Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stát chce podél kolejí protihlukové stěny, rozdělují odborníky i cestující

Stát má naplánovanou megalomanskou výstavbu protihlukových zdí na železnici za přibližně 2,185 miliardy korun. Tvrdí to drážní specialista Jindřich Berounský, který patří mezi nejhlasitější odpůrce jejich výstavby. Aplikace zdí rozděluje kromě odborníků i veřejnost.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J30a53r49m29i91l 59V74e31p27ř79e46k 59S45t70. 5356355414139

To je opravdu nesmysl na několikátou! Já bych už po takové trati vlakem necestoval a myslím, že by nás bylo víc.

0/0
15.9.2017 20:07

M17a19r92t61i78n 86K76u46č46e94r35a 8449239799852

Ted je to nová móda . Banda tupych ekologů si postavi hlavu nebo si jeden chronicky stěžovatel pobreci a aby se projekt mohl realizovat omota se 5m protihlukovou zdi, ktera snizije přehled , přístup a vypada naprosto příšerně.

Jine zdroje hluku jim navic ve stejné lokalite nevadí ;-D

0/0
17.8.2017 4:36

M45a54r29e39k 11M83a78r46t66i79n 8199634626470

Česko - jeden velký beton podél tratí. Zajímavé, že v zahraničí to dokáží realizovat i jinak.

0/0
16.8.2017 12:54

M67i64c20h51a51l 15Ř15e74z37n90í70č42e25k 1231388367910

A pro ty, co říkají, že si lidé zvyknou na hluk, tak nemáte pravdu. Hluk má poměrně významný vliv na psychiku jednotlivce a často způsobuje únavu, depresi, rozmrzelost, agresivitu, neochotu, zhoršení paměti, ztrátu pozornosti a celkové snížení výkonnosti.

Dlouhodobé vystavování nadměrnému hluku pak způsobuje hypertenzi (vysoký krevní tlak), poškození srdce včetně zvýšení rizika infarktu, snížení imunity organismu, chronickou únavu a nespavost. Výzkumy prokázaly, že výskyt civilizačních chorob přímo vzrůstá s hlučností daného prostředí.

+1/0
15.8.2017 16:24

M45i32c78h58a35l 80Ř15e12z11n32í40č56e93k 1971768227820

co se týká nízkých clon, ty jsou účinné jen pokud jsou umístěny co nejblíže ke koleji. To dobře funguje na jednokolejné trati. Na dvojkolejné trati by musela být umístěná clona i mezi kolejemi, čemuž se brání především údržba trati, protože by takové clony bránily přechodu z jedné koleje do druhé.

0/0
15.8.2017 16:21

M97i36c70h33a71l 37Ř80e39z78n91í47č40e51k 1621328387530

to je neuvěřitelné, kolik vyslovených nesmyslu je v článku i tady v diskuzi. Tak jen pár poznámek k tomu jaká je skutečnost.

1) PHS brání v rozhledu - nesmysl, nejde zkolaudovat a opakovaně jsem se setkal s dodatečnou úpravou hotové stěny, aby rozhledu nebránila

2) jsou překážkou při zásahu zásahu - v PHS jsou tzv. prostupná pole, většinou v místech, odkud jde provádět zásah.

3) snižují propustnost trati - PHS nemají žádný vliv na propustnost trati (jak by to asi měly zvládnout)

4) překážka při vykolejení - sloupky jsou dimenzovány na zatížení větrem - síla od vykolejeného vozidla je o dva řády vyšší.

0/0
15.8.2017 16:18

P27e28t40r 67N18o38v39o46t48n13y 1811430791

1) tak si sedněte do spodního patra cityelefanta nebo do něčeho jiného nízkého.(teď sedím v Bdtn a přes ten nemytej hnus na novém spojení je vidět jen nahoře obloha) 4) samozřejmě že to vlak zbourá, ale taky se u toho vážně poškodí. Lehčí jednotky můžou mít problém.

+1/0
15.8.2017 16:30

M95i71c64h12a39l 39Ř98e30z21n60í51č77e94k 1111228647700

měl jsem na mysli rozhledové poměry na přejezdech, rozhled do krajiny nejsem ochoten komentovat - jde o dopravní prostředek a né o vyhlídkovou jízdu.

4) zkuste si najím, co musí vydržet rám železničního vozidla, pak se se mnou nebudete přít. Srovnal bych, že phs je pro vlak totéž jako drátěný plot pro osobní auto

0/0
15.8.2017 16:40

P80e76t33r 65N54o59v93o52t40n27y 1411920341

A proč jsou vlastně ve vlacích okna? 4) rám může vydržet co chce, když se to převrátí a narazí do takové zdi skříní. Pendolino dostalo nad rám a jak to dopadlo.

0/0
15.8.2017 16:52

M87i76c56h45a21l 50Ř67e85z59n92í97č53e95k 1161788267400

proč má okna metro?

0/0
15.8.2017 17:01

M42i38c33h83a42l 10Ř65e56z40n26í14č18e86k 1971808887270

4) převrácení je vyjímečné a od phs rámu nad rám nedostane

0/0
15.8.2017 17:02

P35e62t10r 48N65o10v23o12t94n27y 1401660101

Dovolím si citovat příspěvek pana Jemelky "Například přejezd Svinov. Ve Svinově absolutně maskují vyjíždějící vlak z poslední koleje. Nikdo nečeká, že tam něco jezdí a vlak se vyřítí potichu ze zálohy zezadu (víc než 90°) už 60 km/h. Rozhled je asi 1-2 sekundy. "

0/0
15.8.2017 17:04

M63i86c73h24a85l 97Ř64e11z14n44í55č78e64k 1201508807510

to je potřeba řešit s policií, která má pravomoc nařídit úpravu, pokud to bylo chybně zkolaudováno.

0/0
15.8.2017 17:09

M15i10c72h16a87l 52Ř62e40z93n72í32č69e39k 1151488267720

tak jsem si ho našel a jedná se o chráněný přejezd se závorami. PHS je tu opravdu dotažena nesmyslně až přejezdu, ale problém tohoto přejezdu je asi někde jinde. Je těsně za zhlavím, možná ještě ve staničním obvodu. Zab.zař. tu pouští červená světla a mnohem později teprve spouští závory. Podle videa na youtube tu dlouhé minuty svítí červená, pak spadnou závory, prodeje vlak, zvednou se závory a červená zůstane svítit, protože v obvodu už čeká další vlak. Pro místní to musí být deprimující a přejíždění na červenou tu bude běžné. To pak jde skutečně o život.

0/0
15.8.2017 19:13

J26a50n 30J22e83m93e90l62k34a 1585640

Tak jeden náctiletý už tam pomník má.. A ono je to zrádné, nemusíte mít ani v úmyslu přecházet. Pouze být za závorou a koukat před sebe. A vlak vás zleva nehezky překvapí. Tam je škoda, že není na zemi na asfaltu nějaké pořádné varování, když už se tam něco takového stalo.

0/0
16.8.2017 9:37

M91i85c45h13a60l 24Ř74e34z66n37í56č97e30k 1601558147900

všude, kde lidi chodí přes koleje jde o život. Ve Svinově dělali koridor někdy okolo roku 2000. Dnes by tam byl podjezd stejně jako o kus dám pod dálnicí. Nedávno jsem tu diskutoval pod článkem o starostovi, který bojuje proti podchodu pod tratí, přechod se závorou je prý dostačující. A taky pod tím článkem nadávali lidi na betonovou loby.

+1/0
16.8.2017 22:43

P77e43t14r 50N39o48v46o34t39n30y 1921250771

2) i to prostupné pole se musí rozebrat a to stojí čas.

0/0
15.8.2017 16:36

M25i35c28h14a74l 11Ř85e86z65n77í90č73e90k 1151878927320

zásah na železnici není nikdy jednoduchy

0/0
15.8.2017 16:40

P91e32t48r 86N71o55v24o59t51n56y 1951660361

A byl by mnohem jednodušší bez vysokých phs.

0/0
15.8.2017 16:54

M83i54c41h51a59l 41Ř72e12z55n79í12č15e90k 1761368587650

stávající předpis na umísťování prostupných polí je zcela v souladu s požadavky záchranářů - myslím, že je tam prostupnost do 15minut

0/0
15.8.2017 17:12

V57a41c46l46a96v 10B91u38r38e63š 3713898252599

A co teprve protihlukové stěny u silnic II a III tříd to bude byznys, prostě budeme bydlet za jednou velkou protihlukovou zdí, a co protihlukové stropy v paneláku?A hluk z letadel?super byznys, 500 metrová vysoká protihluková zeď, jen se divím, že jsme přežili hluk od komunistů, bakterie v houbičkách na nádobi atd.......

0/0
15.8.2017 15:37

P39e89t98r 51N17o28v59a63k 3380617599897

https://www.youtube.com/watch?v=aqq0gh7eLY8

Moc stěn tam není.

0/0
15.8.2017 13:28

M76i68c83h65a63e46l 33S91t89a48n34o88v46s56k40ý 6587305128194

Kdyby se udělaly pořádně koleje, tak bude hluk poloviční. Jenomže, jak vtipně píše autor, čím dražší, tím lepší - pro projektanty i pro betonovou lobby.

+2/0
15.8.2017 12:31

V39a65c64l52a74v 11P77e83r51o46u96t77k18a 6838477204251

Ne stát někdo konkrétní se pod toto darebáctví podepsal a musí být štědře odměnován.

0/0
15.8.2017 11:26

I69r53e96n18a 52V90r66á48n50o74v62á 5692712285144

Co udělají s hlukem z letadel?

+1/0
15.8.2017 11:05

I17r59e49n59a 20V13r41á90n62o68v49á 5502532505564

Co z toho rovnou udělat metro?:-/

+1/0
15.8.2017 11:01

J80o62s18e29f 42H60i57l22d31e23b72r85a36n59d13t 5314814731782

Takovou totální hovadinu může prosazovat pouze ten, který chce jako podnikatel takovou zeď násobně předraženě stavět, ten, který si koupil levně hlučnější parcelu a teď se chce na naše útraty zbavit toho hluku a nebo, těmito dvěmi, zkorumpovaný politikRvRv

+2/0
15.8.2017 10:54

F72r10a34n96t60i15š65e22k 15M54a83c50k25ů 9942105270809

Takováhle hovadina může napadnout někoho jen u nás. Betonové stěny nejsou ve volné krajině ani kolem ICE pouze u měst a to ještě zřídka, na běžných tratích nejsou v SRN nikde a to ani ve Francii a ve Švýcarsku jsem také žádné nezaznamenal.

+5/0
15.8.2017 10:43

J16o63s97e70f 56H11ř37e38b96í39č55e63k 7136653280682

Bolševici všude nas.ali asfalt, betonová lobby všude se.e beton.

0/0
15.8.2017 10:13

P78a71v82e79l 38O20b68d37r93ž44á16l76e38k 6326694408592

Chápu, uježděná hlína je lepší...

0/0
15.8.2017 10:15

V84a49c74l20a79v 12P53e32r69o31u18t35k66a 6518507274321

máte raději zámkovou dlažbu,co se opravuje každého půl roku?

0/0
15.8.2017 11:27

M56a26r37t44i10n 77R53u38z43i62c65k31a 1612678176847

Ono se budete divit, ale ze silnic je ten hluk na rozdil od vlaku kontinualni a prakticky trvaly, coz je pro sluch mnohem horsi nez prujezd vlaku... ale imity jsou limity... treba v praze se diskutovala Belehradska ulice po rekonstrukci tramvajove trate byla tizsi, ale diky prisnejsim normam pro kolejova vozidla, hrozilo, ze tramvaje se tam zrusi a vyhoveli by mnohem hlucnejsi autobusy pred tramvajemi a to i vcetne automobiloveho provozu, nakonec se dohodli.

0/0
15.8.2017 10:00

V33l53a79d77i93m68í90r 80Š36t15ě50r47b29a 2672771642357

Když cestuji vlakem, chci se dívat z okna na krajinu v okolí a ne hledět do počmárané zdi.

Ani TGV je nemá kolem celé trati.;-);-);-)

+12/0
15.8.2017 9:37

M21i98c23h24a31e50l 48S95t65a51n67o90v65s47k69ý 6497285808274

A co takhle jezdec s praporkem před každým vlakem?:-)

0/0
15.8.2017 12:32

L96u47d53v62i56k 45S63p73i71n13k90a 1242937870665

dřív dělala kolejová doprava ve městech i mimo mnohem větší hluk a lidi neprotestovali .

+1/0
15.8.2017 9:35

J35o56s18e71f 19K31a39r38f96í12k 7492225456490

Ty stěny jsou občas fakt na kosočtverec:-P

A přitom by stačil gumový (či jiný zvuk neodrážející materiál) ve výšce cca 50cm...

+5/0
15.8.2017 9:30

M12i76c78h49a95l 46Ř38e72z54n60í66č85e85k 1741348627590

kdyby to byla pravda, tak nikdo ty 3 metry vysoký stěny stavět nebude.

0/−1
15.8.2017 16:02

P53e95t77r 80N44o92v19o19t18n74y 1171250641

Najděte si o něco níže příspěvek pana Křivánka.

0/0
15.8.2017 16:33

D54r94a50h38o32m10í24r 45S54t90r29o96u82h62a21l 4515458522634

Zatímco Američani do toho skočili po hlavě, Češi jdou cestou postupného vývoje. Nejdřív postavili koleje, teď staví stěny, pak udělají strop, zakulatí to a za třista-čtyřista let máme hyperloop jak vyšitej.

+3/0
15.8.2017 9:28

T72o48m89á68š 48B70í30l42ý 2845390867

To je super zpráva, už kupuju míchačku ;-D;-D

0/0
15.8.2017 9:25

M37a63r65t39i94n 21F89i45l46i11p61c45z18y51k 3861601475193

PHS jsou ideální pro sprejery. Mít takový zázrak jako PHS pomalovaný sprajerem a koukat na to celý den, na to se opravdu obzvláště těším. Bydlím 100m od hlavní železniční trati a s hlukem nemám absolutně žádný problém a betonové koryto, jehož výstavba se plánuje i u nás, mi vyloženě vadí.

+6/0
15.8.2017 9:20

P56a97v66e38l 63O61b91d15r15ž80á88l61e79k 6816594248142

Že s tím nemáte problém Vy neznamená, že s tím nemá problém vůbec nikdo v širokém okolí. A stačí aby si stěžoval jediný člověk.

Proto je požadavek na protihlukovky od hygieny součástí už stavebního povolení (a mnohdy ten požadavek dávají i obce).

+1/−3
15.8.2017 10:11

J90a42r27o33m25í39r 55K17r26á71l 4850549604969

No právě. Místní počítají s tím, že od trati je občas hluk. I když dnes o dost menší, než před léty. Pak stačí, když se přistěhuje nějaký prudič....

Je to jak v Hospodě na mýtince. ;-) A přitom ta betonová protihluková stěna zvyšuje hladinu hluku dále od tratě.

0/0
15.8.2017 10:26

R83a68d93k74o 82K87ř70i34v11á77n13e16k 7840633565490

Možná jste si všimli, že po zasněžených kolejích jede vlak tiše, stejně tak tramvaj po zatravněném svršku. Většina hluku vzniká v pojezdové části vozidel. V úrovni skříní vozidel už vzniká hluku minimum. Pokrytí štěrkového lože absorbujícím materiálem v kombinaci s nízkými stěnami do výše podvozků má podle zahraničních zkušeností dokonce vyšší účinnost, než stěny, které odrážejí hluk na opačnou stranu a navíc zvyšují hluk i uvnitř vlaku.

Ano, je to složité, absorbující vrstva musí být snadno odstranitelná při údržbě, nesmí se uvolňovat ani při vysokých rychlostech, v Čechách navíc musí být z materiálu, který se nedá využít na zahrádce a ani ho nikde nevykupují:-) Ale částečně řeší i úkapy provozních hmot z vozidel a částečně chrání štěrk před zanesením pevnými nečistotami i před zaplevelením bez nutnosti postřiků.

Protihlukové stěny zhoršují výhled na přejezdech a brání zásahům IZS, jehož složky dokonce nutnou destrukci stěn při zásahu trénují.

+27/0
15.8.2017 9:14

M81i63c57h36a81l 69Ř14e91z32n82í36č81e56k 1441308287600

škoda, že nenapíšete konkrétní materiál, případně kde je toto řešení použito. Jinak nízké clony musí být blízko u koleje, tedy v případě dvojkolejné trati i mezi kolejemi. S tím zásadně nesouhlasí údržba tratí, je to velmi nebezpečné. Pokud víte o PHS která brání v rozhledu, řešte to s policií, která v případě, že řešení je v rozporu s normou nařídí SŽDC stěnu upravit.

0/0
18.8.2017 20:02

A30l91e76š 20K86r83e41j25č30í 6171251553229

Betonářská lobby opět v akci Rv

+4/0
15.8.2017 9:13

D33a70v52i69d 32P14e90š12e70k 3113981898820

Je to nesmysl, obvzlaste v dobe, kdy se testuje hyperloop.

Kdyz uz chteji neco stavet, tak at je to ferovy tunel, nejlepe zapusteny do terenu (pod zem)

+2/0
15.8.2017 9:13

M59a15r44t51i53n 42M81a86i33k43s64n71a70r 3754733938662

Souhlasim, navic tunel by mohl zvysit rychlost a bezpecnost vlaku (zadne krizeni s autama, chodcema a zviraty).

0/0
15.8.2017 9:36

J48i95ř75í 76K69o12c21u14r74e97k 6245684275318

No a v Gotthardu se zjistilo, že je problém jezdit přes 200 km/h. Krom toho že je to drahé, asi 5x dražší než po povrchu.

+1/0
15.8.2017 10:11

P75a21v95e11l 80O19b84d65r70ž22á39l46e46k 6186154598422

Pokud to jste ochotný z daní platit?

0/0
15.8.2017 10:12







Najdete na iDNES.cz