Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Máme zájem i o lokálky, řekli soukromí dopravci čtenářům iDNES.cz

České železnice nejsou již téměř deset let doménou státního monopolu Českých drah. Dva největší soukromí dopravci RegioJet a Leo Express přepraví ročně miliony cestujících. Zástupců obou firem odpovídali v úterý čtenářům iDNES.cz v on-line rozhovoru. Shodli se na tom, že rozvoji české železnice brání nejvíc stát. Oba mají zájem i o málo vytížené lokální regionální spoje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R63o47m91a37n 12J20e71s81c34h26k23e 9148255287255

LEO není schopen ani zajistit jízdní řád v současné době. Nemá náhradní soupravu.

Pokud jde o lokálky, spousta jich je prázdná a nejezdí nikde. Polná, Židlochovice, Vranovice, Chornice, Koryčany, Tovačov . Kecy a zase kecy.

+3/0
16.8.2017 16:22

V91a54c81l18a91v 30H82a51j36e69k 3926479739

Radim jako obvykle kecá. Autobusy provozuje jakou dobu a kolika soutěží na regionální dopravu se zůčastnil? Reginální autobusovou dopravu neprovozuje nikde. A je dotovaná stejně jako ta železniční. Jen vyzobává třešničky na dortu.

+6/0
16.8.2017 10:30

J93o46s35e92f 58Š35o56l91t77e66s 8474898810253

Zajímalo by mě, proč stát už dávno nevytvořil určité balíčky tratí a ty nesoutěží jako celky. V jednom balíčku by byly nějaké dálkové trasy, pak nějaké kratší meziměsto a pak lokálky. Všechno v nějakém rozumném a uceleném poměru. Soutěžila by se samozřejmě výše (níže) dotace od krajů (potažmo státu, protože v rámci krajů by to šlo blbě rozparcelovat). Osobně věřím tomu, že bychom se dostali do stavu, kdy by nebylo nutné lít do železniční dopravy jakékoliv dotace.

0/−1
15.8.2017 19:32
Foto

J91a49n 69V91a94l89a14l82í88k 6586469460886

nejdří by měli zavést uznávání jízdného...

+4/−1
15.8.2017 20:26

J80a95n 65J66e18m71e97l87k87a 1905300

Cha cha, bez dotací.. Dotační poměr je podobný jako ve Švýcarsku. Bude platit víc cestující. Máme nejnížší jízdné v okolní Evropě. Rozparcelovat. Ano je to v Anglii. A stojí to za..

+3/0
15.8.2017 20:51

J55o88s70e33f 23Š87o44l28t20e14s 8894118660763

Máme nejnižší jízdné v Evropě? Vážně? A počítáte do toho jízdného i dotace od daňových poplatníků?

0/−4
16.8.2017 7:01
Foto

J97a57n 68V20a56l76a55l21í46k 6756949220986

Jaké dotace?

+2/0
16.8.2017 7:38

J38a27n 83J37e14m58e49l46k16a 1285790

To jsou takové řeči.. Dotují se soláry, welnes, golf, řepka, nyní elektroauta..

30 % úspora a pod - doprava formou státního dopravce je celkem efektivní. Prostě žádné neefektivity kromě minulých nákupů typu Pendolíno tam defakto nejsou. Na rozdíl proti liberalizované Anglie. Pendolíno, které údajně vymyslel horlivý zastánce privatizace a odborník Emanuel Šíp. Jediným problémem jsou odbory. Jediné co by mělo být třeba 20% podíl soukromých pro porovnání efektivity systému soukromého a státního. Ale stejný jednotný státní jízdenkový systém s funkční regulací cen jízdného pro cestující. Ne jako Praha Ostrava 490 Kč, když plné jízdné platili v ČR, Rakousku a Švýcarsku defakto jen cizinci, co nemají "Inkartu". (Aby nevyžíraly ty dotace, jak bylo jednou vyčítáno u Krumlova soukromými dopravci)

0/0
16.8.2017 10:16

R69u11d24o28l36f 83J89e93l97í89n20e24k 8383769409246

Jsme v EU, tady už bez dotací nefunguje skoro nic.

0/0
19.8.2017 9:07

J73i43ř51í 93E37r10b87e15n 1103364766857

Víra je jedna věc, fakta jsou věc jiná. Nikde na světě neexistuje kvalitní hromadná doprava bez toho, aby ji bohatě platily veřejné rozpočty.

0/0
16.8.2017 6:09

J51o27s40e91f 38Š88o50l55t62e37s 8844618850113

Jistě, třeba by k nulovým dotacím nedošlo. Stát by si totiž mohl stanovit minimální kvalitativní požadavky a v průběhu času své požadavky postupně stupňovat.

0/0
16.8.2017 7:02

J24i19ř28í 12S54t60r72a44k74a 9128636342518

Když pominu vše ostatní, tak dát do jedné věty slůvka "stát" a "rozumný ucelený poměr" je v naši zemi bohužel nemyslitelné a tudíž Vaše myšlenka nerealizovatelná.

0/0
16.8.2017 6:42

M68a22r18e27k 10M17a13r52t80i59n 8289854496350

Jasně. To Jančura říkal vždycky, že má zájem o lokálky. A když kraje soutěžily, kolika se jich skutečně zúčastnil? Takže bla bla bla.

+6/−1
15.8.2017 19:22

P83a60v46e58l 89O18b36d85r78ž85á97l80e25k 6226174518372

Každopádně mě pánové pobavili odpovědí na moji otázku na trasu Praha-Rakovník :-)

Jeden že úředníci zaspali s rekonstrukcí trasy (přitom ji blokují obyvatelé Prahy 6 naočkovaní od letištních taxikářů). A druhý (který mimochodem před 5 lety napsal, že o trasu nemá zájem) odpověděl raději na něco úplně jiného :-D

Přitom hlavně oba nemají, co by tam nasadili. Vlaků mají tak akorát na to, co teď jezdí a při poruše nemají co poslat náhradního a spoj prostě nejede.

+6/−1
15.8.2017 17:10
Foto

J38a13n 46V80a42l53a20l83í53k 6816579420596

no tak jsem juknul a pro ty co furt blábolí o dotacích pro ČD guru Jančura odpověděl:

Prosím, pochopte, že stát nedotuje České dráhy, ale linky - jako službu - bez ohledu na dopravce.

+4/0
15.8.2017 17:01
Foto

J10a26n 15V34a88l82a38l53í72k 6266249820436

a ještě jedna:

Dobrý den, Pavle,České dráhy nejsou dotované, protože jsou státní. Stát nesmí dotovat jakoukoliv firmu, dokonce ani svou.Může jen dotovat službu.

+1/0
15.8.2017 17:09

F32i29l28i91p 90H45e38r31c89í81k 9129542517175

Ještě kdyby stát přestal nadržovat ČD a umožnil i soukromníkům provozovat lokálky.

+1/−6
15.8.2017 16:25
Foto

J35a74n 45V35a77l52a29l85í81k 6756909330336

jsem pro ale až bude uznávání jízdného jinak nikoliv...

0/0
15.8.2017 16:28

J23a83n 64J86e31m97e98l30k90a 1645610

A co tím získáte, když jeden vlak bude Ariva, druhý třeba Leo, třetí.. A na páteřní rychlík vám pro přestup ani nebude platit slavné "integrované jízdné" (Navíc dražší). Protože ho nebude objednávat kraj, ale ministerstvo.

A budete muset zkoumat v každém kraji podmínky zvlášť. Jako u MHD.

+4/−1
15.8.2017 16:40

J90i22ř13í 37E20r43b12e79n 1473744126777

Stát někomu brání jezdit na lokálkách?

+2/0
16.8.2017 6:10

M36i90r46o39s23l45a46v 52Z10i66k21m25u47n34d 6948792557518

Nicméně do vlaků žlutého i černého dopravce si nelze zakoupit v Německu v jízdenkovém automatu na nástupišti ani jízdenku ani místenku, na rozdíl od dopravce ČD. Do vlaku ČD si mohu na nástupišti třeba ve 3 ráno rezervovat přes německý jízdenkový automat místenku, vyhledávač spojení mi sice nabízí spoj "konkurenčního dopravce", ale současně napíše, že jízdenku koupit nelze ... Jinak řečeno OSTUDA těchto dopravců ...

+4/−2
15.8.2017 16:13
Foto

J86a44n 19V83a43l65a49l91í75k 6486729210856

to bude asi tím že takové jízdenky neuznávají...

0/−1
15.8.2017 16:15

P57a20v15e37l 95O84b67d85r83ž53á21l61e34k 6106874898842

Z odpovědí jsem pochopil. že oba pánové mají problém s uznáváním jízdenek nejen v rámci ČR, ale i u dopravců (i soukromých) v zahraničí. Což je ovšem problém jen jejich vyjednávacích schopností.

0/0
15.8.2017 17:05

P47a31v33e94l 87J66á68n 52B56u79v89a31l69a 6979790879798

Copak tam nenají Internet? Nebo Vy ho nemáte? Nebo Vy to ještě neumíte obsluhovat?

0/0
16.8.2017 12:01

P63e14t41r 96N98e94c87h64a12n90i96c32k19ý 7643606118890

Tohle je celé o státu a pravidlech. Podle všeho stejně bude ta společná jízdenka tak nevýhodná, že si ji nikdo kupovat nebude. To bude asi jako "flexi" u aerolinek nebo u VRAT vlaků v jiných zemích. Doprava, kde se musíte několik dnů předem vázat na konkrétní čas stojí za houby.

+3/0
15.8.2017 15:56
Foto

J10a50n 87V89a68l53a46l83í48k 6146779630246

ta společná jízdenka nemusí být nutně nijak drahá...když vezmu to Švýcarsko tak k jejich platům to není nijak drahé...

0/0
15.8.2017 16:07

F54r41a72n53t46i82š57e86k 48O36s44t39r85ý 4755701307473

Z jiného soudku: Krachuje Air Berlin.

0/0
15.8.2017 14:54

K25a38r29e79l 97Ř39e10h89á93č60e94k 9222590891202

Pan Jančura mluví stále o tom, že vzájemné uznávání jízdenek blokují ČD. Kdyby to byla pravda, proč se tedy na ČD nevykašlou a neuznávají si je alespoň mezi sebou? Jestli ono to není trochu jinak, díky povinně místenkovému systému je právě největší problém uznávání jízdenek u soukromých dopravců, kdy těžko přijdu v Olomouci na nádraží a skočím do prvního vlaku, který jede, když nemám povinnou místenku. Tento problém u ČD řešit nemusím.

+16/0
15.8.2017 14:11
Foto

J11a87n 45V65a58l64a27l77í52k 6126609230526

Jančura neuznává ani mezinárodní jízdenky...

když by chtěl uznávat jízdenky jak píšete tak by nemohl mít povinnou rezervaci...

+4/0
15.8.2017 14:14

L59i82b76o74r 63H11l88a48d44i43k 5569128725637

Bez dotací to nejde - takže jde jen o to kdo si namasti kapsu je tak?

+2/0
15.8.2017 14:10

M52i31r62e74k 88Z45á34v38o97d39n14ý 7702817960608

A to je konec? Na nepohodlné otázky se neodpovídá? :o)

+9/−1
15.8.2017 14:07
Foto

J75a76n 46V25a56l39a20l82í29k 6576579110706

no ještě aby odpovídali na nepohodlné otázky... odpoví přeci jen na ty kde je chválí ;-D

+1/−1
15.8.2017 16:33

J66i53ř88í 63V85a11n73ě55r89e37k 1717771273309

Cestování vlakem mi nedělá problémy. Je možnost i místenky. Nevím, jak je to u soukromých vlakových dopravců, ale když jedu s rodinou vlakem, vyjde mě jízdné u ČD dráž, než když pojedeme autem. A tak jedeme autem. Soukromí dopravci nejezdí všude, takže se musím dostat nějak na jejich trasy, což je nevýhodné. Je to škoda.

+5/0
15.8.2017 13:45

J83i47ř70í 92K28o90c86u67r66e19k 6855254335428

Když počítáte jen palivo, tak je to levnější. Počítáte-li celkové náklady na kilometr, tak některé trasy vyjdou výhodněji vlakem.

+4/0
15.8.2017 13:48

P47e43t26r 40N44i63v71n54i49c50k84ý 3792324155857

Souhlasím, záleží, co v šechno počítá do nákladů cesty autem a taky v kolika lidech jezdí. Na druhé straně by bylo fér též započítat dotace a kompenzace do cesty vlakem.

+1/0
15.8.2017 13:49

P49e74t47r 38N18o35v45o58t64n39y 1191820971

Automobilismus má také spoustu skrytých nákladů, které do cest autem nikdo nezapočítává.

+5/0
15.8.2017 13:56

M85a79r76t69i77n 41B17u56r20d40a 1426630583395

Nikoliv spoustu, má jich mnohem více než železniční doprava a jsou to tzv. externí náklady. Železniční dopravci tyto platí v poplatku za použití dopravní cesty, automobilisti neplatí ani prd :-)

0/0
16.8.2017 20:35
Foto

J96a29n 17V48a67l81a80l27í43k 6486869240166

existují různé slevy atd. o víkendu nebo ve svátek jízdenka na víkend po celé ČR za 679 Kč pro dva dospělé a tři děti do 15 let za 679Kč z Ostravy do Prahy a zpět vás to autem levněji jistě nevyjde nebo jsou i víkendové krajské...

+3/0
15.8.2017 14:05

M12a83r60t11i35n 79K72o67ž69í72n 1245126891960

Pokud vám to auto někdo daroval a hradí vám servis, STK a další náklady, tak vás to bezesporu vyjde levněji.

+2/0
15.8.2017 14:15

J39a38n 43S14m74í59t95k48o 8384562894505

Jančura:

"Jsem rád, že Babiš otevřel toto téma [VRT]..."

"Pokud stát povede člověk s vizí, můžeme mít VRT do deseti let..."

Ach jo.

+2/0
15.8.2017 13:38
Foto

J10a27n 68V45a37l82a62l35í15k 6716589390176

no vizi 2030 mají i TOP09 a že nezmínil taky Kalouska ;-D

0/0
15.8.2017 13:42

V82l84a71d36i55m92í45r 77V83e51s87e98l43ý 5212642192625

Pokud si někdo myslí, že VRT tady může být do deseti let, tak leda v ústavu pana Chocholouška. Rozchod kolejí 0,20 m.

0/0
15.8.2017 13:54

F54r14a20n83t78i55š97e34k 44K41u48l64d91a66n 5796147964904

VRT v ČR už dávno máme. Někteří modeláři v měřítku H0 nebo i TT rychlostmi nad 250 km /h již dávno jezdí.

+2/0
15.8.2017 14:27
Foto

J74a34n 21V81a63l54a72l25í75k 6806459920706

zavedl bych zde svaz dopravců do jednoho celku a uznávání jízdného tak jako ve Švýcarsku a byl by klid ale v této republice je to bohužel nemožné ;-€

+3/−1
15.8.2017 13:35

J97i25ř51í 26K54o28c32u13r38e72k 6125204615958

V regionální dopravě se to celkem daří. 20 autobusových společností pod jednotným tarifem jezdí třeba v JMK. A to spoje zajíždějí i do 4 sousedních krajů a dvou sousedních zemí.

0/0
15.8.2017 13:38
Foto

J22a91n 83V18a94l46a30l88í84k 6516729490656

ano na krajských urovní a není to jen JMK to jde ale mělo by to jít i celorepublikově...

0/0
15.8.2017 13:41

J21i62ř79í 26K87o50c69u50r48e50k 6505344855748

Potěšily mě dvě věci:

Žádost o PL licenci, aby mohly jezdit mezinárodní vlaky... častěji. Mezinárodní tafir je natolik drahý, že je lepší kupovat dvě jízdenky.

Že RJ chce "jezdit i ty lokálky" a ne "jen vyzobávat rozinky". Snad se ledy pohnou i v regionální dopravě. Přeplyšovaná 810 a vagon řady Bdmtee je děs běs.

0/0
15.8.2017 13:34

P86e46t60r 18N70i12v57n59i33c90k72ý 3502564495187

Tak tomu říkám prozření. RJ už dávno projevil zájem jezdit lokálky, ale politici to raději bez soutěže dávají ČD.

Tím "vyzobávat rozinky" más na mysli trať Pha-Ova, kde kvůli konkurenci jezdí za náklady a někdy i pod ně?

+1/0
15.8.2017 13:44

M40i98r53e14k 61Z21á49v58o55d24n69ý 7902557730508

Jančura: "Bohužel, tento útok na vlastnictví ve veřejném zájmu je jediná cesta." // Taky dobrý :o)

0/0
15.8.2017 13:10

P82e19t71r 42N52o33v42o11t47n18y 1601390871

To má ale asi pravdu. Jinak tady dlouho žádná VRT nebude.

0/0
15.8.2017 13:18







Najdete na iDNES.cz