Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stát chce podél kolejí protihlukové stěny, rozdělují odborníky i cestující

Stát má naplánovanou megalomanskou výstavbu protihlukových zdí na železnici za přibližně 2,185 miliardy korun. Tvrdí to drážní specialista Jindřich Berounský, který patří mezi nejhlasitější odpůrce jejich výstavby. Aplikace zdí rozděluje kromě odborníků i veřejnost.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J41a14r85m41i87l 82V19e21p86ř61e92k 60S15t97. 5106515224609

To je opravdu nesmysl na několikátou! Já bych už po takové trati vlakem necestoval a myslím, že by nás bylo víc.

0/0
15.9.2017 20:07

M20a39r96t49i26n 74K47u98č72e34r32a 8569369179902

Ted je to nová móda . Banda tupych ekologů si postavi hlavu nebo si jeden chronicky stěžovatel pobreci a aby se projekt mohl realizovat omota se 5m protihlukovou zdi, ktera snizije přehled , přístup a vypada naprosto příšerně.

Jine zdroje hluku jim navic ve stejné lokalite nevadí ;-D

0/0
17.8.2017 4:36

M51a82r89e69k 60M43a83r47t30i48n 8879374296530

Česko - jeden velký beton podél tratí. Zajímavé, že v zahraničí to dokáží realizovat i jinak.

0/0
16.8.2017 12:54

M66i24c76h14a90l 46Ř38e65z79n92í56č43e48k 1651438737870

A pro ty, co říkají, že si lidé zvyknou na hluk, tak nemáte pravdu. Hluk má poměrně významný vliv na psychiku jednotlivce a často způsobuje únavu, depresi, rozmrzelost, agresivitu, neochotu, zhoršení paměti, ztrátu pozornosti a celkové snížení výkonnosti.

Dlouhodobé vystavování nadměrnému hluku pak způsobuje hypertenzi (vysoký krevní tlak), poškození srdce včetně zvýšení rizika infarktu, snížení imunity organismu, chronickou únavu a nespavost. Výzkumy prokázaly, že výskyt civilizačních chorob přímo vzrůstá s hlučností daného prostředí.

+1/0
15.8.2017 16:24

M87i68c38h58a70l 92Ř59e70z77n30í68č45e15k 1411378277600

co se týká nízkých clon, ty jsou účinné jen pokud jsou umístěny co nejblíže ke koleji. To dobře funguje na jednokolejné trati. Na dvojkolejné trati by musela být umístěná clona i mezi kolejemi, čemuž se brání především údržba trati, protože by takové clony bránily přechodu z jedné koleje do druhé.

0/0
15.8.2017 16:21

M84i95c12h13a68l 91Ř23e46z90n53í40č94e62k 1901908857980

to je neuvěřitelné, kolik vyslovených nesmyslu je v článku i tady v diskuzi. Tak jen pár poznámek k tomu jaká je skutečnost.

1) PHS brání v rozhledu - nesmysl, nejde zkolaudovat a opakovaně jsem se setkal s dodatečnou úpravou hotové stěny, aby rozhledu nebránila

2) jsou překážkou při zásahu zásahu - v PHS jsou tzv. prostupná pole, většinou v místech, odkud jde provádět zásah.

3) snižují propustnost trati - PHS nemají žádný vliv na propustnost trati (jak by to asi měly zvládnout)

4) překážka při vykolejení - sloupky jsou dimenzovány na zatížení větrem - síla od vykolejeného vozidla je o dva řády vyšší.

0/0
15.8.2017 16:18

P31e92t54r 65N78o55v48o55t29n52y 1771930121

1) tak si sedněte do spodního patra cityelefanta nebo do něčeho jiného nízkého.(teď sedím v Bdtn a přes ten nemytej hnus na novém spojení je vidět jen nahoře obloha) 4) samozřejmě že to vlak zbourá, ale taky se u toho vážně poškodí. Lehčí jednotky můžou mít problém.

+1/0
15.8.2017 16:30

M72i86c97h42a34l 16Ř56e36z12n71í35č54e12k 1111458347860

měl jsem na mysli rozhledové poměry na přejezdech, rozhled do krajiny nejsem ochoten komentovat - jde o dopravní prostředek a né o vyhlídkovou jízdu.

4) zkuste si najím, co musí vydržet rám železničního vozidla, pak se se mnou nebudete přít. Srovnal bych, že phs je pro vlak totéž jako drátěný plot pro osobní auto

0/0
15.8.2017 16:40

P75e37t50r 51N50o45v40o60t62n13y 1561470881

A proč jsou vlastně ve vlacích okna? 4) rám může vydržet co chce, když se to převrátí a narazí do takové zdi skříní. Pendolino dostalo nad rám a jak to dopadlo.

0/0
15.8.2017 16:52

M45i74c89h70a10l 62Ř10e60z27n14í87č66e96k 1861978387750

proč má okna metro?

0/0
15.8.2017 17:01

M83i22c11h27a50l 42Ř69e25z95n58í56č90e82k 1701258747490

4) převrácení je vyjímečné a od phs rámu nad rám nedostane

0/0
15.8.2017 17:02

P67e78t17r 22N65o70v43o25t75n74y 1491890321

Dovolím si citovat příspěvek pana Jemelky "Například přejezd Svinov. Ve Svinově absolutně maskují vyjíždějící vlak z poslední koleje. Nikdo nečeká, že tam něco jezdí a vlak se vyřítí potichu ze zálohy zezadu (víc než 90°) už 60 km/h. Rozhled je asi 1-2 sekundy. "

0/0
15.8.2017 17:04

M41i52c93h65a26l 58Ř18e23z60n61í88č53e58k 1291408457310

to je potřeba řešit s policií, která má pravomoc nařídit úpravu, pokud to bylo chybně zkolaudováno.

0/0
15.8.2017 17:09

M38i71c80h82a51l 30Ř97e98z14n19í54č71e26k 1541198547100

tak jsem si ho našel a jedná se o chráněný přejezd se závorami. PHS je tu opravdu dotažena nesmyslně až přejezdu, ale problém tohoto přejezdu je asi někde jinde. Je těsně za zhlavím, možná ještě ve staničním obvodu. Zab.zař. tu pouští červená světla a mnohem později teprve spouští závory. Podle videa na youtube tu dlouhé minuty svítí červená, pak spadnou závory, prodeje vlak, zvednou se závory a červená zůstane svítit, protože v obvodu už čeká další vlak. Pro místní to musí být deprimující a přejíždění na červenou tu bude běžné. To pak jde skutečně o život.

0/0
15.8.2017 19:13

J85a22n 29J52e98m75e55l85k45a 1275940

Tak jeden náctiletý už tam pomník má.. A ono je to zrádné, nemusíte mít ani v úmyslu přecházet. Pouze být za závorou a koukat před sebe. A vlak vás zleva nehezky překvapí. Tam je škoda, že není na zemi na asfaltu nějaké pořádné varování, když už se tam něco takového stalo.

0/0
16.8.2017 9:37

M48i73c58h14a44l 11Ř70e33z74n62í86č19e81k 1521728237940

všude, kde lidi chodí přes koleje jde o život. Ve Svinově dělali koridor někdy okolo roku 2000. Dnes by tam byl podjezd stejně jako o kus dám pod dálnicí. Nedávno jsem tu diskutoval pod článkem o starostovi, který bojuje proti podchodu pod tratí, přechod se závorou je prý dostačující. A taky pod tím článkem nadávali lidi na betonovou loby.

+1/0
16.8.2017 22:43

P15e79t61r 80N37o14v38o96t54n59y 1511590611

2) i to prostupné pole se musí rozebrat a to stojí čas.

0/0
15.8.2017 16:36

M40i51c53h52a22l 68Ř90e59z32n51í95č15e19k 1981258887530

zásah na železnici není nikdy jednoduchy

0/0
15.8.2017 16:40

P88e22t66r 73N43o71v14o10t42n92y 1961330171

A byl by mnohem jednodušší bez vysokých phs.

0/0
15.8.2017 16:54

M96i42c35h29a12l 44Ř59e29z22n30í68č52e92k 1211698307150

stávající předpis na umísťování prostupných polí je zcela v souladu s požadavky záchranářů - myslím, že je tam prostupnost do 15minut

0/0
15.8.2017 17:12

V61a42c91l44a59v 36B70u17r50e39š 3863788772969

A co teprve protihlukové stěny u silnic II a III tříd to bude byznys, prostě budeme bydlet za jednou velkou protihlukovou zdí, a co protihlukové stropy v paneláku?A hluk z letadel?super byznys, 500 metrová vysoká protihluková zeď, jen se divím, že jsme přežili hluk od komunistů, bakterie v houbičkách na nádobi atd.......

0/0
15.8.2017 15:37

P85e59t89r 57N97o80v12a12k 3820627349867

https://www.youtube.com/watch?v=aqq0gh7eLY8

Moc stěn tam není.

0/0
15.8.2017 13:28

M76i16c53h30a50e44l 56S48t81a36n12o11v44s10k43ý 6847515188884

Kdyby se udělaly pořádně koleje, tak bude hluk poloviční. Jenomže, jak vtipně píše autor, čím dražší, tím lepší - pro projektanty i pro betonovou lobby.

+2/0
15.8.2017 12:31

V22a70c90l81a73v 24P24e82r70o24u13t43k20a 6418577534171

Ne stát někdo konkrétní se pod toto darebáctví podepsal a musí být štědře odměnován.

0/0
15.8.2017 11:26

I82r63e61n79a 34V57r55á51n12o50v74á 5712782105664

Co udělají s hlukem z letadel?

+1/0
15.8.2017 11:05

I82r28e49n44a 68V27r40á58n59o61v82á 5332672525414

Co z toho rovnou udělat metro?:-/

+1/0
15.8.2017 11:01

J86o40s65e33f 52H93i64l80d39e17b39r12a48n66d67t 5414674731382

Takovou totální hovadinu může prosazovat pouze ten, který chce jako podnikatel takovou zeď násobně předraženě stavět, ten, který si koupil levně hlučnější parcelu a teď se chce na naše útraty zbavit toho hluku a nebo, těmito dvěmi, zkorumpovaný politikRvRv

+2/0
15.8.2017 10:54

F71r40a40n89t70i88š43e28k 91M61a93c97k95ů 9882285260169

Takováhle hovadina může napadnout někoho jen u nás. Betonové stěny nejsou ve volné krajině ani kolem ICE pouze u měst a to ještě zřídka, na běžných tratích nejsou v SRN nikde a to ani ve Francii a ve Švýcarsku jsem také žádné nezaznamenal.

+5/0
15.8.2017 10:43

J28o47s23e35f 26H93ř95e49b14í46č11e50k 7306593440662

Bolševici všude nas.ali asfalt, betonová lobby všude se.e beton.

0/0
15.8.2017 10:13

P10a21v72e22l 12O93b92d21r14ž92á90l94e88k 6466494548672

Chápu, uježděná hlína je lepší...

0/0
15.8.2017 10:15

V71a51c49l57a31v 52P92e27r63o53u94t46k77a 6878257914561

máte raději zámkovou dlažbu,co se opravuje každého půl roku?

0/0
15.8.2017 11:27

M75a39r82t58i16n 16R73u11z33i31c11k84a 1452208546157

Ono se budete divit, ale ze silnic je ten hluk na rozdil od vlaku kontinualni a prakticky trvaly, coz je pro sluch mnohem horsi nez prujezd vlaku... ale imity jsou limity... treba v praze se diskutovala Belehradska ulice po rekonstrukci tramvajove trate byla tizsi, ale diky prisnejsim normam pro kolejova vozidla, hrozilo, ze tramvaje se tam zrusi a vyhoveli by mnohem hlucnejsi autobusy pred tramvajemi a to i vcetne automobiloveho provozu, nakonec se dohodli.

0/0
15.8.2017 10:00

V61l82a19d89i97m37í69r 32Š64t80ě50r98b93a 2492491952587

Když cestuji vlakem, chci se dívat z okna na krajinu v okolí a ne hledět do počmárané zdi.

Ani TGV je nemá kolem celé trati.;-);-);-)

+12/0
15.8.2017 9:37

M20i57c34h61a20e95l 21S65t97a24n45o29v25s40k32ý 6927615418764

A co takhle jezdec s praporkem před každým vlakem?:-)

0/0
15.8.2017 12:32

L69u85d94v91i30k 92S59p77i46n50k45a 1522797120905

dřív dělala kolejová doprava ve městech i mimo mnohem větší hluk a lidi neprotestovali .

+1/0
15.8.2017 9:35

J95o70s58e56f 50K35a83r37f87í41k 7572655666650

Ty stěny jsou občas fakt na kosočtverec:-P

A přitom by stačil gumový (či jiný zvuk neodrážející materiál) ve výšce cca 50cm...

+5/0
15.8.2017 9:30

M15i79c77h19a26l 12Ř96e77z80n63í75č25e13k 1901728477460

kdyby to byla pravda, tak nikdo ty 3 metry vysoký stěny stavět nebude.

0/−1
15.8.2017 16:02

P98e77t79r 87N51o90v69o45t16n21y 1391530661

Najděte si o něco níže příspěvek pana Křivánka.

0/0
15.8.2017 16:33

D45r64a71h45o88m83í78r 85S74t31r22o85u53h55a59l 4725538292614

Zatímco Američani do toho skočili po hlavě, Češi jdou cestou postupného vývoje. Nejdřív postavili koleje, teď staví stěny, pak udělají strop, zakulatí to a za třista-čtyřista let máme hyperloop jak vyšitej.

+3/0
15.8.2017 9:28

T71o37m65á92š 28B28í15l12ý 2975310747

To je super zpráva, už kupuju míchačku ;-D;-D

0/0
15.8.2017 9:25

M21a36r42t73i52n 46F70i46l55i18p74c10z19y92k 3101111765683

PHS jsou ideální pro sprejery. Mít takový zázrak jako PHS pomalovaný sprajerem a koukat na to celý den, na to se opravdu obzvláště těším. Bydlím 100m od hlavní železniční trati a s hlukem nemám absolutně žádný problém a betonové koryto, jehož výstavba se plánuje i u nás, mi vyloženě vadí.

+6/0
15.8.2017 9:20

P57a58v61e65l 79O80b22d25r13ž10á17l33e90k 6596674688292

Že s tím nemáte problém Vy neznamená, že s tím nemá problém vůbec nikdo v širokém okolí. A stačí aby si stěžoval jediný člověk.

Proto je požadavek na protihlukovky od hygieny součástí už stavebního povolení (a mnohdy ten požadavek dávají i obce).

+1/−3
15.8.2017 10:11

J24a64r78o43m32í39r 79K76r24á11l 4900199834539

No právě. Místní počítají s tím, že od trati je občas hluk. I když dnes o dost menší, než před léty. Pak stačí, když se přistěhuje nějaký prudič....

Je to jak v Hospodě na mýtince. ;-) A přitom ta betonová protihluková stěna zvyšuje hladinu hluku dále od tratě.

0/0
15.8.2017 10:26

R28a95d18k96o 30K96ř51i78v82á22n85e66k 7890343405140

Možná jste si všimli, že po zasněžených kolejích jede vlak tiše, stejně tak tramvaj po zatravněném svršku. Většina hluku vzniká v pojezdové části vozidel. V úrovni skříní vozidel už vzniká hluku minimum. Pokrytí štěrkového lože absorbujícím materiálem v kombinaci s nízkými stěnami do výše podvozků má podle zahraničních zkušeností dokonce vyšší účinnost, než stěny, které odrážejí hluk na opačnou stranu a navíc zvyšují hluk i uvnitř vlaku.

Ano, je to složité, absorbující vrstva musí být snadno odstranitelná při údržbě, nesmí se uvolňovat ani při vysokých rychlostech, v Čechách navíc musí být z materiálu, který se nedá využít na zahrádce a ani ho nikde nevykupují:-) Ale částečně řeší i úkapy provozních hmot z vozidel a částečně chrání štěrk před zanesením pevnými nečistotami i před zaplevelením bez nutnosti postřiků.

Protihlukové stěny zhoršují výhled na přejezdech a brání zásahům IZS, jehož složky dokonce nutnou destrukci stěn při zásahu trénují.

+27/0
15.8.2017 9:14

M74i91c84h11a49l 42Ř17e49z42n92í82č31e56k 1501428477870

škoda, že nenapíšete konkrétní materiál, případně kde je toto řešení použito. Jinak nízké clony musí být blízko u koleje, tedy v případě dvojkolejné trati i mezi kolejemi. S tím zásadně nesouhlasí údržba tratí, je to velmi nebezpečné. Pokud víte o PHS která brání v rozhledu, řešte to s policií, která v případě, že řešení je v rozporu s normou nařídí SŽDC stěnu upravit.

0/0
18.8.2017 20:02

A97l26e23š 16K16r49e71j20č26í 6441801913539

Betonářská lobby opět v akci Rv

+4/0
15.8.2017 9:13

D56a67v89i57d 21P65e78š78e78k 3353201178560

Je to nesmysl, obvzlaste v dobe, kdy se testuje hyperloop.

Kdyz uz chteji neco stavet, tak at je to ferovy tunel, nejlepe zapusteny do terenu (pod zem)

+2/0
15.8.2017 9:13

M86a89r12t45i88n 39M64a19i48k91s91n26a75r 3754703938432

Souhlasim, navic tunel by mohl zvysit rychlost a bezpecnost vlaku (zadne krizeni s autama, chodcema a zviraty).

0/0
15.8.2017 9:36

J92i44ř38í 25K58o11c39u13r93e73k 6565394865598

No a v Gotthardu se zjistilo, že je problém jezdit přes 200 km/h. Krom toho že je to drahé, asi 5x dražší než po povrchu.

+1/0
15.8.2017 10:11

P44a36v37e23l 61O13b69d57r90ž88á17l67e38k 6356474718732

Pokud to jste ochotný z daní platit?

0/0
15.8.2017 10:12







Najdete na iDNES.cz