Diskuse k článku

Aut s hybridním motorem se Češi zatím bojí, chybí daňová podpora

Pouhé jedno procento ze všech prodaných aut v Česku jsou vozy s hybridním pohonem. Celkem se jich zatím letos prodalo 1605, což je více než za celý loňský rok, kdy u nás našlo majitele celkem 1541 nových hybridních aut. Ve srovnání se zahraničím je to ale velmi nízké číslo. I kvůli chybějícím zvýhodněním.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L43i79b53o96r 30B38a20š85t59ý93ř 9179491777885

Líbí se mě BMW i8,potřeboval bych dotaci tak 80%.....můžu sem šoupnout číslo účtu?;-D;-D;-D

0/0
17.8.2017 16:40

M33i29c88h10a39l 40S54t37e16b84l34o 5479801914137

Hlavně je to nesmysl a dotace nikdy!!

Starý dobrý benzín je nejlepší aještě dlooouho budeR^V!!

+1/0
17.8.2017 14:39

M63i80r16e31k 76Š50t71e50f15a39n 9729939489328

no kdyby nebyly dotace na jiste potraviny tak se take v marketech neprodají...bohuzel takhle to ve svete chodí

0/0
16.8.2017 22:00

M30a75r34t50i74n 77P27r95o36k69o10p 6506887520475

Aha já sem myslel, že lidé nemají tolik na auta za 3/4 milionu a oni se nám jich lidé jen bojí tak to jo.

+2/0
16.8.2017 15:19

D21a94n90i38e92l 56P39a35n43e55k 6222811572470

S auty je to jako se vsim. Nejdriv se lidem rekne, ze jsou nezodpovedni kdyz si koupili schvalene, homologovane a vsechny normy splnujici auto, ktere rok na to uz je najednou spatne a ze by si meli auto vymenit a byt ekologicti. Ale, ze by se nejdriv pripravila infrastruktura pro elektro nebo cng auta to ne. Za 1) je velky nedostatek mist pro dobijeni nebo tankovani cng. 2) dojezd elektromobilu je tragicky, hybrid je sice alternativou, ale proc kupovat predrazene vozidlo, ktere mi treba za dalsi rok taky zakazou, protoze jedine auto bude bud na plyn nebo na elektriku...

Podporovat proc? Zkratka to nechte na trhu. Jestli trh bude chtit prejit tak prejde. Dotovat, podporovat to je zvracene.

+1/−1
16.8.2017 14:52

M94a10r67t59i87n 83B64a58r23t40e27k 5357461831783

Proč by měl být dojezd elektromobilů tragický? Bezpečně stačí pro 95 procent lidí

0/0
16.8.2017 21:23

J82a38n 63H62o56l45i76c97k74ý 8306927511631

Jezdím hodně a někdy i 500 a více kilometrů denně po ČR, v evropě... Elektromobil - nemožné ujet takovou vzdálenost, CNG - zkuste si dohledat síť pump např. na slovensku...

0/0
16.8.2017 12:08

R45i81c74h48a37r81d 88P56ů77ž53a 9890229250338

kdyby někdo chtěl OPRAVDU řešit ekologii, tak nebude řešit pouze 2% emisí CO2, která produkují auta, ale zaměří se na něco, co má opravdu smysl řešit...takže za mě, o ekologii tu vůbec nejde a dotovat ještě někomu nákup auta, to je nehoráznost!

+4/0
16.8.2017 11:56

M97a69r11t45i89n 86K75a26r53á44s14e70k 9418353218638

Opravdu se domnivate ze ekologicky dopad provozu auta jsou jen emise CO2? Proc potom se toil propiraji emisni normy, ktere vubec CO2 neresi?8-o

0/0
17.8.2017 16:34

R52i52c56h52a34r29d 62P73ů49ž47a 9270929800848

samozřejmě zjednodušené, stejně tak jako normy EURO, které se vztahují především právě k CO2, které je z hlediska ekologie zodpovědné za oteplování planety...a budete se divit, emisemi se myslí vše, co z výfuku lítá, takže i to CO2 ;) u dieselu samozřejmě i oxidy dusíku, pevné částice,..

0/0
18.8.2017 13:11

M18a65r33t61i74n 76K60a91r15á73s17e68k 9658303148328

Muzete nejak rozvest ktera norma EURO se vztahuje prevazne k CO2?8-o Zkuste si najit co opravdu normy EURO reguluji, neni to tak tezke (pokud se vam hledat nechce, tak verte ze opravdu zadna norma EURO - od verze 1 az do soucasne 6c, ale ani zadne zatim plkanovane) se ani slovem nezminuji o emisich CO2 (a uplne stejne je to u "kokurencnich" norem treba z japonska nebo USA - ty taky CO2 neresi).

0/0
18.8.2017 14:33

A57l31e65š 89V46o68d68i79č73k49a 4472713498488

Proč by měl mít jakýkoliv segment automobilového průmyslu podporu státu, daňovou nebo jinou? Ať trh a zákazník rozhodne, ne? Pokud není výrobek konkurenceschopný, neprodá se. Pořád se mluví o ekologii, ale ze naklady na zpětnou ekologickou likvidaci jsou násobně vyšší u elektromobilů potažmo i u hybridních pohonů, o tom se taktně mlčí. Stejně tak o ekologické zátěží provozu elektromobilů. A jak asi budeme živit elektromobily, pokud je budeme mít všichni? Jádro ekologové a zelené odmítají, uhelné elektrárny samozřejmě též, tam bych to pochopil. Jenže v Evropě už moc jiných stálých zdrojů energie není. . .

+1/0
16.8.2017 11:08

J57o32s72e58f 94L14a17n72z 8465861904608

Hybridní motor je prosím co??? Opravdu úroveň dnešních "novinářů" je bídná ,asi všichni studovali v Plzni...

+1/0
16.8.2017 10:12

S50t77a27n60i96s52l44a24v 16S45e59d29l28á28k 1635929937

Chci věřit, že je to informovanost, co drží tento vývojový omyl na nízkých prodejích. Jsem žívím se elektronikou celý život a o nabíjení baterií a jejich životnosti něco vím a právě kvůli tomu bych si nic s velkou baterkou nekoupil.

0/0
16.8.2017 9:39

J12i21ř53í 42Z33ý67k20a 9429573551370

také vím něco o životnosti baterií. Mám například 12 letý notebook (už jen kvůli diagnostikám běžícím jen pod XP) a baterie stále funguje a to s 35% opotřebením. Dnes jsou technologie v bateriích zase jinde, stejně tak jako řízení jejich vybíjení a nabíjení. Já bych se toho nebál. Čím víc těch aut bude, tím víc bude i vraků ze kterých se budou moci brát baterie a firem na repasi baterií. Holt nebudete řešit výměnu turba nebo vstřiků, ale části baterrypacku. Nikdy nechcípne celá baterie, ale jen jeden pack, nebo dokonce jeden článek.

0/0
16.8.2017 10:33

J16a50n 57H28o13l54i18c27k11ý 8556887501291

jenže vyměnit část baterií u elektromobilu je jako u spalovacího motoru vyměnit celý motor... Navíc dojezd který je na papíru na počátku se bude logicky neustále pouze snižovat...

0/0
16.8.2017 12:00

L15u34k51á86š 23K38m76e84n52t 5799527834790

A zase tu máme článek o tom, jak pro změnu hybridu chybí podpora státu. Hned po té, co se diskutovala nesmyslnost dotací na elektromobily, tak se pro změnu vytáhly hybridy. Zatím jsem si nevšiml, že by velké automobilky krachovaly, Tesla je v mínusu každý rok a investoři do ní stále lejou finance navíc. Velké automobilky nabízející hybridy také peníze na vývoj mají. Pokud to chtějí prosadit, nechť to zadotují samy. Předpokládám, že nulovou marži na hybridu nemají. Nevidím důvod, proč by se to mělo uměle prosazovat z našich peněz. Stačí už jen to, že ta elektřina, kterou dobíjejí baterie není zatížena spotřební daní a všichni svorně tvrdí, jak jejich hybrid nakonec jede sotva za tři litry na sto. Takže proč neustále něčemu dávat úlevy a nesmyslné podpory. Pokud to automobilky nedokáží prosadit samy na trhu, tak to prostě nemá smysl.

Jako na zmrzlinu haagen dazs taky nikdo nedává daňové úlevy nebo dotace, protože je to podstatně dražší zmrzlina než ostatní na trhu.

+3/0
16.8.2017 9:29

M16i17l54a59n 49V63o94l88e85k 5989933116109

Bojím nebojím, prostě na to nemám. Ne každý může a chce utrácet za dopravní prostředek dva roční platy.

+5/0
16.8.2017 9:12

F24r72a54n74t91i56š32e13k 23P28o42d68š55k44u26b60k30a 2961773757

Hybrid je paskvil toť vše. Jedná se spíše o daňový podvod, lidé zaplatí daně a automobilky získají pro podporu prodeje jejich daně, aby jim je vrátily.

Toto přece není rozvinutá ekonomika, ale socialismus!!! Je to slepá ulička.

+1/0
16.8.2017 8:43

M29i74l12a20n 56V95o49l85e33k 5259473516919

Ano, je to špatné, ale se socialismem to nemá nic společného. To si jenom vy chcete udržet idealistické představy o kapitalismu.

0/−1
16.8.2017 9:13

M21a38r61t21i96n 15K59o36u57š12a 6925364264

Češi se nebojí hybridů, ale exponenciálně rostoucích nákladů hrozících u elektrických pohonů, které jsou vývojově někde na začátku cesty a bez extrémně drahé infrastruktury.

+1/0
16.8.2017 8:37

J79i18ř59í 71Z34ý78k96a 9339343931970

řekl bych, že podpora hybridů ani není nějak potřeba. Začnou se tu masověji objevovat až se jich Němci začnou zbavovat. A to se asi i děje, protože vídám čím dál tím víc bmw i3, priusů různých generací, lexusů, sem tam nějaké to hybridní Volvo ... a nemyslím si, že tu byly prodány jako nová auta. Leckdy mají ještě německé podznačníky.

Mě by se ta i3 docela i líbila - z pohledu užitných vlastností. Už teď se dají jako tříleté ojetiny sehnat za 500, za další 3 roky jsou na 250 a to už je koupitelné. Samozřejmě pokud se neukáže, že životnost baterie od BMW je krátká.

0/0
16.8.2017 8:18

J52o64s45e60f 82S27u89m12a 5931279628321

Hybridy jsou pro automobilky nutné aby z hlediska CO2 vykompenzovaly nejziskovější auta se zbytečně silnými motory. Takže automobilky slíznou smetanu a zaplatí ji společnost z daní na ekologická auta.

0/0
16.8.2017 7:35

J87i98ř18í 98P72l25a91v27s10k26ý 9300786681769

mohu znat vasi definici pojmu "zbytecne silny motor" ? obavam se, ze me problizovadlo by tento pojem dosti pravdepodobne splnovalo, presto ze sveho pohledu ten vykon motoru za zbytecny nepovazuji ...

0/0
16.8.2017 7:37

R73u53d23o72l93f 87H13r67a23z54d49í24r75a 1745839133338

Jasně, zadotujeme auta na baterky, postavíme u každý bytovky sto přípojek, překopeme rozvodnou síť a pak v roce 2030 si to celý budeme moct strčit do *****, protože auta na vodík:-P

0/0
16.8.2017 7:30

P31a62v54e37l 82S35t69e97r60b18a 8116806515477

Protoze je jejich cena vyssi s jejich porizenim pomaha majitel zlepsit vzduch ve meste pro vetsi mnozstvi lidi. Zvyhodneni muze byt tudiz zejmena podpora techto ostatnich lidi..

0/−1
16.8.2017 7:21

J24i80ř23í 49K25r58e80j53č68a 8434841416

Takže největší zvýhodnění by měli dostat ti co chodí pěšky nebo jezdí na kole,že ano? Ti zlepšují vzduch pro ostatní nejvíce.

+1/0
16.8.2017 7:26

Z94d53e32n10ě26k 52W25e23r95n57h16a32r45t 6697865132958

nesmí ale prdět. Ten metan, to je svinstvo...

0/0
16.8.2017 7:38

J37i93ř65í 42K12r12e98j94č60a 8444861746

...a moc dýchat - to CO nemají ekoteroristé také moc rádi.

0/0
16.8.2017 7:50

J49i18ř85í 92K97r93e73j53č37a 8184841376

koukám,že mi vypadla za CO dvojka:-)

0/0
16.8.2017 7:51

A36l34e28š 33V17o27d78i87č93k50a 4712163898748

Nepomáhá. Elektřina, kterou spotřebuje se vyrábí i v místech, kde jsou uhelné elektrárny, například. Nemluvím už o ekologické zátěži při likvidaci a recyklaci článků a dalších části elektromobilů. . .

0/0
16.8.2017 11:13

J61a50n 30H10o30l90i80c35k31ý 8176967451521

a pak projede okolo jedna přetížená 148ka tatra a máme na půl dne s čistotou vzduchu vybaveno...

+1/−1
16.8.2017 12:13

P71a91v38e51l 98M85o79h14y75l76a 2807712530265

Běžte už do háje s podporou. Když jsme kupovali loni auto pro ženu, tak jsme se trefili do akce Toyoty. Dostali jsme dobrou cenu "bez podpory" a pak už to bylo na nás, jestli rozdíl mezi hybridem a "klasickým" Aurisem překonáme. Nakonec zvítězil hybrid - rozdíl vycházel na cca 40K. Ale u auta za 500K je to stejně jedno. Kdo má starý vrak a nemá na nové si jej stejně nekoupí a ostatní nějaká podpora nevytrhne. Je to jen další pokřivení trhu....

+15/0
16.8.2017 7:17

M17i85r55e66k 23G85a18j28e21r 5131176179630

Hybridní auta jsou ekologická z toho důvodu, že jsou tak drahá, že lidé raději odkládají nákup nového vozu o roky. To šetří přírodu i energie.

+9/0
16.8.2017 7:12

L46i54b98o95r 25J19a80n36e26č11e22k 4305165135941

Stat chce vysoke dane a pak se divi, ze nove technoligie, ktere nejsou masove rozsirene, jsou drahe a tak i neprodejne.

0/0
16.8.2017 7:11

Z57d73e53n28ě58k 47T63r27u44t61n40o31v65s62k72ý 7263483916780

Zvýhodnění a dotace na spotřební zboží????

+11/0
16.8.2017 7:03

J55i43ř45í 80P69l53a53v92s79k15ý 9330636381639

aj aj, dalsi clanek ve stylu "je to az tak vyhodne, ze bez danoveho zvyhodneni to nikdo nechce kupovat" ?

pokud je nejake zbozi opravdu tak super, najde si sve zakazniky i bez nejake podpory ... a pokud takove zbozi snad bez dotaci nikdo nechce, pak holt nezbyva nez zavrit kram a zkusit to s necim jinym.

+6/−2
16.8.2017 7:03

Z12d13e28n46ě74k 17W85e38r85n57h49a61r19t 6387895202688

no, problém je v tom, že někdo si tu dotaci vyřve a prolobbuje a to pohřbí i ten lepší produkt, který podporu nedostane. Takže to prostředí je celkově chorobné a zvrácené a jediné řešení je jakékoliv podpory a dotace zrušit, případně tvrdě omezit na naprosto nezbytnou a minimální úroveň.

+4/0
16.8.2017 7:08

L40a95d33i92s64l85a20v 17K25a57l21o65u80s 7535736851870

pokud řidič vyjede 1x týdně, nebo i mémě , k čemu mu bude hybrid, nebo elektro ?nepoužíváním se baterie ničí. Jsou to druhy pohonů ke každodennímu ježdění.

+1/0
16.8.2017 7:00

J53i12ř95í 70R44a85m54p91á30č83e14k 5871431713840

Redaktor Jan Sůra zkončil u iDnes? Neví někdo?

0/0
16.8.2017 6:59

M42a68r30e21k 78S19a19j47d42a 2355660916378

Po tech odposlesich snad podaval vypoved. Ale jestli uz je opravdu mimo, 100% nevim.

0/0
16.8.2017 7:00

R27o29m76a94n 87P33o49l45á17č71e68k 5606469475

? :-D

0/0
16.8.2017 7:18

M36i12c37h24a48l 80N47a84j52m73a18n 7439923586380

Ano skončil, o jeho výpovědi se vědělo již několik měsíců.....

+1/0
16.8.2017 7:02

Z18d29e62n63ě13k 63D37u91b54e48c44k96ý 3617584510278

Má "vlastní" web

0/0
16.8.2017 7:25

R72o71m73a77n 98J64e63s23c77h48k38e 9208445587415

Ano už tento měsíc je pryč.

0/0
17.8.2017 16:49

Z11d23e23n40ě52k 27W83e18r61n71h73a45r68t 6987455502328

žijeme ve zvrácené době, kdy se prosadí a má úspěch jen to, co získá státní podporu a nějakou formou je dotované.

Nenapadlo někoho, že v normálním světě by se mělo spíš docela normálně prosadit to, co je dobré a pro uživatele výhodné, co si zkrátka lidé sami zvolí a pořídí?

+16/0
16.8.2017 6:55

M93a31r89e70k 31K83a59l19i63n98a 3509344255988

Pokud chce stát z nějakého strategického důvodu motivovat lidi k pořízení elektroaut a jejich masové rozšíření, je daňová podpora či dotace nejefektivnější nástroj... Lepší než nějaká PR kampaň...

+1/−5
16.8.2017 6:57

Z80d20e88n13ě94k 47W44e20r74n54h87a65r26t 6367895282538

A to by rozumní lidé měli chtít? A proč? Je to snad tak výhodné pro celou společnost, aby se to prosazovalo "shora". Srovnáte to třeba s povinným očkováním?

+3/0
16.8.2017 6:59

M78a12r87e86k 50K36a50l40i91n39a 3809424635838

POvinné očkování je pro mě správné... díky velké proočkovanosti u nás některé choroby zcela vymizely...

0/0
16.8.2017 7:11

L66i36b55o74r 63J58a20n42e55č84e59k 4215255265421

V tom pripade bych chtel za sve dane naockovat nove auto.;-)

0/0
16.8.2017 7:16

Najdete na iDNES.cz