Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Češi jezdí ve stále starších autech, průměrný věk už přesáhl patnáct let

Průměrný věk osobních automobilů v Česku stále roste. Přesahuje už patnáct let. Evropský průměr je přitom výrazně nižší – činí jen 9,7 roku. Vyplývá to z aktuální statistiky Svazu dovozců automobilů pro iDNES.cz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L13a98d79i68s89l45a93v 56K33a96l86o98u42s 7245606401500

No jel jsem na dopravní inspektorát,pak do servisu, pak na STK, pak pro náhradní díly, pak natankovat, přezout pneumatiky. No nemít to auto,tak to za dnešek všechno nestihnu.

+1/0
13.8.2017 14:13

J87i23ř27í 17E14r64b18e86n 1163454316437

R^

(Ale jsou i tací, kteří ten váš vtípek nepochopí - kolegové Vinař, Báča, Hanus a podobní.)

0/0
17.8.2017 8:44

V51l17a81d77i46m19í49r 36R55e23t69t59i78n26g20e48r 5475296155225

Češi jsou v pasti, za co mají vyměnit nové auto? I když sumu by i našetřili na úkor všeho jiné, co by tím získali? Třeba původní Octavia II, robustní a spolehlivé auto s atmosferickým motorem nebo trvablivým dieselem, levné na údržbu. Co by získali jeho výměnou za Octavii III? Tenké plechy, které budou podobané po prvních kroupách, místo motoru sekačku na trávu s miniturbem, které je vystaveno obrovským teplotám což selským rozumem nemůže vydržet dlouho a auto nestojí jak mobil, že ho za chvíli vyměním, to musí většině rodin vydržet dlouho. A to nová auta nesplnují, proto se udržují ta stará, která byla tzv. "držák".

+1/0
12.8.2017 12:18
Foto

J90i95r79i 65K21r91c94k94a 5251599124388

Navíc u trojkové převodovky jsou montována ložiska s větší vůlí,kvůly snadnější montáži.Sto tisíc a novou převodovku.JK

0/0
15.8.2017 22:58

P57e34t88r 55J79a27r63o76s50c90h 4237426106560

koupil jsem fiat 500 na litani a jsem spokojen, nechapu tyhle clanky blbosti.

Místo toho aby se stat staral abychom brali zasadne vetsi mzdu, bude vymyslet dane?

+1/0
12.8.2017 11:37

M57i35r47e97k 48G68a25j26e31r 5591206119220

Opravdu je ekologicke vymenit 10 let stare auto s malym najezdem za nove a dat za to pul milionu? Za dalsich 10 let to nove bude uz 10 let stare, zatimco to stale dobre puvodni auto bude jen 2x starsi. Proste zalezi na stavu auta, ne tolik na veku.

+4/0
11.8.2017 10:31

J34a27n 53U41l39m 7620669306302

Koupil jsem si teď ze srandy Mercedes CLK 3,2 z roku 2000, protože za pár let už tyhle obsahy nebudou. A to co má to auto uvnitř (o motorizaci ani nemluvím) to dneska nenajdu v žádných Škodách, Hyundaích, Kiách, Seatech...

Funguje naprosto perfektně a pro ty co chtěji argumentovat vysokým povinným ručením: 2333,- Kč u Allianz

+6/0
11.8.2017 8:55

J91i30ř92í 66E12r50b44e50n 1153654336217

Budiž vám to přáno. Většina normálních lidí si "ze srandy" koupí leda tak nový koberec za pár stovek než auto za milion.

+2/0
11.8.2017 20:55

M44a47r68t77i61n 63S69e42d18o67n94a 2685266516529

Tak to jste asi jediny kdo ma obsah 3.2 , vetsina motoru ma objem :-P. Jinak mam pochyby, zda mate ISOFIX.

0/0
13.8.2017 18:57

P33ř46e81m12y46s89l 37H14r55o77m55a11d23a 2754856198151

Tak tvrdit, že stará auta jsou lepší než ta nová je dost úlet. Když například porovnáte benzinového Forestera 2007 s tím současným, tak zjistíte, že motor má stále stejný základ, ale technologicky je to auto mnohem dále, než předchozí generace. Je pravda, že diesel-boxer by nejprve hodně poruchový, ale to už se také změnilo. Rozhodně nová auta jsou nesrovnatelně lepší než ta deset let stará.

Jiná věc je porovnání s dvacet let starými jednoduchými auty, která jsou levná na údržbu. Jenže tato auta už dlouho udržovat v provozu nepůjde, rez je svinstvo. :-/

+1/−1
10.8.2017 22:51

J44o87s23e82f 16H71r61u11b13o60s 9876829613969

Co mě vyjde kompletní rekonstrukce Forestera I. generace je titěrný zlomek ceny nového. Jako bonus auto není nijak složité na údržbu. nevidím nejmenší důvod proč si koupit nové a projebat peníze za auto, které mě svou udržbou a naklady s ním spojené vyjdou jako rodinný dům.......

+2/0
10.8.2017 23:06

P97ř85e97m90y27s67l 83H31r74o54m20a64d32a 2834176678291

:-/Tak nový Forester je levnější, než byl jeho předchůdce 1. i 2. generace. Forestra první generace je velice těžké rekonstruovat. Ještě tak možná provést repase podvozku, udělat brzdy, spojku, rozvody. Horší už je to s generálkou motoru. Nejhorší je však rez u zadních tlumičů, kdo neošetřoval spodek a dutiny, ten má Forestra sežraného až hrůza, a to i toho druhé generace. Pravdou je, že těch udržovaných Forestrů se nikdo moc nezbavuje, v bazarech jen předražený šrot s nájezdy kolem čtvrt milonu kilometrů :-/

+1/0
10.8.2017 23:17

J42o80s85e63f 80H63r38u50b39o19s 9506449853759

Ale pokud nekdo auto používá vice než 10 let, tak jeho zkušenosti s vozem budou o něčem vypovídat. a pořád je pro výhodnější starší a léty prověřený vůz než krok do neznáma. :]

0/0
10.8.2017 23:23

T25o71m25á58š 13Z36e76m93a91n 3465608664485

Mám SG z roku 2007 - oproti současnému má o 8 kW víc, o 200+kg méně, je menší a je nižší, nenaklání se tolik, má redukční převodovku (porovnávám benzínové verze).

Mám ho jako druhé auto na kratší trasy/ježdění po městě/ do lesa/ v zimě. A baví mne s ním jezdit.

Navíc nové Subaru s automatem už nemá mezinápravový diferenciál, ale spojku alá Haldex:-/ To si rovnou můžu koupit Karoqa..:-(

A to nemluvím o klesající kvalitě u Subaru s časem.

+2/0
10.8.2017 23:24

J37o95s17e38f 27H94r91u68b50o79s 9206449143449

Haldex je pro mě sebevražda. Jinak co se SG 2007 týká, zatím jen samé klady. Až jednou potkám strom tak tvrdě, že neopravím staré SG tak II. je jasná volba.... ;-D

0/0
10.8.2017 23:31

P62ř76e37m73y79s39l 67H43r48o59m67a58d63a 2914646858931

Mám 3. generaci benzín s redukční převodovkou a mezinápravovým diferenciálem !! 8-o asi shoda názvu 8-o

0/0
10.8.2017 23:46

J26o29s96e89f 22H43r12u21b27o89s 9826569303449

Teď nejak nechapu. :]

0/0
10.8.2017 23:49

P47ř68e31m41y41s24l 18H85r85o18m69a62d67a 2774586458371

prostě i třetí generace se dělala i s redukční převodovkou a bez haldexu. Jestli to teď změnili to fakt nevím. Naštěstí Subaru nemusí člověk kupovat každý druhý rok. Do ojetého bych však nešel. Asi si tohle budu hýčkat, aby mi vydrželo až do smrti.

+1/0
10.8.2017 23:52

J76o84s92e26f 27H83r47u71b63o93s 9716689223779

Nechci nějak urazit ale mě ten nový design moc nezaujal.

Ani jsem neměl možnost se III. generací svézt, natož ji projet.

+1/0
10.8.2017 23:55

P59ř91e39m32y21s94l 69H33r54o78m17a43d21a 2804516808441

jezdí stejně skvěle jako předchozí generace, navíc je mnohem pohodlnější

+1/0
11.8.2017 0:12

T42o67m53á55š 78Z44e51m31a50n 3475938684605

Ano cca do 2013 se dělal 5° s redukcí a nižším výkonem než v SG, současný už nemá ani tu redukci.

0/0
11.8.2017 17:30

L24a24d26i95s91l12a74v 48K36a34l42o17u61s 7485466201500

Tak příklad právě značky SUBARU je dost nešťastný. Na území ČR této značce není přáno. Naftové verze jsou doslova úlet výrobce, které nemají se spolehlivostí japonských výrobců nic společného. Reklamace neuznávají, opravy cenově totálně přemrštěné. Náhradní díly nedostupné, resp. jsou originály za ty totálně přepálené ceny. To co stojí v dolarech nějaké peníze, tak v ĆR stojí 3x tolik. Servisy si dělají ze zákazníků TOTÁLNÍ DOJNÉ KRÁVY. Nikdo tomu pořádně nerozumí, takže spíš vymění polovinu auta a stejně na nic nepřijdou. Rez řádí už i u zánovních vozú. Značka i auta mohla být dobrou volbou, ale v kombinaci cenové politiky a přístupu k zákaznikům (arogance) tato značka ztrácí na území ČR smysl.

+1/0
11.8.2017 8:19

P36e90t21r 22J36a35r54o33š 2144221945807

Technologicky ano. Ale co zivotnost a spolehlivost?

0/0
11.8.2017 8:36

J89a54n 32U39l84m 7280929286932

Jo?

0/0
11.8.2017 8:45

M83a59r77e69k 93J41a29n22e71č82k12a 1837396953661

Vám se opravdu design nového Forestera, stejně tak Outbacka líbí? Výjimkou je tady snad pouze Levorg. Navíc diesel boxer si to tak podělal se spolehlivostí u uživatelů a byla to doslova "časovaná bomba", kdy se bude muset měnit půlmotor, tím spíše, jak je choulostivej na kvalitu nafty, tak dnes by šel do něj už pouze dobrodruh. Stejně tak CVT Lineartronic, staré hydroměniče jsou při správném zacházení a pravidelné výměně oleje téměř nesmrtelné. CVT už takovou výdrž nemají. To vám píši jako velmi spokojený majitel Legacy IV, o které se vzorně starám, i když to auto kromě pravidelné výměny oleje nic nechce, byť nový Levorg se mi dosti líbí, ale nevidím důvod jej kupovat, protože žádný diametrální rozdíl, coby nástupce Legacy IV tady nevidím, tím spíše, že jsem v něm jezdil. O něco lepší podvozek určitě má, ale kvůli tomu nemá cenu investovat něco přes 800tkč, to dám raději do něčeho jiného :-)

0/0
11.8.2017 15:25

J77o48s11e87f 89H51r68u97b61o53s 9546449863849

Je to prosté, říká se tomu plánované zastarávání... Vozy od roku vyroby 2000 jsou spotřebním zbožím.

0/0
10.8.2017 22:45

L32a63d28i26s32l41a16v 61K44a66l41o22u13s 7905506221780

Asi to bude tristní,ale důvod bude prostý. Starší vozy jsou lepší, než ty nové.

+8/−2
10.8.2017 20:02
Foto

M15i24c35h71a16l 79N91a40j13m42a90n 7799173496850

Jo to určitě ;-D. Namátkou pár pátnáctiletých aut: škoda fabia 1. generce, škoda octavia 1. generace, peugeot 406, opel astra G,......... To jsou vyloženě lepší auta, než současná produkce.

+6/−2
10.8.2017 20:19

J84o35s86e59f 47H65r23u72b34o70s 9856669303589

Za 406 v combi jsem zaplatil 10.000Kč :D Za tu dobu už bez investic najela 35.000Km a to jsem a mám averzi na francouzká auta. ;-)

+5/0
10.8.2017 23:14

J38a64n 17B21a41r75t38á71č58e59k 6565475340919

S P406 benzín nemám problém, nechybí mu nic co potřebuju, nejsem v něm jak sardinka, kolena mám od sebe, hlavou nedrkám o střechu, většinu servisu lze dělat svépomocí, takže levný provoz o nic moc dražší než Felicie, utáhne větší přívěs, nehnije, je pohodlný, takže pohoda.

+6/0
10.8.2017 23:17

J38o73s69e63f 59H90r36u28b64o62s 9616409483119

406 jsem si pořídil jen díky ceně a mé zkušenosti jsou více než kladné. Dokonce i ta klimatizace funguje :D :D :D

+1/0
10.8.2017 23:25

J62a46n 45B92a34r19t54á13č36e72k 6955185200559

Po ZX jsem chtěl Xantii, v té době nebyl výběr a objevila se 406 a stála 30000, nějaké zásahy byli nutné a i přes stáří má nájezd 25-30000 ročně, přesto má provozní náklady do 1 Kč / km bez paliva.

+1/0
10.8.2017 23:31

J62o38s10e90f 27H87r80u95b96o26s 9126709663129

1Kč na kilák to by sedělo, neuveřitelné jak jsem si rozšířil obzou u octavii. Naše firma je využí již spoustu let, a nejméně nakladná je ta nejstarší bestie. III. octavia je neskutečně nákladné auto. Jen už ta I. není dost reprezantativní.....

+1/0
10.8.2017 23:36

P46e51t57r 78J44a89r69o94š 2234211545987

Tak skoda oktavia I. generace je obecne jedno z nejoblibenejsich aut u nas. Zejmena v nafte. Ani muj soused na nej neda dopustit. Pry radsi proda Sharana, nez by se zbavil oktavky.

0/0
11.8.2017 8:41

J81a82n 69U43l90m 7620819256712

Tak nejmenuj záměrně odpad, krupko

0/0
11.8.2017 8:48

L11i34b61o49r 30H23l80u50b48u75č32e47k 4870110887307

VW GOLF IV. ....v čem je horší, než současné vozy stejné třídy...??

0/0
13.8.2017 21:07
Foto

R47o39m74a65n 91K42o85z79e72l 4877986223364

Hlavně ty vozy vydrží hodně.....Fabiím bude už 18 let a na vrakovišti ji nenajdeme, taktéž Octavií 1.generace šlo na vrakoviště velmi málo.

+3/0
10.8.2017 21:24

M82a20r17t83i85n 74K49a33r27á94s68e56k 9248723718778

Tak sam pisete - nejstarsi fabie maji dneska 17 nebo 18 let. Jestli prumerne stari vozu je cca 15 let, tak to znamena ze prumerne auto musi vydrzet dohadem kolem 30 let, aby to pak spolu s novymi dalo ten prumer 15, tzn ty 18 lete fabky jsou lehce za pulkou prumerne doby zivotnosti, tedy neni divu ze nejsou na srotaku

0/0
10.8.2017 23:38
Foto

R76o43m94a67n 53K70o24z52e50l 4167196903744

No také platí, že stáří vozového parku je u nás už dlouho 14 let, teď to začalo jít nahoru a to i proto, že dříve auta odpadávaly kvůli korozi, jenže Fabie i Oktávky reznou velmi málo.

0/0
10.8.2017 23:51
Foto

J68a57n34a 81K37o21z92á22k39o13v25á 24V80o24l21r78á96b45o28v23á 9173944215641

Mají tam trochu rozpor. Češi (občané) mají nízkou kupní sílu a tak kupují levná stará auta z dovozu a na závěr se dočteme, že regulovat se dá m. j. zvýšením silniční daně pro stará auta určená k podnikání. Firmy jsou největší tahouni, kdož nové vozy kupují. Logicky mně z toho vyplývá, když nezabral med (šrotovné), tak se zkusí bič (silniční daň). Jakmile ji stát zavede pro všechna auta, nejen podnikatelská, to bude najednou vichr..

+1/0
10.8.2017 19:07

V26l68a38d49i91m40í44r 67F40i42b52i36g21e31r 5424441601834

U nás žádné šrotovné nebylo, ale taky to vidím že se spíš půjde formou represí než pobídek a stimulací.

0/0
10.8.2017 19:28

T13o90m52á39š 89Z10e40m70a18n 3725728604615

V roce 2000 byl brutální rozdíl koupit si nové auto a zbavit se starého.

V roce 2010 tu při výměně nějaký posun také byl.

Ale dnes? Mám jedno auto staré 8 let a druhé 9 (a pak máme ještě 3. které má 19, ale to už moc nepočítám, ikdyž stále funguje a odmítá umřít) a nepředpokládám že bych je musel do 5 let měnit. Když jedu jejich současnými ekvivalenty, nevidím žádný posun, žádný přínos, spíš potenciální potíže a downsizing.

Obnova za nové stejně drahé by byla spíš krokem dolů a koupit nové-lepší za mega se mi nechce..

A třeba zkuste dnes na trhu najít adekvátní náhradu za Subaru Forester SG..

+3/0
10.8.2017 19:03

P61ř23e26m20y52s63l 71H47r72o79m55a49d81a 2684526858231

Tak zrovna u toho Subaru je ten pokrok velký. Nový Forester je větší, technologicky daleko lepší a přitom je za stejnou cenu, jako byl jeho předchůdce. Připomenu jen, jak moc první a druhá generace trpěla na korozi u zadních tlumičů. Nehledě na to, že druhou generaci Forestra spíše nahrazuje Subaru XV.

0/0
10.8.2017 22:58

T84o78m56á20š 56Z60e34m25a98n 3595918984735

Narostly rozměry a hmotnost.

Klesl výkon (benzínu)

Ubyla redukce

Už to není nízký crossover, který to na asfaltu natřel oktávkám a v terénu súvéčkům..

Ale uvažuji o Outbacku jako náhradě stávajícího kombi na dlouhé trasy - chybí mi 4x4 a světlost, když chci po dleší trase odbočit ze silnice.

0/0
10.8.2017 23:30

P59ř66e68m90y73s58l 17H25r33o17m29a91d65a 2284716838491

koupit můžete i třetí generaci s redukční převodovkou, ten výkon není žádná tragédie ;-)

Hlavně jak píšu 1. a 2. generace, tam byl obrovský problém s korozí kolem zadních tlumičů. Prostě ta auta nejsou nesmrtelná ;-(

0/0
10.8.2017 23:49

M28a71r27e32k 58J86a80n14e51č65k65a 1847366643221

Japonské vozy do roku výroby cca. 2007-2008 prostě rezly. To není nic nového, teprve pak se to zlepšilo. Stačí si jenom otevřít kapotu motoru u těchto starších ročníků a kouknout na motory a hned je jasno, kdo a jak se o to auto staral a kde ho provozoval a nemusíte si auto ani zvedat a koukat na spodek ;-)

0/0
11.8.2017 15:40

T54o72m16á95š 81G22r76o77s36s15m69a54n48n 6894648932161

Kdyz se nechate

0/0
10.8.2017 18:59

J53a25k19u72b 37K55n36e17c81h19t68o17v51s58k47ý 3800646781202

Když jsou lidé vykořisťování, tak se nedivme, že nemáme na nová auta.

+2/−1
10.8.2017 18:12

T55o65m86á66š 16G94r49o94s52s26m36a65n60n 6114708782821

Kdyz se nechate, vy sam jste svuj cas prodal nekomu za penize ve smlouve, za mesic. Mate moznost. Zmenit to

+1/−4
10.8.2017 19:00

P49e12t81r 44S60c68h73w40a66r18z 7298639213171

Ano, ale.... Kdo bude péct rohlíky, pucovat hajzly, sedět na kase v superhyper, dělat ve skladu - a zároveň si poslušně kupovat nový vůz co pět let? ;-D

+2/0
10.8.2017 20:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.