Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Češi jezdí ve stále starších autech, průměrný věk už přesáhl patnáct let

Průměrný věk osobních automobilů v Česku stále roste. Přesahuje už patnáct let. Evropský průměr je přitom výrazně nižší – činí jen 9,7 roku. Vyplývá to z aktuální statistiky Svazu dovozců automobilů pro iDNES.cz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L74a88d23i54s34l54a16v 98K34a12l41o49u46s 7165606821710

No jel jsem na dopravní inspektorát,pak do servisu, pak na STK, pak pro náhradní díly, pak natankovat, přezout pneumatiky. No nemít to auto,tak to za dnešek všechno nestihnu.

+1/0
13.8.2017 14:13

J65i75ř59í 14E83r30b42e10n 1353664256477

R^

(Ale jsou i tací, kteří ten váš vtípek nepochopí - kolegové Vinař, Báča, Hanus a podobní.)

0/0
17.8.2017 8:44

V14l91a89d29i39m92í22r 41R46e40t87t38i73n43g44e20r 5185596685785

Češi jsou v pasti, za co mají vyměnit nové auto? I když sumu by i našetřili na úkor všeho jiné, co by tím získali? Třeba původní Octavia II, robustní a spolehlivé auto s atmosferickým motorem nebo trvablivým dieselem, levné na údržbu. Co by získali jeho výměnou za Octavii III? Tenké plechy, které budou podobané po prvních kroupách, místo motoru sekačku na trávu s miniturbem, které je vystaveno obrovským teplotám což selským rozumem nemůže vydržet dlouho a auto nestojí jak mobil, že ho za chvíli vyměním, to musí většině rodin vydržet dlouho. A to nová auta nesplnují, proto se udržují ta stará, která byla tzv. "držák".

+1/0
12.8.2017 12:18
Foto

J71i40r89i 31K36r18c35k52a 5171929504828

Navíc u trojkové převodovky jsou montována ložiska s větší vůlí,kvůly snadnější montáži.Sto tisíc a novou převodovku.JK

0/0
15.8.2017 22:58

P49e32t74r 97J57a28r13o16s35c26h 4567276716660

koupil jsem fiat 500 na litani a jsem spokojen, nechapu tyhle clanky blbosti.

Místo toho aby se stat staral abychom brali zasadne vetsi mzdu, bude vymyslet dane?

+1/0
12.8.2017 11:37

M86i93r30e83k 59G75a28j55e83r 5291846629710

Opravdu je ekologicke vymenit 10 let stare auto s malym najezdem za nove a dat za to pul milionu? Za dalsich 10 let to nove bude uz 10 let stare, zatimco to stale dobre puvodni auto bude jen 2x starsi. Proste zalezi na stavu auta, ne tolik na veku.

+4/0
11.8.2017 10:31

J66a67n 56U47l52m 7170369836652

Koupil jsem si teď ze srandy Mercedes CLK 3,2 z roku 2000, protože za pár let už tyhle obsahy nebudou. A to co má to auto uvnitř (o motorizaci ani nemluvím) to dneska nenajdu v žádných Škodách, Hyundaích, Kiách, Seatech...

Funguje naprosto perfektně a pro ty co chtěji argumentovat vysokým povinným ručením: 2333,- Kč u Allianz

+6/0
11.8.2017 8:55

J51i75ř38í 88E89r67b55e38n 1593164486117

Budiž vám to přáno. Většina normálních lidí si "ze srandy" koupí leda tak nový koberec za pár stovek než auto za milion.

+2/0
11.8.2017 20:55

M64a28r41t94i71n 67S94e48d68o78n70a 2635346316629

Tak to jste asi jediny kdo ma obsah 3.2 , vetsina motoru ma objem :-P. Jinak mam pochyby, zda mate ISOFIX.

0/0
13.8.2017 18:57

P66ř83e18m18y61s68l 48H84r30o44m70a68d68a 2134136568251

Tak tvrdit, že stará auta jsou lepší než ta nová je dost úlet. Když například porovnáte benzinového Forestera 2007 s tím současným, tak zjistíte, že motor má stále stejný základ, ale technologicky je to auto mnohem dále, než předchozí generace. Je pravda, že diesel-boxer by nejprve hodně poruchový, ale to už se také změnilo. Rozhodně nová auta jsou nesrovnatelně lepší než ta deset let stará.

Jiná věc je porovnání s dvacet let starými jednoduchými auty, která jsou levná na údržbu. Jenže tato auta už dlouho udržovat v provozu nepůjde, rez je svinstvo. :-/

+1/−1
10.8.2017 22:51

J11o22s24e91f 49H49r28u53b46o88s 9576809893159

Co mě vyjde kompletní rekonstrukce Forestera I. generace je titěrný zlomek ceny nového. Jako bonus auto není nijak složité na údržbu. nevidím nejmenší důvod proč si koupit nové a projebat peníze za auto, které mě svou udržbou a naklady s ním spojené vyjdou jako rodinný dům.......

+2/0
10.8.2017 23:06

P29ř68e42m55y42s58l 38H20r93o43m49a41d80a 2124886208731

:-/Tak nový Forester je levnější, než byl jeho předchůdce 1. i 2. generace. Forestra první generace je velice těžké rekonstruovat. Ještě tak možná provést repase podvozku, udělat brzdy, spojku, rozvody. Horší už je to s generálkou motoru. Nejhorší je však rez u zadních tlumičů, kdo neošetřoval spodek a dutiny, ten má Forestra sežraného až hrůza, a to i toho druhé generace. Pravdou je, že těch udržovaných Forestrů se nikdo moc nezbavuje, v bazarech jen předražený šrot s nájezdy kolem čtvrt milonu kilometrů :-/

+1/0
10.8.2017 23:17

J90o14s74e27f 27H82r70u75b39o20s 9846189983559

Ale pokud nekdo auto používá vice než 10 let, tak jeho zkušenosti s vozem budou o něčem vypovídat. a pořád je pro výhodnější starší a léty prověřený vůz než krok do neznáma. :]

0/0
10.8.2017 23:23

T83o56m12á46š 98Z56e83m25a65n 3765188744215

Mám SG z roku 2007 - oproti současnému má o 8 kW víc, o 200+kg méně, je menší a je nižší, nenaklání se tolik, má redukční převodovku (porovnávám benzínové verze).

Mám ho jako druhé auto na kratší trasy/ježdění po městě/ do lesa/ v zimě. A baví mne s ním jezdit.

Navíc nové Subaru s automatem už nemá mezinápravový diferenciál, ale spojku alá Haldex:-/ To si rovnou můžu koupit Karoqa..:-(

A to nemluvím o klesající kvalitě u Subaru s časem.

+2/0
10.8.2017 23:24

J95o70s65e71f 67H66r38u71b13o66s 9696879863399

Haldex je pro mě sebevražda. Jinak co se SG 2007 týká, zatím jen samé klady. Až jednou potkám strom tak tvrdě, že neopravím staré SG tak II. je jasná volba.... ;-D

0/0
10.8.2017 23:31

P65ř32e84m46y15s29l 26H31r57o20m36a58d98a 2874816158281

Mám 3. generaci benzín s redukční převodovkou a mezinápravovým diferenciálem !! 8-o asi shoda názvu 8-o

0/0
10.8.2017 23:46

J43o70s80e33f 75H82r36u69b51o31s 9476189443159

Teď nejak nechapu. :]

0/0
10.8.2017 23:49

P75ř43e83m25y58s37l 15H14r18o51m18a83d35a 2164456808901

prostě i třetí generace se dělala i s redukční převodovkou a bez haldexu. Jestli to teď změnili to fakt nevím. Naštěstí Subaru nemusí člověk kupovat každý druhý rok. Do ojetého bych však nešel. Asi si tohle budu hýčkat, aby mi vydrželo až do smrti.

+1/0
10.8.2017 23:52

J65o82s49e47f 39H75r12u17b32o96s 9636109113829

Nechci nějak urazit ale mě ten nový design moc nezaujal.

Ani jsem neměl možnost se III. generací svézt, natož ji projet.

+1/0
10.8.2017 23:55

P59ř76e85m60y75s72l 28H40r82o80m34a35d74a 2574426978201

jezdí stejně skvěle jako předchozí generace, navíc je mnohem pohodlnější

+1/0
11.8.2017 0:12

T20o24m26á42š 10Z92e96m90a17n 3775798764455

Ano cca do 2013 se dělal 5° s redukcí a nižším výkonem než v SG, současný už nemá ani tu redukci.

0/0
11.8.2017 17:30

L48a30d67i13s78l17a32v 97K22a83l36o65u81s 7665866611880

Tak příklad právě značky SUBARU je dost nešťastný. Na území ČR této značce není přáno. Naftové verze jsou doslova úlet výrobce, které nemají se spolehlivostí japonských výrobců nic společného. Reklamace neuznávají, opravy cenově totálně přemrštěné. Náhradní díly nedostupné, resp. jsou originály za ty totálně přepálené ceny. To co stojí v dolarech nějaké peníze, tak v ĆR stojí 3x tolik. Servisy si dělají ze zákazníků TOTÁLNÍ DOJNÉ KRÁVY. Nikdo tomu pořádně nerozumí, takže spíš vymění polovinu auta a stejně na nic nepřijdou. Rez řádí už i u zánovních vozú. Značka i auta mohla být dobrou volbou, ale v kombinaci cenové politiky a přístupu k zákaznikům (arogance) tato značka ztrácí na území ČR smysl.

+1/0
11.8.2017 8:19

P51e40t59r 78J33a27r30o57š 2344121385287

Technologicky ano. Ale co zivotnost a spolehlivost?

0/0
11.8.2017 8:36

J61a17n 25U66l47m 7340419776652

Jo?

0/0
11.8.2017 8:45

M34a29r40e42k 78J76a21n41e89č27k82a 1837786663921

Vám se opravdu design nového Forestera, stejně tak Outbacka líbí? Výjimkou je tady snad pouze Levorg. Navíc diesel boxer si to tak podělal se spolehlivostí u uživatelů a byla to doslova "časovaná bomba", kdy se bude muset měnit půlmotor, tím spíše, jak je choulostivej na kvalitu nafty, tak dnes by šel do něj už pouze dobrodruh. Stejně tak CVT Lineartronic, staré hydroměniče jsou při správném zacházení a pravidelné výměně oleje téměř nesmrtelné. CVT už takovou výdrž nemají. To vám píši jako velmi spokojený majitel Legacy IV, o které se vzorně starám, i když to auto kromě pravidelné výměny oleje nic nechce, byť nový Levorg se mi dosti líbí, ale nevidím důvod jej kupovat, protože žádný diametrální rozdíl, coby nástupce Legacy IV tady nevidím, tím spíše, že jsem v něm jezdil. O něco lepší podvozek určitě má, ale kvůli tomu nemá cenu investovat něco přes 800tkč, to dám raději do něčeho jiného :-)

0/0
11.8.2017 15:25

J69o92s72e41f 73H10r64u13b21o13s 9866169443859

Je to prosté, říká se tomu plánované zastarávání... Vozy od roku vyroby 2000 jsou spotřebním zbožím.

0/0
10.8.2017 22:45

L76a95d62i59s77l58a27v 47K38a68l61o63u58s 7855506211420

Asi to bude tristní,ale důvod bude prostý. Starší vozy jsou lepší, než ty nové.

+8/−2
10.8.2017 20:02

M45i96c72h44a25l 12N61a29j74m16a61n 7729933856610

Jo to určitě ;-D. Namátkou pár pátnáctiletých aut: škoda fabia 1. generce, škoda octavia 1. generace, peugeot 406, opel astra G,......... To jsou vyloženě lepší auta, než současná produkce.

+6/−2
10.8.2017 20:19

J17o60s35e93f 31H16r25u87b86o30s 9766119643199

Za 406 v combi jsem zaplatil 10.000Kč :D Za tu dobu už bez investic najela 35.000Km a to jsem a mám averzi na francouzká auta. ;-)

+5/0
10.8.2017 23:14

J11a45n 31B86a52r63t31á47č59e36k 6505875840659

S P406 benzín nemám problém, nechybí mu nic co potřebuju, nejsem v něm jak sardinka, kolena mám od sebe, hlavou nedrkám o střechu, většinu servisu lze dělat svépomocí, takže levný provoz o nic moc dražší než Felicie, utáhne větší přívěs, nehnije, je pohodlný, takže pohoda.

+6/0
10.8.2017 23:17

J70o92s13e13f 41H60r80u42b57o91s 9526869243269

406 jsem si pořídil jen díky ceně a mé zkušenosti jsou více než kladné. Dokonce i ta klimatizace funguje :D :D :D

+1/0
10.8.2017 23:25

J36a70n 74B19a60r22t20á69č95e92k 6105795230839

Po ZX jsem chtěl Xantii, v té době nebyl výběr a objevila se 406 a stála 30000, nějaké zásahy byli nutné a i přes stáří má nájezd 25-30000 ročně, přesto má provozní náklady do 1 Kč / km bez paliva.

+1/0
10.8.2017 23:31

J39o68s75e94f 40H18r31u35b34o82s 9426909163229

1Kč na kilák to by sedělo, neuveřitelné jak jsem si rozšířil obzou u octavii. Naše firma je využí již spoustu let, a nejméně nakladná je ta nejstarší bestie. III. octavia je neskutečně nákladné auto. Jen už ta I. není dost reprezantativní.....

+1/0
10.8.2017 23:36

P59e64t25r 58J59a27r16o98š 2544171405927

Tak skoda oktavia I. generace je obecne jedno z nejoblibenejsich aut u nas. Zejmena v nafte. Ani muj soused na nej neda dopustit. Pry radsi proda Sharana, nez by se zbavil oktavky.

0/0
11.8.2017 8:41

J22a83n 77U85l76m 7690859716812

Tak nejmenuj záměrně odpad, krupko

0/0
11.8.2017 8:48

L44i80b82o90r 31H26l56u57b89u79č90e45k 4250380877707

VW GOLF IV. ....v čem je horší, než současné vozy stejné třídy...??

0/0
13.8.2017 21:07
Foto

R73o55m39a51n 47K62o63z45e74l 4917726743164

Hlavně ty vozy vydrží hodně.....Fabiím bude už 18 let a na vrakovišti ji nenajdeme, taktéž Octavií 1.generace šlo na vrakoviště velmi málo.

+3/0
10.8.2017 21:24

M76a42r46t97i80n 65K52a40r80á72s50e46k 9238823348948

Tak sam pisete - nejstarsi fabie maji dneska 17 nebo 18 let. Jestli prumerne stari vozu je cca 15 let, tak to znamena ze prumerne auto musi vydrzet dohadem kolem 30 let, aby to pak spolu s novymi dalo ten prumer 15, tzn ty 18 lete fabky jsou lehce za pulkou prumerne doby zivotnosti, tedy neni divu ze nejsou na srotaku

0/0
10.8.2017 23:38
Foto

R21o39m92a56n 69K30o21z94e90l 4907976653544

No také platí, že stáří vozového parku je u nás už dlouho 14 let, teď to začalo jít nahoru a to i proto, že dříve auta odpadávaly kvůli korozi, jenže Fabie i Oktávky reznou velmi málo.

0/0
10.8.2017 23:51
Foto

J12a60n51a 11K28o48z42á37k81o79v63á 94V97o97l48r62á19b10o64v81á 9783324605911

Mají tam trochu rozpor. Češi (občané) mají nízkou kupní sílu a tak kupují levná stará auta z dovozu a na závěr se dočteme, že regulovat se dá m. j. zvýšením silniční daně pro stará auta určená k podnikání. Firmy jsou největší tahouni, kdož nové vozy kupují. Logicky mně z toho vyplývá, když nezabral med (šrotovné), tak se zkusí bič (silniční daň). Jakmile ji stát zavede pro všechna auta, nejen podnikatelská, to bude najednou vichr..

+1/0
10.8.2017 19:07

V11l65a39d28i63m72í85r 54F22i47b33i13g30e34r 5284901431964

U nás žádné šrotovné nebylo, ale taky to vidím že se spíš půjde formou represí než pobídek a stimulací.

0/0
10.8.2017 19:28

T55o83m89á95š 28Z28e92m56a57n 3625268854905

V roce 2000 byl brutální rozdíl koupit si nové auto a zbavit se starého.

V roce 2010 tu při výměně nějaký posun také byl.

Ale dnes? Mám jedno auto staré 8 let a druhé 9 (a pak máme ještě 3. které má 19, ale to už moc nepočítám, ikdyž stále funguje a odmítá umřít) a nepředpokládám že bych je musel do 5 let měnit. Když jedu jejich současnými ekvivalenty, nevidím žádný posun, žádný přínos, spíš potenciální potíže a downsizing.

Obnova za nové stejně drahé by byla spíš krokem dolů a koupit nové-lepší za mega se mi nechce..

A třeba zkuste dnes na trhu najít adekvátní náhradu za Subaru Forester SG..

+3/0
10.8.2017 19:03

P17ř62e52m61y64s38l 41H72r98o10m40a43d15a 2964816328891

Tak zrovna u toho Subaru je ten pokrok velký. Nový Forester je větší, technologicky daleko lepší a přitom je za stejnou cenu, jako byl jeho předchůdce. Připomenu jen, jak moc první a druhá generace trpěla na korozi u zadních tlumičů. Nehledě na to, že druhou generaci Forestra spíše nahrazuje Subaru XV.

0/0
10.8.2017 22:58

T46o90m95á34š 19Z23e67m97a45n 3145108714385

Narostly rozměry a hmotnost.

Klesl výkon (benzínu)

Ubyla redukce

Už to není nízký crossover, který to na asfaltu natřel oktávkám a v terénu súvéčkům..

Ale uvažuji o Outbacku jako náhradě stávajícího kombi na dlouhé trasy - chybí mi 4x4 a světlost, když chci po dleší trase odbočit ze silnice.

0/0
10.8.2017 23:30

P87ř97e37m57y37s83l 11H41r70o43m79a80d69a 2924826438741

koupit můžete i třetí generaci s redukční převodovkou, ten výkon není žádná tragédie ;-)

Hlavně jak píšu 1. a 2. generace, tam byl obrovský problém s korozí kolem zadních tlumičů. Prostě ta auta nejsou nesmrtelná ;-(

0/0
10.8.2017 23:49

M66a37r27e25k 89J26a84n59e72č56k55a 1797426483941

Japonské vozy do roku výroby cca. 2007-2008 prostě rezly. To není nic nového, teprve pak se to zlepšilo. Stačí si jenom otevřít kapotu motoru u těchto starších ročníků a kouknout na motory a hned je jasno, kdo a jak se o to auto staral a kde ho provozoval a nemusíte si auto ani zvedat a koukat na spodek ;-)

0/0
11.8.2017 15:40

T80o13m75á30š 30G47r97o46s27s88m74a61n17n 6354808652401

Kdyz se nechate

0/0
10.8.2017 18:59

J23a44k72u38b 38K57n17e38c44h73t93o19v44s14k53ý 3270896631832

Když jsou lidé vykořisťování, tak se nedivme, že nemáme na nová auta.

+2/−1
10.8.2017 18:12

T43o19m86á29š 86G93r77o30s19s23m18a38n52n 6184578422251

Kdyz se nechate, vy sam jste svuj cas prodal nekomu za penize ve smlouve, za mesic. Mate moznost. Zmenit to

+1/−4
10.8.2017 19:00

P58e30t28r 94S49c49h64w17a83r12z 7548599453131

Ano, ale.... Kdo bude péct rohlíky, pucovat hajzly, sedět na kase v superhyper, dělat ve skladu - a zároveň si poslušně kupovat nový vůz co pět let? ;-D

+2/0
10.8.2017 20:19







Najdete na iDNES.cz