Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Dráhy upraví dvě desítky nebezpečných přejezdů, začnou ve Studénce

Incident u Kolína, kde vlak ve 160 km/h málem smetl z přejezdu zaseknuté osobní auto, znovu poukázal na letitý problém zabezpečení některých přejezdů v Česku. Jejich modernizace, kterou započala železniční správa, však postupuje pomalu. Jako první by měl přijít na řadu přejezd ve Studénce.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Na nákladech za náhradu přejezdů nadjezdy/podjezdy by se měla výraznou měrou podílet silniční doprava z rozpočtu ŘSD nebo krajů. Není možné, aby byla nedisciplinovanost řidičů řešena za peníze železniční dopravy a tím zhoršována její konkurenceschopnost.

0 0
možnosti

Už bych to neřešil. Vjetí na přejezd při signalizaci zákazu vjezdu - doživotní zákaz řízení vozidel, pokud uživatel vozidla neprokáže akutní technickou závadu, která by bránila bezpečnému zastavení vozidla před přejezdem.

0 1
možnosti

Tak ono to není přejezdy, ty jsou označeny, každý ví, že jde o přejezd. Ale je to těmi, kdo na ně vjíždějí na červenou, případně se nezastavují na příkazové značce STOP atd. Za mě, není třeba žádný přejezd upravovat a investovat moje peníze, které státu na daních odvádím. Jistě pro ně stát najde lepší využití.

3 1
možnosti

Víte snad, že jsou také dojezdové časy pro sanitku, policii i hasiče. Pokud je někde silný provoz - 4-5 vlaků v obou směrech a čekáte 5-10 minut na koridoru, tak je něco špatné.

Například v Rájci - Jestřebí přejeli po od roku 1996 , kdy zapomněli pro lidi postavit na lávku či podchod pouze 19 lidí. Tehdy se dělal koridor. A co Vám říká bezpečnost ? Úzké peróny, kde se nevleze bezpečnostní pruh - ten je ve vzdálenosti 80 cm. Perón je široký pouze 140 cm.

Viděl jste někdy přechod pro chodce na dálnici ?

Ano člověk je tvor omylný.

0 0
možnosti

Pane Kroča. Nechte si předělat titulek! ČD nic upravovat nebudou!!. Maximálně interiér Pendolin ;-€

2 0
možnosti

Takže 98% problémů jde na vrub silniční dopravy, ale 100% nákladů na jejich řešení platí železnice - tedy vlastně oběť. Tohle dotování silniční dopravy by mělo skončit a 98% nákladů by měli za své "ovečky" platit správci silnic i ČESMADem.

3 1
možnosti

Víte, někdy tam ty silnice byly dávno před výstavbou železnice. Některé silnice mohou být i o několik století starší.

A bylo by dost za hranou zákona, aby někdo musel zaplatit za něco, co potom NEbude jeho majetkem.

1 0
možnosti

Už za prvni republiky se při budování druhé koleje mezi Třebovou a Olomoucí, jen co vím, odstranily skoro všechny přejezdy. Jsme skoro o 100 let dál, ale při stavbě koridorů se radši řešily protihlukové zdi místo přejezdů. Přitom uvíznutí kamionu není nic zase až tak neočekávatelného. Za ty mrtvé ve Studénce měl jít sedět i ten, kdo tam ten přejezd nechal respektive povolil přes něj 160.

1 0
možnosti

I při stavbě koridorů se rušilo spousta přejezdů.

1 0
možnosti

Tak především za 2 roky nedokázali naší zákonodárci ani zvýšit pokutu pro vozidla nad 3,5T. Která je stále směšná vzhledem k průšvihu, který nákladní auta na přejezdech představují. Stejně přejezdy jsou například na nově opravené Hradec Pardubice.. (160 km/h)

Je třeba nainstalovat automatické dohledové pokutovací zařízení, typu Camea, které může přímo detekovat i překážku na přejezdu, měřit rychlost průjezdu vozidel a pod.

Stejně si myslím, že přejezdy můžou být řešeny moderně zcela jinak. Vždyť u ETCS se přesně online ví poloha a rychlost každého vlaku. K žádnému prodloužení čekacích dob nemusí dojít v 21st.

Že přejezdy je dobré eliminovat věděli už za první republiky a i v 50 letech komunisti. Nejen na trati Havlíčkuv Brod, Brno, Bratislava. Ale i okolo Hranic n. M směren na Slovensko a dokonce Valaškých Klobůk (zapadlá trať č. 283). Ale za Klause, když low cost, tak low cost. Ve výsledku nejdražší, pomalý, nebezpečný.

1 0
možnosti

Problém ETCS je zhruba takový, že ještě není.

3 0
možnosti

Ale vždyť stavba přejezdů je takový dobrý kšeft! Postavit, zrekonstruovat, opravit...zásadně nerušit, na tom se nevydělá!

Že tomu tak není? Existuje potom nějaké jiné vysvětlení např. revitalizace trati Frýdlant n.O. - Frenštát p.R.? Když pominu jednu miliardu Kč za celkovou rekonstrukci 15 km dlouhého úseku ne příliš frekventované podhorské trati, tak na těchto 15 km bylo zrekonstruováno či nově postaveno celkem 26 světelně zabezpečených přejezdů! Dvacet šest přejezdů na 15 km, tj. co 580 m jeden přejezd! Když pominu veškeré místní, obslužné a polní cestičky osazené zabezpečenými přejezdy, tak jsou zde i takové rarity, jako několik zabezpečených přejezdů od nikud nikam - z obou stran vzrostlé pole, event. louky samostatně přístupné z opačné strany...

0 0
možnosti

SŽDC tam ty přejezdy nestaví pro sebe. Většinou na ně tlačí obce a majitelé pozemků.

3 0
možnosti

Ve Studence ten prejezd muze byt zrusen, o kousek vedle je mimourovnove krizeni.

1 1
možnosti

To je na úplně jiné cestě, vedoucí úplně jinam. Vámi navrhované řešení by znamenalo asi 4 km objíždky.

0 0
možnosti

Snížit propustnost vlaků nebo zrušit přejezd. To ovšem mělo předcházet před zahájením takového vlakového provozu.:-P

0 0
možnosti

Vlakový provoz už je tam někdy od roku 1840.

5 0
možnosti
  • Nejčtenější

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

22. dubna 2024  15:55

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...

Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí

15. března 2024  15:02,  aktualizováno  24.4 9:32

Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko

23. dubna 2024  10:37

Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

25. dubna 2024  11:25

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh

22. dubna 2024

Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...

Více než polovina britských dětí pod třináct let pila alkohol, zjistila studie

25. dubna 2024  16:19

Více než třetina britských chlapců a dívek v letech mezi 11 a 13 lety má zkušenosti s konzumací...

Dobré zprávy ze Španělska. Olivy se dočkaly vláhy, olej by mohl zlevnit

25. dubna 2024  14:19

Sucho a neúroda vyhnaly loni ceny olivového oleje na rekordní úrovně. Ve Španělsku, které je jeho...

Česko díky členství v EU zbohatlo. Poláci z něj ale vytěžili víc, říká analýza

25. dubna 2024  11:38

Za dvacet let od vstupu Česka do EU se podařilo zvýšit životní úroveň vyjádřenou v HDP na obyvatele...

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

25. dubna 2024  11:25

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!