a35r56t86i35n 79K60a85r28á75s77e74k 9128813558258

Tak sam pisete - nejstarsi fabie maji dneska 17 nebo 18 let. Jestli prumerne stari vozu je cca 15 let, tak to znamena ze prumerne auto musi vydrzet dohadem kolem 30 let, aby to pak spolu s novymi dalo ten prumer 15, tzn ty 18 lete fabky jsou lehce za pulkou prumerne doby zivotnosti, tedy neni divu ze nejsou na srotaku

0/0
10.8.2017 23:38
Foto

R95o29m49a54n 86K71o48z86e57l 4627236583164

No také platí, že stáří vozového parku je u nás už dlouho 14 let, teď to začalo jít nahoru a to i proto, že dříve auta odpadávaly kvůli korozi, jenže Fabie i Oktávky reznou velmi málo.

0/0
10.8.2017 23:51
Foto

J88a51n87a 95K81o24z71á58k58o38v62á 92V62o33l22r43á60b51o41v47á 9443544645831

Mají tam trochu rozpor. Češi (občané) mají nízkou kupní sílu a tak kupují levná stará auta z dovozu a na závěr se dočteme, že regulovat se dá m. j. zvýšením silniční daně pro stará auta určená k podnikání. Firmy jsou největší tahouni, kdož nové vozy kupují. Logicky mně z toho vyplývá, když nezabral med (šrotovné), tak se zkusí bič (silniční daň). Jakmile ji stát zavede pro všechna auta, nejen podnikatelská, to bude najednou vichr..

+1/0
10.8.2017 19:07

V42l77a91d85i68m39í72r 65F12i78b38i34g89e77r 5304671831654

U nás žádné šrotovné nebylo, ale taky to vidím že se spíš půjde formou represí než pobídek a stimulací.

0/0
10.8.2017 19:28

T47o90m85á60š 34Z48e36m52a95n 3215808204715

V roce 2000 byl brutální rozdíl koupit si nové auto a zbavit se starého.

V roce 2010 tu při výměně nějaký posun také byl.

Ale dnes? Mám jedno auto staré 8 let a druhé 9 (a pak máme ještě 3. které má 19, ale to už moc nepočítám, ikdyž stále funguje a odmítá umřít) a nepředpokládám že bych je musel do 5 let měnit. Když jedu jejich současnými ekvivalenty, nevidím žádný posun, žádný přínos, spíš potenciální potíže a downsizing.

Obnova za nové stejně drahé by byla spíš krokem dolů a koupit nové-lepší za mega se mi nechce..

A třeba zkuste dnes na trhu najít adekvátní náhradu za Subaru Forester SG..

+3/0
10.8.2017 19:03

P44ř86e14m62y13s31l 84H88r28o65m95a90d82a 2934866538821

Tak zrovna u toho Subaru je ten pokrok velký. Nový Forester je větší, technologicky daleko lepší a přitom je za stejnou cenu, jako byl jeho předchůdce. Připomenu jen, jak moc první a druhá generace trpěla na korozi u zadních tlumičů. Nehledě na to, že druhou generaci Forestra spíše nahrazuje Subaru XV.

0/0
10.8.2017 22:58

T31o73m63á77š 16Z73e96m81a52n 3535598264425

Narostly rozměry a hmotnost.

Klesl výkon (benzínu)

Ubyla redukce

Už to není nízký crossover, který to na asfaltu natřel oktávkám a v terénu súvéčkům..

Ale uvažuji o Outbacku jako náhradě stávajícího kombi na dlouhé trasy - chybí mi 4x4 a světlost, když chci po dleší trase odbočit ze silnice.

0/0
10.8.2017 23:30

P61ř84e90m16y93s47l 84H24r26o45m97a76d29a 2344886688511

koupit můžete i třetí generaci s redukční převodovkou, ten výkon není žádná tragédie ;-)

Hlavně jak píšu 1. a 2. generace, tam byl obrovský problém s korozí kolem zadních tlumičů. Prostě ta auta nejsou nesmrtelná ;-(

0/0
10.8.2017 23:49

M53a48r97e22k 88J17a56n92e38č23k17a 1807606763351

Japonské vozy do roku výroby cca. 2007-2008 prostě rezly. To není nic nového, teprve pak se to zlepšilo. Stačí si jenom otevřít kapotu motoru u těchto starších ročníků a kouknout na motory a hned je jasno, kdo a jak se o to auto staral a kde ho provozoval a nemusíte si auto ani zvedat a koukat na spodek ;-)

0/0
11.8.2017 15:40

T72o84m14á21š 10G75r10o49s68s67m14a37n64n 6114868482171

Kdyz se nechate

0/0
10.8.2017 18:59

J22a11k10u20b 27K29n71e77c43h23t65o33v77s43k65ý 3680726131432

Když jsou lidé vykořisťování, tak se nedivme, že nemáme na nová auta.

+2/−1
10.8.2017 18:12

T30o77m67á74š 52G97r39o54s83s79m91a91n50n 6734988672581

Kdyz se nechate, vy sam jste svuj cas prodal nekomu za penize ve smlouve, za mesic. Mate moznost. Zmenit to

+1/−4
10.8.2017 19:00

P76e25t54r 64S42c43h66w62a43r25z 7908349483681

Ano, ale.... Kdo bude péct rohlíky, pucovat hajzly, sedět na kase v superhyper, dělat ve skladu - a zároveň si poslušně kupovat nový vůz co pět let? ;-D

+2/0
10.8.2017 20:19







Najdete na iDNES.cz