Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pokles cen povinného ručení končí. Nejvíc zaplatí mladí a kdo už boural

Po letech končí pokles cen povinného ručení. Pojišťovny totiž vyplácejí stále víc za škody při nehodách, proto ceny zvednou. Pojistné ale neporoste všem stejně, nejvíce připlatí hlavně mladí řidiči do 24 let a ti, kteří v minulosti bourali.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J57a37r98o34m75i39r 33H75o19b16l47i15k 1495607585

Měla by být pojistka na řidičák a pojistka na auto. Řidič by měl případné bonusy a malusy podle toho, jak se na silnici chová, auto by mělo pojistku podle kubatury a hmotnosti. Dnes výši pojistky auta, s kterým jezdí celá rodina, sestřelí, když syn auto půjčí na chvíli kamarádovi. A vymáhejte po něm pak ztrátu bonusů za x let. Doprovodným jevem by bylo, že by řada svátečních řidičů a řidičů, co vůbec nejezdí, raději odevzdali řidičky, než by platili pojistku.

0/0
28.8.2017 7:02

P13e45t38r 64Č72e54r36m21á48k 9578265129830

Sice zajímavý nápad (až na to dělení aut podle kubatury nebo hmotnosti - to je naopak nesmysl) ale v praxi velmi komplikovaný, navíc to zdůvodnění je také na vodě - na bonusy dneska nikdo nehraje, ty vám tak nakliká každý obchoďák jaké chce.

0/0
28.8.2017 11:01

P44e67t25r 42Č37e91r40m24á70k 9748845399240

Pouze mediální vlna pro toho kdo si to nechá líbit a nebo je to pro něj zanedbatelná věc. Je známá věc že reálně trh funguje zcela jinak, tabulkové ceny podle věku, bydliště nebo kubatury jsou pouze výchozí bod a výsledná suma je zcela jiná a zcela odpovídá tomu co si kdo uhádá, v podstatě jako u mobilních operátorů. Pojišťověn je na trhu dostatek, takže i když jich 5 dá nezajímavou nabídku tak se najde ta šestá co si ráda nového klienta připíše.

0/0
26.8.2017 12:06

K38a22r85e89l 71H21y28n83e62k 9850567686965

Přesně, takže se pojistím u nejlevnější pojišťovny a ten, koho nabořím, to pak odskáče......

0/0
26.8.2017 13:52

P88e30t25r 60Č75e58r37m48á41k 9508895149760

Ten to neodskáče nikdy, pokud si dát nízky limit plnění tak to jde stejně za vámi jako tím kdo je pojištěný.

+2/0
26.8.2017 13:59

K56a29r44e42l 69H52y34n58e26k 9240357576855

No to není pravda, měl jsem 2 havárie během 1 roku (nezaviněné). Člověk, který byl pojištěný u levné pojišťovny - doplácel jsem servisu, pojišťovna nebyla ochotná zaplatit. Naboural mne člověk, který byl u Kooperativy - zaplaceno vše na základě faktury od servisu zcela bez výhrad.

+1/0
26.8.2017 14:04

P15e82t10r 81Č81e68r72m40á13k 9198975199980

Pravda to je, vycházíte z nějakého mylného dojmu že levné pojišténí poskytují "levné" pojišťovny, což je nesmysl, právě naopak nejlevnější pojistky se dají vyhandlovat u největších pojišťoven které mají největši marže a celkový obrat. Výše uvedený způsob aplikuji roky, a nedostal jsem se mimo okruh Allianzu, Koop, ČSOB a Uniqa.

0/0
26.8.2017 14:09

K36a11r74e95l 70H94y85n93e63k 9970497296265

No jenže to nejlevnější většinou nabízí jistý druh pojišťoven. Některé už zkrachovaly.

+1/0
26.8.2017 14:11

P13e44t47r 72Č16e89r12m89á53k 9548485599680

Jo to se občas děje, ale za takové to zas řeší garanční fond.

0/0
26.8.2017 14:14

K31a40r46e53l 20H46y32n70e26k 9330837296525

To, že zkrachuje, řeší kancelář pojistitelů, že se poškozený musí domáhat zaplacení opravy neřeší nikdo.

+1/0
26.8.2017 14:33

P39e71t90r 51Č83e60r61m64á64k 9388915399120

Nikoliv, to řeší právě garanční fond.

0/0
26.8.2017 18:04

K17a17r19e81l 55H35y46n12e73k 9540577196875

Garanční fond je fond České kanceláře pojistitelů, to, že mi pojišťovna nezaplatila celou částku, kterou jsem zaplatil, nevyřeší, proto se bojím setkání s řidičem pojištěným u levné pojišťovny. Ale to je typická česká vlastnost. Hlavně to mít levně a pokud možno se slevou :(

+1/0
26.8.2017 20:09

P13e96t54r 85Č20e63r52m63á59k 9408975129700

To že pojišťovna nevyplácí vždy plné náklady, resp. vyplácí jen to co vychází z jejich nacenění skutečně vzniklé škody je samozřejmě dlouhodobý problém, řešit se dá ale stojí to čas a nebo peníze - skrze přímou likvidaci.

Každopádně jak píšu - levné pojistky nesouvisí s levnou pojišťovnou, a ani levná pojišťovna není problém "čecháčkovství", snažit se zaplatit co nejménné je zcela logický a legitimní postoj, a pokud pojišťovna plní podmínky zákona tak je chyba na tom kdo ten zákon stanovuje a ne na tom kdo jej plní.

0/0
26.8.2017 20:25

V87í96ť13a 65K11r53u23t17i38š 1250614445767

A samozřejmě to, to Vám pojišťovna neuhradila, jste pak následně mohl vymáhat po viníkovi.

+1/0
26.8.2017 15:41

K57a82r50e65l 26H43y41n94e57k 9640207786285

Ano, kvůli pěti tisícům budu podávat občanskou žalobu s nejistým výsledkem.....

0/0
26.8.2017 20:10

V38í86ť48a 56K76r21u79t84i47š 1480974175537

Pokud jde o jednoznačně oprávněnou škodu, tak vám viník v případě sporu zaplatí i tyto výlohy. A krátká diskuze s právníkem vám řekne, zda ten váš požadavek oprávněný je nebo není v případě, že vám to viník nezaplatí naprimo.

+1/0
27.8.2017 1:09

J13a94n 79Z73a81b92a51b42a 8154694238934

Tak součástí mé pojistky na auto je i řešení pojistné události z cizího povinného ručení. Takže když mě někdo nabourá, já to nahlásím své pojišťovně, moje pojišťovna mně vyplatí škodu a potom sama řeší s pojišťovnou viníka

0/0
28.8.2017 9:06

P23e63t69r 74S40e42d92l86á82č24e36k 8681805472502

Za posledních pět let každý rok dražší a dražší. A to nebouram a je mi daleko více než 24 let. Když nebudeme dotovat drahá auta milionářů, které mají mnohdy na svou hodnotu směšné pojistné stejně jako u miliónových kamionů a pojišťovny nebudou PLATIŤ nesmyslné částky odtahovkam a asistenční službě není třeba nic zdražovat!!! Viděl jsem účet za jednu odtahovku z vyproštěním par metru v příkopě celkem za skoro 25.000.kč. A co čert nechce, tak žádný ceník který by určoval ceny výkonu za vypouštění neexistuje. To je prostě hrozný tunel na klienta.

0/0
26.8.2017 12:03

P64e90t19r 43Č51e57r72m39á46k 9258825829270

Žádná auta milionářů se nedotují, dotují se ti co do takových aut bourají ;-)

A o tunelu na klienta se dá těžko mluvit - ceníky na to co pojišťovny hodlají plnit a do jaké výše pochopitelně existují a sakra si to hlídají, navíc pro klienta se tím nic nemění - jestli přijde o bonusy (předpokládejme že má smlouvu kde se na ně skutečně hraje) tak je zcela jedno jestli to bylo kvůli nehodě za x nebo 10x.

0/0
26.8.2017 12:12

P37e84t32r 26S35e61d62l56á19č20e16k 8161155302692

Pokud to je tak píšete jak je možné, že tento ceník není zákazníkům znám a občas klient i doplácí a cenu určují asistenční sluzby sami pomocí toho , ze dorazí na místo a řeknou, ze cena bude taková a pokud nesouhlasíte ať uděláte co chce a jak chcete!!! Žádný ceník... mluvím z rodinné zkušenosti pane a kooperativa žádný cenik nemá a jeji asistencka taky ne. Vse je o dohodě tak nam to odepsalo ředitelství kooperativy i jeji asistenční sluzby.

A jak píšete o nedotovani miliónových aut, tak vám to taky vyvratit mohu. Auto za milión mercedes pojistka v několika desítkách tisic a světlo na tento mercedes stalo 40tis.

0/0
26.8.2017 12:49

D88a68v21i92d 43T51e86r51i94n36g70l 9467504330

Povinna pojistka vam nezaplati skodu na svem aute.Kdo zpusobi skodu ten plati tomu mercedesu.Takze i kdyz majitel mercedesu naboura do skody 120,tak mu jiste zaplati ze sve pojistky nove svetlo za par stovek.Ale obracene by pojistka musela stat desetitidice.

+2/0
26.8.2017 13:06

P33e59t57r 58Č74e59r96m90á19k 9438285849920

Opomíjím že si pletete povinné ručení a havarijní pojistku, to pro začátek.;-)

Proč se stane první zmíněná situace? Ze zcela jednoduchého důvodu - není to asistence se kterou má vaše pojišťovna uzavřenu rámcovou smlouvu. Vy pochopitelně nemusíte využívat výhdradně firem které vám pojišťovna doporučí neno zprostředkuje, ale pak je to přesně o tom že musíte nejprve od jiné firmy získat cenový odhad, ten následě předložit pojištovně, ta ho porovnáni se svým ceníkem úkonů a řekne ano/ne.

S dotováním jsem vám už napsal še píšete nesmysl, a tak to také je - do povinného ručení se to nijak neprojevuje R^

0/0
26.8.2017 13:58

P54e80t12r 36S46e36d12l50á77č13e88k 8491745502432

Ja jen, že pojišťovny se snaží mít co nejlepší vedlejší služby k nezákonnému pojištění tzv. Připojištění za par tisicovek pane a mate pak pojištění téměř všeho krom krádeže. Zkuste se podívat a možná zjistíte že tyto produkty opravdu existují. A vubec nemusíte mít havarijní pojištění.. tak ze me nedělejte hlupáka

0/0
26.8.2017 15:28

P36e89t63r 25Č21e33r85m60á58k 9568395709710

Hlupáka ze sebe děláte pouze vy sám když tu tvrdíte něco o dotování milionářů z povinného ručení, což je čirý nesmysl. S jakýkoliv jiným (klidně jen doplňkovým) pojištěním to nijak nesouvisí.

+1/0
26.8.2017 18:06

I96v58a77n 74P57r58o41c69h91á98z34k19a 3481814555555

Žádný pokles cen nebyl. Nejdřív se zdražovalo kvůli hasičům a další rok zas kvůli ČKP, takže platím asi o 500 víc.

+4/0
26.8.2017 11:15

K67a19r10e19l 63H63y29n78e12k 9720697676295

No jistě, ale máslo stálo taky 29 a teď stojí 50. Jestliže teď platíte o 500 více, než před 10 lety, platíte reálně (s ohledem na celkový růst cen četně platů) méně.

0/0
26.8.2017 13:55
Foto

J53a79r17o65m39í53r 29H35l24u90b26e18k 2726440904391

Pro ty, kteří si stěžují, že nevytvářejí škodní události a platí čím dál víc. A co takhle zajít přímo na pojišťovnu, přednést své argumenty a pohrozit, že když se to nezmění, tak od nich odcházíte. Žádná pojišťovna nechce přijít o klienta, který jen platí a nic nečerpá. Já jsem to tak udělal, pojistku na auto mi snížili a k tomu zadarmo pojistili vozík. Chce to jen mít odvahu, trochu asertivity a nebýt líný.

+3/0
26.8.2017 10:35

M15i72l50e40n14a 89K47l39o61u18č42k38o97v71á 2836870736502

Zkusila jsem, a nic. Paní mi jen řekla datum, dokdy ho můžu vypovědět.

0/0
26.8.2017 10:56

J48i29r26k53a 18N37o35v30á53k 6272825105909

Taky způsob, jenže mě obvykle to navýšení ceny nakrkne tak, že si řeknu, že s firmou, která mě považuje za kavku k oškubání se bavit nebudu a jdu jinam. Prostě takové jednání neakceputuju.

+2/0
26.8.2017 10:58

V29á37c49l96a10v 28P36o25u62s41t77k14a 3310211892

Nikdo se s vámi většinou nebaví. Stejné je to i u mobilních operátorů, jediné co pomáhá je opravdu přejít.

+2/0
26.8.2017 11:06

J36a51r16o37s44l32a94v 71L22e60b63e23d14a 3836469307550

Mně se stalo něco podobného u předchozí pojišťovny. Poslali mi fakturu na další rok, s vyšší částkou samozřejmě. Podíval jsem se na jejich web a zjistil, že jako nový zákazník bych to měl o kus levnější. Tak jsem zavolal pánovi, jestli to myslí vážně, že jako bezproblémový klient s maximálním bonusem mám vyšší cenu než nový klient. On mi odpověděl, že ano, že to tak mají nastavené.

Tak jsem mu řekl, že smlouvu vypovídám a hned jsem jim to taky poslal. A vzápětí přes internet uzavřel novou pojistku u téže firmy.

Vymalováno.

+1/0
26.8.2017 11:10

I60v26a22n 10P57r73o83c69h46á34z85k86a 3481494865265

Jednou jsem tohle chtěl udělat u poj. Uniqa, ale sytém mě nepustil, prý nejsem nový klient a abych byl, musel bych odejít jinam a pak se zas vrátit. Takže jsem přešel jinam a už se nevrátil.

+5/0
26.8.2017 11:21

V45l92a11d20i54m65í68r 34F65i36b45i45g15e31r 5414261211314

Já měním pojišťovnu každý rok a i když musím poslat doporučený dopis(dnes to už jde většinou elektronicky) vyplatí se to.

+1/0
26.8.2017 11:23

K52a14r97e88l 77H76y32n67e96k 9960197836725

A která to byla pojišťovna?

0/0
26.8.2017 13:56

J21i76ř95i 68D89u44d19a 5100933576879

Dokud budou značkové servisy diktovat pojišťovnám své předražené ceny za opravy, tak budou logicky drahé pojistky. A nejen diktovat, ale i podvádět, To je přeci veřejné tajemství, jak to při řešení pojistných událostí funguje. A zisky z toho mají hlavně smluvní servisy a někteří likvidátoři.

Stačí se podívat na servisy zabývající se výměnou autoskel. Vždyť je to absolutní výsměch! Veřejně lákají na výměnu autoskla z povinného ručení nebo připojištění čelního skla. Když si opravu vyberete u nich, dostanete navíc dárek, jako je například dálniční známka, apod... Z tučných marží se to rozdává.

Konkrétní příklad telefonického hovoru mezi majitelem poškozeného čelního skla a pracovníkem autoskloservisu:

"Dobrý den, rád bych se dotázal na výměnu poškozeného čelního skla na svém Fordu Focus." Logicky by mělo následovat hledání v ceníku a sdělení ceny skla a práce. Překvapivě však zazní: "Ano, to nebude problém. Máte sklo pojištěné nebo ne?" "Ne, sklo pojištěné nemám." Po chvíli hledání v cenících a pár upřesnění technických detailů skla, zazní: "V tom případě vás bude stát výměna i s prací cca 4 400,- Kč." Logicky navazuje otázka. "A kolik by stála oprava, když bych měl sklo pojištěné?" Odpověď: "Tak záleží, jak vysoký limit plnění byste měl, ale dle tabulky u tohoto konkrétního vozu/skla můžeme pojišťovně účtovat až 10 000,- Kč." A pak následuje vysvětlení, že si tuto cenu určila pojišťovna, jelikož cena ve značkovém servise za prakticky totéž sklo je taková. Vysoká... Takže pak si logicky stejnou částku vyúčtuje i servis neznačkový a na pojišťovnu míří faktura na 9900,- Kč. Ano, za stejné sklo, za které dáte, v případě, že pojištěný nejste, 4400,- Kč (a i zde servis vydělá).

To je bezesporu jeden z důvodů, proč jsou pojistky drahé a jejich cena roste.

+2/0
26.8.2017 10:26

R44a30d38o48m63í24r 92A68l75b27e95r82t 1276561252339

Třeba Allianz od loňska nabízí pojištění podle počtu ujetých kilometrů. Kdo jezdí málo, zaplatí méně, protože je pro pojišťovnu méně rizikový.

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/povinne-ruceni-automobily-pojistovny-dh8-/ekonomika.aspx?c=A170825_202816_ekonomika_mpl

Já jsem rád, že mi moje pojišťovna Slávia věří. Mohu jezdit dlohé štreky na dovolenou po celé naší republice a předtavte si, že mi věří natolik, že když jedu daleko do zahraničí nezdraží mi pojistku. Děkuji Slávii, že pro ní nejsem problémV

+1/−1
26.8.2017 10:16

J87a86r68o70s24l80a63v 34L67e18b62e50d80a 3116309587550

Heh? To slyším... teda čtu... poprvé, že by zdražovala pojistka kvůli cestě do zahraničí 8-o

Teď platím za POV 2263.- (motor 1.6) a to je včetně asistence po celé EU i při poruše. Dokonce vlastně trochu i mimo EU (západ Ukrajiny).

0/0
26.8.2017 10:21

V20l54a56d48i82m13í82r 13M49ü18l55l24e93r 6783215743200

Pán to myslel tak, že tím, že jede do ciziny, tak za rok najede víc než těch ubohých 10 tis. km, co nabízí Alloškubanz.Rv.

Ostatně pro mne je větším nebezpečím na silnici ten kdo vyjede třikrát do roka, než ten, kdo jezdí nes a denně.

+3/−1
26.8.2017 10:27

J31a23r34o85s72l62a66v 13L79e55b60e51d87a 3736959467360

Stejně nerozumím tomu, CO mu vlastně ta Slávia věří. Ale asi je zbytečné se tím zabývat... Oněch 10000 km je fakt pro důchodce, co jezdí jednou týdně na nákup.

Mně moje pojišťovna "věří", protože jsem za 40 let neměl důvod žádat plnění. Ale zas mi nevěří natolik, aby zlevnila na symbolickou korunu ;-D

+3/0
26.8.2017 10:45

R16a11d67o84m14í83r 85A67l74b72e17r19t 1736391502759

Jaroslave, odpovím. Allianz si prostě dovolí napsat, že pokud najedeš vice jak těch deset tisíc, si zařazen v kolonce více rizikový. To by mohlo být podobné, kdyby se kriminální policie vyjádřila v tom smyslu, že čím déle žiješ můžeš být potecionálně společensky více nebezpečný.8-o A o tom jak mi ta pojišťovna věří, to jsou jen takové veselé vsuvky.

+1/0
26.8.2017 10:58

J70a79r17o33s68l46a91v 89L45e13b57e31d60a 3616439587770

Aha. Tak díky za vysvětlení.

Jinak na takové nesmysly má ta pojišťovna právo, je to i ona, která uzavírá smlouvu. Právo zákazníka je zase se jim na to vyblajznout a jít jinam.

0/0
26.8.2017 11:02

R66a71d20o16m35í26r 38A48l28b97e88r58t 1936161252199

V poho.;-)

0/0
26.8.2017 11:05

K75a26r92e87l 23H66y68n19e77k 9480117356635

No já se zase děsím lidí s podobnými pojišťovnami, kteří do mne nabourají, že se budu těžko dohadovat a nakonec budu ještě doplácet :(. Vlastní zkušenost: Naboural mne klient levné pojišťovny - servisu jsem doplácel 5 tisíc. Naboural mne klient Kooperativy - zaplatili mi v pohodě celou fakturu.

+1/0
26.8.2017 14:01

I17v22a38n 58P41r16o67c40h68á44z62k77a 3841504485125

Nedávno jsem se na to díval. I v té nejnižší kategorii (do 10 tis. km) bych zaplatil o několik set víc než u České pojišťovny, takže nezájem.

Měli ty limity nastavit podstatně nižší, např. kdo najezdí 1000 km ročně, zaplatil by třeba 30% současné ceny. Ale to se pojišťovně nechce, byla to jen taková vějička - fáma. Většina lidí totiž právě najede do těch 10 tis. km ročně.

0/0
26.8.2017 11:19

M40a51r96t41i21n 84Š44t49r69o63s 4989127100388

Njenižší kategorie je pokud víc do 7500 a tam už to je opravdu výhodnější.

0/0
26.8.2017 16:58
Foto

P85e25t13r83a 21Š84e59v10č61í98k57o77v16á 2814394206381

Kdo jezdí méně, méně zaplatí, protože není tolik rizikový? Takový sváteční kloboučník..

+8/−1
26.8.2017 10:15

J26o30s16e46f 96C13h93a52l31u77p87n87ý 3769161644394

Mam ŘP 20 let, nemám ani jednu nehodu a bonus maximální a přesto mi pokaždé přijde od pojišťovny na další rok zdražení. Pokaždé tedy hledám výhodnější nabídku. Důsledek tohoto avizovaneho zdrazovani je ten, ze kdyz vám jakýkoliv blbecek nacouva se svoji popelnici do vašeho auta, tak ujede aby přeci neprisel náhodou o par kaček na bonusu...stává se to ted a bude se to bohužel stávat častěji :-(

+9/0
26.8.2017 9:43
Foto

P39e58t47r74a 10Š38e62v52č39í88k96o83v42á 2774624206591

Jj, takhle mi minulý rok někdo křápl zadní nárazník. Samozřejmě, že na sebe nenechal kontakt. Policie s tím nic nenadělá a tak jsem mohla jen pokrčit rameny a hledat dobrého autokarosáře. Přitom bych se s tím dotyčným byla schopná v pohodě domluvit na nějaké kompenzaci..

+3/0
26.8.2017 10:31

P35a82v81e93l 91S88e21n18f41t 1888162706225

Zpráva dne, kazdej rok tam volám, že jsme sjednali nižší cenu, tak ať pošlou mi správnou fakturu a jde to, ale dře to.

+3/0
26.8.2017 9:38

P83a91v91e48l 75S32t91a44v37j86a66n63í16k 6178165197191

Ještě se mi nestalo, že bych s výměnou auta zůstal u stejné pojišťovny, s každým dalším autem je pojištění nižší u "cizí" pojišťovny, jak u "vlastní". Takže jsem se během 12 let dostal ze 7500 na 5000 Kč s třetím autem.

Pak se diví, že prodělávají, když se mezi sebou mydlí dumpingovými cenami a hřeší na pohodlnost zákazníků.

+11/0
26.8.2017 9:30







Najdete na iDNES.cz