Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

P17e33t15r 26M20u95d66r97o69c83h 9471927192561

Lidi chteji hlavne klid. Jestli 1. tridou zacnou vic jezdit rodiny s malymi urvanymi detmi, tak jim za chvili trzby zase klesnou. Podivejte se na Pendolina, ktera maji tichy vagon - byva vyprodan jako prvni.

+41/−1
doporučit
21.8.2017 5:39

K82r55y61š49t54o89f 14L84a59n98í67k 1829790395135

pribyvaji rodiny s dětmi? doufam, ze ještě dlouho ne, pak by zbývala jen první trida v Pendolinu nebo Premium u LE. nedavno jsem to zazil v Bussiness v LE, zena s dvěma dětmi, chlapec velmi neposedny, neustale bouchal do stolku a do okna, pobihal po voze a kricel, devce se divalo na tabletu na pohádky, ovšem bez sluchátek a velmi hlasite, takze to s ni sledovali vlastne všichni. na upozorneni palubni pruvodci, ze by si mela deti zklidnit, ji arogantne odbyla, ze si koupila drahe jízdenky a ze to jsou proste deti. jako by tam ostatní cestovali zadarmo.

+33/0
doporučit
21.8.2017 5:38

J81a27n 66Ř17e41z28n13í10č64e62k 3721501333640

Tak hlavně je to kvůli snížení příplatku z 50 na 30%. Dále proto, že některé spoje jsou tak narvané, že buď pojedete jedničkou nebo na stojáka. Tenhle trend se brzy zastaví, protože mizí hlavní výhoda jedničky - malá obsazenost. Už jsem zažil i to, že cestující s jizdenkou 1. třídy musel do dvojky, protože nebylo místo. A komfortní vagony? No, asi jak kde. Trať PHA-Brno přes Havl. Brod je pojízdným retro muzeem. Paradoxně někdy jedou zrekonstruované vozy 2. třídy, které jsou lepsí než jednička ze 70. let.

+20/0
doporučit
21.8.2017 6:36

J62a20n 25P56y97t43e63l45a 5510206538

V textu je to sice vysvětleno, ale i tak je šedý box komedie:

- 1. třída Praha - Brno stojí 455 Kč a taková tam vůbec není

- 353 Kč je pouze cena rychlíkem přes Havlíčkův Brod (Rx aktuálně nabízí akční jízdenku)

- Business v railjetu (öbb design obzvláště) je fakt jiná liga než regiojet

+14/0
doporučit
21.8.2017 3:02

R80a67d78m25i22l34a 46S67i39m85č13á17k89o37v38á 5255483295305

Klidně bych zavedla poplatek i pro tichý oddíl v Pendolinu. V sobotu dopoledne jsme jeli z Ostravy do Prahy a tam rodinka s dětmi cca 2 a 4 roky... celou cestu jsme museli poslouchat vřískot vzteklého děcka, kterého tam starší segra vyloženě provokovala a měla radost, že malý řve... rodiče dělali, že děcka nejsou jejich... udivilo mě, že ani průvodčí je nějak neupozornila, že jsou v tichém oddílu a platí tam nějaká pravidla... v neděli jsme jeli zpátky a tam zase rusáci s mega kuframa, baba měla už v Praze konflikt s nějakým cestujícím a vyřvávala tam, že co má jako za problém nebo co... asi půl hodiny se bavila hodně nahlas, aby všichni viděli, že si tam může dělat co chce... pak ovšem přišel průvodčí, chlap jak hora a velice důrazně ji upozornil, že si lidi stěžují a že musí dodržovat pravidla... ztichla a už jsme ji až do Ostravy neslyšeli... mám pocit, že lidi ani kolikrát neví, že jsou v tichém vagonu... když je vlak plný, tak vezmou první lepší místa a více se nestarají... označení je jen na vnitřních dveřích, které jsou otevřené při nástupu, takže stejně není vidět... možná by nebylo špatné v každé stanici po přivítání ještě upozornit, jak se chovat v tichém vagonu...

+13/0
doporučit
21.8.2017 9:06

P51e88t48r 32H86o57r44á27k 1279283869344

Cesta z Olomouce nebo Ostravy do prahy je určitě lepší vlakem. Je to rychlejší i levnější i bez modernizace D1.

+13/−1
doporučit
21.8.2017 7:16

P29a33v52e94l 75Š91m55í83d94e92k 6349200403268

Nedávno jsem jel odpoledne z Kolína do Prahy.Druhá třída narvaná, tak jsem šel do 1.třídy a po zaplacení doplatku cca 20KČ jsem seděl sám a průvodčí přinesl noviny i vodu zadara.

+10/0
doporučit
21.8.2017 9:31
Foto

J52a85n 70V93a35l73a18l23í94k 6156619460376

p. redaktore Kročo ČD mají ty to třídy u business pouze u vlaku railjet a pak 1 a 2 třídu !!! Low-cost má pouze RegioJet... Běžná cena u RJ je také cca přes 300Kč to co uvádíte u RJ jsou také AKČNÍ ceny!!! Tudíž pak uvádějte akční ceny i u ČD

+12/−1
doporučit
21.8.2017 7:55

P35e73t12r 58M19u93d67r85o87c12h 9121197902941

Pokud by vsechny 1. tridy byly zaroven tichy vagon/oddil, klidne si priplatim ne 30, ale tech puvodnich 50 %. Vsadim se, ze pak by obsazenost i trzby byly jeste vyssi.

+8/0
doporučit
21.8.2017 6:17

M33i53r58o42s64l37a92v 33G33r86o10s75s11m63a34n97n 8782869624

Jsem nevěděl, že ČD provozují low-cost třídu. Tabulka je trochu šejdrem.

+7/0
doporučit
21.8.2017 2:55

I96v50o 31J57a64n98á46č38e66k 8433903121182

Dobré PR Regiojetu! Je vidět, že Leo asi nezaplatil a tak o něm není ani čárka. Neměl by tento článek být označen jako reklamní sdělení?

+9/−2
doporučit
21.8.2017 10:13

M46a70t15ě13j 13V19o37n91d78ř91i19č73k65a 4844690808846

Asi budu s láskou vzpomínat na Sůrovy články. Pane autore, cena za jízdenku ve vlacích EC/IC a v rychlících se u čd neliší.

+6/0
doporučit
21.8.2017 20:11

P22e11t48r 84M92u26d46r90o60c91h 9421787382331

Navod, jak zklidnit hlucne cestujici v pripade, ze pruvodci dlouho nejde nebo jeho upozorneni nezabere - odstupnovano podle duraznosti (vyzkouseno na lidech :-)):

1) V tichem vagonu nebo 1. tride se hlasite bavi nekolik dam starsiho veku. Pristoupim k nim a zeptam se jich, zda jim nevadi, ze jsou jedine, ktere tady rusi ostatni.

2) Pokud bod 1) nezabere, vmesuji se do jejich hovoru hlasitymi poznamkami k veci, dialog menim v prudivy trialog.

3) Rvouci/hlucici deti: obratim se na jejich rodice a pokud si haranty nedovedou zklidnit, pohrozim, ze detem objednam zdarma dvojite espresso a reknu jim pravdu o Jeziskovi.

4) Telefonista s neomezenym tarifem - jestlize nereaguje na slusne upozorneni, prisednu si k nemu nebo se postavim nad nej a hlasite, tak, aby to slysel i clovek "na druhem konci dratu" melu jako kafemlynek, ze je v tichem oddilu a aby si sel telefonovat jinam. Kdyz se takhle par minut neslysi a nerozumeji si, vetsinou jde alespon na oddelenou chodbicku.

5) Urvani Rusove - staci je sprdnout v jejich materstine :-)

+6/0
doporučit
21.8.2017 9:29

P86e57t43r 41N19e61c25h60a17n80i59c93k41ý 7933646858160

První třídu si občas připlatím, ale u ČD ji připlácím zásadně až ve vlaku. Nikdy nevím, jaký vagón tam připojí a jak bude obsazená. Jednou jsem měl první třídu i z HK do Pardubic (měl jsem ji jako součást jízdenky někam dál) a tam na tom Panterovi je první třída asi 6 sedaček na čumáku. Bohužel si tam přisedla i rodina s nevychovaným řvoucím spratkem. To je pak celá první třída k ničemu. Tenhle problém mám u Regiojetu u tříd, kde je povinná místenka do kupé. V kupé je člověk přece jen v osobnějším kontaktu s těmi cestujícími než ve velkoprostorovém vagónu. A když se dostanete mezi nějakou vykutálenou partičku nebo rodinku, tak cesta stojí za to.

A máte ten článek takový pomotaný. ČD má přece stejný tarif pro rychlík, IC, EC u SC jen potřebujete navíc místenku. Jen se liší ceny některých akčních jízdenek a existuje pár superakčních co jsou skutečně vázané na vlak. Do takové tabulky to prostě vůbec nezapadá.

+6/0
doporučit
21.8.2017 8:50

M37a63r11t57i30n 30N33o34v69ý 1669277190910

Myslím, že dojde k rychlému zdražení té první třídy. Představte si ty členy managementu ČD, SŽDC, ČD Cargo, Ministerstva dopravy a naše poslance. Ti všichni mají režijky na 1.třídu a musí se tam teď mačkat s nějakým póvlem.

+6/−1
doporučit
21.8.2017 7:12
Foto

M90a11r27i10e 75J94a36n60d82o32v50á 8791913855686

Tak těmi levnějšími třídami jezdí velmi mnoho nepřizpůsobivých, to je také jeden z důvodů.

+4/0
doporučit
21.8.2017 7:28

J42o19s64e40f 66T59r47n23k51a 1271588934410

Jak může stát 1 třída u ČD pomalu 2x tolik co u RJ? A u RJ se mi fakt nestalo že bych i s místenkou stál, nehledě na kávu zdarma, tisk a nesrovnatelně lepší a levnější jídlo.

+10/−10
doporučit
21.8.2017 6:47

J83a87n 40V91a36l46o23u41c84h 6492137638670

Ještě jsem nenarazil na IC/EC ČD, kde by se druhá třída aspoň přilblížila Relaxu u Regiojetu. Spíš se dá narazit na vagony A, které sice ČD provozují jako 1.tř., ale jiný dopravce by je na dálkařinu ani nenasadil. A to je ten problém ČD - je to loterie, kde je nejlepší se před cestou podívat na řazení vlaku a případně si již podle toho předvybrat vagon (či, pokud máte čas, i vlak).

+5/−3
doporučit
21.8.2017 8:54

J15a60n 67B73a95y47e96r81l53e 2775805584764

Letos jsem si vyzkoušel I. třídu ČD i RegioJetu. Je to neporovnatelné u ČD jsem měl pouze lehčí peněženku. Hrůza pokud nejsou ČD službu zajistit, raději by ji neměli nabízet.

+11/−16
doporučit
21.8.2017 3:22
Foto

J81a35n 69V60a50l37a80l83í43k 6346389180956

Tak šampáňo, káva a sendvič v 1 třídě super

+2/0
doporučit
21.8.2017 14:40

D13e55n76i15s71a 50P98r80o20c44h59á83z21k96o35v67á 9868503426

Nejezdím často, tak si komfort ráda připlatím. Výborně hodnotím LEO, ČD po dvou zkušenostech raději nebrat, jednou hořel vagon, podruhé byl v jedničce problém s elektřinou, takže přesun do už tak dost plné dvojky, masakr... Následná finanční kompenzace v rozdílu cen byla pouze slabou náplastí... :-) Ale je fajn, že se možnosti rozšiřují a možnost volby existuje...

+2/0
doporučit
21.8.2017 8:31

J19i81ř68í 42E82n18g66l76i92š 1165649325861

Ano, třeba první třída v rychlících Bohumín - Brno je v letních dnech přímo masakr. Jede v ní jen pár masochistů. V těchto pseudoklimatizovaných jedničkách se opravdu nedá dýchat. Toho blba, který zařadil takové kraksny do rychlíku na tolik exponované a zároveň rozbité trati bych týden vozil tam a zpět v té hrůze. Snad by se mu rozsvítilo.

+2/0
doporučit
21.8.2017 7:00

J88i62ř22í 67J72u57r73á34š80e70k 8197835700787

Tak kdyz jsou ve špičkách vlaky narvane, nezbyva lidem nic jineho nez si vlezt do prvni tridy. I ja to zazil. Nedobrovolny cestujici prvni tridou.

+2/−1
doporučit
21.8.2017 8:51

K39a92r30e10l 31N37o13v50á18k 8620226662323

A kde myslíte, že se válí houmlesáci a socky? V narvané druhé třídě?

Takže paradoxně - první třída: se štěnicema a bez ramínek :)

+2/−2
doporučit
21.8.2017 7:08

J13a18k25u72b 53Č67u66b76a 9550736477

Jaký je rozdíl mezi 1. a 2. třídou v elefantu? Kromě modrých potahů...

+1/0
doporučit
21.8.2017 7:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.