Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dráhy upraví dvě desítky nebezpečných přejezdů, začnou ve Studénce

Incident u Kolína, kde vlak ve 160 km/h málem smetl z přejezdu zaseknuté osobní auto, znovu poukázal na letitý problém zabezpečení některých přejezdů v Česku. Jejich modernizace, kterou započala železniční správa, však postupuje pomalu. Jako první by měl přijít na řadu přejezd ve Studénce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M82i81l68o34s50l37a59v 35Z96í60t92k32a 8590564257570

Na nákladech za náhradu přejezdů nadjezdy/podjezdy by se měla výraznou měrou podílet silniční doprava z rozpočtu ŘSD nebo krajů. Není možné, aby byla nedisciplinovanost řidičů řešena za peníze železniční dopravy a tím zhoršována její konkurenceschopnost.

0/0
27.8.2017 7:57

J67i44ř94í 60H32o75v27o97r39k91a 8377156942855

Už bych to neřešil. Vjetí na přejezd při signalizaci zákazu vjezdu - doživotní zákaz řízení vozidel, pokud uživatel vozidla neprokáže akutní technickou závadu, která by bránila bezpečnému zastavení vozidla před přejezdem.

0/−1
24.8.2017 13:32

L55u70d32ě25k 83Š52i39š39á89k 3337978399824

Tak ono to není přejezdy, ty jsou označeny, každý ví, že jde o přejezd. Ale je to těmi, kdo na ně vjíždějí na červenou, případně se nezastavují na příkazové značce STOP atd. Za mě, není třeba žádný přejezd upravovat a investovat moje peníze, které státu na daních odvádím. Jistě pro ně stát najde lepší využití.

+3/−1
23.8.2017 13:05

R97o22m15a82n 35J90e85s65c94h96k82e 9778475857185

Víte snad, že jsou také dojezdové časy pro sanitku, policii i hasiče. Pokud je někde silný provoz - 4-5 vlaků v obou směrech a čekáte 5-10 minut na koridoru, tak je něco špatné.

Například v Rájci - Jestřebí přejeli po od roku 1996 , kdy zapomněli pro lidi postavit na lávku či podchod pouze 19 lidí. Tehdy se dělal koridor. A co Vám říká bezpečnost ? Úzké peróny, kde se nevleze bezpečnostní pruh - ten je ve vzdálenosti 80 cm. Perón je široký pouze 140 cm.

Viděl jste někdy přechod pro chodce na dálnici ?

Ano člověk je tvor omylný.

0/0
24.8.2017 17:41

P12e73p20a 60B94r14a32t87r36š72o10v53s34k52ý 9595526309921

Pane Kroča. Nechte si předělat titulek! ČD nic upravovat nebudou!!. Maximálně interiér Pendolin ;-€

+2/0
23.8.2017 12:10

M85a92r10t10i19n 38Č92a88p13e29k 6790461587884

Takže 98% problémů jde na vrub silniční dopravy, ale 100% nákladů na jejich řešení platí železnice - tedy vlastně oběť. Tohle dotování silniční dopravy by mělo skončit a 98% nákladů by měli za své "ovečky" platit správci silnic i ČESMADem.

+3/−1
23.8.2017 10:49

J54i55ř60í 51K46o88c37u18r87e60k 6205774135128

Víte, někdy tam ty silnice byly dávno před výstavbou železnice. Některé silnice mohou být i o několik století starší.

A bylo by dost za hranou zákona, aby někdo musel zaplatit za něco, co potom NEbude jeho majetkem.

+1/0
23.8.2017 12:14

P58e91t93r 52N57o35v86o43t86n18y 1871260591

"A bylo by dost za hranou zákona, aby někdo musel zaplatit za něco, co potom NEbude jeho majetkem" Třeba za vodovodní přípojku :-) V

Německu to jde, aby se správce silnice podílel.

0/0
23.8.2017 12:45

J94i94ř92í 93K47o68c79u72r87e92k 6705964735418

A vtip přejezdu je v tom, že ty peníze odtečou ze SFDI - jedno jestli přes ŘSD nebo SŽDC. Ve skutečnosti to platí daňový polatních. Jen na spotřební dani za palivo se vybere 2x tolik, než je rozpočet SFDI.

0/0
23.8.2017 12:52

P43e55t21r 71N10o50v42o78t34n26y 1761870661

Ne všechno se hradí ze sfdi.

0/0
23.8.2017 13:08

T93o11m97á35š 64H13o11r28á30k 8700105246829

Většina hlavních tratí byla postavena v době, kdy v Českých zemích ještě nikdo nevěděl, co to je automobil a trať tak přecházeli pouze lidé nebo vozy tažené zvířaty.

0/−1
23.8.2017 12:58

R20o18m21a32n 24J79e69s42c26h46k22e 9758535707485

Ale úřady daly podmínku, že se musí sedláci dostat ke svým polím.

0/0
24.8.2017 17:43

J32i93ř51í 61K67o44c63u95r98e35k 6755944755168

A že nekecám. Kde máte železniční trať Hulín-Kroměříž? Silnice... tam je!

https://mapy.cz/19stoleti?x=17.4613840&y=49.3168787&z=15

0/0
23.8.2017 12:47

F78i52l20i53p 79S79i41r64o51t16e68k 9752439792311

Už za prvni republiky se při budování druhé koleje mezi Třebovou a Olomoucí, jen co vím, odstranily skoro všechny přejezdy. Jsme skoro o 100 let dál, ale při stavbě koridorů se radši řešily protihlukové zdi místo přejezdů. Přitom uvíznutí kamionu není nic zase až tak neočekávatelného. Za ty mrtvé ve Studénce měl jít sedět i ten, kdo tam ten přejezd nechal respektive povolil přes něj 160.

+1/0
23.8.2017 10:07

P37e92t47r 65N87o51v75o10t60n90y 1871670561

I při stavbě koridorů se rušilo spousta přejezdů.

+1/0
23.8.2017 10:30

V52l87a59d82i69s16l49a50v 46Ž69i73d27e38k 3778230710

Zrušit přejezd ve Studénce prakticky nejde. Na nadjezd/podjezd tam není místo (je to hned za zatáčkou) a dopravně je důležitý.

0/−1
23.8.2017 12:20

F29i13l91i57p 36S33i91r95o72t47e23k 9412859312121

Pak se tam nema jezdit 160

+1/−3
23.8.2017 12:29

L13u78d79ě72k 62Š48i22š33á54k 3307478679854

Na přejezdu se nemá jezdit na červenou, vlak tam může jezdit tolik, kolik mu povolí předpisy. Kdyby tam bylo třeba 1000 a vlak to mohl jet, tak není důvod, aby tam nejel. Prostě na přejezdu nikdo nemá co dělat. Nebavím se o uvíznutí - na to jsou např. v té Studénce kamery, ale bavím se o porušení zákona 361/2000 Sb. §28 a 29. Netřeba více zmiňovat, každý řidič tento předpis musí znát.

+3/0
23.8.2017 13:10

R97o24m51a80n 12J81e32s22c74h94k36e 9498955127565

Jenom malé děti nejdou. Všechni jde. Je to o penězích. Tak se posune o 300 metrů dál. Od toho jsou studovaní lidé, kteří to vyprojektují.

0/0
24.8.2017 17:45

J46a23n 53J76e97m56e42l41k16a 1755190

Tak především za 2 roky nedokázali naší zákonodárci ani zvýšit pokutu pro vozidla nad 3,5T. Která je stále směšná vzhledem k průšvihu, který nákladní auta na přejezdech představují. Stejně přejezdy jsou například na nově opravené Hradec Pardubice.. (160 km/h)

Je třeba nainstalovat automatické dohledové pokutovací zařízení, typu Camea, které může přímo detekovat i překážku na přejezdu, měřit rychlost průjezdu vozidel a pod.

Stejně si myslím, že přejezdy můžou být řešeny moderně zcela jinak. Vždyť u ETCS se přesně online ví poloha a rychlost každého vlaku. K žádnému prodloužení čekacích dob nemusí dojít v 21st.

Že přejezdy je dobré eliminovat věděli už za první republiky a i v 50 letech komunisti. Nejen na trati Havlíčkuv Brod, Brno, Bratislava. Ale i okolo Hranic n. M směren na Slovensko a dokonce Valaškých Klobůk (zapadlá trať č. 283). Ale za Klause, když low cost, tak low cost. Ve výsledku nejdražší, pomalý, nebezpečný.

+1/0
23.8.2017 9:50

P91e48t40r 38N18o24v98o47t75n34y 1791360421

Problém ETCS je zhruba takový, že ještě není.

+3/0
23.8.2017 9:54

R70o79m30a11n 96J57e59s87c53h84k82e 9588275907305

Zlatí komunisté, kdy dostavěli trať Brno - Havlíčkův Brod v roce 1953. Všude podchody či nadchody. Zato koridor Brno - Česká Třebová z let 1996 - 1999 je ostuda. Chybí Blansko, Rájec, Skalice a další. Veleli tomu Klaus a Zeman.

0/0
24.8.2017 17:47

T72o54m46á52š 34K69r50a25i46n64a 7124860184668

Ale vždyť stavba přejezdů je takový dobrý kšeft! Postavit, zrekonstruovat, opravit...zásadně nerušit, na tom se nevydělá!

Že tomu tak není? Existuje potom nějaké jiné vysvětlení např. revitalizace trati Frýdlant n.O. - Frenštát p.R.? Když pominu jednu miliardu Kč za celkovou rekonstrukci 15 km dlouhého úseku ne příliš frekventované podhorské trati, tak na těchto 15 km bylo zrekonstruováno či nově postaveno celkem 26 světelně zabezpečených přejezdů! Dvacet šest přejezdů na 15 km, tj. co 580 m jeden přejezd! Když pominu veškeré místní, obslužné a polní cestičky osazené zabezpečenými přejezdy, tak jsou zde i takové rarity, jako několik zabezpečených přejezdů od nikud nikam - z obou stran vzrostlé pole, event. louky samostatně přístupné z opačné strany...

0/0
23.8.2017 9:04

P92e41t46r 75N77o52v27o30t98n69y 1361540181

SŽDC tam ty přejezdy nestaví pro sebe. Většinou na ně tlačí obce a majitelé pozemků.

+3/0
23.8.2017 9:21

J94a90n 80J50e64m38e25l87k57a 1435580

A tak trať 323 je využívaná téměř nejvíc v republice z jednokolejných. Miliony cestujícich ročně. A v jednom úseku se nyní občas jezdí 100 km/h a ne 60. (až na mizerné vyhýbání souprav)

Ale co se týká přejezdů tak lepší je ještě useklá Frýdland n.o - Ostravice. Přejezd cca co 200 m. Jeden stojí cca 10M (bez jakéhokoliv hlídání aut). Takže nevím 200M na 7 Km šlo defakto do přejezdů. A staré odepsané koleje zůstaly.

0/0
23.8.2017 10:00

P63e87t34r 36F95r41a56n41c 9227321508968

Problem je, te SZDC samo zrusit nemuze. Vyjadruje se k tomu kde kdo. Takze i JZD, ktere tam prejede s traktorem 5x do roka to odmita. Kdyby v tom byli zainteresovani financne (prispevek na udrzbu), vypadalo by to uplne jinak.

+1/0
23.8.2017 17:54

M73a90r33t59i83n 95R76u93z35i14c69k79a 1882908566177

Ve Studence ten prejezd muze byt zrusen, o kousek vedle je mimourovnove krizeni.

+1/−1
23.8.2017 8:43

V95l37a25d38i12s30l86a29v 18Ž67i65d21e45k 3988580750

To je na úplně jiné cestě, vedoucí úplně jinam. Vámi navrhované řešení by znamenalo asi 4 km objíždky.

0/0
23.8.2017 12:26

M47a58r67t27i23n 40R51u96z34i82c74k66a 1212398116917

To nemohu souhlasit, obe cesty vedou od dalnice D1 a spojuji se na krizovatce Oderska-Nadrazni a ano cesta po dalnici k exitu 336 rovnou na oderskou 464, je o 4km delsi, ale casove prakticky stejna ne-li rychlejsi, neprojizdite totiz Studenkou a pres prejezd a nizsi rychlosti. Tedy cesta slouzi opravdu jen ke zkracovani cesty - zbytecne.

Pokud nekdo potrebuje jet pres Studenku do mesta, muze tak udelat az u kruhaku (Prumyslova ulice).

Jedina odbocka z te zkratky Nadrazni-2.kvetna je do Albrechtic a tam se da jet i po 464 a 647 pres Bilovec a casove vas to vyjde skoro stejne.

A takovy provoz co na tom prejezdu je o tom i svedci, u nadrazni ulice je jen nekolik domu mistnich lidi, kteri by to autem museli objizdet, a nebo vyuzit podchod a kolo u nadrazi nebo zachovat prejezd pro pesi a cyklo...

Otazka investic do prejeztu v radech milionu jen kvuli pohodli pri pouziti zkratky (neni to hlavni transitni ulice) mi prijde sakra zbytecna, ....

+1/0
23.8.2017 19:16

J70a75r52o31s75l43a11v 46K74a94d56l62e18c 5561849662471

Snížit propustnost vlaků nebo zrušit přejezd. To ovšem mělo předcházet před zahájením takového vlakového provozu.:-P

0/0
23.8.2017 8:17

P58e44t88r 42N79o68v46o69t97n24y 1701780891

Vlakový provoz už je tam někdy od roku 1840.

+5/0
23.8.2017 8:24

J94a35r91o97s98l15a97v 65K14a70d16l46e51c 5781399152311

Pletete si koblihy s jablkama.

0/−5
23.8.2017 8:26

S38t35a22n58i63s53l43a53v 22K40r62e87j94c74a63r 6757766793854

Století páry zde bylo rozhodně dříve než století benzinu a nafty. A úcta k zákonům a nařízení zde platila ještě před rokem 1948 ! Jen promile prababiček a pradědů v době TGM si dovolila to co dnešní generace včetně té havlovské ! Socialismus a pseudokapitalismus slušnost a ohleduplnost totálně změnil. Rada Vacátko by se dnes musel asi zastřelit a major Zeman odejít do Dombaska. ;-) !

0/−1
23.8.2017 9:09

J82i28ř61í 59K73o48c58u39r89e75k 6745964395338

Jak je tedy možné, že v ČR máme Tereziánské silnice, když před vynálezečm automobilu - jak tvrdíte Vy - žádné silnice nebyly?

Nebo snad chcete tvrdit, že zvířecí povoz nepotřebuje železniční přejezd?

+1/0
23.8.2017 12:18

R55o44m40a73n 68J65e98s79c49h44k61e 9638225917405

Při stavbě železnice musel být zajištěn přístup pro sedláky na jejich pole.

V archívech jsem strávil mnoho hodin, tak o tom něco vím.

Ovšem úrovňové přejezdy na koridoru nemají co dělat. To je to samé jako přechod pro chodce na dálnici.

Bydlím na trati Brno - Česká Třebová. To je ostuda státu. Chybí mimoúrovňové přejezdy hlavně v Blansku a Rájci - Jestřebí.

Vy nevíte, že jsou také dojezdové časy pro sanitky a hasiče ? Jak se mohou dostavit včas k případu, kdy jsou dole závory ? Třeba 5-10 minut, kdy jede 4-5 vlaků za sebou v obou směrech ?

0/0
24.8.2017 17:55

M53a57r55e14k 74B38o53g58d49a38n 3406127921695

Čekací doba na přejezdu ve Studénce je běžně 10-15 minut. Poté se závory zvednou, ale jdou většinou zase hned dolů. Celkem často se stane, že se zvednou 3 závory a 4. zůstává dole....

+1/−1
23.8.2017 8:12

P15e62t11r 71N22i29v76n34i52c30k45ý 3542194585947

Neříkejte mi, že je v dnešní době problém vybavit přejezdy odpočítadlem času, kdy se závory zvednou. I taková drobnost by spoustu čekajících zklidnila.

+4/−1
23.8.2017 8:03

P59e93t97r 23N76o36v63o82t66n85y 1741100401

Většinou až projede vlak. Ale někdy ne. :-)

0/0
23.8.2017 8:04

J65a44r25o17s59l50a19v 42K67a93d16l38e38c 5801459352361

Měly by se zvedat až po zhasnutí světel.

0/−1
23.8.2017 8:07

J50i85ř32í 23P93r29ů80š16a 7435742165499

Hloupost, výstraha jsou světla, závory jsou jen doplněk.

+2/0
23.8.2017 8:43
Foto

V33o45j57t46ě19c47h 76H30u14b88r 2736435878102

To moc dobře nejde, protože se neví, kdy přesně vlak projede přejezdem. Může totiž jet různou rychlostí, a tu může nevíc měnit, nebo v dotyčném úseku klidně i zastavit.

A aby toho nebylo málo, z druhého směru může zatím přijet jiný vlak a tu dobu uzavření podstatně prodloužit.

Ale třeba v Japonsku jsou alespoň dvě šipky, které ukazují z kterého směru vlaky přijíždějí, takže člověk aspoň zjistí, že jen tak neprojde, protože tam přibyl další vlak.

+2/0
23.8.2017 8:26

M53a87r80t19i41n 56R53u38z15i39c73k13a 1242588916937

V Japonsku jsou na prejezdech (alespon nekterych) ukazatele z ktereho smeru a po jake koleji vlak projede...

0/0
23.8.2017 8:45
Foto

V64o30j38t35ě34c29h 10H88u14b44r 2866885278132

Však to píšu. Klidně vyfotím, až půjdu z práce.

0/0
23.8.2017 8:47

M18a11r18t15i55n 46R28u42z31i27c68k24a 1142118916807

jo a jo, nejak, jeste spim... :-D

0/0
23.8.2017 8:50

M42a47r56t11i73n 24R50u92z44i32c59k54a 1832228556647

Prijde mi to hodne uzitecne, pac vim, ze projedou 2 vlaky a vim odkud a po jake koleji. :-)

0/0
23.8.2017 8:52
Foto

V33o69j52t83ě85c21h 50H89u85b59r 2746905168902

Tak na linkách jako je Keio v Tokiu, kde jsou ty přejezdy více zavřené, než otevřené, a to i o víkendu. se to hodí velice. Běžně se vám tam prostřídají tak 3 až 4, než vás to pustí.

0/0
23.8.2017 9:56

P96e81t30r 88N40o84v95o45t69n70y 1541160411

Jak sakra vůbec můžou mít v Japonsku úrovňové přejezdy? :-)

0/0
23.8.2017 10:44
Foto

V40o95j34t97ě98c67h 23H39u91b54r 2366565728942

Je jich tu spousta, vše je otázka financí, a to bohužel i na některých frekventovaných tratích. V Tokiu se ruší přejezdy zpravidla tak, že se celá trať přesune nad zem nebo pod zem, v rámci čehož se zpravidla přidají i nějaké další koleje.

Ale třeba zmiňovaná společnost Keio nemá moc peněz, takže zatím bohužel.

Jinak o Japoncích se sice říká, jak jsou disciplinovaní, ale na přejezdech se chovají snad hůř než Češi.

+4/0
23.8.2017 10:57

P71e25t61r 73N60o17v84o56t68n47y 1921240731

No jo, asi Klausův lowcost, podle pana Jemelky. :-) Je vidět, že je to skoro všude stejné.

0/0
23.8.2017 12:48
Foto

V44o44j38t66ě87c49h 50H78u45b78r 2286445948812

Tady je jeden podstatný rozdíl. Ta železniční společnost si na tu rekonstrukci musí vydělat, ne že to za ni udělá stát.

0/0
23.8.2017 12:51







Najdete na iDNES.cz