Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Podíl zaměstnanců, kteří kvůli malé mzdě žijí v chudobě, vzrostl

V Česku v posledních letech přibývalo lidí, kteří si v práci za celý rok nevydělali dost a spadli pod hranici příjmové chudoby. V roce 2011 se to týkalo zhruba pěti procent zaměstnanců, v roce 2015 téměř sedmi procent. Při zvýšení výdělku o desetinu by chudých mohlo zhruba o polovinu ubýt. Česko přesto patří k zemím s nejnižší mírou chudoby.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M95a48r40e25k 68P89o23s78p38í78š94i64l 2815715151

No pokud někdo bude pátrat u odborů Kovo,tak v Bosch Jihlava třebas průměrná mzda za rok 2016 je u dělnické profese 35 971 Kč

U THP pracovníků Bez vedoucích pracovníků 38 286 Kč....A většina THP tady má Vš Takže si říkám,proč se pachtit na Vš ty roky,když ing profese nejsou ochotni platit adekvátně vzdělání.:-(

0/0
23.8.2017 6:40
Foto

I51m34r85i81c14h 30S83u85c42h31a85r94s40k57ý 8816903325151

Jelikož podnikatelé pardon diskutující uvádějí zde nepřesné informace k mzdovému vývoji v ČR neboli hoax, tak je potřeba vše uvést na pravou míru.

1) Kde jsem prosím napsal, že polovina zaměstnanců bere minimální mzdu..?

2) Od kdy je zaměstnanců v ČR 5 000 000...?

3) Od kdy median neboli průměrná mzda, nahrazuje přesný počet, který já, na rozdíl od jiných uvádím dle info. ministerstva financí, které dnes vyšli v Hospodářských novinách....?

4) Od kdy statistický úřad uvádí přesné počty místo průměru...?

Za poslední 27 let je v ČR známo, že většina neplatičů daní pardon podnikatelů se naučila účelově lhát a překrucovat informace tak, aby nemuseli platit daně a žít na úkor ostatních viz. níže.

Kolik odvedli OSVČ a Zaměstnanci dle vyjádření ministerstva financí za rok 2016

Stále cca 950 000 OSVČ odvedlo zdaněním svého zisku státu 3,5 miliardy Kč, což představovalo meziroční růst o 2,2 mld. pozitivní vývoj inkasa této daně v roce 2016 byl odrazem růstu ekonomiky ČR v období 2015-2016, legislativních změn u poplatníků využívajících výdajové paušály a především nižší srovnávací základnou stejného období roku 2015.

Stále cca 4 000 000 zaměstnanců odvedlo státu zdaněním svých mezd a platů 98,6 miliard Kč,-

Na závěr pro málo chápavé tyto daně nemají nic společného s DPH, sociálním a zdravotním pojištěním, tyto odvody opravdu mezi ně nepatří

0/−5
22.8.2017 18:33

P39e15t14r 24Č26e67r40m79á34k 9468925839580

Máte v tom solidní guláš 8-o

1)Kde kdo napsal že vy tvrdíte že polovina zaměstnanců bere minimální mzdu??

2)Kdo tvrdí že počet zaměstnanců je 5mil?

3)Medián NENÍ průměr!!!!!!

4)Medián uvádí statistický úřad odjkaživa. R^

Další blábolení jen ukazuje jak moc jste mimo - pokud nějaký zaměstnavatel uvadí nižší mzdu než fyzicky zaměstnanec bere aby ušetřili oba na odvodech na úkor státu, tak to z hlediska oficiálních dat znamená jediné - skutečná data jsou vyšší, tedy lidé berou více než kolik daní, jinak se tomu říká šedá ekonomika ;-)

+3/−1
22.8.2017 18:48

K31a98r74e41l 65U80r16b50a74n 2624444831219

Tahle částka by spíš měla být zaručeným příjmem (i bez práce).

0/−4
22.8.2017 15:25

S17t31a56n33i49s88l59a67v 55K46r21e54j60c45a21r 6467356373214

Bez práce nejsou koláče - je staré přísloví! Nežijeme v socialismu a neznám žádnou charitu ani církevní řád jenž by toto podporoval !!

+2/0
22.8.2017 15:30

K32a20r63e73l 76U75r49b57a51n 2934304911169

Existuje zde práce robotů.. nevím,. proč vytvářet umělá pracovní místa, když jsou nepotřebná (například mnoho státních zaměstnanců). Po zdanění práce robotů bude zdrojů na podobné dávky dost a dost..

0/−1
22.8.2017 16:18

M93a21r17t39i44n 85K35o38l21a46c76e47k 5399297293553

A robot je něčím majetkem, tedy dle představy "investice" by měl vydělávat svému vlastníkovi, nikoliv generelně všem občanům.

+1/−1
22.8.2017 22:27

M77a39r51t52i80n 19K44a41r81á98s80e54k 9688663608608

No prijem bez prace vede velmi rychle k degradaci - krasny priklad je napriklad soucasna situace v dansku, kde planuji zasadni zmeny sveho socialniho system, protoze jim extremne narusta pocet mladych (jak tuzemskych, tak zahranicnich studentu), kteri po ukonceni skoly ani nemaji v planu nastoupit do prace, protoze jim (sice na mistni pomery dost skromne) penize z davek staci....

+1/−1
22.8.2017 16:15
Foto

I35m13r24i25c58h 85S17u23c90h44a83r79s43k54ý 8306963205151

Nějak v článku postrádám základní informaci o tom kolik lidí bude brát minimální mzdu po zvýšení na 12 200 Kč,- neboť podnikatelé zde používají starou frázi, že MINIMÁLNÍ MZDU pobírá jen malá část zaměstnanců....:-/?

Tak se na to podíváme podle skutečnosti, v roce 2012, kdy byla minimální mzda 8000,- Kč tak nám ji pobíralo 90 tisíc čechů, v roce 2016 kdy byla minimální mzda 9900 Kč tak nám jí pobíralo už 132 tisíc čechů, no a v roce 2018 kdy se má zvýšit na 12 200 Kč tak nám ji bude pobírat už skoro 197 tisíc zaměstnanců......;-)

Jinými slovy se ukazuje, že většina obyvatel potažmo zaměstnanců bere o trochu větší mzdy než je minimální mzda.

No a naši podnikatelé umí jen neplatit daně, stěžovat si že nemá kdo dělat a chtít všechno po státu jako za socíku........;-D;-D;-D

+3/−2
22.8.2017 11:17

R98o23b20i57n 74Ž21i21ž35k83a 2758284736766

"Jinými slovy se ukazuje, že většina obyvatel potažmo zaměstnanců bere o trochu větší mzdy než je minimální mzda."

Doporučuji vám trošku zapracovat na matematice... většina je "víc než polovina".

+2/−1
22.8.2017 12:38
Foto

I85g43n61á32c 79P43o21s41p86í94š67i71l 9466649234433

A 197 tisíc je podle Vás více než 5 milionů? :-)

+2/0
22.8.2017 14:06
Foto

I71m92r81i41c57h 19S85u48c23h76a39r48s39k22ý 8406373575811

zaměstnanců je dle informací ministerstva financí 4 miliony...?

0/0
22.8.2017 15:53

M60a10r10t42i88n 20K24o46l37a76c55e43k 5419497283533

pořád je vaše matematika na vodě. jestliže by většina (rozumějte více než polovina) měla mzdy blízké minimální mzdě, tak medián by nemohl být na úrovni cca dvojnásobku, protože z definice mediánu by to mělo být "blízké" minimální mzdě a zároveň velmi vzdálené průměrné mzdě, která zohledňuje i astronomické mzdy menšího počtu lidí.

+1/0
22.8.2017 22:32

K52a28m19i86l 37S71e65d31l82á50č30e80k 1146399226161

Možná to pan Sucharský vidí zhruba takto:

Celkový počet zaměstnanců: n

Počet zaměstnanců s mzdou v intervalu 11000 až 12500: (n-1)/2

Počet zaměstnanců se mzdou dejme tomu 24000: 1

Počet zaměstnanců s mzdou v intervalu 24001 až nekonečno: (n-1)/2

Má to ale dva háčky. Jednak pořád nebude mít většina zaměstnanců 12500 a méně a za další se nabízí otázka, jakým kouzlem vznikla ta mezera ve výši mezd mezi 12500 a mediánem. :-)

0/0
22.8.2017 22:55

M71a45r31t34i32n 56K56o54l64a11c75e54k 5989947333863

Ano tento model by dal jeho slovům za pravdu. I když je velmi nepravděpodobný, možná ještě menší pravděpodobnost, že mne v nejbližších minutách sestřelí meteorit. Jen bych popravil váš model o test na sudá a lichá čísla a pro sudá čísla změnil výraz na (n/2)-1 a třídu 24000 bych pro sudá čísla rozšířil na 2 lidi. Data se příliž nezmění, jen to bude platit jak pro sudá tak lichá čísla.

0/0
22.8.2017 23:15

M30a30r34t12i64n 90K60o77l58a79c61e83k 5809127393653

Jak jsem napsal níže, tak váš model platí pouze pro lichá čísla, což je poloviční důkaz o mizivé pravděpodnosti hraničící s nepravdou, protože v případě sudého počtu by ten 1 zaměstnanec byl tvořen z poloviny příspěvkem z třídy 11 000 až 12500 (dejme tomu 12500 )čili příspěvek 6250 a příspěvkem ze třídy 24 001 až nekonečno (dejme tomu 24 001) čili příspěvek 12 000,5. Součet příspěvků by byl 18250,5 a to zcela jistě není 24000 a ani blízké.

Přece jennom ty hodiny matiky k něčemu byly ;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
22.8.2017 23:36

S40t34a18n18i91s71l98a87v 27K42r42e38j75c41a44r 6627306953784

Kolik by musel být zisk podnikatele aby dokázal odvádět daně za zaměstnance včetně odvodů. A zároven odlišit plat uklizečky od platu seřizovače a programátora po manažera a ředitele a majitele aby všichni měli více jak 12500 kč? Kolik by musela být cena a množství výrobku aby se toto dokázalo naplnit i bez dotací státu a EU? Kolik by asi muselo stát mléko, pivo, chleba a pečivo? Kolik základní suroviny obilí, elektřina, voda atd?

0/0
22.8.2017 15:37
Foto

I48m47r61i38c22h 65S68u50c51h54a26r88s33k75ý 8676453165331

Jako u p. Čermáka stará otřepaná fráze.

Nechte se zaměstnat a bude se mít jako v ráji.......;-)

+1/−2
22.8.2017 15:57

P34e97t12r 86Č91e72r88m59á26k 9258385829820

Pravda, vy otřepané fráze nepoužíváte, prože takové nesmysly nikdy nikdo nepublikoval ;-)

0/−1
22.8.2017 17:08
Foto

I44m42r50i11c52h 74S64u66c65h47a54r20s64k50ý 8746953315521

U vás bych na té matematice zapracoval neboť 197 tisíc bude brát pouze minimální mzdu...........;-)

0/0
22.8.2017 15:54

P17e45t59r 42Č14e15r59m87á45k 9238825819850

Stará fráze to není, minimální mzdu bere tak či tak skutečně pouze malá část zaměstnanců.

Medián mzdy je pak cca 25tis, tzn. min. polovina zaměstnanců bere více jak dvojnásobek minimální mzdy - takže žádné že "většina zaměstnanců bere o TROCHU větší mzdy" ;-)

+3/−1
22.8.2017 12:53
Foto

I15m19r14i24c45h 57S21u10c79h67a77r24s43k61ý 8216943515451

Prosím a kde si mohu ověřit vaše tvrzení....?

Děkuji předem.......;-)

0/0
22.8.2017 15:55

M51a79r64t94i78n 77K83a54r15á87s68e92k 9778603568438

www.czso.cz

0/−1
22.8.2017 16:17
Foto

I40m73r16i39c74h 26S63u73c92h12a97r31s18k63ý 8246453645571

Od kdy jsou na statistickém úřadu přesné informace o počtu zaměstnanců s velikosti mzdy.....???

0/0
22.8.2017 18:14

P87e12t18r 31Č63e98r36m75á64k 9428485329340

Odjakživa. R^

+2/−1
22.8.2017 18:27

M47a49r36t32i45n 77K86a71r58á77s66e73k 9698243698188

No nektera data jsou uz doby vzniku CSU tj od sedesatych let, nejdetailnejsi statistiky jsou na webu od r 2000...

+1/−1
22.8.2017 19:55

P49e39t80r 89Č69e39r92m44á13k 9978515959360

Které myslíte, já jsem pouze uvedl statistickou hodnotu mediánu mzdy, tento základní údaj předpokládám jistě znáte když se tu pouštíte do rádoby komentářů. ;-)

0/−1
22.8.2017 17:04
Foto

I93m38r36i52c74h 74S84u40c75h52a85r86s90k24ý 8426933605541

Median mzdy není přesný počet, čímž místo faktů uvádíte hoax..!!

Ale to určitě víte.....:-), když jeden sní jedno kuře a druhý nic, tak v průměru mají každý půl........;-)

0/−1
22.8.2017 18:12

P58e95t94r 73Č71e18r39m89á43k 9518845359190

Median mzdy je zcela jasná statistická hodnota (a to ještě jen z přiznaných údajů, vůbec se v něm neobjevuje šedá ekonomika) tam není o čem diskutovat, asi si pletete průměr s medianem ;-)

0/−1
22.8.2017 18:19

M83a58r44t16i12n 90K87o39l48a27c32e61k 5489657573753

tak to bych netvrdil. Jestli bude v přiznávaných údajích veliká chyba, tak to postihne i median. lépeřečeno jej to postihne vždy. Jde o to, že v medianu se ukazuje mzda uprostřed, tedy u 2 500 000 člověka v setříděných datech (neupravené data o menší, větší úvazky). jestliže budete lhát , tak o proti realitě to bude třeba 2 450 000., nebo 2520000 člověk

+1/0
22.8.2017 22:24

K77a47m84i16l 12S76e34d27l64á47č91e11k 1886499746551

Celkem logicky můžeme předpokládat, že pokud je někde lživě uváděna výše mzdy/mezd, tak půjde o podhodnocení. Co si budeme ale povídat. Jestliže ČSÚ uvádí medián někde okolo 24000 Kč (na konci roku dokonce 25000 Kč), tak je zjevné, že pan Sucharský plácnul s tou většinou zaměstnanců těsně nad minimálkou naprostou pitomost. Navíc se zdá, že si asi plete medián a průměr.

+1/0
22.8.2017 22:42

P26e17t79r 83Č10e35r12m54á43k 9328965579380

Tvrdit to nemusíte ale je to tak. Relevance dat je velmi vysoká a to z několika důvodů :

a) počet zaměstnanců u kterých nesedí přiznávaná mzda je řádově menší než těch u kterých to souhlasí

b) výše nepřiznané (rozuměj nezdaněné) mzdy je v 99% vyšší, takže z posuzovaného hlediska bude téměř vždy reálný medián zvyšovat

c) stejnou chybovostí jsou zatížena všechna data, jelikož vychází ze stejného zdroje, takže se můžeme bavit o té absolutní výši ale poměry budou stále stejné

+1/−1
23.8.2017 0:24

M26a94r40t90i15n 37K48o17l11a91c29e20k 5529157233503

s prominutím hodiny matematiky a definicí medianu a průměru (aritmetického), také czso a ISPV

0/0
22.8.2017 22:16

M22a83r31t19i52n 77K48o39l55a30c43e24k 5879587723603

Nevim z čeho tak usuzujete, protože rozložení mezd se stále mění. tedy pokud nebudete znát alespoň přibližné rozdělení mezd, tak se nedozvíte jestliže většina, tedy více než polovina zaměstnanců se pohybuje těsně nad příčkou minímální mzda. Jisté indicie vám může podat rozdělení na minimální, medián a průměrná mzda. Tyto 3 údaje vám musí udělat hrubou představu o rozdělení mezd. včetně "vzdálenosti" medianu a průměrné mzdy, kde medián je z podstaty na 50 procentech a průměrná mzda se pohybuje cca na 66 procentech. ještě by z matematického hlediska byl zajímavý modus, ale ten se nepoužívá

0/0
22.8.2017 22:13

K38a86m72i42l 64S61e81d48l82á36č15e63k 1736709586231

Tak jestliže je dle ČSÚ medián cca 24000 Kč (čili 50% má více), tak můžeme celkem s jistotou prohlásit, že tvrzení pana Sucharského: "...že většina obyvatel potažmo zaměstnanců bere o trochu větší mzdy než je minimální mzda." je nepravdivé. Pokud tedy nepředpokládáme, že výrazem "o trochu větší" měl na mysli dvojnásobek.

+2/0
22.8.2017 22:36

M28a33r33t79i28n 19K97o69l74a95c76e26k 5779747563713

Ano, problém je v tom, že zavedl celkem vágní pojmy.

0/0
22.8.2017 22:41

A15l55e76x87a52n40d12e39r 56P25a54s77t16o88u26š36e96k 2203446685

tento stát má veliký potenciál. Spousta šikovných lidí, klidná země, nízká nezaměstnanost a díky vládám včetně té nenažrané aktuální a likvidující co tu funguje, je tu rozvoj spousty lidí a rodin zpomalený. Stát ukradne lidem výraznou část na dani za jejich práci a ještě hází klacky pod nohy všem co se snaží něco vytvořit, aby jim to co nejvíce zhnusily. Vymýšlí se regulace, zákazy, omezení, prostředky jak omezit i to nejdrobnější podnikání, aby si náhodou lidé nemohli ještě někde přivydělat další peníze. Nejsmutnější je, že naše obyvatelstvo je co se týče politiky opravdu rozumově omezené a volí pořád jedny a ty samé šmejdy a zloděje, kteří mění politické strany, jako fotbalista kluby. A nebo, kteří stojí roky v pozadí a tahají za nitky, jako stbák Babiš. Lidi tady by mohlo být tak krásně, jen se proberte, jděte k volbám a použijte rozum.

+1/−1
22.8.2017 10:25

P48e74t89r 63D89r95a26p85a85l 3355758773795

kdybyste minimální mzdu na dlouhé roky nezmrazili a zvedali třeba po 500, tak by těch 1100 dnes nikoho "nebolelo"

0/−1
22.8.2017 10:14

R38i75c30h39a55r83d 70K17r77u11p22i29č81k42a 5764855417579

ODS ,Top 09 ,lidovci ani jí neplánovaly zvedat ani neplanují

0/0
22.8.2017 11:37

R39o10b65e18r24t 59P60r11a66ž15á35k 4608766865780

Ovšem. Mzda má být výsledek dohody mezi zaměstnavatelem a zaměstnancem. Proč by do toho měl strkat čenich stát?

+2/0
22.8.2017 12:41

M56a75r42t42i65n 89K41o42l56a28c91e56k 5859147633673

protože je garantem tohoto prostoru. Nebo to můžete rozvolnit dle Rakouského vzoru, kde samozřejmě je řečeno to B a o minimální mzdy se v jednostlivých oborech starají odbory. Vždy je třeba jistého garanta. Jak vidíte i v jiných ekonomických systémech, tak neuvěřitelné ceny za české mobilní hovory nelze umravnit tržním bojem, protože není v zájmu našich 3 subjektů si mydlit schody.

0/0
22.8.2017 22:19

J55a84n 68C66e63p29e76k 1744636330

To je zase překrucování přes procenta. Je sice pravda, že tomu s minimální mzdou zvednou plat o 11% zatímco třeba pracovníkovi s 50.000 o 5%, ale ve finále kdo je na tom lépe, když ten s minimální dostane přidáno 12 stovek a ten s 50k dva a půl tisíce?

+2/−1
22.8.2017 9:32

P30e32t92r 30Č98e54r45m86á48k 9768865549970

Naopak, to je překrucování přes reálnou hodnotu, pro toho kdo má plat 50tis je 2,5 méně znatelná suma než proto toho s 11 tis těch 1200. Takže matematika nelže, lépe na tom bude ten s minimální R^

0/−1
22.8.2017 12:42

S10t21a17n18i31s19l94a91v 54K80r45e67j96c56a19r 6137916513224

A jak se na tom podílí stát a jak podnikatel? Kolik procent zisku dokáže ovlivnit stát a kolik podnikatel? Jak se v 21. století, v ČR, rozděluje schopnost občana spokojit se s chudobou nebo naopak bojovat proti vlastní chudobě ? Joseph Murphy uvádí - Chudoba není ani zásluha ,ani cnost ! Naopak- je důsledkem duševního onemocnění, utrpení, z něhož se musíte okamžitě léčit!!!!!!Ne každý je v ČR občanem se základním vzděláním jako většina romské komunity . Proto všichni ostatní mají možnost sami rozhodnout jak a v čem chtějí žít zda v chudobě jako romové nebo v dostatku jako Karel Gott nebo Klausové a ..........!!

0/0
22.8.2017 15:23

S19t71a68n41i87s21l41a52v 79K98r59e65j66c44a76r 6607446533344

Nikdo nikoho s určitým stupněm vyššího vzdělání nenutí aby vykonával práci za méně než 13000 kč(za průměrný počet 150 hodin měsíčně) ! Adekvátně nižší míra odpracovaných hodin snižuje i výšku finančního příjmu. To se ale i učí v základech ekonomiky na běžných středoškolských školách EU ! .

0/0
22.8.2017 15:28

P83e29t81r 87V61o35ž46e20n95í61l92e73k 1398140275

zaměstnanec: Šéfe, chci přidat!...manager: No tak přidej

+2/−1
22.8.2017 8:18

J22a20r88o78s63l38a32v 59K39a34d20l13e84c 5331529322351

Chudoba ze zaměstnání;-D;-D;-D

+2/0
22.8.2017 8:02

P83e20t63r 60Č82e35r58m45á35k 9278665239740

No ono těch chudob je více, každý používá jen tu která se mu zrovna hodí...

+1/0
22.8.2017 12:43

S80t46a54n77i64s23l32a22v 92K93r58e19j77c12a38r 6817236843214

Ano není jen ta finanční ale i ta ducha! A ta druhá je ostudou u těch jež se ohánějí maturitou a vzděláním!!

0/0
22.8.2017 15:40

M51i38r23o55s77l68a76v 84B70á22l50e62k 7511230843560

Z toho jak v minulých letech rostl počet lidí žijících v chudobě je zřejmé, že rostly především platy ve vyšších kategoriích bez ohledu na to, že se mění poměr mezi jednotlivými kategoriemi. Nevidím tedy důvod proč se nyní někdo zneklidňuje nad tím, že by se mělo přidat lidem, kterým se mnoho let nepřidalo nic, a hned vypočítává kolik by se mělo přidat těm vyšším aby se zachoval ten léty pokřivený poměr. Vypadá to, že ti chytráci chtějí aby se počet lidí žijících v chudobě neměnil, nebo naopak zvyšoval.

+2/−2
22.8.2017 7:52







Najdete na iDNES.cz