Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dráhy upraví dvě desítky nebezpečných přejezdů, začnou ve Studénce

Incident u Kolína, kde vlak ve 160 km/h málem smetl z přejezdu zaseknuté osobní auto, znovu poukázal na letitý problém zabezpečení některých přejezdů v Česku. Jejich modernizace, kterou započala železniční správa, však postupuje pomalu. Jako první by měl přijít na řadu přejezd ve Studénce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M55i34l17o11s83l28a93v 22Z62í80t33k81a 8390234487270

Na nákladech za náhradu přejezdů nadjezdy/podjezdy by se měla výraznou měrou podílet silniční doprava z rozpočtu ŘSD nebo krajů. Není možné, aby byla nedisciplinovanost řidičů řešena za peníze železniční dopravy a tím zhoršována její konkurenceschopnost.

0/0
27.8.2017 7:57

J52i15ř46í 33H12o17v44o18r62k15a 8347116592905

Už bych to neřešil. Vjetí na přejezd při signalizaci zákazu vjezdu - doživotní zákaz řízení vozidel, pokud uživatel vozidla neprokáže akutní technickou závadu, která by bránila bezpečnému zastavení vozidla před přejezdem.

0/−1
24.8.2017 13:32

L50u62d48ě68k 68Š10i23š60á10k 3367448149174

Tak ono to není přejezdy, ty jsou označeny, každý ví, že jde o přejezd. Ale je to těmi, kdo na ně vjíždějí na červenou, případně se nezastavují na příkazové značce STOP atd. Za mě, není třeba žádný přejezd upravovat a investovat moje peníze, které státu na daních odvádím. Jistě pro ně stát najde lepší využití.

+3/−1
23.8.2017 13:05

R14o91m15a20n 88J97e10s25c81h98k29e 9908745827885

Víte snad, že jsou také dojezdové časy pro sanitku, policii i hasiče. Pokud je někde silný provoz - 4-5 vlaků v obou směrech a čekáte 5-10 minut na koridoru, tak je něco špatné.

Například v Rájci - Jestřebí přejeli po od roku 1996 , kdy zapomněli pro lidi postavit na lávku či podchod pouze 19 lidí. Tehdy se dělal koridor. A co Vám říká bezpečnost ? Úzké peróny, kde se nevleze bezpečnostní pruh - ten je ve vzdálenosti 80 cm. Perón je široký pouze 140 cm.

Viděl jste někdy přechod pro chodce na dálnici ?

Ano člověk je tvor omylný.

0/0
24.8.2017 17:41

P29e66p30a 20B23r22a31t43r51š51o45v88s64k30ý 9255876869711

Pane Kroča. Nechte si předělat titulek! ČD nic upravovat nebudou!!. Maximálně interiér Pendolin ;-€

+2/0
23.8.2017 12:10

M20a34r26t38i14n 48Č73a26p47e58k 6110271797804

Takže 98% problémů jde na vrub silniční dopravy, ale 100% nákladů na jejich řešení platí železnice - tedy vlastně oběť. Tohle dotování silniční dopravy by mělo skončit a 98% nákladů by měli za své "ovečky" platit správci silnic i ČESMADem.

+3/−1
23.8.2017 10:49

J29i43ř22í 13K33o37c89u78r82e75k 6475554635368

Víte, někdy tam ty silnice byly dávno před výstavbou železnice. Některé silnice mohou být i o několik století starší.

A bylo by dost za hranou zákona, aby někdo musel zaplatit za něco, co potom NEbude jeho majetkem.

+1/0
23.8.2017 12:14

P27e78t13r 13N87o20v78o85t20n90y 1611800451

"A bylo by dost za hranou zákona, aby někdo musel zaplatit za něco, co potom NEbude jeho majetkem" Třeba za vodovodní přípojku :-) V

Německu to jde, aby se správce silnice podílel.

0/0
23.8.2017 12:45

J96i73ř71í 41K34o71c64u69r31e17k 6215644585808

A vtip přejezdu je v tom, že ty peníze odtečou ze SFDI - jedno jestli přes ŘSD nebo SŽDC. Ve skutečnosti to platí daňový polatních. Jen na spotřební dani za palivo se vybere 2x tolik, než je rozpočet SFDI.

0/0
23.8.2017 12:52

P40e50t49r 90N57o84v47o98t68n55y 1971390681

Ne všechno se hradí ze sfdi.

0/0
23.8.2017 13:08

T12o42m33á31š 51H51o90r92á14k 8200445236839

Většina hlavních tratí byla postavena v době, kdy v Českých zemích ještě nikdo nevěděl, co to je automobil a trať tak přecházeli pouze lidé nebo vozy tažené zvířaty.

0/−1
23.8.2017 12:58

R97o65m94a70n 90J47e38s39c47h44k69e 9988135957975

Ale úřady daly podmínku, že se musí sedláci dostat ke svým polím.

0/0
24.8.2017 17:43

J97i14ř26í 43K94o12c61u36r97e84k 6695234675868

A že nekecám. Kde máte železniční trať Hulín-Kroměříž? Silnice... tam je!

https://mapy.cz/19stoleti?x=17.4613840&y=49.3168787&z=15

0/0
23.8.2017 12:47

F36i40l15i77p 73S85i80r13o97t63e59k 9102389642971

Už za prvni republiky se při budování druhé koleje mezi Třebovou a Olomoucí, jen co vím, odstranily skoro všechny přejezdy. Jsme skoro o 100 let dál, ale při stavbě koridorů se radši řešily protihlukové zdi místo přejezdů. Přitom uvíznutí kamionu není nic zase až tak neočekávatelného. Za ty mrtvé ve Studénce měl jít sedět i ten, kdo tam ten přejezd nechal respektive povolil přes něj 160.

+1/0
23.8.2017 10:07

P62e32t47r 54N91o94v98o92t10n28y 1801450391

I při stavbě koridorů se rušilo spousta přejezdů.

+1/0
23.8.2017 10:30

V96l84a30d34i69s51l20a13v 64Ž30i39d19e27k 3938160620

Zrušit přejezd ve Studénce prakticky nejde. Na nadjezd/podjezd tam není místo (je to hned za zatáčkou) a dopravně je důležitý.

0/−1
23.8.2017 12:20

F82i93l72i96p 38S44i62r32o67t74e91k 9362469142591

Pak se tam nema jezdit 160

+1/−3
23.8.2017 12:29

L91u49d50ě15k 22Š43i35š39á86k 3537938969124

Na přejezdu se nemá jezdit na červenou, vlak tam může jezdit tolik, kolik mu povolí předpisy. Kdyby tam bylo třeba 1000 a vlak to mohl jet, tak není důvod, aby tam nejel. Prostě na přejezdu nikdo nemá co dělat. Nebavím se o uvíznutí - na to jsou např. v té Studénce kamery, ale bavím se o porušení zákona 361/2000 Sb. §28 a 29. Netřeba více zmiňovat, každý řidič tento předpis musí znát.

+3/0
23.8.2017 13:10

R17o44m73a10n 92J40e27s33c18h48k11e 9618325977655

Jenom malé děti nejdou. Všechni jde. Je to o penězích. Tak se posune o 300 metrů dál. Od toho jsou studovaní lidé, kteří to vyprojektují.

0/0
24.8.2017 17:45

J94a58n 83J66e60m69e47l69k75a 1875920

Tak především za 2 roky nedokázali naší zákonodárci ani zvýšit pokutu pro vozidla nad 3,5T. Která je stále směšná vzhledem k průšvihu, který nákladní auta na přejezdech představují. Stejně přejezdy jsou například na nově opravené Hradec Pardubice.. (160 km/h)

Je třeba nainstalovat automatické dohledové pokutovací zařízení, typu Camea, které může přímo detekovat i překážku na přejezdu, měřit rychlost průjezdu vozidel a pod.

Stejně si myslím, že přejezdy můžou být řešeny moderně zcela jinak. Vždyť u ETCS se přesně online ví poloha a rychlost každého vlaku. K žádnému prodloužení čekacích dob nemusí dojít v 21st.

Že přejezdy je dobré eliminovat věděli už za první republiky a i v 50 letech komunisti. Nejen na trati Havlíčkuv Brod, Brno, Bratislava. Ale i okolo Hranic n. M směren na Slovensko a dokonce Valaškých Klobůk (zapadlá trať č. 283). Ale za Klause, když low cost, tak low cost. Ve výsledku nejdražší, pomalý, nebezpečný.

+1/0
23.8.2017 9:50

P29e56t63r 85N53o43v46o60t24n32y 1101910431

Problém ETCS je zhruba takový, že ještě není.

+3/0
23.8.2017 9:54

R15o85m35a83n 11J49e52s89c44h69k44e 9378685377465

Zlatí komunisté, kdy dostavěli trať Brno - Havlíčkův Brod v roce 1953. Všude podchody či nadchody. Zato koridor Brno - Česká Třebová z let 1996 - 1999 je ostuda. Chybí Blansko, Rájec, Skalice a další. Veleli tomu Klaus a Zeman.

0/0
24.8.2017 17:47

T41o69m74á97š 21K98r21a69i69n31a 7934660244718

Ale vždyť stavba přejezdů je takový dobrý kšeft! Postavit, zrekonstruovat, opravit...zásadně nerušit, na tom se nevydělá!

Že tomu tak není? Existuje potom nějaké jiné vysvětlení např. revitalizace trati Frýdlant n.O. - Frenštát p.R.? Když pominu jednu miliardu Kč za celkovou rekonstrukci 15 km dlouhého úseku ne příliš frekventované podhorské trati, tak na těchto 15 km bylo zrekonstruováno či nově postaveno celkem 26 světelně zabezpečených přejezdů! Dvacet šest přejezdů na 15 km, tj. co 580 m jeden přejezd! Když pominu veškeré místní, obslužné a polní cestičky osazené zabezpečenými přejezdy, tak jsou zde i takové rarity, jako několik zabezpečených přejezdů od nikud nikam - z obou stran vzrostlé pole, event. louky samostatně přístupné z opačné strany...

0/0
23.8.2017 9:04

P83e42t93r 66N50o60v73o43t62n67y 1361450131

SŽDC tam ty přejezdy nestaví pro sebe. Většinou na ně tlačí obce a majitelé pozemků.

+3/0
23.8.2017 9:21

J83a86n 28J57e83m16e10l28k53a 1575120

A tak trať 323 je využívaná téměř nejvíc v republice z jednokolejných. Miliony cestujícich ročně. A v jednom úseku se nyní občas jezdí 100 km/h a ne 60. (až na mizerné vyhýbání souprav)

Ale co se týká přejezdů tak lepší je ještě useklá Frýdland n.o - Ostravice. Přejezd cca co 200 m. Jeden stojí cca 10M (bez jakéhokoliv hlídání aut). Takže nevím 200M na 7 Km šlo defakto do přejezdů. A staré odepsané koleje zůstaly.

0/0
23.8.2017 10:00

P79e43t93r 26F65r61a16n81c 9377281608368

Problem je, te SZDC samo zrusit nemuze. Vyjadruje se k tomu kde kdo. Takze i JZD, ktere tam prejede s traktorem 5x do roka to odmita. Kdyby v tom byli zainteresovani financne (prispevek na udrzbu), vypadalo by to uplne jinak.

+1/0
23.8.2017 17:54

M71a96r17t17i70n 75R95u37z81i50c72k20a 1602248526397

Ve Studence ten prejezd muze byt zrusen, o kousek vedle je mimourovnove krizeni.

+1/−1
23.8.2017 8:43

V90l85a16d66i57s77l11a60v 53Ž17i84d32e60k 3778860650

To je na úplně jiné cestě, vedoucí úplně jinam. Vámi navrhované řešení by znamenalo asi 4 km objíždky.

0/0
23.8.2017 12:26

M39a38r31t46i49n 41R14u47z65i43c25k87a 1952318236747

To nemohu souhlasit, obe cesty vedou od dalnice D1 a spojuji se na krizovatce Oderska-Nadrazni a ano cesta po dalnici k exitu 336 rovnou na oderskou 464, je o 4km delsi, ale casove prakticky stejna ne-li rychlejsi, neprojizdite totiz Studenkou a pres prejezd a nizsi rychlosti. Tedy cesta slouzi opravdu jen ke zkracovani cesty - zbytecne.

Pokud nekdo potrebuje jet pres Studenku do mesta, muze tak udelat az u kruhaku (Prumyslova ulice).

Jedina odbocka z te zkratky Nadrazni-2.kvetna je do Albrechtic a tam se da jet i po 464 a 647 pres Bilovec a casove vas to vyjde skoro stejne.

A takovy provoz co na tom prejezdu je o tom i svedci, u nadrazni ulice je jen nekolik domu mistnich lidi, kteri by to autem museli objizdet, a nebo vyuzit podchod a kolo u nadrazi nebo zachovat prejezd pro pesi a cyklo...

Otazka investic do prejeztu v radech milionu jen kvuli pohodli pri pouziti zkratky (neni to hlavni transitni ulice) mi prijde sakra zbytecna, ....

+1/0
23.8.2017 19:16

J30a51r58o83s21l18a23v 29K16a55d26l68e21c 5141319712851

Snížit propustnost vlaků nebo zrušit přejezd. To ovšem mělo předcházet před zahájením takového vlakového provozu.:-P

0/0
23.8.2017 8:17

P54e30t85r 31N92o44v59o80t68n10y 1241610221

Vlakový provoz už je tam někdy od roku 1840.

+5/0
23.8.2017 8:24

J63a32r92o19s11l19a29v 12K53a30d24l11e40c 5931249452361

Pletete si koblihy s jablkama.

0/−5
23.8.2017 8:26

S61t21a53n12i51s10l37a52v 37K16r97e12j52c18a98r 6667926903934

Století páry zde bylo rozhodně dříve než století benzinu a nafty. A úcta k zákonům a nařízení zde platila ještě před rokem 1948 ! Jen promile prababiček a pradědů v době TGM si dovolila to co dnešní generace včetně té havlovské ! Socialismus a pseudokapitalismus slušnost a ohleduplnost totálně změnil. Rada Vacátko by se dnes musel asi zastřelit a major Zeman odejít do Dombaska. ;-) !

0/−1
23.8.2017 9:09

J74i11ř12í 22K51o82c10u98r70e29k 6625504455458

Jak je tedy možné, že v ČR máme Tereziánské silnice, když před vynálezečm automobilu - jak tvrdíte Vy - žádné silnice nebyly?

Nebo snad chcete tvrdit, že zvířecí povoz nepotřebuje železniční přejezd?

+1/0
23.8.2017 12:18

R42o48m13a18n 19J21e31s65c66h73k12e 9318985117225

Při stavbě železnice musel být zajištěn přístup pro sedláky na jejich pole.

V archívech jsem strávil mnoho hodin, tak o tom něco vím.

Ovšem úrovňové přejezdy na koridoru nemají co dělat. To je to samé jako přechod pro chodce na dálnici.

Bydlím na trati Brno - Česká Třebová. To je ostuda státu. Chybí mimoúrovňové přejezdy hlavně v Blansku a Rájci - Jestřebí.

Vy nevíte, že jsou také dojezdové časy pro sanitky a hasiče ? Jak se mohou dostavit včas k případu, kdy jsou dole závory ? Třeba 5-10 minut, kdy jede 4-5 vlaků za sebou v obou směrech ?

0/0
24.8.2017 17:55

M24a43r46e12k 30B70o34g58d97a11n 3286517111655

Čekací doba na přejezdu ve Studénce je běžně 10-15 minut. Poté se závory zvednou, ale jdou většinou zase hned dolů. Celkem často se stane, že se zvednou 3 závory a 4. zůstává dole....

+1/−1
23.8.2017 8:12

P33e74t65r 62N66i19v69n95i58c82k79ý 3712194445387

Neříkejte mi, že je v dnešní době problém vybavit přejezdy odpočítadlem času, kdy se závory zvednou. I taková drobnost by spoustu čekajících zklidnila.

+4/−1
23.8.2017 8:03

P19e30t82r 98N85o56v84o25t48n25y 1731170881

Většinou až projede vlak. Ale někdy ne. :-)

0/0
23.8.2017 8:04

J14a16r90o69s29l98a43v 98K46a68d42l90e52c 5281849622321

Měly by se zvedat až po zhasnutí světel.

0/−1
23.8.2017 8:07

J57i61ř89í 30P87r80ů45š51a 7245192475589

Hloupost, výstraha jsou světla, závory jsou jen doplněk.

+2/0
23.8.2017 8:43
Foto

V27o46j92t12ě80c90h 52H91u19b51r 2196115398722

To moc dobře nejde, protože se neví, kdy přesně vlak projede přejezdem. Může totiž jet různou rychlostí, a tu může nevíc měnit, nebo v dotyčném úseku klidně i zastavit.

A aby toho nebylo málo, z druhého směru může zatím přijet jiný vlak a tu dobu uzavření podstatně prodloužit.

Ale třeba v Japonsku jsou alespoň dvě šipky, které ukazují z kterého směru vlaky přijíždějí, takže člověk aspoň zjistí, že jen tak neprojde, protože tam přibyl další vlak.

+2/0
23.8.2017 8:26

M60a50r17t43i37n 10R62u25z67i22c26k67a 1252358546287

V Japonsku jsou na prejezdech (alespon nekterych) ukazatele z ktereho smeru a po jake koleji vlak projede...

0/0
23.8.2017 8:45
Foto

V15o89j94t49ě29c31h 48H88u71b36r 2416695228152

Však to píšu. Klidně vyfotím, až půjdu z práce.

0/0
23.8.2017 8:47

M52a88r90t25i29n 93R43u80z80i46c94k11a 1782798846227

jo a jo, nejak, jeste spim... :-D

0/0
23.8.2017 8:50

M75a26r47t90i46n 28R15u88z52i39c11k28a 1712108686917

Prijde mi to hodne uzitecne, pac vim, ze projedou 2 vlaky a vim odkud a po jake koleji. :-)

0/0
23.8.2017 8:52
Foto

V12o61j69t36ě76c98h 15H59u83b34r 2186585538282

Tak na linkách jako je Keio v Tokiu, kde jsou ty přejezdy více zavřené, než otevřené, a to i o víkendu. se to hodí velice. Běžně se vám tam prostřídají tak 3 až 4, než vás to pustí.

0/0
23.8.2017 9:56

P51e68t13r 58N59o25v32o31t67n33y 1831110711

Jak sakra vůbec můžou mít v Japonsku úrovňové přejezdy? :-)

0/0
23.8.2017 10:44
Foto

V88o92j24t19ě79c77h 13H97u26b20r 2576455768212

Je jich tu spousta, vše je otázka financí, a to bohužel i na některých frekventovaných tratích. V Tokiu se ruší přejezdy zpravidla tak, že se celá trať přesune nad zem nebo pod zem, v rámci čehož se zpravidla přidají i nějaké další koleje.

Ale třeba zmiňovaná společnost Keio nemá moc peněz, takže zatím bohužel.

Jinak o Japoncích se sice říká, jak jsou disciplinovaní, ale na přejezdech se chovají snad hůř než Češi.

+4/0
23.8.2017 10:57

P86e16t22r 19N55o44v34o86t42n25y 1221490521

No jo, asi Klausův lowcost, podle pana Jemelky. :-) Je vidět, že je to skoro všude stejné.

0/0
23.8.2017 12:48
Foto

V68o80j92t45ě52c74h 36H25u66b68r 2256385808502

Tady je jeden podstatný rozdíl. Ta železniční společnost si na tu rekonstrukci musí vydělat, ne že to za ni udělá stát.

0/0
23.8.2017 12:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.